Przepustnica gasząca nie jest zacięta w pozycji zamkniętej? Filtr powietrza sprawdzony? Widziałem przypadki jak ludzie znajdowali gniazda gryzoni w filtrze powietrza. Pompka wstępna paliwa w zbiorniku sprawna?
Przepustnica w niektórych silnikach Diesla przymyka się także podczas normalnej pracy silnika, w celu poprawy działania układu EGR. Oczywiście wszystko zależy od sterownika silnika i jego mapy. W pozostałych przypadkach jest tak jak koledzy wyżej piszą - zamyka się tylko przy gaszeniu silnika.
W dieslu nie ma przepustnicy. Jest, ale fakt, zamieszałem, jest na odwrót, w dieslu sterujesz wtryskiem, w benzynie przepustnicą. W dieslu przepustnica to klapa gasząca :)
Klapa gasząca czyli przepustnica :-) Dynamiczne czyli?
(w Fiacie, pozycją spoczynkową klapy jest "otwarta") Jak w każdym innym samochodzie z klapą gaszącą. Co ciekawe z zamkniętą klapą gaszącą (zacięła się w pozycji zamkniętej, po hamowaniu silnikiem) silnik pracował na wolnych obrotach całkiem normalnie, tylko nie było szans ruszyć z miejsca. No i piszesz, sam nie wiesz o czym. Klapa przymknęła się nie...
Klapa gasząca to jest przepustnica EGR. Powinna zamykać się przy gaszeniu silnika, a w czasie normalnej pracy "współpracuje" z zaworem EGR (jak EGR się otwiera to przepustnica(klapa) powinna się przymykać aby silnik lepiej zasysał spaliny
Klapa gasząca a wygląda jak przepustnica i występuje pad obydwoma określeniami https://obrazki.elektroda.pl/6569700700_...
To po kolei... W tym silniku (wersja EC2005) jednak klapy wirowe są. Nie wiem co to znaczy "przepustnica która jest częścią układu EGR, ale jak na mój gust to przepustnica i EGR są zupełnie oddzielnymi "układami". Przepustnica gasząca chodzi, nawet zaglądałem do niej, bo ponoć często zębatki się wyszczerbiają. Są w idealnym stanie. Autocom nie potrafi...
Czujnik MAP rzeczywiście jest też częstą usterką i w trakcie produkcji modelu został przekonstruowany, ale efekt jego awarii jest raczej przeciwny - tendencja do przeładowywania i wchodzenie w tryb awaryjny. U mnie było tyle smoły w kolektorze, że zaczęła się blokować przepustnica gasząca (ona się też przymyka przy hamowaniu silnikiem). Tu efekt był...
A przepustnica gasząca się otwiera ?
Pytałam dzisiaj mechanika i powiedział ze może byc to -klapa gasząca -napięciami zaworze (ze odcina paliwo) -przekaźnik paliwa Czy te rzeczy są prawdopodobne? Bo fora na których sprawdzałam piszą ze przepustnica (wyczyścić ja) lub w ostateczności sonda. Ewentualnie czujnik na rozrządzie.
Sam możesz wykonać co zalecił (at)Pawel wawa dodatkowo, należy sprawdzić wszystko co jest na dolocie ( klapy zawirowania, przepustnica gasząca itp, układ podciśnień) , w razie nie powodzenia, rozwiązanie problemu znajdziesz u fachowca, temat wyczerpany.
Przepustnica lub inaczej klapa gasząca ma w zasadzie dwa zadania . W czasie zatrzymania silnika zamkną dolot i zrobić to samo aby zabezpieczyć silnik przed rozbiegnięciem w przypadku np awarii turbiny i zasysania oleju. Częste zasyfianie EGR spowodowane jest obecnością nadmiernej ilości oleju w dolocie.
również wyczyścić przepustnice(czy w tej przepustnicy występują również "klapki" które lubią się zaciąć). To raczej nie jest przepustnica tylko klapa gasząca i raczej się nie brudzi.
A czy masz klapkę gasząca na dolocie? Powinna się zamykać wraz z zgaszeniem silnika. Sprawdź czy masz elektryczna czy na podciśnienie. Jak elektryczna to daj napięcie z aku i będziesz widział czy coś się rusza a jak na podciśnienie to musisz sprawdzić wężyk i zaworek pod względem szczelności. Jeśli jest ok to zmierz ciśnienie na końcu wężyka przy gaszeniu...
A przed odpaleniem? Jak nie ma około 100 to walniety czyjnik albo kabelki do niego. Bo przepustnica jest za czujnikiem i ecu nią reguluje na podstawie głownie wartości z przepływomierza. Ma dwa zadania regulować przeplyw aby zagadzał sie z zadanym i egr mógł w częściowym obciążeniu zawrócić więcej spalin i dwa jako klapa gasząca do lagodnego gaszenia...
