Przepustnica w niektórych silnikach Diesla przymyka się także podczas normalnej pracy silnika, w celu poprawy działania układu EGR. Oczywiście wszystko zależy od sterownika silnika i jego mapy. W pozostałych przypadkach jest tak jak koledzy wyżej piszą - zamyka się tylko przy gaszeniu silnika.
Przepustnica gasząca nie jest zacięta w pozycji zamkniętej? Filtr powietrza sprawdzony? Widziałem przypadki jak ludzie znajdowali gniazda gryzoni w filtrze powietrza. Pompka wstępna paliwa w zbiorniku sprawna?
To jest zawór sterujący przepustnicą "gaszącą" - zamyka się na kilka sekund w momencie gaszenia silnika, dzięki temu silnik mniej się telepie podczas gaszenia. Znajduje się w okolicach EGR-a.
Generalnie płynniej i łagodniej by gasł z nieszczelną klapą ;) Klapa gasząca to nie przepustnica, nie musi być precyzyjna
Tam chyba jest przepustnica gasząca. Sprawdź czy się otwiera.
Temat zamykam, uszkodzony ECU, brak 5V.
Może się mylę, ale potencjometr pedału gazu to nie to samo, co potencjometr przepustnicy? W końcu ułożenie klapki (?) w przepustnicy zależy od położenia pedału gazu. Jeśli się mylę, proszę, wyprowadź mnie z błędu. No, tu się kłania elementarna wiedza z zasady działania silnika z zapłonem samoczynnym... To jest przepustnica gasząca, zamyka się gdy gasisz...
Czego diagnostyka?? (chodzi mi o specjalizację w profilu) Nie cieknie z tego olej, tylko cieknie DO tego olej. Olej dostaje się z przewodu i obudowy przykręcanej do kolektora. A jest to przepustnica gasząca.
Witam serdecznie, robiłem ostatnio porządek z klapami wirowymi (usunięcie mechaniczne) i po złożeniu wszystkiego i odpaleniu silnika pojawiły się błędy: -P0403 - zawór egr brak sygnału - P2008 - przepustnica gaszącą brak sygnału - P2014 - przepustnica gaszącą wysoki sygnał Błąd P2014 daje się wykasować ale powraca, pozostałych dwóch nie da się skasować....
W tym silniku nie ma przepustnicy do miękkiej pracy na jałowym biegu? Wydaje się że za mało pokazuje MAF. Albo klapki wirowe przymknięte albo przepustnica gasząca, albo do wolnych obrotów przymknięta. Szkoda że nie ma w logach dawki IQ. Coś w kolektorze dolotowym.
A przepustnica gasząca się otwiera ?
Witam.Posiadam opla vivaro silnik 1.9dti Mam pytanie czy ta jednostka posiada przepustnice lub klapę gasząca? . Mam objaw taki że jak gaszę auto to zatrzęsie silnikiem.Poduszki wszystkie mam sprawne a przepustnicy nie mogę znaleść . Egr wyczyszczony sprawny. Dwumasy raczej te jednostki nie posiadają.
Zacina się przepustnica gasząca. Na dolocie, przed kolektorem ssącym.
Filtr powietrza jak wygląda? Szczelność układu zasilania powietrzem? EGR? "Przepustnica" gasząca otwarta?
W dieslu nie ma przepustnicy. Jest, ale fakt, zamieszałem, jest na odwrót, w dieslu sterujesz wtryskiem, w benzynie przepustnicą. W dieslu przepustnica to klapa gasząca :)
Tam nie ma klap, jest tylko przepustnica gasząca, która od dłuższego czasu nie działała, ostatnio ją naprawiłem. Zasadniczy temat jest tu: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic25...
Problem rozwiązany. Wadliwa okazała się przepustnica/klapa gasząca kolektora, która zacinała się w różnych pozycjach. Po wymianie, błąd się już nie pojawia. Dpf został "wyprany" i wszystko działa.
Miałem - zablokowała mi się przepustnica (klapa gasząca) w pozycji zamkniętej...
