Zaloz regulator 28.8V (tyle powinno byc dla aku 24V), tylko musisz wiedziec ze aby alternator uzyskal takie napiecie musi miec duzo wieksze obroty niz dla 14.4V. A jesli nie ma obawy o nadmierny prad ladowania to moze sie obejsc i bez regulatora.
Zestawu naprawczego do tego alternatora nie kupisz, musisz przerobić na regulator zintegrowany ze szczotko trzymaczem. Tak to wygląda po przeróbce: https://as-pl.com/pl/u/0120400606 powinien pasować taki zestaw: https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawc... Koniec języka za przewodnika, dopytaj jeszcze. A tu masz...
czyli te co podałes są już z regulatorami wbudowanymi a kostke i tak trzeba przerobić?
Zakładając "alternator" regulator mimo wszystko będzie nadwyżkę "energii" zwierał do masy. Tak zostało to zaprojektowane. W przypadku oryginalnej instalacji rezystor służy do obciążania cewki/regulatora, aby nie było skoków napięć.
Wg mnie na F powinno być cały czas 12 V (pole - field), B - batery, L - lampka, E - engine. Szukaj przerwy lub przerób układ.
regulator od prądnicy nie nadaje się do alternatora. w C-330 jest plus na obudowie!!! więc musisz mieć "przerobiony'' alternator
Chodzi bardziej o stabilizację napięcia. Oczywiście duże kondensatory masz? Są 250A typu zwykłego tzn nie wodne. Musiałbyś poszukać po zdjęciach i tabeli wymiarów , skorzystaj z ... https://as-pl.com/pl/c/alternatory#/65:s... coś tam wiadomo trzeba przerobić ;) tzn mocowanie plus analogowy regulator napięcia i ew....
A jaki masz alternator? Z wbudowanym czy zewnętrznym regulatorem napięcia?
Oryginalny regulator jest trochę dziwny . Najlepiej przerobić dając polski alternator z regulatorem Na każdej składnicy rozbiórki samochodów podbierzesz podobny sprzęt
Jeżeli masz alternator trójfazowy z magnesem stałym, to podejdzie regulator od motocykla. Sprawdź to, wtedy ci powiej jak przerobić. Ceny z allegro zaczynają się od 100zł
To teraz masz do przerobienia instalację elektryczną. Światła muszą zostać przerobione z systemu zasilania ze silnika na zasilanie z akumulatora. Nowy regulator trójfazowy podłączyć ze statorem. Wymienić moduł zapłonowy 2T na moduł zapłonowy 4T. Inna opcja, to wymienić w tym silniku alternator (stator+koło magnesowe) na wersję o uzwojeniu przystosowanym...
witam zamówiłem ta używkę z allegro co kolega pokazał zobaczymy co przyjdzie ps ap-ropo tych przeróbek to co bym musiał przerobić ??
Ktoś wie jak przerobić go na 9 diodowy?
Mam w związku z tym pytanie czy po przerobieniu prądnicy czy alternatora (nie wiem co tam jest) i tych wszystkich regulatorów i prostowników zmieści sie to w obudowie cartera i czy będzie na tyle silne aby ładowac akumulator i zasilać sprzęt ? Czy moc silnika ma na to wpływ i wysokośc obrotów ? Pytam bo grzebiemy czasem z kolegą w takich.
Wygląda na to, że do sukcesu masz daleko. W każdym możliwym rozwiązaniu przeróbki. Po pierwsze alternator nie ma szczotkotrzymacza (tak widzę zdjęcia). Po drugie konieczna zmiana polaryzacji do wyboru alternatora, regulatora, ciągnika. Najkorzystniej byłoby przerobić alternator, ale to wymaga sporo zaparcia i materiałów. Zakładając, że instalacje samochodowe...
Dawno temu,,, wstawiałem regulatory od 126p w miejsce niemiaszka, tylko szczotko trzymacz trzeba było trochę przerobić.
To trzeba znaleźć przyczynę braku świateł „ze silnika”. Jeżeli alternator jest uszkodzony (co rzadko się zdarza) to w ogóle nie będziesz miał ładowania. Zwykle uszkodzeniu ulega regulator napięcia, jest zwarcie na przewodzie zasilania świateł AC, albo przerwa w instalacji (rozłączona wtyczka alternatora). Nawet jeśli obecnie masz ładowanie, to będzie...
