X18XE1 czyli przepustnica na linkę, tak ? Ciśnienie paliwa do zmierzenia tak mi się wydaje. A jak chcesz interfejs do zabaw garażowych to kup sobie OpelScannera. Podróby chodzą po 150 zeta.
witam mam taki sam problem dowiedziałem się że to silnik krokowy który występuje z przepustnicą X18XE1. cena 1500 za nowy używka 200-300. co do ACU to raczej sprawny nowy ACU ok 1500 plus adaptacja z immobilizerem at nie łatwe lepiej kopic komplet żeby rozpoznawał immobilizer Na alegro można poszukać
czujnik wałka rozrządu do testowania można całkiem odłączyć, silnik musi poprawnie pracować, tylko będzie miał mniej mocy bo wtedy niema wtrysku sekwencyjnego tylko wszystkie na raz po 2 zanim kupisz komputer to ja bym najpierw zajrzał do rozrządu czy nie przestawiony! po 3 to z tego co wiem w Z18XE (przepustnica elektryczna - polift) nie padają komputery...
Zalezy jaki motor: Jeżeli Z18XE (przepustnica na serwie) to manetka, kodowanie i gotowe. Jeżeli X18XE1 (przepustnica na linke) to też idzie zrobić, tylko trzeba moduł tempomatu dołożyć.
ten błąd to regulacja prędkości obrotowej biegu jałowego. Faktycznie jest to mocno związane z przepustnicą. Proponuję sprawdzić czy przepustnica działa poprawnie (nie jest zacięta), skontrolować siłownik przepustnicy i jej czujnik położenia, a także przewody (przejścia, zwarcia do plusa, masy). Na wyłączonym zapłonie zmierz rezystancję (przy odłączonej...
Czujnik temperatury sprawny, podmieniałem chyba ze trzy i problem nie znika. Ja wchodzę w parametry i wiem od razu. Wiesz co steruje przepustnica?
Przepustnica umyta?
Ludzie u kolegi ktory rozpoczal ten post czyli w oplu zafirze z silnikiem X18XE1 przepustnica wyglada tak jak na zdjeciu, tylko ze ta akurat jest od silnika 1.6. I nie da sie jej rozebrqac i wyczyscic a tak jak mowilem nowe takie cos kosztuje 900zl.
"Jezeli X18XE1, Z18XE albo Z18XEL to przepustnica powinna byc na servie - tzn. nie ma zaworu regulacji biegu jałowego" czy potencjometr jest sprawny jak kolega (at)koleś kit pyta?
Jak nie ma?Co nie ma?X14XE,X16XEL,X16SZR ,X20XEV jak mają sterowaną przepustnicę,co? Nie ma w X18XE1 i dieslach.
Masz rację, X18XE1 powstał na bazie X16XEL pod względem mechanicznym. Ale pod względem sterowania to inny silnik. Natomiast Z18XE to znowu inna bajka: ma np elektroniczną przepustnicę a X20XEV na linke.
Jaki kod silnika? Jezeli X18XE1, Z18XE albo Z18XEL to przepustnica powinna byc na servie - tzn. nie ma zaworu regulacji biegu jałowego. Sprawdź układ dolotowy na szczelność. Hamulec nie wydaje sie twardszy niż zwykle?
X18XE1 - późniejsza odmiana X18XE. tam jest inna przepustnica i inny krokowiec o ile się nie mylę
Czyli przepustnica nie jest w tej chwili całkowicie zamknięta
Hm, 1.8 benzyna w astrze G to mogą być następujące silniki: X18XE, X18XE1 i Z18XE. Montowane były kolejno w różnych latach, ale nie pamiętam który kiedy. Z18XE ma tzw. "elektroniczną przepustnice", czyli nie ma linki gazu. Przy pedale jest czujnik położenia a przepustnica ma stosowny silniczek. Tutaj tempomat jest elementem składowym sterownika silnika....
Zajmę się tym dalej po weekendzie. Może lpg ci się mocno rozjechał, i też będzie lipa, nigdzie nie napisałeś jaki masz lpg, jeśli na krokowcu to raczej wina map. BRC Sequent 24 , w chwili obecnej odłączony sterownik (wyjęty bezpiecznik) i zakręcona butla. Żeby nie mieszać :-) Krokowca tu nie ma jako takiego. Uchyla się przepustnica na 9% (temp robocza)
Witam. silnik chodzi nawet dobrze aby przepustnica nie zawsze się słucha i nie wiem dla czego raz reaguje na dodanie gazu a ran nie.
wywaliło błędy spalania stukowego na każdym cylindrze. Masz prawidłowy stan oleju? Ja sądzę że to nie przepustnica bo na gazie działa dobrze, ale faktycznie masz zagadkę.
