Dawno przy tym grzebałem ale coś pamiętam. + : Wiadomo kabel na aku. OB : To będzie kabel który powinien iść na bezpiecznik. Z tego kabla zasilany jest klakson, światła stopu i chyba silniczek wycieraczki w wersji z kabiną. Jak wyciągnie się kluczyk to nie będzie tam prądu. C : To kabel który powinien iść na opornik dodatkowy- ten nad rozdzielaczem...
Wysłałem ci jakieś.
Jeśli chcesz mogę ci posłać schemat instalacji z opisem. Są tam fajnie te przekaźniki opisane. Lecąc po kolei od lewej pierwszy jest przerywacz kierunkowskazów i awaryjnych. Czarna największa puszka. Drugi to przekaźnik obwodu rozrusznika, trzeci przekaźnik blokady rozrusznika, czwarty ogrzewanie a dokładnie wentylatory kabiny, piąty świeca płomieniowa....
To zlokalizuj ten "klik". Może być przekaźnik (dotykając palcem obudowy przekaźnika, wyczujesz który się załącza podczas rozruchu). Klik może wydawać też rozrusznik, przyczyna zdarte szczotki, przerdzewiały główny zestyk na automacie. Zrób jakieś pomiary, usterka banalna.
Jest w skrzynce UPC koło akumulatora, mniej więcej po środku modułu jest 3 pinowe złącze z grubszymi kablami, środkowy to "50" do cewki elektromagnesu
Dla jasności, zakladana jest cala instalacja sześćdziesiątkowa ? Tak zwana cewka czy też automat rozrusznika dziala jak przekaźnik z tym że dodatkowo wypycha bendix. Dając prąd na zacisk 50a rozrusznika zalączamy ten przekaźnik, który zwiera dwie grube śruby, tą polączoną grubym kablem z akumulatorem i tą która polączona jest z kabelkiem idącym do środka...
https://autoczescizielonki.pl/ wg vin czesci oem numery
Zregeneruj rozrusznik. To on może być przyczyną opisanych objawów.
Sprawdź dokładnie, dokąd prowadzą przewody od przekaźnika. Na jednym powinieneś mieć stałe 12V. Drugi to zasilanie rozrusznika. To będą te dwa grubsze. Dwa pozostałe to cewka. Możesz spokojnie podstawić każdy przekaźnik o odpowiedniej obciążalności styków. Są takie na 40, a nawet 70A. Te ostatnie na pewno mają dwa konektory 9 mm. Na zdjęciach od Banana...
http://forum.skodaclub.pl/fabia-zrob-sam...
Masa do przekaźnika idzie ze sterownika silnika. Możesz sprawdzić wtyczki do sterownika czy nie ma śniedzi. Nie napisałeś czy podłączyłeś razem z przekaźnikiem jakąś żarówkę i sprawdziłeś czy to na pewno sterowanie czy przekaźnik szwankuje.
Nie ma różnicy.
Tak, spokojnie wystarczy samochodowy przekaźnik, dobrze byłoby zastosować przekaźnik o możliwie największym prądzie (np. 40A). Takie przekaźniki stosowane są np. w Peugeotach, w Piaggio są stosowane przekaźniki na wyższe prądy (szerokie konektory prądowe), a np. Hondach jeszcze mniejsze gabarytowo przekaźniki na 30A. Rozrusznik się nie "zrypie", a jedyne...
masę zapina PATS ( immobiliser)
Sprawdź połączenia masowe, masz bezpiecznik na przewodzie głównym do akumulatora. W jaki sposób stwierdziłeś że akumulator jest naładowany?
Pewnie winna jest kostka stacyjki
Zwarcie w jednej z cel akumulatora
Jeżeli to model ze skrzynią automatyczną to ma przekaźnik, pozostałe nie.
Przyczyną unieruchomienia rozrusznika jest brak napięcia na cewce przekaźnika rozrusznika; z tego, co wyczytałem, ten przekaźnik jest uruchamiany bezpośrednio ze sterownika silnika. Niech mnie ktoś poprawi jeżeli się mylę, ale w MK2 jest do rozrusznika przekaźnik na który przychodzi ze stacyjki (+) do zapłonu i (-) podciągany z PCM. Sprawdź co masz...
Czy sprawdzał kolega, sprawność przekaźnika rozrusznika?