Czujnik MAP rzeczywiście jest też częstą usterką i w trakcie produkcji modelu został przekonstruowany, ale efekt jego awarii jest raczej przeciwny - tendencja do przeładowywania i wchodzenie w tryb awaryjny. U mnie było tyle smoły w kolektorze, że zaczęła się blokować przepustnica gasząca (ona się też przymyka przy hamowaniu silnikiem). Tu efekt był...
Sam możesz wykonać co zalecił (at)Pawel wawa dodatkowo, należy sprawdzić wszystko co jest na dolocie ( klapy zawirowania, przepustnica gasząca itp, układ podciśnień) , w razie nie powodzenia, rozwiązanie problemu znajdziesz u fachowca, temat wyczerpany.
Nie spotkałem diesela z przepustnicą. Mówisz o zaworze egr, czy o klapie gaszącej?
Mylisz przepustnice z klapą gaszącą. W tym 1,7 crdi jest klapa gasząca która zamyka się na kilka sekund po wyłączeniu zaplonu. Tak ona działa https://youtu.be/dwzaea_6d3A?feature=sha...
Klapa gasząca czyli przepustnica :-) Dynamiczne czyli?
Przepustnice lub klapę gaszącą musisz mieć zobacz też na egr bo jedno z drugim współpracuje
Wyczyścić przepustnicę zwaną też klapą gaszącą chodzi o sterowanie pod czarną pokrywą.
Może to klapa gasząca, przepustnica to była i w starym tranzicie 2.5d, służyła jako generator podciśnienia do sterowania egr'em.
Witam. Pompa pompuje ok 40s ale ciśnienie w zasobniku ciśnienia powinno narosnąć po 1 s kręcenia rozrusznikiem. Częstą przyczyną trudności z rozruchem jest zacięty zawór EGR wskutek czego osadzające się nagary na wejściu do kolektora ssącego ograniczają dopływ powietrza. Proponuje zdjąć przepustnice gaszącą i obejrzeć wlot do kolektora. Silnik odpalamy...
Witam, jeżeli odbija powietrze podczas gaszenia to sprawdź klapkę gaszącą (przepustnicę). A jak masz ciśnienie większe za dpf to może wydech zatkany.
Sprawdź czy Ci się klapa gasząca/przepustnica nie zamyka.
Iluż to ja znam "mehanikuf"którzy twierdzą że w dieslu jest przepustnica, nie mylić z klapą gaszącą. w starych mercedesach była przepustnica wykorzystywana do zmian podciśnienia, które poruszało membraną w pompie wtryskowej, do której była zamocowana listwa regulująca dawkę paliwa.
przepustnica (klapa) gasząca, po wyłączeniu stacyjki siłownik podciśnieniowy zamyka ją, diesel bez powietrza (kompresji) zatrzymuje się łagodnie, bez szarpnięcia
Klapa gasząca/przepustnica ewentualnie odpięcie dolotu do samego kolektora i próba odpalenia czy coś nie zablokowało dolotu.
Przepustnica to w Diesliu to w sumie klapa gasząca. Powinna być otwarta całkowicie
Witam. Wie ktoś może jak sterowana jest przepustnica powietrza (klapa gasząca) w 1.6HDI 8V 92KM? Klapa po włączeniu testu działa, a podczas gaszenia silnika się nie zamyka co powoduje twarde gaśnięcie Podczas pracy silnika przepustnica jak i EGR sterowany jest z przepływomierza z tego co mi wiadomo, zastanawia mnie tylko sygnał do zamknięcia klapy podczas...
We współczesnych benzynowych silnikach, z elektronicznym wtryskiem paliwa, główną "robotę" przy hamowaniu silnikiem robi podciśnienie w kolektorze dolotowym. Efekt hamowania silnikiem w benzynie np. 2.0 jest o wiele bardziej wyraźny, niż w dieslu o tej samej pojemności (o ile ten drugi nie posiłkuje się przepustnicą/klapą gaszącą) i to po mimo, że...
