Moge się mylić ale za kierunki odpowiada skrzynka nad nogami kierowcy która zwie sie Moduł Centralnej Elektroniki. To nie Felicia gdzie od tego był osobny przerywacz - przekaźnik.
Możesz przy włączniku, ale czy jest sens? Ile lat wytrzymał ten włącznik? Niech połowę wytrzyma zamiennik. Zamienniki, szczególnie ostatnio popularne NTY to szajs. Aczkolwiek można kupić oryginalny i droższy Hella, który przeżyje samochód. Przekaźniki i tak dwa by były potrzebne chyba, bo światła mijania dwoma oddzielnymi torami idą.
myślę że to brak zasilania sterownika silnika(może przekaźnik)
Kostka stacyjki w pierwszej kolejności. Później przekaźnik obwodów zapłonowych.
To nie kostka tylko przekaźnik,zepsuty raczej.
Nad nogami kierowcy. Najprawdopodobniej pierwszy od prawej w dolnym rzędzie. Jak go wyjmiesz to ECU załapie błąd przekaźnika pomp paliwa.
Bsi to jest w peugeot citroen. Wysteruj przekaźniki,sprawdź jak widzi pozycje manetki,przemierz przekaźniki.
https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2... https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2...
Witam, wiem że post z 2006r. Ale może ktoś odpowie. Gdzie jest przekaźnik od wycieraczek w fabii 1? Pod kierownicą są tylko 2 przekaźniki to jest któryś z nich?
Podaj jakie masz kolory przewodów do tego przekaźnika.
bez fotek trudno się jednoznacznie wypowiedzieć , przypuszczam, że przekaźnik służy do wyłączania pompy paliwa po przełączeniu na gaz. Interfejs należy do bardzo popularnych i obsługuje wszystki klony AEB( bo to taki faktycznie masz sterownik) czyli zavoli ale i omvl , romano itd orac wiele innych sterowników. Interfejs bez trudu znajdziesz na allegro....
podłacz je bez komfortu , tak zeby przełaczniki sterowały bezpośrednio silnikami (za pomocą przekaźników)
Czy przekaźnik wycieraczki przedniej jest zabudowany wewnątrz modułu bordnetz? Czy jako osobny przekaźnik?
Problem z głównym przekaźnikiem zasilającym. Jak dobrze pamiętam nr 109.
Nie czytasz co się do ciebie pisze. Napisałem ci że to przekaźnik drugi od lewej dolny rząd tak? Nie trudno się domyślić że to nr. 18. Jak on jest załączony to ma być prąd na bezpieczniku F68 . A załącza go stacyjka. Także albo przekaźnik,stacyjka,przewody. Szukaj.
Witam, gdzie w Skodzie Fabia 3, znajduje się przekaźnik wycieraczek? Wycieraczki chodzą cały czas i nie da się ich wyłączyć. Można zmieniać szybkość i częstotliwość pracy na manetce, ale funkcja "off", nie działa.
Wymieniłem przekaźnik i problem z pompom paliwa jest rozwiązany. Czy ten przekaźnik odpowiada za jakieś inne urządzenia ? Ma może kto schemat jak powinny być doprowadzone przewody do kostki w którą wpięty jest przekaźnik ? i opis pinów tego przekaźnika .
Pod akumulatorem przy podłużnicy masz sterownik do wentylatorów w środku są przekaźniki najprawdopodobniej zgrzewają sie styki! Para wodna jest naturalnym zjawiskiem towarzyszącym spalaniu !!! Dodano po 1 Pod akumulatorem przy podłużnicy masz sterownik do wentylatorów w środku są przekaźniki najprawdopodobniej zgrzewają sie styki! Para wodna jest naturalnym...
Pod maską od alarmu jest tylko syrenka.
około 12,5 V
Świece moga być sterowane bezpośrednio ze sterownika Silnika Bez przekaźnika ?
ja zawsze w Fabii na krańcówki zakładam przekaźnik, bo mimo separacji diodami co ok 20-25 min na przewodzie od krańcówek pojawia się jakaś szczątkowa masa i wypala alarm.