Silnik to X18XE1 1998 rok dolot został sprawdzony i wymieniona uszczelka pod przepustnicą bo troszkę przepuszczała. Wypadanie zapłonów występuje losowo nie zawsze na tym samym cylindrze. Zaraz po wymianie cewki zapłonowej przez jakiś czas chodził idealnie ale teraz znowu zaczął kuleć. Wydech jest szczelny nigdzie nie czuć żeby przepuszczał świece wykręcę...
witam. mam problem z silnikiem po wymianie sterownika i programowaniu zaczeły falować obroty (1000 - 2000 obr i tak kółko te i we te cały czas) przepustnica przed wymiana sterownika wyczyszczona i po falowaniu też czysta. jak się dostać do silniczka krokowego i potencjometru w tej "zintegrowanej" przepustnicy i jak naprawić?
Mam to samo z Zafirą 1,8 silnik X18XE1. Czyszczenie "zespołu przepustnicy" sprayem do czyszczenia gaźników pomaga ale na krótko. Jestem świeżo po demontażu takiego podzespołu i muszę powiedzieć, że spray wszystkiego nie wyczyścił - zrobiłem to ręcznie pędzlem i benzyną ekstrakcyjną. Teraz jest lepiej. Demontaż nie jest trudny ale musisz mieć klucz nasadowy...
Witam tak jak w temacie autko. Szarpie wyświetla P0505 -(za wysokie napięcie regulacji biegu jałowego)który da się skasować-i przez krótką chwilę jest ok, po czym błąd powraca jak i również szarpanie. Przepustnica była wymieniana 2 razy. przewody sprawdzone ok. Czyżby to był sterownik....? Co mógłbym jeszcze sprawdzi...?
Czujnik położenia wału nie był diagnozowany, jednakże żadna kontrolka "check" się nie zapala. Komputer diagnostyczny też nie odnotowuje błędów. Jedyne, co było podmieniane na sprawne i oryginalne, to przepustnica, przepływomierz oraz cewka zapłonowa. EGR mam zaślepiony. Generalnie silnik po odpaleniu natychmiast gaśnie, ale każdorazowo odpala na te...
Witam! Posiadam Opla Astrę II 1.8 16v X18XE1. Cały czas świeci się kontrolka CHECK.Na biegu jałowym obroty falują.Po uruchomieniu samochodu gdy jest zimny obroty wskakują do około 2 tysięcy obrotów,po czym gwałtownie spadają do zera i auto gaśnie,podczas jazdy przy dodawaniu gazu do 3 tysięcy obrotów samochód zaczyna przerywać,przy około 4.5 odcina....
Witam. Przymierzam się do kupna w/w auta. Niestety rozsądek karze mi wziać 1.8... Były z tego co wiem dwie wersje 115km i 125km. Z lektury internetu wychodzi, że montowali X18XE (baza X20XEV), X18XE1 (baza X16XEL) i Z18XE (baza X18XE-1). X18XE1 był montowany napewno. X18XE - to chyba era Vectry B? Z18XE - to chyba już Astra H. Po roczniku raczej ciężko...
Ogarnął ktoś ten temat? mam to samo silnik 1.8 (X18XE1 vectra99r) - zimny - gaśnie - trzeba go trzymać na obrotach, z podłączoną przepustnicą od 2.500rpm szaleje +500 -500 jechać się wnet nie da (wykasuje błąd to jedzie jak marzenie przez kilka sekund aż znowu check wywali), z odłączoną przepustnicą kręci się do 3tys rpm bez problemów, szarpań itd przepustica...
Masz zapewne silnik x18xe1. Silnik przepustnicy reguluje obroty biegu jałowego. Przy braku napięcia na silniku przepustnicy, nie miałbyś praktycznie wolnych obrotów. Czy tak jest?
Witam objaw taki odpalam samochód po całej nocy jadę mam małą górkę wciąż jadę na jedynce i autko ledwo podjeżdza czuje że się dławi brakuje mocy ... przygazuję go do 2000 obr/min i już nie ma tego objawu . lub też taka sytuacja z życia wzięta .. odpalam auto po nocy jadę po prostym odcinku (ok 100m) jest ok wrzucam dwójkę dodaję gazu i silnik się zastanawia...
Chciałem dołożyć do swojej astry tempomat. Zakupiłem wszystkie potrzebne graty - manetka, czujnik sprzęgła i serwomotor sterujący przepustnicą. Czujnik hamulca już był - 4pinowy. Na początku miałem problem z pinem A przy kostce serwomotoru. Nie było reakcji na przycisk "O". Prawdopodobnie jest to przerwa w wiązce gdzieś. Stwierdziłem że olewam ten przycisk...
