Problem z przepustnica. Mycie przepustnicy - raczej nie pomoże, wtyczka od przepustnicy plus kable do kompa sprawdzić - wymiana przepustnicy - wymiana sterownika Tak to się ma w praktyce. Jest jeszcze pedal gazu czyli potencjometr. Kable od niego do kompa sprawdzić.
Identyfikacja elementów: 2. Do zaworu i filtra węglowego odsysania oparów z baku. 3. Do kapilary odsysania oleju z odmy. 4. Do odmy. 5. Zakończenie osi przepustnicy + jej sprężyna powrotna. 6. Wtyczka grzejnika przepustnicy. 7. Wtyczka czujnika temperatury powietrza.
Wtyczka przy przepustnicy ma 4 piny - dwa dla czujnika temperatury oraz dwa dla wtryskiwacza. Jeden to plus po stacyjce Drugi to masa ze sterownika silnika z pinu 13.
Boże chroń przed wymieniaczami silników krokowych !!!!!!!!!!!!! X20XEV ma elektrozawór dodatkowego powietrza z boku przepustnicy - wtyczka na 2 przewody ( - dla fanów krokowych) 1. Demontujesz całą przepustnice i szorujesz z nagaru (idealnie brzegi przepustnicy) 2. odkrecasz 2 imbusy rozbierasz i czyścisz zawór - szczególnie kikukrotnie nalewasz WD...
Co prawda zdjęcie nie jest jakiejś dobrej jakości, ale z tego co widzę, ta wtyczka jest od elektrycznej regulacji przepustnicy ?
Niebieski pytajnik - czujnik temperatury powietrza w dolocie. Czerwone to MAP sensor - a nie czujnik położenia przepustnicy. MAPsensor czujnik ciśnienia w kolektorze ssącym. Czujnik położenia przepustnicy (TPS) po prawej stronie - ten pierwszy od dołu. Wtyczka po prawej wyżej to do silnika krokowego. Żółta wtyczka - na podstawie zdjęcia nie powiem.
Te grubsze to wysterowanie silnika w przepustnicy -jak nie będzie silnika,cewki, obwodu to niepuści napięcia. Najczęsciej uszkodzeniu (zużyciu) ulegają ścieżki po których jeźdzą dwa komplety wąsów - przez co ECU widzi błąd i odcina sterowanie. Jak możesz to rozbierz przeustnicę i po tych ścieżkach popsikaj sprejem do potencjometów - są w sklepach elektronicznych....
J338 (Throttle body actuator) to jest na twoim zdjęciu nr 3. Powinny do niego dochodzić wtyczka 4-ro pinowa; kolory kabli: brązowy, czerwono-szary, biały, niebieski. Metoda podana przez kolege domex jest niezawodna, jak odepniesz wtyczkę z modułu j338 pownieneś dostać błąd dotyczący j338 z opisem "open circuit"
To tak. Jeśli graty są od 124 to: Jeśli przepustnica na 8 pinów, mechaniczna, jest ona sterowana ze sterownika silnika. Wariant najbardziej optymistyczny, bo swap w miarę prosty Przepustnica 14 pinowa to albo tempomat na wypasie, albo ASR. Sterownik silnika komunikuje się z modułem sterującym przepustnicą (na schematach Electronic accelerator/cruise...
Niebieski po środku, plus 12 v po plusa, masa do masy. Serio 12V ? To jakie jest na wyjściu ? Może tak http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic50... http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic16... http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic25... i wiele innych "Podobne tematy do astra f 1.4 - Czujnik polozenia przepustnicy" Masz stary czujnik...
Czy jest jakiś dokładniejszy opis błędu, który oczytałeś po pierwszym porannym świeceniu Checka?. Przykładowo "czujnik map-zbyt wysokie napięcie-ciśnienie". Wszystkie 7pkt-ow napisanych przez Ciebie to normalne reakcje(to samo się dzieje w moim oplu). 8 pkt. to już nie:D. Wartałoby zmierzyć miernikiem napięcie między środkowym kablem mapsensora a masą...