Możliwe że uszkodzony jest przekaźnik załączający rozrusznik, nie cewka, tylko styki. Przekaźnik "cyka" ale nie załącza rozrusznika, musisz sprawdzić obwód, rozrusznik-akumulator. Gdzieś będzie przerwa.
Kostki sprawdzone ale stacyjka może być zła albo przekaźniki.
Pomógł jeden z postów + Autodata
Tak o tych przekaznikach,trzeci o lewej
Nieprawda! pod siedzeniem. Dodano po 39 Pod kierą jest od kierunków i zapłonowy.
Tam powinny być 2 puszki: przekaźnik rozrusznika (blokady rozrusznika) i opornik świecy żarowej (1 st grzania) - jest szeregowo ze świecą. Na drugim stopniu (przy rozruchu) ten opornik zwiera stacyjka.
W ładzie jest na prawym nadkolu w komorze silnika przekaźnik rozrusznika, więc go sprawdzić .P
Musisz sprawdzić czujnik sprzęgła, sterowanie przekaźnika rozrusznika i sam przekaźnik ...tak na początek
Równie dobrze może takie rzeczy robić EWS
Do sprawdzenia przekaźnik rozrusznika.
Może byś pokazał ten przekaźnik?
Namieszałeś w przekaźnikach. Mylisz przekaźnik rozrusznika z przekaźnikiem wentylatorów. Lub zwierasz nie te piny. Auto na warsztat. Ewidentnie brakuje diagnostyki.
Witam . Sprawdź czy dochodzi napięcie na zacisk rozrusznika,lub podaj napięcie kawałkiem przewodu bezpośrednio.Luźny zacisk zasilający to zły objaw.Raczej nie obejdzie się bez wyjęcia rozrusznika.
Miałeś sprawdzić czy na czerwonym względem masy jest napięcie. Jeśli nie, kieruj się w stronę akumulatora, czyli sprawdź napięcie na kostce od stacyjki, następnie kostka przy przekaźniku rozrusznika, na koniec w stykach bezpiecznika w przekaźniku rozrusznika.
Mam problem z fordem focusem mk3, brak sterowania masą przekaźnika rozrusznika - zapisuje też błąd zwarcia do plusa. Sterownik EMS2204. Mam taką dziwną sytuację. https://obrazki.elektroda.pl/3757006100_... Zaznaczony opornik 1kOhm jest bezpośrednią połączony z masą co sugeruje, że to opornik pull down. Jednak zaznaczyłem ścieżki od...
Ta wersja nie ma żadnego sycznika. Napięcie idzie przewodem czerwonym z akumulatora do stacyjki, do stacyjki dochodzi też przewód z regulatora napięcia ładowania aku. Po stacyjce wychodzi na czerwony przycisk zapalania, z niego idzie do przekaźnika sterującego rozrusznik. Miernik napięcia do ręki i w pierwszej kolejności zobacz, czy dochodzi napięcie...
OK VINu nawet części nie podaje bo mój już wygląda jakby ktoś nad nim pracował ;-) No to przykro mi- nie mam jak poszukać pasującego schematu. https://obrazki.elektroda.pl/5319684300_...
Może to przekaźnik elektroniczny?
Skoro przekaźnik sprawny , przycisk podaje napięcie to prawdopodobnie brak masy.
Problem po kliku podejściach został rozwiązany. Instlacja
W takim razie pewnie rozrusznik zapewne komutator i szczotki. Ewentualnie słaba masa rozrusznika lub przekaźnik rozrusznika.
Witam, czy orintuje sie ktoś co odpowiada za sterowanie przekaźnikiem który wzbudza rozrusznik ? Do przekaźnika dochodzą dwa cienkie przewody odpowiadające za sterowanie potem wchodzą w grubą wiązkę przewodów (wszystkie żółte). Gdzie szukać ich początku ?
przekaźnik rozrusznika (ten w desce bezpieczników) może szwankować lub przewód pomiędzy tym przekaźnikiem a VIC-em ma przerwę. Przekaźnik rozrusznika - jak każdy przekaźnik- ma w sobie przełącznik.Kiedy jest uruchomiony przełącza się tak, aby połączyć zacisk 30 z zaciskiem 87, ale i wówczas rozłącza stałe połączenie z 30 do 87a. Zacisk 87 połączony...
Sprawdź czy napięcie dochodzi do rozrusznika ( spróbuj zakręcić "na krótko"). Jeżeli tak to napraw rozrusznik, jeżeli nie to sprawdź przekaźnik rozrusznika.
Na śrubie cały czas 12V, nie ma przekaźnika rozrusznika.
