A nie prościej ci kupić jakiś siłownik liniowy? Albo servo motor? Albo nawet silnik z wycieraczek od auta? To musi być coś z przekładnią, żeby się nie zamknęło samo. No i musi trzymać. Hydrauliczny OK, ale instalacja hydrauliki, ew wyciek oleju w szklarni. Olej ci się będzie też dobrze nagrzewał tam, jakaś chłodnica oleju... Chyba nie o to chodzi w...
Żaden z tych rysunków nie opisuje układu który nadaje się do Twojego silnika, Twój silnik jest bipolarny http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic46... W załącznikach masz bardzo ciekawy układ, jest też program, trzeba dobrać tylko dowolne tranzystory pnp i npn ogólnego przeznaczenia i schrittmotor powinien fahren http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic46...
Szukaj silnika ze zwykła przekładnią na trybach. W silnikach wycieraczek jest przekładnia ślimakowa, której nie ruszysz bez zasilania.
Jeśli na 12V -to silnik od wycieraczek(przekładnia już jest) i do tego proste PWM zrobione na 555.
Zatarte trzpienie ramion wycieraczek zardzewiały silnik czy przekładnia mechanizmu. W tym roczniku mogły nawet kable od drugiego biegu się przetrzeć. Kable do zbadania na zwarcia a mechanizm do do sprawdzenia czy nie zatarty.
Zwykły silniczek DC dałby radę? Oczywiście, jednak bez przekładni i tak się nie obejdzie. Można by pomyśleć nad wykorzystaniem napędu szuflady z czytnika CD/DVD. Jest silnik i przekładnia. Jak coś większego, to silnik od wycieraczek klapy bagażnika. Ma cały gotowy mechanizm i dość dużą moc.
Przekładnie stosuje się głównie dla zwiększenia momentu obrotowego. Sam silnik ma ten moment raczej niewielki. Minus to mniejsze obroty, ale to niestety fizyka - większa praca ale i większa droga. Czasami stosuje się przekładnie, aby zwiększyć precyzję sterowania. Np silnik + przekładnia i enkoder na wale silnika -> większa ilość impulsów na obrót wału...
http://www.youtube.com/watch?v=QZufwhgyE... Tutaj silnik kręci się cały czas w jedną stronę a przekładnia powoduje to że wycieraczki raz idą w jedną a raz w drugą. W Fiatach spotkać można silniki gdzie kręcą się w obie strony w zależności czy wycieraczka ma iść w górę czy w dół.
Silnik od wycieraczki z samochodu, z przekładnią.
Ja się pytam gdzie dostane wogóle różne silniki z przekładniami konkretne miejsce w toruniu. Potrzebuję tego do robota ale takiego dosyć ciężkiego. Myślałem nad silnikiem od wycieraczek z przekladnia ale on potrzebuje sporej mocy akumulatora. A taki od wkretarek juz nie. I gdzie moge dostać silnik z przekładnia od wkretarek.
Z tych które miałem w rękach, oś stanowi całość z kołem ślimakowym, czyli nie wymienne.
Znaczy chodzi mi o to że przy pasku przez dodanie napinającego dodatkowego koła które nie będzie od razu maksymalnie naciągać paska żeby było "jako takie sprzęgło" Jak będziesz zmieniał naciąg pasa to zadziała, ale pas bedzie sie od tego trochę szybciej zużywał. nie wyobrażam sobie jakie sprzęgło zrobić jedynie prąd musiałbym rozruchowy o wiele większy...
Ja bym zastosował najprostsze rozwiązanie: silnik z przekładnią ślimakową, np. silnik do wycieraczek samochodowych. Przekładnia ślimakowa jest samohamowna i nie grozi jej przestawienie po zaniku zasilania. Jako ograniczenie zakresu działania dałbym dwie krańcówki i po kłopocie.
Witam Silnik wycieraczek nie nadaje się do użytku poza przekładnia, ponieważ jest jego integralną częścią. Obydwa łożyska znajdują się na końcach osi i po wyjęciu go z przekładni tylko jeden koniec osi będzie ułożyskowany. Jeśli już robić, to tak jak ktoś wspomniał z silnika od dmuchawy chłodnicy. :) Pozdrawiam
A ile mocy może mieć taki od wycieraczek? No np. od Poloneza? Bo ten z linku chyba trochę większy jest.