Witam ja mam to samo pomaga podłączenie klemy na chwile mówią żeby sprawdzić przekaźnik moja fabia 1.4 mpi 50kw 2003
Tak odpala bez problemu, brak błędów w sterownikach, ps czy ktoś wspomoże schematem i opisem przekaźników??
Albercik 321 a możesz to narysować? Kiedyś widziałem jakiś układ z diodami włączonymi przy przełączniku ale nie pamientam czy to było zastępcze dla przekaźników.
Do wymiany przekaźnik.
Tak,pierwsze trzeba być pewnym że paliwo może swobodnie dochodzić. A drugie sprawdź za pomocą probówki ,czy masz prąd na zaworze pompy podczas kręcenia. Bo mogą być problemy z zasilaniem,np kostka stacyjki albo przekaźnik.
sprawdziłem w autodacie. Mapewno niema przekaźników
Zimne luty w okolicy przekaźnika. Pozdrawiam.
może przekaźnik
od strony pasażera nad nad nogami z przodu.Niewidze związku między przekaznikiem i przepalaniem żarówek.Raczej padłby z nadmiaru prądu przepływającego i tyle.
http://forum.skodaclub.pl/fabia-zrob-sam...
W tym modelu sterowanie rozrusznika bezpośrednio z kostki stacyjki. bez przekaźnika , styk 50b. ,
przekaźnik wypnij ,taki podwójny.
Witam. Proszę o pomoc w rozwiązaniu problemu dotyczącego Skody fabii II z 2008 rok z silnikiem 1.2 HTP. Samochód zgasł podczas jazdy i nie chce zapalić. Po przekręceniu kluczyka rozrusznik nie daje żadnych znaków życia. Wykluczam akumulator ponieważ został wymieniony kilka dni temu i na starym nie zmienia się tak samo nic. Posiada może ktoś schemat...
Aby trochę zawęzić poszukiwania problemu to proponuje sprawdzić czy na wyłączonym zapłonie można mrugnąć długimi światłami,jeśli można to znaczy że przekaźnik zmiany świateł działa poprawnie i zwarcie mogło nastąpić we włączniku głównym którym uruchamiamy postojówki i pozostałe oświetlenie,dzieje się tak czasami gdy są instalowane żarówki zamienniki...
Przekaźnik i na cewkę kondensator w celu podtrzymanaia .
Dzień Dobry . Proszę o pomoc ze schematem instalacji pompy paliwa - brak plusa sterującego przekaźnikiem pompy paliwa skoda fabia 2 2011 rok 1,6 TDI. Czy ktoś dysponuje schematem elektrycznym ?
Kostka stacyjki. PS jakiegoś alarmu nie ma?
Witam, ojciec kupił Skodę Fabię 1.4 mpi 2004 roku , w momencie przekręcenia kluczyka na zapłon od razu zaczyna się kręcić wycieraczka tylna ... co zrobić ? co sprawdzić ? Gdzie jest skrzynka z przekaźnikami ?
Wymień przekaźnik. Pompka może mieć taki pobór prądu że skleja styki przekaźnika. Sprawdził bym też czy podczas wyłączenia zapłonu zostaje masa i zasilanie na cewkę przekaźnika .
Panowie co tam odciąć najlepiej? Może być pompa paliwa. Do przekaźników kiepski dostęp.
Potrzebuję schematu przekaźników dla Fabii z 2003, auto jedzie ok kilometra i gaśnie (bez szarpania) zapala się kontrolka akumulatora. Można go od razu odpalić i już dalej jedzie ok. Wymieniono już pompę paliwową i filtr, nie zależy to też od ilości paliwa, sprawdzone... akumulator też jest ok, klemy też sprawdzone....jakieś pomysły?
ok, sprawdze rezystor, nie wiem jak dokładnie się go wymontowuje, ale zrobię najpierw test miernikiem lub próbnikiem. Gzie znajdę przekaźnik(i)?
Dzień dobry. Mam podobny problem z uruchomieniem silnika skody fabia 1. Po włączeniu zapłonu brak napięcia na pompie paliwa. Po ponownym przekręceniu kluczyka pojawia się ale nie za każdym razem. Który przekaźnik wymieniłeś w mojej skodzie są trzy ?
