Czujniki wchodzisz w sterownik silnika engine i patrzysz jaka temp i w zegary instrument cluster i sprawdzasz przy np 60 stopniach czy sa te same. Spadek napiecia przy rozruchu.
Najważniejsze to sprawdzić czy dochodzi prąd do świec żarowych. Może bezpiecznik lub przekaźnik świec żarowych.
Jeżeli chodzi o tą skodę to chcę doświadczalnie zrobić prawidłowy ciepły rozruch, przez przekaźnik i bocznik żeby na gorącym silniku normalnie odpalał.
Wiem że temat stary, ale z przekaźnikiem na czujniku to tak łatwo nie będzie w BJB, jak rozłączony przekaźnik przy załączonym zapłonie zaczynają chodzić wentylatory na maxa.
Pisał o rozgrzanym silniku, więc kontrolka się nie zapali, ewentualnie tak jak pozostałe kontrolki - na sekundę , chyba że czujnik uszkodzony. Nie ma znaczenia czy silnik jest gorący, ciepły czy zimny, kontrolka musi się zapalić na moment co świadczy o samodiagnozie sterownika silnika, kolega nie pisał, że ma utrudniony rozruch na ciepłym silniku tylko...
Weź w ręce kontrolkę! Niech ktoś próbuje kręcić rozrusznikiem i zobacz kontrolką czy dochodzi na któryś kabelek + (jak zrobi stacyjke na rozruch to kontrolka Ci się zapali jeżeli wyłączy zapłon to kontrolka zgaśnie)- myślę że wiesz o co mi chodzi Jeżeli na żadnym z kabli dochodzącym do rozrusznika nie będziesz miał + to znaczy że: -mógł ugnić gdzieś...
Napierw pokazalo ze brak napiecia potem poruszal tym kluczykiem we stacyjce i zaloczylo sie napiecie na sterowniku . Zaobserwuj czy podczas przekręcenia kluczykiem na rozruch świecą kontrolki na zegarach. Kilka razy spotkałem się że na zapłonie kontrolki świecą a na rozruchu gasną i wtedy samochód nie odpali. Kostkę stacyjki możesz wymienić, jest banalnie...
Twój alarm to stary Python model Gold 6875. Wypnij dużą wtyczkę i zobacz gdzie idą 2 żółte przewody, następnie zrób porządek w miejscu gdzie się łączą z instalacją samochodu. Istnieje też możliwość, że blokada jest na dodatkowym przekaźniku sterowanym pomarańczowym przewodem - reszta jak wyżej.
Pacjent: Skoda Fabia I Sedan 6Y benzyna 1.2 47kW z 2006. Główny objaw: rozrusznik nie kręci. Historia choroby: - samochód stał około miesiąca, wcześniej też jeździł nieczęsto. - przy próbie odpalenia słaby akumulator, kręcił coraz wolniej i wolniej, aż przestał w ogóle. Słychać tylko działanie pompy paliwa. - na kablach rozruchowych ten sam objaw: pompę...
Witam serdecznie. Bardzo proszę o pomoc. Skoda w automacie po przekręceniu kluczyka nie reaguje, nie odpala. Kontrolki świecą normalnie, nie przygasają przy przekręceniu kluczyka na rozruch, akumulator sprawny, rozrusznik działa. Bezpieczniki sprawne, jedna rzecz która zauważyłem to nie ma prądu przy przekazniku NR 53 wejście 13. ( przekaźnik blokady...
Przez styk od rozrusznika płynie większy prąd. Ja bym został przy fabrycznej instalacji. Najwyżej dołożyłbym przekaźniki.
Te dwa "sprawne" akumulatory to zapewne używki. Zapewne będą dobre do benzyniaków. To jedna z możliwych przyczyn. Jaki olej masz? Z tych gęstszych? Pierwszy rozruch to zimny, gesty olej, co z połączeniu z kiepskim akumulatorem daje klepanie przekaźników. I jeszcze sprawdź, co ci w nocy wyżera :) energię z akumulatorów. Wbrew pozorom mogą być to całkiem...
po sprawdzeniu auta okazało się że wszystkie 4 świece żarowe są spalone - oraz nie idzie żadne napięcie na te świece - po sprawdzeniu przewodów okazuje się że od przekaźnika do świec żarowych jest zwarcie do masy i teraz pytanie: Od przekaźnika do świec żarowych idzie jeden dość gruby kabel (czarny) który wchodzi do wiązki, a od świec żarowych widać...