Wtyczka nad nogami kierowcy. Łączy czujniki pedału gazu, hamulca i sprzęgła z instalacją.
Zapewne winien czujnik temperatury (a w zasadzie jeden z czujników-jest podwójny jeden daje wskazania temperatury na zegary,drugi do ECU)trzeba sprawdzic w blokach pomiarowych-nie zawsze wyrzuca błąd.Adaptscja przepustnicy jest na kanale 098 ,zeby to zrobic poprawnie należy skasować wyuczone nastawy oraz w ECU nie moze byc zapisany żaden błąd.Νastępną...
Wtyczka niebieska T32 Pin Opis 1 Zacisk 15, PLUS 2 Wskaźnik kierunkowskazu prawego 3 Sygnał wyjściowy 1 z prędkościomierza elektronicznego 4 Wskaźnik podłączonej przyczepy 5 Wskaźnik rezerwy paliwa 6 Poduszka 7 Zacisk 31, Masa czujnika 8 Wskaźnik temperatury płynu chłodzącego 9 Zacisk 31, Masa 10 Ciśnienie oleju 11 Sygnał obrotomierza 12 Wskaźnik sygnału...
Zastanawiam się czy to nie słynne blaszki, ale dzieje się to tylko na zimnym silniku dlatego raczej je wykluczam. Wcale ich nie wykluczaj, tylko tam zajrzyj i przynajmniej zlutuj jak jeszcze tego nie przerabiałeś i sprawdź też przy konektorze TPS czy przetarć jakichś nie ma itp. Tym bardziej jeżeli pomagają resety na kilka dni, więc to typowe objawy...
Grzebałeś przy silniku ? Nie wiem co tam może być "złego" przy kolumnie kierownicy i liczniku, ale tam jak i przy silniku wystarczy obruszyć jedną wtyczkę, przewodzik, i sterownik straci połączenie z np bardzo ważnym czujnikiem, i nie wyłączy np "ssania" po rozgrzaniu silnika, a przy tych temperaturach ok 30C, 3min pracy silnika może być akuratne do...
ta klapka caly czas po wylaczeniu silnika jest w pozycji otwartej i strasznie brzeczy,czuc tam opor,jak odlaczylem akumulator to dopiero wtedy to puscilo i moglem ja swobodnie poruszac palcem .Zanim sie zorientowalem o tym to chodzilo to cala noc i jak uslyszalem to rano to sie troche przestraszylem,dlatego ze jak dotknalem te pokrywe to byla ciepla.Ale...
To wtyczka 4pinowa do silnika krokowego. Na alledrogo do kupienia - nr aukcji 5048017367
Witam, KOD SILNIKA TO 9HX ; JAK FACHOWO RZETELNIE PRZEMIERZYĆ WIĄZKĘ OD WTYCZKI PRZEPUSTNICY DO STEROWNIKA I DOKŁADNIE KTÓRA TO WTYCZKA I W KTÓRYM MIEJSCU JEST WPIĘTA DO STEROWNIKA ????
Dostałeś na PW informacje co masz zrobić. Nie myśl że wartość z obrotów jałowych na kilka tysięcy to zmiana o 0.3V czy 0.5V. Póki nie zrobisz tego co napisałem to nie ma sensu dalej gdybac. Widać że sterownik nie widzi odczytu z przepływomierza więc uszkodzony przepływomierz, instalacja lub EDC. Trzeba włożyć rączki pod maskę niestety - teraz wszystko...
Ja sądzę że masz cały czas problem z połączeniem i albo to będzie wtyczka od przepustnicy albo wtyczka od komputera. Nie pamiętam teraz jaki był błąd ale kiedyś walczyłem z podobną usterką w Octavi, cały czas błędy przepustnicy. Wymieniona przepustnica na drugą, przedzwoniona wiązka i nic to nie dawało aż podjechałem do Skody i zakupiłem oryginalną...
