A skąd taki głupi pomysł że ilość powietrza jest stała? Nawet w silnikach wolnossących to się zmienia wraz ze zmieniającą się kondycją silnika, albo ktoś coś przekombinuje w wydechem i od razu efekt falowy ch... strzela. Chyba poniosła cię kolego fantazja z tą kondycją silnika !Czyli idąc twoin tokiem sterownik powinien mieć zakodowane że po przebiegu...
W dieslu nie ma przepustnicy. Jest, ale fakt, zamieszałem, jest na odwrót, w dieslu sterujesz wtryskiem, w benzynie przepustnicą. W dieslu przepustnica to klapa gasząca :)
Nagraj film, dźwięk, cokolwiek na podstawie czego będzie można określić co zostało źle poskładane. Na początek sprawdź jak została złożony dolot.
Olej w przepustnicy diesla nic strasznego ta przepustnicy służy do gaszenie auta i przymyka się jak egr się otwiera gdyby ona była problemem że się nie otwiera przez wyt ząb to nie miałbyś gazu tylko bieg jałowy popatrz jeszcze na czujnik tem w kol wylotowym i zczytaj parametry silnika bo bez tego to loteria i popatrz czy jak dasz zapłon to przepustnica...
Musisz kupić drugą przepustnicę.
Przytoczyłem cytat ,,W dieslach nie ma przepustnicy a klapa gasząca". To iż w omawianym silniku jej nie ma , to inna rzecz.
forum.fordclubpolska.org oto moja porada albo forum klubu mondeo sprawdz sobie jeszcze potencjometr/czujnik połorzenia przepustnicy jeżeli cos takiego istnieje w dieslu
To rodzaj przepustnicy (w dieslu nie ma jako takiej przepustnicy) służąca do zdławienia silnika (zamyka dopływ powietrza), by łagodniej gasł.
Czyli iść w kierunku przepustnicy...??!! Ma ktoś może jakieś foto...?
To nie tak. W dieslu nie ma przepustnicy i nie trzeba nic adaptować. Musisz obejrzeć pedał gazu, czy pracuje w pełnym zakresie, możesz go wyciąganie na stół i obmierzyc odporności. W razie co napisze ci jakie i gdzie powinno być. Wydaje mi się jednak że masz problem z jego skokiem bo są tam dwa nie zależne potencjometry więc wywalil by błąd jednego...
I dalej nic nie wiadomo. Co się dzieje z impulsami podczas próby odpalenia, gdy silnik nie chce odpalić. psiknąłem do przepustnicy Diesle nie mają przepustnic. Czy to może być wina działania czujnika G-40? Nic prostszego. Odpinasz czujnik i robisz próbę odpalenia, może być z plakiem. Dwa - to przy uszkodzeniu tego czujnika powinien być błąd w testerze....
P0252 - Wirnik / krzywka pompy wtryskowej A - sygnał poza zakresem 2-p0638 aktuator przepustnicy -sygnał poza zakresem (niewłasciwe nastawy podstawowe )
Jednak do VAGa najlepiej sprawuje się VCDS. C0C66 C0C65 C02B3 według pewnej strony znalezionej przez google te kody OBD można przetłumaczyć na kody hex: 4C66 - Engine Intake manifold-V157 4C65 - Engine valve collector admission - V157 Interruption / short circuit to mass 42B3 - radiator fan control a short circuit to ground ?? (mało informacji) Czyli...
Przepustnica w starym dieslu? Chyba coś błądzisz.. Jedyna przepustnica o jakiej mi się przypomina w tym silniku to od EGR, i tak najczęściej niesprawna.. Naoglądałes się pewnie filmów na you... o tym jak czyszczenie przepustnicy leczy silnik z wszelkich niedomagań.. Ale w starym dieslu nie ma regulacji ilości powietrza jak w benzynach, wiec nie ma przepustnicy
W dieslu nie ma gaźnika:) Mówisz o przepustnicy powietrza, ale wywalasz to zasysanie za filtrem powietrza, dla Ciebie będzie najlepszy od kaczki, stary filtr siatkowy albo jak się uprzesz to nowszej generacji filtr papierowy też od kaczki. Wsadzasz go na przedniej grodzi silnika po prawej stronie.
