Wysłałem ci jakieś.
Dawno przy tym grzebałem ale coś pamiętam. + : Wiadomo kabel na aku. OB : To będzie kabel który powinien iść na bezpiecznik. Z tego kabla zasilany jest klakson, światła stopu i chyba silniczek wycieraczki w wersji z kabiną. Jak wyciągnie się kluczyk to nie będzie tam prądu. C : To kabel który powinien iść na opornik dodatkowy- ten nad rozdzielaczem...
Jest w skrzynce UPC koło akumulatora, mniej więcej po środku modułu jest 3 pinowe złącze z grubszymi kablami, środkowy to "50" do cewki elektromagnesu
Tak, spokojnie wystarczy samochodowy przekaźnik, dobrze byłoby zastosować przekaźnik o możliwie największym prądzie (np. 40A). Takie przekaźniki stosowane są np. w Peugeotach, w Piaggio są stosowane przekaźniki na wyższe prądy (szerokie konektory prądowe), a np. Hondach jeszcze mniejsze gabarytowo przekaźniki na 30A. Rozrusznik się nie "zrypie", a jedyne...
Sprawdź dokładnie, dokąd prowadzą przewody od przekaźnika. Na jednym powinieneś mieć stałe 12V. Drugi to zasilanie rozrusznika. To będą te dwa grubsze. Dwa pozostałe to cewka. Możesz spokojnie podstawić każdy przekaźnik o odpowiedniej obciążalności styków. Są takie na 40, a nawet 70A. Te ostatnie na pewno mają dwa konektory 9 mm. Na zdjęciach od Banana...
Zrób jakieś sensowne pomiary: 1. Naładuj akumulator 2. Zmierz napięcie po naładowaniu (tak co najmniej 15 minut po odłączeniu prostownika) 3. Zmierz napięcie pod znanym obciążeniem (np. żarówka reflektorowa 55W) 4. Zmierz ewentualnie napięcie na akumulatorze samochodowym w momencie odpalania z niego skutera
To zlokalizuj ten "klik". Może być przekaźnik (dotykając palcem obudowy przekaźnika, wyczujesz który się załącza podczas rozruchu). Klik może wydawać też rozrusznik, przyczyna zdarte szczotki, przerdzewiały główny zestyk na automacie. Zrób jakieś pomiary, usterka banalna.
Zamiast rozmyślać czego nie ma sprawdź co jest. Po pierwsze stan akumulatora (chociaż ponoć dobry). Drugie to połączenie przewodu masowego z silnikiem i nadwoziem oraz przewodów masowych do bloków sterowania. Na razie pasuje mi brak masy (połaczenia przy śrubach, przwwód masujący).
Jeśli chcesz mogę ci posłać schemat instalacji z opisem. Są tam fajnie te przekaźniki opisane. Lecąc po kolei od lewej pierwszy jest przerywacz kierunkowskazów i awaryjnych. Czarna największa puszka. Drugi to przekaźnik obwodu rozrusznika, trzeci przekaźnik blokady rozrusznika, czwarty ogrzewanie a dokładnie wentylatory kabiny, piąty świeca płomieniowa....
Masa do przekaźnika idzie ze sterownika silnika. Możesz sprawdzić wtyczki do sterownika czy nie ma śniedzi. Nie napisałeś czy podłączyłeś razem z przekaźnikiem jakąś żarówkę i sprawdziłeś czy to na pewno sterowanie czy przekaźnik szwankuje.
Dla jasności, zakladana jest cala instalacja sześćdziesiątkowa ? Tak zwana cewka czy też automat rozrusznika dziala jak przekaźnik z tym że dodatkowo wypycha bendix. Dając prąd na zacisk 50a rozrusznika zalączamy ten przekaźnik, który zwiera dwie grube śruby, tą polączoną grubym kablem z akumulatorem i tą która polączona jest z kabelkiem idącym do środka...
