Podpinali w warsztacie pod diagnoskop? Prześliedzili parametry pracy?Jeśli nie pokazuje błędu nie znaczy ze sygnały z czujników sa odpowiednie.Tak jak przedpiśca podał - do kontroli ciśnienie paliwa na wtrysku (około 1 atm). A czy paliwo się cofa - wyjmij czerwony przekaźnik nad sterownikiem silnika i grubym drutem zewrzyj na około pół minuty grube...
Witam. Wiem, że podobne tematy były, ale żaden z nich nie odpowiedział mi na mój problem. Otóż dwa dni temu mojej żonie zabrakło paliwa, podjechałem do niej, żeby odpowietrzyć pompę. Po wyciągnięciu przewodu polało mi sie trochę paliwa na kostkę (piszę wszystko jak było), niestety po przekręceniu klucza paliwo nie poleciało. Zawołaliśmy assistance,...
Napisałem Ci przecież... jak jest napięcie to uszkodzona pompa, jak nie ma napięcia, przekaźnik, bezpiecznik, lub odłącznik wstrząsowy. pompę kupowałeś nową, czy po znajomości używaną?
Powinno działać ale po co ciągnąć przewód skoro ten istnieje? Naprawić uszkodzenia i powinno działać.Coś w tej wiązce będzie pewnie bo tam dużo obwodów się łączy a pompa pobiera znaczny prąd z układu i jeśli złącze brudne wewnątrz to rezystancje powstają i przepływ utrudniony W wymienionej wiązce właśnie łączy się przewód z pinu 87 przekaźnika z przewodem...
Pod maską masz przekaźnik pompy paliwa, wepnij się w jego obwód, włącznikiem (nawet nie trzeba przekaźnika) i zamontuj włącznik gdzieś wewnątrz auta.
Jeżeli brak masy na pompie paliwa, to sprawdź czujnik bezwładnościowy (wypadkowy). Schematy: https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3... https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3... Brak sterowania na przekaźniku "podwójnym" (dwa przekaźniki w Seicento) - usterka sterowania z pin 4 lub 23 ECU, usterka wiązki przewodów, ...
jesli sie do konca wyjezdzi to niekiedy trzeba poczekc okolo 15 minut . bo musi naleciec u obudowe pompy wszystko zalezy od tego jak szczelny jest zaworek w dnie obudowy . a najlepiej zalac okolo 20 l wtedy zaleje sie od gory jesli masz gaz to trzeba zalozyc przekaznik odcinajacy pompe przy jezdzie na gaz wtedy pompa niebedzie niepotrzebnie pracowac...
Zobacz czy jest napięcie na bezpieczniku jak jest podłączona pompa - jeżeli nie ma to szukaj zaśniedziałego połączenia w skrzynce bezpieczników. Przekaźnik od pompy "cyka"? Iskra jest? Przekaźnik od pompy zasila cewki zapłonowe, wtryskiwacz i pompę paliwa.
sprawdź wyłącznik uderzeniowy
Ze styku 87 czerwonego przekaźnika nad sterownikiem wtrysku. Ten sam plus zasila pompę paliwa oraz zawór evap (pewnie nie posiadasz tego zaworu z pochłaniaczem oparów paliwa). Masz dwa przekaźniki w oryginalnej wiązce?
probowałem tez go odpalać na kable z innego auta, i nic, wymieniłem przekaznik, teraz nie stuka i włacza sie nawet kontrolka z pompy paliwa (akumulatora i oleju tez), ale tylko prowizorycznie bo nie słychać tego charakterystycznego dzwieku, nie wiem czy to alternator czy pompa :( czy poszło jakies spiecie na komputer :/
Interpretuje że kontrolką byś bardziej rzeczowo sprawdził zasilania na przekazniku pompy.Przekaznik jest wyzwalany masą z ecu.
