:morning: Przepracowałem się chyba... Wg ampguts, miedzy 16V a 18V przy 1Ω jest "tylko" 1kW różnicy. Dla świętego spokoju i świętej kieszeni nie dawał bym mu więcej niż 18V. wzmacniacz prawdopodobnie bedzie pracowal w 0,5Ω, poniewaz GZPW 18'' ma cewki 1x1Ω. wiec ten 1kw dodatkowo by sie przydal :) jak tam wyczytalem w instrukcji to ma...
Witam. Panowie czy opłaca się przerabiać alternator od Mercedesa 36 Złobki 24V 55A BOSCH? Mam zamiar go przewinąć i wkleic magnesy. Czy to w ogóle ma sens?
Z czego by się nadał? Może z piły do drewna ? Z żadnego złomu nie wyciągniesz, silniki dużej mocy na niskie napięcia nie leżą na ulicy. Silniki z elektronarzędzi mają słabą sprawność, wysokie obroty (co wymaga przekładni dodatkowo pogarszającej sprawność) i wymagały by przetwornicy gdzie miałbyś kolejne straty. Może jakieś akumulatorowe, elektronarzędzia,...
Regulatory napięcia do paneli zwykle mają pomiar i włącznik obciążenia na masie. Więc nie da się tego podłączyć do jednego akumulatora który ma być ładowany też z alternatora samochodu.
Jak nauczyłeś się odwijania to teraz możesz nawinąć ja to przerabiałem za komuny na 220V.
BYY57 / BYY58 35A Silicon Power Rectifier Diode Applications Power supplies Rectifier diode in car generators Rectifier bridges/stacks Back-off-diodes Ani chybi, z alternatora. Prostownik przerabiany, diody z alternatora wciśnięte w płytki selenowe w charakterze radiatora. Ludzie mają pomysły...
Witaj .Nie łam sobie głowy podjedź na szrot i kup alternator od matiza ,wtedy nic nie przerabiasz bo koło pasuje wzbudza się bez problemów i jest stosunkowo wydajny przy tak małych wymiarach
Te filmy, których linki wstawiłeś jak gościu przerabia alternator czy ten drugi film z tej samej serii to bujda na resorach. Jeden wielki pic. Autorzy filmów chcą zarobić na ogladalności.
Przerabiałem podobny silnik na alternator(cena ze szrotu mniejsza niż regulator) Alternator ze szrotu to często szroty... Wyjące łożyska, kończące się szczotki czy wycięty pierścień ślizgowy a do tego często koło pasowe na pasek wielorowkowy. Nie twierdzę że to złe rozwiązanie ale na pewno nie tańsze jak nowy regulator do tej prądnicy.
pytam o magnesy neodymowe. Znam człowieka który przerabia alternatory 24V na magnesy i uzyskuje 230V Zadziała ale musi to robić osoba z doświadczeniem bo: trzeba dobrać ilość par magnesów do ilości nadbiegunników. W tym silniku są 2. Traci się regulację wytwarzanej mocy od siły wzbudzenia, wzbudzenie jest stałe od początku co w przypadku turbiny wiatrowej...
Ja mogę napisać to co wiem na temat zakładania nie fabrycznego alternatora w A klasie. Odpuść bo ostatnio przerabiałem temat w VIANO to to samo co A klasa i ktoś tam założył alternator od benzyny do ropniaka. Ile tam było w...nia żeby to ustawić. Co jakiś czas nie wiadomo z jakiej przyczyny pasek spada wpada w kolo pasowe i jest do wyrzucenia. Założenie...
Same prądnice u mnie leżą bo pracują jako silniki do regulowanego posuwu maszyny + prawo/lewo. Lekko nie mają bo jest hamowanie odwrotnymi obrotami. Rozwiązane z czasu kiedy falowniki były bardzo drogie a że pracuje dobrze to po co przerabiać?.
Kiedyś gdy jeździły jeszcze Polonezy te alternatory przerabiałem na regulator Boscha (ten czarny kapelutek). Zero reklamacji.
