Witam. W zał. schemat okablowania sterownika silnika i "pinologia" gniazd dla silnika x18xe1 w Opel Zafira.
Ni ema tam silniczka krokowego, jest zwykły silniczek komutatorowy (ze szczotkami). Ile lat wam dyletanci trzeba to tłumaczyć? No i problem nie w nim, problem jest w innym miejscu.
Witam, posiadam Vectrę B z. 1998r. z silnikiem X18XE1. Mam dwa problemy: 1. po odpaleniu zimnego lub ciepłego obroty na Biegu jałowym od razu Staja Jak wmurowane na poziomie ok 950obr/min. Wydaje mi się, Ze Przy niskich temperaturach na początku powinny przekraczać ponad 1000 GDY Silnik żart na "ssaniu". Czasem Też go zamuli oo wolnych obrotów i ducha...
Tyle się opisałeś , a my dalej nie wiemy jaki masz silnik.
Paliwo czuć tylko czasem podczas gdy wcisnę pedał gazu na chwilę przerwie nie ustąpię nogi i zacznie jechać dalej, nigdzie nie było śladów po paliwie żeby było nacięcie ale sprawdzę
A teraz co się okazało: - przestawiony był rozrząd o jeden ząbek na wałku; - komputer był od vectry b - nie miały szans działać wentylatory - bo w zafirze mają inne sterowanie; - niedrożne odpowietrzenie zbiornika paliwa; - zawór EGR wymagał czyszczenia. Z tematem uwinęli się mechanicy z Krakowa ze Stoczniowców.
Sprawdź głową wiązke idącą do silnika jest ona po lewej stronie i wchodzi w podszywanie to jest ich bolączka izolacja na przewodach sie wykrusza
Byłeś przy sprawdzeniu?
Przy rozgrzanym silniku i obrotach biegu jałowego , przepływomierz powinien wskazywać 0,7 V pin 3 co odpowiada 11 kg/h , a ty masz 8,4 kg/h. Informacja dla ociz: Odłączenie przepływomierza powoduje że komputer ilość pobieranego powietrza oblicza na podstawie obrotów i wychylenia przepustnicy tak jak w silnikach bez przepływomierza. Odłączenie lampki...
No to mechanior spartolił robotę, tam się nic nie reguluje z wolnymi obrotami pewno sterownik nie widzi pozycji zamkniętej przepustnicy
Widzę, że ktoś pociągnął temat po dość długiej przerwie. Moja wina, że nie poprosiłem o zamknięcie tematu. Silnik został naprawiony poprzez porządne wyczyszczenie zespołu przepustnicy - głównie w miejscu styku przepustnicy z gardzielą. Zespół ten jest rozbieralny, ale tylko częsciowo. Do silniczka krokowego można się dostać poprzez zdjęcie blachy osłonowej...
Czujnik położenia wału? Nie gubi obrotów?
Problem wystepuje na PB.
Ok, a jaka powinna być wartość na przepływomierzu dla wolnych obrotów w takim sprawnym silniku?
Masz zapewne silnik x18xe1. Silnik przepustnicy reguluje obroty biegu jałowego. Przy braku napięcia na silniku przepustnicy, nie miałbyś praktycznie wolnych obrotów. Czy tak jest?
Jaka rezystancja czujnika wału? Widzi obroty na komputerze?
To normalne że wskazówka rusza się w trakcie obracania wałem, szczególnie jak tak szarpiesz za wał. Ważne jest żeby na moment przed końcem drugiego obrotu kręcić raczej powoli i spokojnie (załóż coś dłuższego na klucz, jakąś rurę czy coś) i nie pozwolić żeby wał się cofał. I w GMP ma być na znaku "used".
Dzieki za pomoc, a sprawa przepustnicy to tez sterownik czy na początek podłożyć drugą? Dodam, że styczniki od obrotów działają poprawnie.
