Z tym zderzakiem to jest ciekawa sprawa. Widziałem filmy obrazujące jego działanie i wyglądało na nich, że to coś jednak działa. Dodatkowo nawet w tych opracowaniach p. Łągiewki było powiedziane, że układ wcale nie pochłania 100% energii zderzenia, ze względu na mniejszą od 100% sprawność przekładni zamieniającej ruch postępowy hamowanego ciała na ruch...
Kolega może nie wiedzieć co to znaczy, wkłada się pasek papieru w tryby i kiedy go wciągnie to luzu ma nie być a jak się go wyciągnie to kartka nie może być przecięta zębami, stary, sprawdzony i bardzo dobry sposób.
Prawdopodobnie trzeba obrócić przekładnie główną o 180st.
Nie wiem co bym musiał robić normalną wiertarką zęby przy wierceniu dwóch otworów fi 8mm w pustaku maxie zmielić przekładnie główną wiertaki udarowej. Brakiem kultury technicznej to charakteryzuje się producent upychając tam największy badziew. Co do wałków to porównaj sobie np. samą masę wałka z chinskiego sprzętu i taki sam z normalnego cywilizowanego.
(at)ElektrodaBot Myślę że koszty można zaniżyć jeśli: - zakupimy używana kosiarkę (nadająca się do przeróbki) do kwoty 500zł - zakupimy tańszy moduł GPS RTK + Stacja bazowa do wykonania w własnym zakresie (może taki: LC29H -- ponoć kosztuje 60USD - -czyli około 250zl) - zamiast drogich platform RPI wykorzystamy coś dla STM32 , ESP32 ?? Mała sugestia...
Witam. Byłby to pierwszy przypadek budowy przekładni bez łożysk. Po zdjęciu pochw masz dostęp do łożysk głównych przekładni. Przy montażu w tym miejscu ustawiasz luz międzyzębny przekładni głównej. Pozdrawiam.
No to jedyne na co ja bym jeszcze stawiał na przekładnie główną , lub coś faktycznie musi być krzywe lub to może być coś związanego z silnikiem lub skrzynią .
Nie wiem z jakiego samochodu pochodzi skrzynia biegów ? ale w przybliżeniu 4 bieg jest przeważnie 1:1 tzn. Obroty silnika i wałka głównego w skrzyni są takie same potem mamy przekładnie główną w układzie klasycznym przeniesienia napędu (polonez ,mercedes) jest w tylnym moście ,w samochodach osobowych przybliżone przełożenie wynosi 4:1 w ciężarowych...
Czy ktoś wymieniał te łożyska w warunkach domowych, i czy dało to jakiś rezultat? Przekładnie główną chce ściągnąć zaznaczając śruby w jakiej są pozycji i później tak samo przykręcić. Ale co z wałkiem jak wyregulować opory toczenia łożysk? Czy w ogóle ta robota ma jakiś sens bez przyrządów pomiarowych?
Tak, najlepszy będzie dyfer od melexa... Bo go tam nigdy nie było :d A co to niby jest ? http://www.melex.com.pl/gielda-61.html Ja tu widzę przekładnie główną z mechanizmem różnicowym. Wydawało mi się to mniejsze jednak.
Oczywiście że można wymienić i to bardzo łatwo, przy skrzyni odkręcasz osłonę na 4 śruby i wychodzi. Kolego mylisz się i to bardzo! w taki sposób jak piszesz to można wymienić półosie w innych samochodach ale nie w Fiacie 126p. Chcąc wymienić półosie w "maluchu" niestety ale trzeba zdemontować skrzynię biegów i "rozbebeszyć" ją prawie całkowicie, a...
Obroty silnika dzielisz przez przełożenie przekładni głównej i jeszcze raz przez przełożenie biegu i masz.
Silniki do łodzi mają moce rzędu 200hp+ i nie słyszałem żeby codziennie zmieniać śrubę. Dodatkowo zużycie paliwa będzie większym problemem. Ostatecznie można zastosować przekładnie redukcyjna i dac smiglo z nastawnym skokiem np ogonowe od mi2 (takie akurat mam) tylko trzeba by skrócić łopaty. Całość zastosować do slizgacza. To śmigło ogonowe od mi-2...