Ok dzięki koledze wyżej sięgnąłem do tematu "przepustnica w dieslu" sprawa się rozjaśniła. Jednak nie rozumiałem funkcji tej przepustnicy.
Jak masz bez geometri to pewnie AGR lub coś podobnego, i odrazu mówię, zapomnij o tych 140 KM. AGR akurat da radę. Widziałem naocznie. Tak czy inaczej - blow-off ma zupełnie inne zadanie, niż wytwarzanie efektów dźwiękowych, czy odciążanie przepustnicy. Diesel jest silnikiem pracującym z nadmiarem powietrza, prędkość obrotowa zależy tylko od ilości...
U mnie w Vectrze w dieslu też miałem problem z przepustnicą, ale zgłaszała błędy. U mnie olej się wlewa po ośce do elektroniki i ją rozpuszcza :) i źle robi na komutator. Po umyciu i przelutowaniu na razie działa. Ja też myślałem że nasz benzynę. Przyjrzyj się fizycznie pracy tej przepustnicy przy gaszeniu, bo ona w dieslu głównie po to tam jest.
A co ma być zamknięta w dieslu?
ale wciąż nie wiem gdzie jest przepustnica? Bo rozumiem że do przepustnicy powinnaś iść linka od pedału gazu ? . Przepustnica jest albo elektryczna, albo na podciśnienie, albo nie ma jej wcale. Nie ma tam żadnej linki. Proponuje poczytać po co jest przepustnica w dieslu.
Bardziej niż syczeniem martwiłbym się klekotem rozrządu... to na żywo też brzmi jak stary diesel? Ten silnik nie powinien tak pracować. Ciężko oceniać odgłosy po nagraniu. Z okolicy przepustnicy zawsze słychać lekki syk. Skoro nie reaguje na rozpylony plak/samostart to nie ma nieszczelności "na zewnątrz", ale być może coś nie tak jest złożone w środku....
Po skasowaniu błędów znów się zaświeciła kontrolka lecz z jednym błędem P02E4. Czy to jest brak zasilania przepustnicy czy uszkodzony silnik przepustnicy ?
przepustnicy Tak, w dieslu.
szybciej/wolnej i co wtedy mniej silnik spala niż na jałowym w aucie toczącym się się mając 880 obrotów na obrotomierzu? Tak, bo jeśli jedziesz z góry to większość energii napędzającej silnik pochodzi z energii pojazdu, a nie z energii spalanego paliwa, czyli to nadal samochód, poprzez koła, napędza silnika, a nie na odwrót. W dodatku, przy uchylonej...
nie wiadomo czy mu chodziło o silnik benzynowy/gazowy czy diesel ignac112 bardzo ładnie to opisał dla silnika benzynowego lub zasilanego gazem natomiast w dieslu niema przepustnicy i powietrza ciągnie ile chce, natomiast im więcej wtryśniętego paliwa tym mocniejszy wybuch i wyższe obroty / moc
Oczywiście że turbina nie pompuje, bo to tego celu służy sprężarka. Z racji że jej wirnik cały czas się obraca może powstawać minimalne nadciśnienie. Albo ten wskaźnik jest niedokładny. Podciśnienie występuje gdy w układzie dolotowym jest przepustnica (silnik z zapłonem iskrowym). Ty masz Diesla więc przepustnicy nie masz.
Witam, a teraz z lolei zamontowanie zaworu upustowego w TD.... jak to wygląda z małym wężykiem w dieslu niema przepustnicy.
Diesel nie ma przepustnicy (pomijam klapę gaszącą) więc nie zainstalujesz zaworu blow off
sprawdz dwa punkty masowe przykręcane do korpusu przepustnicy
Kolega zapytał o diesla z linką przepustnicy bo to co piszesz swiadczy że masz chęci ale merytoryczne przygotowanie do atakowanego tematu niskie.Tu już nie chodzi o kropki i przecinki .Zegary i przełączniki to nie wszystko.Trzeba jeszcze aktywować ten tempomat.
