Urwana masa silnika.
Elektro - wyłącznik wymieniłem na nowy i nic nie zmieniło się Masę sprawdzałem podłączając dodatkowo przewód rozruchowy Dodam że taki objaw występuje przy dwóch rozrusznikach nie wykluczam wady obydwu. Sygnał + od stacyjki idzie bezpośrednio do rozrusznika czy przez przekaźnik ??
Witam wszystkich potrzebuję schematu obwodu rozrusznika. A może ktoś powie który przekaźnik jest od rozruchu.
Wymień przekaźnik rozrusznika w skrzynce z bezpiecznikami w komorze silnika.
To jak chcesz kombinować najtaniej to jeden przełącznik typu izostat do zapłonu (może być nawet elektryczny - taki do włączania światła). A do rozrusznika zastosuj taki jaki masz przy drzwiach do dzwonka :twisted: Braciak ma warsztat samochodowy (szewc bez butów...) po spaleniu stacyjki przez kilka miesięcy jeździł skręcając kable w palcach.
Słychać tylko pyknięcie przekaźnika, rozrusznik nie kręci A dostaje napięcie, przekaźnik pyka, ale czy podaje napięcie na rozrusznik?
ten podwojny przekaźnk może nie łączyć w komorze silnika! . Ale który bo tu pod maską są 4 przekaźniki czarne
Można poszukać spadki napięcia,lecz montaż przekaźnika przynajmniej odciąża stacyjkę,wiele samochodów posiada przekaźnik rozrusznika co w znacznym stopniu przedłuża życie stacyjki.
P0615? Błąd przekaźnika rozrusznika? To auto go nie posiada.
Witam.Przyczyn może być wiele,napisz co sprawdziłeś.Może być kostka pod stacyjką,przekaźnik,słaba masa,rozrusznik.
Taki przewód mierzy się pod obciążeniem.
Wybaczcie że tak późno. Problem rozwiązany. Przekaźnik w skrzynce przy silniku był winowajcą. Dziękuję wszystkim za pomoc.
A przekaźnik od rozrusznika i sterownie ( wszystkie wtyczki ) sprawdzone?
Fiat grandę Punto 1.2 benzyna na popych odpalił zgasiłem i nie odpala po przekręceniu stacyjki tylko stukanie jakby jakiś przekaźnik stukał Czyli bendix łapie, uszkodzony rozrusznik - przewod
Witam mój problem to punto czasem przy próbie zapalania silnik nie zapala mimo kręcenia rozrusznikiem ale wystarczy trochę go pchnac i zapali odrazu i potem zapala znowu normalnie. Sprawdziłem masy ,przekaźniki,komp bez błedów. Może ktoś spotkał się z taka zagadką?
Na pinie 4 to podejrzewam że nie masz 12V tylko ono "wisi w powietrzu", jak wyjmiesz przekaźnik to te 12V zniknie.
Pompa, cewka, wtryski i EVAP są na jednym przekaźniku, można podejrzewać, że z przyzwyczajenia podpiął pod cewkę...
Od usłyszenia pompy i sprawdzenia iskry. Pompa powinna bzyczeć po włączeniu zapłonu (2-4s). Później lokalizacja przekaźnika pompy i sprawdzenie czy jest wysterowany z ECU. (w przypadku braku pracy pompy).
Witam, Dziś miałem dostęp o kanału i Problem rozwiązany - skrzynka bezpieczników sama w sobie była ok, problemów nałożyło się kilka tzn Wymieniłem kabel masowy okazał się przepalony w środku, raz była masa raz nie, mimo że założona była druga masa nie pomagało. Przeczyściłem styki przewodów idących do rozrusznika,poprawiłem przewód wzbudzenia. Padł...
Witam, poszukuję schematu instalacji zasilania pompki paliwa (kolory przewodów) lub wskazówki. Po włączeniu zapłonu po ok 1,5 sek słyszę przekaźnik pompy, ale nie ma zasilania na stykach pompki. Napięcie pojawia się dopiero gdy kręcę rozrusznikiem. Pomóżcie!
Witam. Widzę że jest to rozrusznik. A czy mógłby być pomarańczowy? Tak jak kiedyś zrobiłem w Punto II FL Multi Jet 1.3.