Skrzynia biegów Stara 28 a Stara 200 różni to że Stara 200 jest synchronizowana i mocniejsza niż Stara 28 ,a przełożenia na poszczególnych biegach są takie same. Reduktor ma przełożenie 3,9 ,koła zębate mają moduł zęba 4 ,zęby są proste . Po obliczeniu przełożenia i dobraniu kół zębatych projekt został rozrysowany na kartce papieru .Po wykonaniu na...
W czym problem. Zabudować normalny mechanizm różnicowy i zamiast przekładni głównej dać zębatkę na łańcuch. Może być nawet od Malucha bo względnie mały, gotowe uszczelnienia do półosi.
Wymiana przekładni głównej spowodowała rozkalibrowanie tachografu który podaje impulsy do ogranicznika prędkości w module FR. Skalibruj tachograf i prędkość maksymalna oraz odczyt prędkości wrócą do normy. Fabrycznie to auto miało przełożenie 3,833 i ogranicznik prędkości ustawiony na 85 km/h
Witam, Od pewnego czasu jestem posiadaczem traktorka DZIK 2 - mam następujący problem i prośbę, mam problem z przeciekającą skrzynią biegów, przeciek jest na przednich uchwytach narzędzi (sworzeń z otworem na klin), jak są uszczelniane te uchwyty ? Z tego co zauważyłem. tylne są montowane za pomocą śruby z zawleczką w wewnętrznej części bloku skrzyni...
Chłopie trzeba było kupić auto z automatem to nie miał byś takiego problemu. Myślisz że silnik wciągnie mniej paliwa jeśli będziesz jechał przy 1500rpm na V biegu niż przy 2000rpm na IV biegu przy 50 km/h . Tak będzie jeśli twoja prawa stopa to idealny potencjometr i nie drgnie nawet na milimetr podczas jazdy . Jeśli twoja stopa nie jest hiper kontrolowalna...
Witam. Nam skuter 4t motobi Sowa II. Wymieniłem: -sprężynki sprzęgła -sprężynę główną centralną sprzęgła -wariator -zestaw na72cc3 ( cylinder,tłok,głowica,wałek,zawory,pierś... itp.) -wyczyściłem silnik -wyczyściłem przekładnie - trochę naładowałem akumulator -pomalowałem srebrzanką kolanko wydechu -wyczyściłem tłumik -wyczyściłem gaźnik...
Po przedstawionym przez ciebie opisie wszystko wskazuje że może to być uszkodzenie przekładni głównej skrzyni biegów(wybity ząb). Sugerowałbym przeprowadzenie wstępnej dizgnozy przez mechanika. Jeżeli moje podejrzenie potwierdzi się to niema ekonomicznego uzasadnienia do odbudowy takiej skrzyni. Używaną skrzynię można kupić za kilkaset złotych.
w 1.4 korek oleju jest na obudowie przekładni głównej (tam gdzie wychodzą półośki) od lewj strony auta od strony kabiny (korek na imbus 17) oleju ma być do dolnej krawędzi korka - w tą skrzynię wchodzi ponad 3l (jedne instrukcje podają 3,2 inne 3,4l) niski poziom uwala 5 bieg ale tak czy inaczej musisz rozebrać tylną część skrzyni (nie trzeba wyciągać...
Kolega pytający nie wie dlaczego u niego wyje i co wyje. Czytam sugestię, że mechanizm różnicowy i nie daję wiary. Zapewne chodzi o przekładnię główną. Ale czy dokonano wizji i oceny stanu regulacji? Jaki stan łożyskowania? Korespondencyjnie naprawa nie wyjdzie. Moim zdaniem nie ma sensu składać tego na stare łożyska, koszt lepszych łożysk to 200 zł....
Jeśli mówisz o tym To jest wskaźnik (olej powinien być do połowy okienka) http://obrazki.elektroda.pl/3972230500_1...
W starszych na rozgałęzieniu przewodów do cylindrów hamulca ręcznego tylnej pierwszej osi, (nad przekładnią główną) w MPII w środku ramy z prawej strony.
A co ma most do obrotów kół O ile nie wiesz, to z tyłu jest jeden czujnik - zbiera sygnał z wału napędowego. Dalej twierdzisz, że przełożenie tylnego mostu nie ma wpływu na zmianę obrotów wału napędowego? Proponuję zacząć właśnie od tego: wg numeru podwozia sprawdzić w karcie danych pojazdu z jakim przełożeniem auto wyszło z fabryki i porównać to z...
Pracująca przekładnia główna rozbryzguje olej. Nie widzę powodu dlaczego łożyska miały by ucierpieć. One nie muszą być zanurzone w oleju.
