To dioda gaszaca nic ci nie uszkodzi, nie jest to przekaznik ecu silnika
Wniosek na przyszłość - trzeba googlować, myśleć i kombinować. Diodę można kupić, obudowa chociażby z przekaźnika samochodowego.
Dioda powoduje niwelację przepięć na cewce w momencie wyłączania napięcia zasilającego przekaźnik do poziomu jej przewodzenia. Zabezpiecza to np. tranzystory sterujące przed przepięciami. Skutkiem ubocznym jest wydłużenie czasu odpadania kotwicy przekaźnika, bo dłużej płynie prąd przez cewkę - najpierw roboczy a potem ten z samoindukcji zwierany przez...
Jeżeli to ma się wzajemnie nie zakłócać to te diody są konieczne. Dlaczego uważasz że diody są słabym ogniwem?
Najzwyklejszy samochodowy przekaźnik. Np. ; https://www.piekarz.pl/20001-przekaznik-... + dioda 1N4007. Są wersje z już zamontowaną diodą.
Załączy przekaźnik, jeżeli dodasz rezystor 10k podłączony do wejścia Reset i +5V. Dodaj jeszcze kondensator elektrolityczny (100-220uF) na wejściu stabilizatora za diodą.
Przekaźnik/zawór/cewka z diodą w uzwojeniu nie zakłóca (radiokomunikacja).
Wszystko źle Przekaźnik samochodowy cewką do wyjścia NO i +12V domofonu Przycisk równolegle do NO i COM w domofonie. Styki przekaźnika samochodowego szeregowo z którymś z przewodów zasilania 24V Równoległa dioda przy elektrozaczepie odwrotnie spolaryzowana Diody pozostałe zbędne Dodano po 19 Jak grzecznie prosisz to masz:
Nie tylko PLC ale w każdym przypadku gdy napięcie wsteczne przekaźnika może nam coś uwalić-n.p. tranzystor sterujący.W przypadku instalacji samochodowych nagle pojawienie się napięcia znacznie powyżej 30 V może nam uwalić coś n.p. ECU koszt diody niewielki ale spokojny sen-bezcenny
Dałoby się to zrobić za pomocą dwóch przekaźników od wyciągarek samochodowych i jednej dużej diody prostowniczej. Do tego oczywiście sterowanie czyli przełącznik załączający cewki przekaźników przy połączeniu szeregowym.
No to potrzebny opóźniacz załączeniu przetwornicy, być może nawet przekaźnik samochodowy starczy.
Jest dana dioda w kostce przekaźnika pomiędzy 86 a 85. Czyli 85 do masy w takim razie? I dlaczego dioda odgrywa takie znaczenie?
Przekaźnik mniejszy od bc139
W sobotę znów był błąd a dziś zmieniłem przekaźnik ,pewnie w ciągu tygodnia się okaże czy to było to.Rozebrałem ten stary i wyglądał dobrze..Mam płytę z diodami led więc podczas kręcenia rozrusznikiem oświeciła się dioda przy przekaźniku od startu.Jeżeli nadal byłby problem a dioda będzie się zapalać to rozumiem że trzeba sprawdzić przewód od przekaźnika...
Jeden przekaźnik samochodowy i zwykła dioda 1N4007 wystarczy aby ustrzec się przed odwrotnym podłączeniem akumulatora. Cewkę przekaźnika sterujesz szeregowo przez diodę, tylko jak będzie właściwa polaryzacja styki się załączą.
Ten dolny przekaźnik (na schemacie) musi być solidny. Możesz użyć typowego samochodowego. A jako diod użyj zwykłych, jednoamperowych z serii 1N...
Są dwie opcje. Albo dwie dodatkowe diody 5-8A, albo dwa przekaźniki "samochodowe". http://obrazki.elektroda.pl/1069644500_1...
Co do tych elementów (tranzystor/rezystor/dioda):powinny być standardowej, czy większej mocy? Zakładając, że przekaźnik standardowy samochodowy z prądem cewki 100-120mA to: diody takie jak ma schemacie (standardowa dioda prostownicza 1A/1000V), tranzystor dowolny NPN 200mA, rezystor dowolny 4,7kΩ. A może tylko zasilanie cewki przekaźnika podłączyć...
