Sześcio diodowy bez kontrolki będzie działał bo wzbudzenie dostaje przez regulator wyjście 67 natomiast kontrolka służy tylko jako informacja czy alternator ładuje ,do podłączenia kontrolki musi być przekaźnik zwarty ponieważ w momencie jak alternator zaczyna ładować to na wyjściu kontrolki pojawia się napięcie więc przekaźnik musi rozłączyć styki by...
Przekaźnik pod kontrolkę ładowania. Odpalasz > jest ładowanie > odcina przycisk, można ew. dodać podtrzymanie przekaźnika do momentu zapłon OFF na wypadek gdyby jednak kontrolka się zapaliła w skutek spadku obrotów. Co wygrałem ? :lol:
Bez kosztów można odwrócić świecenie kontrolki ładowania. Będzie świecić jak będzie ładowanie. Kontrolkę łączymy z masą i z wyjściem ze środka stojana.
Wyjście D+ alterntora (kontrolka) zasila cewkę przekaźnika prądowego ~70-80A a ten po rozruchu ładuje dodatkowe aku.
Co do ładowania to już nie ten przekaźnik. Sprawdzić trzeba ładowanie. Jak świeci się kontrolka ładowania to trzeba sprawdzić alternator - regulator napięcia , szczotki na nim itd. Dobrze zregenerowany alternator pracuje latami bez problemowo. Pytanie co faktycznie zostało w nim zrobione 1,5 roku temu.
Proszę bardzo, może się przyda : http://obrazki.elektroda.pl/2897565000_1... W oryginale VW stosuje przekaźnik odpowiedzialny za ładowanie, często w okolicach siedzenia kierowcy, raczej nie pod deską rozdzielczą. Przekaźnik wyzwalany jest sygnałem kontrolki ładowania (załącza się gdy kontrolka gaśnie). Pozdrawiam!
Dalej uszkodzony alternator, ewentualnie coś nie tak z przekaźnikiem ( oznaczony w skrzynce jako choke)
Standardowo szczotki i regulator napięcia do sprawdzenia. Alternator w tym silniku jest na wierzchu, łatwy dostęp. Poza tym instalacja elektryczna w tych samochodach (przed wprowadzeniem BSI) posiada przekaźnik zasilany z D+ alternatora. Gdy działa ładowanie, przekaźnik załącza wentylator nagrzewnicy oraz ogrzewanie tylnej szyby. Sprytne i nawet przydatne.
Może nie ten przewód. Jak "przedzwaniasz" to ? Odepnij kostkę od altka i sprawdź czy jak dźgniesz ten pin przy liczniku probówką to się kontrolka zaświeci. Może ktoś coś pociął po drodze,albo porobił jakieś przekaźniki. Nie masz czasem jakiegoś DRL-a własnej roboty zapiętego pod ten obwód?
więcej równilegle połączonych aku = większa pojemność Wnioski sam wyciągnij zastanów się jeszcze czym będziesz je ładował bo kaszlak ma raczej słaby altek i ładowanie to trochę długi proces moim zdaniem lepiej jest gdy drugi aku jest dołączny wtedy gdy jest ładowanie np przez przekaźnik sterowany z altka (przewód do kontrolki) i z tego drugiego aku...
Jak w każdym japońcu prawie w naprawie powinien być wymieniony mostek regulator i przekaźnik od kontrolki bo prawie każdy japoński samochód go ma. Zastanawia tylko czy jest to pewne 15V ponieważ one ładują w granicy 14.7V.P
Czy coś poza wymianą prostownika robiłeś, sprawdzałeś? Czy masz schemat? Jak nie znajdź! Łatwiej będzie tobie naprawiać, a innym cię nakierować. Kontrolka ma świecić po włączeniu zapłonu bez zapalania silnika i gasnąć jak alternator zacznie ładować. Może spalona? Może przekaźnik kontrolki uszkodzony? Sprawdź szczotki. Czy w instalacji było coś grzebane?...
A dlaczego nie weźmiecie sygnału - kontrolki ładowania jaki sterowanie przekaźnikiem łączącym obydwa akumulatory?