Dwa silniki, to uprości konstrukcję. Tylko przy tak ciężkich gąsienicach będzie ciężko o porządny napęd. Spróbuj może silniki od wycieraczek wraz z przekładniami. Od razu będziesz mieć redukcję. Lub jeszcze mocniejsze silniki od wentylatorów chłodnic. Tylko musisz pamiętać o porządnym, mocnym zasilaniu. PS. A nie lepiej było zrobić te gąsienice z pasów...
Wsadź tam silnik z wycieraczek razem z przekładnią. A jak będzie mało to dwa silniki z przekładniami po obu stronach. Tanio, bezpiecznie, bezproblemowa zmiana kierunku. Same zalety.
Przychodzi mi na myśl silnik od wycieraczek. Masz go razem z przekładnią.
Silniki od wycieraczek mają 30-80W, zależy od modelu samochodu. Przekładnia śrubowa redukuje obroty do kilkudziesięciu na minutę, moment pozwala wkręcać wkręty w twarde drewno (sprawdzane :) ), powinien pociągnąć kosiarkę (osobiście próbowałem nim napędzać rower - ciągnął, ale wolniutko :( ). Jeśli będzie za słaby, to może prądnica od malucha - tylko...
jack63, dlatego napisałem, że można przetestować. Też miałem ją w rękach i opór jest spory, ale z drugiej strony mam 2 silniki od wycieraczek i mają ogromny moment obrotowy (przekładnia ślimakowa). Inna kwestia to praca ciągła i temperatury, ale koszta są wręcz zerowe, więc kiedyś pewnie to przetestuję ;-).
W silniku wycieraczek na przekładni są styki odpowiedzialne za wykonanie pełnego ruchu wycieraczek i do powrotu na swoje miejsce . Przeczyść je ew podegnij blaszki .
Prosty przykład szyba samochodowa -> wielkość wycieraczki-> zastosowany silnik i przekładnia. Zobrazowałem ?
silniki od wycieraczek nie wystarczą, ktoś na forum robił ramię na silnikiach od wycieraczek i maksymalny udźwig wynosił 1kg. http://www.edw.com.pl/cyberob/projekty/p... na tym zdjęciu jest pokazana dodatkowa przekładnia do silnika wycieraczek. Przez to manipulator będzie wolniejszy ale będzie miał większy moment
czy silnik sam odwróci obroty po otrzymaniu sygnału Nie odwróci. W samochodzie silnik kręci się w jedną stronę, a za powrót wycieraczek odpowiada przekładnia.
Najprostszą przekładnią samohanująca jest przekładnia ślimakowa, być może całkiem sprawnie poradziłaby tu przekładnia z silnikiem od wycieraczek samochodowych bo 1200W do takiego czegoś to włosy się jeżą.
Potrzebujesz silnika z przekładnią. Najprościej to chyba silnik od wycieraczek samochodowych. Ma zintegrowaną przekładnie tylko musisz go ewentualnie przerobić żeby kręcił cały czas w jedną strone. Do tego zasilacz 12V i dwa przekaźniki, które będą zmieniać polaryzację napięcia - będzie kręcił w prawo lub lewo. Do tego, jak wyżej napisano, dwa wyłączniki...
Ja ostatnio na dni otwarte szkoły wykonałem ciekawy samochodzik napęd to silnik ksera na 24v przekładnia łańcuchowa koła od hulajnogi + silnik od wycieraczek jako skręt kół przednich , Zasilanie to 2 akumulatory 12v 7ah żelowe (wystarczały na 2h ostrej jazdy) Aparaturę wykonałem samodzielnie z zastosowaniem telefonu bezprzewodowego 300m zasięgu i 2...
Podobny problem mi doskwierał i zrobiłem nawijarkę z silnika od wycieraczek z przekładnią i pedałem od maszyny do szycia.
Łącznie z przekladniami? Łącznie z przekładniami to możesz spróbować dobrać silnik wycieraczek samochodowych z przekładnią ślimakową. Trzeba poszukać takiego, gdzie na osi przekładni są "zwykłe" obroty. Niektóre tego rodzaju silniczki posiadają wbudowany mechanizm korbowy i oś mechanizmu wykonuje półobroty wahliwe. Takie silniczki się nie nadają. Do...
