Bo masz przekaźnik lampki.
Często ten przekaźnik lubi się spalić , łatwo to sprawdzić omomierzem.
Być może spaliło cewkę przekaźnika lampki ładowania, tak się zazwyczaj kończy usterka ładowanie w tym Isuzu. Druga kwestia to taka, że ten alternator wymaga myślenia, tam się nie da go zrobić na zasadzie "powymieniam to co na forum kazali"
przekaźnik jest za nakładką progową,jak słupek prawych przednich drzwi. Silnik 1,5 to nieodmiennie Isuzu,z wysoce awaryjnym alternatorem Hitachi
Ta corsa ma pod consolą po stronie pasażera przekaźnik od ładowania. Ma on oczywiście połączenie w alternatorem. Schematu nie posiadam, nie naprawiałem w takim aucie takiej usterki. Pozdr.
W tym silniku chyba z kontrolki na przekaźnik...
Panie kolego, nie ma co cudować z ładowaniem, mierzysz napięcie na akumulatorze, potem na alternatorze jak ładowania nie ma to alternator wyjmujesz i zawozisz do regeneracji, tak to wygląda.
Dajcie spokój opornikowi który nie ma żadnego znaczenia.Po pierwsze coś tu nie gra z instalacją.Po wypięciu kostki z alternatora kontrolka musi świecić ponieważ z przekaźnika dostaje masę a przekaźnik jest dwuobwodowy i rozłącza styki po podaniu napięcia z wzbudzonego alternatora i wtedy gaśnie.Po drugie jeżeli z alternatora wychodzi na styku kontrolki...
ople isuzu tak miały, jak w starym alternatorze spalił się wirnik co skutkowało "spaleniem" się przekaźnika który znajduje się głęboko pod kierownicą, wystarczy go wyciągnąć i włożyć z powrotem to zazwyczaj pomaga
Zatem zbadaj co dzieje się na przewodzie od alternatora.
to co ci pyka z prawej strony to przekażnik alternatora w isuzu jest , a co do świec to grzeją na drugim stopniu do temperatury silnika ok 60 stopni dziwne ale prawdziwe , są też obwody nie zabezpieczone bezpiecznikem np rozruch i alernator tak na marginesie oplem isuzu przejechałem 300 tys i troche go poznałem
Być może jest uszkodzony przekaźnik lampki. Tutaj masz odpowiedź, zawsze kiedy pali alternator z przekaźnika wiele nie zostaje.P
Przekaźnik, prawy słupek! Zajrzysz w końcu?
Przekaźnik jest spalony możliwe, że to jego wina?
Przekaźnik lampki spalony
Jestem nowym użytkownikiem i na początek chciałbym wszystkich powitać. Jestem posiadaczem Opla Astry H z silnikiem Isuzu. Mój problem polega na tym,że bardzo często naprawiam alternator w tym samochodzie. W tym roku alternator był raz regenerowany, a pózniej jak się zepsuł to wymieniłem na nowy. Elektryk tłumaczył mi ,że winną za uszkodzenie alternatora...
Zielony- obrotomierz Czerwony- 30 (+12V) Czarny- 15 (po stacyjce) Żółto/czerwony - przekaźnik lampki ładowania
Niestety japońce często tak mają. Lepiej byłoby zastosować przekaźnik świec od astry 1.7 isuzu no i oczywiście mocny alternator.
Tylko że tam był też układ z przekaźnikiem lampki. Bez lampki ten alternator wzbudzi się też sam.
To podpowiem że jest przekaźnik w słupku kierowcy sterowany z alternatora i to on gasi kontrolkę.
odpowiednik 561 Elmotu tylko czy jest tam orgyinalny alternator.....
Sprawdź jeszcze raz czy dobrze zlokalizowałeś zacisk IG. W japońskich alternatorach nie ma opcji aby ładowanie działało bez zasilania po stacyjce. http://datsun1200.com/modules/mediawiki/... Tu masz schemat podobnego rozwiązania. Jak widać z zacisku IG idzie zasilanie na uzwojenie wzbudzenia (zacisk F). Zacisk N to punkt...
Dokładnie, niech naprawią kabelki, Ty za to dopłać. Gwarancja ma być. Dogrzewanie też bym odłączył. Poza tym powinni zobaczyć przekaźnik w słupku, uwielbia się wypalać po uszkodzeniu alternatora.
