Wymień zawór odśrodkowy i problem z przepustnicą minie.
MOże nastawnik biegu jałowego ci się podcina.Umyj go razem z przepustnicą.
Prawdopodobnie klapa przepływomierza krzywa i się zacina.
Bo to nie będzie przepustnica.
A czy jak świece nie działają poprawnie to może wyskoczyć ten błąd z przepustnicą?
witam sprawdz pompe paliwa przepustnice filtr powietrza kable zaplonowe
dzięki zamawiam przepustnicę
witam miałem podobną sytuacje w Suzuki Baleno podczas jazdy auto nagle traciło moc lub nagle dostawało strasznej mocy pomogło czyszczenie przepustnicy sprawdz również czy aby cylindry (chyba tak to się nazywa ale chodzi mi o to miejsce gdzie wkręcasz świece) nie są zalane u mnie tak właśnie było brudna przepustnica + 2 zalane świece
masz tam drogi kolego najprawdopodobniej (pisze bo nie wiem który to rocznik) TPS z jednym potencjometrem trzy piny w kostce. Zmierz opory na tych zewnętrznych pinach poruszając płynnie przepustnicą. Wartości powinny płynnie liniowo rosnąć lub maleć bez żadnych przerw czy skoków w odczytach.
Sprawdź tą przepustnicę.
Sterownik na silniku?
Przepustnice sprawdź czy się otwiera
Skąd ta pewność, iż przepustnica jest sprawna? Jakie były kody błędów?
Czujnik temperatury sprawny, podmieniałem chyba ze trzy i problem nie znika. Ja wchodzę w parametry i wiem od razu. Wiesz co steruje przepustnica?
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic19... Dostrzega ktoś analogie? Jeśli masz domkniętą przepustnice a obroty same zwariowały to szukaj innego sterownika. Jeśli zaślepisz zawór wolnych obrotów,odpalisz z uchyloną przepustnicą i zdejmiesz nogę z gazu to motor musi zgasnąć.Jeśli nie zgaśnie to przepustnica się nie domyka.
Sprawdź regulator wolnych obrotów i czy ma zasilanie.Przy okazji wyczyść przepustnicę.
Wygląda na przepustnice zabrudzoną
To rozrząd do sprawdzenia ponownie bo jak na plaka nie gada to coś ci się schrzaniło. Zwróć też uwagę jak szybko rozrusznik kręci bo myśle że ładujesz aku jak tak kręcisz. Zobacz czy po przekręceniu zapłonu otwiera ci się przepustnica
No to jak nie ręczna ani nożna metoda to: http://slacklist.olek.waw.pl/smietnik/OB... zrobiłem ten fejs, bangla - np. vectra 1999, omega 2003, dla amatora więcej nie trzeba :)
Wg mnie uszczelka pod kolektorem ssącym, ew. kolektor/przepustnica
Tak. Będzie też pasowała od Z14XE i Z16SE.
1581- Elektroniczna przepustnica Monitor awarii 1582- Elektroniczny monitor danych dostępne przepustnicy tylko tyle jest napisane w książce błędów.
Ewidentnie przepustnica. Jakby się mrozy pojawiły to nawet do minuty od odpalenia przy każdej próbie dotknięcia pedału gazu silnik by się dławił, dusił i gasł.
Ja mam benzynę, opla vectra b 1999r. 1.8 16v,
Przepustnica czyściutka ma być, zwolnij przepustnicę śrubą tak aby nie "haczyła" (pisałeś, że ktoś bawił się śrubą ). Możesz odpiąć stabilizator biegu jałowego i sam spróbuj czy przepustnicą dasz radę utrzymać niskie obroty w miarę stabilne....coś będziesz wiedział... W pokrywie masz dwa węże na odpowietrzanie, ten cienki ma "zasysać" sprawdź króciec...
To wiem, ale za fiksa nie widziałem tam nigdy gaźnika. No to precyzuję ( przepustnica) OK?
ten błąd 1222 to nieprawidłowe działanie pompy wtyrskowej a czujnik ebola jest na korpusie zobacz czy niejest zatarta przepustnica
To co misiek888. Warto jeszcze sprawdzić wężyki podciśnieniowe, ale to również podpada pod nieszczelność dolotu. Lub brudna przepustnica.
u mnie podaja: p1220 -series throttle control system malfunction- sterownie przepustnica,seria uszkodzen.
diagnostyka? ale jak sprawdzić przepustnice i pedałgaz?
