Powiem Ci tak, kabel nie koniecznie jest Ci potrzebny do tych przepływomierzy. One fabrycznie mają ustawione pewne parametry, i na nich też działają poprawnie, tylko teraz kwestia dalszej interpretacji sygnałów z nich wychodzących w programie . Np. KHS montuje fabryczne przepływomierze Krohne i żadnych parametrów w nich nie zmieniają. Jeżeli chcesz...
Wytnij ten rezystor połącz przewód tak jak w oryginale był i zobacz co było powodem ,że ktoś go założył. Byłoby dobrze jakbyś miał kompa pod którego możesz podpiąć samochód i podejrzeć pracę przepływomierza w parametrach .
Oporność zależna od temperatury. Najczęściej to około 2kilo ohmy przy 20 stopniach i 200 ohmów przy 90 stopniach.
Sprawdz parametry dynamiczne przepływomierza i wtedy mozna stwierdzić czy jest sprawny czy nie .
Rodzaj silnika? Vag, bloki pomiarowe, kanał bodajże 8 parametry przepływomierza jedna linijka jakie powinny być wskazania poniżej jakie są jeżeli znaczna rozbieżność to w ciemno wymieniaj. Prościej nie będzie.
Nikt Ci tego nie poda bo nikt nie bawi się w takie wymiany. W 99% kupuje się drugi przepływomierz i tyle.
Jeśli masz Delphi to zrób wykres pracy parametrów z przepływomierza i EGR.
Po 1. to TDI nie ma przepustnicy. po 2. masz zamknięty EGR, odczyt jak najbardziej możliwy.
Witam ponownie. Trafiła mi sie taka sama a klasa, która jeździ dobrze i nie ma błędów. Sprawdziłem parametry przepływomierza i miał prawie takie same jak ten o którym pisałem, wynika na to że przepływomierz podaje prawidłowe parametry i jest dobry, a usterka musiała byc gdzie indziej. ??
W blokach pomiarowych na kanele 003 masz dwa parametry przepływomierz powietrza wymagany i rzeczywisty. Porównaj je z gazem w podłodze podczas jazdy. Tak ,tylko to służy do kontroli egr.To raczej 9 albo 10?Albo logi robić.
MAF przyjmował tylko 2 wartości według komputera. Na czym fizycznie polega awaria tego przepływomierza?
Zobacz w parametrach rzeczywistych pracę przepływomierza .No i jak kolega wyżej napisał szczelność dolotu.
Witam mam pytanie jakie maja by wartosci przepływki na wolnych i przy pełnym obciazeniu. Texa podaje mi w mg na cykl. Autko to BMW 320 d 2001r Texa wyswietla bład przepływomierza.
posprawdzaj parametry jakie są w aucie ojca i porównaj ze swoimi
Prawdopodobnie uszkodzony przepływomierz. W tych samochodach jak wykrywa taką usterkę, to przechodzi w tryb awaryjny, ale nie zapala mil. Podstawia parametry domyślne i samochód jeździ normalnie. U ciebie przepływomierz nie jest wykryty jako uszkodzony, dopóki go nie odłączasz.
Sprawny działający przepływomierz można też zmierzyć w parametrach podgląd w blokach danych załadowanie przy 100% pewności szczelności dolotu powinno wynosić ok.12% na biegu jałowym.
A może po prostu zablokował się kanał, którym podróżują spaliny. Sprawny kran nie pomoże jak rura zapchana.
Przerzuciłem środek (ten tunel z drutem w środku) z przepływomierza nr 0 986 280 116 z jakiegoś e36. Tamten jest trochę mniejszy, i jest jakiś 3 mm oddalony od środka przepływomierza, ale parametry elektryczne ma takie same i pasuje w otwór. Czy działa? Nie wiem, właścicel zabrał i słuch o nim zaginął.
Masz czym podejrzeć parametry? Może EGR otwarty i na przepływomierzu wtedy nie ma przepływu.