Od wycieraczek jest bezpiecznik 41( nie 31), 42 od pompki. Są na jednej szynie zasilającej. Zasilanie z bezpiecznika 52 ( 50A) pod maską przez przekaźnik styku x ( odłącza zasilanie przy rozruchu)
Po włączeniu tylko grzania proces grzania świec przebiega prawidłowo tzn. grzeje świece (lampka świeci w tablicy) -- lampka gaśnie i po kilkunasty sekundach puszcza przekaźnik i napięcie na świecach = 0. Błąd jest w momencie włączenia rozruchu .Wtedy nie zdejmuje napięcia ze świec. (przekażnik trzyma cały czas). Gdzie może być przyczyna takiego stanu....
Na pewno odłącza pompę paliwa i zapłon. Jak złapie przekaźnik pompy to pojawia się także iskra. Jak się przekręci kluczyk to słychac jak przepustnica ustawia się do pozycji na rozruch silnika. Klapka na pewno chodzi bo zdejmowałem rurę od filtra i się przyjrzalem. Jutro poodpinam od sterowników wiązki i przejrzę żarówką każdy przewód dla swiętego spokoju...
Witam. Od dwóch dni mam taki właśnie mały mankament, że w mojej Skodzie gdy przekręcam stacyjkę na rozruch nic się nie dzieje. Zdarzyło mi się to dokładnie cztery razy w ciągu dwóch ostatnich dni tak jakby nie dochodził prąd do rozrusznika. Potem zawsze za którymś przekręceniem stacyjki stop start zaskoczy. Raz trwało to dosyć długo, ale wreszcie zaskoczył....
Witam, dziękuje za odpowiedź, znasz może prąd tej pompy? Myślę, że zwykły przekaźnik 30 A powinien wystarczyć?
Rozrusznik w porządku. A skąd ta pewność? Jak nie kręci, pali na po pych, z kabli nie odpala, to właśnie rozrusznik - przekaźnik (włącznik) rozrusznika. Ew. temat pokrewny, kabel rozrusznika, zaśniedziałe połączenie itp. Pozdrawiam.
Normalne, BMW i Skoda masę od przekaźnika odciążającego styki stacyjki podłącza do styku 50 na rozruszniku. Powoduje to, że w chwili gdy zalączymy rozrusznik przekaźnik rozwiera styki i nie ma prądu na układach nie potrzebnych do rozruchu silnika.
http://obrazki.elektroda.net/56_11545154... Automatyczny wyłącznik rozrusznika Poprawny rozruch silnika samochodowego zależy w dużej mierze od doświadczenia i zdolności manualnych kierowcy. Zbyt krótkie włączenie rozrusznika nie uruchomi silnika, zbyt długie włączenie powoduje niepotrzebnie pracę rozrusznika na bardzo dużych obrotach i przyspieszone...
Czy teraz odpala z plaka? Czy w czasie rozruchu widać obroty silnika na VAGu? To że z przewodów przy wtryskiwaczach leci paliwo nie oznacza że jest odpowiednie ciśnienie by je otworzyć. Raczej to nie wina przekaźnika bo wtedy brak by bylo kontrolki na liczniku i było by widać to na VAGu.
Przycisk „start-stop” w samochodzie (modernizacja 1) Opisany w miesięczniku „Elektronika dla wszystkich” nr 12/2003 przycisk „start-stop” w samochodzie mojego autorstwa, w ciągu pięcioletniej już eksploatacji okazał się bardzo pożytecznym urządzeniem i sprawuje się bardzo dobrze. Po tym okresie użytkowania ujawniła...
Alarm ma wbudowany przekaźnik o stykach normalnie otwartych?A jaki to alarm i czy ma atest?A podłączyłeś plus po zapłonie?Albo podłączyłeś go do zanikającego plusa podczas rozruchu.Stare alarmy miały coś takiego.To będzie chyba to.
Mój problem z elektryką w skodzie polega na tym, że brak wspólnego jest zasilania na bezpiecznikach nr: 40-dmuchawa ogrzewania,41- wycieraczki tylnej szyby,42 - pompka spryskiwacza przedniej szyby. Z tego co się zorientowałem to ten zestaw bezpieczników jest zasilany przez zacisk X - płynie prąd przy włączonym zapłonie i jest wyłączany na czas rozruchu...
przekaźniki raczej mało prawdopodobne może masa ma gdzieś zwarcie, a jak sie zachowuje po zapaleniu? jak właczysz światła i np: kierunki to co sie dzieje ? a ma ładowanie ? może alternator nie ładuje albo padł regulator
Ostatnimi dniami samochód ciężko odpala jeśli temperatura silnika wynosi ok.70c (przy rozruchu kontrolka od świec nie zapala się). Dzisiaj przy rozruchu kontrolka mruga i słychać pracę przekaźnika a samochód nie może odpalić. Gdy odpali kontrolka przez ok. 5 minut mruga
Zakładam że to może być wina alarmu. W załączniku masz schemat podłączenia centralki Frontline XP Połącz ze sobą przewody odpowiedzialne za blokadę rozruchu i uruchom silnik. Jeżeli to uszkodzona centralka alarmu, ten zabieg powinien pomóc. nie wiem gdzie może być Centralka mogła zostać zamontowana wszędzie. Szukaj nieoryginalnych wiązek przewodów,...