Silniczek może i jakoś chodził ale czy przypadkiem nie przybyło mu trochę oleju w misce olejowej? Bo w benzynowym silniku jest ściśle określony i w miarę stały stosunek powietrza do paliwa, utrzymywany przez gaźnik z przepustnicą. W dieslu natomiast musi być tego powietrza odpowiedni nadmiar żeby całość paliwa uległa spaleniu. Dlatego brak jest tam...
Otwarcie przepustnicy na luzie do połowy to bez problemu osiągniesz obroty maksymalne. Spójrz na to inaczej - ilość powietrza (i paliwa) decyduje o wytworzonej energii. Na luzie potrzebujesz małą (a wręcz znikomą w porównaniu) ilość energii, aby wkręcić silnik do 2000 obrotów - napędzasz tylko osprzęt silnika, sam silnik i kawałek skrzyni biegów - dlatego...
Tam nie ma przepustnicy... jak to w Dieslu. Zaświeca się podczas jazdy kontrolka awarii? Z usterek osprzętu to oprócz przepływomierza bywa, że padają pedały gazu (potencjometr).
1. Jakie paliwo tam lać? Zwykłe, ale jeśli będziesz tankował na TESCO lub Auchan to polecam lać dodatek DIESEL-SKYDD (zimą to już obowiązkowo). 2. Jaki olej tam powinien być? Olej na bazie syntetycznej dedykowany do silników turbodiesel 0W40 lub 5W40. 3. Poszukuję również instrukcji, ale do tej wersji 2004r. Tu nie pomogę... ale generalnie to czego...
Zrobiłem prostszy eksperyment, przejechałem się z odłączonym sterowaniem klapy gaszącej (zablokowana w pozycji otwartej). Silnik 1.3MJTD. Różnica była ogromna, nie dało się jej nie zauważyć. Swoją drogą to przy zamkniętej przepustnicy (czy klapie gaszącej), silnik tak nie za bardzo ma co przetłaczać/sprężać. Diesel bez klapy gaszącej hamuje głównie...
50C13 to chyba 130 KM. Ale jeszcze zobaczę w kwitach. Rok to 2001. Napisz mi gdzie te programy mogę zdobyć i jaki interface to obsłuży. Pozdrawiam.
Ten film dotyczy silników benzynowych a to diesel podpiołem dodatkowe zasilanie przepustnicy, i jakis czas było dobrze teraz mam nowy błąd p0685 głowny pzrekażnik ecm
nie może się rozbiegać bo benzyniak ma przepustnicę ;) diesel ssie powietrza ile chce dlatego jak dostanie "lewe" paliwo to się rozbiega jak nie chlapie tam olejem to może i nie będzie wciągać, spróbujesz to się dowiesz :)
Od czego zacząć sprawdzanie ? Dodano po 3 Czy te potencjometry gazu / przepustnicy do deisla są takie same jak dla benzyny ?
dlatego w mercedesie najlepiej sprawuje się diesel
Mógłby ktoś szczegółowo wytłumaczyć mi jak działa przepustnica gasząca w dieslu?Z góry dzięki
Podaj na jakim silniku (mało danych) diesel benz rocznik,co z czujnikiem temperatury adaptacja przepustnicy. Przy założeniu że komp sprawny.
Najprościej, rurka z kolektora ssącego i do wskaźnika. Jako wskaźnik manometr podciśnieniowy. Bardziej rozwinięty schemat, to auto złom, czujnik podciśnieniowy i elektroniczny wskaźnik, np toyota corolla lub starsze bmw lub peugeot, citroen Paweł, nie za bardzo, przecież w dieslu nie ma przepustnicy tak jak w benzyniaku. Lepszy byłby chyba układ z...
11, Czujnik górnego martwego położenia cylinder 1 Błąd w obwodzie elektrycznym 12, Czujnik przepływu masowego powietrza Błąd w obwodzie elektrycznym 13, Czujnik temperatury czynnika chłodzącego Błąd w obwodzie elektrycznym 14, Czujnik prędkości pojazdu Błąd w obwodzie elektrycznym 21, Moduł zapłonu Błąd w obwodzie elektrycznym 22, Pompa paliwowa Błąd...