Zrób tak jak napisał edziu wymontuj i rozbierz silnik od wycieraczek. W środku jest przekładnia ślimakowa, a przy niej krzywka i styki. Styki te zapewniają zasilanie silnikowi kiedy wyłączysz wycieraczki w dowolnej pozycji i powinny się rozłączyć w pozycji spoczynkowej. To one są przyczyną twojego problemu.
Witam !! Odnoszę wrażenie że chcesz zastosować falownik ( z jakiś powodów - pewnie masz jakiś " luźny ) . Trochę szkoda kasy - za cenę falownika zrobisz całość . Przekładnie tak czy siak musisz mieć , silnik również . Do przemieszczania palnika do napawania jakaś specjalna moc nie jest potrzebna ( jestem również spawaczem ) tak więc silnik krokowy za...
Chyba najlepszy byłby silnik krokowy + sterownik do niego ( można kupić na allegro ). Na elektrodzie tez są schematy, mozna ładnie regulować prędkość obrotową :) Krokowy? Da się go podłączyć bez przekładni i łatwo włączyć na nieustanny powolny obrót w jedną stronę? A jeśli nie to może silnik od malucha od wycieraczek razem z przekładnią ślimakową ?...
Witam To jest bardzo prosta konstrukcja (nie ma przekładni), silnik (niektorzy mówią że od wycieraczek od Stara) Ot błąd w silniku jest przekładnia przesmaruj na początek. poz dioda
Ciekawe rozwiązanie. Wkrętarka jest na przekładni planetarnej.Jak już coś w tym kierunku to może rozrusznik od disla ,tam też siedzi planetarny mechanizm.Taki mechanizm dobrze umiejscowić na samym końcu przekładni ,bo jest stworzony do tego ,żeby przejmował maksymalne obciążenia.Z wkrętarką bym uważał ,bo te trybiki są delikatne. Ja jak wspomniałem...
Za mało danych. Potencjalne rozwiązania: - silnik krokowy - silnik z przekładnią od wycieraczek samochodowych - serwo modelarskie
W sumie mając 4 biegi i Vmax 15km/h to na pierwszym biegu ruch jest zauważalny? ;-). Można by to jednak przerobić na 50km/h. Co do sterowana skrętem - napięcie silnika nie jest tu tak istotne, przydało by się mniejsze przełożenie. Ogólnie przy braku sprzężenia zwrotnego silnik od wycieraczek odpada. Przekładnia ślimakowa jest dość samohamowna pomimo...
Niestety, jeżeli masz zrobione na silnikach od wycieraczek, to musi być dodatkowo dołożona jakaś przekładnia , inaczej będzie czas taki jak jest. Prawie wszystkie silniki przy 12V mają nie więcej jak 60-70 obr/min. Jedynym rozwiązaniem , byłoby niby jeszcze zwiększenie napięcia , ale wtedy raczej powstają jakieś problemy np. ze sterownikami.
hmmm a widziales jak duza jest szyba TIRa?? chodza tam 3 lub nawet 4 wycieraczki i to w dodatku 1,5 razy wieksze niz w osobowce! Silnik (mowie tu o silniku z przekladnia) od wycieraczek ciezarowki jest napewno duzo silniejszy niz ten samochodowy ;) Pozdro
Coyote~: silniki w antenach elektrycznych wcale nie sa wielkie. Większą część obudowy zajmuje rolka z taśma zębata do wysuwania anteny i przekładnia, oraz elektronika lub wyłączniki. Panowie. Bierzecie się za skonstruowanie jakiegoś dunoznego łazika. To trudna sprawa. Ale nie mnie was tutaj studzić. Ale może zamiast rozbijać każdy ruch "nogi" na osobny...
Jak duża jest ta brama? Bo może zastosować silnik od wycieraczek na 24V od razu przekładnia. Ja wykorzystałem taki silnik do napędu bramy o szerokości 4m i niema z nią zadnych problemów od 4 lat. Jak robiłem próby to taki silnik zamontowany w imadle poprzez łańcuch prawie mnie podnosił i pobierał ok 10A. Pozdrawiam
Czarny masa, ciemny niebieski plus, pozostałe 2 do układu czasowego wycieraczek (styki w przekładni)
Stary moduł został pozostawiony tylko i wyłącznie ze względu na wtyczkę, gdyż w tym przypadku nie trzeba było kombinować z inną wtyczką. Wszystkie ścieżki dochodzące do tej wtyczki zostały przecięte. Zachowana została w ten sposób możliwość podłączenia w każdej chwili nowo zakupionego zespołu wycieraczki, gdyby przyszła taka chęć. W moim przypadku wycieraczka...