Temat trochę stary ale od niedawna też mnie dotyczy auto to fiat seicento 1,1 mpi 2001r z instalacja elpi gaz 2 generacji Pewnego razu pojechałem do sosnowca i jeździłem kontrolka rezerwy sie paliła ale wskaźnik pokazywał jeszcze paliwo dojechałem na stacje zatankować lpg i co nie odpali na benzynie, na gazie awaryjne odpalanie nie działa i problem...
Pompa paliwa mi piszczy kupiłem nową parę dni było cicho i potem znów to samo się dzieje jaka jest przyczyna w jaki sposób można temu zaradzić
Mam problem z pompą paliwa. Generalnie problem tkwi w tym że gdy włącze zapłon pompa paliwa powinna uruchomić się na kilka sek i wyłączyć się lecz jest tak że pompa chodzi cały czas co od czego powinienem zacząć diagnozę ?
Witam W moim seicento wymieniłem pomp[ę hamulcową ,niestety w nową pompę nie mogę dobrze wcisnąć zbiorniczka płynu hamulcowego. Pompa na tym króćcu bliżej serwa nie chce do końca wskoczyć i odstaje dość znaczne :(
Witam po wymianie baku pompa paliwa po dłuższej jeździe ok 10 km na LPG zaczyna "buczeć" głośno pracować (pompa pracuje cały czas nie ma odcięcia po przełączeniu na LPG). Gdy auto jest ciepłe (ok 5 min postoju) buczenie pojawia się już po ok 2 km. Czy to zbliżający się koniec życia pompy ? Przy wymianie baku była czyszczona siatka przez którą jest zasysane...
Mam taki problem po wymianie zbiornika paliwa wskaźnik nie pokazuje poziomu paliwa, tzn czasem pokazuje ale nie jest on zgodny ze stanem faktycznym. Z góry dziękuje za wszelką pomoc w tej sprawie.
Witam W moim seicento zauważyłem, że mam mocno skorodowane obejmy tylnych tulei przedniego wahacza (widoczne na zdjęciach). W sklepie oraz na internecie sprawdzałem i cena jednej obejmy dochodzi do 100 zł. Gdzie można zakupić takie obejmy za rozsądną cenę ? Drugie pytanie dotyczy wycieku w okolicach filtra oleju, wygląda jakby wyciekał płyn chłodzący...
Witam proszę o pomoc obiawy brak, masy skorodowała ukruszyła sie przy złączce od karoserii. Bylem 100km od domu postanowiłem jakoś to połaczyc i sie udało dojechałem PRAWIE do domu,przed domem autko zgasło aktualnie brak iskry pompka paliwa cały czas pompuje, rozrusznik kreci kontrolka od wtrysku gaśnie
Sygnał z cewki przekaźnika pompy paliwa, tak, to nie pomyłka !
Witam, mam seicento SX 900 SPI z 1998r, dzisiaj stojąc na światłach zaczęła palić mi się kontrolka od wtrysku i silnik zaczął nierówno pracować. Po paru sekundach kontrolka zgasła i silnik normalnie pracował. Co może być przyczyną tego zachowania, pierwszy raz od tylu lat jakaś usterka, auto ma przejechane 59'000 km. Proszę o pomoc Pozdrawiam turboadi
Dzień dobry mam pytanko. Posiadam seicento 1.1 rocznik 1999. Mam problem typu takiego w kolektorze ssącym jest trójnik z prawej strony wychodzą z niego 2 wężyki cieńszy i grubszy. Ten grubszy jest prawdopodobnie od serwa a ten drugi nie mam bladego pojęcia gdzie go podpiąć. Na tym cieńszym wężyku znajduje się jakiś filterek, ciśnienia stałego lub coś...
Witam wszystkich. Wpadło mi w ręce seicento bez silnika, auto miało oryginalnie silnik mpi i taki też został zamontowany. Jednak nie moge go odpalić (iskra jest, kompresja zdrowa bo silnik po remoncie i słychać ) Wydaje mi sie tylko, że wtryski nie podaja paliwa(na listwie wtryskowej jest paliwo)oraz fakt, ze z tyłu silnika pozostała mi jedna wolna...
