Ta centra była padnięta, napięcie podczas kręcenia rozrusznikiem nie powinno spadać poniżej 9V. Większy prąd rozruchowy na pewno nie zaszkodzi rozrusznikowi.
Rozrusznik do przeglądu.
To w końcu alternator czy jednak rozrusznik? Puknąc w rozrusznik z czuciem i może się mu poprawi?
Ale ten przekaźnik podaje plus na elektrowyłącznik rozrusznika?
Ja bym obstawiał rozrusznik, przy okazji popraw klemy i masę na styku z karoserią.
Masz pecha. Nie ten ten rozrusznik. Nie te części włożone. Albo rozrusznik kręci razem z silnikiem.
Moim zdaniem masz wypalone styki prądowe w automacie rozrusznika , choć wtedy powinien "cykać" .
Problem w dalszym ciągu tkwił w rozruszniku oraz uszkodzona pompa paliwa. Po regeneracji rozrusznika wyczyszczeniu masy , wymianie pompy, problem znikł.
Były jakieś wcześniejsze objawy?? Zgasł podczas jazdy, czy poprostu pewnego dnia nie zapalił?? Stawiam na cewke!
W diodach alternatora, w okablowaniu alternatora i rozrusznika.
Witaj, to jest ten sam rozrusznik, tylko nieco mocniejszy.
Dioda świecąca na 12V (lub z rezystorem 1KΩ) lub kontrolka z malutką żaróweczką, max1,2W jeden koniec przewodu kontrolki do plusa, drugi do przewodu sterującego wtryskiem. Ma błyskać w trakcie kręcenia rozrusznikiem.
Urwana masa silnika.
Jeśli byłby to czujnik to wyszłoby to na komputerze mam racje? Raczej tak, byłby błąd, a jeśli nie to w parametrach można sprawdzić czy sterownik "widzi" obroty podczas kręcenia rozrusznikiem.
Masz schemat ECU + sterowanie rozrusznika.
Dziękuję jutro sprawdzę.Myslalem też o rozruszniku.
pomogła wymiana filtra paliwa choć dalej ciężko kręci, chyba przyda mu się jeszcze wymiana rozrusznika.
pompa dziala Działa podczas kręcenia rozrusznikiem, czy tylko po przekręceniu stacyjki?
A co mają do tego elementy, które to wymieniłeś jak świece co to ma do rozrusznika?
Żaden system antykradzieżowy nie może wyłączyć pracującego silnika. Dlatego jedynym zgodnym z prawem punktem odcięcia jest obwód rozrusznika. No właśnie - może być. A gdzie szukać przewodu do uruchamiania rozrusznika?
W Grande Punto na zablokowanym immobilizerze rozrusznik nie kręci.
Ale w której pozycji już kręci AAC (Akceleracji) ?
Po prostu naciągacze. Jestem ciekawy ile założyli z tego co ci mówili. Dla mnie to złodziejstwo. Porządny mechanik robi diagnozę i dzwoni do klienta i mówi co się dzieje i pyta co ma robić czy wymieniać czy nie. Trochę mnie dziwi co światła mają do zapłonu. Będziesz jeszcze tam u nich to nie płac za naprawę tego licznika niech robią to w ramach reklamacji.
Słychać tylko pyknięcie przekaźnika, rozrusznik nie kręci A dostaje napięcie, przekaźnik pyka, ale czy podaje napięcie na rozrusznik?
Inaczej czujnik położenia wału. Przykręcony do bloku silnika, w okolicy rozrusznika.
Czym mocujecie nowe szczotki do uzwojenia rozrusznika? Mam punto i ktos wczesniej lutowal do uzwojenia jednak linka od szczotki robi sie sztywna od cyny i nie chce sie przylutowac, mam zgrzewarke ale upala aluminiowy koniec uzwojenia.
Podstawa to: Kolego sprawdź czy dochodzi prąd do rozrusznika jeśli nie to raczej kostka stacyjki do zbadania . Bo jeśli dochodzi to np może być koniec szczotek rozrusznika.
Masz tam siano, i to straszne. Wypnij wtyczkę od pompy i podepnij żarówkę 5 do 21 wat. zamiast pompki, czyli czarny grubszy i brązowy(powinien być z białym paskiem) i zobacz czy świeci po włączeniu zapłonu i potem podczas kręcenia rozrusznikiem.
Masa na silniku oraz sprawdź zasilanie rozrusznika.