No rób i wrzucaj logi na zimnym. Może któryś czujnik ma zły odczyt. Na pewno przydało by się przyjrzeć. Temp paliwa , powietrza w dolocie i płynu chłodzącego. Potem wartości z przepływomierza oraz ciśnienie doładowania z gazem w podłodze (wykres lub tabela od 1500 RPM do 4000 RPM). Można by też sprawdzić podciśnienia na turbo (czy zaciąga gruszkę do...
Klapa gasząca to jest przepustnica EGR. Powinna zamykać się przy gaszeniu silnika, a w czasie normalnej pracy "współpracuje" z zaworem EGR (jak EGR się otwiera to przepustnica(klapa) powinna się przymykać aby silnik lepiej zasysał spaliny
Może przepustnica gaszenia silnika przykleiła się w kolektorze dolotowym do nagaru wytworzonego przez egr i zastawia przepływ powietrza.Miałem tak w golfie IV odpalał igasł ponieważ wypalał tlen a dostawało się go znikome ilości.
Zgadza się masz racje że vcds jest najlpszy do VAG ,dziękuje ci bardzo za pomoc ,facet sobie sam wymienił przepustnice(klape gaszącą) jest nowa ,jednak świeci check i takie błedy wyskakuja ,w sobote chce jechać tym autem do Anglii i ma obawy,widze że ten ostatni bład jest od wentylatora a własnie nie dało sie go wysterować może bezpiecznik poszedł zresztą...
Ogólnie diagnostyka i bieżące naprawy. Np miałem problem z klapą/gaszącą przepustnicą i nic co mam nie było wstanie pokazać danych od klapy czy wykonać test. Same dane w trybie zgodności OBD-2.
Klapa gasząca? Jakaś przepustnica o ile tam cos takiego jest?
Na wolnych obrotach powinno być podciśnienie. U ciebie problemem może być jeszcze złe działająca przepustnica/klapą gasząca. W pewnych przypadkach przymyka się zmniejszając tym samym ciśnienie w kolektorze dolotowym tak aby spaliny mogły być zassane do dolotu bez tego przy małych do średnich obciążeniach silnika układ EGR nie może działać prawidłowo.
: DF301 - Obwód powietrza wlotowego Z jakim opisem?
Czego może dotyczyć problem? Diagnoza komputerowa. Co trzeba wymienić, naprawić? Najprawdopodobniej Tak. Czy uda mi się to naprawić samemu? Zależy czym się zajmujesz na co dzień? Jeżeli ktoś chciałby więcej informacji, proszę pytać. Czym się zajmujesz na co dzień i jakie błędy wyszły. Błędy najprawdopodobniej DF056 ,DF199,DF002 a laguna 1,9 dci. Najprawdopodobniej...
Jeśli nie ma DPFu ani katalizatora (?) to będzie dymił, jeśli zapchał DPF to pewnie problem z wtryskami, czyli usunąłeś skutek a przyczyna pozostała. W kolektorze masz zarówno klapy wirowe jak i przepustnicę (klapę gaszącą). Oglądałeś w ogóle ten kolektor w środku?
tak jest takie ustrojstwo :) znajduje się w ............ i podczas wył zapłonu zamyka dopływ ......... i powoduje komfortowe gaszenie silnika uzupełnij brakujące miejsca albo poszukaj na google jest tego mnóstwo :) *klapa gasząca, przepustnica jak zwał tak zwał - jak by ci się dalej nie chciało szukać :)
również wyczyścić przepustnice(czy w tej przepustnicy występują również "klapki" które lubią się zaciąć). To raczej nie jest przepustnica tylko klapa gasząca i raczej się nie brudzi.
"Zainteresuj się" klapą gaszącą (przepustnicą)... klapa jest używana nie tylko do gaszenia silnika, ale również podczas hamowania silnikiem. Jeśli się wtedy zablokuje to efekt jest taki jak opisujesz. [youtube]https://www.youtube.com/watch?v...
