Wygląda to na sklejony , uszkodzony przekaźnik zmiany kierunków obrotów przerabiałem to ostatnimi czasy musisz zlokalizować który to przekaźnik ze schematu wynika że to RL1
Może być przekaźnik kierunku obrotów , jego sterowanie , lub utrata pojemności kondensatorów w obwodzie zasilania .
Można użyć czterech przekaźników samochodowych. Są one dosyć tanie, mają cewkę na 12V i obciążalność styków na poziomie 30A, przykład: http://www.ten-pol.com/p1064,przekaznik-...
Zacząłbym od sprawdzenia/wymiany przekaźnika kierunku obrotów silników.
Wpisz model w temacie... Szybciej uzyskasz odpowiedź od mających o nim wiedzę. Podaj więcej szczegółów.. Bo jeśli pralka jest niewiele i krótko używana, to do sprawdzenia są lutowania na module sterującym silnikiem, szczególnie triaka na radiatorze i zamocowanie tachoprądniczki - mogła się nieco wysunąć. Jeśli jest używana dużo, to zapewne zużyły się...
http://sklep.avt.pl/p/pl/484034/przekazn... Pozdrawiam.
Kolega Ci podpowiedział co trzeba i jak sprawdzić bo centrala odwraca za pomocą przekaźnika i kondensatora (przy silnikach 230V) kierunek obrotu silnika. Dlatego padł albo przekaźnik, albo kondensator (albo kabel się wypiął :) ), ale miernik i trzeba sprawdzić.
Połączenia wyglądają na prawidłowe. Potencjometry są wlutowane odwrotnie ale na razie tego nie ruszaj bo problem jest gdzieś indziej. Mógł ulec uszkodzeniu 40106 ale przed wymianą zmierz i podaj jakie są napięcia na nóżkach ;1,2,3,4,5,6 względem masy przy podaniu napięcia na sterowanie i bez niego. Przekaźnik zmiany kierunku obrotów (zakładam, że to...
A dlaczego miałby być bistabilny? Do sterowania prądem zmiennym? Raczej potrzebne są przekaźniki ze stykiem przełączanym sterowane prądem zmiennym, i są takie.
Nie znam konstrukcji tego urządzenia ale podejrzany jest przekaźnik kierunku obrotów (jeżeli taki jest). Jak byś to rozebrał i porobił fotki byłoby łatwiej.
Zadzwoń.......
A,może łatwiej będzie rozwiązać problem mechanicznie?? Zbudować układ korby i ramienia, tak jak jest to n.p. w wycieraczkach samochodowych? Silnik zawsze pracuje w jedną stronę, nie ma problemu z "pamięcią" położenia armatki przy braku zasilania. Jej ruch będzie zawsze kontynuowany od punktu zatrzymania. Bardzo proste rozwiązanie i na pewno tanie. Rozwiązanie...
Jak już tak uparcie szukasz, to sprawdź przekaźniki. W moim egzemplarzu obroty prawo/lewo realizowane są na przekaźnikach. Uszkodzenie jednego wywalało E50.
Ten przekaźnik mnie zaintrygował, dzięki za informację nawet w uproszczeniu. W innych pralkach chyba nie występuje zbyt często? Nie psuje się on? jednak w ciągu prania robi wiele przełączeń. Chyba we wszystkich pralkach z silnikiem komutatorowym. Jak bez przekaźników zmienić kierunek obrotów bębna(rewersy) przy silniku komutatorowym?
Sprawdź przekaźnik odpowiedzialny za zmianę kierunku obrotów. Pokaż drugą stronę płytki, to będzie widać który to.
Przekaźnik od zmiany kierunku obrotów się nie uruchamia. Powodem może być sam przekaźnik, tranzystor który go włącza lub procesor.
Silnik reaguje na przycisk ale tak jakby chcial otwierac brame jeszcze dalej a nie zamykac Nie znam tego napędu, ale jest tak jakby w przekaźniku kierunku obrotów silnika skleiły się styki w poz. otwieranie.
