Witam, od pewnego czasu nie wyłącza się dmuchawa nawiewu w Skoda Rapid 1.2 TSI Ambition Hatchback 86KM CBZA NH3 2014r. po wyłączeniu zapłonu i wyjęciu kluczyka. Kilka miesięcy temu rozładował Mi się akumulator, zauważyłem wtedy, że nie wyłącza się dmuchawa nawiewu, reaguje jedynie na ustawienie pokrętła w pozycji 0 (klimatyzacja manualna), bądź wyciągnięcie...
Witam mam problem dotyczący centralnego zamka w nissanie primera 1994 r. Centralny zamek jest prawdopodobnie montowany fabrycznie ponieważ na puszcze przekaźników widnieje logo nissana. Jest to zamek pneumatyczny. Centralka działa ale niestety tylko z kluczyka działa centralne zamykanie i otwieranie wszystkich drzwi, natomiast z pilota działa już tylko...
Taka sugestia sprawdź w centralne przekaźnik odpowiedzialny za te drzwi, wymień na nowy lub prze-lutuj na zmianę z innym. Tego modelu nie ruszałem od strony elektryki więc nie wiem czy jest akurat tak i masz przekaźniki razem z elektroniką czy gdzieś dalej.
w citroenach centralne zamki sterowane były jednym przewodem. Po podaniu masy na ten przewód centralny się zamykał a po rozwarciu z masą zamek się otwierał. Żeby starować CZ z alarmu dodawano przekaźnik, który przerywał odwód starujący,żeby odłączyć masę z zamka. W Twoim przypadku musisz poszukać przewodów rozwieranych przez przekaźnik i je połączyć...
Przekaźnik do wymiany. Po uszkodzeniu pierwszego silniczka jest przegrzany i czasem się sklei. Możliwe też, że wiązka w przelotkach drzwi przywiera i też pojawi się problem. Wtedy masz do wymiany silniczki. Przekaźnik centralki fabrycznej, czy przekaźniki w centralne dodatkowej (Proxima)? Nadal nie wiemy, czy centralka steruje silniczkami bezpośrednio...
Witam. Zamierzam zamontować zamek centralny Carprotect BX40 mam do tego siłownik salve na dwa kabelki biały i biało czarny odpowiada za zamknięcie i otwarcie w centralne , pomarańczowy i czarno pomarańczowy podłączam dodatkowo pod plus jako stały żółty i czarno żółty pod minus jednak kiedy klikam na pilocie nic sie nie dzieje.. Dodam jeszcze że kiedy...
Czy ta brama ma swoją centralę sterującą? Czy zamiast niej jest ten sterownik do rolet? Zamiast centrali jest sterownik do rolet. Fabryczna centrala była jedynie przystosowana do odbioru sygnału z pilota. Nie było możliwości podpięcia przycisku dzwonkowego, dlatego zdecydowałem się na jej usunięcie. To trochę niebezpieczne rozwiązanie. Sterownik rolet...
Dla wszelkiego spokoju kup najprostszy uniwersalny sterownik zamka centralnego np.ST-11 i masz problem z głowy( pozwala na wyzwalanie stanem, impulsem zrówno dodatnim jak i ujemnym) A jeśli nie to dołóż po jednym BC 639/640 na każde wyjście z centralki, diody gaszące do cewek i też będzie OK.
Witam . Mam nadzieje że Ci coś ułatwi ten rysunek. Jeżeli centralny zamek będzie się zamykał przy rozbrajaniu alarmu to zamień przewody otw/zam. przy przekażnikach (86). Zasilanie przekaźników zabezpiecz bezpiecznikiem 20 A.
Pilot fabryczny czy jakiś dokładany? Z opisu wnioskuję, że pilot jest od alarmu albo sterownika zamka centralnego. Zajrzyj pod deskę i zobacz, czy widać osobną centralkę, w której słychać ten przekaźnik.
Mozliwa, a jestes pewien ze uszkodzony jest przekaznik?
No i co z tym zamkiem? Poradził sobie? Jest tak dobry jak go opisują? :)
zamiana minus na plus
Wystarczy jeden przekaźnik i dwie kilkuamperowe diody...
Otwórz sterownik zamka i podłącz się do przekaźników, jeden jest od zamykania, drugi od otwierania
Na 99% zimny lut na module na centralnym zamku,przy przekaźniku. Moduł znajduje się pod licznikiem. Pozdrawiam.