Masz jakiś sprzęt aby to porównać?
To nie sa zakłócenia tylko tak jest zaprogramowany przepływomierz. Wejdź na current output 1 lub 2 ( nie wiem który jest używany) i znajdź parametr który mówi jak ma sie zachowywać przepływomierz podczas zakłóceń. Prawdopodobnie masz ustawione max. Wstaw tam HOLD lub actual i będzie OK. ( wybór zależy od typu aplikacji) Sorry za prawdopodobne błędy...
To ci powiem, co ja bym teraz zrobił: sprawdził komputerem, jak działa przepływomierz i inne parametry rzeczywiste, czy są w normie, jakie ma podciśnienie w kolektorze, czy jest szczelny, ciśnienie na cylindrach, luzy zaworowe, a na koniec ustawienie rozrządu.
Sam już przecież trochę zdiagnozowałeś, teraz dobrze by było podłączyć komputer i sprawdzić wskazania przepływomierza. Parametry przepływomierza na wolnych obrotach zbliżone przy wyższych wymagane 510 a pokazuje ponad 600
Przepływomierz , sonda lambda sprawdź parametry w wartościach mierzonych.
Może, wszystko zależy co ten przepływomierz pokazuje w parametrach rzeczywistych. Generalnie trzeba patrzeć na parametry przepływki, egra i ciśnienia doładowania.
Może by tak instalacje sprawdzić pomiędzy EDC a przepływomierzem, w parametry wejść i sprawdzić co pokazuje przepływomierz.
Wybacz Stanisław ale zabacz , na parametry, ta przepływka jest martwa i pokazuje się napięcie bez uruchomienia silnika a wg Autodaty powinno być 0v. Po zatym "ząbek w tą" daje zupełnie inne efekty. Ten chodzi tak jak powinien chodzić przy mapowanym przepływomierzu (lekko zmulony, ciężko wkręca się pod obciążeniem na wysokie obroty).
Są 2 czujniki, ten na głowicy odpowiada za skład mieszanki i wg parametrów jest ok Dodano po 3 Czy w silniku n46 jest przepływomierz ?? Parametr w inpe pokazuje 0 a zdania są podzielone jak czytam
Panowie, na 2ch sprawnych Renault Master parametry przy wtyczce przepływomierza są następujące: Silnik uruchomiony wtyczka w przepływomierz: Wpięta 1. 3,30V 2. 0,00V 3. 14,30V 4. 4,98V 5. 0,30V Problemem okazał się brak masy na przewodzie nr2 (biało/czarny - cienki). Przewód przeciąłem i podałem masę na wtyczkę . Pojawiły się parametry jak wyżej. Kontrolki...
Więc , czas sprawdzić wiązkę . Zasilanie przepływomierza i parametry pozostałych czujników.
Spróbuj wypłukać ten przepływomierz w benzynie ekstrakcyjnej . Te parametry były odczytane w czasie jazdy czy na postoju ??
A diagnostyka i podgląd parametrów? Ciśnienie paliwa?
Przelicznik jest prosty-silnik na każde 1l pojemności skokowej będzie pobierał na wolnych obrotach około 6kg/h powietrza. I tak: 1l=6kg 1,8l=11kg 2l=12kg 2,5l=15kg 3l=18kg
Zobacz jak wygląda map sensor w kolektorze ssącym, zazwyczaj nic nie mierzy, bo jest tak zaklejony. Druga sprawa, to podgląd przepływomierza w parametrach bieżących (MAF actual vs MAF specified), powinny być zbieżne
Diagnostyka komputerowa, oraz podgląd parametrów powiedzą w czym problem tkwi.
A jak EGR i przepływomierz, jakie parametry. Może tam tkwi przyczyna nierównych obrotów.
Cześć, zacząłbym od sprawdzenia dolotu w poszukiwaniu dziury w układzie dolotu, można również sprawdzić parametry przepływomierza powietrza, też może robić robotę, ewentualnie czujnik ciśnienia
Do diagnozy potrzebne są wszystkie parametry dla loop closed bieg jałowy: położenie przepustnicy, integrator, przepływomierz, czas wtrysku itp. Do tego wszystkiego słuchowa ocena pracy silnika podczas badania.
