Tego typu urządzenia nie mają prawa działać bo przeczy to prawu zachowania energii, temat już był wałkowany na elektrodzie.
Obudowa alternatora ,,-" D+ przez żaróweczkę 3W do Plusa zasilania , B+ wyjście na dowolny odbiornik (żarówka , przekaźnik itp.). Wiedz tylko , że przekręcenie koła pasowego alternatora dłonią nie wytworzy Ci 12V proponuje nałożyć nasadke na wiertarkę i nasadkę założyć na śrubę koła pasowego alternatora. W ten sposób jakieś tam napięcie uzyskasz. Żeby...
Zaloz regulator 28.8V (tyle powinno byc dla aku 24V), tylko musisz wiedziec ze aby alternator uzyskal takie napiecie musi miec duzo wieksze obroty niz dla 14.4V. A jesli nie ma obawy o nadmierny prad ladowania to moze sie obejsc i bez regulatora.
Witam Chce przerobić alternator na silnik, ma on słyżyć jako napędu do roweru. Jest ich wiele polecił by ktoś jakiś by po przerobieniu miał dużą moc (np. 1kW)? Czym się kierować przy wyborze alternatora :?: Zasilany był by z akumulatora 12V (na razie mam tylko takie zasilanie :| ). Jeżeli chodzi o sterownik to na razie nie zawracam sobie tym głowy bo...
przerobić alternator 24 V A MichałS w drugim poście dobrze podpowiadał, no cóż za późno 😉
W internecie jest sporawo instrukcji jak przerobić alternator na silnik. Np. [youtube]https://youtu.be/IKqy3rRWJQE[/y...
Widzę, że to tajemnica jak tego dokonać... Powiem tak. Uzyskałem z altka oczekiwane napięcie przy około 1500 obr. Nie musiałem nic przezwajać, wystarczyło przelutować łączenia uzwojeń. Jak to będzie sprawować się pod obciążeniem na dłuższą metę, nie wiem. Na chwilę obecną przetestowałem na stole przez około 10min i obciążeniu 5A i wszystko zimne. Jak...
Zakładając "alternator" regulator mimo wszystko będzie nadwyżkę "energii" zwierał do masy. Tak zostało to zaprojektowane. W przypadku oryginalnej instalacji rezystor służy do obciążania cewki/regulatora, aby nie było skoków napięć.
Mam małe pytanko odnośnie nowego wirnika. Chce przerobić alternator z opla na małą prądnice i muszę wykonać nowy wirnik . Czy można zrobić wirnik z aluminium , bo z tego co widzę to każdy robi ze stali ??
Chciałbym alternator samochodowy przerobić tym kitem na- alternator rozrusznik. ...i uruchamiać silnik spalinowy poprzez pasek klinowy.....ohoho... :D
Wg mnie na F powinno być cały czas 12 V (pole - field), B - batery, L - lampka, E - engine. Szukaj przerwy lub przerób układ.
ciężko bo to siła odśrodkowa chyba działa na obwód wzbudzenia...
To wcale nie jest takie skomplikowane. Z alternatora należy wyprowadzić środek gwiazdy, na czas rozruchu musi być połączony z zasilaniem, wyjścia trzech faz kluczujemy trzema tranzystorami do masy. Przebiegi prostokątne przesunięte w fazie o 120 stopni. W tym typie maszyny przebieg nie musi być sinisoidalny, bo i tak układ magnetyczny nie zapewnia sinusoidalnego...
W takim razie, ze względu na utrudniony rozruch taki alternatorowy silnik nie byłby idealnym źródłem napędu dla e-roweru, chyba żeby załączać go dopiero po rozpędzeniu się przy pomocy pedałów albo połączyć go za pomocą sprzęgła. Bo chyba zwieranie wirnika przy starcie tylko częściowo rozwiązuje problem. Poza tym, z tego co napisałeś wynika, że silnik...
Pewnie chodzi mu o to, że wtedy zwiększy się wzajemna prędkość kątowa stojana i wirnika. Problemem będzie zachowanie stałej szczeliny i jak napisał przedmówca odbiór mocy ze stojanu.