Czyli cie ratuje wpięcie diody Shotka albo inny regulator. Albo przerobienie na 6 diodowy i puszczenie wzbudzenia gdzieś z +15 z instalacji przy stacyjce. Co sprawi brak kontrolki niestety.
Oczywistym jest, że w przypadku ładowania stałym napięciem, tak jak ma to miejsce w aucie, w początkowej fazie ładowania rozładowanego akumulatora pobierany prąd jest znaczny, a następnie pobór prądu spada. I choćbyś miał ogromny alternator to i tak nic to nie zmieni, bo po osiągnięciu pewnego poziomu naładowania, aby naładować akumulator do maksymalnej...
https://obrazki.elektroda.pl/3706636700_... Tam przeważnie słabo ładuje alternator ,sprwawdz czujnik temp akumulatora w jego podstawie. Ja przerobiłem u siebie na regulator w alternatorze, oryginalnie jest on w pcm/ecu. Niedoładowuje po czasie kazdy alternator
Hej. Regulator alternatora rzeczywiście jest w komputerze. Sens tego jest taki, że napięcie ładowania zmienia się w granicach chyba 13,75-14,3V, zależnie od temperatury zewnętrznej (tabelka jest w instrukcji napraw). Z biegiem czasu coś się dzieje z tym regulatorem i napięcie ładowania jest za małe. Można zamontować zewnętrzny regulator. Problem polega...
Witam! Bardzo dobry pomysł z tą elektrownią i zazdroszczę że nie mam takich warunków środowiskowych. Muszę powiedzieć że "elek555" ma rację, przecież alternator masz przerobiony. Pole magnetyczne wirnika będzie stałe , nurt rzeczki też, więc napięcie na wyjściu z alternatora powinno być w miarę stabilne . Tak więc regulator napięcia nie będzie potrzebny...
Można przerobić instalację wyrzucając wiązkę od prądnicy, na następnie dołożyć przewód alternator-rozrusznik i przewód do kontrolki, o ile to jest alternator z wbudowanym regulatorem. Można i też wykorzystać istniejącą wiązkę od prądnicy do podłączenia alternatora, tylko że wówczas prąd ma dłuższą drogę przez przewód od stacyjki (tak jak w ciągnikach...
Coś Ty. Takiego regulatora nie sprawdzisz na bank. Ja mam przerobiony taki regulator na całkiem analogowy i w ten sposób testuję alternator.
Witam Wszystko masz prawie dobrze oprócz kontrolki,nie może być tak podpięta,a tak naprawdę nie da się w obecnym stanie do tego alternatora podłączyć,trzeba by go przerobić.
Regulator jaki mam to Elektroniczny regulator Alternatora A-124 typ RA2/12V DE 9d. To jest taki czarny regulator z masą na obudowie.
http://lmgtfy.com/?q=przer%C3%B3bka+alte... Dodatkowo google "alternator 9 diodowy". Klikasz na grafiki i oglądasz obrazki. Masz ładnie narysowane gdzie trzeba dołożyć trzy diody(nie trzeba kupować nowego mostka, tylko rozbudować istniejący), i jak w tej konfiguracji włączyć lampkę kontrolną i jaki regulator zastosować (regulatory do...
Przerobił bym to po nowemu dając "+" na masę i alternator samochodowy zamiast prądnicy z regulatorem.
Regulator samochodowy nie zadziała z przerobionym na magnesy alternatorem. Ta przeróbka była błędem, który teraz się mści - trzeba było zostawić uzwojenie wzbudzenia - nie byłoby problemu.
"Przerobiłem instalacje " .. i tu jest pies pogrzebany!
Regulator od alternatora 6-cio diodowego, jeśli to był komplet to alternator pewnie też. Jak podłączysz zacisk 15 regulatora do zasilania po stacyjce, a zacisk 67 regulatora z zaciskiem 67 (czyli szczotkami) alternatora to powinien ładować. Kontrolki bez przekaźnika nie uruchomisz. Osobiście jestem zwolennikiem przerobienia takiego alternatora na 9-cio...
