MOże nastawnik biegu jałowego ci się podcina.Umyj go razem z przepustnicą.
Wymień zawór odśrodkowy i problem z przepustnicą minie.
A czy jak świece nie działają poprawnie to może wyskoczyć ten błąd z przepustnicą?
Sprawdź tą przepustnicę.
dzięki zamawiam przepustnicę
Czujnik temperatury sprawny, podmieniałem chyba ze trzy i problem nie znika. Ja wchodzę w parametry i wiem od razu. Wiesz co steruje przepustnica?
Bo to nie będzie przepustnica.
To rozrząd do sprawdzenia ponownie bo jak na plaka nie gada to coś ci się schrzaniło. Zwróć też uwagę jak szybko rozrusznik kręci bo myśle że ładujesz aku jak tak kręcisz. Zobacz czy po przekręceniu zapłonu otwiera ci się przepustnica
witam miałem podobną sytuacje w Suzuki Baleno podczas jazdy auto nagle traciło moc lub nagle dostawało strasznej mocy pomogło czyszczenie przepustnicy sprawdz również czy aby cylindry (chyba tak to się nazywa ale chodzi mi o to miejsce gdzie wkręcasz świece) nie są zalane u mnie tak właśnie było brudna przepustnica + 2 zalane świece
witam sprawdz pompe paliwa przepustnice filtr powietrza kable zaplonowe
Prawdopodobnie klapa przepływomierza krzywa i się zacina.
Sprawdź regulator wolnych obrotów i czy ma zasilanie.Przy okazji wyczyść przepustnicę.
Pamięć kodów notuje kod 22 i 25 (za duże napięcie wtryskiwacza <przerwa?> i za niskie napięcie czujnika przepustnicy <zwarcie do masy?>). Może to ma a tym związek? Sam znalazłeś ospowiedź na swoje pytanie. Zajmnij się przepustnicą
Wygląda na przepustnice zabrudzoną
Przepustnice sprawdź czy się otwiera
Wg mnie uszczelka pod kolektorem ssącym, ew. kolektor/przepustnica
Witam wszystkich! Miałem to samo. Oto czynności które wykonałem. 1. Czyszczenie przepustnicy i EGR. 2. Wymiana pękniętego przewodu podciśnienia. 3. Czyszczenie lecz pózniej wymiana czujnika ciśnienia doładowania. 4. Obluzowany był przepływomierz i zasysał lewe powietrze. 5. Wymiana filtra powietrza i filtra paliwa. 6. Na koniec wypalanie DPF. 7. Wykasowanie...
ten błąd 1222 to nieprawidłowe działanie pompy wtyrskowej a czujnik ebola jest na korpusie zobacz czy niejest zatarta przepustnica
...to o co pytasz, TPS = Throttle Position Sensor (Czujnik Położenia Przepustnicy).
To wiem, ale za fiksa nie widziałem tam nigdy gaźnika. No to precyzuję ( przepustnica) OK?
To co misiek888. Warto jeszcze sprawdzić wężyki podciśnieniowe, ale to również podpada pod nieszczelność dolotu. Lub brudna przepustnica.
Odpowietrzenie pokrywy zaworów (odma), łączy się z odpowietrzeniem skrzyni korbowej. Zapewne jest też drugi, cieńszy wąż łączący pokrywę zaworów z dolotem, przed przepustnicą.
Skąd ta pewność, iż przepustnica jest sprawna? Jakie były kody błędów?
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic19... Dostrzega ktoś analogie? Jeśli masz domkniętą przepustnice a obroty same zwariowały to szukaj innego sterownika. Jeśli zaślepisz zawór wolnych obrotów,odpalisz z uchyloną przepustnicą i zdejmiesz nogę z gazu to motor musi zgasnąć.Jeśli nie zgaśnie to przepustnica się nie domyka.
Tak. Będzie też pasowała od Z14XE i Z16SE.
to ją podłącz odłącz wtryskiwacz (kostka z kabelkami czarnym i niebieskim) potem niech ktoś ci zakręci rozrusznikiem a ty obserwuj czy poleci paliwo na przepustnicę
u mnie podaja: p1220 -series throttle control system malfunction- sterownie przepustnica,seria uszkodzen.
diagnostyka? ale jak sprawdzić przepustnice i pedałgaz?
