Jak masz P0380, to on jest od całości układu, obojętne czy świeca spalona czy uszkodzony przekaźnik. Jak wyjmiesz przekaźnik zmienia się błąd albo status błędu?
Czerwono/biały to + w kolejnej pozycji stacyjki
Przesyłam schemat i lokalizację sterowania świec w tym modelu ...
Cała prawda z aferą "przekaźnikową" nie polegała na wadach tylko złym dobrze. Przekaźniki 527 i 457 (1148800003) nie są zamienne. Cały problem powstał w momencie kiedy jakiś poczwórnie habilitowany doktor wziął oba w rękę stwierdził że wyglądają tak samo i mają te samo parametry to są zamienne. I tak to poszło w katalogi sklepów. ASO nie miała z tym...
Obejrzyj. http://autowak.com.pl/start.asp?WCU=~TVc... http://www.iparts.pl/czesc/przekaznik-sw...
Przecież masz ładny schemacik :!: Oznaczenia to podstawa, ale niech tam..... 30- +aku. 15- +po stacyjce 50- + start (rozrusznik) 31-masa 87-wyjście na świece To z grubsza powinno Ci rozjaśnić problem, powodzenia.
Prawy dolny róg skrzynki
https://www.youtube.com/watch?v=Yxpsvccf...
Komora silnika strona prawa
NIe mam takiego schematu ale podpowiem praktycznie,nie wiem co dziala? ale jak sprawdzic: Z doswiadczenia wiem,ze najbardziej neuralgicznym punktem sa same swiece zarowe nalezy wykrecic wszystkie zasilania 12V i sprawdzic osobno kazda ze swiec Ωnierzem, dalej przedzwon przewod +, ktory idzie do przkazlika tzw. Rilla, natepnie jezli okazalo sie...
L - to lampka kontrolna , T - wejscie pod czujnik temperatury , 50 -to sygnał załączenia rozrusznika a 85 to cewka przekaznika.
W TYM ROCZNIKU BĘDZIE RACZEJ NAD TABLICĄ BEZPIECZNIKOWĄ
Poszło na PW.
Jak sprawdzić połączenie pomiędzy przekaźnikiem a sterownikiem silnika. Odłączasz akumulator, odłączasz przekaznik, odłączasz sterownik silnika. Bierzesz żarówkę np 21W i jeden zacisk żarówki podłączasz do plusa akumulatora, drugi biegun żarówki podłączasz pod styk DI w gnieździe przekaźnika, bierzesz kawałek przewodu i z gniazda sterownika silnika...
Nie wymaga kodowania. Sprawdź bezpieczniki SB12, SB6 oraz SA1. Czy występują inne błędy np. od świec żarowych?
Wrzuć ten nr w google może ci coś wyjdzie jakie świece
To nie jest problem z przekaźnikiem, na pewno nie w czerwcu (nawet zimnym, jak w tym roku), sterownik nie włącza świec >0°
Na sterowniku świec nie ma masy stałej, jest stały plus a sterownik uruchamiany jest sygnałem masy podawanym z ECM (pin8), jest jeszcze kabel diagnostyczny też z ECM (pin 3). Pozostałe kable to plus stały z bezpiecznika(pin 4) i 4 wyjścia na poszczególne świece(piny 1,2,6,7). Ze schematów wynika, że są dwa rodzaje grzania świec w Dusterze model 2010:...
Sterownik trochę schowany ale masz tu podpowiedź. A1.9 http://obrazki.elektroda.pl/6429776100_1... Rozbierz go i tam w środku są takie sprężyste blaszki które od przeciążenia się odlutowują (taki rodzaj bezpiecznika), trzeba przylutować i dalej prąd leci do świec. Sprawdź świece pod kątem zwarcia.
Oznaczenia: 15 - (+12V) ze stacyjki. 31 - masa 50 - sygnał do rozrusznika (tego, który uruchamia elektromagnes) T - do czujnika temperatury L - do lampki w liczniku. G1 - G5 - świece żarowe. Posprawdzaj czy wszystko wkoło działa (czyli czy dochodzą napięcia i czy świeci kontrolka świec żarowych w zegarach). Jak wszytko działa to przekaźnik walnięty.
Załączanie świec żarowych za każdym razem w tym aucie to norma.Naprawa-mało prawdopodobne żeby ci się udało.Używka w pierwszym lepszym szrocie-50zł. nie więcej.
Powinny być jak na rysunku TERAZ.jpg Dodano po 3 Najprawdopodobniej po takim podłączeniu będą grzały tylko dwie świece bo sterownik jest uszkodzony. Stąd też ktoś zmostkował a tylko doprowadzi do całkowitego zniszczenia sterownika.
Świece żarowe sprawdzić muszą być sprawne i posiadać taką samą oporność.
błąd pochodzi od spalonej świecy na 99.9%
Wielokrotnie na forum opisywane oznaczenia tego przekażnika .Oznaczenia te same co w VW i innych samochodach.L - lampka ,T -czujnik temperatury,50-sygnał z rozrusznika 85- masa ,86 -zasilanie po stacyjce , resztę wiesz.