A czy przekaźnik samochodowy 30A może być do diody 1a?
Wystarczą dwa zwykłe przekaźniki "samochodowe" lub jeden przekaźnik + dwie diody 5A , 2 x 0,5m przewodu i potwierdzanie kierunkowskazami gotowe.
Przeglądając kiedyś forum trafiłem na tester temat uszkodzonego testera przekaźników firmy Voltcraft RT-100. Jest to tester przekaźników samochodowych na napięcie 12V. Temat tego testera mnie dość mocno zaciekawił lecz cena zakupu zniechęciła. Myślałem o zrobieniu samemu takiego testera ale nie miałem pomysłu na obudowę. Temat jakoś umknął z głowy....
Niestety musisz jednak pokombinować i użyć układu od Cici (on zresztą pasuje do przekaźników samochodowych), musisz zdobyć jeszcze 2 duże diody prostownicze a krańcówki muszą być wysokoprądowe (co najmniej 10 Amperow) a nie miniaturowe. Jakbyś kupił radyjko dwuprzekaźnikowe z możliwością pracy przekaźników bistabilnej i synchronicznej (takich też jest...
Dioda wygląda na dobrze wlutowaną. A ma ona połączenie z kolektorem T3
Dodam do tego co kolega Błażej napisał, przy podłączonej równolegle do cewki przekaźnika diodzie istotna jest polaryzacja. Przy złej polaryzacji uszkodzeniu ulega dioda i robi zwarcie.
Tylko przekaźnik do kolektora tranzystora bo masz NPN, a nie PNP tranzystor. Dioda jest po to aby zabezpieczyć tranzystor przed przepięciami podczas zadziałania przekaźnika. Bez tej diody tranzystor mógł by się uszkodzić. Podczas zadziałania przekaźnika mogą powstać napięcia wyższe niż napięcie C-E (60V). Możesz to zasilać napięciem samochodowym. Postój...
Znak tej siły jest przeciwny, dlatego diody montuje się zaporowo do zasilania, by właśnie ją zwierały.
A co do gaszenia nie drogim kosztem co polecacie wpiąć w układ? Do gaszenia tego typu spraw? Gaśnice proszkową :wink: Równolegle do zestyków jakiś kondensator z rezystorem. A jak przekaźnik steruje cewką elektrozaworu to diodę.
Zgadza się, po podłączeniu transformatora, gdzie każdy z przewodów jest podłączony "pewnie" wszystko działa jak należycie. Dziękuję za wyjaśnienie i podpowiedź. Teraz chciałbym skomplikować nieco sytuację. Chciałbym dodać sygnalizację uszkodzonego bezpiecznika. Przeczytałem forum, że można równolegle dodać diodę z rezystorem, ale jak któryś z użytkowników...
Witam mam takie pytanko ponieważ mam 2 sterownik do kamer samochodowych 360° lecz potrzebuje zrobić coś takiego aby kamery można było włączyć po wbiciu wstecznego oraz przez włącznik tylko prąd 12v musi być ukierunkowany czyli w jedną stronę jeśli drugie zasilanie będzie podawane to nie może przejść na drugie zasilanie , zatem potrzebuje jakiś przekaźnik...
Żadnymi "diodami" nie zmienisz polaryzacji. Potrzebujesz dwa zwykłe, samochodowe przekaźniki na 12 V, które wysterujesz impulsami "masy" z centralki alarmu a odpowiednio połączone styki wykonawcze przekaźników dadzą Ci np. impulsy [+12V] Tylko dlaczego w Ford Connect z 2006 r chcesz sterować centralnym zamkiem impulsami [+] ? Gdzie chcesz się podłączyć...
Może masz przekaźnik z diodą ,wtedy ważne jak podłączysz do lampy
W centralce jest jeden przewód na kierunki Dodano po 3 Odseparować diodami kierunkowskazy i wpiąć się w swicha przed moduł drzwi kierowcy. W komforcie masz już CAN i nic nie zrobisz. Nic nie trzeba separować. Czyli z tego co rozumiem to wpinam się w wiązkę w drzwiach kierowcy. Przewodów do kierunków gdzie szukać? (jestem elektronikiem elektrykiem ale...