Mam taki problem z astra G 1.8 X18XE1 2000r. Tylko na zimnym silniku przy przyspieszaniu silnik robi kangurki, skacze i nie chce przyspieszać. Wszystko trwa do 0,5-1 km zanim silnik minimalnie nie nagrzeje, jak jest ciepło ok 20 stopni problem praktycznie nie istnieje. Błędów w ecu nie ma, nowy filtr paliwa, świece, wyczyszczona przepustnica, nowy czujnik...
Do diagnozy potrzebne są wszystkie parametry dla loop closed bieg jałowy: położenie przepustnicy, integrator, przepływomierz, czas wtrysku itp. Do tego wszystkiego słuchowa ocena pracy silnika podczas badania.
Witam panowie. Mam problem z moją Vectra B - 2000r, 1,8, silnik X18Xe1. Przeszukałem już wszystkie fora i nie znalazłam odpowiedzi, więc postanowiłem sam opisać problem. Auto ma za wysokie obroty, przy przyśpieszaniu szarpie, dodatkowo wraz z pojawiającym się błędem P0505 - Regulacja obrotów biegu jałowego - napięcie za wysokie - zapala się lampka silnika....
Witam , kilka dni temu regenerowałem alternator w Astrze G 1.8 16V 116 KM 99r HB (X18XE1) z racji tego że altek jest usytuowany tak a nie inaczej by go wykręcić wymontowałem dolot powietrza (obudowa filtra powietrza, przepływomierz, aż do samej przepustnicy) i po złożeniu wszystkiego ( ładowanie książkowe ) w samochodzie po wciśnięciu sprzęgła a także...
Mialem dzisiaj rano okazje na krotka chwile podlaczyc samochod do komputera OPCOM. Niestety udalo mi sie tylko sprawdzic, ze Wskaznik temperatury wydaje sie byc ok - ecu jak i wskaznik na desce pokazuja tyle samo. Sygnal z sondy lambda zmienia sie od 1-5 voltow. Blad 0135 nie wystapil ponownie. 0130 i 0131 oczywiscie sie pojawily. Filter powietrza jest...
Witam mam taki problem z Autem Opel astra 2 G 1.8 16v kod silnika x18xe1 wyszedłem rano wszedłem do Grażu zapaliłem auto bez problemu wyjechałem i stanołem autem zeby otworzyć bramę po czym auto mi zgasło i juz nie mogłem zapalić zostawiłem auto na 2 dzien naładowałem akumulator wchodzie do auta Pyk i pali ale wszedł na 500 obrotów po czym po chwili...
Dzięki za podpowiedz problem z falowaniem obrotów oraz z szarpaniem silnika został rozwiązany. Gdzieś poprosru w kolektorze dolotowym lub w samej uszczelce pomiędzy kolektorem dolotowym a głowica był łapał lewe powietrze. Rozebrałem kolektor ssący wyczyściłem wszystko uszczelniłem na nowo dałem nową uszczelkę pod kolektor i przepustnice ( dodatkowo...
Zebrałem trochę informacji na ten temat, swe działania rozpocznę od wymiany sondy i wyczyszczenia przepustnicy. Temat zamykam, jak widać brak zainteresowania tematem.
Wyczyściłem EGR, przepustnice, dołożyłem masę do przepływomierza bo wywalało check engine. Sprawdź masowania karoserii oraz silnika zamiast dokładać masowanie. Jedno powinno być od karoserii do silnika, drugie od karoserii do akumulatora i trzecie prawdopodobnie gdzieś pod kokpitem. Napisałem wszystko co zaobserwowałem może coś Wam to pomoże w diagnostyce...
sebap dzięki za szybką odpowiedź! Zaintrygował mnie ten syczący w czasie ostatniego testu EGR - przepustnica zatkana od góry, w waż od podciśnienia od lpg (jednocześnie odcięte podciśnienie od lpg) podpięty pistolet od kompresora i podane impulsowo ok 3 bar. Zawór ten jest przerdzewiały na wierzchniej strony flanszy, powietrze wylatuje koło metalowego...
Witam! Od kilku dni mam problem z szarpaniem przy zasilaniu LPG. Vectra B polift 1.8 16V (X18XE1) instalacja jak w tytule, BRC Sequent 24 z reduktorem Genius. Instalacja ma przejechane 35tys km i do tej pory zupełnie nic się nie działo - auto paliło średnio 9-10 litrów LPG/100 km przy normalnej, mieszanej jeździe. 1500km temu wymienione zostały świece,...
Cześć. Wiem, podobnych tematów jest w Internecie sporo. Jednak zależy mi na jak najdokładniejszej diagnozie, żebym nie wymieniał części na chybił-trafił. W podobnych tematach podejrzenia padają na: świece, cewkę, EGR, przepustnicę, rozrząd, sprzęgło, poduszki, czujnik TPS, sondę lambda i tak dalej... Chwilowo mnie nie stać na wszystkie te części ;)...
