Bierz do ręki omomierz i sprawdzaj na gnieździe przepustnicy(powinno być 8 styków oznaczonych od A do G) , pomiędzy stykami FE - jest silnik; pomiędzy AGC jeden potencjometr i BDH drugi potencjometr. G i D na potencjometrach to ślizg środkowy. Poruszając klapą przepustnicy oporność płynnie ma się zmieniać(nie dotyczy silniczka).
Czy sprawdziłeś potencjometr położenia przepustnicy ? , dokładnie wyczyść całą odmę , sprawdż map -sensor.....
UKŁAD WTRYSKOWY I ZAPŁONOWY zwarcie pinów A i B w złączu diagnostycznym 010 - Kody błędów nie zaprogramowane 012 - Rozpoczęcie procedury odczytu pamięci usterek / Brak błędów 013 - Sonda lambda - brak sygnału 014 - Czujnik temperatury cieczy chłodzącej - zbyt niskie napięcie 015 - Czujnik temperatury cieczy chłodzącej - zbyt wysokie napięcie 016 - Czujnik...
witam! Bylem w dwoch zakladach i nic nie stwierdzili. Sonda i komuputer dzialaja dobrze, jedynie co im sie nie podoba to wlasnie znowu wskazania TPSu. Ale tez mierzyli potencjometr i niby jest ok. To juz nie wiem. Parownik takze kazalem im sprawdzic i powiedzieli ze jest dobry, ze jeszcze spokojnie moge jezdzic kikadziesiat tysiecy. Nie ma zadnych objaw...
Masz wydmuchaną uszczelkę pomiędzy korpusem przepustnicy a kolektorem. Drugie podejrzenie to potencjometr
Sugerowałbym sprawdzić potencjometr przepustnicy
masz tam drogi kolego najprawdopodobniej (pisze bo nie wiem który to rocznik) TPS z jednym potencjometrem trzy piny w kostce. Zmierz opory na tych zewnętrznych pinach poruszając płynnie przepustnicą. Wartości powinny płynnie liniowo rosnąć lub maleć bez żadnych przerw czy skoków w odczytach.
powinien tam być potencjometr przepustnicy ELOBAU 424 S06 A08001
Sprawa z tymi obrotami rozwiazana. Wymienilem potencjometr przepustnicy - skasowalem bledy na sterowniku - smiga az milo. Nie mial przedtem takiego kopa jak ma teraz. Pozdrawiam Patryk
To coś jest nie tak w dalszym ciągu ze sterowaniem krokowym ze nie utrzymuje obroty hmm... Jeszcze jedno trzeba sprawdzisz potencjometr przepustnicy czy jest sprawny :)
Miałem podobny problem w seacie toledo z silnikiem 2.0 8 zaworów 115KM. Wymieniłem potencjometr przepustnicy i pomogło chociaż nie jestem pewien czy ustąpienie zimy nie było tu bez znaczenia. Po nocy odpalałem bez problemów i póki nie zgasiłem było ok. potem przy kazdym odpaleniu na ciepłym silniku problem sie powtarzał. Zauwazyłem że duża wilgotność...
autko od kad mam to juz tak jezdzi. Cisnienie 11 na kazdym garku. potencjometr przepustnicy - 2kohm zamknieta 3kohm otwarta pomiar na niebiskim kablu - do masy. Musze sie przespac z tym wszytkim i zaczac od poczatku. Aha dolot uszczelniony nowa uszczelka pod kolektor i wtrysk+ silikon. Bez rezultatu. A to 2 tys obrotow to strzal nie mam obrotosciomierza...
Nie będę ukrywał że właśnie na Kolegę liczyłem, większość ludzi z Forum o Oplach twierdzi że właśnie tylko TECH 2 da radę, i tym się zasugerowałem. Jak szukać usterki? Na wysokie obroty na biegu jałowym może wpływać: - Przepływomierz powietrza - najlepiej podmienić na inny i sprawdzić czy jest różnica - Czujnik temperatury - A) Sprawdzić w OP-comie...
Witam Mam problem z nadmiernym zużyciem paliwa w oplu vectra A silnik C18NZ instalacja gazowa lovato od jakiegoś czasu zaczął dużo gazu palic-srednio oklo 13-14 l/100km. Oczyściłem kopułkę, palec, wymieniłem przewody wysokiego napięcia, świece i filtr powietrza na nowe. Zużycie oczywiście spadło ale nie wiele do 12,3 l/100km. Wcześniej palił średnio...
w/w kontrolka nie świeci . Vectrę mam od niedawna i niewielkie z nią doświadczenie . Wcześniej miałem Poloneza 1,6 GLI na monowtrysku z gazem ale problemów tego typu z nim nie było więc doświadczenia w tym kierunku też nie nabyłem . Remont sinika , sprawy mechaniczne wykonuję sobie bez problemów ale sterowanie silnika za pomocą komputera to dla mnie...