Przykładasz ciśnieniomierz, świece wykręcone, druga osoba wciska gaz do dechy i kręci rozrusznikiem.
Witam. Mam problem z rozrusznikiem w Punto turbo dieslu. Otóż po przekręceniu kluczyka rozrusznik kręci przez ok. 0.5 sek. a później odskakuje i kręci na pusto. Często się zdarza na zimnym silniku (na ciepłym rzadziej). Czasami wszystko ok. a innym razem można uruchamiać i z 10 razy. Co może być przyczyną tego problemu.
Co mu brakuje , jak nie chce palić na rozruszniku , paliwa , czy iskry?
Powodem tego oporu mogą być np.zużyte tulelki wirnika. ...albo problem w instalacji elektrycznej - zbyt duża rezystancja połączenia rozrusznik-akumulator.
tak jak przekrecam kluczyk slychac pykanie przy rozruszniku
Dobrze doczytałeś , a "na krótko" rozrusznik kręci?
No to trzeba się przyjrzeć rozrusznikowi, ale skoro o to pytasz, to raczej sam sobie z tematem nie poradzisz. Odpal znowu na pych i jedź do zakładu co się specjalizuje w naprawie/regeneracji rozruszników.
Trzeba by to : -słyszeć -zmierzyć napięcie na akku + na rozruszniku Inaczej tylko szklana kula.
Sprawdź zasilanie rozrusznika. Może naderwana masa (-), może (+). Wiem że w tym modelu wadliwy był też alternator; pękająca obudowa, zwarcie cewek, walnięta dioda. Miałem parę przypadków gdzie przy nowym aku auto nie paliło przy zerowych temp. .Powód złe zasil. rozrusznika, szczotki, komutator itp. Pzdr.
Witam.Przyczyn może być wiele,napisz co sprawdziłeś.Może być kostka pod stacyjką,przekaźnik,słaba masa,rozrusznik.
witam posiadam punto 1 55SX z 98 roku. Mam taki problem że przy wysokich temperaturach otoczenia nie chce odpalić. Wszystkie kontrolki się swiecą poprawnie akumulator jest naładowany poprostu zachowuje się wszystko jak by był sprawny lecz przy przekręceniu kluczyka wogóle nie słychać rozrusznika.
Od wersji MY08 rolę wyłącznika bezwładnościowego pełni sterownik SRS - jeśli ma Crash Data to nie uruchomisz silnika. Świeci się kontrolka poduchy? Odpaliły poduszki lub napinacze? W starszych modelach wyłącznik był "w nogach" pasażera (poniżej deski).
Witam. Mam takie pytanie dla znawców tej materii. Mam problem z rozrusznikiem w Punto II FL rocznik 2003.Chciałbym sobie dokupić używany rozrusznik i ewentualnie go wyremontować na cacy, a potem zrobić wymianę w aucie.Rozrusznik w tym aucie jest bardzo mocno schowany za blokiem z tyłu i nie widać go prawie. Nie wiem jaki jest typ tego rozrusznika. Jak...
Nie masz szczotek w rozruszniku, zamykam
Witam, Niestety w moim Grande Punto (2006) pojawił się ostatnio problem z rozrusznikiem (tak myślę). Po 4 godzinnym postoju, przekręcając kluczyk rozrusznik nie reagował. Akumulator jak najbardziej sprawny. Nie zapalała się jednak także kontrolka od świec żarowych. Pomogło nieoczekiwanie popchnięcie samochodu bo wrzuceniu biegu o pół metra (czyli de...
To że aku ma spoczynkowe 13V nie oznacza że uruchomi auto.
Rozrusznik do regeneracji
Obsatwiam tulejki rozrusznika, koszt pare PLNi sporo roboty.
Interfejsem tam nic nie sprawdzisz , weź gruby drut lub klucz i zrób mostek na elektromagnesie czyli takie dwie śrubki fi 8mm zewrzeć jak zabangla to do wymiany śrubki miedziana jako styki i tyle po sprawie a jak nie to klucze wymontować rozrusznik i do regeneracji .
Sprawdziłeś wszystkie zwoje w rozruszniku? Na bank któryś w wirniku spalony/odlutowany. Pozdrawiam.
Ja tak kiedyś miałem (co prawda w oplu) i okazało się, że przetarła się plecionka łącząca masę rozrusznika z nadwoziem.
