...to o co pytasz, TPS = Throttle Position Sensor (Czujnik Położenia Przepustnicy).
Witam .. (at) Jarek ma rację w silniku x20xev nie ma silniczka krokowego tylko zawór obejsciowy dwa imbusy + czyszczenie benzynką ekstrakcyjną . Przy montazu sprawdz usczelkę i przyleganie zaworu czy nie dostaje fałszywego powietrza .. Oczywiscie czyszczenie całego korpusu przepustnicy obowiązkowe . No i ten nieszczęsny kanał powietrza z pokrywy zaworów...
Immo poprawnie. Sprawdziłem ponownie obroty silnika, są jednak na zmianę w takt kontrolki check 0 lub około 250. Wraz ze zmianą obrotów silnika zmieniają się również parametry przepustnicy.
Jasne ,że lewe powietrze, pewnie gumowy łacznik przepustnicy.
Sprawdź przewody podciśnieniowe. Któryś może być przetarty. W szczególności zobacz w jakim stanie jest przewód gumowy łączący korpus przepustnicy z czujnikiem podciśnienia...
a ja bym postawił na potencjometr przepustnicy.
Zacznij od turbiny, wyczyść czujnik doładowania oraz sprawdź szczelność dolotu
Tak,to jest sterowanie klapek w przepustnicy,podłączyłem i silnik zimny nie trzepie i chodzi równo,chyba to była przyczyna ale wcześniej wykonałem czyszczenie przepustnicy to też ma sens,syf tam nieziemski.Dzięki
Instalacja 2 generacji do ecoteca to nieporozumienie. Źle jest wyregulowana instalacja lpg, zobacz czy masz podłączony TPS.(potencjometr przy przepustnicy).
Albo adaptacja albo pojeździj trochę i sam powinien mapę skorygować. Wynika to z delikatnie innego ustawienia przepustnicy
MOże nastawnik biegu jałowego ci się podcina.Umyj go razem z przepustnicą.
pacjentem jest mój opel vectra b benzyna z18xe 2001r. na 100% poddaje się adaptacji przepustnice a tu nie widzę tej możliwości. Co tam chcesz adptować, powiedz, co? Co chcesz adaptować? Nawet w techu 2 nic takiego nie ma co do tego silnika... Nie ma tam adaptacji przepustnicy.
Sugerowałbym sprawdzić potencjometr przepustnicy
To nic nie możesz robić takim fejsem.... Jak dla mnie to ty problemu nie masz.
Dokładnie jak kolega (at)FotoZiom napisał zrobić SPS oprogramowania ecu na soft z sedana i czujnik przepustnicy można wypiąć :) .
Witam ! Odnoszę wrażenie, że padł czujnik położenia przepustnicy. pozdro
błedy jakies ma sprawdz korpus przepustnicy
urządzenie przy przepustnicy gdzie wciąga powietrze przechodzi przez urządzenie i wchodzi znów do przepustnicy
Najprawdopodobniej przewodem "sygnałowym" jest przewód środkowy. Zobacz miernikiem ewentualnie, na którym zmienia się napięcie przy otwieraniu przepustnicy. Pozdrawiam !
Zobacz czy masz dobrze ustawiony czujnik położenia przepustnicy i czy jest sprawny. Sprawdź zawór powietrza dodatkowego "silnik krokowy"
Ten aluminiowy element, z czarną puszką i złączem do którego dochodzi wiązka to przepływomierz. Swoją drogą zawsze myślałem, ze mikser powinien być możliwie jak najbliżej przepustnicy, a tu ktoś go wsadził przed przepływomierzem i to w dodatku przepływomierzem klapowym :/
Do przepustnicy powiadasz?
Tak jak pisze Andrzej poszukaj masy powinny być przykrecone. Następne pytanie czy Przewód do map podpięty i czy dobrze założyłeś gumę przy przepustnicy.
Polecam czyszczenie przepustnicy, napewno pomoże :)))
Sprawdzasz szczelność kolektora ssącego od przepustnicy do mocowania kolektora przy głowicy. Sposobów jest kilka; np. dym papierosowy , samostarter.
