Trzeba przeprowadzić diagnozę i sprawdzić na VAGu, może być przepływomierz. Pozdr.
ja na poczaek przeczycil bym go benzyna ekstrakcyjna,delikatnie umyj to za pomoca pedzelak i sprawdz... ale i tak za jakis czas padnie,to jest chwilowa reanimacja..
mi to wygląda na przepływomierz
Możesz zrobić log, a możesz podać tylko wartość podczas pracy na wolnych.
Podszybie, od strony filtra kabinowego.
Witam, padł mi przepływomierz w passacie 1.9 tdi 115km ajm. Mój zepsuty ma nr 028906461. Czy moge dać przepływomierz inny niż ten co mam np. z nr 038906461 B?
jak dla mnie to objawy zle dzialajacego przepływomierza powietrza
Czyli ten nowy przepływomierz jest ok?
Myślisz kolego że to przepływomierz??
a może tak zacząć od sprawdzenia przepływomierza
a przepływomierz działa???
Witam. Dzisiaj padł mi przepływomierz w passacie b5 1.9 tdi AHU 90KM i nie wiem jaki przepływomierz kupic. Używka, zamiennik czy orginał jest tego masa a portwel cienki:P. Może coś doradzicie.
Postaram się wymienić przepływomierz .
Problem z EGR ( moze byc próżnię) problem z 3 wtr (3 kompensator) Należy sprawdzić próżnię można spróbować inny przepływomierz
Najlepiej podjedź do kogoś kto ma VAG-a. Najlepszy sposób na sprawdzenie przepływki, turbiny i nie tylko.
Pozbądź się błędu przepływomierza, na początek.
Problem nie zginie.
Poszukuję przepływomierza do VW Passat b5 1.9 tdi 130KM.
Czyli przepływomierz
dzięki za porade jednak był to przepływomierz
Okazało się że to był przepływomierz powietrza
U ciebie zapewnie problem jest rura od filtra do turbiny nieszczelna dlatego po odpuszczeniu masz dzwięk jakby był zawór upustowy oraz moc słaba ponieważ silnik ciągnie powietrze poza przepływomierzem .
Masz błędy i nie wiesz co masz robić ? - wyreguluj początek wtrysku - sprawdź okablowanie , ewentualnie wymień przepływomierz
Wystarcz zrobić w czasie pracy logi przy różnych obrotach i widać jak ma się sytuacja z przepływomierzem.
Zwróć uwagę czy działa ci turbina , powinieneś to czuć po przekroczeniu pewnych obrotów podczas dynamicznej jazdy. W golfie III z silnikiem 1.9 tdi 110 km też tak mieliśmy i byłm problem z zatartym ciengnem od turbiny i też wystąpiło to nagle, chyba że wina po stronie elektroniki lub przepływomierza.
Na 3 biegu sprawdza się tak bujasz go do 3 tyś obrotów na 3 a jak je osiągnie to gaz do dechy i robisz pomiary. kierownica jest przy turbo i widać ją (jej mechanizm napędowy) od góry. jak obepniesz dźwigienkę kierownicy od siłownika to powinieneś nią swobodnie ruszać bez jakiś zacięć i skoków.
a co lepiej wymienić cały przepływomierz czy wystarczy sam wkład/czujnik....?? Z mojego punktu myślenia siada ta siatka w przepływce/zabrudzenie które ciężko usunąć,a sam czujnik np pierburg to koszt o ok 80-100 zł taniej niż cały przepływomierz też pierburg...
Wpis omyłkowy, usunąć.
Witam. W pierwszej kolejności diagnostyka komputerowa. Bez niej można pół auta wymienić . Przyczyn może być wiele egr, przepływomierz pedał gazu instalacja elektryczna itp.
Numer orginału to 028 906 461 Pozdrawiam.
wymiana przepływomierza pomogło
Znajomy miał podobne objawy, skończyło się wymianą przepływomierza.
Witam Ostatnio odczułem brak mocy w swoim 1.9 tdi 90 KM .. znajomy mechanik powiedział, że padł przepływomierz i radził mi bym wstawił z passata z 110tki czy 130stki. Pytanie brzmi który przepływomierz będzie pasował do mojego ALH?
Może być przepływomierz ale i może być turbina.