A ja podtrzymuje swoje zdanie - zaworami sterują triaki ;) W tego typu pralce przekaźniki sterują grzałką i kierunkiem obrotów silnika. Zaraz koło wtyczki od zaworów masz jakiegoś ACSa, po drugiej stronie płytki pewnie też coś jest. Tak na marginesie - ta pralka w ogóle działa? Rezystor bezpiecznikowy wygląda nieszczególnie.
Musisz sprawdzić czy presostat daje sygnał "pusta" do modułu. Jeśli tak to jeszcze do sprawdzenia triak silnika i przekaźniki kierunku obrotów.
Mikrokontroler jest najmniej podejrzany . Jeżeli fotokomórki sprawne , to mogą być zespawane styki w przekaźniku kierunku obrotów silnika ( jest na wysokości styków 7,8 ) , uszkodzona cewka tego przekaźnika , lub uszkodzony układ sterujący przekaźnikiem ( ULN2003 )
Raczej będzie uszkodzony moduł . Naprawa jest możliwa, ale czy połacalna ? Na początku sprawdź triak silnika oraz przekaźniki ( są 2 odpowiedzialne za kierunek obrotów silnika ) , oraz czy podawane jest napięcie na złączke silnika.
Zamiast mikro-silniczków trzeba wstawić przekaźniki (najprościej z cewkami na podobne napięcie). W związku z tym, że silniczek zmieniał kierunek obrotów, należy użyć dwóch przekaźników zamiast jednego silniczka i dołożyć szeregowo z ich cewkami diodę prostowniczą (jedną odwrotnie). Teraz jeden z przekaźników zadziała przy obrotach w lewo, a drugi przy...
A to zabezpieczenie termiczne w silniku rozumiem że ok? Zostaje jeszcze wiązka przewodów i moduł ( przekaźnik kierunku obrotów i tyrystor). Kondensator nie ma nic do rzeczy.
Witam - piszesz że zastosowałeś po dwa przekaźniki na kanał- tylko że nie zmieniają kierunku obrotu silnika . Szeregowo z cewką przekaźnika daj diody . Dodano po 3 http://obrazki.elektroda.pl/1263797800_1...
Witam. Pralka Activa My Logic 841 nie wiruje na żadnym programie. Rozpoczyna program prawidłowo, pobiera wodę, piorąc obraca bębnem w dwie strony, wypompowuje wodę obraca bębnem w dwie strony. Gdy przechodzi w każdy cykl wirowania słuchać że załącza się przekaźnik kierunku obrotów, bęben drgnie i pralka staje (przekaźnik kierunku puszcza). Wymieniłem...
A może przełącznik DP3T, albo na 2 przekaźnikach SPDT ? To chyba najprostsze rozwiązania do zmiany kierunku obrotów.
Witam. Poczytaj tematy "mostek H" - jest tego dużo, o różnym stopniu komplikacji, do różnych celów, np.: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic11... Widok przekaźników "z dołu" niewiele wyjaśnia. Zmianę kierunku obrotów można zrealizować na dwóch przekaźnikach ze stykami zwierno-rozwiernymi (można też bez przekaźników - wystarczy dwusekcyjny...
Witam. Jedna z podpowiedzi. Nie całkiem "rewersu", bo w innej pralce whirpool są dwa przekaźniki kierunku obrotów jeden w lewo, drugi w prawo. Kierunki tak jak patrzysz na bęben. Trzeba sprawdzić przekaźnik prawych obrotów (styki, kabelki, luźne złącza ect.) Przekaźnik musi mieć styk przełączny sprawny żeby poprawnie funkcjonował.
Silnik pracuje obroty lewo, prawo są, grzałka sprawna. U mnie dzieje się to w różnych momentach, raz podczas prania, to przy płukaniu. Gdzieś przeczytałem, że przekaźnik kierunku obrotów silnika może nie łączyć-poprawie luty i jeszcze raz sprawdzę.