Prąd sterujący cewką przekaźnika nie musi być stały, może być przemienny ważne by napięcie na jakie producent przewidział zasilanie cewki zgadzał się z napięciem zadanym. Jeżeli w układzie sterującym będzie jakaś elektronika to trzeba równolegle do cewki przekaźnika włączyć diodę przepięciową a przy zasilaniu prądem przemiennym transil dwukierunkowy....
Co do poboru prądu. W stanie ustalonym prąd będzie płynął tylko przez rezystor rozładowujący kondensator (na schemacie 1kΩ). Jako tranzystor do przekaźnika wystarczy Ci BC639. Diody mogą być zwykłe prostownicze. Pozdrawiam!
Może coś takiego: http://obrazki.elektroda.net/10_12500165... 3 diody 2 przekaźniki (samochodowe, ze szrotu, 12V) 5 rezystorów Rezystory przy diodach dobrane dla każdego napięcia, przy przekaźnikach tak aby zadziałały na dwóch następnych napięciach. Można wykonać w podobnej formie na tranzystorach (ale one nie wydają takiego fajnego trzasku). Rysunek...
Witam. Nie mam już sił z tym , chyba peugeot 106 nie jest stworzony do CB radia ... To chyba trzeba by stwierdzić, że to Autko nie jest odkłócone od silnego pola elektromagnetycznego. :cry: Muszę przypomnieć, że większość przekaźników w samochodach ma diody przeciw przepięciowe (dla zabezpieczenia elektroniki w autku) , które działają jak diody detekcyjne...
Witam. Przekaźnik samochodowy wstawisz bezpośrednio zamiast diody i rezystora. Pamiętaj o diodzie zwrotnej, równoległej do cewki przekaźnika i włączonej zaporowo w stosunku do + zasilania ( poprzedni schemat). Do innych przekaźników należy dobrać rezystor szeregowy tak, aby nie przekroczyć parametrów zasilania cewki. Pzdr.
Możesz zrobić tak jak autor. dwa przekaźniki samochodowe i dwie diody prostownicze. Wtedy jest tylko jeden włącznik w miejscu START http://obrazki.elektroda.pl/7725641300_1...
Bez tych diód układ też zadziała, ale warto je zastosować. Pamiętaj tylko, że mają być włączone równolegle do cewki przekaźnika w kierunku zaporowym . Na Allegro znajdziesz gotowe podstawki pod przekaźnik samochodowy z kablami i diodą zabezpieczającą. Musisz wtedy zwrócić uwagę na polaryzację wyprowadzeń takiego przekaźnika.
Użytkownik by musiał pamiętać, aby przed podłączeniem Eskę rozłączać. Możesz zastosować najprostsze zabepieczenie przed odwrotnym podłączeniem akumulatora w postaci przekaźnika z cewka zasilaną przez diodę. Sprawdzi się tu niedrogi przekaźnik samochodowy...
A transoptor ? zamiast mrugającej diody podłącz diodę transoptora, będziesz miał izolację galwaniczną od alarmu i możesz po drugiej stronie robić co tylko będziesz chciał. Na takiej samej zasadzie możesz migającym LEDem sterować fotodiodę, zamiast przekaźnika wystarczy tranzystor MOSFET do żarówki 5W i cykać nie będzie. Poradzisz sobie dalej sam ?
Trzeba by albo zrobić albo dokupić jakiś mały sterownik wyłączający napięcie, na dobrą sprawę to można go zrobić za pomocą kilku tanich i popularnych elementów typu dioda zenera przekaźnik itp. Prostownik stary więc jest to dobra i trwała konstrukcja o ile nie będziesz ładował gwoździ zamiast bezpieczników to będzie chodził wiecznie.