Witam mam problem z wysokim spalaniem samochodu wychodzi mi ze auto pali 10l na 100km. ( dodam ze wcześniej 100km robiłem za max 28zł przy jeździe 80km/h) Vectra b silnik 1.6 8v po wymianie filtrów i płynów. Pisałem na forum jakiś czas temu ale nikt bardzo nie potrafił pomóc dzisiaj mam już więcej danych bo podłączyłem auto pod komputer . Błędów nie...
Pytanie-jaka ma byś wartośc wskazania ( %) kiedy nie naciska się na pedał gazu? Mam tu takiego mk1 po lifcie, jak jest puszczony pedal to mam 18,5% i ładnie dochodzi do setki jak wdusze do oporu. Coś mi świta że jak jest pedal swobodny ma być około 9%, ale chyba się już zakolowałem. Potencjometr nie ma eliptycznych otworów. Drugie pytanie-co z treścią...
czy potenciometr przepustnicy w samochodzie można jakoś sprawdzić?
Post może trochę dziwny (moderatorze przepraszam) ale mam w ręku jakiś czujnik - podejrzewam, że położenia jakiejś klapy. Ma dwa przyłącza pod kątem ok 60 stopni; przyłącza 3-pinowe - 1 typowe 3-pinowe, drugie 3-piny i miejsce na 4 podejrzewam że czujniki potencjometryczne bo chyba nie halla choć kto wie... (pewnie po to, żeby nie pomylić wtyczek)....
Witam mam passata 1994 r. 1.8 benzyna .na pojedynczym wtrysku .Podobno padł mi potencjometr przepustnicy .Samochod zaczal chodzić byle jak tzn.po zapaleniu na wolnych obrotach jakos idzie a po dodaniu gazu niestety gaśnie .Czy ktos ma moze foto tego cuda zebym wiedzial co mam szukac
Jak sprawdzić czujnik położenia przepustnicy czy jest dobry?
Witajcie!Mam problem z potencjometrami w przepustnicy,powycierane ścieżki powodują falowanie obrotów silnika,gaśnięcie itd. Czy można gdzieś dokupić potencjometry do przepustnicy Magnetti Marelli?pozdrawiam i z góry dziekuje za odpowiedzi
Chodzi o rocznik 1993. Pytanie-jak tam się ustawia potencjometr-czy na puszczonej przepustnicy tester ma pokazać 0 czy 128 czy inną wartość? I dalej-on ma skrzynię automatyczną.Czy po założeniu nowego potencjometru trzeba sterownik skrzyni przyuczać do niego?
Witam wszyskich! dzisiaj po raz pierwszy szukam rady. Jakie wartości napięć powinien posiadać potencjometr zamonotowany ma przepustnicy? może ktoś się już z tym problemem spotkał. Muszę szybko coś z tym zrobić bo po jego wymianie zaczął mi palić nawet 25 litrów w mieście. ZGROZA. Pomocy!!!
Witam. Problemem jest przepustnica do silnika 2.8 z tempomatem, którą chcę zaadoptować do sterownika bez tempomatu. Oryginalnie była sterowana osobnym sterownikiem ale nowy sterownik silnika nie ma szyby can i jest problem gdyż potencjometr wolnych obrotów łapie cały zakres ruchu przepustnicy a w przepustnicy bez tempomatu pracuje tylko w małym zakresie...
Witam, jakiś czas temu samochód uległ awarii: przestał reagować na dodawanie gazu. Po diagnostyce wyszło że potencjometr gazu padł. Wymieniłem na używke- poprawa natychmiastowa. Niestety po miesiącu wracając do domu auto znów odmówiło posłuszeństwa- te same objawy co wcześniej. Wymontowałem potencjometr z auta i pokusiłem się o rozebranie obu. Ku mojemu...
Witam serdecznie.Może ktoś mi podpowie jaki ma być potencjometr przepustnicy w tym samochodzie.W Info Techu podają rezystancję 400-510 Ohm a w samochodzie siedzi taki sam jak w VW T4 o rezystancji ponad 2000 Ohm.Auto ma bogatą mieszankę i tylko właściwie zostało mi do sprawdzenia. Sprawdziłem już na piechotkę (bo nie mogłem znaleźć kabla do podłączenia...
panowie mam problem gdyz urwal mi sie kabel przy samym potencjometrze i nie ma jak go naprawić :| nowy orginalny ponad 600zł ale znalazłem identycznie wyglądający od forda tylko numery inne czym tak naprawde różnia sie potencjometry ?? można wsadzic taki od forda po zmianie wtyczki na tą od clio?? http://allegro.pl/item321550063_potencjo...