Witam, czy problem z Iveco rozwiązany? Również borykam się z błędem 028b Jeszcze nie, podejrzewam przepustnicę, teraz jeżdżę z odłączoną i błędu b28 nie ma, tylko jest błąd przepustnicy TVA- brak sygnału. Lepiej jeździ z odłączoną, niż z podłączoną zepsutą. Wyprogramuję EGR-a, i jak się uda to też przepustnicę. Nie będzie klapy gaszącej i będzie telepać...
Problem z audi jest bardziej skomplikowany niż myślałem. Na początku dymienie występowało jak dopalał się filtr cząstek stałych, ale zjawisko ustępowało. Teraz występuje cały czas. Nie dymi tylko jak temp. spalin jest wyższa niż około 250 stopni C z wydechu czuć jakby niedopalona ropę. Filtr cząstek był faktycznie zapchany, został wyczyszczony za pomocą...
Jak czyściłeś przepustnicę? Ściągałeś czujnik klapy gaszącej na przepustnicy? Bo błąd dotyczy właśnie jego. Albo skończył się właściwy czujnik. Prze lutowanie go nic nie zaszkodzi. Czy EGR chodzi płynnie(cofa się na właściwą pozycje)?
Idzie tam 5 przewodow 2x12v, masa i ?? Dzieki za wszelkie podpowiedzi. Pozdrawiam Ma być zasilanie 5v, masa, i wyjście sygnału. Sterowanie przepustnicą (silnikiem) to PWM. Prawdopodobnie stały 12v, a masa to PWM. Także zrób pomiary na początek, bo będziesz pruł wiązkę bez sensu nie wiadomo czego szukając.
Czy błąd dotyczy przepustnicy "gaszącej" ? Jak tak to jedno pytanie, jakie są wartości napięć? I gdzie kod silnika? Silnik to A20DT, jeżeli chodzi o klapy gąszace to nie sprawdzane. Komunikat błędu wyświetla się przy dodawaniu gazu lub odpuszczaniu więc raczej przepustnica powietrza. Co ciekawe występuje to tylko jak się silnik nagrzeje.
Tak tutaj należy sprostować ze w benzynie ten element nazywamy przepustnicą a w dieslu klapa gaszącą a chodzi o to samo tyło pełnią inną rolę. Taka ciekawostka po angielsku występuje jedna nazwa throttle body dla obu silników. Co do dwumasy często spotykałem vany gdzie jest zwykle koło natomiast ten sam silnik w osobówce i już na dwumasie jedzie
Klapa gasząca a wygląda jak przepustnica i występuje pad obydwoma określeniami https://obrazki.elektroda.pl/6569700700_...
szybciej/wolnej i co wtedy mniej silnik spala niż na jałowym w aucie toczącym się się mając 880 obrotów na obrotomierzu? Tak, bo jeśli jedziesz z góry to większość energii napędzającej silnik pochodzi z energii pojazdu, a nie z energii spalanego paliwa, czyli to nadal samochód, poprzez koła, napędza silnika, a nie na odwrót. W dodatku, przy uchylonej...
Witam. Mam taki błąd : VCDS ........................................... 1 Fault Found: 19559 - Motor for Intake Manifold Flap (V157) P3103 - 35-10 - Malfunction - Intermittent Readiness: 0 0 X X X ........................................... Proszę o pomoc : Czy to problem...
Klapa gaszącą odłączałem. Przepustnica jest ok. Nawet ją odłączałem w pozycji otwartej żeby nie blokowała przepływu powietrza i nic to nie dało. Był jeszcze usuwany EGR ale wgrywałem oryginalny wsad i to samo było. Dzięki za zainteresowanie tematem
Przepustnica lub inaczej klapa gasząca ma w zasadzie dwa zadania . W czasie zatrzymania silnika zamkną dolot i zrobić to samo aby zabezpieczyć silnik przed rozbiegnięciem w przypadku np awarii turbiny i zasysania oleju. Częste zasyfianie EGR spowodowane jest obecnością nadmiernej ilości oleju w dolocie.
Pytanie tylko czy odczyty są zgodne z rzeczywistością... dla świętego spokoju zamieniłbym także czujnik MAP, bo ten oryginalny akurat był wadliwy, a zamiennik ma nieco inną charakterystykę. Udało mi się znaleźć numer poniżej złącza wkładki, choć nie wiem czy o ten chodzi bo w sumie on jest na korpusie, a nie na wkładce (ale sama wkładka jest niewymienna)....
