Zakładając "alternator" regulator mimo wszystko będzie nadwyżkę "energii" zwierał do masy. Tak zostało to zaprojektowane. W przypadku oryginalnej instalacji rezystor służy do obciążania cewki/regulatora, aby nie było skoków napięć.
I plus i minus, w zależności od rozwiązania. :) C-330M miało fabryczne rozwiązanie z - na masie. Przerobione C-330 z alternatorem zamiast prądnica też tak będzie. Ale wątpię że ma przerobiony skoro pyta się o prosta elektrykę.
Każdy asynchron może być generatorem, wystarczy przyjrzeć się ch-ce. Musisz "dopędzić" taki silnik ponad zero poślizgu i już masz generator. Częstotliwość jest stała ponieważ sieć jest sztywna. A kondziolki służą do mocy biernej. Tak jak napisał Jerzy Bartnicki żeby dawał prąd sam z siebie to się nie da, można też przerobić silnik wg Marek-Pe - będziesz...
Mam małe pytanko odnośnie nowego wirnika. Chce przerobić alternator z opla na małą prądnice i muszę wykonać nowy wirnik . Czy można zrobić wirnik z aluminium , bo z tego co widzę to każdy robi ze stali ??
Cześć wszystkim , jak już wcześniej pisałem mam zamiar przerobić alternator na prądnice , z magnesami na wirniku. Zastanawiam się jakie są możliwe sposoby podłączenia . Z tego stojana są wyprowadzone cztery przewody czwarty przewód łączy chyba trzy fazy. Dodam że nie posiadam mostka . Jest to alternator marki NIPON
na co Ci w tych czasach prądnica... przerób mocowanie pod alternator np. od dużego fiata lub poloneza. przewód od kontrolki pociągnij tylko bezpośrednio pod deskę zagarów
12V to zwykły alternator samochodowy za 50-100 zł ze szrotu.
JESIOTR1 No tak zgodze się, ale czy nie uważasz że akumulatory są bardzo drogie i potrafią bardzo mało tej energi przechować szczerze mówiąc, czy nie lepiej potrudzić się na przetworzeniem tego prądu prosto z przerobionych alternatorów, na prądnice z magnesami stałymi. Co wydaje mi się bardziej oszczędne i nie zanieczyszczające środowiska, bo co zrobić...
K3048 sorki ale w trabancie jest alternator ,nie prądnica (jest na 12V przerobiony) czy do alternatora też coś dać??
Najtańszym rozwiązaniem jest jednak gotowa pradnica. I nie z magnesami trwalymi a obcowzbudna. Ale przecież wiatru albo masz pod dostatkiem albo nie ma sensu budowa wiatrowni. Jak masz pod dostatkiem. To sprawność jest mniej istotną sprawą. Weź taki alternator od ciężarówki. Kilowatogodzin można urwać a kupić za kilkadziesiąt złotych.
kolego zależy jaki alternator od poloneza (w starych modelach były takie z osobnym regulatorem przykreconym do nadwozia a w nowszych regulator był przykrecony/zespolony z alternatorem (tylko sie upewniam) to po pierwsze a po drugie czy przypadkiem w c330 nie masz + na masie??? bo wtedy trzeba przerobić kilka rzeczy. a prądnice to sie tak sprawdza że...
Pamiętajcie wiara czyni cuda :) A co myślicie o kupieniu dwóch tłoków chińskich lub z wsk,mz(wyjdzie to taniej niż u tokarza czy odlaniu sobie). Dobraniu odpowiednich rurek i mamy cylinder gotowy, i stworzeniu dwucylindrowej maszyny Myślę czy by nie można użyć takiego przerobionego alternatora na prądnice wolnoobrotową wtedy nawet niewielki silnik mógł...
powodzenia!
śledzę ten post i widzę, że zbacza nie w tym kierunku Warto jeszcze dodać, że wielu konstruktorów amatorów sugeruje się różnymi "lewymi" filmikami z youtube'a, na których ktoś pokazuje, jak przerobił np alternator samochodowy na "prądnicę 12V 8000W". Na YT pełno teraz takich "magicznych filmów". Niestety większość takich filmów to są sprytnie spreparowane...
powerm: Od kiedy alternator jest w stanie pociągnąć samochód i czy podłączałes kiedyś alternator pod napięcie? Bo alternator to prądnica trójfazowa z prostownikiem w jednej obudowie. I jeśli nie przerobisz alternatora dość poważnie: wymontowanie diód i zastosowanie trójfazowego falownika, to za cholere nie ruszy to jako silnik. Myslałeś chyba o rozruszniku....