Sprawdź jeszcze raz masę.
Jest na jednym ale nie przypominam sobie, żeby kiedykolwiek głupiało. Poza tym dwuprzewodowego nie znajdziesz w tym aucie, chyba, że rozbebeszysz UCH i wlutujesz się bezpośrednio w przekaźniki.
W schowku po str. pasażera masz klapke i do góry przekaznik i bezpiecznik.
Nie, bez diody lub przekaźników nie da rady. Do awaryjnych nie podłączysz.
Gdzie jest to nie pamiętam, ale to jest żółty przekaźnik, około dwa razy wyższy niż normalny, chyba 6 nóżek . Robiły się w nich zimne luty przy nóżkach przekaźników.
Rozumowanie jest bardzo dobre. Jeżeli centralka ma wbudowane przekaźniki, należy skrosować je na pracę z siłownikiem.
Jak pilot jest wprogramowany, to powinien działać dobrze. Sprawdź jeszcze, czy przyciskając przyciski pilocie cyka raz jeden, raz drugi przekaźnik. Może po prostu ktoś to źle podłączył.
Chyba musisz mieć jakąś uniwersalną centralkę co poda impuls otwarcia/zamknięcia zamków. Kiedy wymieniałem u siebie a miałem też taką wersję Actual to kupiłem dedykowany centralny zamek tzn cztery kasety z silniczkami i w tym zestawie była centralka oraz dwa piloty. Ładnie to pracowało a też musiałem kasety wymieniać . Jak już miałem boczki pozdejmowane...
nie jestem pewien ale chyba jest przy bezpiecznikach i wygląda jak przekaźnik
Najpierw sprawdź przekaźnik , potem sprawdź mechanizm w drzwiach po zdjęciu tapicerki.
Jeśli centralny zamek przestał działać po wymianie świec żarowych, a pilot działa, ale centralny zamek nie reaguje, możliwe jest, że wystąpił problem z oprogramowaniem lub synchronizacją pilota. Oto kroki, które mogą pomóc w ponownym zaprogramowaniu pilota: 1. Sprawdź, czy nie został przepalony bezpiecznik odpowiedzialny za centralny zamek. Zazwyczaj...
Przekaźnik bistabilny dwucewkowy, na przykład AZ850P2-12V, i diody prostownicze do cewek żeby działały tylko przy odpowiedniej polaryzacji podawanej z zamka centralnego.
rusz z.c. i posłuchaj gdzie kliknie przekaźnik
Odetnij czarny i biały, pomarańczowy i różowy do masy i wtedy na niebieskim i zielonym będziesz miał wystawiany sygnał masy. Podłącz je w miejse, gdzie miałeś podłączone sterowanie starej centralki (prawdopodonie jakieś przekaźniki)
Choćby miał ten kanał 500mA , to nie ruszy siłownika . Trzeba przekaznik.
Biało/zielony - zamykanie, Biało/niebieski - otwieranie, Połączenie przekaźników sterujących z rys."B" Twojej instrukcji (sterowanie impulsami masy).
Ja w takim centralnym miałem zimne luty ale na przekaźnikach, wydaje mi się że dobrze by było przelutować w miarę możliwości całą płytkę, jak to nie pomoże będziemy szukać dalej, proponuję zacząć od napięć na przekaźnikach.
Czyli padł element sterujący (tranzystor, driver) lub kawałek elektroniki od wejścia Otwórz do przekaźnika. Proponuję wymienić moduł na inny (oryginalny) lub przy odrobinie wiedzy i wprawy, zamienić uszkodzony fabryczny na uniwersalny sterownik centralnego zamka.
Witam mam podobny problem czy rozwiązał go juz Pan może?A który to jest przekaźnik od centralnego zamka?Z góry dziekuje za odpowiedź.Pozdrawiam
Jak fabryczny to w nogach pasażera po prawej stronie. Alarma szukaj nad skrzynką z bezpiecznikami, ew. "idź za kłapaniem przekaźników".
testy zamków przebiegły pomyślnie Np. uszkodzony przekaźnik sterujący zamkami w module sterownika.
SH wchodzi w obydwie strony. Guzik ma konsoli centralnej otwiera i zamyka. Centralny zamek z drzwi kierowcy przez wkładkę zamka, to samo otwiera i zamyka auto. Używane kluczyki do Berlingo chodzą za grosze. W nich wykorzystujesz obudowę i płytka która steruje centralnym zamkiem. Grot i nową pastylkę imo już musisz dorobić. A u ciebie masz albo uszkodzony...