Byłem u dwóch innych mechaników i obaj stwierdzili ze przepustnica do wymiany. Błędy faktycznie były od klapy gaszącej. Czy po wymianie przepustnicy trzeba robić adaptacje?
Przy gazowaniu na postoju nawet nie powinieneś uzyskiwać pełnych ciśnień doładowania, a tym samym bardzo wysokiej temperatury po sprężeniu. Moim zdaniem turbo może wchodzić w zakres niestabilny, tj. w tzw. „recyrkulację” czyli cofanie powietrza sprężonego przez wirnik do wlotu turbo. Powietrze nagrzewa się, spada zapotrzebowanie mocy, przy czym mogą...
Więc na czuja to ciśnienie bardzo słabe... ,po odpięciu katalizatora nawet nie bardzo hałasuje. Przepustnice? tam jest tylko klapa gasząca ale chyba :) jest otwarta przynajmniej taką ją ostatnio widziałem :)
djswirek po co ta ironia, ma sprawdzić klapę gaszącą która wygląda jak przepustnica i dlatego niektórzy ją tak nazywają.
Przecież vag ci pokazuje co mu jest więc jeśli ma błędy to trzeba je usunąć. Ma być "no fault code found" :) Sądząc po ilości błędów była to na pewno brzoza :) 008194 sprawdź czujnik i okablowanie G450 chyba że filtr pdf szlak trafił 004710 004708 004707 004720 sprawdź okablowanie pompowtryskiwaczy oraz krzywki wałka rozrządu jeśli nie wiesz w jakim...
Witam, Winny jest zacięty w pozycji otwartej zaworek podciśnienia na przepustnicy (klapie gaszącej). Wystarczy odpiąć wężyk, jak zapali, wtedy zaworek wymienić.
Witam. Mam problem w aucie Toyota Verso 2017 rok 1,6 d4d silnik bmw n47c z przepustnicą. PRzepustnica cały czas działa jak klapa gaszaca tzn kiedy auto jedzie przepustnica jest caly czas otwarta na 85% i sie przymyka w czasie gaszenia silnika na 13% i tak jest cały czas ale wtedy wyskakuje błą zbyt duzo powietrza za uboga mieszanka. Raz na jakiś czas...
Witam, pacjent Fiat ducato z 2018r. Prawie od nowości mam problem z tym samochodem. Po przejechaniu około 100 tysięcy kilometrów auto traciło moc, zaświecał się check z błędem p0238-61. Auto zawiozłem do autoryzowanego serwisu FIATA przestał tam prawie dwa lata i nie naprawili, tzn zrobili coś że błąd się nie wyświetlał ale samochód nie miał mocy. Miesiąc...
Witam, Silnik 1.9 cdti z19dt. Pali wzorowo, chodzi jak szwajcarski zegarek ale nagle zaczął trząść przy wyłączaniu. Podczas tej samej 200km trasy, 10 km wcześniej przy wyłaczaniu była cisza, a po 10km, przy następnym wyłączaniu już szarpnęło silnikiem. Także co mogło się stać przez 10km jazdy w trasie ze stałą prędkością? Strzeliła jakaś poduszka pod...
Witaj podobny przypadek miałem w ducato 2.3 też nie reagował na gaz i problem leżał w przepustnicy(klapie gaszącej) bo się nie otwierała po odpaleniu odkręc węża zaraz przy niej i odpal zobacz czy jest otwarta po uruchomieniu silnika.
Się przyczepiłeś tego gaszenia pewnie dlatego że wspominałem o klapie gaszącej. Miałem na myśli przepustnicę w dolocie która odcina dopływ powietrza. Jak już wiemy w tym silniku takiej nie ma.
to teraz odłącz klapę gaszącą,bo kiedy EGR ma się uchylić to przymyka przepustnicę, a że zaślepiony, to masz ujemny bilans powietrza ;)
A normalnie ma moc ? Ja bym sprawdzil rozrząd i przepustnice gaszenia
Takie przepustnice poza " gaszeniem" współpracują też z układem EGR.
