Wytnij ten rezystor połącz przewód tak jak w oryginale był i zobacz co było powodem ,że ktoś go założył. Byłoby dobrze jakbyś miał kompa pod którego możesz podpiąć samochód i podejrzeć pracę przepływomierza w parametrach .
Powiem Ci tak, kabel nie koniecznie jest Ci potrzebny do tych przepływomierzy. One fabrycznie mają ustawione pewne parametry, i na nich też działają poprawnie, tylko teraz kwestia dalszej interpretacji sygnałów z nich wychodzących w programie . Np. KHS montuje fabryczne przepływomierze Krohne i żadnych parametrów w nich nie zmieniają. Jeżeli chcesz...
Oporność zależna od temperatury. Najczęściej to około 2kilo ohmy przy 20 stopniach i 200 ohmów przy 90 stopniach.
Po 1. to TDI nie ma przepustnicy. po 2. masz zamknięty EGR, odczyt jak najbardziej możliwy.
Przerzuciłem środek (ten tunel z drutem w środku) z przepływomierza nr 0 986 280 116 z jakiegoś e36. Tamten jest trochę mniejszy, i jest jakiś 3 mm oddalony od środka przepływomierza, ale parametry elektryczne ma takie same i pasuje w otwór. Czy działa? Nie wiem, właścicel zabrał i słuch o nim zaginął.
Nikt Ci tego nie poda bo nikt nie bawi się w takie wymiany. W 99% kupuje się drugi przepływomierz i tyle.
Witam ponownie. Trafiła mi sie taka sama a klasa, która jeździ dobrze i nie ma błędów. Sprawdziłem parametry przepływomierza i miał prawie takie same jak ten o którym pisałem, wynika na to że przepływomierz podaje prawidłowe parametry i jest dobry, a usterka musiała byc gdzie indziej. ??
Rodzaj silnika? Vag, bloki pomiarowe, kanał bodajże 8 parametry przepływomierza jedna linijka jakie powinny być wskazania poniżej jakie są jeżeli znaczna rozbieżność to w ciemno wymieniaj. Prościej nie będzie.
Jeśli masz Delphi to zrób wykres pracy parametrów z przepływomierza i EGR.
Sprawdz parametry dynamiczne przepływomierza i wtedy mozna stwierdzić czy jest sprawny czy nie .
To ci powiem, co ja bym teraz zrobił: sprawdził komputerem, jak działa przepływomierz i inne parametry rzeczywiste, czy są w normie, jakie ma podciśnienie w kolektorze, czy jest szczelny, ciśnienie na cylindrach, luzy zaworowe, a na koniec ustawienie rozrządu.
Może by tak instalacje sprawdzić pomiędzy EDC a przepływomierzem, w parametry wejść i sprawdzić co pokazuje przepływomierz.
Więc , czas sprawdzić wiązkę . Zasilanie przepływomierza i parametry pozostałych czujników.
Sprawny działający przepływomierz można też zmierzyć w parametrach podgląd w blokach danych załadowanie przy 100% pewności szczelności dolotu powinno wynosić ok.12% na biegu jałowym.
A jak EGR i przepływomierz, jakie parametry. Może tam tkwi przyczyna nierównych obrotów.
Zobacz jak wygląda map sensor w kolektorze ssącym, zazwyczaj nic nie mierzy, bo jest tak zaklejony. Druga sprawa, to podgląd przepływomierza w parametrach bieżących (MAF actual vs MAF specified), powinny być zbieżne
posprawdzaj parametry jakie są w aucie ojca i porównaj ze swoimi
Przepływomierz , sonda lambda sprawdź parametry w wartościach mierzonych.
Zobacz w parametrach rzeczywistych pracę przepływomierza .No i jak kolega wyżej napisał szczelność dolotu.
Może, wszystko zależy co ten przepływomierz pokazuje w parametrach rzeczywistych. Generalnie trzeba patrzeć na parametry przepływki, egra i ciśnienia doładowania.
od kilku dni obserwuję ten temat bo miałem ten sam problem z ZAFIRĄ. wymieniłem sondę bo nie było śladu pracy, sterownik został oddany do naprawy [podobno przy tych sterownikach to norma ] uszkodzone luty wtyczek od strony jednostki sterującej, wymieniony przepływomierz, teraz parametry zgodne z oczekiwaniami I uwaga po tych zabiegach działa wszystko...