Jakiego kolega tranzystora użył i jaki prąd cewki ma ten przekaźnik ? A zapewne BC547, a taki samochodowy przekaźnik pobiera 100 albo 150mA, więc ten tranzystor tu nie nadaje się, ale przyczyną jego śmierci mógł być brak diody D1. Proszę zrobić to dokładnie wg schematu, za wyjątkiem: - R2 powinien mieć wartość 2-4,7k, - piny U1 połączyć wg notki "Uwaga",...
to nie najlepszy pomysł. To bardzo dobry pomysł zabezpieczenia, ale jak ktoś stosuje coś niezgodnie z przeznaczeniem, to i ma efekty. Z drugiej strony coś nie wykonalnego jest, aby przekaźnik samochodowy zabezpieczony w kierunku zaporowym na cewce, włożyć odwrotnie. Raczej wkładanie i wyjmowanie przekaźnika działającego bez tej diody doprowadziło do...
Witam wszystkich. Proszę o pomoc w doborze diody lub jakiegoś elementu. Mam dwie żarówki zasilane z modułu z osobnych wyjść ok. 9 V i świecą słabiej, do tych żarówek, używając przełącznika, chciałbym doprowadzić 12 V, żeby żarówki świeciły mocniej. I tu pytanie: jakiej diody lub innego elementu użyć, aby np. 12 V nie trafiło do modułu z wyjściem 9 V,...
Zakupiłem moduł ESS (ABL) który jest sterowany masą,mam go podpiętego pod czujnik stopu , czujnik stopu jest załączany plusem obciążenie to 0,02 A, podłączając przekaźnik samochodowy z diodą 12V 40A ,wszystko działa prawidłowo , denerwowało mnie to ze słychać w przekaźniku przy naciśnięciu stopu styki ,kupiłem bo nie znam się tak przekaźnik półprzewodnikowy...
czy wie ktoś jak sprawdzić układ koło przekaźników jego oznaczenie to : 1237HA...?
Jeśli masz włączony zapłon, to na "+ ze stacyjki" jest 12V, więc zaciski diody są, można powiedzieć, zwarte i dioda nie świeci. Gdy teraz zapłon wyłączysz, to stacyjka stanowi przerwę i za nią pojawi się potencjał bliski masy, bo podłączone do niej odbiorniki to wymuszają. Prąd wtedy płynie od "+ z AKU", poprzez diodę, rezystor i odbiorniki normalnie...
I tak czeka cię kombinacja. Więc lepiej prosto o tanio. Niż skomplikowanie i drogo. A do tego dążysz. Możliwość parę rozebrać tą i wymiana akumulatora. Lub wyciągnięcie przewodów i instalacja innego na zewnątrz. Kupno. Kamery nowej co już to ma. Podpięcie się do zasilania i przekaźnik np. 3SPR150. Jak tak bardzo się boisz to prosto do akumulatora przez...
Zależy od rezystancji/prądu przekaźnika (trzeba zmierzyć lub sprawdzić po typie) ale i tak trzeba dodać dodatkowy tranzystor P-N-P ( np. BD136 + dioda) lub Mosfet P lub jeżeli prąd cewki nie będzie zbyt duży: Wymienić tranzystor T1 na BC337-40, usunąć R5 a wstawić tam diodę 1N4007 (lub podobną), katodą do plusa zasilania 12V, w kolektor wstawić jeden...
Brakuje połączeń między uzwojeniami wtórnymi, i diody przy cewce przekaźnika.
Trzeba jeszcze 4 przekaźniki samochodowe i 4 diody - po dwie każdego na skrzydło - a krańcówki muszą być typu NC czyli w środku ruchu siłownika zwarte a przy końcach ruchu rozwiera (w tych siłownikach chyba właśnie tak działają) - wszystko opisane w poście nr 34 w bieżącym temacie - po jednym takim aparacie na skrzydło i odpalane razem przez podanie...
Jakikolwiek samochodowy nisko prądowy NO. Ale kolego. Nie zapominaj że nie wiedziałeś jak podłączyć 2 aku razem. A ty chcesz montować przekaźnik? Do niego musisz wciąć diody. Żeby prąd z aku nie ''cofał'' do przekaźnika. Poza tym ty masz zabezpieczyć tym aparaturę, czyli odłączyć aku PRZED ŁADOWANIEM a nie dopiero po podaniu napięcia z zewnątrz.