A elektryka maluchowska to między innymi i alternator? Chociaż niektórzy piszą, że mają prądnicę... Odpowiadam jeszcze raz: nigdzie. Albowiem nie wolno odpinać alternatora od akumulatora aby zasilać same światła z alternatora bez udziału akumulatora w czasie pracy silnika np. pierwsze lepsze źródło: http://corsa-b.cba.pl/alter.htm, ponadto w razie zwarcia...
Witam. Chyba jest to silnik indukcyjny jednofazowy stosowany dawniej w pralkach. Chcąc go przerobić na prądnicę należałoby przekonstruować wirnik aby wytwarzał pole magnetyczne jak w alternatorze. Można przerobić ale jest to nieopłacalne. Pozdrawiam.
Mam w związku z tym pytanie czy po przerobieniu prądnicy czy alternatora (nie wiem co tam jest) i tych wszystkich regulatorów i prostowników zmieści sie to w obudowie cartera i czy będzie na tyle silne aby ładowac akumulator i zasilać sprzęt ? Czy moc silnika ma na to wpływ i wysokośc obrotów ? Pytam bo grzebiemy czasem z kolegą w takich.
No to potrzebne ci tylko dwa przewody. Jeden przewód wychodzi od zacisku 15/54 stacyjki następnie idzie do kontrolki ładowania, z niej leci do zacisku 16 regulatora prądnicy i dalej na złącze w prądnicy i to jego podłączasz do złącza D+ alternatora. Dwa pozostałe przewody od prądnicy możesz usunąć. Drugi przewód dajesz od plusa akumulatora do złącza...
Jeśli jest to alternator to jest to w praktyce nie mozliwe. Alternator to trójfazowa prądnica prądu zmiennego z odpowiednim układem prostowników. Gdyby była to zwykła prądnica prądu stałego to.. owszem - teorwtycznie - byłoby to możliwe.. ale tylko teoretycznie.
Mam zamiar zrobić rower w którym tylne koło będzie podczepione do jakigoś paska ni i do prądnicy . W ten sposób chce napedałować sobie ciepłą wodę tylko nie wiem czy wziąć alternator czy silnik i jakiej grzałki urzyć !!
Prądnice można przerobić z jednego typu na drugi zamiast kupować regulator. Wystarczy zmienić połączenie w środku prądnicy(robiłem tak wielokrotnie i działa) ale bardzo polecam założenie alternatora, ponieważ ładuje akumulator już od małych obrotów.
Posiadam taki silnik ma on 24 żłobki chciałbym przerobić go na prądnice Jak chcesz mogę ci wysłać w zamian alternator. Czym chcesz to napędzać?
Ja bym proponował silniki krokowe . Malutkie obroty duża wydajność prądowa . A alternator to uuu sprawność na poziomie 45 %
Witam, posiadam stary rosyjski alternator R306 i chcę go przerobić na generator elektrowni wiatrowej. Mogę podesłać foto uzwojenia i rotoru Pytanie czy taka konstrukcja się nadaje do tego?
Silnik klatkowy nie da się przerobić na prądnice. Musiałbyś z wirnika zrobić wirójący magnes lub elektromagnes. Zobacz jak zbudowany jest alternator samochodowy.
Kolego nie bardzo się zgodzę z tym co twierdzisz, gdyż nie wiemy co to za maluch i czy ma alternator. Maluchy z prądnicami już dawno przerobili na żyletki. Albo wiaderka.
Ja myślałem o uzbrojeniu alternatora zamiast uzwojenia wzbudzenia neodymowym toroidem. Praca oczywiście jako silniko-prądnica.
Można przerobić instalację wyrzucając wiązkę od prądnicy, na następnie dołożyć przewód alternator-rozrusznik i przewód do kontrolki, o ile to jest alternator z wbudowanym regulatorem. Można i też wykorzystać istniejącą wiązkę od prądnicy do podłączenia alternatora, tylko że wówczas prąd ma dłuższą drogę przez przewód od stacyjki (tak jak w ciągnikach...
Nie odpuszczaj, nie miałem zamiaru Cię zniechęcać, stawiaj wiatrak, a samą prądnicę to potem wykombinujesz. Jest tyle możliwości, silniki DC, amerykanki, przerobione alternatory z wirnikiem na magnesach stałych...
Witam Na początku napisze że jestem amatorem i nie jestem żadnym elektrykiem. Naszło mnie żeby zrobić z silnika prądnice to wiatraka na działkę. Pierwsza próba była na alternatorze ale się nie udało duża wyciągnąć. Teraz chciałbym spróbować to samo z silnikiem. Chciałbym podpytać o wasze doświadczenia, może ktoś miał już podobny i coś udało mu się sensownego...