Dziękuję za info. Jak sprawdzić wirnik czy nie ma zwarcia miedzyzwojowego? Jak sprawdzać przekaźniki zmiany kierunków obrotów?
Po głębszej analizie ogarnięte triak zapewnia wolny stary a przekaźniki zmiana kierunku obrotów i dołączenie transoptorów do wyjść przekaźników wszystko śmiga. A już miałem do tego Chińczyka dzwonić. :D
Przekaźnik załącza kierunek a falownik na module steruje obrotami. Należy zacząć od oględzin szczotek silnika, wtyki, wiązki i modułu sterującego.
To jest przekaźnik bistabilny dwucewkowy https://allegro.pl/oferta/pb-rt314f-12-p...
Jeżeli chcesz uzyskać prawe i lewe obroty musisz sterować oboma biegunami, aby to zrobić musisz mieć albo dwa przekaźniki dwoma parami styków lub cztery takie jak twoje z jedną parą. Jedna para przekaźników steruje tylko jednym kierunkiem obrotów.
W załaczniku masz schemat starego SNA2. Nie ma tu mostków H tylko sterowanie obrotów silnika przez MOSFeta IRF a kierunek obrotów odwraca przekaźnik.
Mam silnk z wycieraczek od malucha i chce go użyć do otwierania bramy.Jak mam zmienić kirunek obrotów tego silnika stosując przekaźniki i krańcówki??
Obwód traka nie ma żadnego uszkodzenia ani spalonego elementu - czy słychać pracę przekaźników od zmiany kierunków obrotów? Można silnik wymienić i na stole sprawdzić, czy działa.
Sprawdź napięcie ładowania akumulatora na wysokich obrotach.
Jak wcześniej wspomniano - przekaźniki bistabilne załatwią sprawę .
Schemat jest niezbyt czytelny, układ jest prosty, tzw układ rewersyjny zmiany kierunku obrotów. Załączenie jednego przekaźnika ma blokować załączenie drugiego i na odwrót. Plus poprowadzić na oba zaciski 1 wyjść plc kierunku obrotów . Z zacisku 2 wyjścia plc kierunku 1 poprowadzić plus przez zestyk normalnie zamknięty przekaźnika kierunku 2 i potem...
do sprawdzenia hydrostat ale przede wszystkim przekaźnik od kierunku obrotów - sprawdź czy wszystkie nogi przekaźnika są przylutowane i ścieżki do niego. do sprawdzenia jeszcze kostka na silniku.
Układ jest poprawny, ale przy wykorzystaniu przycisków przełącznych odpowiedniej mocy mógłbyś pozbyć się przekaźników.
Raczej przy zastosowaniu przekaźnika zmiana kierunku obrotów silnika, wątpię czy wytrzyma to regulator. Polecam zmianę regulatora na dwukierunkowy o sporo większej mocy.
Ten układ połączeń na stykach przekaźnika, daje ci zmianę kierunku obrotów silnika. Nie rozwiązuje to jednak tego, o czym napisałeś w poście #13. Chodzi o te krańcówki.
Sterowanie od przekaźnika lewych obrotów musisz poprowadzić przez zwarty styk przekaźnika prawych obrotów, i tak odwrotnie do przekaźnika prawych obrotów musisz poprowadzić przez zwarty styk przekaźnika lewych obrotów pozdrawiam
Problem tkwił w pękniętej ścieżce od przekaźników zmiany kierunku obrotów. Temat zamykam.
Prawdopodobnie wypalone lub sklejone przekaźniki przełączające kierunek obrotów silnika. Możliwe, że jeszcze grzałka ma przebicie do masy.
W takim razie do sprawdzenia są szczotki silnika, przekaźniki zmiany kierunku obrotów i lutowania, szczególnie triaka sterującego silnikiem.
Są to przekaźniki które często zmieniają kierunki obrotów ,więc styki mogą być przypalone.