Sterownik na silniku?
silniczek krokowy czyszczony a przepustnica wygląda w miarę
Witam .. (at) Jarek ma rację w silniku x20xev nie ma silniczka krokowego tylko zawór obejsciowy dwa imbusy + czyszczenie benzynką ekstrakcyjną . Przy montazu sprawdz usczelkę i przyleganie zaworu czy nie dostaje fałszywego powietrza .. Oczywiscie czyszczenie całego korpusu przepustnicy obowiązkowe . No i ten nieszczęsny kanał powietrza z pokrywy zaworów...
tak własnie tam jest, sprawdź na początku kable czy nie poprzecierane, obejrzyj wtyczkę dokładnie, baaa nawet ją spryskaj WD40 i poczekaj aż wyschnie, i zapal autko. powiem Ci jak ja sprawdzić woltomierzem, a więc robisz tak: zapalasz silnik, wtyczka musi być włączona do niego ! bo na trzecim przewodzie masz napięcie 5V, zdubluj kabelki/lekko nakłuj...
1sze czujnik położenia wału 2gie przepustnica 3cie czujnik temperatury
No to jak nie ręczna ani nożna metoda to: http://slacklist.olek.waw.pl/smietnik/OB... zrobiłem ten fejs, bangla - np. vectra 1999, omega 2003, dla amatora więcej nie trzeba :)
1581- Elektroniczna przepustnica Monitor awarii 1582- Elektroniczny monitor danych dostępne przepustnicy tylko tyle jest napisane w książce błędów.
Ewidentnie przepustnica. Jakby się mrozy pojawiły to nawet do minuty od odpalenia przy każdej próbie dotknięcia pedału gazu silnik by się dławił, dusił i gasł.
Kolego bitels01 czy to znaczy że wymieniłeś przepustnice,krokowca i przepływomierz?.
Witam koledzy, dziś jadąc samochodem nagle zaczął kuleć, szarpie wchodząc na obroty, jakby nie chodził na jeden cylinder, po wykreceniu świec są czarne, miałem jakiś czas temu taki przypadek tylko kilku krotnie gorszy ponieważ wypadł mi metalowy wac z kolektora ssącego, sprawdziłem jest na swoim miejscu, objawy są podobne tylko słabsze noi strzały z...
Przepustnica czyściutka ma być, zwolnij przepustnicę śrubą tak aby nie "haczyła" (pisałeś, że ktoś bawił się śrubą ). Możesz odpiąć stabilizator biegu jałowego i sam spróbuj czy przepustnicą dasz radę utrzymać niskie obroty w miarę stabilne....coś będziesz wiedział... W pokrywie masz dwa węże na odpowietrzanie, ten cienki ma "zasysać" sprawdź króciec...
pacjentem jest mój opel vectra b benzyna z18xe 2001r. na 100% poddaje się adaptacji przepustnice a tu nie widzę tej możliwości. Co tam chcesz adptować, powiedz, co? Co chcesz adaptować? Nawet w techu 2 nic takiego nie ma co do tego silnika... Nie ma tam adaptacji przepustnicy.
witam jeśli tak długo nie był odpalany to może wtrysk ( rozpylacz) jest zapieczony , ściągnij obudowe i sprawdz czy benzyna jest rozpylana na przepustnicę pozdrowienia
sprawdz przepustnice ew umyj, krokowka
Immo poprawnie. Sprawdziłem ponownie obroty silnika, są jednak na zmianę w takt kontrolki check 0 lub około 250. Wraz ze zmianą obrotów silnika zmieniają się również parametry przepustnicy.
Sprawdź przepustnice czy nie jest zawalona.
U mnie tak samo na zimnym gaśnie przerywa dodaje odejmuje obroty , 1,8Bezyna G 122kmVectra C Proszę o poradę panów którzy się znają....pozdrawiam😀 Miałem w Astrze h tylko 1.6 115km (dławił się po odpaleniu albo nawet zapalał po kilku razach), winne było cofanie się paliwa do zbiornika po postoju (szczególnie jak było malo paliwa w baku), trzeba...
przepustnicę wyczyść i tyle.
czujnik wałka rozrządu do testowania można całkiem odłączyć, silnik musi poprawnie pracować, tylko będzie miał mniej mocy bo wtedy niema wtrysku sekwencyjnego tylko wszystkie na raz po 2 zanim kupisz komputer to ja bym najpierw zajrzał do rozrządu czy nie przestawiony! po 3 to z tego co wiem w Z18XE (przepustnica elektryczna - polift) nie padają komputery...