Niekoniecznie chińskie. tyle tylko, czy jest sens ładować cokolwiek droższego w tak stare auto. Kup jakiś uniwersalny, z pełnym interfejsem sterowania siłownikami (wbudowane przekaźniki), który będzie sterował bezpośrednio. Oryginalna instalacja centralnego do pełnego wykorzystania.
Nie będzie działać.To właśnie te przewody (plus i minus)poprzez przekaźniki w centralce są zwierane do przewodu sterującego.
To sterownik zamka centralnego do sterowania kluczykiem. Potrzebujesz zlokalizować sterownik radiowy. Podobna obudowa ale ma kawałek przewodu (antenkę) Nasłuchuj w chwili gdy uruchamiasz pilotem i kierunkowskazy migają. Wtedy w tym radiowym sterowniku powinien być słyszalny przekaźnik uruchamiający kierunki. Sterownik radiowy jest połączony z tym sterownikiem...
Witam Nie potrzeba żadnych dodatkowych przekaźników .Trzeba się bezpośrednio podpiąć do przekaźnika sterującego pompą zasilającą siłowniki.Jest on obok pompy. Pozdrawiam
Poszukaj centralki, zacznij od okolicy bezpieczników pod kierownicą. Orginalnie chyba montują pod licznikiem, ale nie wiem czy każdy rocznik. Zobaczysz czy sygnał dochodzi i jak zachowują się przekaźniki.
Wymień przekaźniki, są dostępne ale nie tanie...
Zamek działa od czerwca bez zarzutu, chociaż musiałem poprawić zamontowanie cięgien, ale to inna sprawa :) Gdyby ktoś szukał podłaczenia centralnego zamka na dwie masy do alarmu Silicon BAS to niech śmiało podłącza przekaźnikiem.
Dokupić sobie albo proste sterowanie np. minister plus lub dowolny alarm. Wszystko zależy od tego ile pieniędzy chcesz wydać. Napisz jeszcze jakie masz auto bo być może będą potrzebne dodatkowe przekaźniki.
Tak, lub wlutować się do modułu zamka do przekaźników
Stary słuchaj. Jesli mowa o cykaniu zamków (siłowników) to namierzenie tego dzwięku jest kurde praste. Ale jesli mam szukac cykania jakies przekaźników w centralce ZC to jzu nie jest tak prosto. Odgłos siłowników jest głośniejszy niz ciche cyknięcie przekaźnika.
To jest przekaźnik ogrzewanie tylnej szyby, centralny zamek z super b nr oryginału:9619879180
Posiadasz zamek centralny oryginalny, czy dokładany? Rozumiem, że słyszysz cyknięcie przekaźnika w centralce zamka, jeżeli tak to sprawdź, czy wychodzi z centralki sygnał sterujący siłownikami.
w sumie możesz zrobić to w zupełnie inny sposób. jeśli masz w samochodzie centralny zamek to przynajmniej w drzwiach kierowcy powinien być siłownik "master" w którym jest przełącznik i wykorzystać go do wysterowania leda. inny sposób to podłączenie diody do wyjścia zasilania czujników dodatkowych w alarmie. ale jeśli upierasz się przy wykorzystaniu...
Jezeli słychać "pyknięcie" a żadne drzwi nie działają to nalezy szukać w sterowniku a nie przełączniku.Przecież to takie logiczne,po co szukać w przełączniku skoro steruje jakimś przekaźnikiem?
jeżeli jest to seryjnie montowany zamek opla problem polega na przypalonych mikrostykach wewnątrz napędu silnika. Rozpoznasz to rozbierając zespół napędowy zamka centralnego zobaczysz czarną kostkę z trzema wyjściami. Należy kupić lub wyczyścić styki tej częsci i wszystko będzie działać. Koszt nowego przekaźnika w sklepie elektronicznym to jest zaledwie...
Jak w temacie Boxer z 2006r. Przestały działać szyby elektryczne. W ogóle się nie odzywają . Nie działa też zamek centralny. Gdzie w takim boxerze jast chociażby jakiś bezpiecznik lub przekaźnik od szyb.
Pewnie przekażnik sterujący migaczami się skleja.Trzeba go odszukać i wymienić.
kolejny sposób to najtańsze zdalne kodowane sterowanie i własnej konstrukcji sterownik centralnego zamka na dwóch przekaźnikach zwierno-rozwiernych.