Klei się przekaźnik i trzeba go wymienić, jak alarm oryginał to w module nad dogami kierowcy, jak dokładka to w module alarmu
Okej temat rozwiązałem sam okazało się że aktywacja przekaźnika pompy paliwa w Fabii 1 jest poprzez potencjał ujemny może komuś się przyda na przyszłość wystarczy plus na stałe podłączyć z lokalizatora pod 86 na przekaźniku pompy paliwa i wszystko gra ; )
Napięcie do cewki to leci bezpośrednio z ter,15 przez bezpiecznik.Jak jest komunikacja to doprowadź na początek wszystkie te błędy do porządku.Czyli błąd przekaźnika pompy ,czujnik temp., MAP itd.Sprawdź linię 5v dla czujników.Potem doprowadź CAN do porządku.
O jakim przekaźniku piszesz kolego?
Nie, to cyk, to przekaźniki, nie rozrusznik. Tak ma być. problemem jest brak zasilania na cienkim przewodzie. Póki co, możesz spróbować podać tam plus z akumulatora i rozrusznik zakręci.
NIe ma przekaźnika do CAN. Trzeba zrobić pomiary na CAN napędu . Komunikacja między licznikiem gateway a silnikiem musi działać. Inaczej nie będzie palić.
powinien to byc pin 80
Każda Fabia ma CAN.
Szukaj obok przekaźników pod osłoną nóg kierowcy, może słychać ten przekaźnik jak włączasz światła?
Przelutowany przekaźnik na podłużnicy i jest ok.
Najprawdopodobniej padnięty jest włącznik. Ale dla sprawdzenia dodam schemat Nie wiem czy to taka wersja .światła mijania to żółty i żółto czarny kabel. S3 Włącznik świateł S6 przełącznik przy kierownicy K76-II przekaźnik załączany po zapłonie
kolego sprawdź przekaźniki pod kierownica, musza sztywno siedzieć
Włączenie rozrusznika leci bezpośrednio z kostki stacyjki, nie ma po drodze żadnego przekaźnika, kabel czarny z czerwonym paskiem 2,5mm²
Aby zrealizować blokadę należy rozciąc przewód czarno -fioletowy odchodzący od bezpiecznika(52) i wstawiając w obwód wyłącznik od Twojej pomysłowości zależy gdzie go umieścisz. Pamietaj o odpowiednim doborze wyłacznika na prąd 10A . Lepiej zastosować przekaźnik i sterować go wyłacznikiem.
Kolory przewodu zasilającego pompę są... różne: :) - od głównej listwy zasilającej do przekaźnika - czerwony - od przekaźnika do bezpiecznika (nr 61) - niebieski - od bezpiecznika do pompy - niebiesko-biały - od pompy do masy - brązowy
nie wiem, czy to może być coś z instalacją w drzwiach , bo wszystko działało i jak próbowałem dodać pilot to wszystko przestało. Tak jak pisałem po wciśnięciu "cycka" słychać przekaźnik zamka centralnego, ale nie ma reakcji na zamkach
Wielkie dzięki, byłem bliski poddania się i żaden warsztat nie był w stanie znaleźć problemu. Był to jeden z przekaźników w skrzynce bezpieczników. W mojej Skodzie Fabia 1.0 TSI 2019 https://obrazki.elektroda.pl/4144804000_... .
Na schemacie górnym ,masz opis jak podłączyć w Twoim aucie. Schemat w instrukcji jest ogólny. Połączenia lutujemy i izolujemy,jeśli alarm ma służyć niezawodnie. Co do włączania światełka to jest to opcja,potrzebny jest przekaźnik dodatkowy.
posprawdzałbym połączenia masy
Tak to się skończy tylko zastanawiam się gdzie ginie: przed przekaźnikiem czy za. Nie mam warsztatu, garażu, kanału, dostęp do świec jest koszmarny w tym aucie, a usterka zdarza się kiedy nie ma mnie w pobliżu więc nic nie pomierzę. Myślę o wyciągnięciu dwóch LED-ów na deskę i poinstruowania kumpla: -Obserwuj, jak nie zapali się kontrolka świec to patrz...