Dajcie spokój opornikowi który nie ma żadnego znaczenia.Po pierwsze coś tu nie gra z instalacją.Po wypięciu kostki z alternatora kontrolka musi świecić ponieważ z przekaźnika dostaje masę a przekaźnik jest dwuobwodowy i rozłącza styki po podaniu napięcia z wzbudzonego alternatora i wtedy gaśnie.Po drugie jeżeli z alternatora wychodzi na styku kontrolki...
Nie wiem co za wersja instalacji jest w Twoim samochodzie ale .. Przekaźnik K20 sprawdź jeśli jest. Masowanie pinu 3 (15) regulatora jest za pośrednictwem włąsnie K20 lub z modułu Battery main switch (odlącznik akumulatorów).
W czym widzisz problem? Przecież sam załączyłeś schemat jak to ma być podłączone. Alternator ma 3 styki - 30, 67 i nieoznaczony. Na schemacie masz identyczne oznaczenia. Ten nieoznaczony to jasny brązowy z zaizolowaną końcówka. Minus akumulatora do obudowy alternatora. Plus akumulatora do 30 alternatora. Z regulatora 67 do alternatora 67. Minus na regulator...
To regulator do alternator 6-coidiodowego i przekaźnik kontrolki ładowania. Bez tego przekaźnika kontrolka zapalałaby się wtedy jak alternator zacząłby ładować. Podłącz to tak jak ci przesłałem na rysunku
Jeden drut, to przewód kontrolki - wymagany, żeby było ładowanie. Drugi to zacisk obrotomierza - bez niego powinno wszystko działać, za wyjątkiem obrotomierza. Wszystkie odbiorniki funkcjonują po przekręceniu kluczyka w pozycję zapłon tylko ten brak kontrolek i nie kręci. Ubita kostka stacyjki, bądź jeden z przekaźników w skrzynce.
Akumulator sprawny. Alternator sprawdzony na stole probierczym. Wygląda, że problem tkwi w instalacji elektrycznej samochodu, ponieważ po odłączeniu przewodu wzbudzenia D+ kontrolka ładowania nadal świeci na włączonym zapłonie przed odpaleniem silnika. Jak jest sterowane wygaszanie kontrolki? Jest jakiś przekaźnik? Przy odłączonym D+ kontrolka nie powinna...
Aktualizacja Rozebrałem licznik była spalona dioda https://obrazki.elektroda.pl/9351593000_... Jednak nie rozwiązło to problemu. Zauważyłem ze nawet jak wyjąłem komputer z licznika i zegary to nadal kontrolka przygasa jak włożony jest przekaźnik od pompy. Przemierzyłem na płytce wszystkie elementy i są OK Złożyłem zegary i komputer....
Witam, jak w temacie. Podłączyłem automatyczne zapalanie świateł w nissanie navara, standardowo pod przewod ładowania idący do licznikow podłączyłem przekaźnik i dalej do świateł. Wszystko hula tylko po załączeniu przekaźnika zapala się kontrolka ładowania. Ładowanie jest tylko kontrolka sie zapala. Próbowałem użyć diody w szeregu przed przekaźnikiem...
Albo raczej to co nazywasz kontrolką włącznika masy jest kontrolką ładowania. Nie napisałeś do czego jeszcze ta "kontrolka masy" jest podpięta. Czy aby nie do + akumulatora? Jak się zachowuje ta kontrolka po odpaleniu? Gdzie (do czego) jest podłączony przewód zielonożółty ten co jednym końcem jest podpięty do alternatora? Podsumowując: Na regulatorze...
Witam, sprawa jest taka, że w aucie nie ma ładowalna. Założony jest nowy alternator i dalej nic. Dobrałem się do przekaźników i jak od tyłu, na kostkę P2/F, na kabel żółty 61, podam prąd z przekaźnika obok do kontrolki, znikają i jest ładowanie na akumulatorze. Podpowie ktoś, jaka może być przyczyna?
Przyszło mi to do głowy później. Żeby rozruch był możliwy, musi świecić się kontrolka ładowania (silnik nie pracuje, alternator nie ładuje). Sposób w jaki kontrolka i przekaźnik blokady rozruchu są załączane, zależy od typu alternatora (w T25A stosowano kilka modeli). Jeżeli alternator jest uszkodzony, to istnieje taka możliwość, że kontrolka ładowania...
elektroniczny przekaźnik?