Mam to samo z Zafirą 1,8 silnik X18XE1. Czyszczenie "zespołu przepustnicy" sprayem do czyszczenia gaźników pomaga ale na krótko. Jestem świeżo po demontażu takiego podzespołu i muszę powiedzieć, że spray wszystkiego nie wyczyścił - zrobiłem to ręcznie pędzlem i benzyną ekstrakcyjną. Teraz jest lepiej. Demontaż nie jest trudny ale musisz mieć klucz nasadowy...
Posprawdzaj podciśnienia. Swego czasu w Vectrze B z X18XE1 miałem identyczny objaw. I przyczyną był właśnie nieszczelny przewód podciśnienia na parowniku.
ogłaszam wszem i wobec, że udało się :) silnik X18XE1 pasuje za Z18XE, uciąłem wtyczkę od czujnika 2pin który był w bloku, polutowałem z kablem uciętym z resztki instalacji silnika X18XE1 zgodnie z kolorami kabli i pasuje i działa wszystko idealnie, czyli czujnik na kole pasowym jest w pełni kompatybilny z czujnikiem koła fonicznego montowanym w bloku...
Wtaj duszi3 Ja miałem podobny problem z moją Astrą. Mój silnik wprawdzie inny, 1.8 x18xe1 ale zachowania podobne. W zakresie obrotów do 2500 często szarpał i szatkował jak piszesz; szczególnie przy większym wciśnięciu gazu. Musiałem bardzo delikatnie przyśpieszać przy obrotach do 3 tyś. Wymieniłem cewkę zapłonową tzw DIS i jak ręką odjął.
w X18XE, na 100% się go czyści. W X18XE1 ? Nie wiem, ale cos mi się o uszy obiło, ze chyba nmie...
Witam, jestem posiadaczem auta Opel Astra G 1999 rok 1,8 16 V X18XE1 Falujące obroty i nie równa praca silnika na biegu jałowym zmusiły do podłączenia AutoScannera OPEL i wyskoczyły następujące błędy: 0100- Nieprawidłowy sygnał z przepływomierza powietrza 0325 - Nieprawidłowy sygnał z czujnika spalania stukowego 1326 - Nieprawidłowa funkcja zmiany kąta...
Czujnik położenia wału nie był diagnozowany, jednakże żadna kontrolka "check" się nie zapala. Komputer diagnostyczny też nie odnotowuje błędów. Jedyne, co było podmieniane na sprawne i oryginalne, to przepustnica, przepływomierz oraz cewka zapłonowa. EGR mam zaślepiony. Generalnie silnik po odpaleniu natychmiast gaśnie, ale każdorazowo odpala na te...
Witam jaka jest wartość napięcia TPS- u na wolnych obrotach ma być ok 0.5V
witam jakie powinno być wyprzedzenie zapłonu na wolnych obrotach w tym aucie ,silnik X18XE1 1,8 16v, po wymianie rozrządu (oczywiście dobrze zalożony)cdif2 pokazuje jakieś 28, stopni dodam ze wymieniany był czujnik wałka z siemens 5wk96060 na jakiś tam zamiennik i pewnie dlatego takie wartości co o tym sądzicie?
Wyczytalem na forum ze odlaczyc przeplywomierz oddlaczlem i samochod normaalnie chodzi sa obroty jedzzie normalnie . Czu to moze byc przeplywka na bledzie p0130 ?
Wentylator jest włączany przez sterownik silnika. Sterownik daje masę na jeden z dwóch zielonych przekaźników pod maską. Jeden jest od wolnych a drugi od szybkich obrotów.
Gdzie podpięty sygnał obrotów? Pewnie pod cewkę. Jeśli tak to zmień to. Pin B2 ECU masz wyjście na obrotomierz, jak się tam podepniesz to nie będzie miał żadnych problemów z czytaniem obrotów. Tylko w ustawieniach Staga musisz wtedy dać "cewka pojedyncza". Sugeruję się po innym Twoim temacie że masz silnik X18XE1. czy da się taki typ sterownika naprawić...