W blokach pomiarowych na kanele 003 masz dwa parametry przepływomierz powietrza wymagany i rzeczywisty. Porównaj je z gazem w podłodze podczas jazdy. Tak ,tylko to służy do kontroli egr.To raczej 9 albo 10?Albo logi robić.
Sam już przecież trochę zdiagnozowałeś, teraz dobrze by było podłączyć komputer i sprawdzić wskazania przepływomierza. Parametry przepływomierza na wolnych obrotach zbliżone przy wyższych wymagane 510 a pokazuje ponad 600
Masz czym podejrzeć parametry? Może EGR otwarty i na przepływomierzu wtedy nie ma przepływu.
Weź parametry systemu 3 i zrób wykres z dwóch środkowych danych. Będzie widać czy przepływomierz pracuje. Dawka parametry systemu 1 na rozgrzanym powinna być 3-4.
Masz jakiś sprzęt aby to porównać?
Nie zgodzę się z tobą. Napisz, dlaczego w każdym autocomie nawet przy sprawnym, nowym, świeżo zamontowanym przepływomierzu w parametrach po przekroczeniu 26 jednostek, spada wartość do 0. Natomiast HHT pokazuje wartości nawet do 60.
Tak się zastanawiam...może są jakieś miniaturowe przepływomierze objętościowe?
Żartujesz? Brak mocy nie oznacza jakiegoś błędu z automatu. Diagnostyka, dla przykładu na podstawie odczytów z przepływomierza gdy on oszukuje ustawiana jest cała masa parametrów pracy. ECU nie wie, że odczyt jest zaniżony o 59% (taki przykład), więc i błędu nie ma. A mocy skromniutko. Nie twierdzę, że tak jest u ciebie, tylko przykład to jest.
Prawdopodobnie uszkodzony przepływomierz. W tych samochodach jak wykrywa taką usterkę, to przechodzi w tryb awaryjny, ale nie zapala mil. Podstawia parametry domyślne i samochód jeździ normalnie. U ciebie przepływomierz nie jest wykryty jako uszkodzony, dopóki go nie odłączasz.
Spróbuj wypłukać ten przepływomierz w benzynie ekstrakcyjnej . Te parametry były odczytane w czasie jazdy czy na postoju ??
Nie masz tam przepływomierza, więc ten parametr nie wiadomo skąd jest wzięty.
To że u żadnego mechanika raczej nie byłeś. pewnie kostka któregoś pompowtrysku nie łączy, co pewnie wyszło by na diagnostyce. Aczkolwiek równie dobrze może to być wina przepływomierza. Bez podglądu parametrów nie da się tego odgadnąć. Dlaczego miałbym nie być? A jakiego rodzaju parametry wskazywały by na rodzaj problemu?
Witam mam pytanie jakie maja by wartosci przepływki na wolnych i przy pełnym obciazeniu. Texa podaje mi w mg na cykl. Autko to BMW 320 d 2001r Texa wyswietla bład przepływomierza.
MAF przyjmował tylko 2 wartości według komputera. Na czym fizycznie polega awaria tego przepływomierza?
kolektor wyczyszczony a zawór jest z auta gdzie dobrze pracował po za tym ma dobrą oporność więc siłą rzeczy musi być dobry . Przepływomierz w parametrach pracuje od 300 do 880 . Błąd występuje zazwyczaj przy wolnych obrotach lub do około 2000 obr\min wtedy gdy egr ma być otwarty. w jakim zakresie ma pracować przepływomierz ??? podciśnienia sprawdzone...
Może ktoś ma pomysł jak zmierzyć przepływ strugi powietrza przelatującego przez kanał w przepływomierzu samochodowym klapowym. Parametry jakie mamy to temperatura i wychylenie klapki przepływomierza(wychylenia znaczy zmniejszenie pola przekroju). Z jakiego prawa skorzystać?
Vectra 1,8 16v r 99. Świeci check sprawdziłem błąd przepływomierza i czujnika tęperatury zasysanego powietrza. Wtedy właściciel w wielkiej tajemnicy poinformował mnie właściciel, że był już w serwisie stwierdzili to samo. Wymienili ustrojstwo i błędy są dalej, więc się poddali. Wziąłem schemat i sprawdziłem kable między wtyczką przepływomierza a sterownikiem....