Żartujesz? Brak mocy nie oznacza jakiegoś błędu z automatu. Diagnostyka, dla przykładu na podstawie odczytów z przepływomierza gdy on oszukuje ustawiana jest cała masa parametrów pracy. ECU nie wie, że odczyt jest zaniżony o 59% (taki przykład), więc i błędu nie ma. A mocy skromniutko. Nie twierdzę, że tak jest u ciebie, tylko przykład to jest.
Temat bardo stary jak auto. Zacznij od diagnozy. Skup sie na parametrach przepływomierza i czasie wtrysku . taka sugestia. Pozdrawiam
Zastanawiam się tylko czemu sterownik silnika nie wylapal tego bledu? . Ponieważ dla komputera silnika było wszystko OK, gdybyś miał przerwę lub zwarcie w tym obwodzie to komputer pokazałby błąd. Po prostu czujnikowi rozjechały się parametry.
Weź parametry systemu 3 i zrób wykres z dwóch środkowych danych. Będzie widać czy przepływomierz pracuje. Dawka parametry systemu 1 na rozgrzanym powinna być 3-4.
Potrzebuję parametrów przepływomierza jak w temacie. Czy przepływomierze silników 1.7 '93 i 1.8 '95 różnią się między sobą? Z góry dzięki za pomoc.
od kilku dni obserwuję ten temat bo miałem ten sam problem z ZAFIRĄ. wymieniłem sondę bo nie było śladu pracy, sterownik został oddany do naprawy [podobno przy tych sterownikach to norma ] uszkodzone luty wtyczek od strony jednostki sterującej, wymieniony przepływomierz, teraz parametry zgodne z oczekiwaniami I uwaga po tych zabiegach działa wszystko...
A patrzyłeś parametry przepływomierza vag'iem na pracującym silniku?
Skoro filtr zmieniłeś, to teraz odczyt parametrów ze szczególnym uwzględnieniem przepływomierza i EGRa. Czy filtrowi się przyglądałeś? W sensie był czysty?
Doczekamy się odczytu parametrów przepływomierza?
Jeśli nie pojawiała się żółta kontrolka od silnika to diagnostyka programem może nic nie podpowiedzieć, tak przynajmniej było u mnie tylko przy 8v. Kontrolka "Check Engine" nie zawsze się zapala gdy w silniku są jakieś błędy. Niektóre błędy wyzwalają zapalenie się kontrolki, inne nie. Ja bym podłączył pod komputer i sprawdził parametry sondy lambda...
Szukałbym przyczyny w automacie który zamula Ci auto.. Ewentualnie zobacz jak tam wyglądają parametry przepływomierza
,,Pożądane jałowe,1 210 obr/min''.Moim skromnym zdaniem mapa ecu odpowiadająca za leerlauf jest niewłaściwa albo ktoś zabawił się fejsem opelscanner,który potrafi modyfikować tenże parametr. Rury szczelne bo przepływomierz mierzy to powietrze.Jest go dużo bo regulator wolnych obrotów podciąga do pożądanych.
Nie masz tam przepływomierza, więc ten parametr nie wiadomo skąd jest wzięty.
Tak się zastanawiam...może są jakieś miniaturowe przepływomierze objętościowe?
No to tak,wygląda na to że zasilanie ma prawidłowe. Nie pamiętam czy to MAF zwykły czy "cyfrowy" także ten ostatni kabel narazie odpada. Rure między turbiną /chłodnicą /silnikiem raczej można wykluczyć bo wtedy były by spadki mocy itd. Jeszcze na prawidlowy odczyt MAF może wpływać uszkodzenie EGR, ale napisałeś że silnik działa prawidłowo. Dlatego teraz...
tak przepływka odłączona ,bo z podłączoną to nie da się jezdzić. Odłącz wszystko w pizdiec i dopiero parametry wklejaj. Wkur mnie takie coś. Czowiek zdjęcia ogląda, móżdży co podpowiedzieć. Podłącz wszystko jak ma być i wtedy zrzuty dawaj. Sprawdź jak parametry wyglądają przed uruchomieniem silnika
Po pierwsze to podgląd parametrów bieżących przepływomierza oraz ciśnienia w kolektorze.