Podajesz że po jednym dniu pracy są ślady przegrzania szczotek ,więc silnik nie jest dobrany do obciążenia.Przyczyna może być również zacięta przekładnia co by tłumaczyło spalenie poprzedniego silnika.
Myślę, że zdecydowanie prościej technicznie będzie zastosować do rozruchu jakiś silnik DC np od wycieraczek (za przekładnią te silniki mają dużą siłę). Koszt inwertera do rozruchu silnika powali kolegę na ziemie.
Witam, Żeby nie zanudzać nie będę kolejny raz opisywał swojego "wynalazku", gdzieś tu na elektrodzie już go pokazałem. Podobnie jak u Ciebie napędem jest silnik = 12V z przekładnia od wycieraczek z polskich aut. Jedyną wadą jest koszt tego mechanizmu, a pozytywem nabyte doświadczenie i niezawodne działanie. Pozdrawiam
Odświeżę temat - chcę wykonać elementy zabezpieczające drzwi garażu. Sterowanie zasuwami kitem z AVT: AVT2689 B. Zasuwy wykonam sam, jednak właśnie silniki, przekładnia... Czy ktoś już wykonał podobne urządzenie i podzieli się wnioskami powykonawczymi? Na razie nie widzę nic rozsądniejszego niż silnik wycieraczek z przekładnią. Zrobił może ktoś? pozdr.
Nie nie nie.. :D Servo-mechanizm dla Ciebie to będzie silnik+przekładnia w jednej obudowie.. Ale co do części samochodowych to i owszem... Możesz wykorzystać silniczek wycieraczek z dowolnego auta :D Jest to silnik i przekładnia w jednym (servo-mechanizm, servo)czyli to od czego musisz zacząć..
A czy mógłbyś rozwinąć troszkę odpowiedź? Gdzie jest ta przekładnia? Gdzieś koło silnika wycieraczki? (jak ją najprościej zlokalizować....) Pozdrawiam Parbat
Silnik z przekładnią? Np. z mechanizmu wycieraczek samochodowych. Lub dowolna inna przekładnia zębata, pasowa, cierna...
Oczywiście interesują mnie parametry znamionowe takie jak: prąd, moment ale po przekładni, prędkość obrotowa, jaka jest przekładnia - przełożenie. Dzięki.
Jak złapiesz "cięgno rękom" od silnika , to trudno go ruszyć ,ponieważ jest tam przekładnia . Natomiast przy wycieraczce powinno chodzić.
co do silników krokowych to faktycznie ten który posiadasz jest zbyt mały , zastosowanie silnika z odpowiednią mocą wiąże się z znacznymi kosztami silnika jak również sterownika do niego jeżeli chodzi o silnik DC to musisz zastosować odpowiednią przekładnie , dość popularnym rozwiązaniem jest zastosowanie napędu od wycieraczek ( silnik + przekładnia...
W silniku, właściwie w zespole napędowym wycieraczek już jest przekładnia: ślimakowa. A z jakiego punktu widzenia miałbym sie wypowiadać na forum elektroniczno - technicznym? Z filozoficznego? Romantycznego? :D
Spróbuj silnik od wycieraczek jakiś większy (może od autobusu/ciężarówki ? ) - sterowanie banalnie proste, przekładnia ma dość spore przełożenie ale pasuje mniej więcej do tempa kręcenia ręką. Pozdrawiam
Przedstawiony opis sugeruje uszkodzenie styków ślizgowych wewnątrz silnika wycieraczek, a dokładnie w przekładni zintegrowanej z silnikiem. Styki przerywają w przypadkowym momencie i pomimo podania napięcia silnik nie pracuje lub zatrzymuje się . Lecz zanim zmienisz silniczek upewnij się, czy masz napięcie na kostce do niego.