Problem rozwiązany, poluzowany wężyk na przepustnicy. Pozdrawiam
Żeby ocenić rozrząd to musisz jeszcze sprawdzić cechę na dolnym kole od wału. Tutaj się schodzą znaki i jeśli na dole też się schodzą to jest ok. Wszystko co opisujesz wskazuje na sterownik https://www.youtube.com/watch?v=t64CnfrN... tu masz materiał o tym bo ja to przerabiałem w zafirze. Natomiast jeśli chcesz się upewnić co do EGR to go zaślep po...
czesc...troszke mnie nie bylo . usterka zostala rozwiazana -co prawdfa dawno temu ale moze komus sie przyda .zakupile tech2 i wyszedl blad 1550 bodajze . Wyczyscilem wiec przepustnice i po klopocie . Kontrolka z kluczem mylona jest z immobilizerem w autach z roku 2001 -byc moze tez dziala jako kontrolka immo ale glowne jej zadanie to pilnowac spalin...
Wymień zawór odśrodkowy i problem z przepustnicą minie.
W C20NE jałowe obroty to ok. 750obr/min. Po roczniku możesz mieć jeszcze starszy motronic 4.1. Łatwo to sprawdzić, po otwarciu przepustnicy powinno być słyszalne kliknięcie. Możliwe, że czujnik jest źle ustawiony, albo uszkodzony i nie informuje ECU o zamkniętej przepustnicy
Uszczelka to normalne że nowa.egr jest ok.nie ma dpf fap I srap.czyms tam odkręcę obudowę rozrządu jak pogoda się uspokoji. Dodano po 5 Dziurka w przepustnicy drożna była.ale przepłukałem wd40.
Więc daj spokój przepustnicy, a zajmij się głowicą tymczasem.
Żeby krokowiec dobrze działał musi mieć sygnał z przepustnicy że pedał nie wciśnięty.
żeby check się zapalił od błędu sondy to silnik mam mieć temp ok 90 st i błąd musi wystąpić powyżej minuty nie jest ważne czy czy jedziesz czy stoisz jeśli sonda nie pracuje to lampka się zapali - ważne jest aby w czasie jazdy nie poruszać gazem przez minutę bo ta minuta jest odliczana tylko przy niezmiennym sygnale z czujnika poł. przepustnicy - innymi...
JEŻELI TAK SIĘ DZIEJE NA BĘZYNIE I NA GAZIE TO WYCZYŚĆ PRZEPUSTNCE I SPRAWDŹ CZY LEWEGO POWIETRZA NIE SSIE , A JAK TYLKO NA GAZIE TO SILNIK KROKOWY USZKODZONY ALBO ZŁY SKŁAD MIESZANKI GAZ- POW. Dodano po 4 WYCZYŚĆ JESZCZE SILNICZEK BIEGU JAŁOWEGO (BĘZYNA) PRZYKRĘCONY NA DWIE ŚRUBKI DO PRZEPUSTNICY
Przez otwór we wsporniku - po krawędzi obudowy paska rozrządu w okolice przepustnicy gdzie jest wtyczka.
powinien tam być potencjometr przepustnicy ELOBAU 424 S06 A08001
MAF od 0:30. Jeśli nie było w tym momencie jakiegoś obciążenia i otwarcia przepustnicy to przepływomierz kłamie.
Wydaje mi się że problem jest w przepustnicy wyczyścić i skalibrować
Witam jazda na gazie czy na benzynie odbywa się tak samo w momencie kiedy auto leci na luzie z górki to pracują wtryski i czas wynosi ileś mili sekund w zależności od marki pojazdu,a kiedy z górki jedziesz na biegu to czasy wtrysku schodzą do zera Dodano po 5 czasy wtrysków wydłużają się wtedy gdy obciążenie silnika wzrasta zależne jest to od konta...
Sprawdz uklad dolotu powietrza, moze lapie gdzies lewe powietrze. Sprawdz czy przewod gumowy lub obudowa filtra powietrza nie sa pekniete. Przeczysc wszystkie styki na ukladzie dolotu powietrza. Przyjrzyj sie przepustnicy i silnikowi krokowemu. A gaz jest dobrze ustawiony? Gaz jest z komputerem?
Wiele sprawdziłeś , zapomniałeś o potencjometrze przepustnicy , ale na gazie też?
1581- Elektroniczna przepustnica Monitor awarii 1582- Elektroniczny monitor danych dostępne przepustnicy tylko tyle jest napisane w książce błędów.