,,silnik 3fazowy'' to dość szeroki pojęcie. Lepszy był by alternator samochodowy (3 faz prądnica prądu zmiennego + prostownik 3 fazowy + regulator)
mam alternator nie wiem jaka firma wyjąłem go ze skody 105 wraz z regulatorem. regulator ma dwa wyjscia oznaczone 15 i 67 a alternator ma oznaczenia wyjść: B+, W, R i T. szukałem w podobnych tematach ale nie znalazłem nigdzie oznaczeń tego alternatora i nie wiem jak go podłączyć. W instalacji elektrycznej gdzie była wcześniej prądnica są dwa kable do...
Prądnica w junaku jest pod deklem i nie widać, że jest to (toto z aukcji) zupełnie inne urządzenie. Zakrywasz dekiel i nadal oryginał. U Ciebie prądnica jest na wierzchu i upierając się przy oryginalnym wyglądzie, ciężko będzie przerobić ją na alternator. Nikt nie twierdzi że się nie da, ale z prądnicy zostanie właściwie tylko tuleja obudowy...
Kupić jakikolwiek samochód z lat 70 z zapłonem przerywaczowym, a do niego lampowe radio Berlin albo Żerań z przetwornicą wibratorową. Wtedy nie staszne ci będa suborbitalne wybuchy jądrowe emitujace EMP, broń elektromagnetyczna albo mikrofalowe ,,stopery" samochodów uzywane przez amerykanską policję. (Nawiasem, ciekawe, czy polska Policja już takowe...
Trzecią ręką? Tylko rower by sprawę załatwił. Łatwiej przerobić prądnicę ręczną na nożną niż zbudować koło zamachowe. Zamiast koła z chomikiem można też zbudować duże koło z tygrysem bengalskim, wytworzy więcej energii. ;)
Hmnnn o ile to nie jest okaz kolekcjonerski to może było by szybciej i prościej przerobić na alternator tego stara. Na złomie można łatwo i stosunkowo tanio dorwać całe komplety altek + oryginalny regulator napięcia. Trzeba by było tylko z płaskownika jakiś uchwyt wyprofilować i przymocowac w miejsce prądnicy, no i oczywiście aku odwrócić żeby (-) była...
Muszę cię zmartwić, silnik posiada instalację z mało wydajną prądnicą stosowaną w tanich wodzidłach. A twój Daelim posiada instalację przystosowana do mocniejszego alternatora. Nijak to nie będzie pasowało. Musisz przerobić, albo silnik, albo instalację. Decyzja zależy od dostępności części (czy silnik był w wersji z alternatorem) i czy zależy ci na...
A jak przerobić taki alternator na turbinę?
To ma być alternator samochodowy moc od 60 do 100 amper Jak wiadomo ma służyć za prądnice do zasilania grzałek przerobionych na odpowiednie napięcie . Pięknie by było gdybym osiągnął ok70V i 70A a nawet większe napięcie ok110V i wiąże się z wytrzymałością czy nie będzie się grzał . Nigdzie nie są podane dane jakie napięcie max na wirnik można dać. Będę...
Dlaczego uparłeś się na tą wiertarkę? To nie jest zbyt dobre rozwiązanie, lepiej zastosować alternator lub prądnicę samochodową. Jeżeli chodzi o wiertarkę, to połącz stojan równolegle do wirnika, powinna się wzbudzić.
Prądnica czy alternator? Zimą może być troszke problem, ja przerobiłem sobie odprężnik tak że mam dźwignię w kabinie :) Nie ryzykowałem bo często używam zimą do odśnieżania wiec gdy przyszedł czas wymiany aku. kupiłem dwa 6V. :) 12V ma te niecałe 900A jeden a przy zastosowaniu 6V jeden ma 900A razy 2.
regulator od prądnicy nie nadaje się do alternatora. w C-330 jest plus na obudowie!!! więc musisz mieć "przerobiony'' alternator
Kolego . Tu jest zastosowana prądnica, nie alternator. Regulator ma zaciski; -19 zasilanie (+) z akumulatora, a raczej z amperomierza -18 wzbudzenie prądnicy -16 wyjście napięcia z prądnicy. Jeżeli przewody OK, to można teoretycznie sprawdzić działanie prądnicy w samochodzie. W ten sposób jeżeli prądnica sprawna, wyjdzie że regulator należy sprawdzić....