Witaj. Niedawno też właśnie w Bizonie znajomego wymieniałem regulator napięcia z mechanicznego na elektroniczny. Bez przerabiania alternatora na 9 diodowy. W sklepie z częściami do ciężarówek był taki http://www.jezpol.pl/index.php?page=re-2... . Masz wnnim 3 zaciski. D+ do plusa po stacyjce, DF do szczotki na alternatorze, D- do masy. Obecnie regulator...
przerabiałem temat zmień koło na alternatorze ze sprzęgiełkiem, jak ręką odjął po tym zabiegu.
Cześć poszukuje schematów jak przerobić silnik od wycieraczek na prądnicę. Chcę żeby dało to rade w jeden wietrzny dzień naładować akumulator 60Ah,12V. Taki silnik da ci Max 50W następnie się spali, no i potrzebuje dużych obrotów. Nie ma mowy o ładowaniu aku. Szczerze odradzam. Typowa prądnica od ciągnika ma 12V/12A - moc 144W - waży ze 3 kg - więc...
Wynika to prawdopodobnie z tego że stosowano alternator z fabrycznie dołączonym minusem do obudowy (pochodzący z czegoś innego, a nie produkowany specjalnie do tego traktora). Więc prościej było dać minus na ramę niż izolować albo przerabiać alternator.
Nie darady ford ma jakieś zabezpieczenie jeśli alternator nie zacznie ładować samochód odrazu gaśnie przerabiałem to kiedy alternator zepsuł się w trasie Dodano po 48 Da się przejechać najwyżej 30 metrów
hevet2: Kupować nowego nie chcę. Mam takiego połamanego szrota (agregat) i to raczej zabawa i próba naprawy. Silnik udało mi sie uruchomić. Po odpaleniu dał bardzo wysokie napięcie (350V) i zanim zdążyłem zjechać w dół na obrotach to padł. Pewnie wtedy te magnesy odpadły i je zmieliło (możliwe że te "wgnioty" uzwojenia to od tych magnesów). Chętnie...
Tutaj już ktoś przerabiał wzbudzenie alternatora z żarówki na układ z diodą LED. https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3...
Jak masz skończone szczotki to nie ładuje i tyle Jak szczotki się kończą to dają mniejszy prąd a przez to napięcie ładowania siada poniżej 14 V, sam to niedawno przerabiałem alternator używka napięcie ładowania 13.8 V bez obciążenia a z obciążeniem około 13 V. Po wymianie samych szczotek napięcie ładowania 14.4 V.
Kolega samochód na lokomotywę przerabia?
Nie chcę przerabiać na alternator. Przerobiłbyś na alternator, miałbyś spokój na lata. I nadmiar prądu, zamiast deficytu. Podpowie mi ktoś w czym może być problem Ja tam bym próbował regulator napięcia skalibrować na nowo - po 40 czy 50 latach od wyprodukowania sprężyny mogły osłabnąć.
Nad fotkami się zastanowię. A z używką samochodową jest taki problem, że mocowanie trzeba przerabiać. Alternator bezszczotkowy? No to jakim cudem uzwojenie wzbudzenia na wirniku jest zasilane? :) Oj, chyba będę musiał rozebrać sobie to cudo w celach dydaktycznych...
Poszukuję schematu instalacji elektrycznej Cóś mi się sknociło i nie mam ładowania, wcze sniej elektryk "przerabiał" alternator po uszkodzeniu regulatora napięcia. Po "przerobieniu" i założeniu regulatora napięcia od poloneza ładowanie było, ale cały czas świeciła kontrolka brak ładowania. W tej chwili świeci, ale ładowania faktycznie nie ma :) Pozdrawiam
Raczej obstawiam na zużyte szczotki, problem wielokrotnie przerabiałem w alternatorach.
W zależności od typu alternatora - 6 diodowy stosowany do lat dziewięćdziesiątych, czy 9 diodowy - nowszy, często z wbudowanym regulatorem napięcia. Dla starego 6 - diodowego trzeba zastosować przekaźnik rozwierny. Dla 9 diodowego łączysz +15 stacyjka - kontrolka - D+ alternatora. Zobacz posty (Tomasz Anikin) był temat przerabiany.