Połączenie przekaźnika od przełącznika świateł do przekaźnika zamka centralnego coś da? Tak. Musisz 'wyciągnąć' impuls który załącza centralny zamek i podać go na dodatkowy przekaźnik. Z dodatkowego przekaźnika, zasilasz krótkim impulsem oświetlenie.
Klucz nie ma nic do tego . Nawet bez niego dioda powinna świecić - mrugać . Pompę paliwa słychać ?? jak nie to sprawdź przekaznik.
witam opis bezpieczników też posiadam! jak by bezpiecznik siadł to wydaje mi się że niedziałał by cały centralny zamek a nie tylko jeden zamek od bagażnika! pozdrawiam!
Do zamykania jest użyty jeden przekaźnik, a do otwierania 2przekaźniki. Jeden przekaźnik otwiera drzwi kierowcy, a drugi wszystkie pozostałe. Bardzo często uszkodzony jest przekaźnik w module GEM. Do otwierania są dwa przekaźniki które można wykorzystac do sekwencyjnego otwierania (funkcja programowalna).
Prealarm wyjście drugiej strefy najprościej przez przekaźnik do syreny centralny zamek również przez dwa przekaźniki zamieniajace minus z alarmu na plus sterujacy zamkiem. drobna uwaga podczas prób z zamkiem otworzyć okno bo może się zdarzyć że pójdze bezpiecznik i nie można otworzyć drwi.
Zero reakcji centralnego zamka na kluczyk / pilot W kolejnych postach zupełnie inaczej opisujesz problem! Chodziło mi o otwieranie i zamykanie drzwi. Pilot działa bo po naciśnięciu słychać przekaźnik, który cyka w centralce CENTRALNEGO ZAMKA a nie sterownika.
Oryginalnie podgrzewane lusterka działają razem podgrzewaniem tylnej szyby, a przynajmniej miałem tak kiedyś w Bravie i mam tak teraz w Octavii. 20W dwóch mat przy napięciu w instalacji przy pracującym silniku ok.14V daje obciążenie prądowe około 1.5 A, więc można sobie darować przekaźniki i spokojnie podpiąć się pod przewód ogrzewania szyby.
Jest techniczna możliwość dostosowania tego ustrojstwa do wymagań VW: wystarczy na płytce elektronicznej przeciąć ścieżki do styków normalnie zwartych, łączących zielony w jednym a niebieski w drugim przekaźniku z masą. Plusa będzie podawał jak dotąd, ale bez zwierania z masą (bez robienia zwarcia w samochodzie) i to bez przerzutników na dodatkowych,...
W pierwszej kolejności ustal, który z brązowych z paskiem załącza fabryczny alarm, a który rozłącza. Wtedy załączenie i rozłączenie alarmu będziesz miał impulsami masowymi. Powinny wtedy zamykać się i otwierać zamki. (Oczywiście wyłączniki krańcowe drzwi muszą być wciśnięte.) Jeśli alarm załączłby się i rozłączał bez zamykania zamków trzeba wrócić do...
Przekaźnik zamykania do wymiany. To cyknięcie przy zamykaniu, to odgłos przekaźnika kierunków. Tak czy owak, do znalezienia przyczyny (lub potwierdzenia mojej diagnozy) potrzeba multimetru i dwóch minut spokoju.
Nie dopisałem, ale oczywiście chodziło mi o zwarcie styków 2 lub 3 z masą, a nie ze sobą :) Tak, przekaźnik słychać, ale tylko załączenie w chwili podpięcia do "+" na akumulatorze. Wyłącza się po odpięciu wiązki od "+" akumulatora. Co decyduje o wyłączeniu po 1 sekundzie przekaźnika?
Wyłącznik może być pod kołem w bagażniku. Naprawa przekaźnika nie polega na jego wyciąganiu i wkładaniu w gniazdo. Bezpieczniki sprawdzone?
możesz rozebrać i sprawdzić kondycję przekaźnika
Kolego, od tego trza było zacząć. Jak mawiali w znanym filmie "Następną razą" opisz dokładnie o co chodzi i do czego służy, bo częściowe informacje bardzo utrudniają rozwiązanie. Zamek centralny oczywiście elektryczny ( nie Audi, VW). Chodzi o to, aby przekaźnik zapamiętał stan zamka i po otwarciu cały czas podawał napięcie na przycisk. Do czego Ci...