Sprawdz dokładnie połączenia przy przekaźniku rozrusznika, dobrze by było zmierzyć jakie napięcie jest za przekaźnikiem, może się okazać że to właśnie on jest winny a nie rozrusznik...
Witam . Obecne ciągniki i nie tylko(rozwiązanie dawno stosowane)posiadają elektryczną blokadę rozrusznika.Działanie blokady polega na braku możliwości uruchomienia rozrusznika gdy ciągnik jest na biegu i nie tylko.W najprostszym wykonaniu zastosowany jest przekaźnik i czujnik(krańcówka)na skrzyni biegów,która połączona w obwód sterowania (cewkę)przekaźnika...
Witam. Panowie gdzie jest umiejscowiony rozrusznik w burgmanie i przekaźnik?
Najpierw sprawdź przekaźnik rozrusznika zanim rozbierzesz całe autko i przełożysz do drugiej ramy. :)
Szczotki do wymiany, albo przekaźnik rozrusznika, albo PATS wali w czambuł...
Ponawiam, po roku co relacjonuje klient problem powrócił. Teraz dodatkowo głupieje przekaźnik głównych obwodów zapłonowych, wychodzi że oba są sterowane z body. Ktoś może przerabiał naprawę tego modułu?
A na krótko jak uruchomisz rozrusznik to zapala , tylko z kluczyka nie można
nie wiem czy dokładnie w tym modelu tak będzie ale przekaźnikiem rozrusznika steruje moduł SAM-a o ile takowy masz w aucie.A który rok auta?
Zafira B 2006r 1.9cdti 120km
Po drodze są 2 sterowniki a finalnie przekaźnik rozrusznika uruchamiany jest przez sterownik silnika EDC.
Żadnych zapisanych błędów. Stacyjka działa, napięcie które powinno wysterować przekaźnik nie trafia pod maskę. Łącząc przewodem od stacyjki do styku przekaźnika wszystko działa. Stąd post bo nie widzę przebiegu połączenia bez rozbierania całej deski.
Sprawdź bezpiecznik rozrusznika. Powinien być na klenie + akumulatora
I jak rozwiązałaś ten problem
Witam Rozrusznik posiada przekaźnik w scanii od serii R i była na to nawet kampania,dokładnie nazywa się to ,,przekaźnik wstępny rozrusznika"
https://obrazki.elektroda.pl/3577983800_... 1. Przekaźnik silnika wentylatora chłodnicy 1 2. Przekaźnik układu klimatyzacji 3. Przekaźnik sterowania silnika 4. Przekaźnik pompy paliwa (podgrzewacza filtra paliwa) - tu zależy od wersji 5. Przekaźnik rozrusznika 6. Przekaźnik pompy skrzyni biegów 7. Przekaźnik silnika wentylatora chłodnicy...
Nie ma w stacyjce fizycznej 50-tki. Zezwolenie startu idzie po CAN-ie do modułu silnika, a stąd idzie kabelkiem sygnał do przekaźnika rozrusznika w skrzynce bezpieczników (wysterowanie masą).
Przekaźnik rozrusznika powinien mieć 4 bądź 5 wyprowadzeń, dwa od cewki czyli sterowanie (86-85) i trzy bądź dwa od styku (30-87-87a). Jak zewrzesz przez żarówkę H4 tyk 30 i 87 rozrusznik powinien się odezwać i po tym można namierzyć który nim steruje bez ruszania strony sterowania nim. https://obrazki.elektroda.pl/5914649300_...
W s-max komunikat "problem z immobiliserem" pokaże się nawet kiedy jest słaby akumulator albo wyjmiesz przekaźnik rozrusznika; w skrzynce pod maską.
Jeśli jest, to w komorze silnika, w czarnej plastikowej puszce po stronie pasażera, dekielek na 4 torxy. Czasem upchnięte pod pianką wygłuszającą. Nie wszystkie wersje miały przekaźnik. Na pewno nie miały te z automatycznym rozrusznikiem, tam sygnał szedł z Sterownika benzynowego bezpośrednio na automat rozrusznika. Jak masz dźwięk jakby kręcił ale...