Poszukaj na forum. Było już i o tym. Żeby pozbyć się problemu raz na zawsze trzeba troszeczkę przerobić obwód wzbudzenia alternatora...
Każdy asynchron może być generatorem, wystarczy przyjrzeć się ch-ce. Musisz "dopędzić" taki silnik ponad zero poślizgu i już masz generator. Częstotliwość jest stała ponieważ sieć jest sztywna. A kondziolki służą do mocy biernej. Tak jak napisał Jerzy Bartnicki żeby dawał prąd sam z siebie to się nie da, można też przerobić silnik wg Marek-Pe - będziesz...
I plus i minus, w zależności od rozwiązania. :) C-330M miało fabryczne rozwiązanie z - na masie. Przerobione C-330 z alternatorem zamiast prądnica też tak będzie. Ale wątpię że ma przerobiony skoro pyta się o prosta elektrykę.
To nie masz nawet co zakładać tego uzwojenia. Jedynie co to założyć nowe lub dać do przezwojenia. Lub tak jak koledzy radzili jeśli Ci się spieszy zakup inny alternator, a ten sobie na wolny czas zrób.
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic26... Pamiętaj, że w C330 masz plus na masie, po podłaczeniu diody w mostku zaświecą jak lampki na choince, tyle, że krócej i jednorazowo, chyba,że już ktoś przerobił.
To chyba musisz pokombinować coś z jakimiś kabelkami.
czyli te co podałes są już z regulatorami wbudowanymi a kostke i tak trzeba przerobić?
powerm: Od kiedy alternator jest w stanie pociągnąć samochód i czy podłączałes kiedyś alternator pod napięcie? Bo alternator to prądnica trójfazowa z prostownikiem w jednej obudowie. I jeśli nie przerobisz alternatora dość poważnie: wymontowanie diód i zastosowanie trójfazowego falownika, to za cholere nie ruszy to jako silnik. Myslałeś chyba o rozruszniku....
Mam w związku z tym pytanie czy po przerobieniu prądnicy czy alternatora (nie wiem co tam jest) i tych wszystkich regulatorów i prostowników zmieści sie to w obudowie cartera i czy będzie na tyle silne aby ładowac akumulator i zasilać sprzęt ? Czy moc silnika ma na to wpływ i wysokośc obrotów ? Pytam bo grzebiemy czasem z kolegą w takich.
Z podanym wzbudzeniem 12V na wirnik powinno chodzić ze sterownikiem silnika bldc bez sprzężenia zwrotnego. Pewnie taki sterownik od hulajnogi widziałeś. Przerobiony alternator od bldc będzie zasadniczo różnił się tylko wymaganym prądem wzbudzenia generującym pole magnetyczne wirnika.
Nie chcę przerabiać na alternator. Przerobiłbyś na alternator, miałbyś spokój na lata. I nadmiar prądu, zamiast deficytu. Podpowie mi ktoś w czym może być problem Ja tam bym próbował regulator napięcia skalibrować na nowo - po 40 czy 50 latach od wyprodukowania sprężyny mogły osłabnąć.
Nie........ W tytule nawet napisałeś że potrzeba trzy fazy ..... Na wirnik jedynie podajesz napięcie stałe ......
mam prośbe może ktoś wie jak przerobić ładowanie w Junaku na alternator.
Kiedyś też miałem tak przerobiony alternator ale napięcie 12V było ponirze 300 obr/min, ośka była przecinana.
A jak przerobić taki alternator na turbinę?
regulator od prądnicy nie nadaje się do alternatora. w C-330 jest plus na obudowie!!! więc musisz mieć "przerobiony'' alternator
Do ZGG Czy taki przerobiony alternator kręci się lekko czy trzeba użyć jakiejś siły aby go ruszyć?
Nie chodzi mi o wcale o podłączenie kontrolki ładowania lecz o przerobienie alternatora by wzbudzał się samoczynnie, a do tego koniecznie muszę mieć 9-cio diodowy i stąd też moje zapytanie.
Zestawu naprawczego do tego alternatora nie kupisz, musisz przerobić na regulator zintegrowany ze szczotko trzymaczem. Tak to wygląda po przeróbce: https://as-pl.com/pl/u/0120400606 powinien pasować taki zestaw: https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawc... Koniec języka za przewodnika, dopytaj jeszcze. A tu masz...
