Jesteś pewien że w twoim aucie sam mechanizm - przekładnia wycieraczek jest sprawna , tzn. chodzi mi o umieszczony w środku przekładni zębatej łącznik krańcowy?? .
http://www.youtube.com/watch?v=QZufwhgyE... Tutaj silnik kręci się cały czas w jedną stronę a przekładnia powoduje to że wycieraczki raz idą w jedną a raz w drugą. W Fiatach spotkać można silniki gdzie kręcą się w obie strony w zależności czy wycieraczka ma iść w górę czy w dół.
witam do Conrad1 on nie będzie obracał się w koło tylko jak ramie wycieraczki w samochodzie przekładnia będzie się obracała do o koła a kolektor jak wycieraczka
Wymieniłem cały mechanizm wycieraczek na nowy. W nie działającym mechaniźmie jest uszkodzona przekładnia zamontowana przy silniczku.
Jak z manetki wychodzi sterowanie+ to pompka ubita(tam poza pompką i przekładnią wycieraczek nic się nie psuło).
A nie prościej ci kupić jakiś siłownik liniowy? Albo servo motor? Albo nawet silnik z wycieraczek od auta? To musi być coś z przekładnią, żeby się nie zamknęło samo. No i musi trzymać. Hydrauliczny OK, ale instalacja hydrauliki, ew wyciek oleju w szklarni. Olej ci się będzie też dobrze nagrzewał tam, jakaś chłodnica oleju... Chyba nie o to chodzi w...
WITAM I jeszcze jedno -żeby to nie była przekładnia od wycieraczek
A nie lepiej, silniczek 12V (z wycieraczek samochodowych np.Kamaz), przekładnia na pasek gumowy, ośka gwintowana na łożyskach - regulator obrotów. W ten sam sposób rozwiązałem posów drutu nawojowego. Gwint prawy-lewy, krańcowe wyłączniki przełączające z elektromagnesem. Sposób prosty a niezawodny.
Szukaj silnika ze zwykła przekładnią na trybach. W silnikach wycieraczek jest przekładnia ślimakowa, której nie ruszysz bez zasilania.
Zwykły silniczek DC dałby radę? Oczywiście, jednak bez przekładni i tak się nie obejdzie. Można by pomyśleć nad wykorzystaniem napędu szuflady z czytnika CD/DVD. Jest silnik i przekładnia. Jak coś większego, to silnik od wycieraczek klapy bagażnika. Ma cały gotowy mechanizm i dość dużą moc.
Zakupiłem regulator pwm
Witam, Żeby nie zanudzać nie będę kolejny raz opisywał swojego "wynalazku", gdzieś tu na elektrodzie już go pokazałem. Podobnie jak u Ciebie napędem jest silnik = 12V z przekładnia od wycieraczek z polskich aut. Jedyną wadą jest koszt tego mechanizmu, a pozytywem nabyte doświadczenie i niezawodne działanie. Pozdrawiam
Zatarte trzpienie ramion wycieraczek zardzewiały silnik czy przekładnia mechanizmu. W tym roczniku mogły nawet kable od drugiego biegu się przetrzeć. Kable do zbadania na zwarcia a mechanizm do do sprawdzenia czy nie zatarty.
Wycieraczki pracują w trybie awaryjnym a przyczyna to brak sygnału pozycji parkowania z przekładni wycieraczek
Za mało danych. Potencjalne rozwiązania: - silnik krokowy - silnik z przekładnią od wycieraczek samochodowych - serwo modelarskie
Jeśli na 12V -to silnik od wycieraczek(przekładnia już jest) i do tego proste PWM zrobione na 555.
Mi się tam zużył w prawie każdym aucie jakie miałem, ale było to przy przebiegach rzędu 250 tys. km i zwykle zawodziły właśnie te rozłączane przeguby, a nie sam silniczek czy przekładnia.
Żaden z tych rysunków nie opisuje układu który nadaje się do Twojego silnika, Twój silnik jest bipolarny http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic46... W załącznikach masz bardzo ciekawy układ, jest też program, trzeba dobrać tylko dowolne tranzystory pnp i npn ogólnego przeznaczenia i schrittmotor powinien fahren http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic46...