Cholera, zawsze to ja byłem tym co "nie wiedział że się nie da zrobić"! No "zawziąłem", trudno sobie odpuścić jak pół samochodu już ogarnąłem a bym taką głupotę zostawił nie zrobioną. Zresztą zrobiłem po kolei: Oelstan Prufen, Kulmittel stand i Bremsbelag, to ostatni wkurzający komunikat który mi został. Znalazłem każdą fuszerkę w tym aucie a było ich...
Witam Mam taki problem iż kiedy dojeżdzam do np.krzyżówki i kiedy wciskam sprzęgło i hamuję,to obroty w pierwszym momencie spadają do ok. 500,a czasami nawet potrafi zgasnąć. Wiecie,o co chodzi?Obroty mam na postoju na poziomie normalnym,czyli 750 Moje auto to: Opel Astra G 1,8 benzyna 1998 rok,silnik X18XE1 bez gazu LPG
Problem rozwiązany. Sterownik silnika był uszkodzony chociaż nie wywalał żadnych błędów, lecz na zimnym silniku strzelał w filtr powietrza i nie dał sobie dodać gazu, gdy się rozgrzał było już prawie dobrze i dało się normalnie podróżować. Zakupiłem sterownik z takimi samymi numerami i na początku też nie chciał zapalić, po wykasowaniu z niego błędów...
Jakie ssanie?? Dlaczego Ci przeszkadzają takie obroty?? Na rozgrzanym powinien mieć ok 800/min. Dławi go?? brak mocy?? Po co Ci 1300??
Rok produkcji kod silnika X18XE X18XE1 X18E1 Z18XEL ?
Witam! Posiadam Opla Astrę II 1.8 16v X18XE1. Cały czas świeci się kontrolka CHECK.Na biegu jałowym obroty falują.Po uruchomieniu samochodu gdy jest zimny obroty wskakują do około 2 tysięcy obrotów,po czym gwałtownie spadają do zera i auto gaśnie,podczas jazdy przy dodawaniu gazu do 3 tysięcy obrotów samochód zaczyna przerywać,przy około 4.5 odcina....
Ile masz g/s (lub kg/h) na wolnych obrotach? Chodzi oczywiscie o przeplyw powietrza. Odczytasz to urzadzeniem diagnostycznym - podglad parametrow bierzacych. Pozdrawiam!!
Witam Zafira 2002 1.8 bezyna x18xe1 Mam problem, po wymianie silnika (zatarty) u mechanika brak sygnału obrotów wału, po wypięciu czujnika brak błędu. Brak sterowania wtrysków i cewki. cewka wysterowana przez op coma daje iskre lecz po odpięciu jej również brak błędu w ecu.
Witam! Skoro po powyzszym poscie przez ponad pol roku nikt sie nie skarzy to mniemam ze porada jest trafna. Mam tylko pytanie czy jesli problemowi z wchodzeniem na obroty towazysza bardzo nierównomierne obroty biegu jalowego (momentami tak jak by nie pracował na wszystkie cylindry) to tez przyczyna moze byc zle zaprogramowana instalacja gazowa? Dodam...
A właśnie zapomniałem napisać: nie ma wtedy iskry na żadnej świecy.. Czasem nie widać też na komputerze obrotów wału co wskazywałoby na czujnik.. jednak czujnik wymieniłem na oryginał, 3 dni było dobrze i znów to samo.
Dodano po 2 tylko nie wiele da jak ci zostanie w ręku albo ci klocki przymarzną, Prawdopodobieństwo dokładnie takie samo jak w przypadku tradycyjnych rozwiązań... No nie zupełnie bo zwykłego ręcznego możesz nie zaciągać, a tu tryb auto robi swoje niezależnie od pogody. Plus dla renault że moduł lub linki zwykle nie kosztują majątku, a zacisk vw trzepnie...
Jaki kod silnika? Jezeli X18XE1, Z18XE albo Z18XEL to przepustnica powinna byc na servie - tzn. nie ma zaworu regulacji biegu jałowego. Sprawdź układ dolotowy na szczelność. Hamulec nie wydaje sie twardszy niż zwykle?
