https://obrazki.elektroda.pl/1486855700_... Artykuł ten napisałem w 2020 roku, zdjęcia pochodzą zaś z roku 2018. Strona, gdzie był opublikowany już nie istnieje, ale myślę, iż warto, by sam tekst (po drobnych zmianach i dopiskach) przetrwał. Zapraszam do lektury szczerej recenzji frezarki CNC 3018. Mój ojciec często powtarzał "skąpy...
Wygląda to na sklejony , uszkodzony przekaźnik zmiany kierunków obrotów przerabiałem to ostatnimi czasy musisz zlokalizować który to przekaźnik ze schematu wynika że to RL1
Prawdopodobnie uszkodzony przekażnik kierunku obrotów. Należy sprawdzić silnik przez bezpośrednie zasilanie z sieci,jeżeli ok to napewno przekażnik. wypinamy silnik i kondensator z płytki.Przewody 28,28 podłączamy do kondensatora, Bierzemy przewód z wtyczką 230 Jeden koniec przewodu do 30,drugi do 28,wtyczka do zasilania,ma być jeden kierunek obrotów.teraz...
Można użyć czterech przekaźników samochodowych. Są one dosyć tanie, mają cewkę na 12V i obciążalność styków na poziomie 30A, przykład: http://www.ten-pol.com/p1064,przekaznik-...
https://obrazki.elektroda.pl/3122061600_... Podanie napięcia na przekaźnik K zmienia kierunek obrotów.
Wpisz model w temacie... Szybciej uzyskasz odpowiedź od mających o nim wiedzę. Podaj więcej szczegółów.. Bo jeśli pralka jest niewiele i krótko używana, to do sprawdzenia są lutowania na module sterującym silnikiem, szczególnie triaka na radiatorze i zamocowanie tachoprądniczki - mogła się nieco wysunąć. Jeśli jest używana dużo, to zapewne zużyły się...
Może być przekaźnik kierunku obrotów , jego sterowanie , lub utrata pojemności kondensatorów w obwodzie zasilania .
W załaczniku masz schemat starego SNA2. Nie ma tu mostków H tylko sterowanie obrotów silnika przez MOSFeta IRF a kierunek obrotów odwraca przekaźnik.
555 i przekażnik
Zacząłbym od sprawdzenia/wymiany przekaźnika kierunku obrotów silników.
http://sklep.avt.pl/p/pl/484034/przekazn... Pozdrawiam.
Kolega Ci podpowiedział co trzeba i jak sprawdzić bo centrala odwraca za pomocą przekaźnika i kondensatora (przy silnikach 230V) kierunek obrotu silnika. Dlatego padł albo przekaźnik, albo kondensator (albo kabel się wypiął :) ), ale miernik i trzeba sprawdzić.
A dlaczego miałby być bistabilny? Do sterowania prądem zmiennym? Raczej potrzebne są przekaźniki ze stykiem przełączanym sterowane prądem zmiennym, i są takie.
Zadzwoń.......
Jak już tak uparcie szukasz, to sprawdź przekaźniki. W moim egzemplarzu obroty prawo/lewo realizowane są na przekaźnikach. Uszkodzenie jednego wywalało E50.
Połączenia wyglądają na prawidłowe. Potencjometry są wlutowane odwrotnie ale na razie tego nie ruszaj bo problem jest gdzieś indziej. Mógł ulec uszkodzeniu 40106 ale przed wymianą zmierz i podaj jakie są napięcia na nóżkach ;1,2,3,4,5,6 względem masy przy podaniu napięcia na sterowanie i bez niego. Przekaźnik zmiany kierunku obrotów (zakładam, że to...
Zamiast mikro-silniczków trzeba wstawić przekaźniki (najprościej z cewkami na podobne napięcie). W związku z tym, że silniczek zmieniał kierunek obrotów, należy użyć dwóch przekaźników zamiast jednego silniczka i dołożyć szeregowo z ich cewkami diodę prostowniczą (jedną odwrotnie). Teraz jeden z przekaźników zadziała przy obrotach w lewo, a drugi przy...