Chodzi o ten który jest z definicji niewymienialny (na wcisk). Ma ktoś metodę naprawy tego potencjometru? Konkretnie kwestia tasiemki, dziś podłubałem i coś z tego wyszło, ale chętnie poczytam się jakie ktoś ma sposoby. Drugie-na który krok ma być ustawiona przepustnica? Ustawiłem 26 krok, będzie ok?
Sykest i launch wypluwają w parametrach przy zamkniętej przepustnicy: sykest 41 stopni launch steps (kroków) . Zielone pudełko pokazuje 18 stopni. Czy ktoś wie co to za bajzel? Jakie powinny być poprawne wskazania (zakładam że 0 stopni)? .Jaki powinien być zakres napięcia przy pomiarze bezpośrednim? Z góry dziękuję za wszelką pomoc.
Jaki jest numer katalogowy potencjometru przespustnicy w Fordzie Escorcie rok 92 (w nowszej budzie) 1,3 centralny wtrysk.
Witam wszystkich. Proszę o pomoc w odczytaniu wartości z wakuometru geko bo za cholerę nie wiem jaka to wartość. Ciśnienie powinno wynosić od 2.9 bara do 3.4 bara na listwie wtryskowej mojej vectry. http://obrazki.elektroda.pl/5324996100_1... Po dodaniu gazu dochodzi 45 na skali ale ile to bar ????? nie mam pojęcia
Witam! mam Opla Vectre B DTL 2000r. i chcę sobie zmierzyć cisnienie na cylindrach a nie da się inaczej jak przez świece zarowe. Tylko nie wiem jak to zrobic bo zeby zbadac przez swiece zarowe to trzeba odciac paliwo zeby nie zapalal. W starych modelach juz robilem takie cos ale tu jest komputer i elektroniczna pompa i dlatego nie wiem jak sie do tego...
samochód CLIO 1 silnik megane 1.6 8v skrzynia automat z clio 1 AD4 z komputerem który ma 6 osobnych złączy jak w renault 19, clio itd.... wszystko da się podłączyć bez problemu... tylko z jednym nie jestem pewien do końca.... chodzi o wtyczkę VI komputera skrzyni to jest wtyczka która ma 3 piny które mają być podpięte do potencjometru przepustnicy w...
a ja bym postawił na potencjometr przepustnicy.
-zamknięta przepustnica 0,64V -otwarta przepustnica 4,60V ? Dosyć tego. Piszę o potencjometrze w zaworze EGR a ten sie łapie potencjometru przepustnicy. Zamykam temat, regulamin pkt 8.1
Sprawdź co się dzieje z potencjometrem od przepustnicy, czy widać na techu reakcję. W tym aucie przepala sie wiązka od potencjometru przepustnicy obok EGR.
Instalacja 2 generacji do ecoteca to nieporozumienie. Źle jest wyregulowana instalacja lpg, zobacz czy masz podłączony TPS.(potencjometr przy przepustnicy).
Masz tu wzorcowe z innego forum: Wartości bloków silnik X20XEV i X18XE - dla celów porównawczych. Wolne obroty Wybrany model>,1996,Vectra-B,Silnik,X 18 XE Sterownik Dane z bloków pomiarowych: Napięcie akumulatora,14.2 V żądanie migania,Nieaktywne 12V Urządzenie unieruchamiające,Aktywny Sygnał urządzenia unieruchamiająceg,Odebrane Prędkość silnika,896...
witam. mam problem z silnikiem po wymianie sterownika i programowaniu zaczeły falować obroty (1000 - 2000 obr i tak kółko te i we te cały czas) przepustnica przed wymiana sterownika wyczyszczona i po falowaniu też czysta. jak się dostać do silniczka krokowego i potencjometru w tej "zintegrowanej" przepustnicy i jak naprawić?
Mylisz się blamuss w tym modelu przynajmniej są całkiem inne i nie da rady ich pomylić sonda 4 przewody, przepustnica 3 , poza tym do potencjometru przepustnicy dołączony jest dodatkowy przewód od gazu, także nie sposób pozamieniać.
na gazie będzie chodził oki jeśli to instalacja 2 generacji wtedy może nawet przepływki nie być i też będzie pracował. a może źle pracuje czujnik (potencjometr) położenia przepustnicy... a błędów żadnych nie wyświetla?