Witam i co znalazłeś przyczynę bo mam to samo pozdrawiam.
zatarty zawór turbiny ,lub uszkodzonay przepływomierz .pozdrawiam
przepływomierz powietrza
Jakie powinno pokazywać napiecie na przepływomierzu np przy wolnych obr. a jaie przy wysokich ?
Odłącz przepływomierz i przejedż się autem, sprawdż czy lepiej jeżdzi. Posprawdzaj wężyki od podciśnienia turbiny i zaworu doładowania czy nie są pęknięte.
Czyli sobie przepływka popłyneła.
Przepływomierz sprawdzany był?
Sprawdź jaką dawkę powietrza pokazuje przepływomierz
Przepływomierz od tego samochodu? Od kiedy dymi od zawsze nagle zaczął dymić coś było wymieniane.
Moderatorzy zamknijcie ten temat, zero pomocy.
Okej narazie chyba mam winowajcę ale nie chcę zapeszać. N75 przy przekręconym zapłonie powinien cykać a w przypadku silników AHU zawsze powinien cykać nie tylko na odpalonym a u mnie właśnie nie cyka. Ogarnę na dniach n75 od kumpla podmienię i dam znać. Poza tym wyczytałem też, że w AHU w większości przypadków z odcinaniem turba jest właśnie zawór n75....
Jedź z nim na komputer podepną sie pod niego i powiedzą dokładnie co jest. Ale tak z pierwszych objawów to stawiam na przepływomierz lub wtryski.
tak na moje oko jak podczas spadku mocy nie miga kontrolka świec to błędu niema a pozatym albo padł Ci przepływomierz albo n 75 przeładowuje silnik. POZDRAWIAM
Pewnie padł ci przepływomierz....błędu pokazac nie musi bo nie wykracza po za zakres normalnej pracy a jednak przekłamuje jak masz kogos to podmień sobie na jakis czas a jak nie ,,,niestety diagnostyka w aso (pewnie wartośc nowego przepływomierza ....)
A patrzyłeś parametry przepływomierza vag'iem na pracującym silniku?
Przepływomierz zdechł
Przepływomierz nie żyje.
Jak przepływka sprawna zrób teraz logi dynamiczne gr 01, 03, 08 ,10, 11 Dodano po 1 nie wyciągaj jeszcze turbiny to że się wcześniej nie wykręcała było spowodowane przez przepływomierz.
Zrób logi dynamiczne; wydatek paliwa, ciśnienie zadane i rzeczywiste, odczyt z przepływomierza... Na pewno szkopuł się ukarze..
Odepnij przepływomierz powietrza, miałem coś takiego na warsztacie.
Przestało działać mi turbo i słyszałem, że przyczyną moze być padniętu przepływomierz??Czy miał ktoś podobny przypadek i mógłbt mi pomóc???
czy po odłączeniu przepływomierza na kompie wyjdzie błąd?
Nic na sile podjedz tym golfem do serwisu niech ci go podepna pod komputer zebys nie wydawal pieniedzy na darmo. Z pol roku temu w passacie cala wizyta z przeplywomierzem kosztowala niecale 600 zl. Pozdrawiam.
kupilem przeplywomierz w warszawie a jestem z pod olsztyna.dali mi od nowszego modelu z inna wtyczka, reszta pasuje.chcialbym przelozyc wtyczki jak do tego sie dobrac. samochod passat tdi 1z z 96 roku
Wymiana przepływomierza pomogła.
Do sprawdzenia przepływomierz (odpiąć kostkę), sprawdziłbym czy nie ma spalin w płynie chłodniczym może uszczelka pod głowicą.
posprawdzaj przewody podcisnieniowe to na początek i tak jak pisze kolega to moze byc ..... wszystko, podjedz na komputer to wiele wyjasni
Witam wymień przepływomierz powietrza i autko będzie śmigać :D
Oczywiście, że przez to, przepływomierz wskazuje większą dawkę powietrza niż oczekuje sterownik Nie można sobie w tdi bezkarnie zaślepić egr i cieszyć się, że silnik pracuje na czystym powietrzu
Sprawdź jak kolega wyżej radził przepływomierz powietrza. Bardzo często usterka tego podzespołu nie jest wykrywalna vagiem. Prosta sprawa, odepnij kostkę od przepływki i sprawdź jak się zachowuje auto, jeśli tak samo znaczy awaria. Pozdrawiam...