Fakt, rozrusznikowi jest wszystko jedno. Wycieraczkom chyba też, przekładnia pracuje odwrotnie, ale wycieraczki działają bez zmian. Pozostaje dmuchawa. Jest to turbina odśrodkowa ale z wygiętymi łopatkami, więc wydajność będzie bardzo przypadkowa.
Znaczy chodzi mi o to że przy pasku przez dodanie napinającego dodatkowego koła które nie będzie od razu maksymalnie naciągać paska żeby było "jako takie sprzęgło" Jak będziesz zmieniał naciąg pasa to zadziała, ale pas bedzie sie od tego trochę szybciej zużywał. nie wyobrażam sobie jakie sprzęgło zrobić jedynie prąd musiałbym rozruchowy o wiele większy...
Jak złapiesz "cięgno rękom" od silnika , to trudno go ruszyć ,ponieważ jest tam przekładnia . Natomiast przy wycieraczce powinno chodzić.
Najprostszą przekładnią samohanująca jest przekładnia ślimakowa, być może całkiem sprawnie poradziłaby tu przekładnia z silnikiem od wycieraczek samochodowych bo 1200W do takiego czegoś to włosy się jeżą.
Przekładnie stosuje się głównie dla zwiększenia momentu obrotowego. Sam silnik ma ten moment raczej niewielki. Minus to mniejsze obroty, ale to niestety fizyka - większa praca ale i większa droga. Czasami stosuje się przekładnie, aby zwiększyć precyzję sterowania. Np silnik + przekładnia i enkoder na wale silnika -> większa ilość impulsów na obrót wału...
Mechanizm dzwigniowy, przyjrzyj się układom przednich wycieraczek w samochodach.
Szlifierki kątowe mają przekładnie ślimakowa, przekładnia przy silnikach od wycieraczek w maluchu są stożkowe więc jutro idę na szrot. Jeśli epoksyd ze sklepu jest zaszłaby to użyje czegoś przemysłowego albo zmieszam z płatkami. Gąsienice się nie rozlecą(testowałem je ponad to jak będą eksploatowane), dodam jeszcze gumowy pasek(lepsza przyczepność,...
Sprawdź też pająka pod kierownicą, a tak poza tym też przekładnie wycieraczek czy się nie zatarła.
Silnik z przekładnią? Np. z mechanizmu wycieraczek samochodowych. Lub dowolna inna przekładnia zębata, pasowa, cierna...
Czarny masa, ciemny niebieski plus, pozostałe 2 do układu czasowego wycieraczek (styki w przekładni)
hey :) baaardzo mnie temat zainteresował.Mam 3 panele na obrotnicy na prawie płaskim dachu (obrotnica to obrotnica od przyczepy ciągnikowej) układ porusza silniczek z przekładnia od wycieraczek 12 v dotychczas uruchamiany "ręcznie" byłbym zainteresowany układem zegarowym.jestem mocno dorosłym więc sam sobie raczej nie poradzę liczę na pomoc w/w konstruktorów..:)...
Witam. Mam trochę może się wydawać śmieszne pytanie. Czy silnik od wycieraczek samochodowych, ten starszego typu nadal by się do podajnika do ekogroszku? Oczywiście już sam w sobie ma wstępna przekładnie, ta z kolei napędzała by kolejny ślimak a ten koło zębate i dalej na podajnik. Ile taki silnik ma w ogóle mocy?
silniki od wycieraczek nie wystarczą, ktoś na forum robił ramię na silnikiach od wycieraczek i maksymalny udźwig wynosił 1kg. http://www.edw.com.pl/cyberob/projekty/p... na tym zdjęciu jest pokazana dodatkowa przekładnia do silnika wycieraczek. Przez to manipulator będzie wolniejszy ale będzie miał większy moment
Potwierdzam niezawodność silniczka i przekładni od wycieraczek. Również używałem w bramie - bardzo pomocne i niezawodne. Siłą rzeczy musi to być przewidziane na ogromną ilość cykli.