Odpowietrzenie pokrywy zaworów (odma), łączy się z odpowietrzeniem skrzyni korbowej. Zapewne jest też drugi, cieńszy wąż łączący pokrywę zaworów z dolotem, przed przepustnicą.
Pamięć kodów notuje kod 22 i 25 (za duże napięcie wtryskiwacza <przerwa?> i za niskie napięcie czujnika przepustnicy <zwarcie do masy?>). Może to ma a tym związek? Sam znalazłeś ospowiedź na swoje pytanie. Zajmnij się przepustnicą
1sze czujnik położenia wału 2gie przepustnica 3cie czujnik temperatury
pacjentem jest mój opel vectra b benzyna z18xe 2001r. na 100% poddaje się adaptacji przepustnice a tu nie widzę tej możliwości. Co tam chcesz adptować, powiedz, co? Co chcesz adaptować? Nawet w techu 2 nic takiego nie ma co do tego silnika... Nie ma tam adaptacji przepustnicy.
silniczek krokowy czyszczony a przepustnica wygląda w miarę
czujnik wałka rozrządu do testowania można całkiem odłączyć, silnik musi poprawnie pracować, tylko będzie miał mniej mocy bo wtedy niema wtrysku sekwencyjnego tylko wszystkie na raz po 2 zanim kupisz komputer to ja bym najpierw zajrzał do rozrządu czy nie przestawiony! po 3 to z tego co wiem w Z18XE (przepustnica elektryczna - polift) nie padają komputery...
Kolego bitels01 czy to znaczy że wymieniłeś przepustnice,krokowca i przepływomierz?.
to ją podłącz odłącz wtryskiwacz (kostka z kabelkami czarnym i niebieskim) potem niech ktoś ci zakręci rozrusznikiem a ty obserwuj czy poleci paliwo na przepustnicę
sprawdz przepustnice ew umyj, krokowka
Sprawdź przepustnice czy nie jest zawalona.
Podmiana pedału ze sprawnej Vectry nie pomogła. Hm co teraz ?
Witam wszystkich! Miałem to samo. Oto czynności które wykonałem. 1. Czyszczenie przepustnicy i EGR. 2. Wymiana pękniętego przewodu podciśnienia. 3. Czyszczenie lecz pózniej wymiana czujnika ciśnienia doładowania. 4. Obluzowany był przepływomierz i zasysał lewe powietrze. 5. Wymiana filtra powietrza i filtra paliwa. 6. Na koniec wypalanie DPF. 7. Wykasowanie...
przepustnicę wyczyść i tyle.
witam jeśli tak długo nie był odpalany to może wtrysk ( rozpylacz) jest zapieczony , ściągnij obudowe i sprawdz czy benzyna jest rozpylana na przepustnicę pozdrowienia
Widać, że pojawiają się niższe napięcia na TPS jak 0,8V. Ja widziałem 0,57V. Wytarta przepustnica i się przycina prawdopodobnie. Każde najmniejszą wartość napięcia TPS sterownik uznaje za zamkniętą przepustnicę i koryguje wyliczoną wartość.
tak tak, przepustnicę niech wyczyści w jednopunkcie
tak własnie tam jest, sprawdź na początku kable czy nie poprzecierane, obejrzyj wtyczkę dokładnie, baaa nawet ją spryskaj WD40 i poczekaj aż wyschnie, i zapal autko. powiem Ci jak ja sprawdzić woltomierzem, a więc robisz tak: zapalasz silnik, wtyczka musi być włączona do niego ! bo na trzecim przewodzie masz napięcie 5V, zdubluj kabelki/lekko nakłuj...
Na początek przepustnica do wyjęcia, wymycia i rozebrania zdejmij obudowę i zobacz czy trybka się nie połamały.
Witam.ktos wie czego jak odpale silnik na zimnym czy cieplym to auto mimo wcisniecia gazu dusi sie i ledwie jedzie.przy tym podkopca na bialo?po zgaszeniu i odpaleniu jest ok.raz2razy na dzien tak sie dzieje.egr,przepustnica wyczyszczone.jakis czujnik czy co?