Na "Alle..." jest sporo ofert gotowych zestawów "elektrowni wiatrowych", które są tańsze, niż komplet magnesów do amerykanki - ludzie się pozbywają, bo ich to rozczarowało (nie przyznają się do swojej łatwowierności, że będą mieli już stale prąd za darmo). W cenie poniżej 100,- złotych kupisz gotowy sprawny alternator. Ale rozumiem, że gotowe Cię nie...
dlatego zrezygnowałem z pomysłu z alternatorem, widziałem kiedyś na elektrodzie projekty z zastosowaniem jako prądnicy przerobionego silnika od starej pralki. Może w tym kierunku powinieneś szukać rozwiązania. Ja chwilowo z moim projektem stoję w miejscu :-(
Wykorzystać mógłbyś tylko stojan. Wirnik musiałby być zbudowany z magnesów - kolejno bieguny N-S-N-S-N-S.... albo być odpowiednio uzwojony i zasilany prądem wzbudzenia. Poszukaj opisu alternatora od samochodu - zobacz, jak zrobiony i podłączony jest wirnik. Wmak
Alternator jest sześciodidoowy. Ale regulator napięcia jest już do niego dopasowany. Przewodu ~ nie izolujesz, a po prostu odkręcasz od zacisku na alternatorze. Zostaje niewykorzystany. Nie wiem, który jest dolny, który górny. Ja lecę po oznaczeniach. Swoją drogą, to te alternatory można przerobić na dziewięciodiodowe i zastosować regulator napięcia...
Jak chcesz zwiększyć moc prądnicy . To pomyśl o silniejszych magnesach na wirniku.Diody prostownicze powinny mieć radiatory do chłodzenia. Poza tym problem przeładowanie ak. To do tego możesz zastosować prosty regulowany stabilizator choćby LM350.Koniecznie na radiatorze . Lub dwa równolegle. Ostatecznie kilka stabilizatorów równolegle typu 7815. 15...
Dzięki za odpowiedź. Nie mam wiatraka tylko koło wodne. [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=... Przekładnia daje na alternator 1500 z kawałkiem. Nawet to ładuje akumulator. Z ups-a raczej nie zrezygnuje, on ma sinusa czystego. Taka przetwornica to sporo kasy. Mam silnik 1kW, 3f. Czytam jak go przerobić na prądnice. Pewnie zmniejszy...
(at)lukaszk Potrzebuję prądnice do max 5 (6)kw i potrzebuję wybrać silnik. Silnik spalinowy min obr to 800 średnia praca to w przedziale 1200-1500 obr - przy tej prędkości uzyskuje moc 55Nm a max to 2200 obr. Potrzebuję dobrać silnik 4-5 kw / 950 lub 1450 obr. Silniki niskoobrotowe to są duże silniki (50-62 kg) w stosunku do silnika 4 kw /2700obr. Praca...
oblachowania nie trzeba wymieniac. ja nie wymienialem. trzeba tylko coś niewiele przerobić - ale już niepamiętam co - chyba uciąć jakieś szpilki, czy wywiercić jakiś otwór. w każdym razie 5 min roboty przy uzyciu standardowych narzędzi.
Możesz przecież przezwoić chinską prądnice na niższe napięcie (grubszym, przyzwoitym drutem miedzianym) i dołozyć do niej odpowiednio większej wartości kondensator wzbudzenia, oraz spory mostek Greatza. 60-70 woltów i 30 amperów uzyskasz bez problemu. Poza tym, zobacz w TDM Electronic, piękne generatory 24 V 12 A, z wbudowanymi akumulatorami żelowymi....
"czy do stworzenia amatorskiej elektrowni wiatrowej lepszy jest alternator czy pradnica" - podaj typ - wymiary turbiny wiatrowej, sposób regulacji prędkości, rodzaj i przełożenie przekładni, zakładane warunki wiatrowe w miejscu usytuowania wiatraka, napisz czy kcesz prądnicę, alternator przerabiać czy nie. Więcej na: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic27...
Przerobił bym to po nowemu dając "+" na masę i alternator samochodowy zamiast prądnicy z regulatorem.
Witam. Na jednym forum motocyklowym przeczytałem, iż istnieje możliwość takiej przeróbki prądnicy np. od malucha , aby służyła jednocześnie jako rozrusznik. Moje pytanko: = czy rzeczywiście jest to możliwe? = oraz czy do takiej przeróbki musi być użyta prądnica czy może być to również alternator? Jeśli taka opcja jest możliwa prosiłbym chociaż o krótki...