Problem już rozwiązany, brakowało 2 plusów do bodo kompa. Z racji tego że elektroniki samochodowej dopiero się uczę nie pomyślałem że ze stacyjki oprócz przekaźnika głównego i rozrusznika mają wychodzić jeszcze 2 plusy na kompa. Przejrzałem dokładnie schemat, podłączyłem iskra się pojawiła i silnik odpalił.
Witam, temat dość stary ale zapytam i tu, macie może schemat instalacji zasilania pompki paliwa Punto I silnik 1600cm? Chodzi mi kolory przewodów. U mnie słyszę przekaźnik pompki (jest pstryknięcie po ok 1,5 sek po włączeniu zapłonu) ale nie ma napięcia na stykach pompki. Napięcie pojawia się dopiero gdy kręcę rozrusznikiem. Pomóżcie!
Dokładnie jest tak jak kolega wyżej napisał. W moim Punto Mk1 jest tak, włączam radio, światła itp., przekręcam kluczyk na zapłon, i później jak powoli kręcę w stronę odpalania, to zanim ruszy rozrusznik, słychać cyknięcie przekaźnika, i wszystkie zbędne przy rozruchu odbiorniki mają odcięte napięcie.
Szkoda, że nie napisałeś o tym wcześniej... to teraz masz zadanie bojowe - odłączyć (i zabezpieczyć) kable od alternatora. Jeśli po odłączeniu alternatora problem zniknie to winny jest alternator (ale raczej nie regulator tylko mostek lub zwarcie na uzwojeniach - nie masz czasem pękniętej obudowy alternatora). Jak odłączenie alternatora nic nie zmieni...
Sorki za przerwę, nawał pracy... Najprawdopodobniej szczotki to będą, przekaźnik tyka przy przekręcaniu kluczyka, a rozrusznik wystarczy ostukać żeby ruszył. Jeszcze jedno pytanie: czy ktoś wie czy szczotki i ewentualnie tulejki można dopasować od czegoś innego? Rozrusznik Magneti-Marelli E80... Pytam, bo coś czuję że do tego sprzętu w swojej okolicy...
czasami kontrolka pali się non stop, aż zaczyna dawać sygnały dźwiękowe ...a to ciekawe - nie masz czasem jakiegoś alarmu? Bo fabrycznie w tym aucie nie było żadnej akustycznej sygnalizacji usterek. Tak czy inaczej ewidentnie masz problemy z zasilaniem sterownika silnika, za które, jak już napisano odpowiadają przekaźniki na ścianie grodziowej. Dość...
Jeżeli masz automatyczną skrzynię biegów, rozrusznik jest uruchamiany przekaźnikiem po spełnieniu warunków. Przede wszystkim położenie wybieraka biegów P lub N ,włączenia informacji stycznika hamulca lub sprzęgła. No i .... Kostka stacyjki do wymiany. , a przynajmniej sprawdzenia jej.
Witam, chciałbym poprosić was o porade.Pewnego razu wsiadam do punciaka odpalam a tutaj rozrusznik jakoś dzwnie słaby jest ale silnik odpalił i dojechałem do pracy.Po skończonej pracy zamierzam wrócić do domu, przekręcam stacyjke,pompka działa,następnie przekręcam kluczyk do ostatniej fazy aby uruchomić silnik, a tutaj nic się niedzieje nawet nic niesłychać,rozrusznik...
Witam. Jako że mój Kropek oprócz immo nie ma innego zabezpieczenia chciałem sobie takowe zmajstrować na zasadzie przekaźnika rozłączającego jakiś obwód. No i pytanie jaki? Pomyślałem o włączniku elektromagnetycznym rozrusznika albo odcięciu pompy paliwa itp. I znów pytanie - jak znaleść kabelek do przecięcia od strony wnętrza samochodu? A może jeszcze...
Witam Fiat ma problemy z odpalaniem, gdy kreci rozrusznikiem w pewnym momencie przestaje widzieć obroty silnik oraz pompka paliwa przestaje pompować paliwo z baku tak jakby znikało napięcie, dodam ze pompka w baku chodzi cały czas po włączeniu zapłonu. Sprawdziłem zasilanie ecu i przekaźniki ale wszystko jest w porządku, gdy samochód odpali jeździ normalnie.
Po kręceniu rozrusznikiem zauważyłem spadek na tym pinie "lecącym" do 0V No i prawidłowo, w tym momencie przekaźnik się powinien załączyć i pompa powinna pracować. Z kolei pin nr 35 w ECU - brak napięcia A na pinie 11 "przełącznika głównego"? Masz w ogóle schemat?