Wymień moduł na aparacie zapłonowym. W tym aucie nie ma silniczka krokowego (niektórzy to już go wsadzają do diesla), jest nastawnik przepustnicy, który ma silniczek prądu stałego I jeszcze zmierz ciśnienie paliwa (0,9 bar)
Witam, Silnik w Corsie td nie ma intercoolera, a założyć go to chyba nie ma gdzie. Trzeba by dać chłodnicę od kadeta i takiż intercooler. Blow-off'a to też tam niema podobnie jak przepustnicy, przecież to diesel. Ciśnienie doładowania na 1 bar poprzez bleed valve, dawka paliwa ćwierć obrotu w prawo i może poszerzyć zakres pracy pompy w stosunku do ciśnieniai...
Z tym podłączeniem do kolektora ciekawy pomysł. Norma w samochodach z silnikiem benzynowym gdzie przy zamkniętej przepustnicy masz podciśnienie poniżej -0,5bara. W zwykłych dieslach nie ma przepustnicy ani podciśnienia. Przykładowo Ford Transit 2.5TD miał pompę próżniową łopatkową zintegrowaną z alternatorem. W starszych pojazdach nie było pomp podciśnienia...
Przewodów nie odkręcałem bo EGR jest z przodu i jest do niego dobry dostęp. Odpinałem dwie rurki , odpiąłem wtyczkę , wykręciłem dwie śruby i EGR wyszedł. Nie wiem czy tak ma być ale z tego wężyka po lewej stronie jak go wyjmowałem wylało się trochę płynu chłodniczego. Ponawiam pytanie , czy pomiędzy EGR a blokiem przepustnicy powinna być uszczelka...
Dziękuję Panowie za odpowiedzi. Dodam jeszcze, że auto ma 130kkm oryginalnego przebiegu. Czujnik położenia wału - gdyby był walnięty to pewnie odpalać nie chciał by w ogóle albo z problemami itp. Czujnik położenia przepustnicy tym bardziej, przecież przepustnica w dieslu jest tylko do jego gaszenia, więc nie wiem czy czujnik tam jest jakikolwiek, a...
Zamknięta przepustnica też wytwarza podciśnienie... jednak zdecydowana większość siły hamującej pochodzi z kompresji, w przeciwnym razie w silnikach diesla nie byłoby efektu hamowania silnikiem (brak przepustnicy). Hm, mimo zamknięcia przepustnicy powietrze i tak dopływa. Gdyby nie dopływało, silnik by zgasł z braku tlenu.
albo poprzez sterowanie przepustnicą powietrza i wielkością dawki W dieslu _zasadniczo_ nie ma przepustnicy. Tam do zapłonu potrzebne jest wysokie ciśnienie i gdyby dolot przymknąć przepustnicą to ciśnienie w komorze spalania nie byłoby wystarczająco wysokie do zapłonu. *tak wiem, są tam w dolocie różne klapy, ale one bardzo niewiele obniżają MAP....
Przecież to diesel, w dodatku sterowany elektronicznie, nie ma linki gazu ani przepustnicy
Napisałem wcześniejszy post gdzie stwierdziłem że w dieslu nie ma przepustnicy Stary merc miał przepustnicę, zamiast vacum pompy. Przecież podstawowym plusem silników ZS nad ZI jest brak przepustnicy - jedynie fiat ze swoim multi air jest w stanie teoretycznie zrobić silnik ZI bez przepustnicy - ale na razie jednak nie zrobił A Valvetronic w BMW to...
Skrzynka bezpieczników w komorze silnika NrAmpery [A] 1 *20Zespół motowentylatora 2 *60ABS / ESP 3 *30ABS / ESP 4 *70Zasilanie BSI 5 *70Zasilanie BSI 6 *–Wolny 7 *30Zasilanie stacyjki 8 *–Wolny ---------------------------- NrAmpery[A]Opis 110Moduł podgrzewania (Diesel); Czujnik wody w oleju napędowym; Stycznik światła cofania; Czujnik prędkości pojazdu;...