Ja mam benzynę, opla vectra b 1999r. 1.8 16v,
Widać, że pojawiają się niższe napięcia na TPS jak 0,8V. Ja widziałem 0,57V. Wytarta przepustnica i się przycina prawdopodobnie. Każde najmniejszą wartość napięcia TPS sterownik uznaje za zamkniętą przepustnicę i koryguje wyliczoną wartość.
tak tak, przepustnicę niech wyczyści w jednopunkcie
Witam.ktos wie czego jak odpale silnik na zimnym czy cieplym to auto mimo wcisniecia gazu dusi sie i ledwie jedzie.przy tym podkopca na bialo?po zgaszeniu i odpaleniu jest ok.raz2razy na dzien tak sie dzieje.egr,przepustnica wyczyszczone.jakis czujnik czy co?
Dodam jeszcze że EGR jest uszkodzony przez co był zaślepiony . Około 3 miesiecy temu została wymieniona pompa paliwowa przez która też wystąpiło wiele błędów między innymi przepustnica oraz pedał gazu
Daj sobie spokój z czujnikami. Lewe powietrze ciągnie. Sprawdź dolot czy gdzieś nie "syczy" zaciąga powietrza za przepustnicą.
Witam .Słabe to zdjęcie ale wygląda na odmę możliwe skutki to podwyższone obroty lub ich falowanie zależy czy podłączona jest do kolektora ssącego czy przed przepustnicę do rury ssącej.
"Trochę" odgrzebany jest ten temat ale .... odpowiedzieć tez można. tomaszek1980 - sprawdzenie czy układ nie pobiera "lewego powietrza" jest jednak na pozór ważne. Sprawdź to dokładnie. Komp raczej mało prawdopodobne aby miał być uszkodzony skoro autko normalnie jeździ. Ale ... nie zaszkodziłoby także popatrzeć czy sama przepustnica nie jest brudna...
a ja czytałem że takie wzrastanie obrotów może być związane z przepustnicą a dokładnie z jej ustawieniem
przytkane wtryski dlatego zbyt uboga dawka przy rozruchu i brak mocy co do wolnych obrotów to wymyj przepustnice a nie "krokowca"
Witam uporałem się z błędami ale jeszcze został czasami błąd P0130 ale jak chodzi na benzynie a na gazie nie pokazuje błędu jeszcze jak odpalę na benzynie to jeszcze falują obroty a na gazie jest ok. Czyszczona przepustnica, krokowy i co z tym błędem
przeczysc silniczek krokowy i przepustnice gdy nie pomoze odczytaj pamiec
Podmiana pedału ze sprawnej Vectry nie pomogła. Hm co teraz ?
Jeżeli się nie mylę to podciśnienie bierze się z kolektora ssącego.Jak jest zamknięta przepustnica podciśnienie otwiera egr i zasysa spaliny(ekologia :D )Nie domykająca się przepustnica,dziurawy lub nie podpięty wężyk
Na początek przepustnica do wyjęcia, wymycia i rozebrania zdejmij obudowę i zobacz czy trybka się nie połamały.
-zamknięta przepustnica 0,64V -otwarta przepustnica 4,60V ? Dosyć tego. Piszę o potencjometrze w zaworze EGR a ten sie łapie potencjometru przepustnicy. Zamykam temat, regulamin pkt 8.1
Moja diagnoza na pierwszy strzał - przepływomierz. Tak, wiem że czyściłeś, ale przepływomierz. Jego nie da się wyczyścić idealnie. Podmień od kogoś, to popularny model, bez problemu znajdziesz nawet na szrocie, i sprawdź czy różnica będzie odczuwalna. Kolejna rzecz, komputer. Podłącz kompa, odczytaj wartości zasysanego powietrza podczas jazdy. Czy wymieniłeś...
Witam, Tak jak kolega wyżej napisał Temperatura nie ma nic współnego z trybem awaryjnym. Proponowałbym sprawdzić konkretnie jakie błędy się pojawiaja i jezeli jedyny to ten z przepustnica to w tym kierunku zmierzać.
A co ci da czyszczenie krokowca? Naprawa żadna,za chwile znów to samo. Umyj przepustnice przy okazji a krokowca wymień.