I wspomagania przy przyspieszaniu. Znaczy co ? Te 5V przerabia na energię którą zużywa alternator do pracy jako silnik elektryczny ?
Ale nie w starze. Tam żeby w ogóle było ładowanie na wolnych to trzeba przerabiać alternator. Stare stary w ogóle miały mały, słaby alternator, w dodatku wolno się kręcący - napęd ten sam, co i sprężarki. Ja bym nie kombinował i cudował, tylko wyprowadził ładowanie 12V dodatkowego akumulatora z mostka pomiędzy akumulatorami ciężarówki. Oczywiście poprzez...
Witam. Planuję w swojej audi a4 b5 1.6 ADP 94r. Zbudować car audio I po oględzinach zauważyłem że mam alternator 70 A i planuję go wymienić na większy i znalazłem 120 A też od audi też a4 b5 tylko od diesla 1.9 z turbiną i ty pojawią się pytanie. Czy nowy alternator od diesla podejdzie bez problemu na fabryczne miejsca mocowania alternatora czy trzeba...
sprubuj podłączyć inny akumulator czasami potrafi się zrobić zwarcie między celami i alternator pracuje wtedy na czły gwizdek i idze z dymem sam to przerabiałem
Nie da się uzyskać napięcia symetrycznego, bo ujemne połówki są już przez diody wewnątrz prostowane do masy. Na dokładkę nie ma wyprowadzonego środka uzwojeń alternatora a jest on konieczny do prostowania symetrycznego. Co do podłączenia transformatora - oczywiście, że się da. Jest tylko ryzyko, że przy niskich obrotach transformator zadymi. Problem...
No ja od początku istnienia tegoż tematu, pilnie śledzę każde wypowiedzi... to przez was kupiłem neodymy i jestem w fazie "strugania" łopat śmigła... będę przerabiał alternator a niestety nieobecność wojtek32 myślę że uszczupli to forum (niektórych ściągał na ziemie) Pozdrawiam pozytywnie "zakręconych" i życzę odpowiednich wiatrów...
Aby sprawdzić czy alternator jest fabryczny, musisz porównać mocowanie alternatora i same piasty wiatraka. Ale co tam jest do porównywania, alternator swoją stopą mocowany był w dokładnie te same otwory śrub co mocowany był wspornik prądnicy (pod pompką paliwa) , wentylator był taki sam, ale inne piasty na alternatorze; nikt nie pozna. No chyba, że...
zakup takiego kółka wiąże się ze sporym wydatkiem, ale jest to rozwiązanie, które sie opłaci. sprzęgło na alternatorze nie uszkodzi napinacza i koła dwumasowego na wale. jakie pasuje- nie wiem. musisz zdjąć stare iśc do konkretnego sklepu i kupić podobne. przerabiałem ten temat w BMW i choć nawet wg katalogów alternator miał sztywne koło to nie dość...
Wymień ten alternator na używany oryginalny, lub załóż oryginalny regulator i na pewno będzie działać. Tak jak napisali koledzy wyżej, ja również przerabiałem ten temat na innych samochodach i jeżeli jet nadzór ECU to żadne zamienniki nie wchodzą w grę.
A ten cienki pasek jaki jest w poldku jest w stanie przenieść takie obciążenie przez alternator 100A ? Czy przerabiałeś jakoś napęd na wieloklinowy ew. drugi pasek równolegle? To problematyczne taka przeróbka.
zastanawia mnie taka kombinacja; w jakim celu chcesz przerabiać alternator (pewnie sprawny) na sprawny inaczej he he silnik; kolejna kwestia to sprawność takiego urządzenia (o ile się ruszy -jak wspomniał Vic- to będzie taki rodzaj silnika synchronicznego), chyba szkoda prądu i czasu - łatwiej wykorzystać prądnicę, która jest maszyną odwracalną (oczywiście...
polecam sprawdzić dokręcenie śrub mocowania alternatora przerabiałem podobny temat w scorpio i tu była usterka brakło masy na alternatorze pozdrawiam
A czy da się normalny alternator zastosować w miejsce tego ehdi ? nie uzywam start stopu, ale z tego co wiem to oba alternatory sa inaczej sterowane. Przerabiał ktoś temat ?
dusi.s Jak już chcesz przerabiać ten alternator to daj 16 biegunów na wirniku lub między zęby wirnika wstaw jeden duży walcowy magnes.