Można jeszcze do końcówek silnika podłączyćpiny '~' mostka (można go zrobić z diod), a '+' i '-' do '+' i '-' zasilania.
Przekaźnik przełączny (zwierno-rozwierny) na 70A z diodą odkłócającą przepięcia na cewce. Znalazłem podobne, ale bez diody. https://automatyka.elstat.com.pl/p28179,... https://www.mpartner.com.pl/przekaznik-s... Dodano po 38 Przekaźnik przełączny...
przede wszystkim pilnie daj diodę (np. 1N4148) zaporowo, równolegle do cewki przekaźnika w celu gaszenia przepięć po drugie jaki masz przekaźnik? może zbyt słaby i wreszcie dodaj jakieś lepsze filtrowanie zasilania mikrokontrolera, stabilizator to nie wszystko, potrzeba dużo dobrych kondensatorów odsprzęgających (elektrolit + ceramik) przed stabilizatorem...
#13 opisałem działanie sieci zegarowej, Ty w #10 też poprawnie, ale zacząłeś bredzić :cry: przy zegarze samochodowym. Tylko tyle. Bo można zrobić mostek H z dwóch diod i dwóch przekaźników, owszem, ale jak to wysterujesz zegarem samochodowym? Zrealizowałem takie coś, kiedyś (sieć zegarową), w jakiejś firmie tutaj, stosując programowany przekaźnik czasowy,...
Zrobię próbę z samą diodą np 30 A i zobaczymy co będzie dam znać Z tym że koledzy wyżej mają rację, jedną diodą tego nie załatwisz. Wstawiając ją w kierunku przewodzenia - nie ma separacji, drenuje oba akku. Wstawiając w kierunku zaporowym - nie ma ładowania małego akumulatora. Najprościej rozwiązać to tanio, sterownikiem świateł dziennych z dodanym...
Pytanie moje brzmi, jak będzie z żywotnością takiego układu ? bo będzie miał on dość trudne warunki, i narażony będzie na wysokie temperatury... . Ktoś może wypowiedzieć się w tej kwestii jak dobrze zabezpieczyć taki układ oprócz szczelnej obudowy ? Sam układ po zmontowaniu możesz zabezpieczyć lakierem czy właśnie szczelną obudową. Zwróć uwagę na prąd...
Na 27MHz działają wszystkie przekaźniki z serii MT i wszystkie kontaktrony. Jedyne , które NIE działają to "samochodowe", ale też mozna je wykorzystać. Pamiętaj tylko , że każdy przekaźnik ma zwłokę czasową, którą trudno pokonać w np. pomiar w.cz. + tranzystor do przekaźnika. Jedynym rozsądnym rozwiązaniem to przełącznik diodowy na diodach PIN albo...
Dioda prostownicza włączona w kierunku zaporowym.
Dzięki za podpowiedź z CD4093 - czyli zostanę przy +12V (+ dodam diodę Zenera). Warto dodać rezystor szeregowy i diodę Zenera z kondensatorem, nie żeby stabilizować napięcie, ale żeby zabezpieczyć przed przepięciami z instalacji samochodowej, dioda Zenera może być na 15V. https://obrazki.elektroda.pl/9149445700_...
Kup sterownik zamka [url=http://www.elmax-alarmy.pl/sterowni... K-1903 (link tylko jako przykład). Chińszczyzna, ale najmniej awaryjny z tych, które w ostatnich latach przemieliłem. Jest niebieska dioda i możliwość ustawienia wyjścia dodatkowego pod zewnętrzny przekaźnik blokady zapłonu - zamknięcie samochodu powoduje ciągłe...
Też jestem ciekawy jak to zrobiłeś za pomocą diody?
Schemat podłączenia siłowników do centralki - "D". Kolory przewodów masz opisane na obu schematach. co dalej z bagaznikiem Konieczny dodatkowy przekaźnik a podłączenie zależne od typu samochodu. kierunkami w centralce Masz jedno wyjście na kierunkowskazy , więc potrzebujesz dwie diody prostownicze aby rozdzielić na L i P lub dodatkowy przekaźnik z dwoma...