Problem udało mi się rozwiązać, padł tachogenerator umieszczony w przekładni głównej. Jako że starły się zębatki przekładni głównej, wymieniłem w całości. Koszt naprawy 25,9 zł. Brawo ja! https://obrazki.elektroda.pl/9870451500_...
Być może między silnikiem głównym a przekładnią jest wariator, czyli reduktor z przekładnią bezstopniową, coś jak w skrzyniach automatycznych do aut. W celu zdalnej regulacji obrotów do pokrętła wariatora zakłada się silniczki które np za pomocą przycisków obraca się w jedna lub drugą stronę.
A czy przeguby przy skrzyni naturalnie się zatrzymuja gdy przy jedynce np. złapie ręką za wałek ? I czy ta skrzynia bd odpowiednia ? Skrzynia biegów, ta która była w moim "wozidle" to troszkę inny typ niż to co masz. W mojej to był jeden wałek czyli "wejście" i z drugiej strony drugi wałek, czyli "wyjście" ze skrzyni biegów. Przekładnia główna i mechanizm...
Przekładnia wyposażona w koła z tworzywa więc smarowanie symboliczne. CX80 taki bardziej akceptowalny dla urządzeń o zastosowaniu spożywczym (w umiarkowanej ilości). Główny problem aby przekładnia nie nagrzewała się nadmiernie, czyli umiar w użytkowaniu.
Słabe te wyliczenia. Żeby silnik wykorzystywał te 100KM to i prędkość będzie nie mała, a wtedy pęd powietrza bez problemu zabierze mu te ciepło. Ja codziennie jadę A2 ponad 30 km w jedną stronę, mam silnik 150KM i grzeję 130-140 km/godz. Myślę, że moc 100KM na pewno się indukuje. Powietrze oczywiście schładza most, ale nie więcej jak o 15-20 stopni....
W twojej skrzyni przekładnia główna wygląda mniej więcej jak na zięciu (brak koła talerzowego) http://obrazki.elektroda.pl/4301984600_1... Znane mi są przypadki awarii łożyska ustalającego wałek z trybem atakującym, skutkujące przemieszczaniem się tego wałka wzdłuż swojej osi pod obciążeniem. Skoro mechanik wymienił to łożysko więc usterka...
Witam, szukałem w necie ale nie mogłem odszukać informacji dotyczącej wartości przełożeń do Vectry "c" z silnikiem 1,9 cdti. jest dużo informacji technicznych ale tego co szukam nigdzie nie mogłem dostać. Mam na uczelni zrobić obliczenia trakcyjne i potrzebuję wartości przełożeń poszczególnych biegów i przełożenie przekładni głównej. Przydał by się...
Witam. Jeśli zaparzacz wywala drzwiczki tak jak pisze "zmija5 " to jest coś nie halo albo z zaparzaczem (wymyć, przesmarować) lub (na to stawiam) z czujnikiem przekładni głównej. Czujnik położenia górnego bloku za póżno wyłącza silnik i wywala blok.
Interesuje mnie to, gdyż jakiś czas temu planowałem budowę pojazdu w podobnym stylu. Pomysł upadł ze względu na koszta. Chodzi mi o prędkości jazdy Twojego ciągniczka w przypadku pominięcia skrzyni żukowskiej. Teorię mam taką, że wyjścia półosi skrzyni Tico są już zredukowane przez przekładnię główną Tico. Do tego kolejna przekładnia główna -most żuka,...
Układ wykonawczy to silnik pompa hydrauliczna czy blok zaworów + wyłączniki krańcowe. Stycznik jest elementem sterującym. No to zależy, czy na płaszczyźnie elektryki (sterowania), czy już mechaniki. Myślałem, że siedzisz myślami w sterowaniu. Ale nie ważne. Z tego co pamiętam, to mamy dwa silniki: jeden napędzający przekładnię śrubową docisku, sprzężony...
Jaką planujesz przekładnię transformatora? Trafo już zrobiłem. Przekładnia dla głównego uzwojenia to 1:3. Dla pomocniczego ok. 1:12,5. Pozdrawiam, A.
Raczej dźwięk wydaje przekładnia główna. Uzębienie przekładni głównej jest zoptymalizowane do pracy w jednym kierunku czyli do napędzania pojazdu. Wiąże się to z zastosowaniem uzębień łukowych (różnych). Ale kiedy odwracamy kierunek przepływu energii przekładnia traci jedną z zalet - cichobieżność. W tych okolicznościach występuje praca poza standardem....