Prawdopodobnie uszkodzony przekażnik kierunku obrotów. Należy sprawdzić silnik przez bezpośrednie zasilanie z sieci,jeżeli ok to napewno przekażnik. wypinamy silnik i kondensator z płytki.Przewody 28,28 podłączamy do kondensatora, Bierzemy przewód z wtyczką 230 Jeden koniec przewodu do 30,drugi do 28,wtyczka do zasilania,ma być jeden kierunek obrotów.teraz...
Wymieniłbym profilaktycznie kondensatory elektrolityczne w zasilaniu, przekaźniki kierunku obrotów. Wygląda to na niestabilne napięcia zasilania. Z doświadczenia wiem, że niektóre serie DMPA, mają wadę w programie - jednoczesne włączenie triaka i przekaźników przełączających kierunek podczas prania. Objawia się to właśnie, sporadycznym, słyszalnym strzałem...
Słabo to widzę ze względu na bezwładność przekaźnika i silnika.
Nie rozumiem jaki kolega ma problem? Układ kondensatorów C1 i C2 podpięty do obudowy silnika, ma na celu eliminacje zakłóceń. Przekaźnik K1 jest odpowiedzialny za zmianę kierunku obrotów tegoż silnika. http://obrazki.elektroda.pl/7968500900_1... Pozdrawiam.
A może obrotnica od anteny SAT ? Siłowniki były dość mocne i miały wbudowany enkoder. Gdzieś w moim garażu leży taki sterownik zawierający: zasilacz, mikroprocesor oraz dwa przekaźniki do sterowania kierunkiem obrotów silnika i to po zaprogramowaniu samo ustawiało się na ASTRĘ, HotBirda, i wiele innych pozycji. Trochę mnie ten link poniżej oświećił...
Tak. to prosty układ na dwóch przekaźnikach. Szukaj zmiana kierunku obrotów silnika DC.
Też mam kocioł z podajnikiem z silnikiem 0,12KW. Na zewnątrz jest jednak przełącznik zmieniający kierunek obrotów silnika. Potrzebne jest to jakby coś zablokowało pracę ślimaka. Wtedy właśnie można skorzystać z odwrotnych obrotów aby wycofać opał wraz z elementem, który go zablokował. Mając do dyspozycji taki przełącznik, nie jest trudno dobudować układ...
ogólne pojęcie mam bo jestem po technikum elektronicznym , a co do krańcówek żaluzji to nie chciał bym ingerować w układzie żaluzji . Najlepiej jak by był to oddzielny układ , zaczynam próbować z przekaźnikami
Witam! Naprawiłem już programator i pralka chodzi. Problemem był "zimny lut" który w trakcie używania nadpalił sie i wypalił ścieżkę od przekaźnika prawego kierunku obrotu bębna.
Cytat: Zastosuj przekaźniki pomocnice w którym miejscu? Tak jak na rys.
Od typu przełącznika będzie zależało, czy on sam będzie mógłby dokonać takiego przełączania, czy trzeba by było zastosować dodatkowe elementy, n.p. przekaźniki.
https://obrazki.elektroda.pl/1114216300_... Witam, mam centralę/ sterownik Nice RBA3/C i nie wystawia napięcia na silnik. Przekaźniki do zmiany kierunku obrotów silnika klikają. Napięcie na płytkę z mostka dochodzi płyta reaguje prawidłowo. Krańcówka sprawna, nie ma żadnych czujek na słupkach bramy. Sam silnik sprawny. Jakieś pomysły,...
Może nie do końca na temat, ale jeśli dołożyłbyś przekaźnik, to mógłbyś sterować kierunkiem obrotów silnika pojedynczym przełącznikiem tak jak na rysunku poniżej.
Witam Wszystkich Od niedawna walczymy z napędem bramy przesuwnej BFT DEIMOS AC. Problem polega na tym, że podczas pracy skleja się przekaźnik. Raz jeden raz drugi. Przekaźniki zostały wymienione. Silnik został sprawdzony u fachowca od silników. Kondensator podmieniony. Dzisiaj na stole rozciąłem przekaźniki w celu sprawdzenia na stole i okazało się,...