Witam. Moim problem jest wskaźnik poziomu paliwa. Działa tylko do połowy tzn. pokazuje pół baku od pełnego do połowy a później wskazuje już normalnie tzn. spada równomiernie co do przejechanych kilometrów. Problem pojawił się po wymianie baku u mechanika bo przeciekał. Dodam że przed wymianą działał normalnie w pełnym swiom zakresie. Mechanik niby poprawiał...
Witam ! Wymieniam zbiornik paliwa w swoim seicento bo stary jest dziurawy .Wyciagnąłem zbiornik bez problemu ale nie wiem jak wyciągnąć pompę paliwa ze zbiornika .Jezeli juz ktos wyciągał pompe paliwa to proszę o porady jak to zrobic .Z góry dziekuje i pozdrawiam .
Przekaźniki za schowkiem są temu winne. Nie pamiętam teraz jego oznaczeń, ale masz obok niego napisane do czego służy. A to taki przekaźnik. https://sklep.regmot.com.pl/przekaznik-p... W lokalnych sklepach jak poszukasz znajdziesz taniej.
Wyłącznik w kabinie na ścianie grodziowej na środku pod deską rozdzielczą na prawo od pedału gazu za szarą osłoną. Na pewno zobaczysz, ale ten wyłącznik zadziała jak jest jakiś wstrząs autem zatem sprawdź głównie przekaźnik czerwony - pod czarną nakładką jak napisałeś i bezpieczniki. Przekaźnik możesz podmienić na ten z kabiny ze skrzynki bezpieczników.
Czujnik uderzeniowy odłącza pompę paliwa a tobie z tego co piszesz paliwo pompuje pompa.
pod przekażnik pompy paliwa,dolny koniec uzwojenia
Skoro kontrolka wtrysku coś che "powiedzieć" - odczytaj błędy by po omacku nie działać. Pierwszy raz spotykam się z seicento 900 na podwójnym przekaźniku wtrysku/pompy paliwa. Zawsze widziałem dwa osobne przekaźniki nad sterownikiem silnika
Wymień przekaźnik na inny napewno dobry.
Gdzieś Ci kolego ewidentnie robi zwarcie ktoryś kabel sie przetarł bądź jest poluzowany na śróbce ????? szukac a ktory bezpiecznik (NR??) Ci pali (pompa paliwa??)
czy ECU załącza główny przekaźnik pod maską - włącza się pompa paliwa w zbiorniku? Załącza tylko po przekręceniu stacyjki(przez kilaka sekund załącza się przekaźnik, opracuje pompa paliwa) ale w momencie "kręcenia" rozrusznikiem niestety nie ECU załącza przekaźnika.
Nad sterownikiem silnika znajduje się czerwony przekaźnik który zasila plusem pompę paliwa oraz cewki zapłonowe, wtryskiwacz, zawór evap i podgrzewacz sondy lambda. Jeśli jest uszkodzony to sterownik zgłosi błąd cewek wtryskiwacza i evap-u. Zobacz czy po wyjęciu przekaźnika z gniazda i zwarciu grubym drutem większych wejść w gnieździe pompa wystartuje....
Jeżeli ecu wystawia masę na wyjście sterujące przekaźnikiem, to oczywiście, że może być jakikolwiek zwykły przekaźnik. Natomiast jak na wyjściu są impulsy obrotów, to już zwykły przekaźnik może nie "łapać", choć warto spróbować. Ps. Takie rozwiązanie z wyjściem impulsów obrotów na przekaźnik było fabrycznie stosowane w cinquecento /seicento 1,1, z tego...
Próbowałem z palca czarny odpalać, ale nadal nie zapaliła się ani kontrolka ani pompa paliwa ani tym bardziej auto. :/ Wiązka przynajmniej między przekaznikami a sterownikiem jest ok. Na pin 26 też dostaje +12V więc chyba ok. A powiedzcie mi proszę, dlaczego mimo załączenia czerwonego przekaźnika nadal nie słyszę pompy paliwa?