Nie wiem czego szukasz alternator musi mieć napięcie 14,2 volt jego napięcie zależy od regulatora umieszczonego w samym alternatorze według mnie masz włożony zamiennik(zły) i dlatego ci wyskakuje błąd ostatnio taki problem przerabiałem w Mercedesie b klase.Musieliśmy zamówić oryginał i kłopot się skończył. I tobie tak radze bo grzebanie w sterowniku...
Spokojnie możesz przerabiać na alternator . Sam kiedyś montowałem alternator w miejsce prądnicy ale było to w kombajnie niemieckim . Jak zastosujesz alternator z regulatorem napięcia to pracy masz mało . Ja montowałem alternator z POLONEZA i obok regulator elektroniczny . Pozdrawiam
Przerabiane na forum milion razy. Trzeba dolutować do jednego z wyprowadzeń stojana. Lepiej dobrze obejrzyj alternator, może masz, to że alternator z benzyniaka, o niczym nie świadczy. Oznaczane najczęściej jako "W". Problemem będzie skalibrowanie obrotomierza.
No tak całkowita racja ale do tych akumulatorów np. żelowych potrzebny specjalny prostownik? I pewnie trzeba coś przerabiać w alternatorze? A jest możliwość podłączenia dwóch akumulatorów? Widziałem już takie coś w car audio. :D
traktor c300 który wychodził tylko z prądnicą zawsze miał biegun dodatni na masie i żeby założyć alternator musi zaznaczam musi być zmieniana biegunowość akumulatora na minus na masie innej opcji nie ma Po raz kolejny piszesz głupoty. C330M miały minus na masie. Nigdy nie miała c330 minusa na masie, piszesz głupoty i myślisz że wiesz lepiej, w tamtym...
Dopiero teraz zauważyłem w sumie że na desce nie świeci się akumulator w ogóle nawet na chwile jak kluczyk dam na zapłon na multimerze 11.80 po odpaleniu auta akumulator ma dopiero jak przygazuje wzbudza go dzisiaj nie mam na to czasu ale jutro zajrzę i zobacze bezpieczniki i czy gdzies zaśniedziałe nie jest i zobacze jaki mam alternator najprawdopodobniej...
Przeprawszam, że wogóle ośmielam się zabierać głos. Ale przerabiałem coś podobnego i... Wyszło, że owe za takie spadki odpowiadało uszkodzone koło pasowe. Poprostu pod większym obciążeniem od alternatora pasek stawał , ale nie sam tylko ze wszystkim. Koło pasowe było rozwulanizowane, czyli poprostu zwiniła guma. Jakbym się mylił, to proszę mnie nie...
Na śrubę fi6 włącz napięcie z akumulatora ,a na fi 5 lampkę kontrolną ładowania.(chyba że lampka ładowania jest podłączona przez przekaznik to wtedy trzeba przerabiać instalację ).
Witam, kolega ma racje iż body steruje deską kierunkowskazami itp.ale samym ładowaniem steruje microprocesor w komputerze silnika,ma za zadanie mierzyć pobór prądu w aucie i tym samym podnosi zdolność ładowania alternatorem,temat przerabiałem kilkakrotnie właśnie w komornikach koło poznania na placu amerykańskich aut,w każdym przypadku jest inna przyczyna.Mam...
Ja nie przewijam alternatora tylko nawijam drut na blachy od stojana z silnika i dlatego nie mam wzorca No nie wiem jaki silnik przerabiasz na prądnicę/alternator ale jeśli on nie ma 36 żłobków,to z uzwojeniem prawdziwego alternatora samochodowego niewiele będzie to miało wspólnego.