Wykręciłem czujnik, odpaliłem auto i pomału śrubokretem zmieniałem położenie potencjometru. Wraz z "otwarciem przepustnicy" silnik zwiekszał obroty (prawdziwa przepustnica była zamknięta) czyli wychodzi że czujnik jest dobry bo silnik reaguje na zmianę jego położenia. Sprawdze jak radzisz czujnik temperatury. Pozdrawiam
Na pewno pada bo? Któryś z potencjometrów wytarty, plastikowe tryby, czy silniczek? Wątpię żebyś poprawnie ją zdiagnozował.
Witam. Sprawdz:silnik krokowy, potencjometr otwarcia przepustnicy,cewke indukcyjna i modul w aparacie zaplonowym(o ile sie nie myle w tym modelu jest modul w aparacie zaplonowym).
TPS - Czujnik położenia przepustnicy mierzy kąt wału przepustnicy przy użyciu potencjometru. Czujnik zwraca sygnał proporcjonalny do kąta wału przepustnicy w zakresie od 0 - 5 V. W Twoim przypadku najpierw wyczyściłbym silnik krokowy i posprawdzał czy gdzieś nie zasysa lewego powietrza.
Witam, od jakiegoś czasu obroty w moim bolidzie szalały tj. po wciśnięciu sprzęgła obroty były wysokie i wolno spadały, objawy wskazywały na silniczek krokowy. Bzdura. Dziś wykręciłem przepustnice i przeczyściłem ją Więc jeśli to miał być silniczek krokowy, to po co było czyścić przepustnicę? Po zamontowaniu obroty już ładnie spadają, tyle że poniżej...
Po pierwsze diagnoza . POdmiana nie jest miarodajna, chyba ze nowe kupujesz. Możesz też mieć uwaloną przepustnice. Dzisiaj miałem taki przypadek pin14 wtyczka A brak ciągłości - tryb awaryjny.
Witam, Mam Problem z moja Vectra. Przy jezdzie raz na jakis czas wywala check engine, obroty spadaja na 500 skacza do 1000 i przestaje kompletnie reagowac na pedal gazu. Wczesniej wystarczylo zgasic, odpalic i bylo ok. Po jakims czasie przestalo pomagac, Auto nie chcialo palic po wyswietleniu bledu, jazda max 80km/h bo inaczej znowu to samo, przy czym...
Poradziłeś sobie już, czy jeszcze nie? Mam podobny problem, ale z astrą G 1.6 16v x16xel z lpg - może to ten sam silnik ;) W losowych momentach pojawia się check - odczytany błąd właśnie 0200. Silnik łapie wtedy muła, trochę szarpie, zaczyna dziwnie terkotać - podejrzewam, że pracuje na 3 cylindrach wtedy. Ale po przegonieniu za 3k obrotów czasem check...
Woltomierz w łapę i sprawdź potencjometr przepustnicy. Nie zapomniałeś o czymś w układzie paliwowym? Motor jest C16NZ? Ładnie sobie poradziłeś z brakiem impulsów w układzie zapłonowym, oby inni mieli w sobie tyle chęci do działania. Gratulacje :D
Na pewno musisz mieć inne mcphersony(ale to już było powiedziane) Wypadałoby zmienić też hamulce na wentylowane 256/24mm(takie były w kadecie/astrze gsi) Musiałbyś też załatwić sobie prawą i tylną łapę silnika z big-blockowej astry(1.8 lub 2.0), bo kadettowe ci nie podejdą, a twoje nie będą pasować do silnika. Co do wiązki to najłatwiej będzie ci z...
Siema, mam problem z autkiem. Generalnie kupilem samochod, ktory nie czuje gazu. Jest bardzo pomulony. Wciskajac pedał gazu, po przekroczeniu pewnego momentu auto w ogole nie czuje gazu, wtedy zeby przyspieszyc musze zabrac noge z gazu, i wrocic do poprzedniego polozenia. Na biegu jałowym auto rowniez czesto nie czuje gazu tyle ile mu sie daje i obroty...
Wymieniłem równiesz silnik krokowy i potencjometr przepustnicy. Jest nieznaczna poprawa ale to jeszcze nie to co powinno być. Jak zimny chodzi dobrze po rozgrzaniu powyżej 80`C zaczyna falować . Co jeszcze może być? Zastanawiam sie jeszcze nad sterownikiem silnika. Jestem na wtorek umówiony z "Fachowcem" ciekawy jestem co powie?