Pamięć kodów notuje kod 22 i 25 (za duże napięcie wtryskiwacza <przerwa?> i za niskie napięcie czujnika przepustnicy <zwarcie do masy?>). Może to ma a tym związek? Sam znalazłeś ospowiedź na swoje pytanie. Zajmnij się przepustnicą
Czujnik pedału czy przepustnicy bo to mała róznica :)
kod P1125 - turbocharger wastegate regulating valve circuit malfunction, czyli zaworek przepustnicy spalin od turbiny się spsiuł (lokalizacja element nr 25) , lub połaczenie elektryczne. Usunąć można ten błąd z pamięci komputera samochodowego techem po naprawie/wymianie
U mnie były podobne objawy - czujnik położenia przepustnicy. Po wyczyszczeniu problem ustąpił.
A czy jak świece nie działają poprawnie to może wyskoczyć ten błąd z przepustnicą?
Czy sprawdziłeś potencjometr położenia przepustnicy ? , dokładnie wyczyść całą odmę , sprawdż map -sensor.....
Jak widać, czasem warto posłuchać bardziej doświadczonych a poprawa po czyszczeniu przepustnicy to tylko zbieg okoliczności.
Przyjrzałeś się dokładnie przepustnicy,czy jej nie przycina po strzale?
Witam Mam tempomat z kawałkiem pancerza ale tylko do miejsca regulacji. Brakuje mi tego drugiego pancerza, który idzie do przepustnicy. Gdzie coś takiego jestem w stanie kupić? Jak się to fachowo nazywa (pod jakim hasłem szukać) i ile to może kosztować?.
A ta Vectra t której generacji ? Wypadało by chociażby oznaczenie silnika podać, bo 1.8 16V było kilka. Na początek układ przepustnicy i TPS do sprawdzenia.
Mam podobny przypadek p0400 po wyczyszczeniu EGR i przepustnicy dalej ten sam problem,więc kalibruje przepływkę problem ustał ale auto dostało muła więc może zapchany wydech i zbyt dużo gazów spalinowych jest wtłaczane do kolektora ssącego.Nadmienię że to vectra1.9 150 KM 2006r.
Sprawdź tą przepustnicę.
Kolego wymień czujnik położenia przepustnicy. W 70% przypadków to jest tego wina.
-zamknięta przepustnica 0,64V -otwarta przepustnica 4,60V ? Dosyć tego. Piszę o potencjometrze w zaworze EGR a ten sie łapie potencjometru przepustnicy. Zamykam temat, regulamin pkt 8.1
To zatkaj np. ręką wlot bezpośrednio nad przepustnicą i będziesz miał odpowiedź. Bez powietrza żaden silnik nie będzie pracował. Zobacz wzrokowo jakie jest uchylenie przepustnicy przy zwolnionym "gazie"
To coś jest nie tak w dalszym ciągu ze sterowaniem krokowym ze nie utrzymuje obroty hmm... Jeszcze jedno trzeba sprawdzisz potencjometr przepustnicy czy jest sprawny :)
Przewodów nie odkręcałem bo EGR jest z przodu i jest do niego dobry dostęp. Odpinałem dwie rurki , odpiąłem wtyczkę , wykręciłem dwie śruby i EGR wyszedł. Nie wiem czy tak ma być ale z tego wężyka po lewej stronie jak go wyjmowałem wylało się trochę płynu chłodniczego. Ponawiam pytanie , czy pomiędzy EGR a blokiem przepustnicy powinna być uszczelka...
Podejrzewam właśnie że ciągnie lewe powietrze bo guma na przepustnicy jest w nieciekawym stanie
Witam. Może ktoś spotkał się z podobnym problemem co ja a mianowicie: w veci paliła się kontrolka silnika, po podłączeniu do komputera okazało się, że to przepływomierz, wymieniłem, ale jest bez zmian po ponownym podłączeniu znów komputer pokazuje błąd przepływomierza, za wysokie napięcie w nim oraz temperaturę powietrza wlotowego 15 stopni(tak również...
