Podaj masę na cienki przewód przy alternatorze. Jak się zapali kontrolka w liczniku (po zapłonie oczywiście) to do roboty alternator. Jak się nie zapali to kontrolka spalona lub przerwa w obwodzie.
Brawo Ty . Napisz w temacie - rozwiązanie . Dobrze że są jeszcze osoby które napiszą co zrobili a nie tylko że temat rozwiązany dzięki za pomoc.
Jak pisałem wcześniej sprawny alterantor nawet bez podłaczwnia kostki regulatora powinien dać 14 V tylko trzeba go przegazować do ponad 3000 rpm. To jest nowy zakup czy auto już masz trochę. Brak kontrolki to jacześciej przerwa w obwodzie wzbudzenia alternatora. Czyli sam alternator albo kabelki do niego.
Hmmm, szczotki... no mozliwe. Pytanie tylko ilo-letni jest ten wózek :) Najczęściej jednak spotykałem się z brakiem wzbudzenia alternatorów z powodu trywialnej przerwy w tym właśnie obwodzie, stąd moja prosta sugestia.
Daj plusa po stacyjce ale przez żarówkę 5W. Jeżeli to zadziała to problem w liczniku. Każdy rezystor ma jakąś tam oporność Tam jest tylko jedne rezystor od tego i ma mieć on odpowiednią oporność a nie jakąś tam. Przerwa w obwodzie to też jakaś tam oporność.
a jeżeli zgaśnie oznacza to ze nie ma przerwy w obwodzie? a alternator jest uszkodzony?
Dzięki, tak myślałem. Sprawa załatwiona, znalazłem przerwę w obwodzie. Przeszczep udany. Temat do zamknięcia. Pozdrawiam
Żarówka to zasilnie regulatora, sam regulator nijak jej nie steruje. Ona tylko zasila regulator. Skoro nie świeci to masz przerwę w obwodzie +B -żarówka- regulator-szczotki-wirnik. Albo masz zwarcie +B +D.
poza spaloną żarówką może być po prostu przerwa w jej obwodzie Zapewne żarówka mogła się spalic podczas nieprawidłowej pracy alternatora przed regeneracją, ale czy spalona żarówka lub przerwa w jej obwodzie może spowodowac brak ładowania? Czy w tej sytuacji jest sens robic diagnostykę przez podpięcie do komputera z programem diagnostycznym - czy to...
Brak ładowania przy zgaszonej lampce kontrolnej to albo przerwa w obwodzie lampki Przerwa w obwodzie lampki, czyli na alternatorze już, bo sama kontrolka działa po podpięciu jej bezpośrednio pod akumulator. Tylko teraz pytanie gdzie, regulator, szczotki, uzwojenie? albo coś innego No co ty powiesz :D Pierścień do którego dotyka ta bardziej zużyta szczotka...
Zależy od budowy alternatora ale w tych prostszych i najbardziej popularnych ma związek z ładowaniem i przerwa w obwodzie, brak żarówki czy uszkodzenie innego elementu odpowiadającego za wzbudzenie alternatora będzie skutkowało brakiem ładowania pomijając kilka innych rzeczy jak samowzbudzenie itp.
Szukam schematu elektrycznego do autobusu jak w tytule albo podobnego Chodzi mi obwód D+ alternatora tzn do czego jest wykorzystany bo gdzieś jest przerwa a że nie lubę puszczać drugich przewodów w autach to chciałbym znaleźć miejsce uszkodzenia Za wszelką pomoc wielkie dzięki Pozdrawiam
sprawdz przekaznik od blokady rozrudsznika jest polaczony z d+ alternatora (zabezpieczenie)
Więc przyjmij do wiadomości że sam nie zrobisz, skoro nawet nie potrafisz opisać problemu ( typ alternatora np.) i mierzysz nie wiadomo co i po co. Alternator ma być podłączony do akumulatora, jeśli na zaciskach akumulatora w trakcie pracy silnika będzie napięcie 13.9 -14.4V, to alternator jest sprawny. Do D+ powinno przychodzić napięcie ze stacyjki,...