Ja się pytam gdzie dostane wogóle różne silniki z przekładniami konkretne miejsce w toruniu. Potrzebuję tego do robota ale takiego dosyć ciężkiego. Myślałem nad silnikiem od wycieraczek z przekladnia ale on potrzebuje sporej mocy akumulatora. A taki od wkretarek juz nie. I gdzie moge dostać silnik z przekładnia od wkretarek.
Ja bym zastosował najprostsze rozwiązanie: silnik z przekładnią ślimakową, np. silnik do wycieraczek samochodowych. Przekładnia ślimakowa jest samohamowna i nie grozi jej przestawienie po zaniku zasilania. Jako ograniczenie zakresu działania dałbym dwie krańcówki i po kłopocie.
A czy mógłbyś rozwinąć troszkę odpowiedź? Gdzie jest ta przekładnia? Gdzieś koło silnika wycieraczki? (jak ją najprościej zlokalizować....) Pozdrawiam Parbat
Cóż wracam do tematu gdyż "wyprostowałem swoje auto.... ;) Natomiast wpadł mi w ręce napęd od T22 ale HB, pasuje, lecz ma jeden mankament... mniejszy zakres pracy no i finisz w pozycji prawie pionowej... :( Jako, że elementem ograniczającym ruch wycieraczki jest przekładnia, spróbuję ją przełożyć.
Silnikowi podać bezpośrednio napięcie 12 V i okaże się czy jest dobry. Później bezpiecznik, przekładnia i kabelki do sprawdzenia.
W najgorszym razie pozostanie dorobić tę zębatkę z mosiądzu gdzieś. Ewentualnie dopasować inny napęd. to normalna przekładnia ślimakowa jak od wycieraczek, tylko nieco większy silnik na 24V.
Silniki od wycieraczek mają 30-80W, zależy od modelu samochodu. Przekładnia śrubowa redukuje obroty do kilkudziesięciu na minutę, moment pozwala wkręcać wkręty w twarde drewno (sprawdzane :) ), powinien pociągnąć kosiarkę (osobiście próbowałem nim napędzać rower - ciągnął, ale wolniutko :( ). Jeśli będzie za słaby, to może prądnica od malucha - tylko...
czy silnik sam odwróci obroty po otrzymaniu sygnału Nie odwróci. W samochodzie silnik kręci się w jedną stronę, a za powrót wycieraczek odpowiada przekładnia.
Jeśli ma to być duże, to silnik z przekładnią z tylnej wycieraczki samochodowej. Jest tak skonstruowany, że wykonuje ruch wahliwy. Jeśli małe, to mechanizm z filmiku wyżej.
Gucio prawda. Jak macha wycierakiem to silniki mechanika działa. Padł zespół styków na kole napędu wycieraczki. oczywiście wewnatrz przekładni
Przekładnia samoblokująca (samochodowy silniczek od wycieraczek), wyłączniki krańcowe, zasilanie 12V co umożliwi awaryjne zamknięcie, powiedzmy akumulatorem z samochodu.
Oczywiście interesują mnie parametry znamionowe takie jak: prąd, moment ale po przekładni, prędkość obrotowa, jaka jest przekładnia - przełożenie. Dzięki.
W silniku wycieraczek na przekładni są styki odpowiedzialne za wykonanie pełnego ruchu wycieraczek i do powrotu na swoje miejsce . Przeczyść je ew podegnij blaszki .
A czy nie prościej jest zmierzyć czas np. 10 wahnięć wycieraczek i policzyć zęby przekładni ? :roll:
Silnik od wycieraczki z samochodu, z przekładnią.
Łącznie z przekladniami? Łącznie z przekładniami to możesz spróbować dobrać silnik wycieraczek samochodowych z przekładnią ślimakową. Trzeba poszukać takiego, gdzie na osi przekładni są "zwykłe" obroty. Niektóre tego rodzaju silniczki posiadają wbudowany mechanizm korbowy i oś mechanizmu wykonuje półobroty wahliwe. Takie silniczki się nie nadają. Do...