Zamiast żarówki zastosuj przekaźnik i nim steruj żarówką. Podobne rozwiązanie jest w oplach z silnikiem isuzu.
wyrzuć ten przekaźnik i zmostkuj 86 z 30(żółto czerwony z biało niebieskim)
Ja tez juz doszedłem zbudowałem taki układ jak w załaczniku R1 - 60k lub 250k R2 - 10k R3 - 2,7K C1 - 1000uF/16V lub 220uF/25V D1 i D2 - 1N4007 Q1 i Q2 - BC547 i BC237 I jak ci ten układ działa po dłuższym okresie czasu, bo właśnie przymierzam się do zrobienia takiego samego. a dokładnie robie go do odcięcia zasilania przekaźnika odpowiedzialnego za...
Witam. Miałem Problem z Ładowaniem Oplel Vectra A 1.7TD Isuzu.Wymieniłem regulator napięcia.A więc Ładowanie z alternatora 14.6V natomiast na akumulatorze 14.3V ale nadal świeciła kontrolka ładowania.nie można było włączyć podgrzewania tylnej szyby. Przekaźnik był dobry ale postanowiłem zerknąć na instalację . Po tygodniu prób dotarłem do wady. Wada...
Rzeczywiście to grzanie świec jest przyczyną nagminnych uszkodzeń tych alternatorów. Kiedyś tak myślałem żeby zadć zwykły przekaźnik do świec żarowych od jakiegoś VW.
przekaźnik od lampki i ładowania jest pod prawym panelem przy nogach pasazera (listwa na progu) niestety to częsta usterka - najpierw spala się przekaźnik, później alternator. A jakie jest napiecie ładowania - powinno być od 13,5 do 15V
Witam. Mam Opla Astrę f 1,7td isuzu i mam problem z ładowaniem. Mam zakupiony nowy alternator, akumulator oraz przekaźnik i nie ładuje mi ciągle. Nawet już rozrusznik był w naprawie. Już brak mi sil na ten samochód bo nie wiem co może być. Może ktoś pomoże? Dodam, że kontrolka ładowania gaśnie.
Przekaźnik na większy amperarz może być ,ważne że działa.Trochę małe to ładowanie ,sprawdź czy nie ma strat na połączeniach przewodów,zwłaszcza tego zasilającego.Jest to trudne ale sprawdź jakie napięcie jest na śrubie przy alternatorze,jak również masę alternatora i silnika.
Przyszło Ci w ogóle do głowy, że to przekaźnik ze stykiem nc i nawet przy wyjętym z samochodu alternatorze kontrolka będzie się świecić ?
Ale to zależy który masz alternator, jeżeli z dwupinową wtyczka to nie ma przekaźnika. Z czteropinową był. Jeżeli był, to zawsze na tym słupku, kolor ciemnoczerwony, niemal wiśniowy.
W tym modelu zastosowano dogrzewanie świecami żarowymi po odpaleniu jakieś 5 minut i wtedy jak mierzysz to ładowania nie ma, Sprawdz jeszcze raz po odczekaniu tych 5 minut jakie jest ładowanie jak zgaśnie ta lampka jakie wtedy jest pewno prawidłowe. Najczęsciej dochodzi do usterki modułu od podgrzewania świec p,o prostu coraz dłużej grzeje świecami...
Duszki to mogą być... Takie malutkie. Co ty sądzisz że ja za pośrednictwem netu wezme miernik i pomierzę co i jak? Tym bardziej nie wiedzac i nie widząc co naknociłeś? Weź miernik (amperomierz) podłącz tak żeby mierzuć prąd płynący z akumulatora i po kolei odłączaj urządzenia aż prąd spadnie do zera. ( Na początek wyjmujesz bezpieczniki, przekaźniki,...
Kolego na temat alternatora Hitachi jest już tu napisane chyba wszystko więc alternator wyciągać i najczęstszą przyczyną jest uszkodzony prostownik i gnijący stojan a regulator to rzadkość ale wymienia się zaraz profilaktycznie ,na dodatek jest spalony przekaźnik K-79 i tyle.P
Nie wiem jaki alternator, za nim jest wspomaganie hamulcowe. Silnik isuzu, bez turbo, bez wspomagania kierownicy, rocznik 94.