18326 - Sygnał obciążenia z zacisku generatora DF P1918 - 000 - przerwa/zwarcie z plusem Problem w obwodzie sterowania wzbudzeniem alternatora.
zamykam stare tematy, była przerwa w obwodzie nie było ładowania, wieki temu
Ponieważ robisz przerwę obwodzie tej lampki. Po drugie gdy alternator się wzbudzi to odłączenie tego przewodu nie powoduje zaniku ładowania. Każda przerwa w obwodzie lampki ładowania (urwany kabelek, za krótka szczotka, wytarty komutator , brak masy regulatora) spowoduje zanik ładowania przy zgaszonej kontrolce. Palcem pokaż i wyjasnij jego funkcję...
Jak masz taki regulator napięcia, to lampka ładowania nic nie ma do jego pracy i wzbudzenia alternatora. Jeśli na zacisku 67 regulatora masz ok 12V, to dlaczego nie masz tego napięcia na żółtym kablu przy alternatorze, na jego szczotce ?, szukaj przerwy w obwodzie
Przy włączonym zapłonie i nieruchomym silniku złącz przewód wzbudzenia do masy - po odpięciu go z alternatora. Jeśli nie pali się lampka kontrolna alternatora, przyczyna znaleziona: przerwa w obwodzie.
Witam! Mam problem z układem ładowania w ciągniku Pronar Mtz 82A z instalacją 12V i rozrusznikiem na 24V. Alternator jest w 100% sprawny. Przy pracującym silniku wychodzi z niego napięcie ±13,8V, ale nie dociera do akumulatorów. Czy ktoś wie gdzie szukać przerwy w obwodzie lub co powinno połączyć alternator z akumulatorami po uruchomieniu silnika?...
W Golfie 4 są już chyba diody. Sprawdź napięcie ładowania jak po odpaleniu napięcie wskazuje na brak ładowania i pojawia się ono dopiero po przegazowaniu (jeden raz wystarczy tak do 2500 RPM) i już jest cały czas do zgaszenia to na 100% przerwa w obwodzie od centralnej elektryki do alternatora.
mam pytanie do bardziej doświadczonych: jak będzie przerwa w obwodzie wzbudzenia t.z. zużyte szczotki , pierścienie,lub przerwa w uzwojeniu wirnika, przerwa na przewodzie niebieskim z lampki na zacisk D+ w alternatorze - czy będzie się świeciła kontrolka ładowania po załączeniu zapłonu nie uruchamiając silnika ??? Regulator i szczotki wykluczam,bo...
Witam. Kody EMS mówią o niskim ciśnieniu w układzie paliwowym ( czujnik ciśnienia paliwa,wycieki paliwa zawór przelewowy), o kłopotach z EGR ( przepustnica nie może być otwarta) i w konsekwencji jego wyłączeniem. Masz też problem z alternatorem (przerwa w obwodzie lub zwarcie do masy lub sterownik), niskie napięcie akumulatorów. BMS ; czujnik prędkości...
Wzbudzenie leci przez kontrolkę, dotknij niebieskim kablem odłączonym od alternatora do masy, powinna się zapalić. Jeśli tak to jest przerwa w obwodzie regulator napięcia- wirnik, najprawdopodobniej skończyły się szczotki/ pierścienie ślizgowe wirnika
Nie bardzo wiem jak zakwalifikować to uszkodzenia, ale zdaje mi się że masz: Przerwę w obwodzie wzbudzenia (wirnik). Uszkodzenie diod wzbudzenia. Jeżeli przy alternatorze (na śrubie) nie masz takiego samego wskazania jak przy rozruszniku (gruby przewód) sprawdź przewody.
Wszystkie alternatory zbudowane są w taki sposób że kontrolka ładowania umożliwia wstępne wzbudzenie alternatora. Krótko mówiąc masz przerwę w obwodzie kontrolki , albo spaloną żarówkę w kontrolce.
niestety nie działa amperomierz.... I tu właśnie jest problem, masz przerwę w obwodzie ładowania, przewody od alternatora do amperomierza i dalej do akumulatora. Ewentualnie uszkodzony sam amperomierz. Właśnie dlatego na alternatorze masz te 7 V na wolnych obrotach. gdy obroty są większe ładowanie jest prawidłowe-14.2V a na wolnych spada do ok 7V....
Przyczyn jak w całym poście może być wiele.. począwszy nawet od czujnika położenia wału korbowego który może mieć gdzieś przerwę w obwodzie, zaśniedziałe styki a skończywszy na regulatorze napięcia w alternatorze który obciąża silnik doładowując akumulator co jakiś czas zamiast ciągle. Bez porządnej diagnostyki ciężko cokolwiek powiedzieć.