Pierwszym objawem słabego akumulatora w GP jest kontrolka i komunikat o przegrzaniu silnika w trakcie/po uruchomieniu silnika. Ze światłami faktycznie jest wpadka, bo stare Punto, miało światła na stacyjce i je wyłączało w pozycji Start, a odkąd wszystkim steruje BCM to nie gasi świateł na czas pracy rozrusznika.
Pobór mierzyłem na akumulatorze. Wpiąłem miernik się szeregowo między dodatniego zacisku a klemę. Więc myślę że tu nie popełniłem błędu. Zastanawia mnie tylko dlaczego po wpięciu nie gdy włączałem alarm nie zaświeciły światła oraz nie zadziałała centralka. Gdy podłączyłem normalnie klemę wszystko było ok. (...) Czy multimetr był na zakresie 10A lub...
Oddaj do regeneracji tam gdzie naprawiają rozruszniki. Tam też maja zamienniki. A co się dzieje ze starym? Jest pełno używek.
Temat do zamknięcia wymiana antenki z innego Punto oraz regeneracja rozrusznika pomogla.kropek jeździ bezproblemowo.
Witam, poszukuję schematu instalacji zasilania pompki paliwa (kolory przewodów) lub wskazówki. Po włączeniu zapłonu po ok 1,5 sek słyszę przekaźnik pompy, ale nie ma zasilania na stykach pompki. Napięcie pojawia się dopiero gdy kręcę rozrusznikiem. Pomóżcie!
Witam wszystkich potrzebuję schematu obwodu rozrusznika. A może ktoś powie który przekaźnik jest od rozruchu.
Sprawdzałem wtryski wszystkie cztery psikają więc na pewno nie to, nawet jak pompa by słabo nabijała paliwo to chociaż powinien odpalić i zaraz zgasnąć a silnik nic nie odpali. A paliwo do listwy leci jak nic sprawdzałem na odpiętym wężu... Jak sprawdzałeś te wtryski - podawałeś napięcie na nie czy wykręciłeś listwę i kręciłeś rozrusznikiem?
alternator padł zapewne. To że kontrolki sie palą to nic nie znaczy bo nie potrzebują wiele prądu, aku jest tak wyładowane że nie zakręci.
Jeżeli rozrusznik jest 100% pewny sprawdziłbym podłączenie raz jeszcze. Ewentualnie co innego przychodzi mi do głowy to przytarty jakiś element na pasku osprzętu typu alternator który nagminnie przyciera się we fiatach. Ale tym zająłbym się dopiero po wykluczeniu niepoprawnej pracy rozrusznika.
To jest td więc immo jeśli jest to na pompie wtryskowej więc trzeba się dostać do zaworka na pompie, podać plusa. Sama stacyjka to nie problem, odkręcić od kolumny kierowniczej żeby nie było blokady i wyjąć wkładkę, potem palcami przekręca się takie kółeczko (ostrożnie bo wkładka nie ma sprężynki i nie odbije sama z rozrusznika) i potrzebne prądy się...
przestawil o zabek to mniejsza kompersja wiec i rozrusznik latwiej obroci (dla potomnych)
witam, szukalem takiego tematu, niestety takiego przypadku nie znalazłem samochod stał dwa dni nie uzywany w duze mrozy. po przekreceniu kluczyka wogole rozrusznik nie kręci... nie jest to wina akumuatora bo kontrolki i zegar nie przygasają. poprostu rozrusznik nawet nie jęknie
A przekaźnik od rozrusznika i sterownie ( wszystkie wtyczki ) sprawdzone?
Witam.,sprawdź pobór w momencie rozruchu. W Grande Punto rozruszniki duźo biorą na starcie i BSI odcina jak ma za mało napięcia. W dwóch przypadkach jakie robiłem, wymiana na mocniejsze akumulatory pomogła.
Zeby sie dostać do zaworu to nie jest wcale takie proste. Trzeba zdemontować to wszystko co zasłania ten zawór. W koncu to jedyne zabezpieczenie Twojego auta. a znajduje sie on na końcu pompy wtryskowej Tam gdzie wychodzą przewody do wtryskiwaczy. Co do zasilania musisz znaleźć punkt w którym po przekreceniu kluczyka pojawia sie prąd i pozostaje podczas...
Co się będzie działo jeśli włączysz zapłon i poczekasz z 20-30s zanim spróbujesz uruchomić rozrusznik?