Witam. Kiedyś miałem podobny problem w corsie B i okazało się że uszkodzony był potencjometr przepustnicy. Nie jestem pewny czy dotyczy to Twojego silnika. Warto poczytać podobne przypadki. https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1...
Tu może chodzić o silniczek krokowy, znajduje się on przy przepustnicy (od strony linki gazu). Kształt walcowy, niewielka średnica, jakieś 3 cm, mocowany na 2 śrubki, wychodzą z niego przewody (złączka).
silnik X18XE1 jeśli przed 2000r (przedlift) albo Z18XE jeśli po 2000 (polift) sprawdź wąż podciśnieniowy co idzie do elektrozaworu par paliwa koło filtra powietrza co jest, idzie rurka do przepustnicy i tam jest kolanko które parcieje. można to zaślepić bo to niepotrzebne jest jeśli jest EGR (przedlift) to oczywiście do zaślepienia narazie więcej pomysłów...
Może go w ogóle nie ma, zależy jaki silnik Astra G r.1998, 1,8 16v (x18xe1) Dodano po 2 W okolicy przepustnicy. Wyczyścić można szmatką, szczotką drucianą, papierem ściernym, można piaskować, śrutować, szkiełkować itp Jakie pytanie, taka odpowiedź Jak on wygląda ? jak go wyjąć ? może ktoś szerej opisać proszę ?
Kolego Robokop to już zrobiłem tyle że Egr zostawiłem bo go zreanimowałem , na zaślepionym też jeździłem tylko nieco więcej palił , od tpsa też odłączyłem całkiem ten kabelek z sterownika od instalacji lpg , z nowośći to dzisiaj na benzynie wyskoczył mi błąd ( na wyższych obrotach ) P0170-2 po przełączeniu na lpg zniknął i na benzynie już się nie pojawił...
Witam mam problem natury elektrycznej vectra b 99r wywala dwa błedy p0120 p1515 do tych błedów nie raz jeszcze dorzuci przepływomierz albo czujnik położenia wałka rozrzadu do wszystkich błedów opis Brak Sygnału. Czy czeka mnie wymiana ECU??? kable w porządku nie popekane kostki wyczyszczone i poskładane dalej brak sygnału. Jutro wymieniam czujnik położenia...
Odgrzeję kotleta... Zafira A 1.8 116KM X18XE1 Taka sama sytuacja u mnie. Po odpaleniu dławi się, szarpie. Jak się odrobinę nagrzeja to lepiej ale też się przydusza, szarpie przy przyspieszaniu i hamowaniu silnikiem (wszystko w granicach 1400 - 1800 obrotów). Na trasie powyżej 1800 obrotów idzie super. Błędów nie wyświetla, po podłączeniu pod kompa charakterystyki...
Kolego, w moim przypadku był to problem przepustnicy, ale poradziłem sobie z tym problemem, chyba nikt nie przedstawi na forum naprawy, chociaż jest możliwa tylko trzeba mieć trochę umiejętności i sprzętu. Ja zakładałem też używane, ale efekt był ten sam, więc postanowiłem że spróbuję ją naprawić i oczywiście się udało. Dodatkowo po drodze problem ze...
Witam, Mam zafirę od 2 miesięcy kupiłem w benzynie i założyłem gaz przejechałem ok. 2500 km.Na początku potrafiła zgasnąć na skrzyżowaniu ale po wyczyszczeniu przepustnicy jest ok.Teraz na zimnym silniku jak dodaję gazu to gaśnie trzeba bardzo delikatnie dodawać, na ciepłym jest trochę lepiej ale cały czas szarpie na każdych obrotach na benzynie i na...
Witam Na tapecie opel vectra b caravan z silnikiem x18xe1 plus LPG. Rocznik 1999 Objawy: Pod odpaleniu zimnego silnika, gaśnie. Po odpaleniu zimnego silnika należy przytrzymać wciśnięty gaz, w innym przypadku gaśnie. Jak tylko silnik złapie trochę temperatury to już nie gaśnie. Podczas jazdy nie szarpie. Jest ok. Na desce pali się check i abs. Przedstawiam...
Witam. Mam problem z moją Vectrą B silnik x18xe1. Sterownik siemens 90 569 370. Problem pojawił się po wymianie szyby(wiem że nie związane ze sterownikiem). Dlatego myślałem że została wypięta/źle wpięta wtyczka. Obroty spadały do 500, silnik nie równo pracował. Na zimno problemy z odpalaniem (gaśnie na wolnych obrotach) ale po 15-20 sekundach znikał...
x18xe1 vectra x18xe1 obrót x18xe1 czujnik
device signature 0xffffff dekoder odbioru polsatu transformator jonizator
pralko suszarka bosch electrolux pralko suszarka bosch electrolux
Przepływ w rotametrach dla ogrzewania podłogowego Wymiana termostatu w lodówce Indesit NBAA 13V NX