Alternator do wiatraka nie nadaje się - dlatego że jego praca jest regulowana we współpracy z silnikiem samochodowym o mocy kilkudziesięciu KM. Porównajmy sobie pracę takiego alternatora z silnikiem - turbina wiatrowa o mocy od 0 - paru kW. Najpierw na zefirkach (pomimo przełożenia) alternator ma małe obroty włączamy wzbudzenie (ręcznie) - na takich...
Z tego powodu nie nadaje się za bardzo do wiatraka i wody. A kto każe obciążać zwarciowo alternator, można także przerobić regulator aby miał inna charakterystykę - mniejsze wzbudzenie to i mniejszy prąd i mniejszy moment hamujący. I to jeszcze taki silnik co ma na luzie ponad 100Nm siły na wale No to ciekawe - czyli alternatory są tylko w silnikach...
Witam Oczywiście wyprostuj prąd z cewek reflektorów , ale przydał by się jeszcze jakiś stabilizator i kondensator,aby wyrównać wahania napięcia przy zmianie obrotów. W alternatorach te funkcje spełnia regulator.
kolego zależy jaki alternator od poloneza (w starych modelach były takie z osobnym regulatorem przykreconym do nadwozia a w nowszych regulator był przykrecony/zespolony z alternatorem (tylko sie upewniam) to po pierwsze a po drugie czy przypadkiem w c330 nie masz + na masie??? bo wtedy trzeba przerobić kilka rzeczy. a prądnice to sie tak sprawdza że...
Z czujnika wału raczej nic nie zrobisz. Sygnał w alternatora trzeba by było przerobić na prostokątny za pomocą jakiegoś tranzystora. Wtedy podać go ECU i patrzeć co będzie. Nie wiadomo jaką prędkość będzie widział ECU bo przy zbyt małej nie załączysz tempomatu.
Naprawa będzie opłacalna jeżeli dokupię za rozsądną cenę mostek bo wydaje mi się uszkodzony i regulator którego nie umiem sprawdzić, ale gdzie takie coś dostać. W tych alternatorach nie ma cen rozsądnych, więc niech to sprawdzi ktoś kompetentny bo można to przerobić np. regulator. Nigdzie nie dostaniesz tych części taniej jak 150-200zł.P
idzie to zrobić na RNA9D ale trzeba wstawić diody wzbudzenia i małą rozszade w kablach, bo nie będzie odpalał, dwa takie przerobiłem i chodzi bez problemu
A może lepiej będzie przerobić regulator napięcia z 12V na 6V do alternatora i bedzie bez przeróbek.Przemyśl ten temat albo przewinąć alternator.
Chyba kolega jednak nie do końca poinformowany. Niby można się uprzeć i całkowicie odizolować od masy alternator i regulator, ale po co skoro nie ma problemów ze zmianą biegunowości instalacji ciągnika. Regulator mechaniczny pewno uciągnąłby przerobiony alternator. Ale jednak radzę bardziej szczegółowo opisać nam stan istniejący. Może dowiemy się czegoś...
Teraz odkopałem projekt, bo dzięki przeklętej grypie, siedząc na chorobowym, zacząłem odkopywać stare pomysły. Kto by pomyślał, że grypa może pomóc w rozwoju "otwartego regulatora" do alternatora??? :D Pomyślałem, że stworzenie takiego opensourceowego projektu regulatora mogłoby ludziom dać ciekawą alternatywę dla wyboru pomiędzy bardzo drogim Shindengenem...
Może i ja dorzucę coś do tematu. Grzebałem właśnie w układzie ładowania w ciągniku C360 3P (silnik perkinsa) jest tam alternator ale bez regulatora , regulator jest osobno a połączone jest to tak. Plus ze stacyjki >żaróweczka> 15 regulator i z regulatora do alternatora. 67 regulatora do szczotek alternatora, oczywiście do jednej szczotki bo druga jest...
Odpisałem Ci w innym temacie, że odłączenie czujnika poziomu oleju w dozowniku odcina zasilanie na obwody 12V DC. Światła w Piaggio są zasilane z alternatora (pracującego silnika), więc ktoś je przerobił na zasilane z akumulatora. Instalacja jest zbudowana tak, że przy odłączonym regulatorze nie ma zasilania na światła. Brak iskry nie ma nic wspólnego...
dzięki wielkie okazało się że jednak mam alternator z wbudowanym regulatorem. był on podłączony najwidoczniej dodatkowo. przerobiłem całą instalację według schematu i wszystko gra.