Witam Pytanie chyba banalne dla znawców tematu. Co daje rezystor podłączony do wyjścia cewki przekaźnika. jakieś zabezpieczenie ? Co do diody wiem ale rezystor ? Można go spotkać np w samochodowych 12V przekaźnikach.
Jakieś 5zł, zwykły samochodowy przekaźnik, byle ze stykiem przełączanym.
Jak widzę tamto wyjście ma zaledwie 300mA maksymalnego prądu tak więc żeby nie ingerować w elektronikę centralki proponuje podłączyć to przez przekaźnik jedną nóżkę zasilającą przekaźnik (pamiętaj przekaźniki samochodowe i większość montażowych mają diodę zabezpieczającą i ważne jest prawidłowe połączenie) do sterownika (fioletowy) a drugą do plusa...
Przesyłam schemat który realizuje oczekiwane przez Ciebie funkcje! przekaźnik jest popularny samochodowy oznaczenia na moim schemacie odpowiadają oznaczeniom na przekaźniku diody powinny być np takie BY 500 lub BYC 10. Link do zakupu diod http://lewandowscy.pl/txt_ver.php?p=27&t... opis > 85 i 86 -cewka przekaźnika podłączona pod siłownik 30...
Dzięki za porady. Jak zrobie to napisze. Z tego co napisałeś wnioskuję, że jednak sam chcesz to zrobić. No cóż, jeżeli tak to mała podpowiedź. Widzę, że nie wiesz jak ustawić punkty lutownicze, więc zamiast tego zamontuj diody na zielonym i niebieskim i nimi odseparuj spoczynkowy minus ze sterownika. Czyli bardziej po ludzku kup dwie diody np. 1N4002...
Uszkodziła mi się ta przetwornica w takiej ładowarce. Coś tam łączyłem, zwierałem i pyk ...na wyjściu pełne napicie wejściowe. Ograniczenie CC miałem ustawione na 5A więc to nie było przegrzanie. Teraz dałbym przekaźnik na wyjściu. taki prosty układ z diodą w cewce aby styki załączały się tylko przy prawidłowym podłączeniu aku i jakiś tranzystor szeregowo...
LM7907/LM2917 - przejrzyj sobie datasheety. Co trudnego jest w zastąpieniu diody/żarówki przekaźnikiem? Możesz użyć obrotomierza samochodowego, komparatora i kilku innych rozwiązań z procesorem włącznie.
prościej można zamiast przekaźnika podpiąć poprzez diodę np 10 A akumulator z instalacją samochodową po kluczyku
Nie wiemy co jest na tych stykach, przecież ten przekaźnik coś steruje, jak tam są napięcia, zakłócenia itd... Można monitorować "wejście" przekaźnika, jeśli "coś" mu podaje 12V to może też świecić diodę. Dziwnie jest postawiony temat
Jeśli koniecznie się upierasz przy wyłaczniku po stronie wtórnej to zastosuj nawet przekaźnik samochodowy i podłacz jego cewkę© przez diodę pod zmienne napięcie przed Gretzem. Wyłaczając napięcie pierwotne przekaźnik "puści" i odłaczy Ci podłaczony akumulator od prostownika. Kiedyś się tak robiło jak były zawodne prostowniki selenowe by w czasie...
Rzeczywiście, za pomyłkę przepraszam, źle wyczytałem co ten układ ma robić, podtrzymanie skojarzyło mi się z podtrzymaniem zasilania. Ten ostatni układ na 2 tranzystorach jest chyba najlepszy, brak w nim tylko diody równolegle do cewki kontaktronu. Ma on jednak te wadę że potrzebuje bardzo dużego kondensatora. Z drugiej strony jego zaletą jest autonomia...
Minęło trochę czasu od ostatniego wpisu. Myślę że problem został rozwiązany. Przy obu elektromagnesach zastosowałem diody. Dodatkowo w bliższym zastosowałem dodatkowo przekaźnik samochodowy. Dziękuję wszystkim którzy wypowiedzieli się w moim temacie.
Zaczyna sie Doktorat ? :D http://www.led-sklep24.pl/wylacznik-doty... + przekaznik samochodowy i dioda.
