Druga część Twojego zdania.
Uszkodzone przeguby nie wydają dźwięku przy skręcaniu (na postoju) tylko przy jezdzie na skręconych kołach i to najczęściej i najgłośniej gdy skręt jest maksymalny , wtedy możesz usłyszeć charakterystyczny dźwięk , stuk przegubów , którego częstotliwość wzrasta wraz z prędkością obrotową koła . Dotyczy to przegubów zewnętrznych-przy kołach .
Sprawdź przeguby.
To może być przyczyną wibracji. Dlatego na samym początku pytałem o przeguby.
Tego dwumasa to sprawdziłeś, czy podchodzisz jak część moich klientów " to nie może być dwumas bo jest za drogi" ? Przecież przeguby wewnętrzne równie łatwo sprawdzić jak dwumas.
Bardzo częsta przyczyna w Oplach to zbyt duży luz na drążku łączącym wajchę biegów ze skrzynią biegów wyrabiają się tam tulejki na przegubach
Wyciągaj półoś z całym mcPhersonem, w Oplu źle się wybija przeguby, bo gwint nie dość, że drobnozwojowy, to od samego początku czopa, a zaraz za jego fragmentem dziury na zawleczkę. Bardzo łatwo zrobić "grzyba" i potem są kłopociki
Przeguby sprawdzone?
Zostają przeguby napędowe
Przeguby zewnetrzne.
Sprawdz przymocowaniach do karoseri może to te przeguby kulowe
Coś z tym silnikiem jest nie tak. Kontrolki nie wszystko pokażą. Podjedź na badanie komputerowe .
Albo przegub wewnętrzny . Może.
Zgadza się. Po wysunięciu półosi masz wszystko na wierzchu. Zanim zaczniesz ciąć zobacz czy będziesz miał na tyle miejsca żeby swobodnie działać no i czy to na pewno tripod.
Najlepiej zobacz na nowym czystym przegubie
Sworzeń dokręcać dopiero gdy auto bedzie stało na kołach Tak się dokręca tuleje metalowo/gumowe,nie sworzeń Autor pokaż ten rozsypany przegub,pewnie ci kulki wylazły z korony i wypadły,trzeba je wkładać pojedynczo i stopniowo wsuwać z koroną
Radzę wstawić silnik bez demontażu przegubów, ponieważ będzie konieczność uzupełniania oleju w skrzyni biegów, a pracy bedzie duż więcej.Jak silnik wyszedł bez oporów to musi wejść. W Astrze f jest duż miejsca w komorze silnika. Dodano po 10 Należy zdjąć koło, odkręcić przegób kluczem 32,odkręcić dolny przegób wahacza od zwrotnicy , pociągnąć zwrotnicę...
Zastanawia mnie kwestia macpersonów. te też musisz zmienic,inna skrzynia ,to inne przeguby,półosie i mcpersony ,różnica frezów przegubów.
Niestety nie udało mi się jeszcze rozwiązać problemu, gdyż musiałem wykonać w aucie kilka innych napraw. Ten problem nadal pozostaje. Mimo to nie pogłębił się i można dalej jeździć. Za to bardzo dużo czytałem i pytałem i w 90% będzie trzeba po prostu rozebrać skrzynię i wymienić sprzęgło, gdyż tu leży przyczyna. To co odpowiada za to stukanie u Pana...
Zdejmujesz koło odkręcasz srube od pułosi te duża,puzniej odkręcasz sworzen wybijasz odciagasz cało tarcze tak aby frez przegubu wyszedł hamulcową.zdejmujesz opaski z gumy,zdejmujesz gume.Przegub jest chyba spiety segerem nie pamietam dokładnie ale raczej tak wytrzyj dokładnie ze starego smaru i zobacz jesli jest seger wyjmujesz seger zbijasz stary...
Albo przeguby napędowe wewnętrzne do sprawdzenia ..
Skorodowane lub pęknięte pierścienie ABS na przegubach mogą zakłócić pracę systemu ABS.