Sprawdź przekaźniki zmiany obrotów na płytce modułu
Sterownik silnika DC wysterowuje silnik tylko w jedną stronę. Przekaźniki zmiany kierunku obrotów działają. W jedną stronę tranzystory końcowe są wysterowywane, a w drugą nie. Poszukuję schematu tego sterownika.
Zrób pomiar napięcia w sytuacji, w której silnik zastepujesz "sztucznym obciążeniem" w postaci żarówek. Po jednej żarówce 25-60W na fazę silnika. Naprawiałem kilka sterowników ZBX7, jeżeli dobrze pamiętam, to jeden z przekaźników służy zmianie kierunku obrotów silnika, zaś triak zapewnia zasilanie jednej z faz silnika, zaś druga zasilana jest przez...
do wymiany najprawdopodobniej przekaźnik (-i) przełączające kierunek obrotów lub wypalony lut na płytce drukowanej (nie znam tych pralek). Szczotki do kierunków obrotów nic nie mają. jeśli tylko silnik się obraca . proszę o zwrotną info przypadku powodzenia :)
Prawdopodobnie sklejony przekażnik kierunku obrotów,sprawdzę jak będę miał sterowanie na stole
Witam. Bardzo proszę o pomoc. Poszukuję przekaźnika interfejsowego na szynę din, który zmieniałby bieguny plus z minusem. Potrzebuję taki przekaźnik do sterowania silnikiem 24 DC, który zmieniałby w ten sposób kierunek obrotów.
Podłączyć przed przełącznikiem kierunku obrotów(przekaźnikami) - ingerencja w sterownik bramy.
Chce zbudować tracker solarny dla kolektorów słonecznych. Jako napęd w kierunku wschód - zachód chce wykorzystać wyciągarkę 12v od quada, gdyż posiada ona wbudowany hamulec. Starownik zakupiłem w Chinach i obsługuje on dwa kierunki (poziom i pion). Problem natomiast jest z nim taki, że na wyjściu może obsłużyć silnik do 10A a wyciagarka pobiera więcej...
Z użyciem przekaźników.
Krzysztof Kamienski ma rację. Zbędnie skomplikowałeś, niezależnie od kierunku obrotów kondensator jest włączony pomiędzy L3 i L2 to po co to połaczenie rozłączasz? Zmienia sie tylko miejsce dołączenia zasilania - przynajmniej powinno i tak jest na schemacie opisanym "zasadę sterowania kierunkiem obrotów przedstawia rysunek " bo twoje schematy z przekaźnikami...
5kg to za dużo jak dla tych serw. Uciągnąć to może i dadzą radę, ale siły działające na wał szybko połamią plastykową obudowę oraz wyłamią malutkie trybiki. Polecałbym silniki od wkrętarek, sterowane za pomocą przekaźników (zmiana kierunku obrotów) i pojedynczych mosfetów (zmiana prędkości).
Rzeczywiście, powyższy sterownik nie pozwala na zmianę kierunku obrotów silnika jednofazowego. Rozwiązałem to poprzez dodanie 2 przekaźników sterowanych poprzez ten na płytce. One zamieniają N i L w uzwojeniu rozruchowym silnika.
Myślę, że to najprostszy sposób podłączenia. Dwa styczniki (obroty w lewo i prawo) ze stykami pomocniczymi NC (aby się dwa nie włączyły) i NO (dla podtrzymania), dwie krańcówki, przycisk start, przycisk zatrzymania awaryjnego i jeszcze przekaźnik czasowy (aby silnik zdążył się zatrzymać przed zmianą obrotów).
Jeśli masz trochę pojęcia to przemyśl sprawę podpięcia się do centrali napędu. Są tam dwa przekaźniki. Jeden od kierunku obrotów a drugi podający napięcie na silnik. Rozważyłbym układ wykorzystujący zasilanie cewki przekaźnika podającego napięcie. Podpięcie się pod styki wyjściowe (na silnik) może fałszować układ amperometryki.