Posiadam Punto 1.1 z LPG. Czasami gdy próbuje odpalić silnik na benzynie auto gdy za pierwszym razem nie odpali to oznacza że można sobie kręcić rozrusznikiem i tak nie odpali. Lecz gdy tylko przełącze na LPG odpala za pierwszym razem. Dzieje się tak niezależnie czy silnik jest ciepły czy zimny. Gdy samochód pochodzi chwilę na LPG wszystko wraca do...
Witam Mam problem z moim Punto samochód nie opala . Czyli kręcę kluczykiem i nic wszystko chodzi tak jak powinno, rozrusznik się kręci alternator na pewno sprawny. komputer IAW 8F5T Sprawdzałem na programie IAW-Scan2 wykrył tylko błąd napięcie akumulatora. Testy przechodzi wszystkie jakie oferuje IAW-scan2 i nie wykrył problemu. Powiem co sprawdziłem...
Porusz wszystkie bezpieczniki na początek. Znajdź bezpiecznik od pompy paliwa zapal i wkładaj i wyjmuj go ( bezpiecznik od pompy) tam gdzie będzie cykać tam jest przekaźnik . Czasem czujnik wału szwankuje i nie odpalisz, towarzyszy temu często fiksowanie obrotomierza. Co do wspomagania znajomy regeneruje czujniki skrętu koszt to 240 zł Wrocław . a nie...
cześć mam punto 1 55s z 97r 1,1 LPG i nie chce odpalić... kreci lecz nie załapuje ,wcześniej palił na dotyk ale rozebrałem przepustnice by dostać się do krokowego(przeczyścić bo obroty na postoju się bujały) lecz nie moglem śrub odkręcić wiec skręciłem i tak auto 3dni stało bez rozruchu po czym chciałem odpalić auto ju nie odpaliło 1dnia zero, sam rozrusznik...
Witam, Wkładając inny silnik do samochodu rozwiązałem problem rozrusznika, alternatora itp. duperel. Lecz, posiadając kompletną wiązkę instalacyjną z komputerem do silnika Fiata Punto 1.2 8V wersja 75KM, nie działa nic nie mam iskry zasilanie na pompie się nie pokazuje. Zamieszczam schemat pod tym linkiem http://www.kaczorek.easyisp.pl/bzyku/sch...
Założyłem bodykompa o takim samym numerze i...chyba wszystko działa. Kręci rozrusznikiem ale nie zapala (normalne). Na desce wyświetla się kłódka. Centralny nie działa. Moja płytka wygląda inaczej: https://obrazki.elektroda.pl/3886162100_... https://obrazki.elektroda.pl/2656614700_... https://obrazki.elektroda.pl/8843453000_...
Witam wszystkich. Postanowiłem odgrzać temat gdyż jestem świeżo po wymianie czujnika skrętu w punto 2 z 2003 roku bez przekaźników w silniczku. Otóż naczytałem się baardzo dużo o tej operacji dlatego że przymierzałem się do niej pierwszy raz. Na ogół naprawiam rozruszniki i "altki" - ale znajomej kobiecie odmówić jakoś było mi niezręcznie. Wyjąłem kolumnę...
Witam wszystkich mam problem z punciakiem zgasiłem auto i już nie dało się uruchomić nie ma iskry. Podpiąłem kompa w celu sprawdzenia błędów wyszło: - sonda lambda - cewka zapłonowa 1 - sygnał prędkości obrotowej silnika Wymieniłem więc czujnik położenia wału bo rezystancja wydawał mi się nieprawidłowa 580kiloomów ale nic nie pomogło. Podmieniłem cewkomoduł...
Witam, mam problem z odpalaniem swojego auta. Akumulator jest nowy, wiec go wykluczam. Początkowo myślałem, że problem tkwi w rozruszniku. Rozrusznik przeszedł pełną renowację ( wymieniłem tulejki, szczotki). Przez pewien czas wszystko było dobrze, auto normalnie odpalało i myślałem, ze problem mam już z głowy, jednak ostatnio podczas obfitych opadów...
Przecież już napisałem że jak świeci code to sterownik nie wysteruje przekaźnika pompy paliwa po przekręceniu kluczyka. Był wymieniany sterownik silnika więc nie wiemy czy został dopisany do auta. Bez trudu można tutaj sprawdzić cewki zapłonowe więc skoro nie ogarnął tego "mechanik" to rozumiem że nie zna podstaw więc coś mi nie pasuje jego wymiana...