Szeregowym opornikiem nic nie zrobisz, napięcie rozłączenia byłoby zupełnie nie przewidywalne, przy każdej próbie inne z tym samym opornikiem. Sam sprawdź w praktyce. Jak już ma być prosto i na gotowo to możesz dokupić diodowy wskaźnik napięcia akumulatora, taki w którym czerwona dioda zapala się przy 10,5V i sterowanie tą diodą wykorzystać do rozłączenia...
Przekaźnik, dioda, rezystor, kondensator. Przekaźnik bedzie trzymał styki dopóki kondensator sie nie rozładuje.
To wygląda, że ma to mieć zastosowanie w samochodzie. To możesz zastosować właśnie przekaźniki samochodowe tak jak wspomniał kol. dexterski. Np. taki z cewką na 12V i ze stykami przełączającymi. Lub tym podobny. http://ld-12p.katalog-tme.pl/ O ile w tym odbiorniku elementami załączającym przekaźniki są tranzystory, to należy pamiętać o zastosowaniu...
W latach 80/90 stosowano w Mercedesie tzw. "overvoltage protection relay" - przekaźnik który zabezpieczał elektronikę przed odwrotnym podłączeniem akumulatora i właśnie przed nadmiernym napięciem. Wyglądało to tak (przykład - bo były różne): https://obrazki.elektroda.pl/7877771000_... Schemat wewnętrzny zazwyczaj jest na obudowie, ale...
Ta dioda zabezpiecza tranzystor sterujący w alarmie.
No i lipa. Wiedziałem że to będzie za proste. Pomysł kybernetes-a byłby super rozwiązaniem, ale jest jeden mały problem: BSI. Spryskiwacz jest spięty z wycieraczkami, a wycieraczki ze spryskiwaczem. Pomimo tego, że spryskiwaczem nie steruje BSI, to włączenie spryskiwacza uruchomi wycieraczki. Jak podłączyłem przekaźnik wg schematu kybernetes-a, to po...
Nie dawno znajomy miał identyczny problem - również 2N2222 i samochodowy przekaźnik. Objawy identyczne.Nie widziałem zmontowanego układu. Zaproponowałem wymianę tranzystora na darlingtona BDX33. Znajomy twierdzi że układ działa poprawnie. Twój schemat jest poprawny. Z tego co opisujesz któryś z pomiarów jest błędny przy Uce 0,05V prąd Ic musiał by być...
Dowolne, ale zależy też jaki prąd ci jest potrzebny. W każdym razie najpopularniejsze diody typu 1N4001 do 7 dają prąd 1A. Napięcie od min. 50V a max 1000V. Jeżeli miałeś na myśli prostownik do ładowania akumulatorów samochodowych to już inne diody albo gotowy mostek.
Po co chcesz prostować napięcie w samochodzie? Przecież już jest wyprostowane. Prostownik jest w alternatorze. Instalacja jest na napięciu stałym. A jeśli chodzi o wyłączenie świateł dziennych, to zwykły przekaźnik samochodowy o dowolnych parametrach. Po załączeniu stacyjki styk NC przekaźnika podaje napięcie na światła dzienne, a po załączeniu świateł...
Silniczek pochodzi od BMW e39 lub e36 np taki https://allegro.pl/silniczek-tempomatu-0... jest od sterowany w oryginale przez moduł, ale ja nie chcę komplikować tematu u mnie ma on otworzyć przepustnicę o 15%, myślałem że mogę to zrobić na zwykłym przekaźniku i zastosować zwykły ciągły sygnał, który zadziała jak on-off,...
Nie wiem czy dobrze rozumumuję, a jakby zastosować zwykłe przekaźniki samochodowe, do sterowania zasilacz 12v. Styczniki z cewkami 12vdc. No i jaki diody?
Cześć :) . System oświetlenia sukcesywnie buduje się, przy okazji uczę się też nowych rzeczy. W związku z tym mam aktualnie 2 pytanka. 1. W systemie oświetlenia umieszczone jest kilka przekaźników samochodowych 4120. Posiadają one gniazda, w których między plusem a masą umieszczone są równolegle diody prostownicze gaszące impulsy z przekaźnika. Posiłkując...