No to potrzebne ci tylko dwa przewody. Jeden przewód wychodzi od zacisku 15/54 stacyjki następnie idzie do kontrolki ładowania, z niej leci do zacisku 16 regulatora prądnicy i dalej na złącze w prądnicy i to jego podłączasz do złącza D+ alternatora. Dwa pozostałe przewody od prądnicy możesz usunąć. Drugi przewód dajesz od plusa akumulatora do złącza...
Nie odpuszczaj, nie miałem zamiaru Cię zniechęcać, stawiaj wiatrak, a samą prądnicę to potem wykombinujesz. Jest tyle możliwości, silniki DC, amerykanki, przerobione alternatory z wirnikiem na magnesach stałych...
Witam! Ostatnio udało mi się uruchomić alternator w roli silnika i działa zaskakująco dobrze.Alternator wymaga tylko drobnej modyfikacji (trzeba usunąć z niego prostownik i wyprowadzić kable od faz na zewnątrz) zasilam go chińskim sterownikiem do e bike 48v 350w ,dodatkowo 12v podane na szczotki wirnika. Zamieszczam link do zakupu sterownika jakby ktoś...
Hmnnn o ile to nie jest okaz kolekcjonerski to może było by szybciej i prościej przerobić na alternator tego stara. Na złomie można łatwo i stosunkowo tanio dorwać całe komplety altek + oryginalny regulator napięcia. Trzeba by było tylko z płaskownika jakiś uchwyt wyprofilować i przymocowac w miejsce prądnicy, no i oczywiście aku odwrócić żeby (-) była...
Podnosząc napięcie z 13,8 do 16,5 wzmocnienie wzrasta o 50%. Jest to napięcie przed przetwornica co robi naprawdę duża różnicę. Jeszcze sie nie zastanawiałem nad akumulatorem ale jak tak mówisz to wezmę ten 16V jak zdołam przerobić alternator. Dzięki i pozdrawiam.
witam, A jest możliwe, że wstawił do alternatora inny układ i dlatego tak przerobił wzbudzenie? Raczej dokładnie tak zrobił. Były montowane dwa rodzaje alternatorów: "analogowe" i "cyfrowe". Zewnętrznie są one takie same, ale mają inne numery i oznaczenia na wtyczce.
Witam, ostatnio natrafiłem na kilka filmików na Yutube pokazujących jak przerobić alternator samochodowy na generator prądu przemiennego. Temat dość interesujący, od dawna myślałem o skonstruowaniu takiego urządzenia. Postanowiłem przyjrzeć się bliżej pod względem teoretycznym, zrobić dobry plan i ewentualne dopiero wtedy zabrać się za budowę. Dużo...
Wygląda na to, że do sukcesu masz daleko. W każdym możliwym rozwiązaniu przeróbki. Po pierwsze alternator nie ma szczotkotrzymacza (tak widzę zdjęcia). Po drugie konieczna zmiana polaryzacji do wyboru alternatora, regulatora, ciągnika. Najkorzystniej byłoby przerobić alternator, ale to wymaga sporo zaparcia i materiałów. Zakładając, że instalacje samochodowe...
Przerobić alternator z 12/6 V - jak to zrobić, jakiś schemat, źródło. :?: Tak by było chyba najlepsze rozwiązanie, pozostaje wówczas tylko kwestia nietypowego akumulatora. Dzięki
Jakie ma oznaczenie ten alternator? Warto byłoby ściągnąć obudowę i sprawdzić, czy już nie został przerobiony na 9d.
Witam Chcę przerobić alternator samochodowy na magnesy .Alternator ma 6- par biegunów i wzbudza się przy około 1000 obr/min. Potrzebuję aby dawał pełne napięcie przy połowie tych obrotów .czy jak zwiększę ilość biegunów to uzyskam zamierzony cel ?
alternator nie działa sam z siebie, musi mieć akumulator żeby robił wzbudzenie, bez wzbudzenia nie daje prądu, więc nie będzie świecić z niego żarówka sama z siebie podczas kręcenia nim, choć są alternatory samowzbudne, w ruskich traktorach występowały, chyba we władymircach, w sumie to można by przerobić alternator żeby był samowzbudny, trzeba by jakiś...