Sprawdź połączenia elektryczne przekaźnika centralnego zamka i siłownika master.
Witam mam mały problem z centralnym w A6 C4 AEL otóż chciałem sobie podłączyc alarm dostawiany do centralnego fabrycznego i zrobilem zwarcie pompke już mi znajomy zrobił bo byly uwalone przekażniki te co sterują zamkiem i probowalem podlaczyć i nic jakby prąd niedochodzil gdzie mam szukac wszystkie bezpieczniki sprawdziłem te co pod maska i w środku...
Rozrusznik nie kręci, słychać tylko „ cyk” z przekaźnika w bis. Centralny zamek działa , nie ma żadnych alarmów ani dodatkowych zabezpieczeń. Auto trafiło do elektryka. Dam znać co było przyczyna, jeśli elektryk da radę .
Ponizej za listwą obok miejsca gdzie trzyma sie lewą stopę jest pulpit z kostkami jest tam przekaźnik to tam powinien być bezpiecznik sprawdź bo już nie pamiętam?
Citroen C3 III 2017 1,2 VTI 68KM vin VF7SXHMP6HT600996 Dodano po 1 uszkodzenie samoistne bez innych przyczyn Dodano po 8 wykonałem reset BSI, nadal sytuacja taka sama, nadal błąd silników nastawczych centralnego zamka zwarcie do masy. Z diagnostyki z ODB2 : zamykanie centralnego zamka - też centralny zamek nie działa. W BSI przy poleceniu zamknij słychać...
"ręcznym przekręceniu zamka"??? Coś ci sie chyba nie dokończyło... Przeniosłem do właściwego działu.
To napewno nie jest złe ustawienie siłownika, ponieważ nawet jak są wyciągnięte to nie zamykają. to według mnie uszkodzony jest mikroswitch w pilocie. A czy da się go sprawdzić jakoś? A czy wie ktoś co to jest taka pomarańczowa kostka w centralce i do czego służy? [czy to jest przekaźnik???]
Witam. Przyczyna zwarcia okazal sie zle zaizolowany przekaznik zamek centralny->alarm. Po poprawieniu na razie jest w porzadku. Pozdrawiam
1. Co to ma wspólnego z Radiotechniką, że tam zamieściłeś post? Przeniosłem. Dwa razy - pierwszy i ostatni. 2. Odepnij sterowanie z masterów i sprawdź, czy problem nadal występuje. Stawiam na uszkodzenie switcha. 3. Sprawdź jeszcze stan przelotek w drzwiach.
cześ mam problem z połączeniem centralnego zamka z alarmem problem polega na tym że na przewodach sterujących zamkiem są dwa minusy a w alarmie odwrotnie pomocy? co mam zrobi jakiś przekaźnik?
są tam dwa tranzystory sterujace przekanikmi - "zewrzyj" "na krótko" kolektor z emiterem jednego powinien zadziałac przekaznik który tak "ochoczo" wymieniłes :) i zamknac/otworzyc się zamek, potem zrób tak samo z drugim tranzystorem i napisz co uzyskałes.
A gdzie jest ten przekaznik mozesz wstawic jakies zdj ??
Przekaźniki od siłowników w ogóle nie pracują, jak kierunkowskazy migają, czy coś tam ruszą tymi zamkami? Odepnij od sterownika przewody biały i brązowy. I spróbuj otworzyć/zamknąć.
Witam, mógłbym założyć nowy temat ale mam identyczny problem jak w pierwszym poście. W jednej chwili w ibizie 2001r przestał działać centralny zamek z kluczyka, z blokady rodzicielskiej , z pilota, bezpieczniki sprawdzałem i są dobre. Zastanawia mnie czy może odpowiedzialny za centralny jest któryś z przekaźników czy wyłącznie sterownik za zegarami?...
Możesz uzyć dwóch przekaźników. Na cewkę podajesz stały +, to samo na wejście NO. DO drugiego wyjścia z cewki podpinasz wyjścia z alarmu, a z wyjścia NO bierzesz impulsy + do istniejącego centralnego. Kup sobie sterownik TOP 27. Masz tam to ładnie opisane. Cena taka sama jak za dwa przekaźniki.
Czy sterownik był wysłany z pilotem??? Problem może leżeć w przekaźnikach zamontowanych na płytce tego sterownika. Myślę że nie do końca dobrze ktoś sprawdził.