Przekaźnik świec żarowych znajduje się w komorze silnika obok sterownika. W załączeniu rysunek. Pozdrawiam
W modelu C15 z tym silnikiem, jest sterownik sterujący grzaniem, chłodzeniem silnika i EGRem, siedzi pod podszybiem (na środku pod przednią szybą) a poznać go można po podłączonych do niego dwóch kościach z kablami. Przekaźnik grzania siedzi pod taką foliową osłonką na lewym nadkolu w komorze silnika. Może w modelu AX jest podobnie, ja bym szukał w...
Cześć, mam też T5 A sam Jeszcze nie wiem gdzie jest ten automat podgrzewania wstępnego. W książce WKŁ VW T5 piszą że przekaźniki są pod fotelem, pod kokpitem u dołu, i pod bezpiecznikami w przedziale silnika. Powiem że pod kokpitem nie będzie, ponieważ montowałem tam MFL więc nie widziałem go. Pod fotelem też nie. Więc zostaje przedział silnika. To...
http://obrazki.elektroda.net/97_12656611... http://obrazki.elektroda.net/97_12656611...
Możesz założyć zamiennik z numeru orginału. Nie polecam zakładać pierwszego lepszego. Dodano po 2 Sprawdź świece - po kolei daj napięcie z akumulatora przewodem 2,5mm kwadrat, jeśli iskrzy jest OK, jeśli nie jest spalona.
To nie jest przekaźnik świec tylko czasówka wycieraczek.
Na obudowie sterownika silnika (lewy przód pod nadkolem)
Zasada działania jest taka: -przekręcamy kluczyk w pozycję "zapłon" -zaczynaja grzać świece i zapala się kontrolka (tutaj uwaga: w układzie bardziej "zaawansowanym" - tak jak wspomniany Mercedes - w przypadku uszkodzenia którejś ze świec kontrolka się nie zapali. Zapali sie na ok. dwie minuty po uruchomieniu silnika) -kontrolka gaśnie - silnik jest...
Tu masz schemat moze się przyda
Może jak najbardziej dogrzewać przez jakiś czas mniejszym prądem.
Potrzebuje pomocy skąd jest podłączona masa do w/w pinu. Sterownik silnika jak potrzebuje zagrzać świece steruje tym przekaźnikiem wystawiając masę. Zależnie od temperatury płynu jaką widzi sterownik silnika.
przekażnik świec żarowych jest wysterowywany ze sterownika pin nr. 50 (sterowanie masą)
Zobacz wokolicach filtra powietrza,aku i lewej lampy takie coś z aluminiowym radiatorem
Podłącz diodę led z szeregowym rezystorem pomiędzy +12V a wyjście sterownika, podaj mu zasilanie 12V, spróbuj podać impuls +12V na wejście rozruch, zobaczysz jak się zachowuje Wydaje mi się, albo na zdjęciu jest taki cień, ale widzę zimne luty na 1 i środkowej nóżce scalaka
Tak, można. Na temat tego jest MASA wiadomości w internecie, ale podpowiem Ci - przelutować.
na rysunku widać przekaźnik i numerki oznaczają: 1-masa (31) 2-czujnik temperatury (T) 3-zasilanie po stacyjce ( +15) 4-sygnał z rozrusznika (50) 5-kontrolka(L) no i oczywiście zasilanie do świec przez bezpiecznik(50 do 80 A) i same świece. Jeżeli tak podłączysz to na pewno nic się nie stanie. PS.Te oznaczenia w nawiasach często występują na przekaźnikach
W Volvo tak jest. O czasie grzania świec decyduje ecm na podstawie temperatury zewnętrznej. Jeśli świece są sprawne nie ma co szukać problemu.
Wygląda na to,że połączenie jest w skrzynce. Według moich schematów F8 odpowiada za świece. Pozdrawiam.
Prosiłeś o informację, dostałeś informację. Wypadałoby podziękować zanim zadasz następne pytanie.
Na "suficie" komory silnikowej, mocno z tyłu - trzeba dobrze się schylić przy zaglądaniu.
Najważniejsze to sprawdzić czy dochodzi prąd do świec żarowych. Może bezpiecznik lub przekaźnik świec żarowych.
Do czterech średniej grubości Dodano po 33 [quote="wloc"]Do czterech średniej grubości przewodów
Oj tak. Sprawdź stojan. A jaki tam masz, ile amper?
czujnik temperatury-->sterownik silnika-->przekaźnik świec żarowych. nie wiem do końca o co pytasz.
30-zasilanie z akumulatora poprzez bezpiecznik okolo 80A 87-wyjście na świece 86-plus za stacyjką 85 masa L-lampka kontrolna grzania 50-styk elektromagnesu rozrusznika
świeca żarowy przekaźnik przekaźnik świeca żarowy schemat renault przekaźnik świeca żarowy
atmega8 miganie diody licznik primera ricoh duplex
siemens pralka instrukcja siemens pralka instrukcja
LTC LXDVB103 – najnowszy firmware 2023, aktualizacja USB, poprawa DVB-T2/HEVC Peugeot Boxer - Wyskakujący Pierwszy Bieg: Przyczyny i Rozwiązania