A,może łatwiej będzie rozwiązać problem mechanicznie?? Zbudować układ korby i ramienia, tak jak jest to n.p. w wycieraczkach samochodowych? Silnik zawsze pracuje w jedną stronę, nie ma problemu z "pamięcią" położenia armatki przy braku zasilania. Jej ruch będzie zawsze kontynuowany od punktu zatrzymania. Bardzo proste rozwiązanie i na pewno tanie. Rozwiązanie...
A może przełącznik DP3T, albo na 2 przekaźnikach SPDT ? To chyba najprostsze rozwiązania do zmiany kierunku obrotów.
Sprawdź przekaźnik odpowiedzialny za zmianę kierunku obrotów. Pokaż drugą stronę płytki, to będzie widać który to.
Witam. Poczytaj tematy "mostek H" - jest tego dużo, o różnym stopniu komplikacji, do różnych celów, np.: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic11... Widok przekaźników "z dołu" niewiele wyjaśnia. Zmianę kierunku obrotów można zrealizować na dwóch przekaźnikach ze stykami zwierno-rozwiernymi (można też bez przekaźników - wystarczy dwusekcyjny...
Raczej będzie uszkodzony moduł . Naprawa jest możliwa, ale czy połacalna ? Na początku sprawdź triak silnika oraz przekaźniki ( są 2 odpowiedzialne za kierunek obrotów silnika ) , oraz czy podawane jest napięcie na złączke silnika.
A ja podtrzymuje swoje zdanie - zaworami sterują triaki ;) W tego typu pralce przekaźniki sterują grzałką i kierunkiem obrotów silnika. Zaraz koło wtyczki od zaworów masz jakiegoś ACSa, po drugiej stronie płytki pewnie też coś jest. Tak na marginesie - ta pralka w ogóle działa? Rezystor bezpiecznikowy wygląda nieszczególnie.
To jest przekaźnik bistabilny dwucewkowy https://allegro.pl/oferta/pb-rt314f-12-p...
Przekaźnik załącza kierunek a falownik na module steruje obrotami. Należy zacząć od oględzin szczotek silnika, wtyki, wiązki i modułu sterującego.
Nie znam konstrukcji tego urządzenia ale podejrzany jest przekaźnik kierunku obrotów (jeżeli taki jest). Jak byś to rozebrał i porobił fotki byłoby łatwiej.
Ten przekaźnik mnie zaintrygował, dzięki za informację nawet w uproszczeniu. W innych pralkach chyba nie występuje zbyt często? Nie psuje się on? jednak w ciągu prania robi wiele przełączeń. Chyba we wszystkich pralkach z silnikiem komutatorowym. Jak bez przekaźników zmienić kierunek obrotów bębna(rewersy) przy silniku komutatorowym?
Prawdopodobnie sklejony przekażnik kierunku obrotów,sprawdzę jak będę miał sterowanie na stole
Witam - piszesz że zastosowałeś po dwa przekaźniki na kanał- tylko że nie zmieniają kierunku obrotu silnika . Szeregowo z cewką przekaźnika daj diody . Dodano po 3 http://obrazki.elektroda.pl/1263797800_1...
Sprawdż przekażnik kierunku obrotów. Gdzie podpięte kondensatory rozruchowe ?
Miałem to samo. Nie działał przekaźnik, który zmienia kierunek obrotów a właściwie sterowanie nim.
Mogę taki przekaznik odstapić.
Witam. Pralka Activa My Logic 841 nie wiruje na żadnym programie. Rozpoczyna program prawidłowo, pobiera wodę, piorąc obraca bębnem w dwie strony, wypompowuje wodę obraca bębnem w dwie strony. Gdy przechodzi w każdy cykl wirowania słuchać że załącza się przekaźnik kierunku obrotów, bęben drgnie i pralka staje (przekaźnik kierunku puszcza). Wymieniłem...
Cytat: Zastosuj przekaźniki pomocnice w którym miejscu? Tak jak na rys.
Jeżeli chcesz uzyskać prawe i lewe obroty musisz sterować oboma biegunami, aby to zrobić musisz mieć albo dwa przekaźniki dwoma parami styków lub cztery takie jak twoje z jedną parą. Jedna para przekaźników steruje tylko jednym kierunkiem obrotów.