średnica półosi 26mm średnica przegubu 87mm wysokość 110mm
To czuć bliżej środka samochodu bardziej. To tez może to byc zewnętrzny przegub?
Ale jaka może być przyczyna czy to coś może jednak z pompą czy po prostu zwykły pech
A co sprawdzales ? Przegub, lozysko itd. ?
Dzięki jutro wgram co prawda mam diesla, ale zobaczę czy chociaż cyfry się pokażą
Przeguby są pasowane z dużym luzem, dlaczego? Opel zaoszczędził i zastosował trój ramienną imitację przegubu, aby zapobiec przekazywaniu wibracji wynikających z pracy mechanizmu różnicowego, zastosowano większy luz przegub-kosz satelitów, o ile dobrze pamiętam możliwość odchylenia kątowego przegubu wynosi około 6,5°. Służy to niwelacji różnic prędkości...
Witam Czy ten objaw o którym piszesz występuje tylko na drugim biegu? Bo jeżeli tak to przyczyna tkwi w skrzyni biegów.A jak na wszystkoch biegach to przyczyn może być kilka przeguby,sprzęgło. Pozdrawiam
Sprawdź stan koronek na przegubach.
Łożyska dobre? zaliczane wysokie krawężniki? przeguby wewnetrzne ,częsta przyczyna telepania .
Witam Jeśli już szumi, to znaczy że zanieczyszczenia i brak smarowania uszkodziły już przegub, nawet z nowym smarem i osłoną niedługo padnie całkowicie. Patrząc ile roboty jest aby zmienić osłonę osobiście dla świętego spokoju zmieniłbym i przegub, żeby nie rozbierać tego dwukrotnie. Pozdrawiam
Wymień przegub.
Miałem kiedyś podobny przypadek w ducato 05'. Winowaty był przegub zewnętrzny. Na próbę zamień przegub lewy z prawym i jeżeli objaw wystąpi przy przyspieszaniu to będziesz miał odpowiedź. Przy okazji możesz umyć i obejrzeć przeguby pod kątem zużycia.
Dziekuję za pomoc, pasek i rolki zmienione z własnej roboty blokadami, jednak cały czas zastanawiam się co się reguluje tym górny kołem. W stosunku do tego co było o pół zęba górne koło przesuneło się. Po coś jest ta możliwość regulacji górnego koła. W grupie VAG był to kąt wtrysku i podczas podglądu Vag Comem doskonale było to widać. Jutro podłącze...
To tzw. suszarka czyli pompa wtórnego powietrza (secondary air injection pump). Pompuje świeże powietrze do kolektora wydechowego przy zimnym silniku.
iskre masz? nie grzeb niepotrzebnie przy pompie. wymień czujnik poł wału
Przepraszam niedoczytałem że to jest SZ zwracam honor tam niema mod. pod cewką .Cewki mają elektronike w środku sterowanie impulsami 5V ze sterownika .trzeba sprawdzić złaczke czujnka poł. wału.Profilaktycznie siknąć w nią unizolu itp.
Sprawdź przegub.
Tylko wymiana na nowy przegub.
Mogą to też być półosie dokładnie przegub .
sprawdz w jakim stanie masz przeguby,jak nie bedziesz mogł płynnie ruszyc z miejsca to przeguby albo sprzegło.
A może mcperson się odzywa ? Ma Pan na myśli amortyzator albo jego mocowanie? Ogólnie elementy zawieszenia(przeguby, stabilizatory, sworznie) zostały wymienione.
Diagnozowane było op com i autocom. Tam jest czujnik absu z piastą i koronki nie widziałem ponieważ w innych autach jest ona na przegubie.
Doradzcie co może być przyczyną z góry dziękuję. Luzy w skrzyni biegów, dyferencjale i/lub na przegubach.
Jeżeli przeguby / półosie OK to pewnie dyfer się rozleciał.
Driveshaft z tańszych a pojeżdzisz na nim Wpisz sobie w google "PRZEGUB Opel Astra F Vectra B Corsa B Tigra" 29 ząbkowa 22 wewn. i 22 zewn zęby w przegubie
Może pech i uszkodzony ECU.