Przekładnia ślimakowa jest w slniku wycieraczek, np. od peloponeza i dużego k'fiata ;) Są one zespolone z silnikiem 12V DC ale od czego w końcu są szlifierki kątowe ;)
Ja ostatnio na dni otwarte szkoły wykonałem ciekawy samochodzik napęd to silnik ksera na 24v przekładnia łańcuchowa koła od hulajnogi + silnik od wycieraczek jako skręt kół przednich , Zasilanie to 2 akumulatory 12v 7ah żelowe (wystarczały na 2h ostrej jazdy) Aparaturę wykonałem samodzielnie z zastosowaniem telefonu bezprzewodowego 300m zasięgu i 2...
hmmm a widziales jak duza jest szyba TIRa?? chodza tam 3 lub nawet 4 wycieraczki i to w dodatku 1,5 razy wieksze niz w osobowce! Silnik (mowie tu o silniku z przekladnia) od wycieraczek ciezarowki jest napewno duzo silniejszy niz ten samochodowy ;) Pozdro
Prosty przykład szyba samochodowa -> wielkość wycieraczki-> zastosowany silnik i przekładnia. Zobrazowałem ?
Witam !! Odnoszę wrażenie że chcesz zastosować falownik ( z jakiś powodów - pewnie masz jakiś " luźny ) . Trochę szkoda kasy - za cenę falownika zrobisz całość . Przekładnie tak czy siak musisz mieć , silnik również . Do przemieszczania palnika do napawania jakaś specjalna moc nie jest potrzebna ( jestem również spawaczem ) tak więc silnik krokowy za...
Trzeba poluzować nakrętkę na osi wychodzącej z przekładni i zjechać wycieraczkami do pozycji krańcowej a następnie dokręcić poluzowaną wcześniej nakrętkę. Ot co.
Witam Silnik wycieraczek nie nadaje się do użytku poza przekładnia, ponieważ jest jego integralną częścią. Obydwa łożyska znajdują się na końcach osi i po wyjęciu go z przekładni tylko jeden koniec osi będzie ułożyskowany. Jeśli już robić, to tak jak ktoś wspomniał z silnika od dmuchawy chłodnicy. :) Pozdrawiam
Skoro ktoś się zainteresował to opiszę więcej: - aparatura: Sanwa VG400 przerobiona na VG600 - główny sterownik: Atmega32+4 mostki H na mosfetach - sterowanie gazem: przerobione serwo modelarskie - sterownie hamulcem: przekładnia od wycieraczek ze sprzężeniem zwrotnym w postaci potencjometru - sterowanie sprzęgłem: przekładnia od obrotnicy talerza od...
Wsadź tam silnik z wycieraczek razem z przekładnią. A jak będzie mało to dwa silniki z przekładniami po obu stronach. Tanio, bezpiecznie, bezproblemowa zmiana kierunku. Same zalety.
Przychodzi mi na myśl silnik od wycieraczek. Masz go razem z przekładnią.
Proponuję jakiś silnik z motoreduktorem np z rożna -obroty jak najbardziej i zasilanie 230V .Druga opcja silnik z wycieraczek samochodowych z niewielka przeróbka przekładni - wada zasilanie 12V , dość sporej mocy zasilacz np od PC - zaleta łatwa możliwość regulacji obrotów . Silniki z motoreduktorem od wycieraczek dostaniesz z śmieszne pieniążki na...
Potrzebujesz silnika z przekładnią. Najprościej to chyba silnik od wycieraczek samochodowych. Ma zintegrowaną przekładnie tylko musisz go ewentualnie przerobić żeby kręcił cały czas w jedną strone. Do tego zasilacz 12V i dwa przekaźniki, które będą zmieniać polaryzację napięcia - będzie kręcił w prawo lub lewo. Do tego, jak wyżej napisano, dwa wyłączniki...
Podobny problem mi doskwierał i zrobiłem nawijarkę z silnika od wycieraczek z przekładnią i pedałem od maszyny do szycia.