Regulator masz dobry ale potrzebujesz prostownik tzw. 9D. Wszystkie jawy jak się orientuję mają układ ładowania z prostownikiem 6D. W Twoim przypadku jeśli rzeczywiście masz tam alternator a nie prądnicę prądu stałego masz dwa wyjścia: 1. Kupić inny regulator 2. Przerobić nieco prostownik i instalację wzbudzenia. 2a. Zapytać owego gościa na forum jawacz...
No to opis konkretnie, co mas przerobione. Silnik ma już alternator zamiast prądnicy. Układ 12v czy 24V. Czysto wojskowe stary miały ekranowane instalacje a ty, co masz?
Witam, jestem szczęśliwym posiadaczem motocykla Mińsk, właśnie niedawno padło mi w nim całe ładowanie akumulatora, wysiadł moduł stabilizujący napięcie, co się okazało jest on praktycznie już nieosiągalny. W związku z tym chciałbym przerobić instalację w taki sposób aby cały prąd z prądnicy szedł na ładowanie akumulatora i dopiero stąd na wszystkie...
Tak myślałem. Czyli rozumiem że prądnice są droższe bo łatwiej jest je napędzić Nie rób nadinterpretacji, napisałem że nieobciążona prądnica pobiera niewiele mocy (mechanicznej) w porównaniu do obciążonej (prądnicy asynchronicznej z silnika to też dotyczy) i dlatego da się to napędzić wiertarką, nie pytałeś o elektrownie wiatrową. Wyciąganie wniosków...
Układ ładowania, zasada działania i to jak ma być podłączony alternator jest taki sam. Trzeba tylko troszkę ruszyć głową odpowiednio przerobić instalacje w ciągniku bo ta od prądnicy to co innego tak samo w zetorze jak i c330, 360 czy też jaki kolwiek inny :) Ale mogę się mylić bo w zetorze to jeszcze nie przerabiałem i nie wiem jak tam jest dokładnie,...
Cześć. Nie wiem w sumie sam, czy mam problem, czy jednak nie, dlatego chciałbym skonsultować to z kimś, kto się na tym zna. Wydaje mi się, że w moim Ursusie C360 3P, słabo świecą przednie światła. To światło jest takie bardziej pomarańczowe niż białe. Ciągnik posiada alternator, nie prądnice. Ładowanie mierzone na zaciskach akumulatora jest prawidłowe,...
a orientujesz sie może w cenach takich prądnic czy oprócz takiej prądnicy nie są potrzebne jakies regolatory napiecia. Dodano po 7 a odnosnie alternator zamiezalem przerobić go aby wirnik obrcał sie w jedną stronę a obudowa w druga wyeliminowało by to stosowanie przekładni
Tak jak pisali przedmówcy, z tego wiatraczka ogrodowego nie wydusisz żadnego prądu! Łopaty nie są dostosowane do odebrania odpowiedniej mocy z wiatru. Jeśli chcesz ukraść coś z wiatru to radzę zapoznać się z stroną http://www.wiatraki.memu.pl/ lub zobaczyć moją amatorską konstrukcję http://www.manio95.elektroda.eu/wiatrak-... w której...
A gdyby to jednak przerobić na cos współczesnego np mostek trójfazowy i przetwornica stepdown 300W ustawiona na 14V? One maja chyba nawet ogranicznik prądu. Mostek jakieś 15zl przetwornica 30 , tylko jak to dynamo jest nawinięte? Ten schemat z przełącznikiem świateł sugerowałby że są tam dwa uzwojenia o różnej mocy. Nie pójdzie z dymem przy wykorzystaniu...
Zgodzę się z kolegą, tylko chyba troszkę się nie zrozumieliśmy, pewnie ja źle wytłumaczyłem za co przepraszam z góry, chodzi mi nie o obciążenie alternatora by uzyskać ową moc, lecz o dołożenie modułu, np: silnik elektryczny 230V przerobiony na prądnice 230V gdzie na wirniku miał by magnesy neodymowe, i tu dokładniej temat rozwinę by coś takiego skonstruować...
Panowie powiedzcie, jaki motor nadaje się do lasu? Jawa TS 350 czy MZ Trophy 250? Mam zamiar trochę motorek podwyższyć i przerobić go do lasu. Trzeba mi większej mocy, i niskiego spalania. Myślałem nad Jawą, ale podobno sa awaryjne i dużo palą. Trzeba mi, żeby miało mocną prądnice/alternator, bo chcę tam wpakować, te chińskie ksenony z allegro. Na drogę...
Wiam Alternator to jest prądnica trujfazowa synchroniczna dlatego są w nim diody do prostowania prądu, wiec aby to działało jako silnik należy zdemątować diody i zasilić stojan napięciem trujfazowym a wirnik zasilic napięciem stałym(wzbudzenie).