Podejrzewałem silnik ale chyba by w ogóle nie działał. Coś ktoś podpowie? Podejrzenie w miarę trafne! zauważ ze napęd stanowi zespolona przekładnia ślimakowa (najtańsza jaka może być (!), łącznie z silnikiem. Z uwagi że pokrywa tej przekładni jest nitowana do obudowy, to należy ją traktować jako 'nie servisowalną'! Jednorazowa. Oryginalnie te napędy...
Dużo już zostało powiedziane, jeśli chodzi o zakupy to zdecydowanie w tym przypadku allegro jest najlepsze. Silnik od wycieraczek – przekładnia jest przystosowana do pracy tylko w jedną stronę, nie wiem jak z trwałością przy pracy w druga. Śruba pociągowa to trapezowa będzie najlepsza = najtańsza śruba od 18zł/mb + nakrętką 22zł. Ewentualnie podnośnik...
Przeciętny silnik od wycieraczek może mieć 20-30W, więc odda jakieś 15W. Druga sprawa to przekładnia ślimakowa silnika. Trzeba by ją usunąć i założyć coś na co można założyć pasek którym by się napędzało silnik. Trochę ślusarskiej roboty.
Witam, Potrzebuję zrobić układ który będzie sterował silnikiem w następujący sposób. Potrzebuje wykonywać dwa pomiary temperatur (dokładnie nie wiem jeszcze czego - chyba kotła i zbiornika). Silnik ma zamykać lub otwierać zawór wody (silnik od wycieraczek > przekładnia ślimakowa > cięgiełko do zaworu). Układ miałby działać tak, że jeśli temperatura...
Czy takie przedsięwzięcie można napędzić zwykłym silnikiem z odkurzacza 1200W+ prosty regulator obrotów? Silnik od odkurzacza ma kilka-kilkanaście tysięcy obr/min, a moc jest proporcjonalna do obrotów (moment obrotowy*prędkość kątowa=moc na wale). Musiałbyś mieć wielostopniową przekładnię, a to oznacza hałas, niską sprawność, oraz dużą awaryjność....
Do takich zastosowań najlepiej użyć silnika z przekładnią ślimakową. Konstrukcja tej przekładni powoduje, że po zatrzymaniu silnika ulega ona zahamowaniu na wskutek cech konstrukcyjnych . W niektórych przypadkach przekładnia ta nie jest samohamowna. Jednak w przypadku małych silników może być wystarczająca. Taką przekładnię znajdziesz w niektórych mechanizmach...
Jeśli ma to być duże, to silnik z przekładnią z tylnej wycieraczki samochodowej. Jest tak skonstruowany, że wykonuje ruch wahliwy. Jeśli małe, to mechanizm z filmiku wyżej.
Wyjmij silnik wycieraczek i zdemontuj pokrywkę przekładni. na dużum kole zembatym , masz ścieżkę ktura podtrzymuje zasilanie silnika ,do momentu pierwotnego położenia wycieraczek. Zobaczysz wtedy , że jest spalona lul przetarta. Wtedy bedziesz pewny że jest do wymiany i zrobisz z nim , co chcesz. Dodano po 4 Czasówka to sterownik impulsowy , i nie ma...
Jako napęd wolnoobrotowy (zbliżony do tego co ukręcisz korbą) można zastosować silnik od wycieraczek wraz z przekładnią. Dodatkowo ma on styk normalnie używany do zaparkowania wycieraczki w pozycji startowej ale można go użyć jako impulsatora - dawał by jeden impuls na obrót wałka wyjściowego. Dodatkowo masz dwie wersje z osobowych/dostawczych 12V i...
Jeśli od układu oczekujesz mocy, to zdecydowanie przekładnia. W ten sposób nie stracisz, a nawet zyskasz. Unikaj jedynie przekładni ślimakowej, bo tam straty są zdecydowanie większe. Jak nie masz czasu na robienie, to może najprościej wydłubać taką przekładnię ze starego elektronarzędzia? Jeśli jednak niewielka utrata mocy jest akceptowalna, to chyba...