Witam taniej wyjdzie cała na cześci bo z tego co kojarze to przeguby są mocniejsze i skrzynka tez
Mam pytanko moze sie ktos tym interesuje chodzi mi natomiast o przegub zaczal mi trajkotac a mam w czesciach corse 1.2 czy moga pasowac od niej przeguby? za odpowiedzi z gory dziekuje..
Z drugiej strony niż zdjęcie zrobione szukaj.
https://forum.ih8mud.com/threads/injecti...
tylko właśnie przy tym ruszaniu A na manewrach typu skręcanie podczas powolnej jazdy, ale jednak z przyspieszaniem w owym zakręcie? Też słychać? Bo jeśli słychać też wtedy to na pewno będą: przeguby do wymiany
Witam Mam pytanie o przegub w Oplu Vectra B 2,2 dti 2001r. Czy przegub z vectry 2,0 DTI Będzie pasował do 2,2 ?
Łożysko koła sprawdziłeś? Ale objaw wskazuje na przegub zewnętrzny. Gumy były całe na przegubie? Spróbuj zamienić prawy z lewym. Łożyska dobre, nie szumią i nie ma luzów. Spróbuję zamienić przeguby lewy - prawy i dam znać.
Ale kody błyskowe są dobre jedynie w przypadku wystąpienia jakiegoś błędu, co nie zawsze ma miejsce, a nie pokażą bieżących parametrów.
sprawdz przeguby może wał napędowy bije sprawdz bicie i wyważenie
Trzeba wcisnąć pedał hamulca i kasowanie km na liczniku a potem zapłon,trzymasz tak długo aż pokażą sie poziome kreski
albo remont słaby, albo ty tak go szybko zajeździłeś. szkoda dłubaniny i oglądania. wstaw mocniejszy, tylko spreawdź czy wytrzyma skrzynia biegów, sprzęgło i przeguby jak ma być mocniejszy
This is a knowledge, which brings a lot of money to specialist. So they don't share with other. And replacing only this transistor don't repair this pump.
Piasty były mierzone czujniem? Choć mi to pachnie przegubem wewnętrznym.
Przesunięcie jest tylko w poziomie czyli tor jazdy. Właśnie wykręciłem czop i sprawdzę na tokarce jak to wygląda. Stało się po tym jak w lekkim poślizgu koło uderzyło w krawężnik. Tylko dziwne że przestawiło w poziomie a nie w pionie. Nadmienię, że felga tylko leciutko przygięta. zobaczę na tokarce co pokażę czop.
Ten silnik ma moc maks. przy 5400 obr/min, więc 4500 to trochę za mało. Odcięcie realizuje sterownik silnika (w skrzynce przy lewym błotniku), ale podejrzewałbym raczej któryś z czujników poł. wału korbowego, lub rozrządu. Powinien wywalić jakiś błąd. PS. nie ma modelu Omega C.
do auto -krak a więc ilość zębów to 29 a średnice , nie miałem jak dokładnie obliczyć, bo jest słabe dojście . Ale średnica zewnętrzna to będzie w granicy 8 cm a wewnętrzna no to nie wiem , może coś koło 7,5cm ale to tylko moja przypuszczenie. Ale Ty byś miał z demontażu taki pierścień czy nówkę? Bo tak to dokupić w sklepie się nie da. Jedynie cały...
Sprawdź wiązki- przeguby przewodów do drzwi czy nie są poprzerywane / pozwierane do plusa lub masy (drzwi tylne). Może tak być że radio widzi zwarcie głośnika do zasilania i wycisza dźwięk.