Zrób tak jak napisał edziu wymontuj i rozbierz silnik od wycieraczek. W środku jest przekładnia ślimakowa, a przy niej krzywka i styki. Styki te zapewniają zasilanie silnikowi kiedy wyłączysz wycieraczki w dowolnej pozycji i powinny się rozłączyć w pozycji spoczynkowej. To one są przyczyną twojego problemu.
Z tych które miałem w rękach, oś stanowi całość z kołem ślimakowym, czyli nie wymienne.
Napęd wycieraczek to też przekładnia ślimakowa . Z takiego napędu zrobiłem sobie nawijarkę do cewek i uzwojeń transformatorów . Nadaje się do tego idealnie i dodatkowo bez żadnych kombinacji mamy "czujnik" do licznika obrotów czyli de facto licznika nawiniętych zwoii .
czyli to okrągłe coś między silnikiem a przekładnią?
A ja bym został przy pierwotnej koncepcji ze sznurkiem nawijanym na szpulkę, używając do napędu silnika od wycieraczek razem z przekładnią ślimakową (iść na szrot i kupić mechanizm wycieraczek od dużego fiata albo czegoś takiego) - trzeba tylko sprawdzić, czy przekładnia jest samohamowna (pewnie jest.)
W silniku, właściwie w zespole napędowym wycieraczek już jest przekładnia: ślimakowa. A z jakiego punktu widzenia miałbym sie wypowiadać na forum elektroniczno - technicznym? Z filozoficznego? Romantycznego? :D
Do takich zastosowań najlepiej użyć silnika z przekładnią ślimakową. Konstrukcja tej przekładni powoduje, że po zatrzymaniu silnika ulega ona zahamowaniu na wskutek cech konstrukcyjnych . W niektórych przypadkach przekładnia ta nie jest samohamowna. Jednak w przypadku małych silników może być wystarczająca. Taką przekładnię znajdziesz w niektórych mechanizmach...
Co do "mechanizmu napędowego" warto pomyśleć o przystosowaniu mechanizmu wycieraczek samochodowych. Jest tam przekładnia ślimakowa, oraz naprawdę duże siły na osiach wycieraków, no i powtarzający się mechaniczny ruch "tam i z powrotem". Pochylający się korpus manekinu to może być bardzo lekka pusta wydmuszka.
Podajesz że po jednym dniu pracy są ślady przegrzania szczotek ,więc silnik nie jest dobrany do obciążenia.Przyczyna może być również zacięta przekładnia co by tłumaczyło spalenie poprzedniego silnika.
- Zastanawiam się nad wyborem silnika do podnoszenia biurka. Silniczek z przekładnią od wycieraczek samochodowych. Szczególnie te z tylnych szyb są mniejsze i delikatniejsze niż przednie.
Popatrz na moc swojego silnika a potem na moc tego maleństwa od wycieraczek. Tak pozatym żadna przekładnia, żeby cieło to i obroty są potrzebne a żeby były obroty to i moc . WNIOSEK? Albo wozić na kosiarce stado akumulatorów albo zakupić kosiarkę spalinową albo pozostać przy tym co masz, ech.
W sumie mając 4 biegi i Vmax 15km/h to na pierwszym biegu ruch jest zauważalny? ;-). Można by to jednak przerobić na 50km/h. Co do sterowana skrętem - napięcie silnika nie jest tu tak istotne, przydało by się mniejsze przełożenie. Ogólnie przy braku sprzężenia zwrotnego silnik od wycieraczek odpada. Przekładnia ślimakowa jest dość samohamowna pomimo...
Witam To jest bardzo prosta konstrukcja (nie ma przekładni), silnik (niektorzy mówią że od wycieraczek od Stara) Ot błąd w silniku jest przekładnia przesmaruj na początek. poz dioda
Stary moduł został pozostawiony tylko i wyłącznie ze względu na wtyczkę, gdyż w tym przypadku nie trzeba było kombinować z inną wtyczką. Wszystkie ścieżki dochodzące do tej wtyczki zostały przecięte. Zachowana została w ten sposób możliwość podłączenia w każdej chwili nowo zakupionego zespołu wycieraczki, gdyby przyszła taka chęć. W moim przypadku wycieraczka...