Silnik będzie użyty w trackerze do solara. Przekładnia śrubowa, niewielkie opory. Szczerze nie wiem jaki prąd, ale myślę że do 10A. Zastanawiam się jeszcze nad gotowymi rozwiązaniami jeśli chodzi o mostki H
Pomysł nie jest orginalny - taki układ jest w niektórych "kombajnach graficznych" typu duze ksero, drukarka laserowa, lub w samochodzie. Jak się buduje robota to największy problem to chyba cięzar i zużycie energii - 1 silnik to np napęd 1 ręki , drugi przedramienia , 3 nogi itd itd Do tego dochodzi ciężar akumulatorów , i jest robot z "nadwagą" lub...
Jest mi to bez różnicy czy przed czy za przekładnią, można to w dwie strony prosto przeliczyć. Enkoder to transoptor szczelinowy z ukształtowanym sygnałem na wyjściu i to by musiało by być za przekładnią, bo przed nie ma gdzie tego zmieścić, jeśli halotron to zmieścił by się w silniku przed przekładnią i dokładność była by większa bo obroty silnika...
W sumie to masz racje... ta druga przekładnia to nie najlepszy pomysł xD Co do silników od wycieraczek to nie wiesz może jaką one mają moc??
Witam. Przyczyną mogą być styki na przekładni ślimakowej w silniku wycieraczek. Można to sprawdzić przez odłączenie przewodów sterujących (załączających) od silnika - jeżeli problem nie zniknie to uszkodzenie styków na przekładni ślimakowej. Jeżeli problem zniknie to uszkodzenia należy szukać w przełączniku zespolonym, lub we wiązce kabli. Powodzenia.
Proponuję jakiś silnik z motoreduktorem np z rożna -obroty jak najbardziej i zasilanie 230V .Druga opcja silnik z wycieraczek samochodowych z niewielka przeróbka przekładni - wada zasilanie 12V , dość sporej mocy zasilacz np od PC - zaleta łatwa możliwość regulacji obrotów . Silniki z motoreduktorem od wycieraczek dostaniesz z śmieszne pieniążki na...
A silnik od wkrętarki jest mocniejszy od silnika wycieraczek? Wracając do silnika wycieraczek to...silniki przednich wycieraczek mają te przekładnie ślimakowe o różnej średnicy te plastikowe koła tam w środku. Ja potrzebuje silnego silnika więc takowy silnik wycieraczek powinien mieć jak największą ta przekładnie czy jak najmniejszą żeby był silniejszy?
Polecam silniki od tanich wkrętarek. Mają kilka zalet - niskie napięcie (2,4V, ale spokojnie możesz używać przy 6V), niska cena (takie wkrętarki z przekładnią można dostać za około 15zł), względnie niska masa (<200g silnik+przekładnia) Użyłem ich w moim robocie opisanym w pliku http://republika.pl/mirekcz/MirekCzSumoR... Przy 2kg masy robot...
A ja bym został przy pierwotnej koncepcji ze sznurkiem nawijanym na szpulkę, używając do napędu silnika od wycieraczek razem z przekładnią ślimakową (iść na szrot i kupić mechanizm wycieraczek od dużego fiata albo czegoś takiego) - trzeba tylko sprawdzić, czy przekładnia jest samohamowna (pewnie jest.)
Styk chyba jest sprawny bo zawsze się zatrzymują w jednym miejscu ( pionowo) i gdy je uruchamiam idą ok. 10 stopni w lewo i dalej pracują normalnie lecz gdy je wyłącze zawsze się zatrzymują w tym samym miejscu Tam nie ma żadnej regulacji, ani czujników położenia piór wycieraczek, jak to ktoś sugerował wyżej(?!!!). Prawie wszystkie auta mają część mechaniczną...
Co tu liczyć, moc jest znikoma. Wychodzi 60 obr/min i silnik od wycieraczek wystarczy. Pod obciążeniem wycieraczek ma 50 obr/min to przy takim obciążeniu osiągnie zadane 60 obr/min.
Podaj po pierwsze zakres prędkości OD DO. To będzie wiadomo o czym my tu rozmawiamy. Przy Przy 0 rpm to wystarczy siłownik i ramię :D Przy 1 rpm to tylko 30W i można tyle wytworzyć silnikiem od wycieraczek z kliku stopniową przekładnia o masie poniżej kilku kilogramów i bezwładności całkowitej 100 razy mniejszej niż bezwładność hipotetycznego wirnika...