Czyli jest to wtyczka czujnika połozenia przepustnicy? Mam cos takiego: 1 - czarny z zołtym paskiem (powinno tam byc napiecie, chyba 5V) 2 - zielony z białym paskiem 3 - brązowy z zielonym paskiem (powinna tam byc masa)
U mnie jest tak że jak wtyczka z przepustnicy jest ściągnięta to wchodzi na obroty normalnie, a jak jest założona to do 10 sekund chodzi normalnie a potem wchodzi tylko do 3000 tys obrotów i koniec. Mój silnik to 1.6 TDCI 90 KM a błędy z ECU są następujące: (P2584) Polecenie z modułu sterującego dodatkowymi składnikami paliwa włczenia (mil) (P2455)...
Udało się dostać do błędów https://obrazki.elektroda.pl/7260284600_... Czujnik temperatury powietrza nie ważny bo wtyczka była odpieta wtedy. Wiązka od przepustnicy sprawdzona wszystko gra. Przepustnica przed wymianą działała poprawnie.
Ale to powinien być błąd że coś z nimi nie tak a może z przewodami?? nie mam doświadczenia bo dziwne że obie tak samo stoją. Trzeba by pomierzyć miernikiem co pokazują przewody przy sondzie na rozgrzanym. Patrzyłeś tą odmę czy nie zapchana? Patrzyłeś czy odłączenie od 1 sondy przewodów coś zmienia? choć na zimnym sonda nie jest brana pod uwagę, więc...
Witam błąd znaleziony. Błąd dotyczy dolnej żaluzji chłodnicy. Jest tam silniczek do którego wchodzi wtyczka z 3 pinami dostęp jest od przedniego lewego koła. Udało się namierzyć dzieki koledze Leonek4.
Gdzie w okolicach cewki zapłonowej (modułu Dis) masz czujnik temperatury silnika? W mojej astrze 1.6 8v 1999 silnik x16szr czujnik jest jak patrzysz na silnik po lewo poniżej przepustnicy w kolektorze ssącym przez który przepływa płyn chłodzący. Wtyczka dwupinowa kolory przewodów to niebieski i różowy. Wychodzi chyba z wiązki tej co tps itp a także...
Błędy jakieś są generowane? Ten silnik ma problem z uszczelkami kolektora (lewe powietrze ale to raczej objawia się falowaniem na wolnych). Drugi typowy problem to wtyczka przepustnicy (lubi nie kontaktować i przez to odcina moc aż do zgaszenia i ponownego odpalenia samochodu). LPG plus spalanie oleju też potrafi zabić katalizator tak. Generalnie jak...
To nie jest żaden błąd skrzyni biegów, tutaj i tak pewnie jest manualna skrzynia. Ten błąd to ograniczenie momentu przez błąd EGR. Poniżej schemat dla EGR: https://obrazki.elektroda.pl/6090906700_... Przepustnicą zajmij się na końcu, może nawet nie trzeba będzie nic robić jak zrobisz porządek z EGR. Tu masz przepustnicę: https://obrazki.elektroda.pl/2526043000_...
3-6 4.24 3-2 0 3-5 0 3-1 4.84 Zauważyłem, że zatrzask na wtyczce od EGR nie działa i wtyczkę można ściągnąć normalnie siłą, bez wciskania zatrzasku. Inne wtyczki np. od przepustnicy nie zejdą w ten sposób. Może tu jest problem, przy drganiach i wyższych temperaturach wtyczka nie łączy?
W tym silniku grupy VAG typowym problemem jest wtyczka przepustnicy. Pomaga jej wymiana lub podcięcie pinów.