Dodam jeszcze że EGR jest uszkodzony przez co był zaślepiony . Około 3 miesiecy temu została wymieniona pompa paliwowa przez która też wystąpiło wiele błędów między innymi przepustnica oraz pedał gazu
Witam koledzy, dziś jadąc samochodem nagle zaczął kuleć, szarpie wchodząc na obroty, jakby nie chodził na jeden cylinder, po wykreceniu świec są czarne, miałem jakiś czas temu taki przypadek tylko kilku krotnie gorszy ponieważ wypadł mi metalowy wac z kolektora ssącego, sprawdziłem jest na swoim miejscu, objawy są podobne tylko słabsze noi strzały z...
Witam uporałem się z błędami ale jeszcze został czasami błąd P0130 ale jak chodzi na benzynie a na gazie nie pokazuje błędu jeszcze jak odpalę na benzynie to jeszcze falują obroty a na gazie jest ok. Czyszczona przepustnica, krokowy i co z tym błędem
Daj sobie spokój z czujnikami. Lewe powietrze ciągnie. Sprawdź dolot czy gdzieś nie "syczy" zaciąga powietrza za przepustnicą.
a ja czytałem że takie wzrastanie obrotów może być związane z przepustnicą a dokładnie z jej ustawieniem
Witam .Słabe to zdjęcie ale wygląda na odmę możliwe skutki to podwyższone obroty lub ich falowanie zależy czy podłączona jest do kolektora ssącego czy przed przepustnicę do rury ssącej.
-zamknięta przepustnica 0,64V -otwarta przepustnica 4,60V ? Dosyć tego. Piszę o potencjometrze w zaworze EGR a ten sie łapie potencjometru przepustnicy. Zamykam temat, regulamin pkt 8.1
przeczysc silniczek krokowy i przepustnice gdy nie pomoze odczytaj pamiec
przytkane wtryski dlatego zbyt uboga dawka przy rozruchu i brak mocy co do wolnych obrotów to wymyj przepustnice a nie "krokowca"
Jeżeli się nie mylę to podciśnienie bierze się z kolektora ssącego.Jak jest zamknięta przepustnica podciśnienie otwiera egr i zasysa spaliny(ekologia :D )Nie domykająca się przepustnica,dziurawy lub nie podpięty wężyk
Przepustnica została założona druga i nic , pozdrawiam i dziękuje
"Trochę" odgrzebany jest ten temat ale .... odpowiedzieć tez można. tomaszek1980 - sprawdzenie czy układ nie pobiera "lewego powietrza" jest jednak na pozór ważne. Sprawdź to dokładnie. Komp raczej mało prawdopodobne aby miał być uszkodzony skoro autko normalnie jeździ. Ale ... nie zaszkodziłoby także popatrzeć czy sama przepustnica nie jest brudna...
Wcześniej miałem też 0,4 V ale przy dodawaniu gazu przepustnica się zacinała i teraz podniosłem, tylko nie wiem do jakiej granicy będzie dobrze.
U mnie tak samo na zimnym gaśnie przerywa dodaje odejmuje obroty , 1,8Bezyna G 122kmVectra C Proszę o poradę panów którzy się znają....pozdrawiam😀 Miałem w Astrze h tylko 1.6 115km (dławił się po odpaleniu albo nawet zapalał po kilku razach), winne było cofanie się paliwa do zbiornika po postoju (szczególnie jak było malo paliwa w baku), trzeba...
Witam, Tak jak kolega wyżej napisał Temperatura nie ma nic współnego z trybem awaryjnym. Proponowałbym sprawdzić konkretnie jakie błędy się pojawiaja i jezeli jedyny to ten z przepustnica to w tym kierunku zmierzać.
Silnik 2.0 dti .Czy zawory które sterują turbiną egr i przepustnicami w ssącym są takie same?Chodzi mi o to żeby ten od tych przepustnic czy tam klap założyć w miejsce gdzie był od turbiny czy będzie działał?
Zalezy jaki motor: Jeżeli Z18XE (przepustnica na serwie) to manetka, kodowanie i gotowe. Jeżeli X18XE1 (przepustnica na linke) to też idzie zrobić, tylko trzeba moduł tempomatu dołożyć.
Problem został przeze mnie rozwiązany. Winna okazała się być przepustnica. Po odkręceniu od kolektora i zdjęciu plastikowej osłony od spodu okazało się ze cala plytka drukowana pływała w oleju, przez co enkoder ślizgał się po płytce. Żałuję ze nie zrobiłem zdjęć. Naprawa polegała na wypłukaniu płytki drukowanej i zębatek przekładni w benzynie ekstrakcyjnej....