Gdzie jest przepustnica w dieslu ??, no gdzie
dziwnego tego skana miałeś bo opisy błędów trochę po polsku trochę po angielsku i trochę to namieszało, APS - acceleration position sensor (czujnik położenia pedału gazu) są tam dwa potencjometry, 1 to pierwszy potencjometr główny 2 to drugi sprawdzający, pedały gazu często w nich padały także jeśli ten błąd się nie kasuje i nie był rozpinany pedał...
Usterkę należy zdiagnozować i naprawić, a nie próbować ją zamaskować. To, że nie dymi to nie znaczy, że jest sprawny, po to właśnie ma te czujniki, żeby nie dymił, w razie potrzeby tak modyfikują parametry pracy aby nie dopuścić do nadmiernego dymienia. Kiedyś diesle nie miały przepływomierzy ani sond lambda. W dieslu nie ma przepustnicy, sterowanie...
Nie jeden remont silnika mam za sobą i żadna fantazja mnie nie ponosi. Przy tej ilości oleju sama turbina na pewno nie jest winna. Przypadków jest mnóstwo od nieszczelności silnika ( wycieków ) aż po pęknięte pierścienie zbierające a nawet pęknięte tuleje cylindrów. Silnik doładowany (zwłaszcza Diesel, gdzie brak przepustnicy) nie specjalnie ma okazję...
A jak jest w przypadku starszego modelu, na podstawie czego reguluje napięcie ładowania oprócz obciążenia? Czujnik położenia przepustnicy ma coś wspólnego? Błędu nie wyrzuca bo to diesel 2.5tdi , ale czujnik uszkodzony.
109 jest od zasilania ECU przy silniku diesla. Sciągnij wężyk z przepustnicy i zobacz czy leci paliwo jak przekręcisz zapłon. Ewentualnie jak włączysz zapłon to na jakieś 3 sekundy włącza się przekaźnik w gnieździe R12 (pierwszy od prawej w dolnym rzędzie).
ładowalem go od zera, podlaczyłem i pierwszy raz w tym samochodzie poszły mi iskry z minusa. Jak od 0 voltów to nie wiem czy coś z niego będzie,nie dziwne że nie zapalisz. Iskry zawsze mogą się posypać i jest to normalne bo urządzenia dostają zasilania. W niektórych wozach jest to grupo ponad 10A. No chyba że iskrzy jak spawarka to wtedy coś nie halo....
ok,teraz już więcej wiem i bez elektromechanika się nie obejdzienie.Musi znaleźć przyczynę dlaczego vag nie widzi sterownika komputera.Dopiero potem co z tą przepustnicą.Zastanawiam się co się mogło wysypać biorąc pod uwagę moją operację przepustnicy. passat B6 rok 2005 2.0 diesel 140KM(BKP).Zadnych pomiarów nie robił jeszcze nikt także szukam mechanika.
Membrany to ostatnia rzecz jaka pada w tym gaźniku. Faktem jest że powinno się je wymienić po każdym rozebraniu gaźnika bo przez jakiś czas po złożeniu zanim się na nowo nie ułożą nie chodzą prawidłowo, ale te są dobre. Tabasco daj fotki korpusu gaźnika od strony przepustnicy bo problem jest gdzie indziej.
On jest przed wtryskiem czy za, na powrocie do baku? Myślałem żeby podmienić go i na próbę zalozyc papierowy filtr z diesla /metalowa banka z dwoma kroccami, może być niedrożny? Oryginalny dawno temu kosztował 12x więcej a teraz jest niedostępny. Przewód z pedału gazu i przepustnicy idzie bezpośrednio do komputera? Sprawdziłem alby wtyczkę przepustnicy
Przepustnica w dieslach na dolocie sluzy do regulacji stopnia recyrkulacji spalin (recyrkulacja wplywa na zmniejszenie zawartosci NOX w spalinach). Pozdrawiam
Przepustnica w dieslu... Jak to mi ktoś napisał, żeby było ITB to musi być throttle. A diesel tego nie ma.
podaj więcej szczegułów tj. rok, benzyna, diesel, gaz? może to być wina potencjometru przepustnicy, lub nieszczelności układu dolotowego powietrza, sonda lambda też nie jest wykluczona tylko że wtedy by pływał na wolnych obrotach
przepustnica w DIESLU kolego dziękuje za porady pozdr
Ja bym sprawdzil TPS a w szczególnosci jego zasilanie. Brednie. To jest diesel, nie ma czegoś takiego ja Czujnik położenia przepustnicy. Parametry sprawdzić. Tester i obserwować wartości rzeczywiste.