Szczerze mówiąc nie spotkałem się jeszcze z nowoczesnym silnikiem diesla bez klapy gaszącej. Poszukaj dobrze. Wpisz sobie w google grafika "przepustnica 1.3 JTD" zobaczysz jak to wygląda.
Ten silnik chyba nie miał tzw. przepustnicy gaszącej .Więc jak poduszki ok to nie wiem czy osiągniesz efekt tak miękkiego gaszenia jak z nią.
Poco jest ta przepustnica? czy ona jest tylko jako gasząca czy jej działanie jest scisle powiązane z zaworem EGR, to znaczy czy kiedy wpuszcza on spaliny do dolotu to ona jest przymykana? Co sie stanie jak ją zlikwiduje, dodam ze EGRa zaslepiłem bo były z nim problemy (uciekało mi cisnienie do wydechu) Po zaslepieniu auto idzie jak burza, zastanawiam...
On się nie poci, leci na niego olej z przepustnicy gaszącej. Teoretycznie oleju tam być nie powinno ale jest i będzie.
Ale jak przymykam tą klape to auto nie gaśnie ani sie nie przydusza. Na schemacie pneumatycznym opisane jest coś jako ZAWÓR REGUACJI PRZEPUSTNICY nie jako klapa gasząca.
Koledzy jak w temacie master przyjechał na sznurku, spalony bezpiecznik 20A pod maską odpowiadający za funkcje silnika - zawór turbo,regulator ciśnienia paliwa, przepływomierz itp. Miga "check" z znakiem stop na czerwono, auto nie pali. Brak obrotów z czujnika wału itp. Po wymianie bezpiecznika kontrolka nie miga , obroty pod testerem już są ale auto...
potencjometr przepustnicy jest jak najbardziej urządzeniem elektronicznym ! nie na linkę jak w niektórych modelach ! o jakim Ty tu teraz silniku piszesz - benzynowym czy dieslu ? w dieslu jest tylko jedna przepustnica - powietrza doładowanego czyli klapa gasząca ale w Twoim silniku jej nie ma a jeśli chodzi Ci o potencjometr przy pedale gazu - elektroniczne...
Ten dźwięk to prawdopodobnie klapa przepustnicy.
zobacz jak zachowuje sie przepustnica gaszenia silnika w momecie gaszenia powinna sie zamknąć i za chwile otworzyć jeżeli pozostaje zamknięta to już wiesz w czym problem
witam to byla przepustnica do gaszenia zacinala sie
... więc dla świętego spokoju poprosiłam o wymianę płynu. I JEST OK. Ale pojawił się inny problem - leci mi z rury wydechowej gigantyczna ilość białego dymu, który śmierdzi spalinami, okrutnie śmierdzi spalinami! nie zauważyłam spadku mocy... Joasiu, nie wiem jak tam u Ciebie ze spadkiem mocy - piszesz, że nie zauważyłaś, wnioskuję również, że płynu...
Klapek gaszącą masz przed kolektorem ssącym - wygląda jak przepustnica. Odczytanie błędów - potrzebny interfejs diagnostyczny. Bez odczytu błędów możesz błądzić. Po tym co piszesz widać że brak Ci nawet podstawowej wiedzy i będziesz miał ciężko samemu to ogarnąć.
Przyczyną problemu była przepustnica elektryczna 48CPD9 zwana również klapą gaszącą. Jej zaolejenie w środku prowadzi do zwarć i zimnych łutów na płytce drukowanej co w efekcie wywołuje efekt telepania i hałasu silnika podczas gaszenia. Błąd nie zawsze pojawi się na desce. Koszt regeneracji to ok 300 zł. Ja kupiłem inną w cenie 100 zł. Problem zniknął....