O jednym jeszcze Koledzy nie wspomnieli. O silach działających na przeguby, kliny i inne elementy kolumny kierowniczej, niedostosowanej do tego przy braku pracy wspomagania. (Znajomek, parę dni temu, tak jeździł Fordem F50 bez pompy) i teraz kierownica bez najmniejszych oporów obraca się dookoła :D . Bez wpływu na kierunek jazdy :D. Dobrze, ze rozłączenie...
część na której masz luz to najprawdopodobniej krzyżak na łączeniu kolumny kierowniczej tam jest przegub gumowy
Luźny drążek stabilizatora, słabo dokrecoby przegub po wymianie
Wyobraźnia jest... pod kątem serwisu ;-) Wymiana świec też do przyjemnych nie należy... Ja używam do tego klucza z przegubem cardana
Witam wszystkich fachowców.Panowie autko jak wyżej,potrzebuję wymienić osłonę gumową na półosi przegubu wewnętrznego.Mam pytanie,czy muszę odkręcić przegub od skrzyni?,czy jak zdejmę starą osłonę można wyjąć zabezpieczenie,by wyciągnąć półośkę,Zewnętrzne przeguby wymieniałem,niema problemu,ale wewnętrznego nie,więc proszę o poradę,by nie narobić sobie...
Po głębszej analizie, przeczytanych wielu postach i rozmowie z mechanikiem nie opłaca się wstawiać większego silnika chyba że miałbym silnik ze skrzynią za darmo to już połowa sukcesu. Będę robił ten co mam, przynajmniej będę wiedział czym jeżdżę i mam nadzieję że skończy się tylko na głowicy. Szkoda auta bo dwa tygodnie temu zrobiłem mu remont podwozia...
Ja robiłem to w innej kolejności. 1 Odkręć nakrętkę sworznia zwrotnicy, i musisz od razu zluzować odkręcony sworzeń ze stożka, możesz to zrobić za pomocą odpowiedniej grubości przecinaka przystawiając go pomiędzy śrubę sworznia a przegub no i oczywiście uderzyć zdrowo. 2 Odkręć nakrętkę przegubu. Pozdrawiam
Witam chce przełozyc skrzynie biegów z automata (F25) na manualna. mam pytanie czy jakies zmiany w komputerze silnika po tej wymianie musza byc wprowadzone?oraz czy przeguby beda pasowały do manuala? z gory dziekuje za odpowiedz
Pierwsze słysze uszczelka między skrzynią a silnikiem:?: Mocowanie do silnika powinno być to samo, ważne jest też mocowanie rozrusznika (wydaje mi się że też powinno być takie samo) Ważne jest aby skrzynia była z Corsy o tym samym silniku (przełożenia), mechanizm zmiany biegów może być inny w 5biegowej. Półosie mogą mieć inne średnice (przeguby wewnętrzne),...
wszystko wskazuje na przegub, początek końca jego
A przeguby nie mają luzu ?? Dodano po 5 może wewnętrzny się zaciera
Przeguby raczej nie stukają przy jeździe na wprost tym bardziej ,że nie stukają na pełnych skrętach. Sprawdź czy stuka jadąc szybciej na 1biegu ? Tak samo czy stukanie pojawia się na 4biegu jadąc wolno? Czy pojawia się nawet na luzie gdy zwalnia ?
a ja bym poprostu wymienił czujnik poł wału , poniewaz jest to najczestrza usterka w tym silniku
Witam problem rozwiązany czerwony gruby przewód załamany był w samochodzie oraz przpalony bezpiecznik . Dziękuję wszystkim za pomoc , temat do zamknięcia .
Ja stawiałbym na przeguby kuliste mechanizmu wycieraczek, baaaardzo często się zacierają i wręcz stają w miejscu nawet podczas pracy na połowie szyby....
Można. Ale czy na mechanizmie różnicowym jest pierścień nadawczy lub koło zębate napędu czujnika? A tego nie wiadomo bo jak nie ma czujnika to mogli nie założyć. Druga opcja to dodanie czujnika prędkości na jedno koło i zrobienie tak jak było w wersjach bez abs. Albo jakiś inny czujnika halla .Dołożyć coś na przegub i dodatkowy czujnik.