Przepustnica została założona druga i nic , pozdrawiam i dziękuje
Nie, Romuś nie ten sam - jak dobrze pamiętam, to jeden ma 2 rzędy pinów w kostce, drugi 4. No i "y" to już dwie sondy - jak w "z". I różne przepustnice - "y" ma full elektryczną.
Instalacja 2 generacji do ecoteca to nieporozumienie. Źle jest wyregulowana instalacja lpg, zobacz czy masz podłączony TPS.(potencjometr przy przepustnicy).
Problem został przeze mnie rozwiązany. Winna okazała się być przepustnica. Po odkręceniu od kolektora i zdjęciu plastikowej osłony od spodu okazało się ze cala plytka drukowana pływała w oleju, przez co enkoder ślizgał się po płytce. Żałuję ze nie zrobiłem zdjęć. Naprawa polegała na wypłukaniu płytki drukowanej i zębatek przekładni w benzynie ekstrakcyjnej....
Tak,to jest sterowanie klapek w przepustnicy,podłączyłem i silnik zimny nie trzepie i chodzi równo,chyba to była przyczyna ale wcześniej wykonałem czyszczenie przepustnicy to też ma sens,syf tam nieziemski.Dzięki
Po odłączeniu akumulatora jest to samo. Przepływomierz wizualnie ok, mikser równieżnie wygląda na uszkodzony. Bez przepływomierza normalnie powienin odpalić i jeżdzić, co do ewentualnie uszkodznego miksera to odłączyłem dolot od przepustnic i również strzelał i szarpał.
No o tych swiecach tez pomyslalem. Ale z tego co wiem to swiece się sprawdza przewodem od plusa aku dotyka swiecy i jak iskrzy to działa chyba ze coś pomieszałem to poprawcie :) PS. Jak w dieslu masz przepustnice to ja ci gratuluje ;)
Silnik 2.0 dti .Czy zawory które sterują turbiną egr i przepustnicami w ssącym są takie same?Chodzi mi o to żeby ten od tych przepustnic czy tam klap założyć w miejsce gdzie był od turbiny czy będzie działał?
czesc...troszke mnie nie bylo . usterka zostala rozwiazana -co prawdfa dawno temu ale moze komus sie przyda .zakupile tech2 i wyszedl blad 1550 bodajze . Wyczyscilem wiec przepustnice i po klopocie . Kontrolka z kluczem mylona jest z immobilizerem w autach z roku 2001 -byc moze tez dziala jako kontrolka immo ale glowne jej zadanie to pilnowac spalin...
Wcześniej miałem też 0,4 V ale przy dodawaniu gazu przepustnica się zacinała i teraz podniosłem, tylko nie wiem do jakiej granicy będzie dobrze.
Zalezy jaki motor: Jeżeli Z18XE (przepustnica na serwie) to manetka, kodowanie i gotowe. Jeżeli X18XE1 (przepustnica na linke) to też idzie zrobić, tylko trzeba moduł tempomatu dołożyć.
Po odłączeniu sondy napięcie między czarnym przewodem a masą jest stałe i wynosi 0,35V przy podpiętej sondzie wynosi 0,1V. to jest źle? jeżeli tak to co należy zrobić? Gdzie znajduje się to 24-pinowe złącze? Mam 3 przewodową sondę. A co może być przyczyną wystapienia kodu 73? Możliwe że jest to spowodowane nieszczelną rurą, która łączy przepustnicę...
Uzupełniając bazę wiedzy forum. U mnie był błąd P2279-5B vectra c 1.9 150 koni 19DTH Zgodnie z sugestiami wymieniłem EGR, przepustnicę mimo, że zgodnie z testami były sprawne. Ale faktycznie jak koledzy pisali w elektronice od przepustnicy był olej. więc warto było wyczyścić., jednak to wszystko nie było przyczyną. Usterka okazała się banalna listwa...
Przyczyn możne być mnóstwo sprawdź przepustnicę wyczyść ją ,najlepiej z czytaj kody błędów
Jak sytuacja z odmą? Nie zasysa lewuchy gdzieś? Zatkaj ręką przepustnicę i zobacz czy zgaśnie lub czy obroty spadną.
Masz nie podłączony jakiś przewód podciśnieniowy i tam ciągnie powietrze poza przepustnicą. Zobacz czy nie masz wolny jakiś króciec?
VB to szalenie trudne autko do regulacji, nieszczelność, egr , przepustnica wszystko ma wpływ na wolne obroty. Masz LPg czy sama PB?