Jak niestabilizowana ? W większości tanich zasilaczy stabilizowana jest tylko linia +5V, zaś pozostałe mają napięcia proporcjonalnie zależne od przekładni głównego transformatora. Przecież jakby napięcie w kompie spadło do 11V to ten zasilacz nispełniałby norm ATX Norma podaje dla linii +5V dopuszczalną tolerancję ±5%, zaś dla +12V tolerancję...
Z diesla nie licz , że podpasuje ponieważ jest inne przełożenie przekładni głównej.
Może rdzeń na którym jest zębatka jest odgięty i za słabo dociska do drugiej zębatki - wręcz prawie się nie zazębia. A może zębatka w głównej przekładni? Motoreduktoś klęknął? - warto sprawdzić. Pozdrawiam
Witam. Najlepiej ustawić wg instrukcji /Dodatek Specjalny nr 6-7 Serwisu Elektroniki/. Jak nie masz to patrząc od spodu mechaniki pod metalową płytką są dwa koła zębate /przekładnia krzywki głównej i przekładnia sterowania trybem pracy mechaniki/. Na lewym jest strzałka i otworek. Strzałka ma być ustawiona naprzeciw strzałki prawego, a otworki w kołach...
Czy główna zebatka nie slizga sie czasami.?
Tak się składa, że mój odtwarzacz niewiele pokazał z prezentacji. A więc ustawiłeś luz ( jaka wartość ? ). Czy także ustawiałeś tzw ślad współpracy? Domyślam się, że dokonałeś tego przez regulację nakrętkami łożysk przekładni głównej. Do regulacji współpracy masz jeszcze podkładki przy obudowie wałka atakującego. Kołom zwolnicy nic nie zrobisz, czyli...
To powinno wyglądać tak k*n1=(n2+n3) / 2 n1 - obroty generatora n2 - obroty 1 turbiny n3 - obroty 2 turbiny k - przełożenie przekładni głównej Tak więc obroty generatora (pomijając przełożenie główne) są niższe od obrotów szybciej obracającego się wirnika.
Dobór T201 będzie dosyć krytyczny bo to jego parametry włącznie z indukcją nasycenia decydują o częstotliwości pracy przetwornicy, z literatury pamiętam zalecenie aby był on z materiału o prostokątnej pętli histerezy. W T202 muszą się zgodzić przekładnie i żeby indukcyjność główna nie była za mała.
Ciekawe, czy mamy podobne oceny określenia huczenia. Skrzynia biegów to raczej wydaje stuki i zgrzyty. Przekładnia główna, szczególnie nie nowa będzie prędzej jęczeć. Zwolnice grzechotać/stukać. Ale huczenie może wynikać z wadliwej pracy łożysk. I najłatwiej wskazać łożyska przekładni głównej.
Jeśli wymieniłeś triak ten większy to jest on odpowiedzialny za moto-reduktor przekładni głównej, mniejszy jest od temperatury. Niestety teraz zelektronika to tani szmelc robiony jak najtaniej (wiem nie odkryłem Ameryki) wymiana jednej pierdoły wcale nie gwarantuję że coś innego nie dostało rykoszetem. Dlatyego serwisy (tak jak ja) wstawiamy nową elektronikę...
Fiat seicento wały, przeguby, przekładnia główna, mechanizmy różnicowy. Ile przegubów posiada wał napędowy tego pojazdu? Coś na temat przekładni głównej, mechanizmu różnicowego oraz półosi oraz schemat kinematyczny układu napędowego. Potrzebuję to do porównania w sprawozdaniu z innym dowolnym pojazdem ciężarowym, a ciężko znaleźć mi informację na ten...
Odpada budowanie przekładni głównej, mechanizmu różnicowego i doprowadzenie mocy do kół. Poza tym w maluchu nie ma czegoś takiego jak "bieg bezposredni", napęd z walka sprzęgłowego na koło atakujące przekładni głównej zawsze przechodzi przez tryby skrzyni biegów.
przekładnie obroty małe przekładnie przekładnie serwa
marker paintball monitor lusterko kamery analiza spalin piecu
krups ea8240 samsung le32b350 zasilacz
Zamknięcie UserForm w VBA po kliknięciu przycisku Harmony Elite Hub - Komunikat o wyłączeniu urządzenia