Icar soft to dziadostwo. Cisnienie atmosferyczne sie nieznacznie zmienia. Przepustnica w dieslu dziala podczas gaszenia, wypalania i pracy egru. Tak P2624 powoduje mrugajacy check.
Pewnie chodzi o to ze niema przepustnicy a podcisnienie potrzebne np do servo wytwarza pompa podobnie jak w dieslach -wtedy faktycznie 2 generacja lpg nie dzialalaby stabilnie
nie przepala tb coś musi coś być z impulsatorem nox to diesel ? musisz ciśnienie na listwie sprawdzić i podawane przez wtryski nie ma tak falującego wałka ?
w dieslu z komputerem (ale nie pokładowym tylko ECU) aby była funkcja tempomatu to należy mieć tylko odpowiednie oprogramowanie w ECU (diesel nie posiada przepustnicy). na 99% Twój Opel takie posiada i jeśli masz czujnik na sprzęgle (podobny do tego jaki jest na hamulcu) to tempomat będzie działał jak zamontujesz odpowiednią manetkę. Co do obsługi komputera...
Akumulatora nie odpinałeś? Nie, nie odpinałem. Dzień wcześniej robiłem adaptacje EGR i przepustnicy i też nic. Wydaje mi się że po tym zabiegu była nie właściwa mieszanka diesla z powietrzem. Po użyciu plaka w dolot filtra powietrza silnik odpalił. Teraz pali normalnie. Dziękuję
O ile mi wiadomo silniki GDI nie pracują na mieszance stechiometrycznej, więc musi tam być sonda szerokopasmowa, jak w dieslach. O problemach z TPSem/modułem przepustnicy w GDI (Carisma/V40) sporo znajdziesz w Sieci... można to zweryfikować na diagnostyce komputerowej lub przy pomocy miernika, niestety wymiana jest kosztowna.
W dieslu przepustnica,na jakie obroty się wtedy wkręca,dymi wtedy jak tak to na jaki kolor.
Miałem Pinina z GDI i mechanik też mi chciał usunąć całkowicie immobilizer bo podobno blokował dwa wtryski a jeden raz wcześniej już wymienili cały komputer z zabezpieczeniami. Dobrze, że ich powstrzymałem bo wina była w przepustnicy. Myślę że tu może być podobnie, skup się nad pompą .
Autor mi napisał na PW, że to jest 1,9 Diesel W związku z tym, trzeba zrobić porządną diagnostykę dedykowanym sprzętem, bo jak widać zwykły skaner obd pokazuje bzdury
Mi się wydaje że usuwasz ostatnie cyfry i teraz zależnie jeżeli to silnik to przed wstawiasz P np. P0190 lub zdiagnozuj u kogoś kto ma PP lub jakiś lepszy interfejs. Dziwne jest to bo nie raz diagnozowałem Autocomem ten silnik i błędy były normalne. Trop z usuwaniem ostatniej cyfry może być trafny- nawet bez dodawania literki. Dla DW10 TD/L3/L4 RHY...
A sprawdź jeszcze czy to przerywanie nie zależy czasem od prędkości obrotowej silnika (jeżdżę skodą z takim samym silnikiem i na pompie jest potencjometr który informuje komputer o położeniu otwarcia w pompie(nie wiem czy to sie w dieslach fachowo mówi się o przepustnicy ale chyba nie)Sprawdź to lub odczyt błędów z komputera lecz to już w serwisie.
Kod błędu to p02e4 oraz p02ec Po sprawdzeniu parametrów przepustnica jest cały czas zablokowana w pozycji 0% a względne położenie 97%. Sprawdzałem na innym fordzie z takim samym silnikiem to parametry są odwrotne, pozycja przepustnicy 88%, a względna 0%. Wychodzi na to że komputer czyta potencjometr przepustnicy z 3,4 i 5 pinu. W międzyczasie ogarnąłem...