Witam Wszystko masz prawie dobrze oprócz kontrolki,nie może być tak podpięta,a tak naprawdę nie da się w obecnym stanie do tego alternatora podłączyć,trzeba by go przerobić.
ALternator bez całkowitej przeróbki jest ciężką maszyna do produkcji energii elektrycznej... Jesli miałbyś juz to przerobić to : Zbudowanie nowego wirnika na magnesach stałych i przezwojenie stojana. I pamietaj im bardziej wysoko obrotową maszyne przerabiasz na wolnoobrotowa tym wiecej mocy tracisz. Ja przerobiłem Alternator i nagle z 45A zrobiło mi...
W związku z tym, że przerobiłeś alternator (wyeliminowane uzwojenie wzbudzania) odpada możliwość wykonania i zastosowania regulatora napięcia. Można natomiast zastosować układ stabilizacji napięcia wyjściowego (na poziomie ok. 14V), który to zabezpieczy akumulatory przed przeładowaniem.
dzięki za podpowiedzi , Vale jak założyłem to strasznie pasek skakał a na bosch nic , A może coś w liczniku przerobić ??
Problem z przerobieniem alternatora 12V na 24V jest tylko z wirnikiem i regulatorem napięcia. Alternator 12V ma stojan z grubszego drutu i trochę mniej zwojów ale będzie pracował na 24V razem z diodami. Wirnik 12V ma ok 4 omy a 24V ma aż 16 omów i tu jest problem jak ograniczyć prąd wzbudzania.
Chyba kolega jednak nie do końca poinformowany. Niby można się uprzeć i całkowicie odizolować od masy alternator i regulator, ale po co skoro nie ma problemów ze zmianą biegunowości instalacji ciągnika. Regulator mechaniczny pewno uciągnąłby przerobiony alternator. Ale jednak radzę bardziej szczegółowo opisać nam stan istniejący. Może dowiemy się czegoś...
Ostatecznie przerobiłem alternator na 6 diodowy według powyższych sugestii, za które bardzo uprzejmie dziękuję! Alternator działa, ładuje, wszystko jest w porządku. Można zmienić temat tego wątku na coś w stylu "przeróbka alternatora z 9 na 6 diodowy" to może komuś się w przyszłości przydadzą Wasze świetne rady Panowie. Jeszcze raz dziękuję!
Przekaźnikiem lampki ładowania z fiata 125p (wersja z alternatorem sześciodiodowym) lub dołożyć trzy diody wzbudzenia i przerobić na alternator dziewięciodiodowy i pozbyć się przekaźnika.
Witam. Potrzebuje, aby ktoś wypowiedział się na temat podłączenia obrotomierza do auta, które fabrycznie go nie miały, w żadnym modelu. Do zamontowania jest w dostawczym mercedesie 94r silnik 2.3diesel model 208 tzw. kaczce. Potrzebuje schematu, jak przerobić alternator ( lub co w nim zmienić ) aby zrobić wyjście ( sygnał) na obrotomierz. Najlepszy...
Właśnie przerobiłem alternator z renault do golfa, i tu moje pytanie? W golfie altek miał styki B+,D+,W(czerwony gruby,niebieski,czerwony cienki), a renia ma B+,B-, i dwa styki w kostce regulatora do których idą dwa kabelki żółty i biały, jak to podłączyc ?
Kolego jakiś czas temu założyłem podobny temat, chciałem wykorzystać alternator samochodowy. Niestety nikt mi nie odpowiedział na moje pytania ? Pomysł miałem by alternator ładował akumulator, a całość służyła do oświetlenia garażu max 2 godziny dziennie. Zastanawiało mnie kilka kwestii zastosowania alternatora 1. Czy alternator musi się kręcić tylko...
Chodzi bardziej o stabilizację napięcia. Oczywiście duże kondensatory masz? Są 250A typu zwykłego tzn nie wodne. Musiałbyś poszukać po zdjęciach i tabeli wymiarów , skorzystaj z ... https://as-pl.com/pl/c/alternatory#/65:s... coś tam wiadomo trzeba przerobić ;) tzn mocowanie plus analogowy regulator napięcia i ew....