Generalnie płynniej i łagodniej by gasł z nieszczelną klapą ;) Klapa gasząca to nie przepustnica, nie musi być precyzyjna
To jest zawór sterujący przepustnicą "gaszącą" - zamyka się na kilka sekund w momencie gaszenia silnika, dzięki temu silnik mniej się telepie podczas gaszenia. Znajduje się w okolicach EGR-a.
potencjometr przepustnicy jest jak najbardziej urządzeniem elektronicznym ! nie na linkę jak w niektórych modelach ! o jakim Ty tu teraz silniku piszesz - benzynowym czy dieslu ? w dieslu jest tylko jedna przepustnica - powietrza doładowanego czyli klapa gasząca ale w Twoim silniku jej nie ma a jeśli chodzi Ci o potencjometr przy pedale gazu - elektroniczne...
witam, Jedną z głównych funkcji klapy dławiącej poza tym, iż wspópracuje z zaworem EGR, sterując dopływem powietrza, jest również zapobieganie szarpaniu silnika podczas jego wyłączania. Chodzi o to,że w pewnych warunkach pracy silnika,przepustnica wytwarza różnicę ciśnienia między układem dolotowym a wydechowym i ta właśnie różnica, niezbędna jest do...
Witam ! Problem polega na tym że kontrolka check i kontrolka świec żarowych się nie zapala po przekręceniu kluczyka więc i silnik niestety też. Sporadycznie się włączają i wtedy jest wszystko ok , silnik pali.! Sprawdziłem przekaźnik 458 choć był dobry założyłem jednak nowy , bezpieczniki ok , przewody do komputera sprawdzone. Przekaźniki 433 sprawdzone...
Może przepustnica gaszenia silnika przykleiła się w kolektorze dolotowym do nagaru wytworzonego przez egr i zastawia przepływ powietrza.Miałem tak w golfie IV odpalał igasł ponieważ wypalał tlen a dostawało się go znikome ilości.
Czego może dotyczyć problem? Diagnoza komputerowa. Co trzeba wymienić, naprawić? Najprawdopodobniej Tak. Czy uda mi się to naprawić samemu? Zależy czym się zajmujesz na co dzień? Jeżeli ktoś chciałby więcej informacji, proszę pytać. Czym się zajmujesz na co dzień i jakie błędy wyszły. Błędy najprawdopodobniej DF056 ,DF199,DF002 a laguna 1,9 dci. Najprawdopodobniej...
: DF301 - Obwód powietrza wlotowego Z jakim opisem?
Temat zamykam, uszkodzony ECU, brak 5V.
Tam chyba jest przepustnica gasząca. Sprawdź czy się otwiera.
Może się mylę, ale potencjometr pedału gazu to nie to samo, co potencjometr przepustnicy? W końcu ułożenie klapki (?) w przepustnicy zależy od położenia pedału gazu. Jeśli się mylę, proszę, wyprowadź mnie z błędu. No, tu się kłania elementarna wiedza z zasady działania silnika z zapłonem samoczynnym... To jest przepustnica gasząca, zamyka się gdy gasisz...
Nie napisałeś czy wtryski mają wysterowanie . Jeśli tak to może klapa gasząca ("przepustnica" jak zwał tak zwał) zawiesiła się przy gaszeniu w pozycji zamkniętej ?
Czy błąd dotyczy przepustnicy "gaszącej" ? Jak tak to jedno pytanie, jakie są wartości napięć? I gdzie kod silnika?
Jaka znowu klapa gaszenia? Nie ma czegoś takiego w tym silniku, jest tam tylko przepustnica EGR.
Jaka przepustnica? Chodzi ci o klapę do gaszenia? To powinna się zamknąć po wyłączeniu kluczyka i otworzyć po sekundzie lub dwóch. Zrób zdjęcie tego elementu wtedy będziemy pewni.
Ta przepustnica to klapa gasząca, która ma się zamknąć w momencie wyłączenia zapłonu, tak aby silnik zatrzymał się płynnie, bez szarpnięcia spowodowanego sprężaniem powietrza.
Strzelaj przewody zgodnie ze schematem c ECU do przepustnicy.
Czego diagnostyka?? (chodzi mi o specjalizację w profilu) Nie cieknie z tego olej, tylko cieknie DO tego olej. Olej dostaje się z przewodu i obudowy przykręcanej do kolektora. A jest to przepustnica gasząca.
Witam, Winny jest zacięty w pozycji otwartej zaworek podciśnienia na przepustnicy (klapie gaszącej). Wystarczy odpiąć wężyk, jak zapali, wtedy zaworek wymienić.