Kurcze w tamtym miesiącu kiedy kolega ze swojej Skody Fabii 1.9 TDI PD chciał spuścić paliwo przed sprzedażą jego skoda na PD musiała być odpalona by elektryczna tłoczyła paliwo do kanistra ze zbiornika. Podpięliśmy wcześniej do tego samego węża inna pompę elektryczną i nie tłoczyła paliwa przez tą pompę w zbiorniku(samochód nie odpalony) i jej zawory...
Witam. Mam problem z rozruchem Skody Fabii I z silnikiem 1.4 MPI 68 KM. Po przekręceniu kluczyka, kontrolki się świecą normalnie tylko tyle, że rozrusznik nie reaguje. Dodam, że rozrusznik jest sprawdzony(na "krótko"), kostka stacyjki została wymieniona na nową znanej firmy. Słyszałem, że wadliwy może być przekaźnik tylko nie wiem który? Auto ma też...
Witam wszystkich. Mam problem ze skodą felicją. Po przekręceniu kluczyka wszystkie kontrolki działałają prawidłowo, ale jak jest kluczyk w pozycji rozruchu to rozrusznik nie kręci a zapala się kontrolka niskiego płynu hamulcowego. Rozrusznik na krótko kręci, płynu hamulcowego jest dosyć. Proszę o pomoc i z góry dziękuję. Wkładka stacyjki została dzisiaj...
Witam Serdecznie. Temat, jest pewnie często odgrzewany i odpowiedzi również się gdzieś w nim znajdują. Lecz nie mogłem znaleźć ścisłych i prostych odpowiedzi na moje pytania. Posiadam Thermo Top Z/C-D, wygląda one na pełny zestaw ale bez pilota czy zegara, przekaźników i bezpieczników. Z tego co udało mi się wywnioskować z przeczytanych tu i nie tylko...
A to nie jest tak, że ta pompka podaje paliwo tylko przez chwilę do momentu rozruchu silnika? Generalnie tak. Ale po uruchomieniu auta powinna cały czas tworzyć ciśnienie. Sprawdzałeś jakie jest ciśnienie na szynie paliwowej? Tak na szybko zapoznałem się z budową tego układu to do sprawdzenia masz: -Pompę paliwa -przekaźnik (R17) od niej i wiązkę -...
Ja wiem, że przekaźniki nie są drogie ale to są masowe ilości i tną na kosztach jak mogą. Dlaczego VW nie ładował przekaźników do świateł - z oszczędności ale to temat oboczny :) . A tak prosto licząc : która pompa dłużej będzie pracowała (chodzi o jej żywotność) ta która będzie niepotrzebnie pracowała przy jeździe na LPG (całkowity przebieg auta) czy...
Dokładnie o to chodzi, w momencie rozruchu cewka przekaźnika dostaje + zamiast masy i wyłącza światła aby odciążyć akumulator. Głupia pierdoła, ale jak jeszcze nie wiedziałem o co chodzi, to zeszło mi dwie godziny zanim wymyśliłem czemu skoda nie ma świateł, a była źle zaciśnięta końcówka przy rozruszniku i przekaźnik nie miał masy z cewki elektromagnesu
Witam ponownie, Przepraszam za brak odpowiedzi, ale problem stał się na tyle dokuczliwy, że podjechałem do ASO. Diagnoza była szybka i trafna - padł czujnik temp. silnika. Po przyjeździe do serwisu wskazywał poniżej 60C, podczas gdy powinno być ok. 90C. Z tego powodu podczas próby rozruchu wtrysk podawał zbyt dużą dawkę paliwa, która zalewała świece....
Skoda Octavia 1.6 Benzyna+LPG, 2000r., 101KM ----------------------------------------... Problem zaczął się od tego, że auto zgasło dwu lub trzykrotnie podczas jazdy, ale dało się je odpalić i dalej było w porządku. Podczas kolejnego wyjazdu zgasło , po czym odpalenie go było już niemożliwe. Przy próbie rozruchu kontrolki gasną, kontrolka od ładowania...