Witam. Zaczął bym od sprawdzenia bezwładnościówki i stacyjki oraz przekaźnika pompy paliwa. I czy immo nie jest uszkodzone albo dokładane?
Sprawaa zalatwiona 3 przekaźniki wymienione śmiga jak nowy
Mi kiedyś uszkodziła się kostka stacyjki i nie włączała pompy paliwa. Sprawdź przekaźnik pompy paliwowej czy dostaje napięcie gdy kręcisz. Ja miałem Seicento 900 ale warto byłoby zajrzeć do niego. W moim przekaźnik pompy był pod maską, przed kierowcą, na ścianie grodziowej.
A nie czasem z przekaźnika pompy paliwa?
Jeżeli świece są suche, to nie dostaje paliwa. Problem może występować nieregularnie, a winny może być przekaźnik odcinający pompę paliwa (o ile gazownik go zastosował).
a kto nie gasi silnika po stłuczce? chyba tylko ten, kto chce spierdzielić z miejsca wypadku ;) a jak bardzo chcesz to sobie załóż w szereg z tym kablem do masy taki pstryczek co wyskakuje w przypadku zderzenia rozłączając zasilanie - np z seicenta, na złomie będzie kosztować z 10zł. w CC i SC jest właśnie w szeregu z pompą paliwa i odcina ją przy uderzeniu...
Więc pozostaje sprawdzenie bezpieczników i głównego przekaźnika zasilania pod maską.
Skoro nie masz czujnika a napis FPS ON się pojawił to możliwe że przewód który miał być podpięty pod czujnik zderzeniowy po prostu dotyka do masy skoro samochód odpala to pewnie pozostałe dwa przewody są połączone (masa jest przekazywana na pompę paliwa bo tylko masa przechodzi przez wyłącznik) Plus jest podawany osobno przez bezpiecznik i przekaźnik....
Witam. Prawie 30l/100km benzyny "spalało" mi swego czasu Seicento 1,1MPI (40kW) :) Brak mocy, czarny dym z rury wydechowej itp - a najciekawsze to, że brak błędów w ECU. Przyczyną była uszkodzona I sonda lambda, ale na LPG chodził prawidłowo, zużycie gazu ok 9l/100km. Sprawdź działanie emulatora wtrysków i czy jest on prawidłowo zainstalowany - może...
Jeszcze przekaźnik pompy paliwa do sprawdzenia. Pod maską w w skrzynce. Po przekręceniu zapłonu powinien pyknąć. Są dwa takie same obok siebie. Można zamienić miejscami.
nadajnik impulsów, cewki zapłonowe, przekażnik wielo funkcyjny, brzk zasilania, brak masy, pompa paliwa oto możliwe przyczyny trzeba kolego sprawdzić po kolei to wszystko
Sprawdz przekażniki , główny i pompy paliwa , znajdują się pod maskę po lewej stronie , bliżej grodzi. Właśnie przekażnik pompy p[aliwa zasila cewki WN, wtryskiwacz i samą pompę.
Witam:) Seicento 1.1 suit dziś chciałem na głupa sprawdzić który przekaźnik jest od pompy paliwa w seicento mam takie dwa w komorze silnika obok ECU pod osłoną wyciągnąłem najpierw jeden przekręciłem zapłon kontrolki zaświeciły układ podał paliwo i zapaliłem później wyciągnąłem drugi ( i włożyłem z powrotem ten pierwszy) kontrolki tym razem zapaliły...
Sygnał obrotomierza generowany jest na przewodzie masującym cewkę przekaźnika pompy paliwa, jest tam ciąg impulsów o częstotliwości zaleznej od obrotów (ale przekaźnik pracuje poprawnie bo ma swoją określoną bezwładność). Amplituda ich może być za mała aby wysterować ten obrotomierz wprost, dlatego trzeba by było usunąć z jego wnętrza dzielnik napięciowy....