Dlaczego zgaszony silnik miałby zablokować koła? Przy każdym hamowaniu silnikiem powyżej pewnych obrotów jest on efektywnie "zgaszony" i już bardziej zgasnąć nie może. Silnik tak mocno hamuje jak mocno ma przymkniętą przepustnicę, dlatego diesle prawie nie hamują, bo nie mają przepustnicy*... Trzeba rozróżnić hamowanie od zwalniania, redukcji prędkości....
potencjometr przepustnicy jest jak najbardziej urządzeniem elektronicznym ! nie na linkę jak w niektórych modelach ! o jakim Ty tu teraz silniku piszesz - benzynowym czy dieslu ? w dieslu jest tylko jedna przepustnica - powietrza doładowanego czyli klapa gasząca ale w Twoim silniku jej nie ma a jeśli chodzi Ci o potencjometr przy pedale gazu - elektroniczne...
Dziś kolejny dzień walki z wtryskiem. Tym razem dogłębnie obadany został temat przepustnic (wszystko w 100% sprawne). Nastawnik jak budził moje zastrzeżenia tak je budzi. Potencjometr przepustnicy jest nie kalibrowalny z krzywa wzorcową a auto przy obciążeniu jazdą powyżej jałowych nie ma mocy i kopci jak diesel...... Na zimnym pali od pierwszego, na...
przepustnica sterowana elektronicznie czy na linke ,ktory to rocznik,benzyna czy diesel?????Jesli to na linke to jest mozliwe,ze strzelila sprezyna naciagu ramienia przepustnicy i linke "nie odbija" a jesli elektronicznie to padl silnik krokowy.Proponuje zrobic ogledziny linki lub przewodow elektrycznych przechodzacych od regulacji przy pedale przyspiesznika(gazu)...
W ssącym to podciśnienie raczej Dobrze napisałem. Jak w dieslu z turbina wyobrażasz sobie podciśnienie w kolektorze ssącym? W przypadku zacięcia przepustnicy, sterownik silnika, przechodzi w tryb awaryjny, ogranicza moc, nic się nie stanie. Wcześniej pisałem jakie są założenia konstruktora.
w dieslach nie masz przepustnicy więc cylindry cały czas ssą powietrze z zewnątrz - stąd brak podciśnienia i konieczność stosowania pomp przyspieszanie i równoczesne hamowanie nie do końca ma sens (tylko przy tylnonapędowym aucie i z odpowiednio ustawionym korektorem siły hamowania - w celu chwilowego przesunięcia środka ciężkości do przodu, czyli wywołania...
Podciśnienie w kolektorach benzynowych jest mniejsze niż w dieslach. Czy w takim razie dąży się do zmniejszenia do minimum zawirowań? Czytałem o polerowaniu kolektorów na wysoki połysk celem swobodnego ruchu cząsteczek powietrza, węże prowadzi się optymalnie aby po drodze było jak najmniej "zakrętów". Z kolei I zasada termodynamiki mówi, że przyrost...
Witam Jestem użytkownikiem Renault Laguna II 1.9 dci (2004 rok). Ostatnio zauważyłem niepokojący mnie problem. Podczas dohamowywania najczęściej gdy silnik jest jeszcze nierozgrzany (choć to nie regóła) zaczyna sie jakby dławić, obroty spadają poniżej 600 i po chwili jeżeli silnik nie zgaśnie wracją do normy na 800. Dzieje się to zawsze przy dohamowywaniu...