Jeśli słyszysz takie efekty, to sprawdź rury od przepływomierza, turbiny i interkulera, może są rozszczelnione. W przypadku gdybyś słyszał ten efekt podczas hamowania, to trzeba sprawdzić pompę wacum - rurka biegnąca do serwa może być luźna, lub uszkodzone serwo, ale objawiałoby się to słabym hamowaniem (twardy pedał). Dodaję, że sterowanie turbiną...
witam. 115koni to jest rok 99, moj jest 98. dzieki za podpowiedz.
stawiał bym na przepływomierz
Kupiłem spraj do czyszczenia przepływu nic nie dało, więc kupiłem na szrocie też nic nie zmieniło się chyba pozostaje tak jak kolega wyżej pisze na nowy i to chyba jakiejś dobrej firmy tylko mam pytanie jaki kupić. Jeszcze jedno jak wyciągnę wtyczkę od. Przepływki silnik chodzi równiutkich i nie kopcić ale przyspieszenia brak.. Jak myślicie czy na pewno...
Przepływomierz, podciśnienia, to tak na początek.
Diagnostyka polegała na odczytaniu błędów??? W jakim przedziale obrotów? Jak tłoczy turbo? Jak czyta przepływomierz? Ogólnie mało danych !
Witam odepnij przepływomierz i wtedy spróbuj odpalić. Samochód będzie w trybie awaryjnym, nie będzie brał danych z przepływomierza i czujnika temperatury .
Przepływomierz sprawdzałeś?
Witam, mam problem z autem Volkswagen Passat B5 FL 1.9 TDI 130 KM AWX. Turbina po regeneracji. Brak mocy 0-2000 obr., totalny muł, a później odlot. Czy to wina pompy vacuum? N75 nowy, N239 nowy, przepływomierz podmieniony, mapsensor nowy, akumulator podciśnienia też. Już nie mam pomysłu. Z góry dziękuję za rady.
No oprócz ecu jeszcze wiązka silnika ,pedał gazu ,czujnik wału, przepływomierz ,doładowania itp. Jaki dokładnie kod silnika masz?
sprawdzić czy prowadnica turbiny nie jest zatarta, sprawdzić czujnik doładowania i ew. przepływomierz powietrza. Reszta bedzie raczej ok.
Bez przepływomierza kopcił silnik? Mimo wszystko należy założyć sprawny i jeździć :)
witam mialem ostatnio ten sam problem z takim samym silniczkiem wymieniłem przepływomierz i problem zniknał jestes pewien tego przepływomierza co zmieniłes moze trafił sie wadliwy
Miałem to samo w passacie b5 1.9 TDI 110km winny jest przepływomierz.
Przepływka była sprawdzona na kompie Po prostu odepnij wtyczkę od przepływomierza i odpal-przejedz się.
jeszcze log statyczny nastawów podst. EGR Grupy: 003 - http://vaglog.rtnet.pl/mgacki_81173.html Doradzi ktoś gdzie szukać ? może egr źle pracuje ? Mała zmiana silnik to ATJ nie AJM
Często taki problem sprawia przepływomierz, a co widzi sterownik silnika w parametrach bieżących?
Oczywiście, zamontowane ich już kilkanaście ale ten jest uparty. Szczerze mówiąc przepływomierza nie sprawdzałem ale jaka w nim zależność?
Witaj autorze tego postu. W twoim autku przepływka zachowuje sie prawidłowo,wcale nie musi na biegu jałowym wartość powietrza być na poziomie 800mg(przy max obr).Kolega który pracuje w serwisie napewno wie że procedura sprawdzania przepływomierzy polega na obciążeniu silnika gdy jest nagrzany(80st min) i rozpędzeniu auta na 3 ,4 biegu ,pedał gazu 100%...
Jak odłączenie EGR likwiduje wszystkie bolączki to albo masz nie ten lub niesprawny przepływomierz ewentualnie dużą dziurę za turbo lub klapa gasząca żyje własnym życiem.
Z logów wynika, że masz zapieczone kierownice na turbo + przepływka kończy swój żywot.... Te logi które twojemu koledze się nie podobają są ok, gorzej jakby były powyżej 100. P.S. verva nie jest polecana do pompowtrysków.... Kierownicami juz sie zajął kolega. Czyli przepływomierz do wymiany? Z tym podciśnieniem to jest tak ze albo jest słabe albo go...