Witam wszystkich. Mam problem ze skodą felicją. Po przekręceniu kluczyka wszystkie kontrolki działałają prawidłowo, ale jak jest kluczyk w pozycji rozruchu to rozrusznik nie kręci a zapala się kontrolka niskiego płynu hamulcowego. Rozrusznik na krótko kręci, płynu hamulcowego jest dosyć. Wkładka stacyjki została dzisiaj wymieniona. A czy może zasilanie...
O AFN-ie chyba napisano juz wszystko. Trzeba zrobic logi. :> W tym silniku to: nie widzi obrotow walu korozja na stykach ECU, wtyczek itd, problem z przekaznikiem, immo, pompe ciezko zajezdzic, spekane wezyki. Musisz kupic interfejs.
Witam. Mam problem ze Skodą Fabią 1.2 benzyna z silnikiem AQZ. Chodzi o to iż nie palił mi na jeden cylinder i po odpaleniu zgasł. Po ponownej próbie motor nie odpala. Sprawdziłem błędy- brak jakichkolwiek błędów w sterowniku silnika oraz IMMO. Wyciągnąłem przewód paliwowy do listwy wtrysków- paliwo jest pompowane ale wtryski ich nie rozpylają. Wyciągnąłem...
„Elektryczne szyby” w samochodzie. http://obrazki.elektroda.net/68_12741290... W samochodzie Skoda Octavia I kombi były cztery korbki w drzwiach, więc trzeba było opracować i zamontować elektryczny system sterujący otwieraniem i zamykaniem szyb, oraz wymienić podnośniki szyb. Zamontowane zostały oryginalne podnośniki fabryczne,...
http://obrazki.elektroda.pl/9577248200_1... Po ponad 13 latach bezproblemowego użytkowania automatycznego wyłącznika rozrusznika wykorzystującego kontaktron i przekaźnik, okazało się, że jest to bardzo przydatna rzecz, szczególnie przy współpracy z przyciskiem "start-stop". Postanowiłem zmienić to rozwiązanie na nieco bardziej eleganckie...
Mam taki problem z Fabią 1.4 TDi combi 2005, od jakiegoś czasu przy pracujących wycieraczkach zanika napięcie i wszystko się wyłącza na mniej niż sekundę - nie zawsze tak się dzieje, ale dość często. Inne objawy: nie chce działać centralny (czasem działa czasem nie losowo), miałem spore problemy z alarmem (dokładany na osobnym pilocie), bo odcinał zasilenie...
Czesc Moze ta bedzie instrukcja bedzie ok? INSTRUKCJA MONTAŻU i SERWISU AUTO ALARMU AMX-G INSTRUKCJA MONTAŻU AMX-G UWAGA !!! INSTRUKCJA PRZEZNACZONA TYLKO DLA ZAKŁADU MONTAŻOWEGO. NIE NALEŻY UDOSTĘPNIAĆ TYCH INFORMACJI UŻYTKOWNIKOWI SAMOCHODU. Przed rozpoczęciem instalacji systemu należy bardzo dokładnie zapoznać się z niniejszą instrukcją montażu i...
Wystąpił problem z rozruchem silnika. Po dłuższym postoju silnik nie uruchamiał się pomimo tego, że rozrusznik kręcił i wszystkie kontrolki świeciły się prawidłowo. Tester pokazał usterkę "01249, 1-N30 zawór/dysza wtryskowa 1 cylinder - przerwa lub zwarcie do masy". Po sprawdzeniu wtryskiwaczy (ok 14,6 oma) i kabli okazało się, że wszystko jest OK....
Przekaźnik który bez zasilania ma zwarte styki. Cewkę z jednej strony do masy, z 2giej do stacyjki styk 50 (impuls na rozrusznik). Gdy przekręcisz na rozruch przekaźnik odetnie zasilania. Wiele aut ma taki przekaźnik domyślnie zamontowany (przekaznik X i styk X w stacyjce), ale nie każde. Można tez zwykły przekaźnik, i rozwiązanie jak np w Skodzie Felicji....
]Mój problem z elektryką w Skodzie Octavi 1.6 MPI z 20008r. polega na tym, że brak jest wspólnego zasilania na bezpiecznikach nr: 40-dmuchawa ogrzewania, 41- wycieraczki tylnej szyby, 42 - pompka spryskiwacza przedniej szyby. Z tego co się zorientowałem to ten zestaw bezpieczników jest zasilany przez zacisk X - płynie prąd przy włączonym zapłonie i...
przekaźnik skoda przekaźnik rozruch lodówka skoda felicja rozruch
router uderzenie piorun regulacja silniczków peugeot boxer kluczyk
Przegrzane przewody przy włącznikach ogrzewania szyby tylnej i RDS - naprawa i wymiana Zmywarka Amica ZWS-456 nie przechodzi do kolejnej operacji