Witam. Mam opla astrę f 1,7td isuzu i mam problem z ładowaniem. Mam zakupiony nowy alternator,akumulator oraz przekaźnik i nie ładuje mi ciągle. Nawet już rozrusznik był w naprawie. Już brak mi sil na ten samochód bo nie wiem co może być. Może ktoś pomoże? Dodam,że kontrolka ładowania gaśnie.
słyszałem że w układzie ładowania w tym samochodzie został zastosowany jakiś przekaźnik który jest odpowiedzialny za ładowanie. Czy ktoś wie gdzie go szukać? Auto Vectra B 1.7 TD "Isuzu"
Drodzy koledzy. Wydaje się że o tych alternatorach i obwodach ładowania napisano już wszystko. Otóż nie. Jest jeszcze jeden mały szczegół, który u mnie (też posiadam astrę z isuzu) okazał się być kluczowy. Nikt o tym jeszcze nie pisał, co dla mnie jest zaskakujące. Objawy miałem podobne jak kolega Ginat:altek wzbudzał się po osiągnięciu około 3000 obr...
Świece grzeją po odpaleniu, jak to w oplu, ale grzanie świec odłączyłem do próby, klient nawet chce żeby dogrzewanie całkowicie odłączyć. Najdziwniejsze jest to, że na stole ładuje, obciążam go 25A, bo na tyle pozwala mi opornica i trzyma 14,4V, a w aucie nie przekracza 12,8V i to bez obciążenia. Dla pewności jeszcze raz sprawdziłem stojan, nie ma zwarć...
No własnie. Mam "problem" z silnikiem w moim traktorku. Silnik z Opla Corsa 1,5 diesel 1994 r Isuzu. Przekaźnik sterowania świec żarowych jak na zdjęciu. Mam pytanie do elektryków samochodowych znających temat uszkodzonych alternatorów przez dogrzewanie. Który z przewodów muszę wypiąć z przedmiotowego przekaźnika, aby po uruchomieniu "nie działało"...
Bezpieczniki ok. i przekaźnik też. A zapomnialem dodać zgasla podczas jazdy i kaplica wszędzie juz grzebalem a może mieć coś dotego alternator?
Witam, mam problem z ładowaniem w Oplu Vectra A 1.7 td isuzu, , Po odpaleniu świeci się kontrolka , ładowania, gaśnie po prze gazowaniu, napięcie delikatnie rośnie ale ładowania nie ma bo miernik pokazuje 12,5V. Przy alternatorze zmierzyłem napięcie, też to samo 12,5V. NA kostce 4 pinowej przy alternatorze: Zaciski: Ref 12,5V +D 6,5V 30 12,5V Może ktoś...
znalazłem ten przekaźnik był spalony wymieniłem go na nowy niestety nadal nie było ładowania okazało się że alternator jest spalony jak można sprawdzić czy świece żarowe nie robią zwarcia i gdzie jest czujnik świec żarowych
Sprawdż jeszcze zanim oddasz alternator do naprawy,co się dzieje z grzaniem świec żarowych.W tym aucie świece grzeją do osiągnięcia temperatury ok 60 st. Sprawdź czy po zagrzaniu silnika świece dostają napięcie,jeśli tak to problem jest z przekaźnikiem świec,albo czujnikiem temperatury. Użyj funkcji szukaj,jest na forum parę tematów,które i mi pomogły.Miałem...
Witam. Przepaliła mi się przewód prowadzący od alternatora do AKU i przywierał do masy. Po naprawieniu przewodu mam następujący objaw: Po odpaleniu nie ma adowani i obrotomierz an zero. Po przegazowaniu do około 3500obr słychać kliknięcie przekaźnika i gaśnie kontrolka ładowania i pojawiają się obroty. Napięcie na na biegu jałowym 14.5V - przy zwiększaniu...
Nie ma żadnego przekaźnika, kolega Pawel wawa zapewne myślał że chodzi o diesla Isuzu. Temat, choć banalny, wałkowany wielokrotnie na forum. Podpowiem tylko tyle. Zewrzyj przewód niebieski z białym paskiem od masy, kontrolka będzie świecić to szukaj usterki w/przy alternatorze, nie będzie to w instalacji lub liczniku. Zamykam.