A po co kombinować jak koń pod góre. Sa przecież gotowe regulatory napięcia zawierające od razu w jednej obudowie też mostek prostowniczy 3~. Regulatory tego typu sa stosowane w większości współczesnych motocykli japońskich i nie tylko , z alternatorem samowzbudnym z magnesami trwałymi. Regulacja napięcia polega na obcinaniu części z polówki sinusoidy...
Z Jawą są trzy problemy: 1. Ma alternator, nie wirnik, typowo obcowzbudny. Historyczna konstrukcja, nie tyle samego alternatora co osprzętu bo: a) prostownik jest sześciodiodowy b) ma idiotyczny przekaźnik kontrolki ładowania c) elektroniczny regulator oparty o elementy pobierające dużo prądu i wymagający sporego napięcia do otwarcia tranzystora mocy...
Jak gonisz za mocą to szedłbym w kierunku alternatora. Z tej prądniczki coś tam może wyciśniesz, ale cudów bym sie nie spodziewał. Alternator 150W do urala za niecałe 500zł da sie kupić... Nie chcę od urala, bo musiał bym "ryć" blok a tego nie chcę robić, bo to nieodwracalna zmiana. Jeżeli już miał bym iść w tym kierunku,to wolał bym zlecić wykonanie...
Witam Zadano mi dziś takie pytanie jw. Nie za bardzo wiedziałem jak odpowiedzieć na tak zadane pytanie. Wydaje się , że "wyłamujemy otwarte drzwi", ale niestety nie można kupić tak małej prądnicy nie mówiąc już o alternatorze. Rozrusznik który został "zmodyfikowany" jest od Fiata 126p. Niestety, gdzie to Pan chce zastosować jak mało miejsca. Rozrusznik...
Ja wykorzystałbym tu stary alternator samochodowy jako silnik. Łatwo użyć go w ten sposób nawet niekiedy nie trzeba nic w nim przerabiać. W alternatorze? Wystarczy "tylko" usunąć prostownik i podłączyć zasilanie do uzwojeń przez falownik trójfazowy. Alternator jest prądnicą prądu przemiennego!!! Jeżeli natomiast chodzi Ci o prądnicę prądu stałego,...
Gdybym miał programator i więcej wiedzy zrobiłbym tak (myślę że wrócę kiedyś do tego) Puki co wielkie dzięki autorowi schematu za poświęcenie czasu (z którego wszystko wiem) prawie w załączniku jest ten schemat i na czerwono zaznaczyłem to czego nie ogarniam (co to robi? co to jest ten plus? co to za numerki 12, 3 ? To zaznaczone na zielono to czujnik...
wsk 175 ma coś jakby dynamo nie alternator a diody są dlatego że wydaje prąd przemienny miałem zamiar wstawić alternator na zewnątrz a wolał bym do w miejsce prądnicy planowałem przerobić wirnik na podobę jak ma jak ma ciągnikt-25 posiada on alternator bez szczotek
Mimo iż zapewne mają panowie rację ja nadal nie mogę zapomnieć o tym temacie. Wpadłem na pewien nieciekawy pomysł ale chyba który bedę musiał wykonac aby wkońcu się przekonac, a mianowicie czy z alternatora samochodowego da się zrobić mini elektorwnię wiatrowa, lub jakaś inna prądnica, mam zamiar sam wszystko wykonac własnoręcznie, wszystko zamontuję...
Nie wiem czy macie jakieś przerobione 330tki, ale w normalnej jest + na obudowie i - na kablach, a zasilanie idzie z prądnicy prądu stałego, choć na tą chwilę dużo ludzi zamontowało sobie alternator i sytuacją się zmieniła. (W 330M fabrycznie jest prądnica i chyba już + na obudowie.)
Posiadam silnik 2kw pierscieniowy chce go przerobić na pradnicę samowzbudną do małej elektrowni wiatrowej. Silnik w orginale miał 960 obr/min, i stojan nawiniety na napiecie 220/400v . wyżuciłem uzwojenie wirnika na którym jest 36 żłobków i nawinołem od nowa na wirnik dwa uzwojenia po 250 zw drutem fi 0,8 na jedna i druga połowę, cewki połączyłem szeregowo...
A nie łatwiej byłoby znaleść jakiś stary alternator i go przewinąć, wywalić układ prostujący, podać wzbudzenie, napedzić i jest oki. Potrzebna jest tylko jeszcze stała prędkość obrotowa do utrzymania częstotliwości. Łatwiej ci bedzie przewinąć stojan niz kombinować z magnesami neodymowymi.