Witam. Sprawdź szczelność układu dolotowego. Jakie parametry widać z przepływomierza? Jest dużo podobnych postów poczytaj.
Nie zgodzę się z tobą. Napisz, dlaczego w każdym autocomie nawet przy sprawnym, nowym, świeżo zamontowanym przepływomierzu w parametrach po przekroczeniu 26 jednostek, spada wartość do 0. Natomiast HHT pokazuje wartości nawet do 60.
Teoretycznie EGR się uchyla i może za mocno spalinami dusi choć aż tak nie powinno przeszkadzać. Sprawdź parametry pracy przepływomierza i mapsensora. Jeśli nie to zostanie problem mechaniczny.
Dzwoniłem do mechanika nie pamieta co jest pierwsze paliwo czy powietrze., wiec nie chce strzelać w ciemno. Przepływomierz został zabrany ze szrotu-używany o tych samych numerach- lecz wspomne ze komputer widzi dobrze parametry przepływomierza temperature, powietrza zamierzonego i podawanego, w momencie falowania parametry powietrza skaczą, jak sie...
Parametry przepływomierza wymagane-rzeczywiste ok? Cisnienie paliwa ile? Po odpięciu wałka błąd jest?
Przewodu, wtyczki. Jakie parametry pokazuje przepływomierz?
Nie widzę parametrów pracy przepływomierz powietrza a dość często pada. Czy jak startuje klimatyzacja to podnosi obroty?
To że u żadnego mechanika raczej nie byłeś. pewnie kostka któregoś pompowtrysku nie łączy, co pewnie wyszło by na diagnostyce. Aczkolwiek równie dobrze może to być wina przepływomierza. Bez podglądu parametrów nie da się tego odgadnąć. Dlaczego miałbym nie być? A jakiego rodzaju parametry wskazywały by na rodzaj problemu?
ponawiam propozycje sprawdzenia pamieci silnika i porownania parametrów przepływomierza. wczoraj robilem podony przypadek .Do 2000 obr. auto nie ma mocy powyzej dostawało kopa .Na KTS w parametrach rzeczywistych przepływomierz pokazywał 0 pozniej pokazywał nagle 550 i nie schodził . Po wymianie auto chodzi normalnie.Natomiast dziura w węzu po turbinie...
Może ktoś ma pomysł jak zmierzyć przepływ strugi powietrza przelatującego przez kanał w przepływomierzu samochodowym klapowym. Parametry jakie mamy to temperatura i wychylenie klapki przepływomierza(wychylenia znaczy zmniejszenie pola przekroju). Z jakiego prawa skorzystać?
Nie miałem przypadku aby program w ECU się zresetował nawet przy zwarciu sondy lub przepływomierza. Skoro sprawdał kolega CDIFem to powinniście byli sprawdzić parametry bieżące nie mówiąc o odczytaniu usterek. Wadliwie zaprogramowany sterownik gazu może sporo namieszać w parametrach ECU benzyny a ma on funkcje adaptacyjne i jeśli parametry podane w...
Nie no kolego od życzeń świątecznych, tu każdy wie, że EGR ma powiązanie z przepływką. Na PEUGEOT PLANET 2000 przepływomierz idealne ma parametry. Napisz coś o konkretach a nie zwracaj uwagę, że ktoś coś gdyba... Pozdrawiam
Sprawdzić dolot porzed jak i po turbinie,jeśli ok sprawdzić parametry przepływomierza.