Witam Mam pytanie czy wtyczka alternatora musi być taka sama, czy nie będzie problemu z podłączeniem alternatora z inna wtyczka, jakoś ją przerobić lub zamienić tylko regulator? W moim padniętym alternatorze jest takie ustawienie blaszek |_| , natomiast w drugim trzy równolegle - - - Proszę natychmiast poprawić pisownię, użyj przycisku "pisownia", pamiętaj...
Nie mam pod ręką schematu ,lecz sądzę że można przerobić(podłączyć bez wielkiego problemu) ten alternator na regulator elektroniczny i będzie spokój.
Problem z przerobieniem alternatora 12V na 24V jest tylko z wirnikiem i regulatorem napięcia. Alternator 12V ma stojan z grubszego drutu i trochę mniej zwojów ale będzie pracował na 24V razem z diodami. Wirnik 12V ma ok 4 omy a 24V ma aż 16 omów i tu jest problem jak ograniczyć prąd wzbudzania.
Zacząć należy od tego, że wygląda na to, iż nowy i stary alternator są różne, nie możesz się opierać na informacjach pozyskanych po rozebraniu starego i stosować je do nowego alternatora. Jeśli jest to P-D to tranzystor w pod radiatorem steruje prądem wirnika zgodnie z sygnałem podawanym ECU na terminal D. "Lampkę gasi" ECU po otrzymaniu odpowiedniego...
Na tej stronie jest schemat ideowy fabrycznego regulatora oraz schemat regulatora przerobionego zeby dawal 14,4V a nie 14V. Moznaby wzmocnic stopien mocy tak aby mogl zasilac dwa uzwojenia twrnika ?
Hmnnn o ile to nie jest okaz kolekcjonerski to może było by szybciej i prościej przerobić na alternator tego stara. Na złomie można łatwo i stosunkowo tanio dorwać całe komplety altek + oryginalny regulator napięcia. Trzeba by było tylko z płaskownika jakiś uchwyt wyprofilować i przymocowac w miejsce prądnicy, no i oczywiście aku odwrócić żeby (-) była...
Jeżeli wymiary (szczególnie grubość ) Cię nie ogranicza możesz zastosować dowolny alternator dostępny na rynku (głównie do ciągników rolniczych) lub używany od samochodu (najlepiej z wbudowanym regulatorem). Mocowanie nieraz trzeba przerobić. Nie piszesz w czym to chodziło czy chcesz naprawić (było sprawne) czy tylko podłączyć.
Kombinujesz jak koń pod górę z tymi chińskimi LEDami. Najbardziej prawdopodobne jest to, że zamienniki żarówek dwuwłóknowych mają uproszczoną budowę. Za światło pozycyjne i stop odpowiadają te same LEDy, różni się tylko prąd diody. Pomiędzy jednym a drugim zaciskiem znajduje się tylko rezystor. Do prawidłowego działania wymagany jest stan niskiej rezystancji...
witam jeżeli to masz silnik C360 a alternator z np formuły to troche rozbieżne masz obroty.musisz przede wszystkim dobrac przełożenia.orginalnie w c360 byly pradnice wiec mysle ze masz przerobione na alternator. ale najpierw sprawdz regulator a pozniej sprawdz czy nie maszs jakiegoś prądu upływu wylacz wszystko wstaw wózek na parking i podłącz A pod...
Poszukaj alternatora o zbliżonej mocy i będziesz miał od razu załatwiony problem napięcia wyjściowego. Można samemu wykonać regulator zapewniający w takim układzie te 13,8V. Jedyne co trzeba będzie przerobić to zwiększyć przekładnię bo alternator potrzebuje dużych obrotów.
Alternator jest sześciodidoowy. Ale regulator napięcia jest już do niego dopasowany. Przewodu ~ nie izolujesz, a po prostu odkręcasz od zacisku na alternatorze. Zostaje niewykorzystany. Nie wiem, który jest dolny, który górny. Ja lecę po oznaczeniach. Swoją drogą, to te alternatory można przerobić na dziewięciodiodowe i zastosować regulator napięcia...