Co mu da zapłon CDI jeśli on nie ma go skąd zasilić bo ma alternator obcowzbudzalny. Musiałbyś przerobić ten alternator na samo wzbudzalny ( to kwestia chyba podłączenia szczotek alternatora ) ale nie jestem tego pewien i mogły by nastąpić problemy z odpaleniem (początkowy brak prądu). Nie lepiej kupić jakiś mały AQ 12V i przyspawać jakąś półkę na niego...
Cześć, mam zamiar skonstruować wyciągarkę do auta przy użyciu silnika z pralki. Czy jest możliwość przerobić go tak aby móc zasilać z akumulatora samochodowego lub alternatora?
Dawno temu,,, wstawiałem regulatory od 126p w miejsce niemiaszka, tylko szczotko trzymacz trzeba było trochę przerobić.
Z czujnika wału raczej nic nie zrobisz. Sygnał w alternatora trzeba by było przerobić na prostokątny za pomocą jakiegoś tranzystora. Wtedy podać go ECU i patrzeć co będzie. Nie wiadomo jaką prędkość będzie widział ECU bo przy zbyt małej nie załączysz tempomatu.
zmontowalem sobie savoniusa prostym sposobem jest jeszcze nie skończony ale niedlugo powinienem wystartowac zastosuje w nim przerobiony alternator samochodowy z przekladnią Dodano po 4 http://pl.youtube.com/user/saskaluczak
Oryginalnie pasek klinowy w C330 to A1250 (długości podziałowej). Do Jubany na pewno będzie potrzebny potrzebny drugi wspornik prądnicy z przewierconymi otworami pod śrubę M10, żeby nie niszczyć i przerabiać oryginału. Jak Jubana do C330 pasuje, tego nie wiem. Mam alternator do C360 a tam jest inne koło pasowe. Wydaje mi się że dochodzi kwestia odsunięcia...
możesz też kupić nowy alternator w sklepi z częściami do ciągników ja kupiłem do c -330 tylko mocowanie musiałem przerobić
Witam!! Mam C330M przerobioną na alternator od VW. 1. Odwrócić akumulatory tak aby był minus na masę (u mnie musiałem kupić nowe klemy bo org. były nierozbieralne). 2. Zamontować alternator zamiast prądnicy, podłączyć wyjście alternatora grubym przewodem (pow. 6mm²) do przewodu z akumulatora na rozruszniku. 3. Podłączyć zacisk kontrolki alternatora...
Chyba 9 diod ale dokładnie nie wiem. Mysłałem nad regulatorem np. z malucha ale podobno trzeba coś przerobić w alternatorze z tymi diodami a nie mam wiedzy w tym temacie.
No niezłe ceny tych pradnic koszt powyżej 4 tyś. Czyli nie jest to zbyt tanie rozwiązanie. więc pozostanie próba przerobienia, alternator zamiezam przerobić aby wirnik obrcał sie w jedną stronę a obudowa w druga wyeliminowało by to stosowanie przekładni. co wy na to
Witam mam pytanie czy mozna przerobić alternator, aby zwiekszyć prąd ładowania. Chodzi o alternator w maluchu. Czy można zmienić sam mostek i uzyskać dzieki temu większą wydajność prądową, czy na ten parametr ma też wpływ wirnik i stojan?? Orginalne diody w mostku to 25A wysokoprądowe, gdybym wymienił je na np. 40A czy to wystarczy czy trzeba ingerować...
... alternator samochodowy ... Z tym, że alternator jest obcowzbudny i aby zaczął dawać prąd - potrzebuje prądu, więc musi być akumulator. Ponadto moc alternatora - aby ją wykorzystać - "prosi się" o wiatrak o średnicy parę metrów. Można przerobić alternator na samowzbudny (wyrzucić uzwojenie z wirnika, wstawić neodymy), ale wtedy jego regler nie będzie...
K3048 sorki ale w trabancie jest alternator ,nie prądnica (jest na 12V przerobiony) czy do alternatora też coś dać??