Podam przykłady z wczoraj, golf 4 alternator 120A na jałowych 90A, reno 16 16v na jałowych 80A alternator 98A Wszystko zależy od samego alternatora bo są rożne sprawności i przy 120A sprawność na jałowym potrafią być od 50-70A . Sam ten temat przerabiałem na alternatorze 90A gdzie na jałowym miał sprawność 60A niestety bardzo często leciały regulatory...
Kiedyś przerabialiśmy starego ostrówka na alternator ale altek był od widlaka i miał koło pasowe . , więc nie było problemu . Chociaż o ile mnie pamięć nie myli był poszerzany kanałek na kole , bo w ostrówku jest szerszy pasek . :| 17
Sprzęgło alternatora temat wielokrotnie przerabiany.
robienie wzm samochodowych nie ma sensu ekonomicznego poza tym są jeszcze zakłócenia od cewki i alternatora przerabiałem to na własnym przykładzie nawet oryginalne konstrukcje nie zawsze są udane
Rozebrałem i okazało się, że podczas składania rozleciały się szczotki. To jeszcze pikuś, gorzej wygląda pochodzenie alternatora jest to typ mitsubishi, najbardziej podobny jest regulator napięcia mazda, ford, z tym że u mnie nie ma tej wtyczki występującej na regulatorze. Teraz mam dylemat czy kupić nowy (znaczy się używany) czy może zainwestować w...
Wtyczka ma 1 pin, ale dlaczego 2 są na alternatorze? Nie wiem czy cos nie było przerabiane i czy oba piny na altku potrzebują tego sygnału z wtyczki?
Koledzy, temat tych alternatorów nie raz przerabiałem, tam wystarczy wcześniej zareagować, jeszcze przed uszkodzeniem stojana. Wyciągałem stojan z obudowy, czyszczenie rdzenia i obudowy, farba na jedno i drugie, złożyć na wazelinę techniczną i alternator przeżyje samochód.
Nie da się tama wlepić alternatora z wersji 12V - całkowicie inne silniki. Dorabiać, przerabiać itp - koszty zjedzą. Ustawić prawidłowo regulator napięcia, żeby ładował do tych 7.2V, polikwidować spadki napięcia w instalacji, nowe szczotki prądnicy. Jedynie sensowne wydaje się być przerobienie zapłonu z konwencjonalnego, na bezstykowy - sterowany np....
witam wszystkich pisze z zapytaniem bo mam daihatsu 1.0 D 86 rok. No i problem z ładowaniem regulator chce wymienic na elektroniczny. Mam od poloneza RNA-1 elektroniczny niewiem czy bedzie pasowac? potrzebuje sie dowiedziec od czego założyc i jak założyc i czy konieczne jest przerabianie wnętrza alternatora. Za odpowiedź i pomoc z góry dziękuje wszystkim....
Pasowały mocowania w alternatorze z III do IV? Czy przerabiałeś?
Dokładnie pasuje od Caro+ nawet mocowań nie trzeba przerabiać
Chyba przekombinowujecie sprawę. Ale jeśli już poradzisz sobie z mocowaniem to, czy masz obrotomierz? Jeśli tak to jak zapewnisz jego działanie. Jeśli dobrze pamiętam to wspomaganie hamulców jest napędzane z paska rozrządu. Chodzi o to, że sygnał do obrotomierza pochodzi z alternatora jeśli alternator ma takie wyjście. A urządzenie od benzynowego pojazdu...
W sumie masz racje, c330 miały plus na masę, ale nic nie szkodzi sprawdzić, czy ktoś już przy tym nie grzebał i nie przerabiał
Impulsatory 4T a 2T mają zwykle odwróconą polaryzację sygnału. Statory muszą być fizycznie takie same, tj. ta sam średnica rdzenia, te same ustawienie otworów względem cewki zasilającej CDI. Pnadto trzeba zwrócić uwagę na budowę uzwojenia alternatora, ponieważ przerabianie instalacji i regulatora nie ma sensu. Poza tym, nie ma problemu z zakupem statora...
probrem na 100% w alternatorze. Niewłaściwe części zastosowane do regenaracji. Temat przerabiałem już kilka razy. Zawieź go jeszcze raz do naprawy.