Witam byłem u gościa, który naprawia tylko alternatory i rozruszniki. Kazał mi sprawdzić dokładnie ładowanie. I tak: na zimnym silniku przy obrotach 1000 ładowania nie ma miernik pokazuje 11,72. Po 5 minutach przekaźnik puszcza wskakuje na 12,60. Jak zwiększę obroty do 2,500 to dochodzi przy ciepłym silniku do 13,80. I teraz gościu powiedział mi że...
zaglądnij przy przekaźniku od kontrolki ładowania - a co jest przy tym przekazniku?. a moze jakis schemat albo link do schematu takiego rozwiazania. alternator 6 diodowy z regulatorem od poloneza?
Wiem, że temat był już poruszany bo szukałem na forum odpowiedzi na moje utrapienie z tym alternatorem. Naprawiałem go już ze trzy razy w ciągu ostatnich dwóch lat. Jednak nie znalazłem na forum podobnego przypadku jak mój. Więc po włączeniu zapłonu nie zapala mi się kontrolka od ładowania, kiedy auto odpali, to kontrolka ciągle jest nie oświecona i...
1. Sprawdź lampkę czy nie spalona. Możesz to zrobić podłączając pod zacisk L we wtyczce plus z baterii przez opornik / żarówkę Jest przekaźnik lampki. 2. Nawet jeśli spalona to przy wyższych obrotach powinien zaskoczyć (funkcja auto-start regulatora). Bzdura,żadna fukcja autostart, to po prostu pozostałość magnetyczna, i lampka nie ma nic do wzbudzenia...
Witam! Alternator z okrągłą czterostykową wtyczką. Podmieniłem przekaźnik kontrolki świec, jednak sytuacja jest bez zmian. Może dlatego, że nie był to nowy przekaźnik, chociaż BOSCHA. Spróbuję jeszcze kupując nowy. Mało tego zauważyłem, że kontrolka świec żarzy się również "wrzucając" WSTECZNY". Masy altka nie zrobiłem, nie jest łatwo(jak narazie) kupić)...
Nie do końca szukanie daje odpowiedź, fakt zajęło to trochę czasu i jeśli chodzi o samo gniazdo to się zgadza, ale w moim samochodzie zastosowano przejściowy kabel do podłączenia alternatora, gdzie z głównej wiązki jest zakończony wtykiem, który by pasował do nowego alternatora, ale jest za krótki a z tego, co wiem nawet podłączenie jego skończyłoby...
Witam Od razu napiszę, że czytałem inne tematy dotyczące tego problemu i niestety żaden nie okazał się pomocny. Problem polega na tym, że nie gaśnie mi lampka od ładowania + jeszcze jedna z wykrzyknikiem w kółku. Od około tygodnia falowały mi obroty czyli wina alternatora niby ok ale 2 dni temu jechałem moją astrą i nagle zapaliły się lampka od ładowania...
Podałeś 2 schematy, jeden do DTL bez turbinki i drugi DT z turbinką. Jeśli bazujesz sie na DT to sprawdź przekaźnik K79 on ma się włączyć gdy zacznie ładować, wtedy zgaśnie kontrolka na desce . Symbol na schemacie INS oznacza instrument czyli licznik. Troszkę logiki. Poza tym nie wiem czy alternator nie ładuje czy tylko lampka nie gaśnie a to duża różnica....
Mam problem z akumlatorem rozładowuje mi się po tygodniu jazdy akumlator nowy,alternator nowy diody, stojan wszystko wymienione... Gdy przekręcam kluczyk lampka ze świec zapala się z prawej strony przy drzwiach słychać przekaźnik jak się załączy ,lampka gaśnie świece wyłączają się sprawdzałem na lampkę ,zapalam auto przykładam miernik do akumlatora...
Dobrym rozwiązaniem byłoby podpięcie do instalacji woltomierza. Może dałoby się obadać napięcia podczas rozruchu, po uruchomieniu auta czy na postoju... Sprawdź jeszcze kwestie oświetlenia - jak świecą lampy gdy nie możesz odpalić? Bo może ogólnie aku ok i alternator też, a problem właśnie w niepewnym rozruszniku. Ja w A6 C4 1.9TDI też miewam problemy...