Witam. Proszę o pomoc mam taki problem tylko w lecie. Po przyjeździe do pracy w lecie i nagrzaniu się auta od słońca nie chce odpalić. Po paru próbach w końcu odpala. Później auto już za każdym razem odpala. Wymieniłem czujnik temp. nic to nie dało. Podpięty pod komputer nie ma błędów. Myślę o przekaźniku pompy paliwa tylko nie wiem który to jest- nie...
Chodzi o przekaźniki w okolicach modułu bordnetz? Te na tej dodatkowej plastikowej listwie?
Jak kolega wyżej napisał winowajcą zapewne jest przekaźnik we włączniku awaryjnych.
Co to sa te zestawy startowe.
Ogólnie fabie mają bardzo awaryjną elektykę, począwszy od wiązki, stacyjka, przekaźniki, pompa wspomagania. Ale zaczoł bym od wiązki.
Przekaźnik sterowany z modułu komfortu z pinu T23a/3
Jeśli nie pomoże to co napisali moi przedmówcy to zrób sobie dodatkowy moduł z przekaźnika i bedzie git.
Witam. Obok bezpieczników powinien być włącznik automatycznego włączania świateł. Może jest wyłączony lub uszkodzony. Jest jeszcze przekaźnik o oznaczeniu 484 pod deską rozdzielczą mniej więcej za włącznikiem świateł mijania. Bardzo często występują w nim zimne luty.
Wiązkę napisał że wymienił. Przekaźnik zasilania może pada?
Dzięki za opis, posprawdzałem te bezpieczniki, wszystko działa. Mam tylko z tymi przekaźnikami problem, są tam tylko 2 o numerach 18 i 167.
Bezpieczniki Ok? Przekaźniki Ok? Czasami wystarczy styki w gniazdach żarówek podrapać i kontaktem przetrzeć bo nie stykają.
W takim razie to nie ten schemat, zmiany w instalacji są czasem dwa razy w roku. Była jeszcze opcja z przekaźnikami. Znasz datę produkcji, jakie lampy ? W poniedziałek poszukam.
Nie ma przekaźnika gruby zasilajacy idzie z skrzynki na aku. Sprzwdz żarówka przejście przez te blaszki bezpiecznika. Taki gruby nie powinien zgnić. Drugi po prawej stronie.
Bodajże Fabia ma rozrusznik na przekaźniku, pewnie nie tylko ona. Może podejdzie i będzie tańszy. No i nie występuje tam prąd udarowy silnika rozrusznika, bo ten włączany jest przecież automatem.
W takim razie szukał bym takiego sygnału wprost z modułu alarmu, bądź zastosował bym gdzieś przekaźnik odwracający (gdy napięcie zanika, to on podaje). Z pewnością takich punktów, gdzie plus, lub minus pojawia się w momencie, kiedy potrzebujesz.
Czy teraz odpala z plaka? Czy w czasie rozruchu widać obroty silnika na VAGu? To że z przewodów przy wtryskiwaczach leci paliwo nie oznacza że jest odpowiednie ciśnienie by je otworzyć. Raczej to nie wina przekaźnika bo wtedy brak by bylo kontrolki na liczniku i było by widać to na VAGu.
Pod kierownicą licząc pierwszy od góry z lewej. Mogą to być nr 1 lub 4 lub 15 (ostatni).
Nie działa spryskiwacz w mojej Fabii sprawdziłem pompkę na krótko z aku działa. Zmierzyłem prąd na kostce od pompki wskazuje 8V. Pompka nie działa ani na przednią ani na tylną szybę wycieraczki w obu przypadkach się załączają. Gdzie szukać przyczyny? Czy jest jakiś przekaźnik odpowiadający za spryskiwacz?