A pracuje pompa paliwa w momęcie, kiedy nie chce zapalic? - jezeli nie to sprawdz przekaznik pompy; on podaje rowniez 12V na cewke
Jak zadziałał wyłącznik uderzeniowy to po włączeniu zapłonu będzie słychać pod maską klik przekaźnika (po 3sek się rozłączy) a nie będzie słychać pracującej pompy paliwa w zbiorniku
Sprawdź przekaźnik wtrysku i pompę paliwa. Częstą przyczyną jest zapchane rdzą sitko na pompie. Metalowy zbiornik itd...
a teraz jeszcze jedno: co ma wspólnego obrotomierz z pompą paliwa? we wszystkich opisach podłączenia obrotomierza spotkałem się z zaleceniem podłączenia styku 1 (impulsy) do przekaźnika pompy paliwa styk nr 85
Witam. Mam mały problem z wiatrakiem od chłodnicy w Seicento 1.1 MPI. Jak załączam wiatrak (z kompa podpiętego pod auto) To załącza mi też pompę paliwa. Jak robiłem test załączałem na "ostro" (tak jak załącza przekaźnik) to również załącza się pompa paliwa przy starcie wentylatora, a jak już osiągnie swoje obroty to przekaźnik od pompy się wyłącza....
he dziwne niegasnie byc moze przez to ze centrala ma jeszcze zasilanie na pinie 26 ,,,czarny jest od zasilania centrali wtrysku pin 35 .. czerwony pompa paliwa wtryskiwacz ,cewki ,sonda lambda
Czy po przekręceniu kluczyka zapala się i gaśnie kontrolka code oraz wtrysku "marchewka"? Oraz czy słychać przez ok. 3 sek pracę pompy paliwa? Jeśli nie, to zobacz pod maską, pod takim czarnym dekielkiem na jedną śrubę, tam są 2 przekaźniki i 2 bezpieczniki, sprawdź je.
Witam. Prośba o pomoc. Fiat Seicento 1.1 nie odpala TYLKO przy wysokiej temperaturze otoczenia. Pozostawiony na słońcu na kilka godzin - nie odpala. Gdy stoi w garażu podziemnym lub, gdy jest chłodno - problem ten nie występuje. Objawy są takie, że przy przekręceniu kluczyka nie słychać szumu wskazującego na załączanie się pompy paliwa. Wymieniony przekaźnik...
hmmm... moze sprobuj na sluch zlokalizowac przekaznik od pompy paliwa i przewod paliwowy? jak wkladasz kluczyk i przekrecasz jak do zaplonu, nie stuka jakis przekaznik i nie slychac jak pompa paliwa pompuje? tak przynajmniej ja szukalem i znalazlem u kumpla po tym stukaniu przekaznik i przewod od pompy paliwa, sposob prymitywany, ale dobry :)
plusa czy minusa Ci brak jeśli minusa -UDERZENIOWY ( powiedzieć mam gdzie on jest?) jeśli plusa szukaj pod maską takiej czarnej skrzyneczki( widoczna jest) co ma 2 przekaźniki i 2 bezpieczniki , jedna para jest systemowa , a druga właśnie POMPKA coś jeszcze pomóc ? pozdro
potrzebne jest mi to do podłączenia LEDów Tzn. chodzi o podłączenie świateł dziennych? Jeżeli tak, to gdzieś czytałem, to bardzo dobra opcja takiego zasilania, szczególnie jeszcze jak światła mają automat "powiązany" ze światłami drogowymi to plus z zasilania pompy paliwa, bodajże czerwony przekaźnik pod maską silnika, obok sterownika.
przekaźnik paliwo seicento seicento pompa paliwo pompa paliwo seicento
volvo silnika projektowanie szafy sterowniczej metoda przekształcenia
technik elektryk materiały dydaktyczne
Odblokowanie nawigacji MEDION GoPal PNA205 bez WinXP Volkswagen Tiguan 2011 – gorące tylne tarcze po wymianie przewodów hamulcowych, EPB, regeneracja zacisków