Nie no kolego od życzeń świątecznych, tu każdy wie, że EGR ma powiązanie z przepływką. Na PEUGEOT PLANET 2000 przepływomierz idealne ma parametry. Napisz coś o konkretach a nie zwracaj uwagę, że ktoś coś gdyba... Pozdrawiam
To nie sa zakłócenia tylko tak jest zaprogramowany przepływomierz. Wejdź na current output 1 lub 2 ( nie wiem który jest używany) i znajdź parametr który mówi jak ma sie zachowywać przepływomierz podczas zakłóceń. Prawdopodobnie masz ustawione max. Wstaw tam HOLD lub actual i będzie OK. ( wybór zależy od typu aplikacji) Sorry za prawdopodobne błędy...
A może po prostu zablokował się kanał, którym podróżują spaliny. Sprawny kran nie pomoże jak rura zapchana.
Logi wrzuć w postaci wykresu graficznego, jest czytelny. Robienie logów na postoju ogólnie ma sens niewielki, log który dałeś wyżej taki jest. Proponuję przyjrzeć się turbinie na początek, bo z tego co opisałeś to raczej na turbinę wskazuje. Proponuje zrobić wykres pracy turbo poprzez logowanie ciśnienia oczekiwanego i rzeczywistego, do tego jeszcze...
Do diagnozy potrzebne są wszystkie parametry dla loop closed bieg jałowy: położenie przepustnicy, integrator, przepływomierz, czas wtrysku itp. Do tego wszystkiego słuchowa ocena pracy silnika podczas badania.
Problem rozwiązany Trzeba było wyciągnąć fap i wyczyścić go czujnik wlewu z wiązką do wymiany wszystkie błędy z komputera zniknęły a samochód dalej nie miał mocy. Największy problem tkwił w przepływomierzu którego parametry wskazywały na dobre podmieniłem go na nowy i wszystko wróciło nareszcie do normy dziękuję za pomysły i sugestie ale w serwisie...
Dzięki wszystkim za pomoc. Wymieniłem czujnik doładowania. Podawał do sterownika napięcie na poziomie milivolt na wolnych. Jednak to nie załatwiło sprawy. Nadal była podstawiona niezmienna wartość ciśnienia doładowania. Pomogło- reset czujnika doładowania, adaptacja przepływomierza i odczyt parametrów. Robione Texą.Nie pisałem wcześniej bo robota mnie...
Następny problem z tym autem, tym razem zgasł w drodze i niestety już nie odpalił. Po zholowaniu próbowałem odpalić go na plaka, kilka razy auto odpaliło i pracowało normalnie, ale po dodaniu raptownie gazu gasło i znów trzeba odpalać na plaka. Oddałem samochód do mechanika, były błędy które usunął, błąd czujnika powietrza doładowanego i przepływomierza....
Jeśli nie pojawiała się żółta kontrolka od silnika to diagnostyka programem może nic nie podpowiedzieć, tak przynajmniej było u mnie tylko przy 8v. Kontrolka "Check Engine" nie zawsze się zapala gdy w silniku są jakieś błędy. Niektóre błędy wyzwalają zapalenie się kontrolki, inne nie. Ja bym podłączył pod komputer i sprawdził parametry sondy lambda...
Jakieś bajki wychodzą ci na diagnostyce bo to auto nie ma przepływomierza. Na podglądzie parametrów widzi obroty wału podczas próby kręcenia rozrusznikiem, iskra jest, wtryski pracują?
Cześć, zacząłbym od sprawdzenia dolotu w poszukiwaniu dziury w układzie dolotu, można również sprawdzić parametry przepływomierza powietrza, też może robić robotę, ewentualnie czujnik ciśnienia
Skoro filtr zmieniłeś, to teraz odczyt parametrów ze szczególnym uwzględnieniem przepływomierza i EGRa. Czy filtrowi się przyglądałeś? W sensie był czysty?
Diagnostyka komputerowa, oraz podgląd parametrów powiedzą w czym problem tkwi.