Nie nie nie.. :D Servo-mechanizm dla Ciebie to będzie silnik+przekładnia w jednej obudowie.. Ale co do części samochodowych to i owszem... Możesz wykorzystać silniczek wycieraczek z dowolnego auta :D Jest to silnik i przekładnia w jednym (servo-mechanizm, servo)czyli to od czego musisz zacząć..
Trzeba silniczek wyjąć rozkręcić i spróbować naprawić. Możliwe, że coś blokuje przekładnię.
Witam. Przyczyną mogą być styki na przekładni ślimakowej w silniku wycieraczek. Można to sprawdzić przez odłączenie przewodów sterujących (załączających) od silnika - jeżeli problem nie zniknie to uszkodzenie styków na przekładni ślimakowej. Jeżeli problem zniknie to uszkodzenia należy szukać w przełączniku zespolonym, lub we wiązce kabli. Powodzenia.
Witam. Przekładnia ślimakowa daje duże możliwości. Wykorzystana np. w napędach wycieraczek samochodowych. Pozdrawiam
Styk chyba jest sprawny bo zawsze się zatrzymują w jednym miejscu ( pionowo) i gdy je uruchamiam idą ok. 10 stopni w lewo i dalej pracują normalnie lecz gdy je wyłącze zawsze się zatrzymują w tym samym miejscu Tam nie ma żadnej regulacji, ani czujników położenia piór wycieraczek, jak to ktoś sugerował wyżej(?!!!). Prawie wszystkie auta mają część mechaniczną...
Chyba najlepszy byłby silnik krokowy + sterownik do niego ( można kupić na allegro ). Na elektrodzie tez są schematy, mozna ładnie regulować prędkość obrotową :) Krokowy? Da się go podłączyć bez przekładni i łatwo włączyć na nieustanny powolny obrót w jedną stronę? A jeśli nie to może silnik od malucha od wycieraczek razem z przekładnią ślimakową ?...
Myślę, że zdecydowanie prościej technicznie będzie zastosować do rozruchu jakiś silnik DC np od wycieraczek (za przekładnią te silniki mają dużą siłę). Koszt inwertera do rozruchu silnika powali kolegę na ziemie.
W sumie to masz racje... ta druga przekładnia to nie najlepszy pomysł xD Co do silników od wycieraczek to nie wiesz może jaką one mają moc??
Dopadł mnie podobny problem… Ewidentnie mechanizm/przekładnia uszkodzona. Bo coś przeskakuje w środku i ledwo obraca wycieraczki… Zamówiłem kompletny mechanizm z silnikiem. I tutaj pytanie: jak można wyjąć i zamontować ten silniczek z mechanizmem? Czy wyjdzie po odkręceniu dwu śrub mocujących ten mechanizm wraz z silniczkiem? Oczywiście po zdjęciu tego...
Dwa silniki, to uprości konstrukcję. Tylko przy tak ciężkich gąsienicach będzie ciężko o porządny napęd. Spróbuj może silniki od wycieraczek wraz z przekładniami. Od razu będziesz mieć redukcję. Lub jeszcze mocniejsze silniki od wentylatorów chłodnic. Tylko musisz pamiętać o porządnym, mocnym zasilaniu. PS. A nie lepiej było zrobić te gąsienice z pasów...
Za powrót wycieraczek na pozycję wyjściową odpowiada styk w przekładni wycieraczek, ale skoro masz nowy mechanizm to raczej nie to. Na jednym z pinów powinno być napięcie po załączeniu zapłonu i to jego prawdopodobnie Ci brakuje.
Coyote~: silniki w antenach elektrycznych wcale nie sa wielkie. Większą część obudowy zajmuje rolka z taśma zębata do wysuwania anteny i przekładnia, oraz elektronika lub wyłączniki. Panowie. Bierzecie się za skonstruowanie jakiegoś dunoznego łazika. To trudna sprawa. Ale nie mnie was tutaj studzić. Ale może zamiast rozbijać każdy ruch "nogi" na osobny...