Na wolnych, podwyższonych, otwarcie przepustnicy.
powracam do tematu z ta vectra wymieniłem czujnik kata przepustnicy silniczek krokowy podmieniałem tez cewkę zapłonowa sprawdziłem rozrząd posprawdzałem wszystkie podciśnieniówki i nadal nic się nie poprawiło czy ktoś ma jakiś pomysł jeszcze
Masz wydmuchaną uszczelkę pomiędzy korpusem przepustnicy a kolektorem. Drugie podejrzenie to potencjometr
Sprawdź co się dzieje z potencjometrem od przepustnicy, czy widać na techu reakcję. W tym aucie przepala sie wiązka od potencjometru przepustnicy obok EGR.
Czyli stawiacie na pompę... Tylko jeżeli regulator jest OK, to czemu po wyjęciu widać, że jego trzpień nie reaguje, ani drgnie, na zasysanie powietrza przez boczną rurkę (normalnie podłączoną do przepustnicy) ? Pompa jest jeszcze oryginalna.
Witam mam pytanko odnośnie przepustnicy elektronicznej czy jest to element naprawialny dodam że jest to p. elektroniczna z silnika Z16xe ? opel vectra
Diagnostyka była przeprowadzona i wykryto błędy sterownika silnika, pedału gazu a także siłownika przepustnicy. Wszystko było wymieniane i bez zmian
Jest krokowy w przepustnicy , przepływomierz był podmieniany na inny , i nie było różnicy ...
Jakieś błędy? Sprawdź wężyki podciśnienia, w szczególności ten przy przepustnicy. Świece i kable w dobrym stanie? Jest LPG?
Czujnik temperatury sprawny, podmieniałem chyba ze trzy i problem nie znika. Ja wchodzę w parametry i wiem od razu. Wiesz co steruje przepustnica?
Wykręciłem czujnik, odpaliłem auto i pomału śrubokretem zmieniałem położenie potencjometru. Wraz z "otwarciem przepustnicy" silnik zwiekszał obroty (prawdziwa przepustnica była zamknięta) czyli wychodzi że czujnik jest dobry bo silnik reaguje na zmianę jego położenia. Sprawdze jak radzisz czujnik temperatury. Pozdrawiam
witam. mam problem z silnikiem po wymianie sterownika i programowaniu zaczeły falować obroty (1000 - 2000 obr i tak kółko te i we te cały czas) przepustnica przed wymiana sterownika wyczyszczona i po falowaniu też czysta. jak się dostać do silniczka krokowego i potencjometru w tej "zintegrowanej" przepustnicy i jak naprawić?
To rozrząd do sprawdzenia ponownie bo jak na plaka nie gada to coś ci się schrzaniło. Zwróć też uwagę jak szybko rozrusznik kręci bo myśle że ładujesz aku jak tak kręcisz. Zobacz czy po przekręceniu zapłonu otwiera ci się przepustnica
na gazie będzie chodził oki jeśli to instalacja 2 generacji wtedy może nawet przepływki nie być i też będzie pracował. a może źle pracuje czujnik (potencjometr) położenia przepustnicy... a błędów żadnych nie wyświetla?
A czemu nie taki jak do tej pory? Co do czyszczenia przepustnicy i silniczka krokowego do bzdury - nie słuchaj tego.
błąd jest z przepustnicy, [/b prawdo podobnie coś na knociłeś przy czyszczeniu. Na pewno niema z tym związku odpowietrzanie. Jak był by zapowietrzony to by pewnie nie odpalił. Zobacz połączenia do przepustnicy i samą przepustnice czy nie jest zacięta.
Zebrałem trochę informacji na ten temat, swe działania rozpocznę od wymiany sondy i wyczyszczenia przepustnicy. Temat zamykam, jak widać brak zainteresowania tematem.
witam sprawdz pompe paliwa przepustnice filtr powietrza kable zaplonowe
Mam Vectre 1,6 na benzynie , silnik C16NZ. Podczas jazdy zgasł mi silnik. Po wgladzie doszedłem że padł moduł zapłonowy ( miał żółta kropkę). Wymieniłem cały aparat na inny używany. Auto od razu zapaliło. Jeżdzilem 2 dni gdy rano nie odpaliłem już auta. Po rozkreceniu aparatu zapłonowego na module jest żółta kropka , czyli uszkodzony. Co mam sprawdzić...
moze byc zabrudzony silnik krokowy, lub moze byc cos z potencjomentrem przepustnicy jesli cos takiego istnieje w tym aucie
Wymień wszystkie świece oraz usuń nieszczelność na wężykach w okolicy przepustnicy oraz sprawdź szczelność węża podciśnienia do serwa hamulcowego.