Te silniki miały problem z przepływomierz powietrza. Jak nie odpala sprawdzasz parametry tj. temperatura wody oraz powietrza dolotowego, obroty wału i wałka jeśli możesz
,,Pożądane jałowe,1 210 obr/min''.Moim skromnym zdaniem mapa ecu odpowiadająca za leerlauf jest niewłaściwa albo ktoś zabawił się fejsem opelscanner,który potrafi modyfikować tenże parametr. Rury szczelne bo przepływomierz mierzy to powietrze.Jest go dużo bo regulator wolnych obrotów podciąga do pożądanych.
Są 2 czujniki, ten na głowicy odpowiada za skład mieszanki i wg parametrów jest ok Dodano po 3 Czy w silniku n46 jest przepływomierz ?? Parametr w inpe pokazuje 0 a zdania są podzielone jak czytam
A diagnostyka i podgląd parametrów? Ciśnienie paliwa?
Przepływomierz powinien widzieć w parametrach, ale absolutnie nie neguje!
Świece żarowe sprawdź na początek Dodano po 41 Jak masz kompa sprawdz co pakazuja czujniki temp powietrza zasysanego temp silnika przepływomierz ogólny pomiar parametrów live może coś przekłamuje.
Witam. Sprawdź szczelność układu dolotowego. Jakie parametry widać z przepływomierza? Jest dużo podobnych postów poczytaj.
Temat bardo stary jak auto. Zacznij od diagnozy. Skup sie na parametrach przepływomierza i czasie wtrysku . taka sugestia. Pozdrawiam
Mazda Protege wers. USA skrzynia automatyczna. Problem dotyczy wyłączania wtryskiwaczy podczas przyśpieszania. Tuż po uruchomieniu zimnego lub letniego silnika można swobodnie przyśpieszać do max. ale tylko dwa do czterech razy. Kolejne próby przyspieszania - przy obrotach 2500-3000 wyłącza sterowanie wtryskiwaczy, włącza je dopiero przy 1200-1500 9...
A patrzyłeś parametry przepływomierza vag'iem na pracującym silniku?
Panowie, na 2ch sprawnych Renault Master parametry przy wtyczce przepływomierza są następujące: Silnik uruchomiony wtyczka w przepływomierz: Wpięta 1. 3,30V 2. 0,00V 3. 14,30V 4. 4,98V 5. 0,30V Problemem okazał się brak masy na przewodzie nr2 (biało/czarny - cienki). Przewód przeciąłem i podałem masę na wtyczkę . Pojawiły się parametry jak wyżej. Kontrolki...
Witam, Auto ja w temacie zapala się check i błąd p0103 przepływomierz wysoka wartość sygnału w parametrach wartości ok, auto jedzie dobrze wiązka w porządku założony nowy przepływomierz i dalej to samo.
Dzwoniłem do mechanika nie pamieta co jest pierwsze paliwo czy powietrze., wiec nie chce strzelać w ciemno. Przepływomierz został zabrany ze szrotu-używany o tych samych numerach- lecz wspomne ze komputer widzi dobrze parametry przepływomierza temperature, powietrza zamierzonego i podawanego, w momencie falowania parametry powietrza skaczą, jak sie...
Przewodu, wtyczki. Jakie parametry pokazuje przepływomierz?
Szukałbym przyczyny w automacie który zamula Ci auto.. Ewentualnie zobacz jak tam wyglądają parametry przepływomierza
Przelicznik jest prosty-silnik na każde 1l pojemności skokowej będzie pobierał na wolnych obrotach około 6kg/h powietrza. I tak: 1l=6kg 1,8l=11kg 2l=12kg 2,5l=15kg 3l=18kg
A jakieś parametry masz? Ciśnienie doładowania ?
Witam Jakie powinny być prawidłowe parametry przepływomierza? (Mass Flow) Pod maksymalnym obciążeniem?
Doczekamy się odczytu parametrów przepływomierza?
Po pierwsze to podgląd parametrów bieżących przepływomierza oraz ciśnienia w kolektorze.
Pytanie 1. Czy jest błąd przepływomierza 2. Czy w parametrach jak podłączycie komputer to pokazuje jakiś przepływ powietrza czy 0?