Ja Ci tylko powiem jak rozpoznać ile masz diod w alternatorze. Alternatorze, więc jeśli nasz dziewięć to na zacisk regulatora o nr.15 idzie prąd przez kontrolkę (prawdopodobnie na ten zacisk idą dwa kable). Jeśli sześć to jest zastosowany przekaźnik sterujący kontrolką (w tym przypadku nawet jak masz słabe ładowanie kontrolka gaśnie) w sześciu diodach...
Okazało się, że wymieniono regulator alternatora na jakiś bliżej nieokreślony który na L wystawiał "-" zamiast "+". Aby nie brnąć w kolejny regulator użyłem przekaźnika którego zasterowałem minusem aby przesłać żądany "+". Ładowanie wzorowe. Kontrolka gaśnie. Dzięki. Pozdrawiam.
Cześć. Faktycznie za mało danych z twej strony. Ja napisałem jak to ma wyglądać przy prawidłowym podłączeniu. Nie ruszając przewodów od prądnicy i regulatora. Robiąc nową instalację. Co się tyczy regulatora to jak nie masz od tego alternatora oryginalnego to dostaniesz w punktach kasacji pojazdów od Fiata 125. Przykręcając w dostępnym miejscu będziesz...
Jeśli "altek" nie ładuje, to albo padły diody prostownicze lub zużyły się szczotki alternatora. Miałem w Passacie przypadek, że urwało się zasilanie wirnika (cienkie niebieskie przewody), ale kontrolka wówczas świeciła się stale. Następnie dołączyły się jeszcze od ABS-u i poduszek (jazda na św. dziennych i spadek napięcia). Uważaj, bo w przypadku uszkodzonych...
Ja bym proponował pomierzyć napięcia na zasilaczu czy są prawidłowe. Sprawdź kondensatory elektrolityczne czy trzymają pojemność. Bo różnie moze z trym być. Jak kondensatory trzymają pojemność to ich nie wymieniać, a jak odbiegają pojemność to wiadomo. Należy je wymienić. Moim zdaniem te kontrolki sygnalizują pojawienie się napięcia zasilającego obwody...
No to jedziemy z koksem 30 na altku z prądowym rozrusznika, 67 na altku z 67 na regulatorze regulator 15 z kontrolką ładowania i musisz uważać gdyż jak się spali kontrolka brak ładowania , to jest naj proztrzy sposób.lub z regulatora pod przekaźnik kontrolki ładowania(trzeba wstawisz własny zbudowany obwód, schemat znajdziesz w schematach proste).
do przełącznika nie dochodzi wogole prąd tak samo jak do kontrolek. Czy to może być wina jakiegoś przekaźnika. Jest jeszcze taki objaw ze nie ma ładowanie, kontrolka się nie świeci a po przygazowaniu pojawia się ładowanie ok. 12.5v i wtedy zapala się kontrolka. Może alternator robi zawarcie. Problemy pojawiły się po terenowej jeździe.
Witam. Mam problem z Master3 2104r. Wczoraj ładowałem akumulator w aucie (były mrozy). Przy odpalaniu w pewnym momencie zgasły kontrolki na zegarach i brak reakcji rozrusznika. Po przekręceniu stacyjki w pozycję 1 mam kierunki radio działa słychać przekaźniki, natomiast brak kontrolek na zegarach , nie słychać pompki paliwa , brak świateł postojowych...
Akumulator i ładowanie dobre ?
Fordowskie diesle 1.8 bez względu na zastosowany rodzaj wtrzysku zawsze cierpiały na przypadłość nieszczelności w ukłądzie zasilania i cofania się paliwa po dłuższym postoju - to raz (najczęściej z okolic filtra lub ręcznej pompki zasilającej) - sprawdź po nocy, przed kręceniem czy w przewodach paliwowych nie ma pęcherzyków powietrza. Dobrze też jest...