Żeby pojazd jeździł w tył i przód potrzebna jest zmiana kierunku obrotów i tutaj jest to realizowane poprzez odwrócenie biegunowości zasilania silnika. Robią to albo przekaźniki albo te cztery czarne kostki na płytce czyli tranzystory tworzące mostek H. Trzeba sprawdzić jakie są sygnały sterujące tymi przekaźnikami i tranzystorami w każdym przypadku.
Nie przełącznik, a przekaźnik jeżeli posiadasz jeden wolny kanał w aparaturze do zdalnego sterowania. Podłączenie banalnie proste.
Do zasilania użyj mostka prostowniczego (zapewnienie stałej polaryzacji zasilania silnika) oraz równolegle przekaźnika z szeregową diodą, wtedy jedna z polaryzacji zasilania za pomocą przekaźnika zewrze styk ZW.
mam już silniczek od forda mondeo przednie wycieraczki. Jest na prod stały, obroty już ma dobre, zostaje tylko zmiana kierunku obrotów. Tak sobie myślę czy zamiast przekaźnika czasowego można zastosować coś co zmienia bieguny + - co jakiś czas (10 - 20) sekund bo w tedy kierunek obrotów silnika też się zmieni ?? dobrze myślę?? było by to prostsze od...
AD.1 tak AD.2 przekaźnik ad.4 To wewnętrzne połącznie - jeśli dostarczymy prąd do przekaźnika to ten twój przełącznik się przełącza (sam)
Wywala błąd F07 - niby zwarcie triaka. Po pierwszym rozebraniu płytki były dość duże zimne luty przy jednym przekaźniku od kierunku obrotów silnika - poprawione. Jeżeli wypali się połączenie nogi przekaźnika to tak się dzieje. Zakładam,że połączenie jest OK. Sprawdź styki przekaźników w szczególności tego z wypaleniem. Dla silnika musi być obwód zamknięty...
W pełni zgadzam się z kol.kortyleski jeżeli silnik ma być na prąd stały,jeżeli na zmienny to należy zamiast diod zastosować przekaźniki do zmiany kierunku obrotów, pamiętać jeszcze musisz o silniku odpowiedniej mocy bo ubranka mogą trochę ważyć
Pisałem o przeszkodzie w bębnie, bo - "zgrzyt i wyłącza się" Nie był to więc zgrzyt, lecz odgłos zwarcia z silnika, lub brzęczenie przekaźnika, albo to coś jest ruchome i nie zawsze blokuje. Jeśli przy ręcznym obracaniu, nie ma efektu blokowania, to uszkodzony jest przekaźnik zmieniający kierunek obrotów (ma sklejone styki), znajdujący się na module...
Do rozrysowania - wyłącznik zmierzchowy steruje przekaźnikiem - w silniku zmieniasz połączenie kondensatora w stosunku do uzwojeń, w efekcie następuje zmiana kierunku obrotów, a w te gałęzie wpięte są wyłączniki krańcowe NC.
Wystarczy stabilizator liniowy 7805 z dwoma kondensatorami na wejściu i wyjściu. Opisów miliony....ale generalnie dwa przekaźniki samochodowe NO/NC załatwiają sprawę.
Dzięki za zainteresowanie tematem. Praleczka zrobiona. Serwis chciał 450pln plus robocizna 90pln i dojazd 50pln. Podziękowałem im serdecznie i pomęczyłem się sam. Uszkodzony był przekaźnik odpowiedzialny za zmianę kierunku obrotów praleczki. Temat zamykam.
Wspomniany scalak zapewni łatwe sterowanie fazowe silnikiem i współprace z prądnicą. Kierunek obrotów można zmieniać przekaźnikiem, trzeba tylko uważać aby nie zmienić kierunku obrotów np. podczas wirowania. Można zrobic zabezpieczenie pozwalające na przełączenie tylko gdy tacho nie daje impulsów.