Nie da się tak po prostu zwiększyć prądu ładowania że alternator ma ładować 20A. W tej sprawie trzeba się kierować napięciem ładowania aby alternator podnosił napięcie akumulatora do wartości o 20 % większej niż napięcie znamionowe akumulatora a prąd ładowania zmienia się proporcjonalnie do obciążenia. Jeżeli alternator jest obcowzbudny zalecam przerobić...
W przypadku alternatora jest to niewykonalne. Minus jest na stałe połączony z obudową Oryginalny regulator i tak wywalasz. Zostaje ci mostek diodowy i on faktycznie jest połączony z obudową najczęściej za pomocą śruby. Można to połączenie odizolować i wstawić konektory oczkowe (przedzielone podkładką izolującą). Między nie bocznik i już masz prosty...
Nie lepiej było to przerobić na trójfazowy alternator, jak w typowym motocyklu? I zastosować typową aplikację regulatora napięcia stratnego wtedy.
Lepiej przerobić na regulator z 126p/Polonez.O oczku za 0,50PLN nie wspomnę.
Chyba 9 diod ale dokładnie nie wiem. Mysłałem nad regulatorem np. z malucha ale podobno trzeba coś przerobić w alternatorze z tymi diodami a nie mam wiedzy w tym temacie.
UWAGA ! Wałek jak smok : http://allegro.pl/item248474955_pradnica... Jest to zwykly alternator do tego nie przerobiony .... Widac tam nawet konektory idace do regulatora napiecia .. Zreszta nie bede tego komentowal..... Pracowalem przy naprawie alternatorów to wiem.[/b]
Od poloneza diesla (XUD9) sie nie nada,bo Valeo A13N95 stosowane w Polonezie jest 9-cio diodowy,w renault 6-cio. Dało by się to przerobić,ale czy to sie opłaca?
Czy może posiada ktoś schemat obwodu ładowania akumulatora do trabanta. Przerobiłem instalację na 12V. Alternator i regulator napięcia wziąłem z poloneza, ale niestety umieszczony jest on w takim miejscu że zalewa go woda pomimo zastosowania osłon. Alternator w takich warunkach pracy nie działa zbyt długo i siada. Czy macie może jakieś fotki oryginalnego...
Witam Mam pytanie takie jak kolega wyżej chcę przerobić instalacje w starze 28 . Wiem ze oprócz wymiany żarówek, regulatora napięcia, przekaźników ,alternatora, zegarów i trzeba też przerobić rozruch na 24 v i tego właśnie nie ogarniam patrze i nie ogarniam jak to zrobić zaznaczam ze wchodzą 4 przewody na ten włącznik i ie wiem gdzie idą (2 czerwone...
Przede wszystkim sprawdź stan techniczny alternatora - pierścienie ślizgowe, czy nie ma uszkodzeń uzwojeń, mostka. Popraw okablowanie. Najlepiej poprowadź nowe akumulator - alternator i porządną masę. Potem zastosuj regulator elektroniczny dla konkretnego typu alternatora. I lepiej załóż dziwięciodiodowy lub przerób ten, by wyeliminować przekaźnik lampki...
Witam. Zastanawiam sie czy jest możliwe podwyższenie napięcia w alternatorze samochodowym z 14V do około 17v? Jest to typowy alternator bosch. Wydaje mi sie, ze trzeba przerobić regulator napięcia tylko co i jak to nie mam pojęcia. Jak możecie mi udzielić jakichkolwiek informacji i porad na ten temat to byłbym wdzieczny! Dzieki z góry i pozdrawiam!
Ten alternator można bardzo łatwo przerobić na samowzbudny, zastosować regulator od poloneza i kontrolkę ładowania. Robiłem coś takiego i pracuje już 15 lat w ciągniku. Trzeba zamontować trzy diody 1A i w ten sposób utworzyć wyjście nr 15. Nawet alternatora nie trzeba rozbierać do takiej przeróbki.