Zastanawiam się tylko czemu sterownik silnika nie wylapal tego bledu? . Ponieważ dla komputera silnika było wszystko OK, gdybyś miał przerwę lub zwarcie w tym obwodzie to komputer pokazałby błąd. Po prostu czujnikowi rozjechały się parametry.
jakie błędy w sterowniku? Odczytaj parametry z przepływomierza, sprawdź cewkę zapłonową.
Niestety ale moja wiedza elektroniczna tak daleko nie sięga. Narazie poczekam na namiary od kolegi only21 na tą używkę.:D A poważnie to chyba prędzej znajdę zamiennik. Mam nadzieję że nie wszystkie MAP-y pracują na zasadzie spadku napięcia. Problem w tym że nie mam dostępu do innych czujników dla porównania. Zastanawiam się jeszcze czy zakres ciśnień...
Nie widzę parametrów pracy przepływomierz powietrza a dość często pada. Czy jak startuje klimatyzacja to podnosi obroty?
Teoretycznie EGR się uchyla i może za mocno spalinami dusi choć aż tak nie powinno przeszkadzać. Sprawdź parametry pracy przepływomierza i mapsensora. Jeśli nie to zostanie problem mechaniczny.
Próbowałeś na plaka z odpiętymi wtryskiwaczami aby nie dawkowała paliwa i czy będzie chodzi dłużej? Możesz zobaczyć w parametrach obroty wału, przepływomierz powietrza,? Oby dwóch parametrów nie mam mam tylko te które sam mało mi potrzebne dlatego czekam aż znajomy mechanik przyjedzie z swoim komputerem i zrobi diagnostykę
Dokleję się do pytania jakie parametry powinien mieć przepływomierz paliwa na wolnych obrotach przy silniku 2,0 benzyna volkswagen golf 4. Nigdzie nie mogę znaleźć takich parametrów.
Nie miałem przypadku aby program w ECU się zresetował nawet przy zwarciu sondy lub przepływomierza. Skoro sprawdał kolega CDIFem to powinniście byli sprawdzić parametry bieżące nie mówiąc o odczytaniu usterek. Wadliwie zaprogramowany sterownik gazu może sporo namieszać w parametrach ECU benzyny a ma on funkcje adaptacyjne i jeśli parametry podane w...
Przepływomierz jest jednym z elementów mających wpływ na właściwą pracę silnika. Podaje do komputera jaka ilość powietrza jest podawana do kolektora ssącego oraz w niektórych przypadkach temperaturę. Komputer a tej podstawie określa czas otwarcia wtryskiwaczy - dozowanie paliwa. Nie wolno dowolnie zamieniać przepływomierzy, bo ich parametry są ściśle...
większa wilgotnośc powietrza może mieć minimalny wpływ na przepływomierz ale nie powinno być to odczuwalne. Sterownik silnika sam skoryguje parametry odczytywane z przepływomierza.
Parametry przepływomierza wymagane-rzeczywiste ok? Cisnienie paliwa ile? Po odpięciu wałka błąd jest?
Witam. posiadam Astrę h 2008r 1.9 cdti 120 km auto straciło moc została zregenerowana turbina wszystkie elementy w niej zostały wymienione wraz z gruchą. Moc wróciła z tym ze auto nie jedzie z dołu brak przyspieszenia od 0 dopiero jak turbina się załączy jest przyspieszenie. Zostały sprawdzone wszystkie przewody podciśnieniowe cale okablowanie do czujników...
ponawiam propozycje sprawdzenia pamieci silnika i porownania parametrów przepływomierza. wczoraj robilem podony przypadek .Do 2000 obr. auto nie ma mocy powyzej dostawało kopa .Na KTS w parametrach rzeczywistych przepływomierz pokazywał 0 pozniej pokazywał nagle 550 i nie schodził . Po wymianie auto chodzi normalnie.Natomiast dziura w węzu po turbinie...
Przepływomierz powiadasz tylko że podczas odczytu parametrów w czasie rzeczywistym wszystko jest ok
Filtr powietrza jest czysty bo niedawno wymieniany. Przepływomierz to zamiennik Boscha, trzyma parametry . Mam też jeszcze jednego chińczyka i też jest ok. Chętnie bym podmienił do testów na oryginał, ale nie mam takiego. Zmierzę jeszcze kompresję na dniach.