Dzięki za informacje. W tym programie nie ma takiej opcji. W sumie to jest to aplikacja do podglądu parametrów oraz odczytu błędów. Uważam, że krokowy działa bez zarzutów. Jeśli jest odłączony (wypięta wtyczka), to Chrysler nie odpali. Zaś kiedy odłączy się w trakcie pracy silnika, to momentalnie silnik gaśnie. Dowiedziałem się o tym całkiem niedawno,...
Podpinałem komputer wyskoczyło kilka błędów: Stopien koncowy ukladu zaplonowego Zawór biegu jalowego Przeplywomierz powietrza Potencjometr przepustnicy Czujnik temperatury powietrza zasysanego Przeplywomierz odpinalem podpinałem inny i nic się nie zmieniło przepustnice wyczyściłem i też to samo dodam że sonda nie jest podpięta ponieważ różni się wtyczka
Jeśli masz sprawdzoną instalację i pewną wtyczkę na przepustnicy, pewne połączenie we wtyczce, nie powyginane piny to musisz podmienić na inną pewną lub nową...I nie podaje się tylko numerów błędów, tylko pełny opis... Zapamiętaj... Dzięki za uwagę. Uzupełniam: P1125 - Throttle position sensor intermittent P0638 - Throttle actuator control (TAC), bank...
P0230 : Awaria przekaźnika pompy paliwa. P0650 : Awaria obwodu sterującego lampki kontrolnej awarii (MIL) P1600 : Moduł sterujący silnika (ECM) - błąd programu --tu możliwe że ECM do wymiany. P2103 : Otwarty lub zwarty obwód w obwodzie siłownika przepustnicy lub uszkodzony siłownik przepustnicy . P2104 – system sterowania siłownikiem przepustnicy –...
Niestety bez pomiarów się nie obędzie. Bo wystarczy zanik masy albo napięcia 5v i pozamiatane. Nie tak dawno robiłem coś podobnego w kurze 1.8 TSI. Ciężko było znaleźć. Okazało się że wtyczka (piny) na przepustnicy nie stykały.
Adaptacja była zrobiona u elektryka po wymianie przepustnicy. Oringi na niej są nowe. Pod kolektorem ssacym wymieniłem wszystkie uszczelki. Po zdemontowaniu tłumika szmerów i zatnie Aniu otworu filtra powietrza auto po chwil gasnie czyli jak mniemam nie ciągnie powietrza. Wtyczka przepustnicy wygląda ok. Dogiolem troszkę styki i oczyściłem ja
Przepustnica demontowana, rozbierana, czyszczona. Kalkulator wtrysku odpinany, wtyczki i piny czyste, czujnik położenia wały czysty. Nie sprawdzałem drożności wiązki przewodów wtyczka przepustnicy - kalkulator wtrysku, jutro zajmę się tym. Nie robiłem zrzutów ekranu ale pamiętam, że wartości napięć na ścieżkach pierwszej i drugiej były jednakowe. Objawy...
Witam, Peu 206 sw, silnik TU5JP4 NFU 1,6 16V 109 KM. Ta sama przepustnica dziadowskiego BOSCHA. Przepustnica przejeździła 28 tyś km przez 2 lata- jeszcze u Niemca, który płakał i wymienił ją w serwisie za 480 Euro. Pojawiał się nie wiadomo skąd upierdliwy błąd P0121 albo P0122. Robiłem cuda, ale mam go!. Potencjometr przepustnicy ma 4 ścieżki oporowe....
Wtyczka jest ok nic się nie dzieje pokombinowalem zapalającą silnik obroty są silnik ładnie pracuje wypiolem wtyczkę całkowicie momentalnie wywalilo błąd i obroty automatycznie skakać 2tys do 3 tys wpiolem wtyczkę dalej to samo bez reakcji zgasilem silnik bez zmian po ponownym zapalaniu . I założyłem z powrotem swoja orginalna przepustnice zapalilem...