Imo w punto nie odcina rozrusznika, podejrzewam że masz brak masy między nadwoziem a silnikiem.
do sprawdzenia rozrusznik, pompa paliwa, rozrząd.
Sprawdzę tą wiązkę jeszcze raz ale jak będzie dobra no to oscyloskop będe musiał zalatwic. A do tego czujnika położenia wału ma dochodzić napięcie gdy kręcę rozrusznikiem tak?
Tak,pewnie się kończą szczotki.
płynu chłodniczego nie ubyło, oleju nie przybywa, kiedyś tak już się stało ale w tedy był jeszcze na gwarancji to naprawili ale nie znam szczegółów naprawy. Wtedy jak to sie stało to auto kopciło na biało ale chodziło z tym ze nie palił na wszystkie. po wykęceniu świec nie wyrzuca żadnego płynu na zewnątrz po włączeniu rozrusznika
Po odpięciu to nie będzie, dopiero jak zaczniesz rozrusznikiem kręcić to się pojawią.
Kabel od aku do rozrusznika sprawdzony klemy czyste nawet zmierzony czy jest przestrzał i jest Przewód zmierzony miernikiem pewnie?
Witam autko to fiat punto 2 z 00r. 1.2 44kw.Problem polega na tym że silnik nie uruchamia się .Podczas kręcenia rozrusznikiem gasną kontrolki.Obstawiłem kostkę stacyjki ale po włączeniu zapłonu i zmostkowaniu w podłączonej kostce pinu + i tego co idzie na rozrusznik kontrolki znowu zgasły .Więc raczej to nie kostka.Czy to może być wina jakiegoś przekażnika...
Czy ja twierdzę, że to jest normalny objaw? Wyrażam tylko swoje spostrzeżenie, że wszystko wymieniłem, a ładowanie jakie było takie jest i akumulator padł po 2 latach, co więcej w/g procedury testowej opisanej w książce wszystko z ładowaniem jest ok. http://punto.autokacik.pl/Zrobtosam/lado... <- sprawdź to łączenie przewodu "+" przy elektrowłączniku...
Jeśli pasek jest cały, to zobacz czy podczas kręcenia rozrusznikiem kręci się kółko wałka rozrządu. Pozdrawiam
Auto jak piszesz stało 9 miesięcy więc nie dziwota że nie możesz odpalić zaśniedziałe może być wszystko , więc radze posprawdzać wszystkie połączenia masowe , rozrusznik-alternator-akumulator.
Witam, z dnia na dzień samochód nie odpala, zarówno na zimnym jak i na ciepłym silniku. Rozrusznik normalnie kręci, wszystko zdawało by się że jest dobrze a nie odpala. Da się odpalić jedynie z popychu, a jeśli już to wystarczy tylko lekko popchać i od razu łapie i pali. Czy to może być wina przepustnicy? Bo pompa chyba chodzi po przekreceniu zapłonu...
ten podwojny przekaźnk może nie łączyć w komorze silnika! . Ale który bo tu pod maską są 4 przekaźniki czarne
Jak potrafisz i masz warunki to sprawdź rozrusznik "na krótko"...
Jak miałem takie Punto to sobie pociągnąłem nowy kabel bezpośrednio z alternatora do akumulatora (oryginalnie idzie przez rozrusznik) i problemy z ładowaniem zniknęły, cały czas miałem 14,3-14,5V... ale wartości podane przez autora nie są najgorsze.
Nie jest najlepszym ale na pewno lepszym niz 206 ktory polecacie 🤣 W ktorym wysrywa sie uszczelka na 1 cylindrze i wali kompresja do wody a swieca w kamieniu. W ktorym woda ze spyskiwacza kapie na 1szy wtryskiwacz i go uszkadza. W ktorym BSI pada i nie dziala klima, albo rozrusznik. A komfort to chyba tylko punto albo bravo ma gorszy.
Można poszukać spadki napięcia,lecz montaż przekaźnika przynajmniej odciąża stacyjkę,wiele samochodów posiada przekaźnik rozrusznika co w znacznym stopniu przedłuża życie stacyjki.
Masa to powinna była być, w końcu były kostki ISO do radia, a jak nie było niczego się nie lutuje - potrzebna jest końcówka oczkowa i są w paru miejscach punkty masy - złącza śrubowe przyspawane do nadwozia, jedno masz przy skrzynce bezpieczników za schowkiem po stronie kierowcy. Z zasilaniem wpinasz się w przewody złącza skrzynki bezpieczników - bierzesz...