Jest jeszcze jedna możliwość. Jeżeli masz alternator to wzrost napięcia w instalacji i brak wzrostu napięcia na akumulatorze może oznaczać przerwę w obwodzie ładowania akumulatora, który zasila obwód wzbudzenia alternatora. Przy braku zasilania z akumulatora alternator potrafi wzbudzić się i podnosić napięcie na max bo nie ma napięcia odniesienia dla...
Ze schematu wynika że być powinien - niekoniecznie przy alternatorze. Jest podłączony do "main switch" czyli coś w rodzaju stacyjki. Przerwa w tym obwodzie lub zły kontakt (także w stacyjce) będzie powodowała takie zachowania wskaźnika ładowania jakie Kolego opisałeś.
Dużo tu na tym forum różnych dziwnych teorii... Skąd ludzie biorą takie wiadomości??? Zatem Na pinie 15 powinieneś mieć napiecie 'Po zapłonie"- czyli 24V. To jest napięcie wzbudzenia, tzn. takie, które aktywuje pole magnetyczne w wirniku. Bez tego napięcia 24V na pinie wzbudzenia wirnik ma tylko tzw. magnetyzm szczątkowy który po przekroczeniu 1500rpm...
Na mój rozum to wygląda na przebitą jedną z diód dodatnich głównych lub bardzo silne zanieczyszczenie które powoduje upływność. Prąd płynie przez tę diodę i diodę od wzbudzenia i potem przez regulator. Odpięcie regulatora powoduje przerwę w obwodzie i zanik prądu.
witam łożysko skf z czujnikiem nie do kupienia na chwile obecna ostatnio pytałem w zeszłym roku pierścień magnetyczny jest w całości po obwodzie taki sam czyli równe przerwy nie widzę sensu żeby mial byc w danym miejscu ja obstawiam na uszkodzona elektronika alternatora pod katem rozruchu alternator valeo ist 180 A ? w moim przy rozruchu zaczyna kręcić...
Bład 25 to problem z alternatorem, moze nie byc ładowania, zasniedziałe styki lub brak szczotek albo paska napedowego. Zaden agregat z silnikiem diesla nie jest obciazony sprezarka w momencie rozruchu(tak na marginesie) dopiero sprzegło lapie po rozruchu. Nie prawda, silnik gdy tylko złapie, sprzęgło odśrodkowe zespala silnik z kompresorem.Nikt nie...
Wg mnie to typowy obajw skończonych szczotek. Jak nie kontaktuja to nie ma wzbudzenia napięcie siada. Regulator chce podbić wzbudzenie. Dochodzi do 100% wysterowania wzbudzenia co normalnie odpowiada poborowi 180 A. Ale prad żaden nie plynie bo jest przerwa w obwodzie wzbudzenia ( krótkie szczotki plus wytarte pierścienie). Stąd niby te wartości 180A...
EMS 26370 Alternator 1 Sygnał alternatora wskazuje, że ładowanie nie następuje, mimo że alternator pracuje, tzn. silnik pracuje z prędkością obrotową biegu jałowego lub jest ona wyższa. Przyczyna: Przerwa lub zwarcie w obwodzie alternatora. Jeśli pojazd jest wyposażony w główny wyłącznik zasilania, w tym wyłączniku lub w powiązanym z nim przekaźniku...
A może wogóle przerwa w obwodzie pomiaru napięcia, czyli diod wzbudzenia(regulator widzi za niskie napięcie i ciągnie wzbudzenie do góry na max'a).
Często się zdarza, jak ładowanie pojawia się i znika że to przerwa w obwodzie wirnika -"odgrzany" przewód uzwojenia magneśnicy od pierścienia ślizgowego. Przecież cudów nie ma.
W każdej ciężarówce układ ładowania działa podobnie, dlatego pozwolę sobie zacytować słowa kolegi krisbrum . Dużo tu na tym forum różnych dziwnych teorii... Skąd ludzie biorą takie wiadomości??? Zatem Na pinie 15 powinieneś mieć napiecie 'Po zapłonie"- czyli 24V. To jest napięcie wzbudzenia, tzn. takie, które aktywuje pole magnetyczne w wirniku. Bez...
http://plugstype.eu/index.php?page_id=wt... Często spotykane symbole wejść na alternatorach: B+.......................wyjście na akumulator ("przewód mocy") IG (R, 15)...........B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") I (IGN).................B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") R.........................B+ (po stacyjce...