Zasada działania jak każdego innego przekaźnika, przewody to sterowanie a szpilki traktuj jako 30 i 87
http://www.opel-scanner.com/forum/index.... Obwód przekaźnika rozrusznika. Jaki sprzęt, taka diagnoza.:D
Kolego, przyczyn może być wiele np: brak ładowania i jak założyłeś naładowany to zapalił musisz sprawdzić jak go podładujesz, rozrusznik, przekaźnik rozrusznika, przewód plusowy do rozrusznika, włącznik, ale najprawdopodobniej ładowanie - musisz sprawdzić miernikiem jak go odpalisz jakie masz napięcie na akumulatorze.
W komorze silnika pod skrzynką bezpieczników ,pierwszy żółty od lewej.
EMS 26112 Sterowanie rozrusznikiem Usterka: Napięcie w obwodzie przekroczyło granice. Przyczyna: Przerwa lub zwarcie do „+” akumulatora obwodu pomocniczego przekaźnika rozrusznika. Uwagi: Zwarcie do +24 V może spowodować niezamierzone uruchomienie rozrusznik Środek zaradczy: Sprawdź komponenty elektryczne, złącza i okablowanie.
Stacyjka załącza rozrusznik. Prąd nie przekracza 30A. Właściwy stycznik, potocznie nazywany automatem, masz wbudowany w rozrusznik. Dobrej jakości przekaźnik samochodowy załatwi sprawę.
Alternator masz sprawny? Przy uszkodzonym alternatorze nie ma możliwości rozruchu. Czy znalazła by się osoba która wiedziała by co oznaczają poszczególne piny na przekaźniku rozrusznika? W schemacie instalacji znajdziesz ten przekaźnik narysowany tak jak wygląda, wyjścia są identycznie jak w rzeczywistości.
Witam. Byłby ktoś wstanie podpowiedzieć mi jak poprawnie podłączyć ten regulator napięcia do ruska 🙂 pomijając przekaźnik rozrusznika dlatego że został on zdemontowany. Pozdrawiam
Weź jeszcze raz sprawdź dokładność połączenia masy. Sprawdź jeszcze przekaźnik rozrusznika i przewody dookoła. Czy wszystkie przewody od statora też są dobrze podłączone? Sprawdź również czy jakiś przewód przy montażu nie odczepił się. Pozdrawiam
Czyli mam sprawdzić czy jest zasilanie na przekaźniku rozrusznika ?? przepraszam ale jestem ciemny :D Po wciśnięciu "start" ma być napięcie na obu śrubach.
Do przejrzenia układ interlock według schematu z serwisówki. Jak patrzę na schemat od XMAX 250 to układ jest bardzo prosty, bez udziwnień. Zasilanie na cewkę stycznika idzie z wyłączników światła stop, poprzez styki przekaźnika od stopki bocznej. Cewka stycznika jest sterowana bezpośrednio przyciskiem rozrusznika do masy.
Tak jest oryginalnie, masa przekaźnika z rozrusznika po to żeby odciążyć akumulator podczas rozruchu.
Po takim opisie... naładuj akumulator, bo jest rozładowany.
komora silnika strona lewa stojac przed autem, kable bialo/czerwone steruja przekaznikiem -raczej chodzi o zasilanie do ecm (?) szukam scxhematow do w213
Sprawdź/podmień przekaźnik rozrusznika.
Co to ma być za "moduł z rozrusznikiem"? W Skrócie to potrzebujesz: -rozrusznik -koło magnesowe dostosowane do rozrusznika -zębatkę koła magnesowego -pokrywę magneta -przekaźnik -przycisk rozrusznika Oczywiście warunek jest taki, że instalacja jest 12V i posiada akumulator.
Jeżeli cyka przekaźnik, to wygląda na brak prądu. Sprawdź dokładnie stan zacisków akumulatora i to zarówno zasilający, jak i masy. Sprawdź mocowanie masy do pojazdu i silnika. Zmierz napięcie na akumulatorze bez obciążenia oraz podczas próby rozruchu.
Po pierwsze. Jeśli masz zapłon DC CDI, to przez zdechły akumulator nie ma bata aby ci odpalił, nawet na pych byłoby ciężko. Po drugie. W okolicy akumulatora oraz rozrusznika masz takie grubsze przewody. Odkręć je i wyczyść syf pod nimi. Jeśli jest tam syf, to po prostu prąd słabo dochodzi do rozrusznika, dlatego nie kręci. Jeśli masz, możesz na przewodach...
To zwykły przekaźnik - jak wsadzisz taki z Poloneza to tez będzie działać. Nie może być powodem palenia bezpiecznika. Sprawdź pobór prądu przez cewkę wlacznika elektromagnetycznego na rozruszniku. W Vito (podobny diesel) kilka razy trafiłem na zwarcie międzyzwojowe tej cewki co powodowało zwiększony pobór prądu i palenie bezpiecznika.