Jakie podciśnienie widzi MAP-sensor podczas kręcenia rozrusznikiem bez wciskania gazu, podaj wartośc.
tak na wyciągniętej wtyczce.
Witam, - Pomierzone napięcie (alt / aku) różnica około 1V - Wymienione oba kable - Po wychłodzeniu i ponownym odpaleniu okazało się, że rozrusznik kręci, ale trzeba robić to bardzo długo, auto ma problem z pracą na zimnym silniku ( nie załącza się "ssanie" i silnik gasnie) - Wymieniony czujnik temperatury płynu - Auto śmiga, rozrusznik wystarczy ze...
Dzięki za podpowiedzi. Jak trochę zelżeje, to wszystko posprawdzam.
nieprzeskoczyl ci rozrzad?
Jak najbardziej, Punto nie zapaliło, jak zblokował się mechanicznie alternator (spuchnięta obudowa)W Range roverze Sport spalił się nawet bezpiecznik od rozrusznika po zatarciu sprężarki. Zdejmij pasek osprzętu i próbuj.
nie wiem jak to wytłumaczyc ale guzik lpg/pb na nie odpalonym silniku np po przekreceniu kluczyka na zaplon dziala tyle samo czasu co pompka paliwa jesli chce odpalic na lpg musze czymac go jakies 40 sekund a on gasnie calkiem jak pompka konczy ssac czyli po jakis 4 sekundach potem dziala tylko jak krece rozrusznikiem przez cly czas przełaczania na...
Witam. Przez miesiąc nie zaglądałem do mojego Punto 2 gdyż kupiłem inny samochód. Dzisiaj stwierdziłem że się nim przejadę ale juz nie odpalił a kontrolka akumulatora mruga. Stwierdziłem że rozładował się akumulator. Podłączyłem kable od do drugiego samochodu ale Punto nawet nie zakręciło rozrusznikiem. Możliwe że jest za mały prąd. Przed zostawieniem,...
Ile lat ma akumulator? Jak się ociepliło to zakręcił. Jak się sytuacja powtórzy to zmierz napięcie podczas kręcenia rozrusznikiem jeden mierzy druga osoba kręci.
Bendiks ,bieżnia ,pękniete, widełki. Ogólnie wygląda na rozrusznik. Linka i na warsztat.
Fita Punto 55 SX wtrysk jednopunktowy nie chce odpalić, wszystko wygląda jakby było wporządku, ale ani na paliwie, ani na gazie nie chce odpalić. Kontrolki gasną normalnie, rozrusznik kręci normalnie, ale nie odpala, nie zaskakuje. Co może być przyczyną?
to wniosek taki ,by nie wierzyć nikomu i robic po swojemu
Popieram wypowiedź kolegi TZOK, fiat punto jest szczególnie wrażliwy na niskie napięcie akumulatora, zmierz napięcie akumulatora podczas kręcenia rozrusznikiem. Oraz sprawdź masy silnika i komputera.
Miał by problem z paleniem. A linka by do wymiany szybko była. Rozrusznik trochę więcej od sterownika potrzebuje.
Myśle że raczej nie akumulator jest przyczyną gaśnięcia. W czasie pracy rozrusznika napięcie w instalacji mocno spada a sterownik silnika wtedy działał bo silnik odpalił na te kilka sekund. Po odpaleniu napięcie wzrasta (nawet jak brak jest ładowania to napięcie jest większe niż podczas kręcenia rozrusznikiem) więc sterownik powinien pracować.
wymiana akumlatora i to ze przez tydzien bylo ok, sugeruje, ze w aucie jest slabe ladowanie owego akumulatora, tylko dziwne by bylo gdyby elektronik tego nie sprawdzil. Uszkodzony rozrusznik tez potrafi rozne figle platac w fiacie, tydzien temu mialem auto ktore zgaslo podczas jazdy, przy probie odpalania krecil troche slabo ale krecil na tyle ze powinien...
punto rozrusznik przekaźnik punto rozrusznik grande punto rozrusznik
wałka laserowej jonizator plazmowy parametr maszynowy
blaupunkt bno881 schemat centralny zamek kangoo
Podłączenie pływaka alarmowego do PRESKPOL FMS-3 Odtwarzacz MP3 Lazer OFM01 działa tylko pod ładowarką