Rozbierz alternator i sprawdź mostek pod obciążeniem. Tydzień temu przerabiałem taki przypadek w Passacie b5 1.9 TDI w nim akurat problem tkwił w regulatorze napięcia.
Witam, poszukuje parametrów, charakterystyk diód prostowniczych stosowanych w alternatorach (Bosch, Magneti Mareli, Valeo, itp.). W googlach nic nie znalazłem konkretnego może ktoś to już przerabiał i ma warte uwagi linki do pokazania.
Pytanie zasadnicze to jaki stan kolega chce uzyskać w samochodzie? Mianowicie inaczej wygląda podłączenie alternatora 6-cio diodowego a inaczej 9-cio diodowego. I to właśnie w rejonie lampki kontrolnej. Piszesz, że wymieniłeś środek. Czyli co? Mostek prostowniczy, czy regulator? A może oba elementy? Dla rozwiązania 9-cio diodowego przekaźnik jest zbędny...
http://arecki113.republika.pl/schematy/c... http://arecki113.republika.pl/schematy/j... http://republika.pl/arecki1113/jawa638.g... http://arecki113.republika.pl/schematy/j... Powyżej schematy. Patrzeć, porównywać, przerabiać. Jeśli nie ma problemu z mechanicznym umocowaniem alternatora, to reszta będzie prosta. I żadne przetwornice,...
Możecie rzucić okiem na ten "patent " ? Rosjanin przerabia prądnicę G414 na alternator. Wypowie się na ten ktoś kto czai więcej ? Może to działać? Ciekawi mnie to bardzo, bo jeżeli działa? to jaką to ma moc. https://youtu.be/TEGNqhMaJ_g
Nie przerabiałem tego tematu - ale chyba to będzie sygnał obciążenia do sterownika silnika - ale tego nie jestem pewien. Niestety ale nie mam aż tak szczegółowej informacji. Coś podobnego na rysunku. pozdrawiam. P.S. Czy to aby nie był automat ???
Poszukaj w internecie, są wyłączniki na 250A prądu ciągłego, odizolowane od masy, nawet z wyjmowanym kluczem, ceny od 50 zł. Taki wyłącznik możesz zastosować w miejsce oryginalnego, wtedy nie będziesz musiał nic przerabiać. A spadek napięcia na nim jest naprawdę minimalny. Jeszcze przyszło mi do głowy inne rozwiązanie. Mianowicie zastosować 2 akumulatory...
Ja ten problem z gaszeniem poldka na Pb i LPG załatwiam szybciej(dawniej przerabiałem temat z alternatorem). Wyciagam 2 przekaźniki tj. od pompy paliwa i od wtrysku i zmniejszam przerwe na stykach.Pomaga na100%.Ale w Twoim przypadku może byc coś z centralką LPG ,skoro na benzynie jest ok
Witaj też przerabiałem z takiego alternatora jak twój na taki od samochodu z tego co pamiętam to był jakiś boscha łączyłem D+ do lampki kontrolnej, B+ do akumulatora na zacisk + lub na + zacisk rozrusznika kto jak woli i gdzie bliżej, ale jak pytałem to nie ma problemu tego naprawić są części w sklepach z częściami do maszyn rolniczych za uzwojenie...
czyli trzeba dokładnei sprawdzic alternator? No chyba oczywiste. A może wolisz przerabiać najpierw sterowanie, a później wracać do sprawdzenia alternatora :D
Uzwojeń nie należy przerabiać. Na zdjęciu nie widać aby były przegrzane lub uszkodzone. Najlepiej byłoby sprawdzić alternator na sztucznym obciążeniu, ale w tym celu jest potrzebna wiedza jak pomiar wykonać. Dlatego należałoby zacząć od sprawdzenia regulatora napięcia. BTW. Czy na pewno w tym modelu są światła zasilane z akumulatora? Schemat producenta...