Fachowcy to z was są.... A skąd wiecie co za silnik tam jest?Że 1,8? Vectra A 1,8 była na Multecu TBI jak i na Ecotronicu. Ważny jest kod silnika-E 18NVR lub C18NZ Jeżeli E18NVR (gaźnik sterowany elektronicznie)to bym się chwycił szczelnośći,a zwłaszcza w obrębie nastawnika przepustnicy lub fiterki w nim.czasami dochodzi do perforacji membramy. Jezeli...
Witam. Ostatnio zauważyłem gorszą pracę silnika. Wchodzi na obroty wolniej (muli), na niskich obrotach w zakresie od 0,8 do 2,x lubi sobie delikatnie poszarpywać, odczuwalny brak przyspieszenia. Wymienione: potencjometr położenia przepustnicy, sonda lambda, przejechane 195 tys.. Nadmienię, że zaniknął proces programowania się ECU po odpieciu zasilania....
Dzień dobry. Jak kolega słusznie zauważył moze to być nie domaganie sterownika ale dla całkowitej pewności mależałoby zwrócić uwagę na potencjometr przepustnicy, posprawdzać połaczenia na kostkach. Jak wiadomo opel to pojazd ulegający dość szybkiej biodegradacji. Wiem bo mam :D Najczęściej uszodzeniu sterownika towarzyszy: problem z uruchomieniem zimnego...
Witam ponownie. Otóż wymontowałem czujnik położenia przepustnicy (potencjometr) i okazało się, że ma zacięcie i nie wraca do pozycji początkowej. Kupiłem nowy w internecie za 19 zł i czekam, kiedy przyślą. Póki co jeżdżę bez tego czujnika i o dziwo jest lepiej, niż było z nim! Pierwszy objaw na plus, to że silnik nie szarpie przy przyśpieszaniu na niskich...
Właśnie odnośnie tego rozginania i czyszczenia w środku - czytałem wiele wątków iż po tym zabiegu zawór całkowicie przestawał pracować. Jeśli zdecyduję się na czyszczenie - a z powodu wielu wydatków ostatnimi czasy - będę zmuszony, to bez rozbierania zaworu. Co do WD40 - jestem sceptycznie nastawiony. Połowa ludzi na forach samochodowych uważa, że WD...
Z12XEP https://obrazki.elektroda.pl/3968413300_... Z18XE https://obrazki.elektroda.pl/4200461300_... Dodano po 1 Witam, jak wyżej mam problem w corsie c mianowicie czytałem już po opcji szukaj po tematach swapu z z12xep na z18xe (silnik od vectry c), ale nie widziałem nigdzie tego jak podłączyć 2 dodatkowych kabli od...
Witam, problem jak w tytule. Silnik powinien mieć powyżej 730 obr/min. Po przygazowaniu na biegu jałowym obroty rosną, następnie spadając spadną czasem w okolice wręcz 550obr/min, silnik prawie przygasa, ale obroty znów są podbijane do 900obr/min i znów spadają - czasem tak kilka razy po rząd. Później się stabilizują w okolicach 700-730obr/min. Czy...
Panowie , Panowie -jak powiedział jeden mądry człowiek w tych wypowiedziach w gażniku 2EE nie ma silnika krokowego czy takich tam. Likwidacja usterek jest bardzo skomplikowana i droga niestety . Najczęsciej psuje się górny nastawnik przesłony rozruchowej , co powoduje gasnięcie lub falowanie obrotów , czesto iglica dyszy paliwa , która jest z tą przesłoną...
Witam Panowie opisze moze moj problem od poczatku robilem swapa silnika na 2.5 i kompletnej instalacji elektrycznej problem tkwi w tym iz komputer nie podaje sygnalu na pompe paliwa przekaznik sprawdzony pompa rowniez na krotko działa jedyne co sie dzieje to w momencie krecenia rozrusznikiem napiecie podskakuje na 0.2V po zwariu przekaznika dalej lipa...
Witam, moja Vectra ma 150tys. rzeczywistego przebiegu. Przejechałem nią ok 50tys. Od początku zauważyłem, że silnik generuje zbyt małą moc przy dolnych zakresach obrotów (praktycznie totalna dziura przy 700-1300). Nawet na biegu jałowym po minimalnym wciśnięciu pedału gazu, silnik reagował z niewielkim opóźnieniem (tak, jakby brakowało mu mocy na zwiększenie...
potencjometr przepustnicy przepustnicy vectra potencjometr przepustnicy bosch
bezpiecznik zwłoczny szybki przepływomierz calibra włączać polecenie
delonghi magnifica młotowiertarka bosch wyłącznik
Najlepszy wzmacniacz do kolumn Mezzo 6 Zamiennik tranzystora RHU002N06 - PSMN1R0-60YS