To fakt, sterownik jest przykręcony do przekładni, aczkolwiek nawet go nie ruszyłem, bo wydawało mi się, że problem leży w silniku/przekładni. Dziękuję za radę, jutro go sprawdzę. Prawdopodobnie i tak będę musiał wymienić całość, sterownik+przekładnia+silnik, no chyba, że na szrocie sprzedadzą mi sam sterownik.
Silnikowi podać bezpośrednio napięcie 12 V i okaże się czy jest dobry. Później bezpiecznik, przekładnia i kabelki do sprawdzenia.
przekładnia cierna nie jest dobrym pomysłem,ma duże straty. Fajne silniki i zespół przełożeń można kupić za parę złotych na ...złomowisku samochodowym jako siłowniki do zamka centralnego. Do zastosowań bardziej mocożernych silniki od wycieraczek samochodowych. http://www.allegro.pl/item202467484__bos... tu masz rownież...
W najgorszym razie pozostanie dorobić tę zębatkę z mosiądzu gdzieś. Ewentualnie dopasować inny napęd. to normalna przekładnia ślimakowa jak od wycieraczek, tylko nieco większy silnik na 24V.
Popatrz na moc swojego silnika a potem na moc tego maleństwa od wycieraczek. Tak pozatym żadna przekładnia, żeby cieło to i obroty są potrzebne a żeby były obroty to i moc . WNIOSEK? Albo wozić na kosiarce stado akumulatorów albo zakupić kosiarkę spalinową albo pozostać przy tym co masz, ech.
Jest to silnik od wycieraczek Bosch Jesteś pewny że jego przekładnia może pracować w dwóch kierunkach :?: co do zasilania awaryjnego chciałbym, żeby uruchomiło się od razu po zaniku napięcia z sieci oraz po prostu sygnalizowało to kontrolką LED Zastosuj więc stycznik NO/NC może być nawet RELPOL R4N-2014-23-1024-WT jego cewkę zasil z zasilania "podstawowego"...
Rozgarnięty mechanik powinien bez problemu ustalić przyczynę złego zachowania wycieraczek. Mechanizm przestawia się na dźwigience przekładni silnika przykręconej do osi napędowej, wszystko schowane jest pod plastikowym podszybiem
Szlifierki kątowe mają przekładnie ślimakowa, przekładnia przy silnikach od wycieraczek w maluchu są stożkowe więc jutro idę na szrot. Jeśli epoksyd ze sklepu jest zaszłaby to użyje czegoś przemysłowego albo zmieszam z płatkami. Gąsienice się nie rozlecą(testowałem je ponad to jak będą eksploatowane), dodam jeszcze gumowy pasek(lepsza przyczepność,...
Dopadł mnie podobny problem… Ewidentnie mechanizm/przekładnia uszkodzona. Bo coś przeskakuje w środku i ledwo obraca wycieraczki… Zamówiłem kompletny mechanizm z silnikiem. I tutaj pytanie: jak można wyjąć i zamontować ten silniczek z mechanizmem? Czy wyjdzie po odkręceniu dwu śrub mocujących ten mechanizm wraz z silniczkiem? Oczywiście po zdjęciu tego...
Lepiej zastosowac silnik SMUN z przekładnią. Silnik wycieraczek pobiera dość duży prąd.
Masz uszkodzenie mechaniczne w silniku. Silnik kręci się cały czas w jedną stronę, to przekładnia w nim powoduje że trzpień na który wkłada się ramie wycieraczki chodzi lewo/prawo. Tak więc zostaw przekaźniki w spokoju. Rozbierz przekładnie silnika, zobacz jak wygląda ta duża zębatka i ta mała na silniku czy nie są wytarte lub wyłamane. Może wystarczy...
Ostatecznie konstrukcja mojego napędu który z założenia miał być tani bazuje na silniku wycieraczek z samochodu ciężarowego, spora moc i wbudowana przekładnia. Od strony elektrycznej jest zasilacz 24V 3A, dwa przekaźniki samochodowe, przekaźnik czasowy i stycznik. Całość jak narazie działa bez większego zarzutu i co najważniejsze zamknęła się w kwocie...