Wiem, myślałem o tym tylko że już taki wzmacniacz tyle ciągnie prądu że moje aku 45ah ( do civic mi więkrzy nie wejdzie, chyba że bym przerabiał mocowania wszystkie, alternator 70A, tagrze na psx-d2 to już trzeba dobrze zainwestowac w zasilanie, no ale pewnie warto :)
Więc po co przerabiałeś na 9 diodowy, mocy nie przybędzie.
Witam, problemem okazał się zbyt rozciągnięty pasek który ślizgał się po wirniku alternatora, jak i zwarcie co ciekawe w radiu, które było kiedyś przerabiane. Po odłączeniu radia i wymianie paska alternatora, wszystko wróciło do normy. Dzięki wszystkim zaangażownanym za pomoc!
Witam od niedawna mam problem z łożyskiem- nie wiem którym, strasznie wyję szczególnie gdy spadają obroty. Rozrząd wymieniany jakieś 15 tkm, nie wymieniałem pompy wody. Ostatnio przerabiałem swój alternator na ten z wolnym kołem, założone zostało używane INA coś tam popiskiwało delikatnie na początku ale przestało i teraz jest niby ok. Dużo czytałem...
Witam. Mam taki problem. Mam lodówkę w przyczepie kempingowej, ale zwykłą na 230V. Potrzebuję ją zasilać z 12V zamiast 230.pomyślałem, żeby rozciąć sprężarkę na 230v, przewinąć silnik na 3 uzwojenia i połączyć w gwiazdę, a na wirnik nakleić magnesy neodymowe i zasilać z sterownika do silników modelarskich bezszczotkowych. Jedyne co mnie interesuje to...
Trzeba sprawdzić czy do rozrusznika dochodzi napięcie ze stacyjki. Co do drugiego przewodu to trzeba sprawdzić gdzie idzie,ktoś coś przerabiał. Gruby plus idzie na alternator i do akumulatora.
Astra do zawodów dBdrag? Za cenę przeróbek kup Marabelę , SC, CC czy inny malutki pojazd i do dzieła . Kolega z tego forum bbartaswlkp ma astrę i startował w db dragu z tego co wiem. Jakoś daje rady.Jeszcze jak autor ma 3D to nie takie duże auto. Co do alternatora, przerabiaj uchwyty i wkładaj drugi na miejsce sprężarki, będzie działać. Możliwe że...
Tzn że jak w polu kurz podejdzie przestaje działać? Sąsiad ma założone tyle że takie za 2tys. i nawet mu to działa nie narzeka. Chciałem wiedzieć co trzeba przerabiać i toczyć bo wspomaganie mam za darmo alternator już dawno założyłem. Wie ktoś jeszcze coś o tym ma jakieś opinie
W tych traktorach problemy lubi stwarzać przełącznik 12/24 V. pewnie dlatego chce go przerabiać,ale jeżeli już to alternator i rozrusznik 24 V. i spokój na lata.
Dobry stan techniczny i odpowiednie przełożenie wystarczą, żeby ten alternator obsłużył ciągnik. Cały taki altek kupisz na złomie za zgrzewkę piwa, a odpada przerabianie mocowania i instalacji. A może z alternatorem jest wszystko ok, tylko coś ciągnie prąd, wiem, że w ciągniku za bardzo nie ma co, ale już różne wydumki widziałem. Następnym razem pisz...
Przy alternatorze to nie pompa oleju a vacu pompa, czyli wspomaganie hamulców. W tych alternatorach (dożo już napisano na tym forum o nich) często siadają diody. Jednak diody i regulator to jeden moduł dlatego wymienia się to jednocześnie (chyba, że się mylę ale u mnie jest podobnie astra 1.7 isuzu i wymieniałem cały moduł). Przeróbki masz prawdopodobnie...