Przyczyną unieruchomienia rozrusznika jest brak napięcia na cewce przekaźnika rozrusznika; z tego, co wyczytałem, ten przekaźnik jest uruchamiany bezpośrednio ze sterownika silnika. Niech mnie ktoś poprawi jeżeli się mylę, ale w MK2 jest do rozrusznika przekaźnik na który przychodzi ze stacyjki (+) do zapłonu i (-) podciągany z PCM. Sprawdź co masz...
https://obrazki.elektroda.pl/7471312100_... Taki przekaźnik włącza prąd do załączenia rozrusznika w koparce Liebherr. Prąd sterujący ze stacyjki dochodzi, przekaźnik się nie załącza. Do przekaźnika jest dokręcona kostka do której wchodzą 4 kabelki: dwa z instalacji i dwa od cewki przekaźnika. Jak podłączę 24V bezpośrednio do cewki...
Tam powinny być 2 puszki: przekaźnik rozrusznika (blokady rozrusznika) i opornik świecy żarowej (1 st grzania) - jest szeregowo ze świecą. Na drugim stopniu (przy rozruchu) ten opornik zwiera stacyjka.
Może byś pokazał ten przekaźnik?
Jak mówisz że to przy alternatorze to jak najbardziej, przerwa w torze L przy alternatorze nie pozwoli uruchomić rozrusznika. Bo ten przekaźnik co piszesz to blokada rozrusznika na uruchomionym silniku.
Musisz sprawdzić ten czarny gdzie jest podłączony. Czy nie jest on podłączony przez przekaźnik do rozrusznika (zacisk 50),lub na wyjście z automatu rozrusznika(zacisk gruby )którym jest podłączona plecionka lub gruby przewód co wchodzi do rozrusznika. Bywa że automat rozrusznika ma dodatkowy zacisk konektorowy ,lub na śrubę M-5 lub M-6.
Przekaźnik rozrusznika powinien mieć 4 bądź 5 wyprowadzeń, dwa od cewki czyli sterowanie (86-85) i trzy bądź dwa od styku (30-87-87a). Jak zewrzesz przez żarówkę H4 tyk 30 i 87 rozrusznik powinien się odezwać i po tym można namierzyć który nim steruje bez ruszania strony sterowania nim. https://obrazki.elektroda.pl/5914649300_...
Ponawiam, po roku co relacjonuje klient problem powrócił. Teraz dodatkowo głupieje przekaźnik głównych obwodów zapłonowych, wychodzi że oba są sterowane z body. Ktoś może przerabiał naprawę tego modułu?
bardziej kostka przekaźnik który słyszysz to przekaźnik odciążeniowy stacyjki - podczas kręcenia wyłącza nawiew, światła, wycieraczki itp
Musisz sprawdzić czujnik sprzęgła, sterowanie przekaźnika rozrusznika i sam przekaźnik ...tak na początek
F1-30A-silnik went. chłodnicy, podgrzewacz filtra paliwa F2-30A-regulacja silnika F3-7,5A-klimatyzacja F4-3A-dwupaliwowy system zasilania F5-7,5A-dwupaliwowy system zasilania F6-7,5A-skrzynia automatyczna, przekaźnik rozrusznika F7-7,5A-poduszka bezpieczeństwa, regulacja silnika, podgrzewacz filtra paliwa F8-7,5A-dwupaliwowy system zasilania F9-dioda...
Zafira B 2006r 1.9cdti 120km
Namieszałeś w przekaźnikach. Mylisz przekaźnik rozrusznika z przekaźnikiem wentylatorów. Lub zwierasz nie te piny. Auto na warsztat. Ewidentnie brakuje diagnostyki.
przekaźnik rozrusznika (ten w desce bezpieczników) może szwankować lub przewód pomiędzy tym przekaźnikiem a VIC-em ma przerwę. Przekaźnik rozrusznika - jak każdy przekaźnik- ma w sobie przełącznik.Kiedy jest uruchomiony przełącza się tak, aby połączyć zacisk 30 z zaciskiem 87, ale i wówczas rozłącza stałe połączenie z 30 do 87a. Zacisk 87 połączony...