Na mój gust to nie wiemy czym dysponujemy. Alternator owszem ale co regulatora gorzej. Czy chodzi o regulator (elektroniczny) zewnętrzny czy też o wewnętrzny? Jeśli mowa o wewnętrznym to oczywiście nie bowiem należałoby przerobić układ wewnętrzny. Ale dla ciągnika nie ma większego znaczenia wielkość regulatora więc ten elektromechaniczny też można użyć....
możesz zastosować elektroniczny regulator od Dużego Fiata / Poloneza / Żuka. on jest zewnętrzny, jego się po prostu wpina do szczotek wzbudzenia (67) i plus po kluczyku (15) i trzeba go przykręcić gdzieś gdzie jest masa (do blachy) i tyle Nie może. Zobacz jak to wygląda. Chociaż jak przerobisz i tylko szczotki zostawisz.😋
Motocykl posiada elektrostarter i akumulator, czy tylko i wyłącznie kopstarter? To jest oryginalne EC, czy SM, czy może EC przerobione na SM? W zależności od wersji i od tego czy pojazd posiada rozrusznik elektryczny zależy też jaką posiada instalację elektryczną, alternator i regulator napięcia, a czasem także i moduł zapłonowy. Stator wygląda na wersję...
Nie zniechęcajcie lLeszka147... Gość który używa roweru z mojego projektu ładuje sobie tym telefon a czasem podłącza coś poważniejszego bo na wyjściu ma 500W 230V. Nie robi tego z oszczędności ale dla zdrowia. Gdyby przeliczyć te pieniądze jakie wydał na rower to starczyło by mu pewnie na ładowanie do końca życia ale zdrowie - bezcenne. To po prostu...
mam alternator nie wiem jaka firma wyjąłem go ze skody 105 wraz z regulatorem. regulator ma dwa wyjscia oznaczone 15 i 67 a alternator ma oznaczenia wyjść: B+, W, R i T. szukałem w podobnych tematach ale nie znalazłem nigdzie oznaczeń tego alternatora i nie wiem jak go podłączyć. W instalacji elektrycznej gdzie była wcześniej prądnica są dwa kable do...
Poszukuję schematu instalacji elektrycznej Cóś mi się sknociło i nie mam ładowania, wcze sniej elektryk "przerabiał" alternator po uszkodzeniu regulatora napięcia. Po "przerobieniu" i założeniu regulatora napięcia od poloneza ładowanie było, ale cały czas świeciła kontrolka brak ładowania. W tej chwili świeci, ale ładowania faktycznie nie ma :) Pozdrawiam
https://obrazki.elektroda.pl/6261685200_... https://obrazki.elektroda.pl/5466414600_... Witam, niedawno kupiłem traktorek Ransomes motor triple i elektryka była do roboty, bo była lekko rozwalona (kable pourywane i brak izolacji). Robiłem wiązkę od nowa, ale okazało się, że była przerobiona, bo regulator napięcia ma...
Zapomnij o puszkach! Weź regulator do 9d. Nie wiem skąd to głupie rozróżnienie. Z resztą przerobienie prostownika na 9d to tylko dołożenie trzech diod za 60gr i wywalenie tego idiotycznego przekaźnika lampki ładowania + minimalne zmiany w instalacji. Wg. mnie trzeba i tak to zrobić. Jawa ma całkiem fajny alternator, ale osprzęt do niego oraz instalacja...
Koncentrujecie się na pracy regulatora tyrystorowego zamiast najpierw pomyśleć, jak zaprojektować transformator... A to prowadzi prosto w maliny. I druga sprawa. A jak myślicie, alternator nie generuje przepięć o amplitudzie rzędu 20 V? Bursty nie są specjalnie groźne - kwestia konstrukcji. Alternator samochodowy po utracie sterowania i przy obrotach...
(at)rico37p całkowicie Cię popieram. Co do problemu to tak jak koledzy pisali przyczyny mogą być dwie: uszkodzony regulator lub spadki napięcia w obwodzie wzbudzania, przez co regulator błędnie "odczytuje" napięcie w instalacji. Ja proponuję zamontować 3 diody 1N4007 i przerobić alternator na 9-cio diodowy. Wtedy nawet na mechanicznym regulatorze powinien...
Nie chcę przerabiać na alternator. Przerobiłbyś na alternator, miałbyś spokój na lata. I nadmiar prądu, zamiast deficytu. Podpowie mi ktoś w czym może być problem Ja tam bym próbował regulator napięcia skalibrować na nowo - po 40 czy 50 latach od wyprodukowania sprężyny mogły osłabnąć.