Można jeszcze użyc gaśnicy przy dolocie. W jakim celu ? A wystarczyło by, aby przepustnica w nowych dieslach zamykała się po wyłączeniu zapłonu. W przypadku elektrycznej można by sobie profilaktycznie zrobić "przycisk" do zamykania.
jaka przepustnica??? od kiedy w dieslu masz przepustnice?? może dławik wspomagający gaszenie? chociaż nie pamietam czy jest on w tym aucie aż pofatyguje sie i sam sprawdze kody.... P0120-przepustnica/pedał przyspieszenia przełącznik A awaria reszte sam sobie tłumacz... i pomyśl zanim napiszesz:)
Zajmowaliśmy się z kolegą (i trochę jeszcze się tym bawimy) komputerkiem mierzącym zużycie paliwa. Powstały różne prototypy (kolejne wersje coraz mniej części :) ), a testy przeprowadza kolega na swoim Polonezie Caro z jednopunktem. Spostrzerzenia są takie: 1.Najłatwiej i najtaniej zrobić takie coś przy elektronicznym wtrysku paliwa - mierząc czasy...
Tak odepnij wtyczkę. Wtedy jest w pozycji max otwarta. Ona pełni dwie role ogranicza dopływ świeżego powietrza a tym samym wymusza większy zawrót spalin przez EGR oraz pełni rolę klapy gaszącej. Czyli powoduje łagodne zatrzymanie silnika (ważne dla dwumasy) oraz awaryjnego gaszenia (remedium na chorobę tzw szalonego diesla). Czyli to co słyszałem jest...
Nie masz tempomatu w tak młodym aucie? Avensis to chyba klasa średnia tak? Pedał gazu się łączy z silnikiem przez linkę czy już masz elektrykę? W dieslach których nie "uznaję" nie ma typowej przepustnicy powietrza podłączonej pod pedał gazu, tylko jest coś innego nawet mnie to krótko mówiąc nie interesuje ale trzeba było by sobie tam gdzieś linkę od...
A przed odpaleniem? Jak nie ma około 100 to walniety czyjnik albo kabelki do niego. Bo przepustnica jest za czujnikiem i ecu nią reguluje na podstawie głownie wartości z przepływomierza. Ma dwa zadania regulować przeplyw aby zagadzał sie z zadanym i egr mógł w częściowym obciążeniu zawrócić więcej spalin i dwa jako klapa gasząca do lagodnego gaszenia...
Witam w nowym roku! Mam pewien problem z moim Peugeotem. Opiszę całą sytuację: kilka dni temu przyjechałem do babci i wszystko działało; jakąś godzinę po przyjeździe uruchomiłem silnik i nie działały mi światła mijania (oba). Wymieniłem jedną żarówkę H4 i dalej nic, a stara nie wyglądała na przepaloną, więc otworzyłem skrzynkę z bezpiecznikami. Przepalony...
1.6 TDI diesel turbo, sorry Dodano po 9 Czyli co, zgodnie z filmem tam jest tylko egr bez chlodnicy, zaraz przy przepustnicy? Jest tam klapka, widać ją? Do gaszenia silnika służy chyba.
Podłączyłem pod kompa i były dwa błędy. 2510 - błąd nieznany , P2138- czujnik/włącznik położenia pedału/przepustnicy A/B brak korekcji sygnałów . Pierwszy błąd nieznany, nie wiem od czego jest ale drugi to jasno mówi żebyś prawdzic czujnik położenia . Macie może podpowiedz jak to zrobić? dla pewności że przyczyną leży w tym czujniku
Witam. Problemem może być zabrudzony silniczek krokowy prawdopodobnie znajduje się on przy przepustnicy, a odpowiada wlaśnie za wolne obroty... napisz jaki to typ silnika tj. jaka pojemność i rodzaj (benzyna czy diesel) Pozdrawiam.
Iluż to ja znam "mehanikuf"którzy twierdzą że w dieslu jest przepustnica, nie mylić z klapą gaszącą. w starych mercedesach była przepustnica wykorzystywana do zmian podciśnienia, które poruszało membraną w pompie wtryskowej, do której była zamocowana listwa regulująca dawkę paliwa.
adaptacja przepustnicy diesel wiązka przepustnicy usterka przepustnicy
przewody wysokiego napięcia laguna buczeć pralka prać głowica neptun
barracuda 2000i wisniowski satel
Adaptacja przepustnicy nie działa - przyczyny i rozwiązania Wzmacniacz Crown XLS 602 - Przekaźnik RLY1 rozłącza, PCT1 się grzeje