No dobra ale mi chodzi czy to na pewno jest taki błąd że muszę ustawiać pompę ? Czy to może być coś innego? I te "wyłączenie" turba może być spowodowane zepsutym przepływomierzem lub tą źle ustawioną pompą?
Sprawdź przepływomierz, a najlepiej zacznij od błędów w komputerze, czy jakieś są
Odłącz przepływomierz jak przestaną obroty falować to wiesz co wymienić.
Witam zwracam się z pytaniem ,mianowicie kupiłem sobie Passata z silnikiem 1.9 tdi i ogólnie silnik pracuje dobrze nie dymi nie trzesie się ogólnie nie ma żadnych problemów.Rano auto -10 odpaliło od ręki nie telepało go nie kopcił w/g mnie pracował najzwyczajniej w świecie,aczkolwiek dopoki chwilki nie pochodził nie rozgrzał się był jakby mułowaty...
nie tylko o pompę mi chodziło przepływomierz,N75,klapa w turbinie(bądż kierownica łopatek) EGR itp.
Jeżeli to jest silnik na pompie nie pompowtryskach to można zamienić przepływomierz na inny dobry i sprawdzić, ewentualnie sprawdź cały układ paliwowy -elektrykę. Są jakieś błędy na VCDS. Kiedyś miałem problem z przepływomierzem , nie chodził a błędu nie pokazywał, w serwisie chcieli mi wymienić turbinę, ale po moich namowach podmieniono przepływomierz...
W moim pasacie problem jest taki że sztanga sterująca turbiną działa tylko do połowy ,podmieniałem turbinę zawór sterujący turbiną , wszystkie wężyki nowe i w dalszym ciągu to samo samochód się nie zbiera i jest mułowaty.Mechanik stwierdził że może to być przepływomierz powietrza więc wymieniłem na nowy i nie ma żadnych zmian nie mam pojęcia co dalej...
jeżeli jest to mały przepływomierz nowej genercji to ostatnio montowałem go w VW passat B5 z 2000r silnik 1,9 ale sprawdziłem go w VW transporter 2,5 TDI z końcówką oroginalnego 055 i też chodził!!
Dzisiaj sie dowiedziałem jak jest przepływomierz zepsuty to może robić cyrki przy odpalaniu auta - sprobuję go wymienić
witam stawiam na nastawnik dawki paliwa !!! miałem już tak ze na wolnych było idealnie wyjmij wtyczkę z przepływomierza i już wież na 100 % co jest Dodano po 25 witam stawiam na nastawnik dawki paliwa !!! miałem już tak ze na wolnych było idealnie wyjmij wtyczkę z przepływomierza i już wież na 100 % co jest
Wrzucę jutro logi z bloków 3 i 8 jednocześnie. Które wartości wskazują na nieprawidłowe działanie przepływomierza? Postaram się w weekend przełożyć przepływkę z Passata i zobaczę jak auto będzie jeździło.
W tych sinikach kalibruje się przepływomierz co ty za bzdury wypisujesz!! zastanów się nad tym co piszesz
Witam, chciałbym się dowiedzieć, od czego dokładnie jest ten włącznik pod pedałem sprzęgła. Jakie jest jego zadanie, czy jest rozwarty, gdy pedał jest w dolnej pozycji czy górnej? gdyż w moim samochodzie pedał jest lekko niżej i włącznik jest prawdopodobnie załączony. Sterownik Bosch 0 281 001 132 silnik 1Z Pytanie jeszcze takie czy można zamiast seryjnego...
Wymiana przepływomierza dała spory rezultat,auto podpięte pod Vaga pokazuje doładowanie turbiny nawet do 2bar,tak ma byc?
Witam!!! mam Passata 1,9 tdi 90ps i mam ten sam problem. Na warsztacie wymienił mi przepływomierz i twierdził że to przyczynna ale nie. Prawdopodobnie to turbina wymaga regeneracji. Pozdrawiam
przepływomierz passat passat przepływomierz przepływomierz paliwa passat
licznik instrukcja rysunek skrzyni biegów częstotliwość praca mosfet
Windows 10 zawiesza się przy odtwarzaniu wideo z dekodera Wyskakujące biegi szosowe w Ursus 1201 - przyczyny i rozwiązania