Albo adaptacja albo pojeździj trochę i sam powinien mapę skorygować. Wynika to z delikatnie innego ustawienia przepustnicy
błąd jest z przepustnicy, [/b prawdo podobnie coś na knociłeś przy czyszczeniu. Na pewno niema z tym związku odpowietrzanie. Jak był by zapowietrzony to by pewnie nie odpalił. Zobacz połączenia do przepustnicy i samą przepustnice czy nie jest zacięta.
Polecam sprawdzić szczelność układu dolotowego na początek, zapłon czyli przewody, kopułka świece, wyczyścić przepustnicę a i czy check engine się zapala?
We wszystkich możliwych miejscach pomiędzy przepustnicą a zaworem ssącym, uszczelki, wężyki podciśnieniowe, serwo itd.
Też próbowałeś nastawić określone obroty i przepustnica nie chciała się dostosować mimo tego że w sterowniku te ustawienia się zapisują ?
Nie zamyka się przepustnica do końca na wskutek złej regulacji linki,zablokowania pedału gazu,itp.
Sugerowałbym sprawdzić potencjometr przepustnicy
Witam! Mam następujący problem z obrotami w w/w vectrze. Na zimnym silniku jest ok. W miarę jak nagrzewa się silnik zwiększają się wolne obroty. Obroty są na poziomie ok 2000 obr/min (nie mam obrotomierza) Po odłączeniu czujnika położenia przepustnicy silnik jeszcze bardziej przyspiesza. Po odłączeniu silnika krokowego też obroty się zwiększają. Komputer...
Witam ! Odnoszę wrażenie, że padł czujnik położenia przepustnicy. pozdro
W 150KM na kolektorze ssącym od góry ( między nim a pokrywką zaworów) jest listwa sterująca przepustnicami. Sprawdź czy nie spadła. Jeżeli tak to nowy kolektor około 800zł, tylko pierburga i nie żadna używka. Ktoś tam gdzieś regeneruje ale moim zdaniem nie warto się pier..lić.
Witam. Mam problem za gasnącym zimnym silnikiem na gazie. Auto po zapaleniu na benzynie jedzie i wszytko jest ok po przełączeniu na gaz w czasie gazdy przy obrotach poniżej 2000 lekko podszarpuje, przy dojeżdżaniu do skrzyżowania obroty spadają do zera i auto gaśnie. Dziwne jest to , że takie coś dzieje się tylko z rana, przy ponownym odpaleniu auta...
Jak ci zaciągnął płyn to masz uwalony cały kolektor w środku , potrzeba troche czasu aby się oczyściło.Odkręć przepustnicę i czystą nie strzępiącą szmatką spróbuj coś wybrać.
Było sprawdzane interfejsem nigdy nie wierze w 100% kontrolką zawsze wole się upewnić. Sądy działają poprawnie również po kilkunastu km zostały sprawdzone przez mechanika Dodano po 1 Przepustnica sprawdzona i jest ok myślałem nad sprawdzeniem silniczka krokowego
Na wolnych obrotach tak ma być(zamknięta przepustnica). Gdy jest za wysokie to bierze lewe powietrze, lub coś z praepustnicą.
witam. mam problem z silnikiem po wymianie sterownika i programowaniu zaczeły falować obroty (1000 - 2000 obr i tak kółko te i we te cały czas) przepustnica przed wymiana sterownika wyczyszczona i po falowaniu też czysta. jak się dostać do silniczka krokowego i potencjometru w tej "zintegrowanej" przepustnicy i jak naprawić?
Sprawdź szczelność kolektora ssącego oraz połączenia przepływomierza z przepustnicą. To że check się nie świeci wcale nie oznacza że czujniki są w porządku zalecałbym porządną diagnostykę komputerową.
Wyczyść przepustnice. Czy jak odłączysz zawór biegu luzem (silniczek krokowy) obroty spadają. jAK wyglada TPS
vectra przepustnica potencjometr przepustnica vectra przepustnica otwarta vectra
pompa głębinowa uszkodzona uszczelka podgrzewacza wygłuszanie pomieszczeń
czułość mikrofon elektretowy mikrofon elektretowy
Jak zakodować nowy pilot do Toyoty Yaris Hybrid? Jak rozebrać mikser MS-2019: instrukcja krok po kroku