W sklepach z częściami do ciągników, lub dorobić samemu. Ja w swoim C-330M przerobiłem uchwyt z prądnicy pod alternator od poloneza. Potrzebna tylko spawarka, głowa, minimalne zdolności w obróbce metalu i chęci :) :) Na koniec pozostaje tylko odpowiednie (prawidłowe) podłaczenie alternatora: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic10...
Przede wszystkim, bez zdjęć, to jest raczej zgadywanie. Choć słusznie chyba trafione, że to alternator. Więc poczytaj sobie o budowie rzeczonego, a potem zadawaj pytania o to, czy możesz to przerobić na silnik poprzez wklejanie magnesów. Mała podpowiedź: sprawdź, czy ma komutator na wirniku i ile ma działek, to się wyjaśni.
Dorzucam swoje 3 grosze. Przerobiłem C330 z '81 z prądnicy na alternator. http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop... Pozdrawiam:D
Mam coś podobnego 2m i altek przerobiony na neodymach,przekładnia 5:1. Rzadkością jest zwyżka mocy,która idzie na grzałkę(ładuję 2x 100Ah,oczywiście warunki wiatrowe mam delikatnie mówiąc słabe,by nie powiedzieć żadne). Może u ciebie w Krakogrodzie smok duje chytrzy. Życzę duużo wiatru.
Dawno, dawno temu, gdy słowo homologacja znane u nas nie było ;-) a wprowadzono obowiązek jazdy na światłach zimą montowałem w maluszkach z prądnicami przekaźnik przełączający żarówki w szereg. Tylko jeden klient mówił, że zwrócono mu uwagę na słabe światła. Bilans energetyczny tych autek znacznie zaś się poprawiał. Dziś przy pojazdach z alternatorami...
Haaaa.... Jak było by tak łatwo zdobyć ten 500W to bym już go miał naprawdę szukałem wszędzie. No do czego mi potrzeba. Hm... 1. Układ zapłonowy 4A 2. Lampa przednia ok 10-20A (zależy czy żarówka 55/60W czy 95/100W) 3. Pozostałe lampy ok 3A (pozycje stop itd.) 4. Szperacz na wózku ok 10A Czyli jak by nie włączać niczego to ten alternator od Górniaka...
Panie Bartnicki to nie jest żadna bzdura podam tylko parametry prądnic montowanych w/w motocyklach: Prądnica prądu stałego 6V/75W-słabowite jak cholera jedyny plus to to że jest to prądnica samowzbudna więc teoretycznie można toto odpalić bez akumulatora ale z popychu. Prądnica prądu przemiennego czyli alternator 12V/210W Altek do prądnicy wiadomo niebo...
RYKI... odpowiedź nie na temat! Masz prądnicę czy alternator?Proponuję ładować oba akumulatory połączone w szeregu co wymaga przeróbki regulatora a na oświetlenie podać tylko z 12-tki.Sporo przeróbek. Skąd wziąć takie napięcie ładowania ok.21V, żeby doładować akumulatory połączone w szereg?To raczej trudne do wykonania.Alternator 12V przerobić na 18V.
Obawiam się, że sama prosta przekładka może sie nie powieść, gdyż alternatory są z reguły szersze od prądnic. Więc trzeba by zrobić miejsce na niego. Poza tym może się różnić sposobem zamontowania, więc kwestia dorobienia flanszy. Tak jest np w motocyklach mz. mpn103 - motocykl to jest JEDNOŚLAD. No, chyba że strasznie pokrzywiony :D A jak ktoś sie...
W tej chwili to wszystko działa... 35w przedni reflektor, 21W stop, 20W migacze , 5W przedni postój... 5 W tył , 5W podswietlanie tablicy...do tego jeszcze rozrusznik.. razem ok 85W ... tyle ze na 2 sekcjach prądnicy... Sporo Wattów odzyskałem bo wsadziłem żarówki na ledach wiec troche mocy w zapasie prądnica ma... Jak przerobic/ przewinąc tą nieszczęsną...
No tak pomiar mocy wykonałem na odbiorach( odbiorniku) i raz były to żarówki raz rezystory i to że pomiar był wykonany w obwodzie prądu stałego jego uchyb był moim zdaniem najmniejszy(po wyprostowaniu),moc wachała się w takich granicachjak pisałem .Do pomiaru posłużyły mi wskazania amperomierza i woltomierza .Napędem zaś była wiertarka ,w przypadku...