Rocznik 1996, silnik Isuzu. Gdzie w niej jest sterownik przekaźnika świec żarowych? Ani nie ma na słupku A jak miał opel, ani pod np. siedzeniem jak miał nissan. ------- Zamykam, zrobione, już nie będzie niszczył alternatorów. Jak by co jest pod konsola środkową, dojdzie się do wtyczki jak się zdejmie mieszek lewarka.
u mnie bieg silnika był równy - chodził i jak dotychczas :) chodzi jak zegareczek drgała jedynie wskazówka na obrotomierzu i światła pulsowały - objaw ten znikał po dodaniu gazu w końcu padł regulator w efekcie wymieniłem go wraz z mostkiem co do swierszczenia jak w ruskim TV to mam to nadal kilku facetów speców w okolicy sie juz poddało - chca rozbierac...
wjechalem prawym kolem .Na przewodach nie zuwazylem zwarcia myslalem czy takie zwarcie jest mozliwe w samym alternatorze ewentualnie czy tak moze zachowywac sie spalony przekaznik
Alternator do naprawy ,przekaznik kontrolki do wymiany i eliminacja szkodliwego dogrzewania świec. Mozna zacząć od końca listy. I te altki nie maja sprzęgła jednokierunkowego.
oh, wygląda identycznie jak ten, identyczne pojawiają sie na innych auckjach, a z racji że nie są to orginały to ktoś je musi produkować. http://www.allegro.pl/item295109361_nowy... Jest nowy, jest na niego rok gwarancji. Co prócz samej wady alternatora może byś jeszcze przyczyną problemu?. Przekaźnik ładowania działa więc nie...
Nic nie sciągaj. Odłącz od sterownika świec cieńki niebiesko-biały przewód (przy nogach pasażera po prawej stronie). Dogrzewanie zniknie. Odsapną świece i alternator. A swiece załóż NGK,Bosch nie czajna.Jak masz 5V świece to pewnie też kołnierz grzejny w kolektorze i 2 przekaźniki.Jak nie ma kołnierza to raczej powinny być 11V.
świece odłączone były automatycznie przez przekażnik na 100%(sprawdzałem napięcie). Ja stawiam na mostek. Wymiana ragulatora nic nie dała. Martwi mnie jeszcze ten obrotomierz
Dziękuję wszystkim za zainteresowanie i dobre rady.Jeszcze jedno pytanko.Czy mogę kupić taki alternator? http://www.allegro.pl/item867672495_alte... Pewnie to chińszczyzna,ale macie z tym panowie kontakt na co dzień.Warto,czy lepiej dołożyć i kupić w sklepie?
Witam Padł alternator i mam inny ale jest inne połączenie więc proszę o opis tego gniazda :) Ten alternator jest ponoc od opla Vectry 97 TD wiec pod alternator powinno byc podlaczenie do kontrolnki ktora jest przez przekaznik i do obrotomierza. Ale co z 2 wolnymi pinami?? Bo i tak nie laduje wiec pewnie trzeba podłączyć tam +12 po zaplonie. Wolał bym...
w silnikach JTD rzeczywiscie jest tak ze swiece grzeja az silnik osiagnie tempetaturee. byc moze ze i u ciebie jest tak samo . i zalozenie przekaznika spowoduje nierowna prace w fazie rozgrzewania . swiece pobieraja okolo 70 amper przy starcie ,potem w miare rozgrzewaniasie swiec zmniejsza sie pobor pradu to i prad idacy na akumulator rosnie .a skoro...
To jest Isuzu, o ktory niebieski kabelek chodzi, widze zolta obudowe z 4 zaciskami i jedna obudowa z jednym zaciskiem (bialy kabelek) co odchodza od alternatora, zdjecie -( http://yfrog.com/b5fot2sj ). Otworzylem czarna puszke ktora zjaduje sie w prawym gornym rogu pod maska i nie wiem ktory to przekaznik swiec zarowych ( http://yfrog.com/b5fot1j )...
Przy włączaniu kluczyka raz zapala się lampka akumulatora raz nie. Doszedłem do tego, że na wyjściu z alternatora jest 2,8V na przewodzie żółto czerwonym dochodzącym do przekaźnika lampki ładowania( oczywiście jak jest włączony kluczyk) i to napięcie raz uruchomi przeka źnik raz nie, gdy uruchomi jest 2,6V. Założyłem drugi alternator i jest to samo....
isuzu alternator alternator isuzu astra alternator isuzu
wzmacniacz 2sd2390 2sb1560 renault podtrzymanie zasilania honda civic termostat
Jak sprawdzić akumulator w hulajnodze elektrycznej? Wymiana listwy zgarniającej w Hyundai Getz - instrukcje i porady