Przepustnica do gaszenia?
zaczynając od początku. Olej prawdopodobnie zapchał katalizator i dpf jeśli występuje. Jeśli jest to silnik z dpf to zaslepenie egr spowoduje błąd działąnia dpf posprawdzaj jeszcze czy masz dobrze podciśnienia popodpinane. Może podcisnienie egr jest podpiete do przepustnicy gaszącej, albo jeszcze inne kombinacje
Jaka przepustnica? Chodzi ci o klapę do gaszenia? To powinna się zamknąć po wyłączeniu kluczyka i otworzyć po sekundzie lub dwóch. Zrób zdjęcie tego elementu wtedy będziemy pewni.
Jaka znowu klapa gaszenia? Nie ma czegoś takiego w tym silniku, jest tam tylko przepustnica EGR.
Pytałam dzisiaj mechanika i powiedział ze może byc to -klapa gasząca -napięciami zaworze (ze odcina paliwo) -przekaźnik paliwa Czy te rzeczy są prawdopodobne? Bo fora na których sprawdzałam piszą ze przepustnica (wyczyścić ja) lub w ostateczności sonda. Ewentualnie czujnik na rozrządzie.
mechanik mi wymienił nowe sprzeglo na drugi dzien mu oddalem bo chciało sprzegło NOWE wyleciec. w koncu dopatrzył sie ze przepustnica gaszenia nie dziala wymienil na nowa i w sumie pomogło A co ma do tego przepustnica, jak już to coś nie poskręcał do końca. Na wciśniętym sprzęgle przy gaszeniu jest cisza ?
Jaki kod silnika? Błąd wskazuje na problem z klapa gaszącą. Niektóre TDI maja osobno na dolocie klapy, a w niektórych rolę ta pełni przepustnica.
Przpustnica ci się moze spalic, i moze Ci spalic tez bezpeiczniki. Miałem tak w Touranie, staneła klapka, spalił się motorek i spalilo tez bezpieczniki od wentylatorów, a ze było t o w lato to wracałem 40km prawie godz, z climą na maxa i otwartymi szybami. Przepustnica ma się zamykac jak gasisz silnik.
Tam nie ma przepustnicy ani klapy gaszącej. Przed turbo bywało tak że czasem brakowało mocy i zacinał się na kręceniu do 3 tys rpm, po puszczeniu gazu i znowu wciśnięciu już było ok.
Ale tam masz błąd nie tylko EGR i się dziwisz że check sie pali? Pierwszy błąd dotyczy poślizgu skrzyni chyba,drugi od EGR a trzeci od przepustnicy EGR albo klapy gaszącej. Przy wymianie EGR trzeba zrobić adaptację. Trzeba też sprawdzić w parametrach jaką widzi pozycję EGR w procentach lub napięcie. Można też sprawdzić miernikiem,zasilanie czujnika...
Auto kolegi i dlatego mam trochę mało informacji. Silnik PD chyba BXE. Pojawił się komunikat "Spaliny warsztat" i świeci ciągle check. Chwilę po odpaleniu zaczyna migać kontrolka świec i auto jest mułowate ale nie ogranicza obrotów. Jeśli przytrzymać obroty około minuty powyżej 3tys to kontrolka świec gaśnie i wraca moc. Jeśli zmniejszyć obroty poniżej...
Witam ! Problem polega na tym że kontrolka check i kontrolka świec żarowych się nie zapala po przekręceniu kluczyka więc i silnik niestety też. Sporadycznie się włączają i wtedy jest wszystko ok , silnik pali.! Sprawdziłem przekaźnik 458 choć był dobry założyłem jednak nowy , bezpieczniki ok , przewody do komputera sprawdzone. Przekaźniki 433 sprawdzone...
Mnie to wygląda na zamkniętą przepustnicę do gaszenia.
dioda gasząca klapa gasząca dioda gasząca schemat
pulpit ikony bezpiecznik termiczny chłodnicy sterowanie dwoma obwodami
ładowanie akumulatora wzmacniacz słuchawkowy
CD4013 dzielnik przez 2 – schemat połączeń i opis działania przerzutnika D Schemat instalacji poduszek powietrznych BMW E36 – SRS, MRS I/II, kolory przewodów, diagnostyka