Zakres prac rozległy, brak możliwości przybliżenia. Czarny dym i brak mocy to często nieszczelność dolotu pomiędzy turbo i kolektorem, czyli dziury w rurach, intercoolerze, niedomknięty EGR itp. Jakaś diagnoza była robiona? Kompresja, odczyt błędów, parametry, przepływomierz, MAP, dawka.
Dziś rano odpaliłem auto po nocy zimne z odłączonym przepływomierzem reakcja na pedał odrazu na zimnym bez dławienia po przejechaniu się auto idzie jak złe odzyskał moc ale parametry przepływomierza są w mormie czyli 3g/s bieg jałowy podczas jazdy przy 5.5tys obrotów 98g czyli o co tu chodzi?
jakie błędy w sterowniku? Odczytaj parametry z przepływomierza, sprawdź cewkę zapłonową.
Problem rozwiązany Trzeba było wyciągnąć fap i wyczyścić go czujnik wlewu z wiązką do wymiany wszystkie błędy z komputera zniknęły a samochód dalej nie miał mocy. Największy problem tkwił w przepływomierzu którego parametry wskazywały na dobre podmieniłem go na nowy i wszystko wróciło nareszcie do normy dziękuję za pomysły i sugestie ale w serwisie...
Jeżeli błędów brak to problem jest mechaniczny. Ewentualnie zrób mapę parametrów.
Wystarczy podłączyć vcds i w parametrach bieżących porównać wartość wskazywaną przez przepływomierz z tą oczekiwaną przez sterownik.
Te silniki miały problem z przepływomierz powietrza. Jak nie odpala sprawdzasz parametry tj. temperatura wody oraz powietrza dolotowego, obroty wału i wałka jeśli możesz
Witam Jakie powinny być prawidłowe parametry przepływomierza? (Mass Flow) Pod maksymalnym obciążeniem?
auto sprawdzane bylo na kilku komputerach i diagnostyka rowniez zrobiona Ale parametrów przepływomierza nikt nie sprawdzał...
Witam, Auto ja w temacie zapala się check i błąd p0103 przepływomierz wysoka wartość sygnału w parametrach wartości ok, auto jedzie dobrze wiązka w porządku założony nowy przepływomierz i dalej to samo.
Masz dwie opcje. 1. Postawić auto do mechanika i odebrać jak będzie zrobione, a zakupione przez jego diagnozy części oddać mechanikowi niech zwróci kasę. 2. Szukać nieszczelności kolektora dolotowego, z podciśnieniami i serwem włącznie bo na to wskazują błędy uboga mieszanka i błąd przepływomierza - za niski sygnał. co wyraźnie wskazuje na to, że powietrze...
większa wilgotnośc powietrza może mieć minimalny wpływ na przepływomierz ale nie powinno być to odczuwalne. Sterownik silnika sam skoryguje parametry odczytywane z przepływomierza.
Niewiem jakie ma parametry przepływomierz ale założyłem 2 taki sam z normalnie jeżdżącej AstryG X18XE1 i nie było żadnej różnicy więc przepływomierz odpada.
Pod komputerem Auto wypluło następujące błędy P0100 Przepływomierz powietrza, zakłócenia działania P0380 Świeca żarowa/obwód grzania (A) Zakłócenia działania 166 Czujnik temp. Płynu chłodzącego Sygnał za duży Auto dodatkowo zaczęło przerywać przy normalnej jeździe a parametry przepływomierza które pokazuje komputer to nadal -19 stopni na czujniku temperatury...
Logi wrzuć w postaci wykresu graficznego, jest czytelny. Robienie logów na postoju ogólnie ma sens niewielki, log który dałeś wyżej taki jest. Proponuję przyjrzeć się turbinie na początek, bo z tego co opisałeś to raczej na turbinę wskazuje. Proponuje zrobić wykres pracy turbo poprzez logowanie ciśnienia oczekiwanego i rzeczywistego, do tego jeszcze...
masz fiat ecu scan męczysz parametry przepływomierza. Pomęcz troche ciśnienie paliwa , zmierzone i oczekiwane.