Witam Dmuchawa i wycieraczka wylacza sie po okolo 1 minucie, czasami nie chce sie zalaczyc od razu.Samochod to Skoda Fabia 1.9 TDI 101 KM z 2000 roku.Podejrzewam przekaznik.Prosze o ewentualne sugestie i podpowiedz, gdzie ten przekaznik sie znajduje? Dziekuje za ewentualna pomoc
Czy dobrze rozumiem: +12V z akumulatora mam podłączyć pod styk 30, masę pod styk 85, a na leda +12V ze styku 86 a masę ze styku 87? Źle rozumiesz, 12V "z akumulatora" nie potrzebujesz. Masz zaznaczoną oryginalną żarówkę. 86 - masa (z oprawki żarówki) 85 - zasilanie żarówki 30 - zasilanie żarówki (razem z 85) 87 - do paska LED ("+") "-" paska LED również...
Witam. Gdzie szukać przyczyny gdy pompa pracuje nawet po wyłączeniu zapłonu, rozładowuje akumulator, zobaczyłem to po wymianie spalonego bezpiecznika od wspomagania jak rozgrzałem auto, na zimno muszę sprawdzić.Komunikacja jest błędów brak. Może przekaźnik uszkodzony?
Po pierwsze przepraszam jak powtarzam wątek, ale takiego problemu jeszcze nie znalazłem na tym forum a mianowicie; Mam problem ze wspomaganiem w mojej Fabii 1.4 z 2001r odpalę silnik i jak kontrolka świeci od wspomagania i wspomagania nie ma ale nie zawsze bo często się zdarza, że wszystko jest w normie, kontrola się nie pali i wspomaganie jest. Byłem...
raczej nie tędy droga, do sprwadzenia pompa (podwójna)
Wznowię temat. Naprawdę nikt z kolegów nie wie ile trwa ten impuls? Czy przekaźnik da dostateczne opóźnienie? Pozdrawiam.
A co tam naprawiać? Wystarczy przelutować czujnik halla, w najgorszym przypadku go wymienić, ewentualnie jeszcze jest przekaźnik.
Więc gdzie mam szukać przyczyny takiego zachowania kierunkowskazów ? Potrzebuję konkretnej wskazówki, czy to manetka czy przekaźnik/przerywacz ?
I popatrz na zamek maski silnika.
Witam problem polega na tym, że w przypadku jeżeli silnik jest zimny to występują problemy z odpaleniem, gdyż nie ma grzania świec żarowych. Czujnik temperatury i przekaźnik od świec wymienione.
Dogiąłem blaszki tak aby był przepływ prądu. Myślę że długo tak nie polata Przekaźniki załóż jak już wyżej wspomniano i polata nawet na szczątkowej platynce.
Nie wykrywa żadnego odcięcia pompy,mozliwe że wykrywa odcięcie przekaźnika pompy.
Watchdog i przekaźnik 100A wpiety w przewód skrzynki na akumulatorze (zasilający wnetrze auta), tylko wtedy pozostaje otwarcie auta kluczykiem. Sam przekaźnik i tak pobiera z 0,2A
w fabii z pewnością
Krisu proszę nie pisz farmazonów bo multikilla dostaniesz jeszcze. Pisze DUŻYMI literami, nie ma żadnego czujnika skrętu i żadnego przekaźnika i nie porównój fabii do astry, bo jedyne co mają wspólnego to 4 koła. A skąd wiesz że na forach fascynatów nie piszą ze świetlic szpitali psychiatrycznych.
Obciąż auto światłami, wiatrakiem i szybą. Po obciążeniu powinno mieścić się w zakresie 13-14,5V. Opis sugeruje brak połączenia, ale może ECU sterować jakimś przekaźnikiem i ocenia ze auto ma za mało prądu
Przekaźnik 109 do polutowania w środku 17925 - Przekaźnik silnika - przerwa brak osprzętu
fabia przekaźniki przekaźniki skoda fabia skoda fabia przekaźniki
szpiegujący komputer makro otwarcie pliku schemat polkat
datatraveler stacja dyskow folia światłoczuła
Zbyt duży prąd spoczynkowy lewego kanału wzmacniacza - możliwe przyczyny Klawisz Auto w BMW 5 E39 1999 - Funkcje i Działanie