Witam! Problem dotyczy Opla astry II G 1998r. silnik X18XE1. Po uruchomieniu silnika, po kilku minutach zapala się kontrolka zbiorniczka z wentylatorem i jednocześnie włącza się wentylator klimy i chłodzenia silnika na maxymalne obroty. Zegar temperatury nic nie pokazuje. Czujnik temperatury jest nowy. Jeśli chodzi o moduł wentylatorów, to założyłem...
Odgrzeję kotleta... Zafira A 1.8 116KM X18XE1 Taka sama sytuacja u mnie. Po odpaleniu dławi się, szarpie. Jak się odrobinę nagrzeja to lepiej ale też się przydusza, szarpie przy przyspieszaniu i hamowaniu silnikiem (wszystko w granicach 1400 - 1800 obrotów). Na trasie powyżej 1800 obrotów idzie super. Błędów nie wyświetla, po podłączeniu pod kompa charakterystyki...
Mam pytanie, w jaki sposób sprawdzić poprawność działania czujnika -położenia wałka rozrządu. W mojej Vectrze pojawiły się błędy, 131 i 650. A objawy pracy silnika to pływanie obrotów, na zimnym zaraz po odpaleniu są za wysokie, obroty po kilku sekundach spadają. Przy ruszaniu na zimnym po dodaniu gazu potrafi zgasnąć. Dodam że jest zainstalowany gaz...
Ogarnął ktoś ten temat? mam to samo silnik 1.8 (X18XE1 vectra99r) - zimny - gaśnie - trzeba go trzymać na obrotach, z podłączoną przepustnicą od 2.500rpm szaleje +500 -500 jechać się wnet nie da (wykasuje błąd to jedzie jak marzenie przez kilka sekund aż znowu check wywali), z odłączoną przepustnicą kręci się do 3tys rpm bez problemów, szarpań itd przepustica...
Zakładam że to silnik x18xe1 .Trzeba by sprawdzić wartość podciśnienia w kolektorze ssącym. Jak nie to ubierz grubą gumową rękawiczkę rozkręć dolot między przepływomierzem a filtrem powietrza i na pracującym na wolnych obrotach silniku zatkaj dolot. jak silnik nie zgaśnie od razu to szukaj fałszywego powietrza. Trzeba jeszcze sprawdzić ciśnienie paliwa....
Witam , kilka dni temu regenerowałem alternator w Astrze G 1.8 16V 116 KM 99r HB (X18XE1) z racji tego że altek jest usytuowany tak a nie inaczej by go wykręcić wymontowałem dolot powietrza (obudowa filtra powietrza, przepływomierz, aż do samej przepustnicy) i po złożeniu wszystkiego ( ładowanie książkowe ) w samochodzie po wciśnięciu sprzęgła a także...
Astra g silnik 1.8 x18xe1 instalacja gazowa sekwencyjna. Nagle trzy dni temu silnik zaczął przerywać jakby nie palił na wszystkich cylindrach. Szczególnie na wolnych i niskich obrotach do 2000 . Na gazie bardziej ale na benzynie też. Wolne obroty trzyma na 920, ale co chwilę wskazówka skacze na 850 a nawet 800 i wraca. Jak jadę wyraźnie brakuje mocy...
Piszesz że kilku mechaników się pooddało i że nawymieniałeś sporo rzeczy , ale .. nikt się nie pokusił żeby sprawdzić sondę ? Sprawdź zasilanie , odepnij kostkę i między pinem C a masą na włączonym zapłonie ma być 12V , sprawdź rezystancję między pinami A i C sondy - ok 5ohm , i jeśli nie masz dostępu do testera to przy zapiętej sondzie , na wolnych...
przepustnica x18xe1 x18xe1 vectra sonda x18xe1
zmniejszyć ładowania podłączyć kamera okablować uziemienie szafie
thomson 40fs3246c samsung le32b450c4w
Deutz-Fahr Agrotron – brak podświetlenia licznika, bezpiecznik Kl. 58, dimmer, naprawa Opel Meriva A 1.3 CDTI – czarny dym z wydechu przy przyspieszaniu, przyczyny i diagnostyka