Sprawdzić dolot porzed jak i po turbinie,jeśli ok sprawdzić parametry przepływomierza.
Pod komputerem Auto wypluło następujące błędy P0100 Przepływomierz powietrza, zakłócenia działania P0380 Świeca żarowa/obwód grzania (A) Zakłócenia działania 166 Czujnik temp. Płynu chłodzącego Sygnał za duży Auto dodatkowo zaczęło przerywać przy normalnej jeździe a parametry przepływomierza które pokazuje komputer to nadal -19 stopni na czujniku temperatury...
Ale czy jesteś pewien absolutnie, że to nie sprzęgło? Jeżeli je wykluczasz tak definitywnie to zostaje ci wyczyścić czujnik doładowania, na próbę odłączyć przepływomierz. Jeżeli nadal nie, to komp zostaje.\ i sprawdzanie parametrów.
witam odgrzewam temat mam identyczny problem z tym silnikiem dodatkowo zamieniłem miejscami przepływomierze i błąd pozostał ten sam czyli na pewno przepływomierz można wykluczyć , w parametrach ciśnienie na turbinie rzeczywiste 1200 mb oczekiwane 1420 mb podejrzenie padło na zapieczona dźwignie kierownic na turbinie lub zapchany fap możecie potwierdzić...
A skąd to nadciśnienie? Jakieś parametry? co pokazuje przepływomierz?
Niewiem jakie ma parametry przepływomierz ale założyłem 2 taki sam z normalnie jeżdżącej AstryG X18XE1 i nie było żadnej różnicy więc przepływomierz odpada.
Zakres prac rozległy, brak możliwości przybliżenia. Czarny dym i brak mocy to często nieszczelność dolotu pomiędzy turbo i kolektorem, czyli dziury w rurach, intercoolerze, niedomknięty EGR itp. Jakaś diagnoza była robiona? Kompresja, odczyt błędów, parametry, przepływomierz, MAP, dawka.
Ale auto nadal nie zbiera sie wszystko już sprawdzone nie wiem jak z przepływomierzem czy nie sieje zamętu. Nie wiem jakie parametry powinien mieć przy obr tysiąca
auto sprawdzane bylo na kilku komputerach i diagnostyka rowniez zrobiona Ale parametrów przepływomierza nikt nie sprawdzał...
Napięcia na przepływomierzu - Autodata podaje takie parametry. Dane w kg/h mam odczytane z TECHa. Jeszce raz mówię, podmień, bo odczyty z komputera i akurat ten przepływomierz to dwa rożne nieporozumienia. Wskazania będą prawidłowe i tak nic z tego, dlatego mam zawsze taki przepływomierz w firmie na podstawkę, bo już nieraz zapędził mnie w ślepą uliczkę.
Podłacz cos porzadnego np.KTS lub VAG i sprawdz przepływomierz powietrza jakie ma parametry rzeczywiste. Auto ma 200 tys. a jego wymienia sie co 60 -100 tys. A co do wałków w tym silniku to coroczna wymiana odmy usuwa problem z wałkami .
Masz dwie opcje. 1. Postawić auto do mechanika i odebrać jak będzie zrobione, a zakupione przez jego diagnozy części oddać mechanikowi niech zwróci kasę. 2. Szukać nieszczelności kolektora dolotowego, z podciśnieniami i serwem włącznie bo na to wskazują błędy uboga mieszanka i błąd przepływomierza - za niski sygnał. co wyraźnie wskazuje na to, że powietrze...
Dziś rano odpaliłem auto po nocy zimne z odłączonym przepływomierzem reakcja na pedał odrazu na zimnym bez dławienia po przejechaniu się auto idzie jak złe odzyskał moc ale parametry przepływomierza są w mormie czyli 3g/s bieg jałowy podczas jazdy przy 5.5tys obrotów 98g czyli o co tu chodzi?
parametr przepływomierz przepływomierz parametr parametr przepływomierz powietrza
mieszanka paliwo giełda elektroniczna katowice przedwzmacniacz gramofon phono
Bosch rozdrabniacz miksera – jak otworzyć zablokowaną pokrywkę, usuwanie podciśnienia, czyszczenie Bosch KGN 36A91 No Frost – brak rozmrażania, grzałka sprawna, zamrażarka działa, lodówka nie chłodzi