Miałem podobny kłopot w Sienie, padały alternatory pękał stojan wirnik ocierał do tego stopnie że był koniec jazdy, do czasu jak Magnetti podobny z Nissana założyłem trzeba tylko przerobić naciąg i problemy minęły.
Możesz spróbować zastosować schemat ktory posiadam Jest to regulator do pradnicy 3fazowej 450 Watt, ale na 12 volt, ale mysle ze mozesz go przerobić zmieniając tylko diody zenera na wyzsze napiecie Jesli nadal potrzbujesz to kontakt na maila suzukirf900(at)interia.pl
Dokładnie za duży spadek napęicia - tu jest opisane jak przystosować DC/DC do motocykla http://www.dei.unipd.it/~pel/Articoli/19... Trzeba wprowadzić m.in. wstępną stabilizację sterownika i kontrolować prąd wyjściowy max. Czyli teoretycznie dało by radę przerobić jakiś gotowy zasilacz, np. laptop/drukarka
Czujnik podany przeze mnie, jest dedykowany tylko do kontrolki. Nie nadaje się do wskaźnika wskazówkowego. Sam miernik jest na 12V. Z tym problemem się już uporałem.... Mam pytanie, czy ktoś orientuje się gdzie mogę kupić rozrusznik do tego silnika, ale na napięcie 12VDC? Chcę przerobić instalacje właśnie na to napięcie. Alternator jak i regulator napięcia...
Tylko właśnie teraz mam dylemat bo zacznę od kupienia regulatora, później przerobienie i dołożenie diod i nie wiem czy nie lepiej kupić inny alternator i mieć spokój.. mógłbym może znajomych zapytać o alternatory od ciężarówek albo autobusów i coś by się znalazło pewnie w okolicy 100-150 zł. Obawiam sie, że i tak może się nie obejść bez wymiany silnika...
Dawno, dawno temu, gdy słowo homologacja znane u nas nie było ;-) a wprowadzono obowiązek jazdy na światłach zimą montowałem w maluszkach z prądnicami przekaźnik przełączający żarówki w szereg. Tylko jeden klient mówił, że zwrócono mu uwagę na słabe światła. Bilans energetyczny tych autek znacznie zaś się poprawiał. Dziś przy pojazdach z alternatorami...
Nie da się tama wlepić alternatora z wersji 12V - całkowicie inne silniki. Dorabiać, przerabiać itp - koszty zjedzą. Ustawić prawidłowo regulator napięcia, żeby ładował do tych 7.2V, polikwidować spadki napięcia w instalacji, nowe szczotki prądnicy. Jedynie sensowne wydaje się być przerobienie zapłonu z konwencjonalnego, na bezstykowy - sterowany np....
Jaki typ alternatora masz w tym nowym silniku? Przypuszczam że uzwojenie jednofazowe, ale bez połączenia z masą (wyprowadzone "dwie fazy"). Nie będzie to działać z oryginalnym regulatorem napięcia. Masz dwie opcje. 1. Przełożyć cały alternator od starego silnika (koło magnesowe i stator), przy czym nie wszystkie części od obecnych chińczyków pasują...
Prądnice można przerobić z jednego typu na drugi zamiast kupować regulator. Wystarczy zmienić połączenie w środku prądnicy(robiłem tak wielokrotnie i działa) ale bardzo polecam założenie alternatora, ponieważ ładuje akumulator już od małych obrotów.
Przybliżony wzór na moc turbiny wodnej: P[kW]=9,81*H[m]*Q[m3/s]*n(sprawność turbiny) Przy sprawności turbiny 0,8 moc jaką możesz uzyskać na wale przy Twoich parametrach to około 117W. Tylko że sprawność 0,8 mają turbiny z prawdziwego zdarzenia, koła wodne zdecydowanie mniej (jak poszukasz to coś na pewno znajdziesz). Do tego dochodzi jeszcze sprawność...
Napięcie mierzone względem masy a + Akumulatora jest o 0,3V mniejsze jak na alternatorze. Mam przerobiony drugi regulator, gdzie mam możliwość regulacji napięcia. Mogę ustawić napięcie na 14,4V ale przy włączeniu np. świateł spada na 13,8V a na wolnych na owe 12,9 więc problem jest ten sam. Wygląda to tak jak by alternator nie wydalał prądowo. W innych...