Panowie spokojnie już wyjaśniam. Dziadek mówił że założył altka dosyć niedawno od szwagra (ale połączenie) wcześniej była prądnica - regulator napięcia prądnicy został odłączony a ten przewód co mam na PIN wkładany (DF) to jest przewód od stacyjki (w tym układzie nie ma regulatora napięcia). Bez kluczyka nie zapali także to dosyć oczywiste tak mi się...
można i przerobić na trójfazowy alternator. Jest jednak jeden warunek: uzwojenia MUSZĄ być symetryczne pod względem elektrycznym. Czyli wszystkie trzy muszą mieć takie same parametry. A obawiam się, że w tym rozwiązaniu może być inaczej. Tu nic nie trzeba przerabiać. Skoro ta instalacja działała poprawnie, to po co ją modyfikować? Lepiej ją naprawić....
Pamiętam jak na początku lat 70 miałem ten sam problem w Żuku z prądnicą. Też nie dało się słuchać radia podczas jazdy. Elektryk zakładowy za flaszkę przerobił mi cześć instalacji wstawiając przewody do prądnicy i regulator napięcia od wojskowego Stara 66. Przewody w Starze były ekranowane i Safari już grało. Ech to były czasy! Ile rzeczy za flaszkę...
Można wiedzieć co tam jest wewnątrz, i od czego jest ten obrotomierz? Prawdopodobnie jest tam silniczek krokowy z układem sterującym. W jaki sposób Kolega podłączał ten obrotomierz? Alternator, to urządzenie/prądnica wielofazowa, najczęściej 3-fazowa. Podłączenie tylko do jednej fazy zaniży wynik właśnie w ten sposób. Gdyby tam był typowy miernik wychylowy...
Zasada jest zawsze taka sama zmieniające się natężenie pola magnetycznego jak i zmiana kierunku wywołuje w przewodniku uporządkowany ruch elektronów ( prąd elektryczny).W związku z tym jeśli np. do silnika trójfazowego wstawisz wirnik z magnesami to będziesz miał prąd trójfazowy z uzwojeń. Jedyny problem to dopasowanie tych magnesów nie tylko pod względem...
Przepraszam za odgrzebywanie starego postu ale chodzi mi po głowie w moim C-330M z prądnicą P20C i plusem na masie zrobić tak aby minus był na masie. Nie chce jednak bawić się z wymianą na alternator bo prądnica w zupełności wystarcza. Akumulatory-minus masa sprawa akumulatorów załatwiona. Prądnica nic nie zmieniasz ,regulator- ściągasz pokrywę regulatora...
Maszyna asynchroniczna ma taką samą sprawność w czasie pracy silnikowej i prądnicowej. Nie słyszałem by sprawność silnika asynchronicznego była znikoma. Silniki buduje się jako silniki, a prądnice jako prądnice. Zróbmy prosty test. Wyciągnij dynamo od rowera, albo lepiej alternator od samochodu i spróbuj to zasilić. Ciekawy jestem jaką moc na wale...
Dzięki za odpowiedz, powiem tak silnik o który pytałem nie jest moją własnością mam możliwość kupna , ze względu na gabaryty wydawało mi się że ma duże możliwości przerobienia, więc jeżeli jest jakieś alternatywne sensowniejsze rozwiązanie to zapomnę o tym silniku :). Czy przeróbka alternatora od auta ciężarowego/autobusu jest dobrym rozwiązaniem żeby...
Gdyby zastosować coś co ma większą sprawność przetwarzania energii niż ta prądnica To jedno, a drugie to przełożenie napędu. Sam sie nad czymś takim zastanawiam, np nieznaczna modyfikacja rowerka magnetycznego. W twoim wypadku to zastosowałbym jakiś nieduży alternator i przekładnie zębatą rzędu 1:40,np motoreduktor. Ale jak się bawić to na złomie poszukać...
jeśli chcesz zbudować wiatrak , napędzany wiatrem do produkcji prądu to pomyśl o lepszym i bardziej wydajnym źródle prądu , na przykład jakimś alternatorze , zawsze to będzie lepsze niż pradnica od malucha , do tego musisz mieć jakis akumulator , napięcie z prądnicy jest zbyt niestabilne , aby zasilać tym od razu przetwornicę , do tego UPS komputerowy...
przerobić silnik prądnice przerobić alternator zmienić prądnice alternator
pasta bezołowiowa cewka pompa iveco daily problemy klimatyzacja
system nawadniania pilot uniwersalny
Sony TV Main Board 100689421 Firmware Inquiry Funkcja pinu 5 w sterowniku PSG5 pompy VP44