Witam.Posiadam opla vivaro silnik 1.9dti Mam pytanie czy ta jednostka posiada przepustnice lub klapę gasząca? . Mam objaw taki że jak gaszę auto to zatrzęsie silnikiem.Poduszki wszystkie mam sprawne a przepustnicy nie mogę znaleść . Egr wyczyszczony sprawny. Dwumasy raczej te jednostki nie posiadają.
A sprawdzałeś pozostałe błędy ? Może miałeś za małe ciśnienie paliwa? sprawdziłeś układ świec żarowych - masz dwa błędy , no i egr. Nie pamiętam czy w tym silniku jest przepustnica do gaszenia silnika , jeżeli tak to sprawdź jak się zachowuje. Może to ona jest przyczyna .
Przpustnica ci się moze spalic, i moze Ci spalic tez bezpeiczniki. Miałem tak w Touranie, staneła klapka, spalił się motorek i spalilo tez bezpieczniki od wentylatorów, a ze było t o w lato to wracałem 40km prawie godz, z climą na maxa i otwartymi szybami. Przepustnica ma się zamykac jak gasisz silnik.
Witaj podobny przypadek miałem w ducato 2.3 też nie reagował na gaz i problem leżał w przepustnicy(klapie gaszącej) bo się nie otwierała po odpaleniu odkręc węża zaraz przy niej i odpal zobacz czy jest otwarta po uruchomieniu silnika.
Ten dźwięk to prawdopodobnie klapa przepustnicy.
Na otwartym EGR by miał prędzej problem z odpaleniem. Bez podpięcia pod kompa ciężko wyrokować. Ale jak kopci na czarno, to za mało powietrza. Przepustnica/klapa gasząca? Podciśnienie OK? Rozrząd ok? To ma/miało DPF? Może został źle zrobiony soft i dlatego błędów nie ma. Wywołaj mu jakiś błąd krytyczny, i zobacz czy wywali checka ;)
Witam serdecznie, robiłem ostatnio porządek z klapami wirowymi (usunięcie mechaniczne) i po złożeniu wszystkiego i odpaleniu silnika pojawiły się błędy: -P0403 - zawór egr brak sygnału - P2008 - przepustnica gaszącą brak sygnału - P2014 - przepustnica gaszącą wysoki sygnał Błąd P2014 daje się wykasować ale powraca, pozostałych dwóch nie da się skasować....
KupOwać, nie kupYwać!!! Czarny cienki przewód służy do gaszenia silnika, więc chyba Ci jest potrzebny... manetkę podłącza się do przepustnicy (linką). W manetce masz też przycisk do gaszenia silnika. Przewód z oczkiem (z manetki) podłączasz do obudowy silnika, a drugi (czerwony) łączysz z ww. czarnym kabelkiem wychodzącym z silnika.
W sterowniku przepustnicy bezwzględnie musi być sucho i czysto. Przepustnica zamyka się gdy otwiera się egr, hamujemy silnikiem i przy gaszeniu auta. W innych przypadkach powinna być otwarta. Co do dźwięku, to nikt przez internet tego nie zdiagnozuje. Więc albo szukaj samemu albo jedź do dobrego fachowca.
Takie przepustnice poza " gaszeniem" współpracują też z układem EGR.
Ale jak przymykam tą klape to auto nie gaśnie ani sie nie przydusza. Na schemacie pneumatycznym opisane jest coś jako ZAWÓR REGUACJI PRZEPUSTNICY nie jako klapa gasząca.
Zacina się przepustnica gasząca. Na dolocie, przed kolektorem ssącym.
Witam, Posiadam samochód Peugeot 508 2.0 BlueHDI 180 KM - silnik DW10FC. Pytanie dotyczy przepustnicy powietrza z pojedynczą klapą gaszącą, która w tym modelu sterowana jest całkowicie elektronicznie. Sterownik silnika podaje jej położenie oczekiwane (AirMixerInstr) jak i mierzone (AirMixer). U mnie w zdecydowanej większości (bieg jałowy i jazda) położenie...
U mnie w Vectrze w dieslu też miałem problem z przepustnicą, ale zgłaszała błędy. U mnie olej się wlewa po ośce do elektroniki i ją rozpuszcza :) i źle robi na komutator. Po umyciu i przelutowaniu na razie działa. Ja też myślałem że nasz benzynę. Przyjrzyj się fizycznie pracy tej przepustnicy przy gaszeniu, bo ona w dieslu głównie po to tam jest.
A normalnie ma moc ? Ja bym sprawdzil rozrząd i przepustnice gaszenia
dioda gasząca klapa gasząca dioda gasząca schemat
blokada kierownica awaria renault schemat licznika scenic klima ogniwami peltiera
tomasz łysek pompa paliwa objawy
Błąd 92 w kotle Beretta Green - przyczyny i diagnostyka Zaciski 7, 8, 9 na regulatorze Vaillant VRT 390: eBUS komunikacja