Czy mogę zastosowac przekaznik 24V samochodowy Zwykły przekaźnik wystarczy. Jaki prąd bierze elektrozamek? Można w szereg z cewką wstawić diodę zenera 12V
Wolałbym jednak zabezpieczyć go "eskami". Ale czy są jakieś bardzo szybkie? Podobno o charakterystyce "B" są nawet zawolne jak do tego typu urządzenia. Czy przekaźnik samochodowy jako zabezpieczenie jest 100% dobrym rozwiązaniem?? Jeśli w poprzedniej konstrukcji Prostownik dawał 25A, tak pokazywały 3 amperomierze na diodach 5A podłączone w mostek, to...
Witam! Często, to co pisze na przekaźniku o wytrzymałości prądowej (chodzi szczególnie o te tanie przekaźniki, dostępne na rynku) jest tylko "pobożnym życzeniem" producenta. Widzę, że załączasz jakieś spore trafa (4A, 6A bezpieczniki), więc najpierw rozważ czy aby na pewno te przekażniki będą dobre. Moim zdaniem raczej byłyby tu wskazane mocniejsze...
Oczywiście, że możesz.. Nie zapomnij o diodzie zabezpieczającej na cewce przekaźnika.
No więc błędów na schemacie jest więcej (dopiero teraz miałem czas przyjrzeć mu się uważniej :D ). - p.8 (Vss) 4017 należy połączyć z masą (GND, -12V). Plus zasilania dołączyć do p.16(VDD) 4017 - diody sygnalizacyjne LED muszą mieć szeregowy rezystor ustalający ich prąd, o ile nie są to "LED-y samochodowe" przeznaczone do zasilania 12V. - wystarczą...
Da się, ale potrzeba diody, tranzystora, kondensatora i rezystora (obwód RC), od biedy wystarczy dioda i kondensator (i ew. rezystor) ale przekaźnik musiałby być inny (a nie zwykły "samochodowy"), tzn. z cewką o wysokiej rezystancji.
Cześć Wszystkim, Czy mógłby mi Ktos pomóc w zbudowaniu możliwie prostego układu odcinającego przekaźnik, gdzy napięcie z akumulatora samochodowego 11-14V spadnie poniżej 11V. Chciałem aby to było jak najprostsze. Myślałem o diodzie zenera i tranzystorze załączającym przekaźnik. Może ma Ktoś pomysł jak spiąć to w całość ? DZiękuje
Cześć, Przypomnę temat. U mnie jest identyczna sytuacja. Mam napięcie sterowania 0,5 V i ma sterować zasilaniem 12 V. To jest prawdopodobnie schemat podłączenia mojego alarmu: http://obrazki.elektroda.pl/8961228700_1... Niestety nie jestem w stanie dobrać odpowiednich elementów, ponieważ to już mnie przerasta. Wstępnie narysowałem schemat....
15V to nadal trochę za dużo dla przekaźnika 12V - moc strat w cewce będzie półtora raza większa od nominalnej; i za dużo dla LED-ów (jeśli listwa jest do instalacji samochodowej 12V, to przy prawidłowym działaniu regulatora powinna dostawać do 14V - można dodać dwie diody 1N4001 szeregowo, żeby obniżyć napięcie o 1.5V.
Nie zwykłe diody prostownicze. Jak dasz diodę prostowniczą w szeregu z cewka przekaźnika to tylko jedna polaryzacja (konfiguracja +/-) załączy przekaźnik. Łącząc dwa takie przekaźniki z diodami i dając diody w różnych kierunkach. Mamy przekaźniki które załączą się pojedynczo w zależności jak podłączymy plus i minus. Ok. Coś zaczynam łapać. Podpowiedź...
przekaźnik samochodowy przerywacz samochodowy przekaźnik zastosować przekaźnik samochodowy
rozmiar czcionki kostka nawiewu instrukcja obsługi funai
wzmacniacz audio inwerter naprawa
Hyundai Elantra 2011 – brak napięcia na rozruszniku, przekaźnik START, bezpieczniki, diagnoza EBnauer grubościówka – demontaż silnika krok po kroku, narzędzia, porady, bezpieczeństwo