Witam Dziś zmierzyłem napięcie na klemie + jest 14.03 natomiast bezpośrednio na alternatorze 14.05 więc różnica tylko 0.02 więc jest chyba OK.Sprawdziłem też i odkręciłem kabel wzbudzenia od alternatora i zwarłem do masy ale lampka się nie zapaliła więc to chyba jakaś przerwa w obwodzie powoduje brak zapalania się diody po przekręceniu kluczyka...Jak...
Jeżeli zrobiła się przerwa w obwodzie wzbudzenia to się nie zaświeci , ani podczas jazdy ani po przekręceniu kluczyka. Dlaczego tak jest musiał byś przerobić budowę i zasadę działania alternatora. Jak długo będziesz jechał .... ? to zależy jakiej pojemności masz akumulator , ile pobierają ci światła , jednym słowem nie za długo a tak w km to mnie się...
Witam, zakładam, że połączenia "klemy,masa" masz sprawdzone,pisałeś, że na zapłonie też napięcie skacze, napisz czy silnik pracuje poprawnie, jeśli tak to możliwe, że miernik Ciebie "oszukuje". Dobrze jest użyć miernika - zwykła wskazówka, ciągłość może nam potwierdzić żarówka 5W w pięta zamiast lub równolegle z woltomierzem, migotanie żarówki potwierdzi...
Podstawy elektrotechnik: w obwodzie elektrycznym prąd będzie płyną, jeżeli obwód jest zamknięty. Co to oznacza? Pomiędzy źródłem napięcia a odbiornikiem muszą byś sprawne połączenia elektryczne. Przerwa w obwodzie przerywa przepływ prądu. Elementy obwodu elektrycznego świateł samochodowych: 1. Źródło napięcia - bateria akumulatorów lub trójfazowa prądnica...
Witam . Naprawa alternatora przez Twego mechanika okazuje się lipą i fuszerką ,tak można to nazwać.Przyczyn może być wiele; -krótkie szczotki -kończące się pierścienie(mała przerwa na ich obwodzie,spowoduje tudność wzbudzenia) -uszkodzone sprzęgiełko jednokierunkowe(raz łapie ,raz nie),i wiele innych .
W kontekście tych urządzeń, to akumulator jest jak przerwa w obwodzie ze swoimi kilkaset mA poboru. Ale akumulator ma swoją bezwładność, robi za kondensator. Ile by nie brał, wygładza przebiegi z alternatora. Chodzi o to, że jak jest naładowany w 100% to nic nie pobiera i przez to nie wygładza (teoretycznie w 100% naładowany akumulator nie jest żadnym...
Na logikę co ma kontrolka od ciśnienia oleju do układu ładowania? Nie rozpoznajesz kontrolek w ciągniku to jak go użytkujesz. Przy normalnej eksploatacji czy to z prądnicą czy alternatorem po włożeniu kluczyka do stacyjki obydwie kontrolki czerwone mają się zaświecić. Po uruchomieniu silnika zgasnąć. Po zgaszeniu silnika obydwie zapalić, z tym że ta...
Ditech ma alternator tylko do zasilania świateł i ładowania akumulatora. W nowszym silniku Piaggio Purejet alternator trójfazowy. Układ zapłonowy jest typu TCI i sterowany przez ECU. Uszkodzenie cewki WN lub czujnika położenia wału korbowego powinno zostać zasygnalizowane kodem błędu w wyniku przerwy w obwodzie. Dodatkowo brak sygnału z czujnika położenia...
ty regulator, mostki w B Już się zaczynają "super porady". Jak będzie przerwa na tym przewodzie to kontrolka nigdy nie zaświeci. Do szkoły ludzie, do szkoły. Jak będzie przerwa na tym obwodzie to owszem nie zaświeci ale jak będzie przewód przetarty i bedzie dotykał do karoserii lub silnika to owszem zaświeci - Do szkoły ludzie, do szkoły. Z asa są...
w/g mnie to jest tak że jeśli się zewrze do masy przewód od kontrolki i ona świeci ( oczywiście przy włączonym zapłonie) to przerwa obwodu jest w alternatorze to może być wirnik ,szczotki lub regulator napięcia, obwód kontrolki idzie przez szczotka-wirnik-szczotka-reg.napięcia-ma... i tu gdzieś musi być przerwa!
odświeżam temat i zadaje dodatkowe pytanie. Tym razem moje H100 padło na amen, prędzej jak się grzebało w kablach i alternatorze i popukanie we wiązki to ładowanie wracało. Tym razem na szczęście zauważyłem brak ładowania zanim wyjechałem z domu i auto stoi pod blokiem (ostatnie 2 miesiące było wszystko ok). Czy jeśli skończą się szczotki w alternatorze,...