Jeśli chodzi o alternatory to stare T-25 miały alternator 6-cio diodowy a wszystkie nowsze 9-cio diodowy. Różnica była w wyprowadzeniach przewodów. Sześcio-diodowy miał wyprowadzeń 6. Trzy z nich to wyprowadzenia fazowe, jedno odbiór prądu ładowania, jedno masowe i jedno sterowanie z regulatora napięcia. Regulator napięcia był na zewnątrz pod zestawem...
To będzie taki schemat I zwarcie powstało przez przypadek na przekaźniku rozrusznika https://obrazki.elektroda.pl/9070356000_...
Obstawiam kostkę stacyjki, spróbuj zrobić tak: 1. namierz przekaźnik rozrusznika i go rozbierz tak byś mógł ręką ścisnąć jego styki 2. przekręć stacyjkę w pozycje zapłonu - zapalone kontrolki 3. ściśnij ręką styki przekaźnika rozrusznika 4. jak odpali znaczy że do wymiany kostka stacyjki na 100%
Wodą zalała Ci się skrzynka. Skup sie najpierw na oczyszczeniu pinow i męskich i żeńskich w zalaczu delikatnie jakąś cienką igielka i preparatem do styków. Wydaje mi się, że to przekaźnik od rozrusznika, ale już nie pamiętam.
Ma ktoś może możliwość zidentyfikowania tych elementów, ponieważ poprzednik grzebiący w mojej karcie zrobił w nich spustoszenie? Z góry dziękuje. http://obrazki.elektroda.pl/8650193100_1...
Jest to przekaźnik R1 w skrzynce bezpieczników w komorze silnika (pierwszy z lewej nieco niżej, spośród tych większych). Ściągnij sobie ze strony Ford Polska instrukcję obsługi w PDF-ie, tą na końcu listy - Transit-starsze modele. Tam masz lokalizację wszystkich przekaźników i bezpieczników.
A przekaźnik rozrusznika jest sprawny?
Nie ma przekaźnika do rozrusznika, prąd leci bezpośrednio z kostki stacyjki
Kiepski zakup- styki nie wytrzymują obciążenia, dlatego się kleją. Poza tym- czy sam rozrusznik nie bierze za dużego prądu? Jak jest zarżnięty mechanicznie, to może tak być. Kręci normalnie, czy z wolniejszymi obrotami?
Tak, na dniach kupiony w sklepie. To o niczym nie świadczy. Naładuj i sprawdź napięcie akumulatora. Pomiar miernikiem uniwersalnym wykazuje 12.47 V
Tam jest przekaźnik do rozrusznika w skrzynce bezpieczników.
Pierwszy mój pomysł to zastosowanie superkondensatorów takich jak w boosterach, które ładowane byłyby z głównego akumulatora zasilania, a oddanie mocy byłoby tylko na przekaźnik rozrusznika. Czy jest możliwe zrobić taki moduł? Z czego miałby się składać? Ktoś może ma jakiś schemat lub mógłby wytłumaczyć oraz podać mniej więcej koszty takiego czegoś....
Na 86 jest po zapłonie +12 a na 85 jest wysterowania z ecu masą i na nim jest 10 v mierzone względem bieguna dodatniego aku. Ktoś już pisał na forum o takim przypadku że wiązka pocięta czy piny Zaśniedziałe woda itd , a tu jest malina - wszystkie przewody do przekaźników ok oprócz wysterowania o które pytałem .Przekaźnik nr 4 działa prawidłowo w zależności...
Raz pali raz nie - sprawdź przekaźnik od rozrusznika w skrzynce z bezpiecznikami koło akumulatora mogą być styki nadpalone
Sprawdź automat rozrusznika znajdujący sie przy rozruszniku. Bywa, że nie łaczy.
jedyne jak pali to z przekaźnika plus i na rozrusznik minus i kreci Rozwiń to.
Do przekaźnika rozrusznika.
przekaźnik rozrusznika yamaha przekaźnik rozrusznika chrysler zrobić przekaźnik rozrusznika
makita dewalt xerox pobiera ubytki powietrza
Kąt nachylenia anteny Cyfrowego Polsatu w Monachium OnePlus Buds 3 vs Sony LinkBuds S: Mocniejszy bas i lepsze brzmienie