Nie będzie tak łatwo. Zapłon jest podobny jak w Suzuki Katana/Zilion. Ze względu na konstrukcję zapłonu (jedno uzwojenie) nie ma możliwości przerobienia na zwykłe CDI. Konieczna byłaby wymiana alternatora i przeróbka instalacji elektrycznej. Ewentualnie założenie modułu DC-CDI, ale z tym bywa różnie z trwałością.
Regulator od alternatora 6-cio diodowego, jeśli to był komplet to alternator pewnie też. Jak podłączysz zacisk 15 regulatora do zasilania po stacyjce, a zacisk 67 regulatora z zaciskiem 67 (czyli szczotkami) alternatora to powinien ładować. Kontrolki bez przekaźnika nie uruchomisz. Osobiście jestem zwolennikiem przerobienia takiego alternatora na 9-cio...
Szukam pomysłu inspiracji jak przerobić alternator samochodowy do pracy CC/CV. CV w standardzie jest i za to odpowiada regulator napięcia. Jednak w moim przypadku to zbyt mało. Potrzebuje ograniczenia prądu do bezpiecznego dla alternatora. Alternator ma być wykorzystywany do ładowania akumulatorów LiFePo4. Akumulator taki ma bardzo niski opór wewnętrzny...
Hmmm,wsk 175 ma alternator fabryczny (dlatego ma diody prostownicze).... zdaje sie orginalnie 70W.Z tak małego altka nawet po przewinieciu nie uzyskasz wiele więcej. Nie ma nawet jak odprowadzac ciepła z tak małego korpusu. Na jakims forum paralotniarzy ktos opisywał jak przerobił alternator wklejając magnesy neodymowe w wirnik. Jak masz tyle odbiorników...
Moja dodatkowa sugestia. Starsze alternatory czyli 6-cio diodowe, te od nysy czy żuka mają wieksze i szersze kolo pasowe. Poza tym nic nie stoi na przeszkodzie aby przerobić taki alternator na 9-cio diodowy wystarczy dołożyc mostek.
Pamiętajcie wiara czyni cuda :) A co myślicie o kupieniu dwóch tłoków chińskich lub z wsk,mz(wyjdzie to taniej niż u tokarza czy odlaniu sobie). Dobraniu odpowiednich rurek i mamy cylinder gotowy, i stworzeniu dwucylindrowej maszyny Myślę czy by nie można użyć takiego przerobionego alternatora na prądnice wolnoobrotową wtedy nawet niewielki silnik mógł...
na co Ci w tych czasach prądnica... przerób mocowanie pod alternator np. od dużego fiata lub poloneza. przewód od kontrolki pociągnij tylko bezpośrednio pod deskę zagarów
a co trzeba by przerobić by założyć alternator? mam plus na masie.
Witam Alternatory o których piszecie i tak nie są w stanie zrobić krzywdy akumulatorom w C-330,czy C-360 ponieważ prąd jaki wytwarza nie jest duży proporcjonalnie do pojemności akumulatorów (135Ah-195Ah)jakie się stosuje w ciągnikach.Ja zamontowałem alternator w C-330 w 1992 i do dzisiaj służy od samochodu wołga.A jutro zakładam do białoruśki ten sam...
(at)rico37p całkowicie Cię popieram. Co do problemu to tak jak koledzy pisali przyczyny mogą być dwie: uszkodzony regulator lub spadki napięcia w obwodzie wzbudzania, przez co regulator błędnie "odczytuje" napięcie w instalacji. Ja proponuję zamontować 3 diody 1N4007 i przerobić alternator na 9-cio diodowy. Wtedy nawet na mechanicznym regulatorze powinien...
Witam czy da rade przerobić jakos alternator valeo 70A peugeot 205, jakoś by miał więcej amper np 100? Wiem ze niektórzy magicy cos takiego robia. Z czym to sie je i ewentualne koszta? Ktoś coś wie byłbym wdzięczny za odp.
Witam. Najlepiej wykorzystać napięcie wzbudzenia z alternatora.
Instalacji oryginalnej nie zrobisz - do tego potrzebny jest sygnał z czujnika na kole zamachowym, którego podejrzewam że w Twoim aucie nie ma, skoro nie zamontowano obrotomierza. Pozostaje kombinacja z wyprowadzeniem z alternatora klemy "W" i połączenie jej do licznika. W liczniku natomiast trzeba dokonać przeróbki obrotomierza z uwagi na inny charakter...