Dokleję się do pytania jakie parametry powinien mieć przepływomierz paliwa na wolnych obrotach przy silniku 2,0 benzyna volkswagen golf 4. Nigdzie nie mogę znaleźć takich parametrów.
kolektor wyczyszczony a zawór jest z auta gdzie dobrze pracował po za tym ma dobrą oporność więc siłą rzeczy musi być dobry . Przepływomierz w parametrach pracuje od 300 do 880 . Błąd występuje zazwyczaj przy wolnych obrotach lub do około 2000 obr\min wtedy gdy egr ma być otwarty. w jakim zakresie ma pracować przepływomierz ??? podciśnienia sprawdzone...
Dzięki wszystkim za pomoc. Wymieniłem czujnik doładowania. Podawał do sterownika napięcie na poziomie milivolt na wolnych. Jednak to nie załatwiło sprawy. Nadal była podstawiona niezmienna wartość ciśnienia doładowania. Pomogło- reset czujnika doładowania, adaptacja przepływomierza i odczyt parametrów. Robione Texą.Nie pisałem wcześniej bo robota mnie...
P2279 - nieszczelność w układzie wlotu powietrza. Jeśli nie widać nieszczelności przewodów , intercoolera itp to trzeba sprawdzić na Techu parametry przepływomierza. mało prawdopodobne że to wina egr, ale nie zaszkodzi go przeczyścić.
Przepływomierz powinien widzieć w parametrach, ale absolutnie nie neguje!
Próbowałeś na plaka z odpiętymi wtryskiwaczami aby nie dawkowała paliwa i czy będzie chodzi dłużej? Możesz zobaczyć w parametrach obroty wału, przepływomierz powietrza,? Oby dwóch parametrów nie mam mam tylko te które sam mało mi potrzebne dlatego czekam aż znajomy mechanik przyjedzie z swoim komputerem i zrobi diagnostykę
witam odgrzewam temat mam identyczny problem z tym silnikiem dodatkowo zamieniłem miejscami przepływomierze i błąd pozostał ten sam czyli na pewno przepływomierz można wykluczyć , w parametrach ciśnienie na turbinie rzeczywiste 1200 mb oczekiwane 1420 mb podejrzenie padło na zapieczona dźwignie kierownic na turbinie lub zapchany fap możecie potwierdzić...
A jakieś parametry masz? Ciśnienie doładowania ?
Jak wygląda kopiowanie położenia zaworu EGR? Parametry z przepływomierza w normie?
Popatrz na wartości bieżące w parametrach silnika.
Czy da się i jak wykonać taki filtr samemu? Posiadam cewki, kondensatory od 1 do 8uF. Jestem w stanie nawinąć cewkę o dowolnych parametrach.
Jeśli nie jest ktoś pewien tego co pisze to lepiej, nie pisać. Ja mogę tylko powiedzieć, że przepływomierz spełnia dość ważną funkcję w sterowaniu wtryskiem benzyny i oszukiwanie sterownika nic nie da. Jednak jeśli jeździsz na gazie a uruchamiasz tylko na benzynie możesz podjąć próbę oszukania sterownika, dobierając parametry przepływomierza. Decyzja...
Z zmian parametrów mapsensora oraz przepływu powietrza z przepływomierza.
Czy ustawione są właściwe parametry portu szeregowego w PC?
A skąd to nadciśnienie? Jakieś parametry? co pokazuje przepływomierz?
przeprowadzić diagnozę parametrów chociaż . Z mojej praktyki siada przepływomierz lub jego wiązka
parametr przepływomierz przepływomierz jakie parametr parametr przepływomierz powietrza
pianka klimatyzacja cewka pompa problemy lumia sieć
Pompa wody 230V – wirnik wolno się kręci: kondensator, łożyska, uzwojenia, diagnoza Epson L455 – sączek tuszu, wymiana absorberów, reset licznika, external waste tank