Przekaźnik TYCO V23141-A3001-X19 jest przekaźnikiem rozrusznika w motocyklu BMW K1200LT 2009. - Jest to przekaźnik zintegrowany z blokiem wyzwalania. Próba zastosowania innego przekaźnika pomijając układ sterowania (to ta mała płytka wykonana w technologii SMT) mija się z celem i szkoda czasu na takowe eksperymenty. Czy ten przekaźnik jest uszkodzony?...
https://obrazki.elektroda.pl/3577983800_... 1. Przekaźnik silnika wentylatora chłodnicy 1 2. Przekaźnik układu klimatyzacji 3. Przekaźnik sterowania silnika 4. Przekaźnik pompy paliwa (podgrzewacza filtra paliwa) - tu zależy od wersji 5. Przekaźnik rozrusznika 6. Przekaźnik pompy skrzyni biegów 7. Przekaźnik silnika wentylatora chłodnicy...
Może na początek spróbuj to Arduino uruchomić z osobnym zasilaniem z baterii, nie z instalacji samochodowej, to będzie wiadomo czy zakłócenia pochodzą od zasilania.
Podłączasz przekaźnik cewka pod kabel od automatu rozrusznika lub pod kabel od stacyjki podczas rozruchu minus cewki na masę czyli 86-85. Czujnik pod styki przekaźnika 30-87a.
jaki najlepiej zastosować przekaźnik (aby wytrzymał prąd), który ma załączać rozrusznik samochodowy???
W takim razie pewnie rozrusznik zapewne komutator i szczotki. Ewentualnie słaba masa rozrusznika lub przekaźnik rozrusznika.
Dokładnie, elektromagnes nie puści i EZS nie pozwoli przekręcić nieautoryzowanego klucza. Miałem ostatnio podobny przypadek, klient po wymianie akumulatora nie mógł zapalić, nie działał rozrusznik. Rozleciał się przekaźnik przytwierdzony do klemy +, który odcina prąd do rozrusznika
Sprawdź czy napięcie dochodzi do rozrusznika ( spróbuj zakręcić "na krótko"). Jeżeli tak to napraw rozrusznik, jeżeli nie to sprawdź przekaźnik rozrusznika.
Nie rób takiej akcji bo przekaźnik w blokadzie podczas spoczynku zwiera styk roboczy do masy i wypalisz dziurkę w płytce blokady. Spróbuj podać napięcie na rozrusznik ale odłącz przewód sterujący automatem. Wtedy napięcie nie cofnie się na przekaźnik i nic nie uszkodzisz. Sprawdź czy napięcie dochodzi do rozrusznika. Sprawdź czy w skrzynce pod maską...
Witam . Obecne ciągniki i nie tylko(rozwiązanie dawno stosowane)posiadają elektryczną blokadę rozrusznika.Działanie blokady polega na braku możliwości uruchomienia rozrusznika gdy ciągnik jest na biegu i nie tylko.W najprostszym wykonaniu zastosowany jest przekaźnik i czujnik(krańcówka)na skrzyni biegów,która połączona w obwód sterowania (cewkę)przekaźnika...
Witam Rozrusznik posiada przekaźnik w scanii od serii R i była na to nawet kampania,dokładnie nazywa się to ,,przekaźnik wstępny rozrusznika"
Witam! Kupię przekaźnik rozruchu silnika jednofazowego do kompresora. Przekaźnik czteropinowy, dwie cewki, jeden styk. Identyczny jak w załączniku. Dziękuję za pomoc i proszę o kontakt. Pozdrawiam!
Najpierw sprawdź przekaźnik rozrusznika zanim rozbierzesz całe autko i przełożysz do drugiej ramy. :)
Po takim opisie... naładuj akumulator, bo jest rozładowany.
Po drodze są 2 sterowniki a finalnie przekaźnik rozrusznika uruchamiany jest przez sterownik silnika EDC.
CT 354 (ZAZ 968A,,Zaporożec") Dla ЗАЗ 966 , ЗАЗ 968 М , Typ rozrusznika Zastosowanie ZAZ-966, -968, -968M, Volynets, Zaporożec, LuAZ-967M, -967A Rozruszniki ST-354 i 368 mają gwintowane otwory w kołnierzu, ponieważ jest on mocowany za pomocą śrub. Rozruszniki ST-354, ST-368, ST-351 i ST-366 mają ten sam przekaźnik trakcji.