Wygląda na to że silnik jest zasilany z ~230V, bo ten transformatorek sugeruje swoimi wymiarami. Możliwe więc że przy silniku jest przesuwnik fazowy uzwojenia pomocniczego który stracił pojemność (kondensator). Przekaźniki determinujące załączenie i kierunek obrotów również warto sprawdzić.
Bezpośrednio nie ma akiej możliwości. Można wstawić przekaźnik pośredniczący, ale wówczas nie będzie funkcji STOP. Przełacznik musi być podwójny (2 x 3).
Nie należy przełączać prawo -lewo dopóki silnik się nie zatrzyma . Inaczej kiszka. Stosując Przełącznik P - 0 - L nie mamy problemu. Można również dołożyć przekaźnik czasowy. jerzyp2015 w podanym przez Ciebie przykładzie, o ile dobrze się przyjrzałem to przed każdą zmianą kierunku obrotów należy wcisnąć przycisk 0.
Poniżej schemat jak to widzę: po pojawieniu się napięcia sterującego przekaźnik P1 zmienia kierunek obrotów a przekaźnik P2 poda zasilanie na silnik, po wykonaniu połowy obrotu zostaje uruchomiony mikroprzełącznik i silnik się zatrzymuje. Po zaniku napięcia sterującego P1 zmieni kierunek a P2 poda napięcie na silnik przez wciśnięty mikroprzełącznik...
Do sprawdzenia R3, poprawność wyprowadzeń LM317, kierunek D5 Brak kondensatora elektrolitycznego za mostkiem (sch. źle narysowany jest jako C4, kondensator ma być przed przekaźnikiem)
Ogólnie tego samego typu możesz (czyli 3FF 24V) ale w tym konkretnym przypadku nie bardzo: przekaźnik w napędzie ma oznaczenie S-Z - co oznacza styk przełączny (pewnie do zmiany kierunku obrotów), przekaźnik ze starej płytki jest S-H - ma tylko styk zwierny (ma jeden styk mniej). Jeśli w płytce napędu wykorzystany jest tylko styk zwierny (a chińczyk...
Podpowiem, że po drodze są jeszcze przekaźniki od zmiany kierunku obrotów. Reg. 3.1.11. Nie wysyłaj wiadomości, które nic nie wnoszą do dyskusji. Wprowadzają w błąd, są niebezpieczne czy nie rozwiązują problemu użytkownika.
Oj, raczej nie rób PWM na przekaźniku, on nie po to jest - szybko zniszczysz styki. Przekaźnikiem możesz przełączać kierunek obrotów, a PWM zrób tranzystorem (MOSFET). :arrow: Krzysztof Kamienski #22 - Nie, nie znam tego układu z krańcówkami i diodami.
Jakie pomiary można by było wykonać? No bo tak nie sądzę żeby standardowe coś wykazały typu rezystancja izolacji lub impedancja pentli zwarcia maszyna działa prawidłowo w jednym kierunku i startuje w drugim asymetria faz nie występuje bo jest zabezpieczona i przekaźnik działa prawidłowo
Na przekaźniku z dwiema parami styków NO i NC możesz zmieniać kierunek obrotów silnika. Takie przekaźniki jak w linku potrzebujesz dwa.
Przekoszone i przypalone szczotki. Kilkanaście razy ustawią się dobrze a raz podwieszą. Ale tylko spekuluję - sprawdź. Nie znam wewnętrznej konstrukcji elektroniki ale jeśli zmiana kierunku obrotów jest realizowana przekaźnikiem, to może on mieć przypalone styki na zamykaniu i silnik dostaje ułamek potrzebnego do pracy amperażu.
rozrusznik kierunek obrót kierunek obrót rozrusznik podłączyć kierunek obrót
licznik energii optyczne samsung dzwieku obudowa odkurzacz philips
płyta indukcyjna hyundai tucson
Adaptacja APS w Scania 2020: Skrzynia biegów, zawieszenie i inne systemy Rozpoznawanie dźwięków domofonu z 3 bramek