Musisz sprawdzić czy presostat daje sygnał "pusta" do modułu. Jeśli tak to jeszcze do sprawdzenia triak silnika i przekaźniki kierunku obrotów.
Mam silnk z wycieraczek od malucha i chce go użyć do otwierania bramy.Jak mam zmienić kirunek obrotów tego silnika stosując przekaźniki i krańcówki??
Witam. Jedna z podpowiedzi. Nie całkiem "rewersu", bo w innej pralce whirpool są dwa przekaźniki kierunku obrotów jeden w lewo, drugi w prawo. Kierunki tak jak patrzysz na bęben. Trzeba sprawdzić przekaźnik prawych obrotów (styki, kabelki, luźne złącza ect.) Przekaźnik musi mieć styk przełączny sprawny żeby poprawnie funkcjonował.
Silnik reaguje na przycisk ale tak jakby chcial otwierac brame jeszcze dalej a nie zamykac Nie znam tego napędu, ale jest tak jakby w przekaźniku kierunku obrotów silnika skleiły się styki w poz. otwieranie.
Sprawdź przekaźniki zmiany obrotów na płytce modułu
Dziękuję za info. Jak sprawdzić wirnik czy nie ma zwarcia miedzyzwojowego? Jak sprawdzać przekaźniki zmiany kierunków obrotów?
Mikrokontroler jest najmniej podejrzany . Jeżeli fotokomórki sprawne , to mogą być zespawane styki w przekaźniku kierunku obrotów silnika ( jest na wysokości styków 7,8 ) , uszkodzona cewka tego przekaźnika , lub uszkodzony układ sterujący przekaźnikiem ( ULN2003 )
W pierwszej kolejności popraw luty przy przekaźnikach.
Po głębszej analizie ogarnięte triak zapewnia wolny stary a przekaźniki zmiana kierunku obrotów i dołączenie transoptorów do wyjść przekaźników wszystko śmiga. A już miałem do tego Chińczyka dzwonić. :D
Nie należy przełączać prawo -lewo dopóki silnik się nie zatrzyma . Inaczej kiszka. Stosując Przełącznik P - 0 - L nie mamy problemu. Można również dołożyć przekaźnik czasowy. jerzyp2015 w podanym przez Ciebie przykładzie, o ile dobrze się przyjrzałem to przed każdą zmianą kierunku obrotów należy wcisnąć przycisk 0.
Sprawdź napięcie ładowania akumulatora na wysokich obrotach.
Nie rozumiem jaki kolega ma problem? Układ kondensatorów C1 i C2 podpięty do obudowy silnika, ma na celu eliminacje zakłóceń. Przekaźnik K1 jest odpowiedzialny za zmianę kierunku obrotów tegoż silnika. http://obrazki.elektroda.pl/7968500900_1... Pozdrawiam.
A to zabezpieczenie termiczne w silniku rozumiem że ok? Zostaje jeszcze wiązka przewodów i moduł ( przekaźnik kierunku obrotów i tyrystor). Kondensator nie ma nic do rzeczy.
Silnik pracuje obroty lewo, prawo są, grzałka sprawna. U mnie dzieje się to w różnych momentach, raz podczas prania, to przy płukaniu. Gdzieś przeczytałem, że przekaźnik kierunku obrotów silnika może nie łączyć-poprawie luty i jeszcze raz sprawdzę.
Żeby pojazd jeździł w tył i przód potrzebna jest zmiana kierunku obrotów i tutaj jest to realizowane poprzez odwrócenie biegunowości zasilania silnika. Robią to albo przekaźniki albo te cztery czarne kostki na płytce czyli tranzystory tworzące mostek H. Trzeba sprawdzić jakie są sygnały sterujące tymi przekaźnikami i tranzystorami w każdym przypadku.
rozrusznik kierunek obrót kierunek obrót rozrusznik podłączyć kierunek obrót
kaloryfer zimny wkrętarka awaria rezystancja czujnik passat
sterownik silnika bipolarnego sterownik silnika bipolarnego
Obniżenie obrotów a zmniejszenie poboru mocy AL074 układ scalony - identyfikacja i zastosowanie