Ma ktoś może możliwość zidentyfikowania tych elementów, ponieważ poprzednik grzebiący w mojej karcie zrobił w nich spustoszenie? Z góry dziękuje. http://obrazki.elektroda.pl/8650193100_1...
Na 86 jest po zapłonie +12 a na 85 jest wysterowania z ecu masą i na nim jest 10 v mierzone względem bieguna dodatniego aku. Ktoś już pisał na forum o takim przypadku że wiązka pocięta czy piny Zaśniedziałe woda itd , a tu jest malina - wszystkie przewody do przekaźników ok oprócz wysterowania o które pytałem .Przekaźnik nr 4 działa prawidłowo w zależności...
Moim zdaniem brakuje gdzieś zasilania. Któryś przekaźnik nie domaga. Owszem. Styki elektromagnesu rozrusznika albo to koniec szczotek w nim. Czym popierasz swoją teorię bo ja widzę że chyba nie przeczytałeś postu. On kręci za każdym razem tylko raz odpala a raz kręci i nie odpala.
Dziękuję za zainteresowanie tematem :D. Uszkodzona stacyjka i zielono mi we wtyczce ECU silnika. ECU udało się uratować. Przekaźnik rozrusznika sterowany z sterownika silnika.
Dzięki wielkie, wydaje mi się że to będzie to. Jak wymienie to dam znać czy to było to. Dzięki za zainteresowanie się tematem.
Przekaźnik rozrusznika jest sprawny (słychać jak tyka) Masz przekaźnik dający prąd na elektromagnes rozrusznika ? To go podmień, wcześniej sprawdziwszy to co napisał kolega powyżej. Przekaźnik ma nóżki opisane 87, 30, 85 i 86 ? 86 i 85 to sterowanie, zasilanie cewki przekaźnika w plus i minus/masę, tyka - znaczy działa. 30 może być plusem zasilania,...
Raz pali raz nie - sprawdź przekaźnik od rozrusznika w skrzynce z bezpiecznikami koło akumulatora mogą być styki nadpalone
Witam. Mam problem z Honda frv 2005 1.8 benzyna +lpg. kleil rozrusznik i ale nie on jest problemem (wstawiony nowy). Auto po wjechaniu w na posesję gdzie były luźno ułożone płytki chodnikowe zostało,... Bezpośrednia odpowiedź Najbardziej prawdopodobna usterka po takim uderzeniu to przerwany/rozsypany obwód zasilania wysokoprądowego: pęknięty pasek...
Po pierwsze. Jeśli masz zapłon DC CDI, to przez zdechły akumulator nie ma bata aby ci odpalił, nawet na pych byłoby ciężko. Po drugie. W okolicy akumulatora oraz rozrusznika masz takie grubsze przewody. Odkręć je i wyczyść syf pod nimi. Jeśli jest tam syf, to po prostu prąd słabo dochodzi do rozrusznika, dlatego nie kręci. Jeśli masz, możesz na przewodach...
Nie widzę za bardzo związku. Jest rzeczywiście przekaźnik w skrzynce bezpieczników, ale nie pamiętam który. Zamieściłem na forum spis bezpieczników i przekaźników to sobie poszukaj jak nie masz takiego spisu w aucie. Sprawdź czy klika po włączeniu rozrusznika kluczykiem. Była seria wadliwych przekaźników, ale dotyczyła wcześniejszych roczników. Na wszelki...
Dźwigania zmiany biegów załącza masą kolor brązowo/biały przekaźnik J207, ten przekaźnik steruje automatem rozrusznika.
przekaźnik rozrusznika yamaha przekaźnik rozrusznika chrysler zrobić przekaźnik rozrusznika
pomiar energi elektrycznej silnik inverter schemat instalacja mazda
transoptor klucz renault master
Kody serwisowe Termet Slim - diagnostyka i konfiguracja Wyjmowanie pojemnika na wodę w Mastercook LW-58