Witam mam problem z ciągle świecącą kontrolką ładowania, problem pojawił się po wymianie alternatora na regenerowany. Ładowanie jest ok a kontrolka swieci czy kostka jest podpięta czy też nie. Przewody do alternatora sprawdzone. Doszedłem do przekaźniki na górze nr5 po wyjęciu wszystko wraca do normy. Bez tego przekaźnika wszystko raczej działa. Od...
Dzisiaj założyłem nowy rezystor, bez zmian brak kontrolki ładowania, ładowanie jest poprawne 14,3V pod obciążeniem, jak sprawdzić co jest powodem braku kontrolki ładowania na liczniku.
no. isusu potrafią robić takie niespodzianki jesli chodzi o ładowanie, sprawdz przekaznik.
Witam, poszukuję schematu by rozwiązać problem jaki mam w Volvo fh 2005. Świeci się kontrolka ładowania a ładowanie jest, wymieniłem przekaźnik K13, dwa alternatory i nowy regulator i najprawdopodobniej problem leży po stronie instalacji. Kierowca zauważył, że kiedy przejeżdżał przez nierówności to raz zgasła lampka ładowania. Prosiłbym o schemat elektryczny...
Ja u wróżki nie byłem .pomiar stojana robi się między fazowo nie względem masy ,bo takowej nie ma,jedynie alternatory Kanta miały wyprowadzony środek gwiazdy ,czyli sztuczną masę która służyła do kontrolki(przekaźnika).Jeżeli miał ładowanie 16V i więcej ,to mostek raczej dobry ,tylko wina regulatora,czyż nie.
Kontrolki ładowana jest na prawym przednim słupku A
kolega robokop ma rację. jeśli to czeski alternator t kontrolka będzie świecić nawet po odłączeniu alternatora.Jest tam zwykły przekaźnik.A jeśli kontrolka nie gaśnie to sprawdz najpierw ładowanie(logiczne) potem okablowanie.A jeśli naprawde jesteś pewien że altek jest sprawny to zmień regulator!!!!pozd
Ile kabli wychodzi z pod koła zamachowego i jakiego są koloru? Sprawdzałeś miernikiem czy jest ładowanie i jakie jest napięcie?
Kolego a co to ma do rzeczy, jak po wymianie tego przekaźnika K13 przejechałem 50 km i zapaliła mi się kontrolka od ładowania, a ładowanie mam. Gdzie mam szukać przyczyny ? Z góry dzięki.
witam wszystkich. Spotkał się ktoś z was z takim problemem bądź posiada wszelkie schematy elektryczne ? Licznik martwy- działa podświetlenie natomiast żadne kontrolki silnika (ładowanie, ciśnienie ) nie dają oznak życia- tak samo prędkościomierz i obrotomierz. Tak samo szyby stoją. Po manualnym zetknięciu styków na przekaźniku szyb te działają. Chętnie...
Na oryginalnym układzie prostownik startuje ale ma za niskie napięcie na wyjściu przetwornicy przez co nie uruchamia przekaźnika który uruchamia ładowanie. Świecą za to kontrolki i ogólnie można wybrać parametry ładowania. Na nowym scalaku nie świecą nawet kontrolki.
jeśli altek jest 6 diodowy to kontrolka jest sterowana przekaźnikiem tak bynajmniej miały duże fiaty,skody...ps.sprawdzałeś wogóle napięcie ładowania?może ładuje tylko sama sygnalizacja się uwaliła.
Nie no dobre. Nie powiedziałeś co jest przyczyną problemu a tu sie okazuje, że ładowarka do tego się nie nadaje. A więc potrzebny jest jeszcze przekaźnik przełączający z podładowywania na ładowanie oraz kontrolka to sygnalizująca.
Ładowanie pewnie siadło. Stąd też błędy.
Witam Sprawdz przekaznik swiec zarowych P
przekaźnik lądować kontrolka lądować kontrolka lądować akumulator
chrysler ogrzewanie darmowe aplikacje telefon tylny lampa naczepa
naprawa udaru makita crystal reports
Kontrolka silnika a ciśnienie oparów paliwa w zbiorniku Magnetofon kasetowy – zakłócenia na jednym kanale podczas nagrywania, problem z wejściami MIC/LINE