Dawno tu nie zaglądałem. Jeżeli pytania nadal aktualne to wykonam opis połączeń. Układ działa bezawaryjnie - w końcu co tam ma się popsuć - co najwyżej zakleić przekaźnik no ale tam są małe prądy więc to też raczej mało prawdopodobne. Co do mojego napędu to wykonałem go z dwóch silników od wycieraczek (audi albo VW). Przekładnia została odcięta, do...
przekładnia jest 1 w układzie silnika a druga układzie wykonawczym ...ale na razie popracuje jeszcze i przemyślę może jak coś chrzanie w tym układzie , albo 20 letni silniczek wycieraczek robi psikusy
Miałbym jeszcze drobną uwagę w kwestii przełożenia. Kolega Jakub_Elektronik pisze o obrotach 0,5 - 10/min. Te silniki mają przełożenie na ślimaku rzędu np. ~1:80 co daje na osi ~60-120/min. Wobec tego będzie potrzebna jeszcze na wyjściu przekładnia ~1:10-12. W ten sposób dwoma biegami obejmiemy wymagany zakres obrotów.
Tematów o robotach i ich napędach jest mnóstwo. Najpowszechniej są używane silniki z wycieraczek samochodowych, lub jeszcze chętniej z wkrętarek akumulatorowych (kompletny zespół napędowy z regulacją i przekładnią). Serwa to silnik DC z przekładnią i czujnikiem położenia (potencjometr) w jednej obudowie. Serwa są różnej klasy. Od kilkudziesięciu gram...
Kolego poco robić coś co zaraz padnie ? Przekładnie planetarne ma większości rozruszników tylko że ta przekładnia słabo hamuje będzie potrzebny dodatkowy hamulec . Przekładnia ślimakowa ma większą sprawności w tym temacie i jest żywotniejsza . Jak masz kolego dostęp do części samochodowych to ja bym kolego poszukał mocnej dmuchawy lub wentylatora chłodnicy...
https://obrazki.elektroda.pl/6303923800_... Sterownik wycieraczki tylnej szyby (kolejny). Jest to gruntowna modernizacja układu zbudowanego w 2004 roku, opisanego tu: https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto... Nowa wersja modułu była opracowana i zbudowana w 2015 roku. Nowszy moduł jest prostszy i pewniejszy...
Wystarczy mały panel fotowoltaniczny 12 V o mocy ok. 50 W i pompka z pralki napędzana silnikiem 12 V od wycieraczki samochodowej. Trzeba dobrać moc Fotoogniwa i obroty (przekładnia) - żadnych regulacji.
0.5l to mało. Proponuję minimum 1l czyli taka puszka na farbę. Silnik można by użyć od wycieraczek lub szyberdachu (na szrocie kupisz) ale zależy jeszcze ile chcesz mielić tego czegoś (węgla?) i ile będą ważyć kulki. Przekładnia raczej będzie nieodzowna bo silniki tak wolno się nie kręcą ale lekko można podregulować przez PWM. I lepiej to zrobić na...
Tak informacyjnie dopiero podjąłem temat i zrobiłem bęben. Początkowo zamontowałem bezpośrednio do bębna silnik krokowy Nema24 i nie sprawdził się gdyż posiada za mały moment obrotowy. Skończyło się na wybraniu najprostszego rozwiązania tj. Silnik wycieraczek z przekładnią + sterownik z płynną regulacją napięcia 20A. Silnik podłączony bezpośrednio podwójnym...
Przekładnia ślimakowa jest w slniku wycieraczek, np. od peloponeza i dużego k'fiata ;) Są one zespolone z silnikiem 12V DC ale od czego w końcu są szlifierki kątowe ;)
Rób sprawdzonymi metodami - silniki od wycieraczek i enkodery, bądź potencjometry, zależy co będzie łatwiej skołować. Silniki od wycieraczek mają przekładnie ślimakowe które nadają się idealnie, ponieważ są samochamowne, stosując silnik krokowy będziesz musiał kombinować z przekładniami itp. Gdzieś na forum jest wykonany projekt - zdjęcia i opisy, właśnie...
przekładnia wycieraczek silnik wycieraczek silnik przekładnia sprząc
suzuki wagon iveco daily problemy klimatyzacja płyta indukcyjna amica uszkodzona
klucz udarowy elektryczny podłączenie zamel
Wymiana przełącznika świateł Skoda Fabia 2003 Kod instalatora sterownika DEFRO APC 3 - dostęp i bezpieczeństwo