,,silnik 3fazowy'' to dość szeroki pojęcie. Lepszy był by alternator samochodowy (3 faz prądnica prądu zmiennego + prostownik 3 fazowy + regulator)
Możesz przerobić instalację tak, że ten przewód referencyjny z regulatora będzie się łączył bezpośrednio z akumulatorem, ale przez przekaźnik załączany plusem po stacyjce. Przerobiłem tak kilka japonskich motocykli i od lat wszystko gra
Witam elektrit! może masz pomysł jak przerobić zwykły regulator lub co można ewentualnie w to miejsce wstawić aby spełniało tą funkcję tak jak należy. Dla mnie alternator może robić się fioletowy, tylko niech daje cały czas te odpowiednie napięcie. Pozdro.
Miałoby to sens tylko w jednym wypadku: 126 ma dużą odległość alternator-akumulator i cała reszta instalacji, z czego wynikają spore straty napięcia, i gdyby Kolega zamierzał poingerować w wysokość podawanego napięcia. Wówczas owszem, regulator od Poloneza - ale mechaniczny z możliwością regulacji. To rozwiązanie zaś nie ma najmniejszego sensu: oba...
Witam. Mam alternator 24V, który jest sterowany masą. (minus to masa samochodu) Szczotki są odizolowanie od obudowy i podłączone do zacisków 54 i DF. Chciałbym układ przerobić na sterowanie "+" Czy jeśli do 54 podłączę do masy a DF przez mechaniczny regulator do plusa to wszystko będzie oki?
W tuningowym silniku masz alternator na światła z akumulatora, a w pojeździe światła ze silnika. Tak nie zadziała. Musisz przełożyć cały alternator (koło magnesowe, stator, a nawet i pokrywę zapłonu) albo przerobić pół instalacji na inny regulator i światła z akumulatora.
Przekładnia pasowa ma największe opory ze wszystkich znanych mi przekładni. przerobić jakiś silnik bo ma dłuższy rdzeń Nie tylko. Ważna jest również średnica, im większa tym bardziej stroma jest charakterystyka SEM w funkcji obrotów. Oznacza to, że wysokie napięcia są osiągalne przy niższych obrotach. Ale to co uzyskałeś też jest fajną bazą do budowy...
Kup przetwornice obniżającą 5a ustaw 14,1V na wyjściu, koszt taki sam jak regulatora alternatora. Dzieki, jutro będe ją miał. Panel już mam ale nie da sie go przerobić jednak. Jeszcze w sumie jedna rzecz, czy są jakieś układy kontrolujące ładowanie aby wstawić między przetwornicą a akumulatorem ?
Witam. W nawiązaniu do https://obrazki.elektroda.pl/8664065100_... Cała rzecz polega na oszukaniu regulatora napięcia co do mierzonej przez niego wartości napięcia wyjściowego alternatora. Oczywiście, regulator mierzy to napięcie klasycznie, między masą (minusem) a wyjściem B+ (ładowanie akumulatora). Żeby go oszukać, należy ujemny...
Pewnie musiał byś wymienić mostek prostowniczy z diodami wzbudzenia i dać inny regulator , Wyprowadzić inaczej przewody , włączyć w to kontrolkę . Możesz też zbudować generator fali prostokątnej ( nie pamiętam jakie wypełnienie i częstotliwość ) wlutować go przed regulatorem i będzie działać . Ja wolał bym przerobić na ( normalny ) a nie ( PD)
Próbował ktoś może założyć regulator elektroniczny od ciężarówki? wmontowanie diód wzbudzenia to żaden problem jest dużo miejsca. Można albo dokupić elektroniczny do alternatora 6 diodowego albo przerobić go na 9 diod. Tylko w takim przypadku nie można mieć lampki ładowania, trzeba zainstalować amperomierz, jak w starych samochodach. Oczywiście że...
silnik przerobić alternatora przerobić regulator temperatura regulator regulator alternatora schemat
schemat kuchni mastercook limit polaczen tomtom traffic
samsung ue43au7172 hannspree hsg1232
Audi A4 B8 2.0 TDI CGLC – status 0010 w VCDS, interpretacja i typowe usterki Ford Mondeo MK3 TDCi – przerywanie silnika 2500-3500 rpm, biało-szary dym, wtryski Delphi