Witam posiadaczy Mercedesa A klasa W168 1.7. Rocznik 2004. Jak wszyscy zainteresowani już wiedzą, wyjęcie alternatora chłodzonego wodą graniczy z cudem w tym samochodzie, ale do rzeczy. Mianowicie, po uruchomieniu silnika ładowanie na poziomie 17V, po chwili przestaje ładować i napięcie spada. Kontrolka ładowania nie świeci. Na tablicy wskazówki prędkościomierza...
Przerabiałem podobny temat z Megane. Zanim zabierzesz się za alternator to podjedź gdzieś na sprawdzenie akumulatora.
kolego a możesz mi zdradzić schemat jak podłaczyć od akumulatora do rozrusznika i jak podłączyć alternator zaznaczam ze przerabiamy instalacje z 12/24v na 24 v. bardzo proszę o pomoc bo nie wiem jak to ogarnąć
Jakoś dziwnym trafem większość przerabia z prądnicy na alternator i nie narzeka plus jakoś akumulator im wytrzymuje więcej. Podaj jedną cechę która jest lepsza w prądnicy. Jak chcesz mniejszego prądu przy rozruchu można zrobić regulator o zmiennym napięciu i sterować mikroprocesorem na arudnio nano tak by powoli zwiększał napięcie w instalacji.
Witam Jest na elektrodzie kilka tematów na ten temat.Nawet nie dawno przeglądałem.Ten schemat powinien pomóc.Oczywiście należy kupić regulator.Ja przerabiałem koparkę z taką prądnicą.Silnik 3-cylindrowy.Przerabiałem na alternator z Tico lub Matiza.
Nie opłaca się kupować całego mostka, przynajmniej nowego, przerabiałem temat. Najlepiej kup używany alternator (100-200zł), no chyba że znajdziesz kogoś kto zregeneruje ci stary w sensownych pieniądzach (do 100zł). Ewentualnie kup nowy za 400zł.
Sprawdź czy kółka są w jednej linii tzn czy nie są przesunięte wobec siebie oraz czy są na pewno równoległe. Już to przerabiałem parę razy...
Witam. Mam niestandardowe pytanie, ale w internecie nie znalazłem. Mianowicie, chciałem zapytać czy ktoś z was przerabiał korzystanie z ekspresu do kawy na kapsułki podpiętego do alternatora z gniazdka do zapalniczki? Przy włączonym silniku oczywiście, czy są jakieś ryzyka / przeciwsskazania żeby coś takiego zainstalować w samochodzie?
Czyli w końcu co? przerabiać silnik od pralki czy alternator. A może najlepiej wziąć jakiś 12V aku żelowy i zbuoawać prostą przetwornicę 12V-220V?
Śliczny :D Przerabiałem kiedyś forda taunusa 15m na 12V, rozrusznik zostawiłem 6V, kręcił jak wściekły i samochód odpalał zanim zdążył się nagrzać, założyłem tylko kable z linki 35mm², bo prąd na niego szedł zacny
Strumien swiadomosci swia , alternator jest "od" i "w" Felicji. Niestety te alternatory od urodzenia dają 14V na klemach (a nie 14,4) czy to z oryginalnym czy z nieoryginalnym regulatorem. Temat 14V był już wielokrotnie przerabiany przez właścicieli Felicji. Alternator był na toczeniu pierścieni i wymianie łożysk. Był też sprawdzony i działa tak jak...
Na 99% mostek w alternatorze. W tym samochodzie bardzo długo działają świece żarowe po włączeniu silnika i alternator tego nie wytrzymuje. Zwłaszcza przy częstym uruchamianiu i słabszym akumulatorze. Pogodę mamy taką że akumulator jest często rozładowany a do tego świece żarowe potrafią wziąć 50-70 A, przewody od alternatora miękną. Przerabiałem to...
przerabia dekoder przerabia maszyna przerabia format
dht22 raspberry rotel kanał matryca zmienia kontrast
cyfrowy polsat motorola wymiana baterii
Stukanie na wolnych obrotach, ustaje po dodaniu gazu Dociąganie głowicy Mitsubishi 4M42 Canter - momenty i sekwencja