Izolacja pewnie uszkodzona od ciągłego kontaktu z olejem silnikowym. W ogóle jak otworzysz "sterownik" tej przepustnicy to pewnie będzie pełny oleju - ten typ tak ma. Dziwne że błędu nie zgłaszał, albo może niewłaściwym sprzętem próbowałeś błędy czytać, powinna świecić ta kontrolka samochodzik z kluczem.
A mógłby mi ktoś dokładnie określić w którym miejscu na przepustnicy jest silnik krokowy? za tą blachą nakładaną od strony kabiny?
Sprawdź regulator wolnych obrotów i czy ma zasilanie.Przy okazji wyczyść przepustnicę.
Udało mi się wykryć przyczynę mojego problemu więc piszę,może komuś się kiedyś przyda.Tak więc przyczyną okazał się zatkany króciec przepustnicy do którego podłączony jest cieńszy wężyk odpowietrzania skrzyni korbowej.
Witam wszystkich. Mam pytanie odnośnie samochodu vectra A. Czy monowtrysk w silniku C16NZ i C18NZ jest taki sam i czy można stosować je zamiennie. Chodzi mi o cały zespół wtryskiwacza i przepustnicy. Z góry dziękuję za pomoc.
Wrzuć tu parametry, interesuje mnie przepływ powietrza, pozycja przepustnicy, tem. silnika, czas wtrysku
najpewniej przekaźnik odcięcia wtryskiwacza umarł/zgnił i trzeba go wymienić (nie odcina wtrysku) łatwo go poznasz bo widać że jest to dorobiony element, jest zwykle umiejscowiony na grodzi za kapturkiem przepustnicy https://obrazki.elektroda.pl/2765867300_...
A jak tam sprawa podciśnień koło dolotu jak i dojście samego powietrza?Szczelna guma na przepustnicy sprawdzone?Jak tam parametry wyglądają?Bo co według ciebie miała dać wymiana silniczka krokowego?
Wygląda na przepustnice zabrudzoną
Błędy- pierwszy;czujnik położenia przepustnicy,pedału gazu, drugi; cz.temp.chłodziwa , trzeci; cz.prędkości pojazdu.
Witam mam podobny problem z saabem 1.9 tid. Wszystko niby działa podciśnienia ok gruszką ładnie pracuje a wąż do przepustnicy po przegazowaniu miękki. Moje pytanie czy u ciebie też tak było.
Załapuje checka przy dużym obciążeniu silnika, czyli małe obroty a duże otwarcie przepustnicy. Wiem, ale nie ma go tam, ani tam ani nigdzie indziej.
Temperatura płynu nie wpływa na błąd przepustnicy i pedału. Kiedy stygnie, zwyczajnie auto masz zgaszone i błędy znikają.
moze nieszczelnosc na przepustnicy przy mikserze moze dostaje za duzo powietrza i na gazie nie przepala
Podstawki pod wtryskiwacze nie wejdą bo listwa by się oparła o cięgno przepustnicy. Wariator kąta wyprzedzenia zapłonu też warto by było dołożyć.
O dziekuje ci bardzo udroznilem przelot od skrzyni korbowej przez pokrywe zaworow do przepustnicy . wiec musi byc gdzies kolo przepustnicy czy ona jest wkrecana blok? bo takie dostalem namiary od mechanika Pozdrawiam
Panowie, pierdzielicie głupoty. Uszczelka pod monowtryskiem cała Zawsze wtedy wyświetlany był błąd 35, czyli regulator biegu jałowego. Wiązało się to z tym, że bazowa prędkość biegu jałowego różni się o 170 rpm od zadanej. Poza tym silnik gnał na podwyższonych obrotach. Ale ale- nie tylko uszczelka! Tam też pękał węzyk do pneumatycznego siłownika EGR....
czujnik przepustnicy vectra czyszczenie przepustnicy vectra vectra sterownik przepustnicy
chrysler skrzynia biegów wymiana toyota radio zasilać spawarka normy
zderzak naprawa zderzak naprawa
DENON AVR 700RD - problem z silnikiem potencjometru głośności Wyciek z klimatyzacji - przyczyny i rozwiązania