Witam! Mam dość skomplikowany problem z moim samochodem (Fiat Punto II FL r. 2004): 1. Jadę spokojnie, wszystko wydaje się być w najlepszym porządku, nagle zapala się kontrolka wspomagania kierownicy (wspomaganie wyłącza się), kilka chwil później zapala się kontrolka sterowania poduszką powietrzną; Postanawiam, stojąc na światłach, ponownie zapalić...
Odpowiadam na postawione pytania przez Państwa: Postaram się po kolei: 1) Silnik 1.1 jednopunkt, nie pracował od kiedy jest u mnie, rozrusznik kręci, ładowanie jest. 2)Nie wiem dlaczego jest napięcie na lambdzie ale jest (oczywiście jak jest wpięta - sama w sobie nie wytworzy napięcia) doprowadza jeden przewód 12V a wyprowadzane są dwa z napęciem 12V,...
Przepraszam że zapytam, czy ten mechanik odpytywał na błędy BCM? nie wiem nawet niewiem co to są za błędyBCM AUTO U NIEGO NIE ZGASŁO ANI RAZU?!mogę nim czasami przejechać i 30 km i nic Dodano po 8 ten sam problem jest jak np. wyciągnę bezpnr 19 w skrz. w komorze silnika ale tam nie może się tracić bo jest zasilany bezpośrednio z aku,jest jeszcze jeden...
Wcale bym się nie zdziwił ale Sienę i to aż tak starą bardzo ciężko sprzedać. Ja zaczynałem od 1200zł gdy jeszcze przegląd był i oc na pół roku. Zero zainteresowania. Później było 1000zł, później 800zł, później przyszła pora na 600zł gdy oc się kończyło aż w końcu przyszła chwila na 500,400 a nawet 350zł. Stała prawie trzy tygodnie za 400zł i cisza....
Te 60A prądu ładowania akumulatorów jest go w stanie zagotować, powodując opad masy czynnej i deformacje płyt. Łatwo można tą niedoskonałość urządzenia naprawić - włącznik sieciowy na kablu zasilającym w formie przycisku, uruchamianego drugą ręką, na czas pracy rozrusznika. Ewentualnie konstrukcja bardziej wyrafinowana - ze sterowaniem transformatora...
Akumulator sprawny kręci silnikiem bez problemu. Dodano po 1 Podłączałem dla wszystkiego kablami drugi bez zmian. Dodano po 1 Bo jeśli to wina przekaznika to ewentualnie którego i gdzie on się znajduje.
witam, mam pytanie czy imo. w tym aucie odcina też rozrusznik oczywiście świeci kontrolka na desce ta z kłódką. Poza tym po włączeniu zapłonu nie świeci się check od silnika a przekaznik pompy paliwa pracuje jak przerywacz od kier. po zdjęciu wtyczki z czujnika ciśnienia na listwie wtryskowej wszystko z przekażnikiem i check wraca do normy prucz ima....
Sa takie urzadzenia jednak nie wiem jak one sie nazywaja. Na szybko wymyslilem ze mozna cos takiego zrobic uzywajac przerobionego regulatora napiecia. Regulator zalacza napiecie na szczotki w przypadku malego zasilania, a odlacza je w przypadku przekroczenia zadanego progu. Wiec trzeba by dolozyc jeszcze tranzystor ktory odwroci proces. Tzn gdy napiecie...
Witam wszystkich. pisałem w tej sprawie na forum fiata ale nikt nie potrafi mi pomoc dlatego zasięgnę waszej opinii. Więc zaczęło się tak. W drodze do pracy podczas jazdy zapalił się airbag po dojechaniu stwierdziłem że mam rozładowany akumulator. po pracy odpaliłem z pychu wróciłem do domu naładowałem akumulator i po odpaleniu miałem jakby zanik napięcia...
punto rozrusznik grande punto rozrusznik megane przekaźnik rozrusznik
czyszczenie mechanizmu lasera alarm super forteca instrukcja makita łożyska wirnika
Understanding Excitement When RCD Trips: Safety and Technical Insights Objawy uszkodzonego elektrozaworu turbiny Opel Meriva 1.3 CDTI – błędy P0234, P0299, spadek mocy