No i właśnie od tego chciałem zacząć Problem tkwi w tym że nie potrafię tego czujnika zlokalizować. Powinien być on wkręcany bezpośrednio w obudowę przepustnicy jednak u mnie ta wtyczka przepustnicy jest jakby wbudowana i nie ma możliwości wymiany. Zakładam więc że w tym modelu występowały różne przepustnic. Dołączam zdjęcie mojej i czekam na jakieś...
Wiem że linki do allegro to lipa ale masz.... https://allegro.pl/oferta/wtyk-czujnika-...
Wtyczka na przepustnicy i wiązka przewodów pomiędzy wtyczką a ECU? Wtyk Sicma 6 pin i kawałek wiązki możesz jeszcze podmienić. Druga opcja sprawdzenie wiązki od pedału do ECU. Jutro sprawdzę czy mam schemat. Ja mam z kolei problem, że nie reaguje na pedał w czasie jazdy a jak reaguje to po wciśnięciu do podłogi i to z opóźnieniem kilku sekund. Na postoju...
Bloki pomiarowe na vag 5053 Ogólne:1 1-a)RPM,b)temperatura płynu chłodzącego silnik,c)wartość kontroli lambda (%) (regulacja wtrysku),d)wartość osiągnięta(10110011) 2 i 3 Systemy z czujnika ciśnienia kolektora ssącego: 2-a)RPM,b)obciążenie (%),c)Średni czas wtrysku (ms),d)ciśnienie na kolektorze wlotowym (Mbar) 3-a)RPM,b)ciśnienie na kol.wlotowym (Mbar),c)kąt...
Do tego silnika potrzebny jest kabel Julet 9pin do kupienia w miarę na Ali lub Shopee. Ewentualnie można obciąć wtyczkę i przedłużyć przewody od silnika do sterownika. Jeżeli sterownik nie ma opcji samonauki to trzeba zadbać o dopasowanie kolorów przewodów fazowych i od Halli. Samonauka to dwa przewody - najczęściej białe - pasujące do siebie. Do akumulatora...
Często problem jest z wtyczką od przepustnicy. Jak po zgaszeniu i odpaleniu będzie ok to zmień tą wtyczkę. Niestety w Golfie 5 i pochodnych zmienili sposób reakcji na błąd, dawniej po ustąpieniu usterki ECU przywracało normalny tryb pracy. Teraz jak już wejdzie w tryb awaryjny to zdejmie go dopiero po zgaszeniu silnika. Efekt wystarczy że na ułamek...
Sam moduł? Wiązke obejrzyj, szczególnie wtyczkę przy przepustnicy.
Dziękuję za odpowiedz. Podczas dalszego sprawdzania wiązki sprawdziłem, że opór między przewodem koloru pomarańczowego, a pinem odpowiadającym przewodowi koloru szaroczarnego wynosi około 4 Ohmy co mnie niewątpliwie zdziwiło skoro teoretycznie nie ma między nimi połączenia. W odwrotną stronę tj. pin od przewodu pomarańczowego, a przewód szaroczarny...
Witam posiadam check na konsoli oraz limit 3000 rpm zacząłem od czyszczenia przepustnicy (straszny syf) zostało mi wyczyścić kolektor i EGR pewnie na dniach to zrobię ale do rzeczy. Maf stoi sztywno na 240g/s niezależnie czy jest wtyczka wpięta czy jest odpięta oraz nie ma różnicy jeśli wciskam gaz czy to oznacza że maf jest uszkodzony?
moze zobacz czy na innym nastawniku przepustnicy jest tak samo. Bo ja tez tak mialem. Wpieta czy wypieta wtyczka to i tak mial wys obroty. I zobacz jeszcze moze uszczelke pod gaznikiem czy jest cala.
odłączona wtyczka przepustnicy wtyczka przepustnicy passat wtyczka przepustnicy vectra
głośniki studyjne sterownik bloker pralka łożysko wymienny
toshiba przestawienie matrycy ładowanie akumulatora samochodowego
Obudowa bębna pralki: klejona czy skręcana? Pralka Amica TOWE 6103LSS wyłącza się przed końcem