12V to zwykły alternator samochodowy za 50-100 zł ze szrotu.
To chyba wymienię alternator. a nie wiecie czy dużo jest do przerobienia w takim przypadku??
Ktoś wie jak przerobić go na 9 diodowy?
Nie lepiej było to przerobić na trójfazowy alternator, jak w typowym motocyklu? I zastosować typową aplikację regulatora napięcia stratnego wtedy.
No tak pomiar mocy wykonałem na odbiorach( odbiorniku) i raz były to żarówki raz rezystory i to że pomiar był wykonany w obwodzie prądu stałego jego uchyb był moim zdaniem najmniejszy(po wyprostowaniu),moc wachała się w takich granicachjak pisałem .Do pomiaru posłużyły mi wskazania amperomierza i woltomierza .Napędem zaś była wiertarka ,w przypadku...
Witam ja rozwiazałem problem ze wspomaganiem zakładajac sektor kierowniczy z lublina II i mialem problem z montażem pompy dlatego ze zakladajac go niżej alternatora pasek by mi tarł po wporniku. Rozwazałem montaż elektrycznej pompy z Astry II ale znajomy mechanik odradził mi ponieważ pompy elektryczne nie są przystosowane do pracy ciągłej .Wiec przerobiłem...
Wyprowadź sobie kabelek z uzwojenia alternatora
Można przerobić wirnik alternatora, usuwając uzwojenie i dając magnesy neodymowe. Co do obrotów potrzebnych do uzyskania odpowiedniego napiecia to już kwestia przezwojenia wirnika. Dodano po 1 Oczywiscie przezwojenia stojana.
impulsy można pobierać z jednego z trzech końcówek uzwojenia twornika alternatora .
A jaki jest sens przewijania? To nie komuna, wszystko można kupić lub przerobić.
Olej na głowicy najpierw smaruje wałek rozrządu, a dopiero potem co jego obrót klawiaturę. Jedyne komplikacje to przerobienie mocowania alternatora. Nie tyle komplikacje co chwila zabawy. Sprężarka już w tak kiepskim stanie, że demontujesz? Taki bajer w ciągniku zawsze się przydaje jak do domu daleko, a powietrza w kołach brak. Nawet starego grata można...
musicie mi opisać co to za samochód i co chcecie osiągnąć przez tą pracę może mam jeszcze lepszy sposób. Kiedyś zamontowałem dwa czujniki z przełącznikiem w kabinie jeden był włączany powyżej 3 tys/obr, drugi powyżej 6tys/obr. po wyłączeniu obydwu system pracował standardowo i wy musicie zostawić na swoim miejscu fabryczny a dodatkowy zamontować ? no...
Ok kolego, czyli można to przerobić? Podpowiedz coś więcej?
Może być z wtyczką jeśli będzie umiał przerobić.
witam jeżeli to masz silnik C360 a alternator z np formuły to troche rozbieżne masz obroty.musisz przede wszystkim dobrac przełożenia.orginalnie w c360 byly pradnice wiec mysle ze masz przerobione na alternator. ale najpierw sprawdz regulator a pozniej sprawdz czy nie maszs jakiegoś prądu upływu wylacz wszystko wstaw wózek na parking i podłącz A pod...
Alternator do wiatraka nie nadaje się - dlatego że jego praca jest regulowana we współpracy z silnikiem samochodowym o mocy kilkudziesięciu KM. Porównajmy sobie pracę takiego alternatora z silnikiem - turbina wiatrowa o mocy od 0 - paru kW. Najpierw na zefirkach (pomimo przełożenia) alternator ma małe obroty włączamy wzbudzenie (ręcznie) - na takich...
przerobić alternator prądnice silnik przerobić alternator przerobić alternator prądnica
serwis amica zmywarka bloody sterowniki microchip toolchain
schematy instrukcje serwisowe schematy instrukcje serwisowe
Panasonic SA-HT845 – kabel zasilający i systemowy, typy, zamienniki, K1HA25HA0001 HCF4053 vs 74HC4053 – porównanie przełączników analogowych, różnice parametrów, zamienność