Nie, Romuś nie ten sam - jak dobrze pamiętam, to jeden ma 2 rzędy pinów w kostce, drugi 4. No i "y" to już dwie sondy - jak w "z". I różne przepustnice - "y" ma full elektryczną.
A co ci da czyszczenie krokowca? Naprawa żadna,za chwile znów to samo. Umyj przepustnice przy okazji a krokowca wymień.
Miałem taki sam przypadek w Vectrze C, przyczyną były zimne luty w przepustnicy.
VB to szalenie trudne autko do regulacji, nieszczelność, egr , przepustnica wszystko ma wpływ na wolne obroty. Masz LPg czy sama PB?
Zacznij od turbiny, wyczyść czujnik doładowania oraz sprawdź szczelność dolotu
Moja diagnoza na pierwszy strzał - przepływomierz. Tak, wiem że czyściłeś, ale przepływomierz. Jego nie da się wyczyścić idealnie. Podmień od kogoś, to popularny model, bez problemu znajdziesz nawet na szrocie, i sprawdź czy różnica będzie odczuwalna. Kolejna rzecz, komputer. Podłącz kompa, odczytaj wartości zasysanego powietrza podczas jazdy. Czy wymieniłeś...
Jak sytuacja z odmą? Nie zasysa lewuchy gdzieś? Zatkaj ręką przepustnicę i zobacz czy zgaśnie lub czy obroty spadną.
Przyczyn możne być mnóstwo sprawdź przepustnicę wyczyść ją ,najlepiej z czytaj kody błędów
Też próbowałeś nastawić określone obroty i przepustnica nie chciała się dostosować mimo tego że w sterowniku te ustawienia się zapisują ?
Masz nie podłączony jakiś przewód podciśnieniowy i tam ciągnie powietrze poza przepustnicą. Zobacz czy nie masz wolny jakiś króciec?
Po odłączeniu akumulatora jest to samo. Przepływomierz wizualnie ok, mikser równieżnie wygląda na uszkodzony. Bez przepływomierza normalnie powienin odpalić i jeżdzić, co do ewentualnie uszkodznego miksera to odłączyłem dolot od przepustnic i również strzelał i szarpał.
Nie zamyka się przepustnica do końca na wskutek złej regulacji linki,zablokowania pedału gazu,itp.
No o tych swiecach tez pomyslalem. Ale z tego co wiem to swiece się sprawdza przewodem od plusa aku dotyka swiecy i jak iskrzy to działa chyba ze coś pomieszałem to poprawcie :) PS. Jak w dieslu masz przepustnice to ja ci gratuluje ;)
We wszystkich możliwych miejscach pomiędzy przepustnicą a zaworem ssącym, uszczelki, wężyki podciśnieniowe, serwo itd.
Polecam sprawdzić szczelność układu dolotowego na początek, zapłon czyli przewody, kopułka świece, wyczyścić przepustnicę a i czy check engine się zapala?
Wykręciłem czujnik, odpaliłem auto i pomału śrubokretem zmieniałem położenie potencjometru. Wraz z "otwarciem przepustnicy" silnik zwiekszał obroty (prawdziwa przepustnica była zamknięta) czyli wychodzi że czujnik jest dobry bo silnik reaguje na zmianę jego położenia. Sprawdze jak radzisz czujnik temperatury. Pozdrawiam
Immo poprawnie. Sprawdziłem ponownie obroty silnika, są jednak na zmianę w takt kontrolki check 0 lub około 250. Wraz ze zmianą obrotów silnika zmieniają się również parametry przepustnicy.
Witam .. (at) Jarek ma rację w silniku x20xev nie ma silniczka krokowego tylko zawór obejsciowy dwa imbusy + czyszczenie benzynką ekstrakcyjną . Przy montazu sprawdz usczelkę i przyleganie zaworu czy nie dostaje fałszywego powietrza .. Oczywiscie czyszczenie całego korpusu przepustnicy obowiązkowe . No i ten nieszczęsny kanał powietrza z pokrywy zaworów...