Spróbuj na zamknij i na otwórz dołożyć przekaźniki które na czas ruchu siłownika rozpinały by drzwi od instalacji, czasami w amerykańcach to pomaga.
Nie ma klucza do bagażnika, albo i ma tylko nie da rady przekręcić wkładki, bo jak Kolega wyżej pisał, nie była smarowana. Siadasz na klapie , zamykasz i otwierasz centralny, jak masz pilota, jak nie to druga osoba to robi i próbujesz otworzyć klapę., jak nie da rady to trzeba odłączyć pod kanapą tylną resztę zamków zostawiając tylko rurkę tylnej klapy...
W drzwiach kierowcy jest zamek z przekaźnikiem. Podłączyłem drugi siłownik i centrale.
witam mam podobny problem z centralką w opel astra f '95 naciskam przycisk na pilocie i tylko kierunki migają, i sie wogóle nie zamyka ani kluczykiem jak przekręcam zamek to też nic sie nie dzieje, od czego mam zacząć?? może to ten sterownik, gdzie on sie znajduje pomocy Regulamin Kolegi nie obowiązuje? 3.1.13. Zabronione jest publikowanie wpisów naruszających...
Z tego co kojarze w nowszych citroenach jest 30A do centralnego zamka a w BSI przekaźniki które żeby wymienić to trzeba obudowę rozciąć bo nie da się BSI rozebrać.
Zależy jaki masz centralny zamek, diody się stosuje jak masz jeden pojedyńczy przekaźnik od sygnalizacji światłami, mimo że są dwa przewody do kierunków, to są one lutowane do jednego punktu na płytce. Dla bezpieczeństwa można dać diody, zwykłe prostownicze, co najmniej na prąd 3-5A, żeby się nie grzały http://obrazki.elektroda.net/22_12239052...
Jeśli cała instalacja jest oryginalna, jedynie dołożyłeś siłownik z 2 przewodami i sterować nim będzie dołożona centralka na pilota, to musisz tylko podłączyć ten siłownik do centralki, bez jakiegokolwiek połączenia z elektroniką auta - schemat D jest prawidłowy. Na przekaźniki centralki musisz podać 2 stałe plusy i 2 stałe masy, czyli pomarańczowy...
Jezeli posiadasz pneumatyczny cetralny to musisz uważać bo on nie ma jakotakiej centralki tylko jest sterowany z siłownika prawych i lewych drzwi przednich i łatwo jest go uszkodzić. Mam też audi z pneumatem i żeczywiście sterowanie odbywa się na zasadzie zmiany biegunowości +/-. Aby skutecznie i bezpiecznie rozwiązać Twój problem musisz zrobić proste...
Witam mam pytanie, jaki przekaźnik można zastosować za Siemensa - V23072-C1056-X101 i który przekaźnik w sterowniku centralnego zamka odpowiada za otwieranie ?
Centralny tak jak napisał wyżej kolega, a druga płytka do rozszyfrowania bez problemu np: jest to taki typowy alarmik, możesz sprawdzać po płytce, zasilanie znajdziesz bez problemu, tranzystor wyglądający jak BD139 steruje raczej syreną max 1A obciążenia (czyli dość mało , lepiej wysterować tym przekaźnik) niebieski przekaźnik to wyjście na migacze,...
a jaki to ma być przekażnik??
Jaki masz teraz zamek centralny? PO co wylutowałeś przekaźniki? Czy wpinałeś inna pompke centralnego?
witam podepnę sie pod temat poszukuje jakiegoś prostego schematu który po podaniu chwilowego impulsu 12v podtrzyma mi przekaźnik jeszcze przez 5 sec a chodzi dokładnie o zastosowaniu w aucie składanych lusterek podpiętych pod centralny zamek
Wiem o tym dlatego wspominałem o tym wcześniej, że trzeba separować mikrowyłączniki zamka przekaźnikami w momęcie sterowania.
centralne zamek przekaźnik przekaźnik zamek centralne przekaźnik sterować zamek centralne
lemet bojler wyjście audio napięcie model płyty głównej laptopie pavilion
przepływomierz toyota przepływomierz toyota
MAN FSTB 3556: Usterka hamulca postojowego i błędy skrzyni biegów Samsung LE26S81B: Komunikat "Tryb niedostępny" po podłączeniu dekodera