Ford Sierra z 2.0DOHC na wtrysku, z początku 1991 (przed ostatnim liftem) - jak najbardziej polecam. Kombi są paskudne, fakt... Miałem, spalanie w trasie około 7-8 litrów na 100km przy Vśr 100km/h, Vmax 160km/h, mocnym przyspieszaniu i pełną paką Opel Astra F - też mogę polecić, ojciec ma, ale absolutnie nie 1.4. A jak już chciałbyś coś małego i oszczędnego,...
no cóż jak pech to pech ale czego sie nie zrobi dla Asi
Obejrzyj pierścienie abs, szczególnie te na przegubach bo lubi je rdza rozsadzić i w efekcie pękają.
Witam serdecznie. Jaki pech kolego waldec. Proszę jechać do sewisu i reklamować. Pozdrawiam.
Witam ma taki problem jak drgania które przenoszą się na karoserię w momencie dodawania gazu. Wymienione zostały tuleje na wahaczach, sworznie i przeguby. Nic to nie pomogło, a jazda bywa naprawdę uciążliwa:cry: szczególnie przy prędkościach do 100km/h. Dodam że jest to motor 2.5l V6.
nima żadnego programiku do opla jak sobie kupiłeś taki samochód to pech musi cie stać na diagnostyke :)
Pytanie do kolegi Decybel91 Zakupiłem nową pompę i zamontowałem, samochód odpalił i po 2-3 minutach zgasł. po ponownym właczeniu zapłonu nie słychać pompy. Sprawdziłem zasilanie przy kreceniu i jest 11V auto nie odpala. Jesli możesz to poradż co zrobic. może to przekaznik ale szukałem na necie i nie wiem który to.
Witam. Podczas ruszania, najczęściej gwałtownego na prostych kołach słychać jednorazowe puknięcie w prawym przednim kole. Kilka dni temu jeszcze nie było tego tak słychać ale na chwilę obecną jest bardzo głośne. Sprawdzałem tuleje, sworzeń, stabilizator i przeguby, ale nie wyczuwam jakiegokolwiek luzu. Czy to moż być wina amortyzatora? Czekam na jakieś...
Właśnie sprawdzałem, przejrzałem oferty regeneracji maglownicy i w celu potwierdzenia luzów na niej zajrzałem do układu, niestety to nie maglownica, lecz podwójny przegub pod kierownicą.
W zestawie z osłoną przegubu dostaniesz taki pierścień.
Witam sprawdź czy nie wypadła ci dźwignia na przegubie kulowym na skrzyni biegów.
Jest tam tam przegub przy kasecie na skrzyni. Albo masz luz na bolcu w przegubie, albo zerwaną gume.
A może łożysko ? Wymieniaj !
Dzięki już teraz wiem co i jak.
Hey ! I jak czy udało się zdiagnozować problem ? Pytam bo mam dokładnie to samo - przy hamowaniu biegami albo puszczeniu gazu na biegu trzęsie niemiłosiernie ... U mojego kuzyna powodem były zużyte przeguby wewnętrzne. Wymienili całe półosie (z przegubami) na nowe i ręką odjął. https://allegro.pl/oferta/gsp-polos-lewa...
Na wyłączonym silniku naciskasz gaz i hamulec do dechy i przekręcasz kluczyk (niczego wcześniej nie zwieraj). Na wyświetlaczu przebiegu pokażą się błędy, tylko musisz szybko notować ;). Powodzenia.
Wymontuj sterownik ,rozbierz obudowę pokażą się połączenia pinów wtyczek z płytką sterownika . Te połączenia z drutu pod wpływem wstrząsów silnika pękają i trzeba je polutować .
Jaki filterek :P mowie ze jezdze na ropie z bańki która ma jakies poł metra przewodu od banki do pomy za akumulatorem jest.
Niestety ale uniwersalne interfejsy nie zawsze wszystko pokażą i nie zawsze idzie nimi zrobić to co deklaruje producent ale do prywatnego użytku, szczególnie jak ma się kilka marek samochodów, zazwyczaj wystarczają.
przeguby nissan sharan przeguby corsa przeguby
nokia odzyskiwanie danych optima manual typowe uszkodzenia transformatorów
pralka bosch chrysler pacyfica
Naprawa przycisku kompresora: nie trzyma, co robić? Szybkie spalenie świec żarowych w Ford Mondeo MK3