Na wolnych obrotach tak ma być(zamknięta przepustnica). Gdy jest za wysokie to bierze lewe powietrze, lub coś z praepustnicą.
błąd jest z przepustnicy, [/b prawdo podobnie coś na knociłeś przy czyszczeniu. Na pewno niema z tym związku odpowietrzanie. Jak był by zapowietrzony to by pewnie nie odpalił. Zobacz połączenia do przepustnicy i samą przepustnice czy nie jest zacięta.
Witam mam problemy z obrotami przy mojej Vectrze, strasznie wolno opadają zarówno na gazie jak i na benzynie. Jest to bardzo uciążliwe! Przepustnica i silnik krokowy były czyszczone ,nic to nie dało! Miał ktoś może podobny problem.
Sprawdź szczelność kolektora ssącego oraz połączenia przepływomierza z przepustnicą. To że check się nie świeci wcale nie oznacza że czujniki są w porządku zalecałbym porządną diagnostykę komputerową.
Było sprawdzane interfejsem nigdy nie wierze w 100% kontrolką zawsze wole się upewnić. Sądy działają poprawnie również po kilkunastu km zostały sprawdzone przez mechanika Dodano po 1 Przepustnica sprawdzona i jest ok myślałem nad sprawdzeniem silniczka krokowego
Wyczyść przepustnice. Czy jak odłączysz zawór biegu luzem (silniczek krokowy) obroty spadają. jAK wyglada TPS
Witam, Od jakieś czasu mam problem ze swoim oplem, Vectra B 1.6 16v z16xe gaśnie na wolnych obrotach, nie chce się wkręcać, wymieniona przepustnica, świece, egr podmieniony, mechanicy rozkładają ręce. Sam już nie mam pojęcia, tym bardziej że na kompie nie wali błędów. Może ktoś na forum miał podobny Problem, dodam że auto jest na gazie.
Ponieważ piszesz że te objawy występują i na Pb i na LPG , to proponuję zainteresować się przepustnicą , i elementami z nią współpracującymi. Zwrócić uwagę na nastawnik biegu jałowego , Mam tu na myśli jej czystość . Podczas jazdy na gazie w dolocie osadza się biała maż która zalepia wszystko - łącznie z kanalikami powietrza . Sprawdzić również czy...
Jak ci zaciągnął płyn to masz uwalony cały kolektor w środku , potrzeba troche czasu aby się oczyściło.Odkręć przepustnicę i czystą nie strzępiącą szmatką spróbuj coś wybrać.
Po pierwsze wyczyść przepustnice. I tak jak kolega mówi że bez komputera sie nie obędzie najlepszy bedzie op-com albo tech2. Być może w twoim modelu silnik krokowy jest razem z przepustnica ale były 1.8 16v z osobnym silniczkiem krokowym. A masz egr> to też może być przyczyną
Po odłączeniu sondy napięcie między czarnym przewodem a masą jest stałe i wynosi 0,35V przy podpiętej sondzie wynosi 0,1V. to jest źle? jeżeli tak to co należy zrobić? Gdzie znajduje się to 24-pinowe złącze? Mam 3 przewodową sondę. A co może być przyczyną wystapienia kodu 73? Możliwe że jest to spowodowane nieszczelną rurą, która łączy przepustnicę...
Co ma EGR, przepustnica itp. do przerwy w obwodzie wtryskiwacza? Nic - sterownik widzi przerwę w obwodzie czyli problem w instalacji, wtryskiwaczu bądź komputerze.
Krokowy jak i przepustnica były czyszczone wiec to raczej nie tutaj lezy problem. Zobaczym co da reszta co podałeś ;)
Wyczyść przepustnice, wykręć ją i umyj w benzynie, przy okazji krokowca też umyj
witam. mam problem z silnikiem po wymianie sterownika i programowaniu zaczeły falować obroty (1000 - 2000 obr i tak kółko te i we te cały czas) przepustnica przed wymiana sterownika wyczyszczona i po falowaniu też czysta. jak się dostać do silniczka krokowego i potencjometru w tej "zintegrowanej" przepustnicy i jak naprawić?
potencjometr przepustnica vectra przepustnica otwarta vectra wyczyścić przepustnica vectra
bezpiecznik octavia schemat bosch agregat prądotwórczy sygnał syrena
Automatyczna antena Kia Sorento nie działa - przyczyny i rozwiązania Zapłon traktorka Alpina AT4 84A STIGA ST 350 – brak iskry, diagnostyka, ustawienia, cewka