Niestety, jeżeli masz zrobione na silnikach od wycieraczek, to musi być dodatkowo dołożona jakaś przekładnia , inaczej będzie czas taki jak jest. Prawie wszystkie silniki przy 12V mają nie więcej jak 60-70 obr/min. Jedynym rozwiązaniem , byłoby niby jeszcze zwiększenie napięcia , ale wtedy raczej powstają jakieś problemy np. ze sterownikami.
Jeżeli masz kompletny silnik z przekładnią wycieraczek ,to spróbuj impulsator zamontować po przeciwnej stronie przekłani na wirniku.Przewieć go wzdłużnie i nagwintuj , zeby można było przedłużyć wirnik.Na końcu zamocuj magnes z kontaktronem.
Ciekawe rozwiązanie. Wkrętarka jest na przekładni planetarnej.Jak już coś w tym kierunku to może rozrusznik od disla ,tam też siedzi planetarny mechanizm.Taki mechanizm dobrze umiejscowić na samym końcu przekładni ,bo jest stworzony do tego ,żeby przejmował maksymalne obciążenia.Z wkrętarką bym uważał ,bo te trybiki są delikatne. Ja jak wspomniałem...
taka małą przekładnie znajde w wycieraczkach ?
wymontowałem cały silniczek. Jest tam jakiś układ elektroniczny,przekładnia ślimakowa i 3 styki. co mogło się popsuć?
Jako napęd wolnoobrotowy (zbliżony do tego co ukręcisz korbą) można zastosować silnik od wycieraczek wraz z przekładnią. Dodatkowo ma on styk normalnie używany do zaparkowania wycieraczki w pozycji startowej ale można go użyć jako impulsatora - dawał by jeden impuls na obrót wałka wyjściowego. Dodatkowo masz dwie wersje z osobowych/dostawczych 12V i...
W sumie można by tu zastosować mechanizm jak w drukarce: pasek zębaty do napędu przesuwu tego siłownika. Można zastosować też silnik krokowy, by uzyskać jakąś dokładność. Jeśli ten "siłownik" to ma być po prostu jakaś zwijarka do linki, to można by dać silnik z mechanizmu wycieraczek i jakąś szpulę. Przekładnia ślimakowa jaka tam jest zastosowana jest...
Silnik z przekładnią od wycieraczek samochodowych, dwa mikrowyłączniki krańcowe NO/NC w połączeniu krzyżowym.
Rozrusznik to niezbyt dobry pomysł- dużo z duże obroty i brak stałego zazębienia. Silniczek do wycieraczek ma dobre obroty ale moc zdecydowanie za mała. Można dać dodatkową przekładnię ale będzie szybkość żółwia. Można się zastanowić nad rozrusznikiem od traktorka kosiarki + przekładnia ślimakowa.
Albo zabrudzone i wypalone styki w wyłączniku krańcowym w obudowie przekładni.
Rozgarnięty mechanik powinien bez problemu ustalić przyczynę złego zachowania wycieraczek. Mechanizm przestawia się na dźwigience przekładni silnika przykręconej do osi napędowej, wszystko schowane jest pod plastikowym podszybiem
Silnik z przekładnią od wycieraczek samochodowych może spełni twoje oczekiwania .
Ciekawy projekt solartrackera bez elektroniki Nic nadzwyczajnego... ale do obracania trackera który waży załóżmy 300kg się nie nadaje :D Należałoby sygnały wzmocnić przepuszczając przez układy mocy. Niekoniecznie silniczek 12V 50W z wycieraczek np i przekładnia da rade ;) To że będzie sobie wolno obracał nie przeszkadza w niczym :)
silnik wycieraczek przekładnia przekładnia wyciągarki milwaukee przekładnia
pompa przyspieszacz bosch kompresor maktek twingo kontrolka silnik
bosch wan2006spl25 firstchip fc1178bc
Fiat Ducato 2.3 - Wszystkie kontrolki zapalają się po przegazowaniu Jak zdalnie zresetować router ZTE MF971R?