Witam. Nieświecenie lampki kontrolnej przy unieruchomionym silniku może być spowodowane m. in. przerwą w obwodzie wzbudzenia. Czy regulator wymienino "na wszelki wypadek" - bez zdiagnozowania? Kontrolka ładowania może mieć znaczenie dla pierwszego wzbudzenia alternatorów starszych typów (po dłuższym postoju), ale i to rzadko. Raz wzbudzony alternator...
Scenariusz był taki, że zaczęło się wszystko od baterii, która eksplodowała. Czy przyczynił się alternator, tego nie sposób dowieść, bo na wysokich obrotach silnika i odłączeniu baterii mógł ulec właśnie uszkodzeniu. Nastąpiła przerwa w obwodzie cel, czy słupka i klemy, zaiskrzenie. Jak kolega wyżej napisał. Reszta była wynikiem. Zdarza się też, że...
Może w twoim aucie nie ma fizycznego modułu tylko pewien obszar CEM został pod niego wydzielony. Czemu latasz po kanałach? nie łaczysz się przez UDS ? Łącze się przez UDS. Zresztą tak piszę w VCDS. Dodam taka ciekawostkę, może naprowadzi to na rozwiązanie problemu, bo już borykam się z nim spory czas. Pewien Rosjanin miał taki sam błąd w kanale silnika...
Szukam przyczyny zapalającej się od czasu do czasu (losowo) kontrolki ładowania w fordzie focusie mk2 1,6 TDCI. Kontrolka potrafi się zapalić w czasie jazdy, na dwie lub trzy minuty, czasem nieco dłużej, w zupełnie losowym momencie i niezależnie od chwilowego poboru prądu lub obrotów silnika. Po czym samoistnie zgasnąć, również w czasie jazdy i przez...
Cały czas zajmujemy się podłączeniami, za pewnik biorąc sprawność (brak uszkodzeń) w alternatorze. Skoro połączenia są ustalone jako "dobre' - pozostaje uszkodzona dioda wzbudzenia w zespole prostownika (tzw. "mostku"). Ideałem byłoby przełożyć na próbę inny taki alternator- czy żarzenie ustąpi. Inaczej musi nastąpić pomoc elektryka: rozbiórka i weryfikacja...
Witam ,mam problem z Vw golf 6 2.o tdi z migającą kontrolka ładowania,alternator ładuje ok ,okablowanie sprawdzone,bezpieczniki ok skrzynka sprawdzona ,masy ok auto po wypadku błąd który notuje centralny zespół elektryczny to -02391 -zacisk 30 referencja 011 przerwa w obwodzie Ostatnią rzeczą która przychodzi mi na myśl to słaba kondycja akumulatora...
Zgadzam się z przedmówcą.Pierścieni się nie toczy tylko zmienia,bo po przetoczeniu robi się za duża przerwa między pierścieniami a szczotkami.,szczotki się wtedy skosują,krzywo wycierają a w rezultacie zwiększają iskrzenie.A teraz kontrolka - faktycznie ona jest w obwodzie ładowania tak jak i w "maluchu".Żarówka się przepali ładowania nie będzie.
Po pierwsze zmierzyć jakie jest ładowanie i ewentualnie jeśli bedzie potrzeba to sprawdzac alternator. Wcześniej sprawdził bym wszystkie połaczenia alternatora a zwłaszcza główny plusowy i czy jest dobra masa. Co do alternatora to jeśli wszystkie diody są sprawne a stojan i wirnik nie maja przebicia do masy i miedzyzwojowego i nie maja przerwy w obwodzie,...
z reguły gdy alternator ma bezpośrednie połączenie z kontrolką i obrotomierzem czyli przewody biegną z alternatora na np deskę- gdy kontrolka się nie świeci na włączonym zapłonie to typowy objaw skończenia szczotek i alternator się nie wzbudza to że mignie czasem na obrotach to tylko potwierdza to że niema szczotek tego typu objaw chodzi o brak kontrolki...
witam znalazłem coś takiego """" Pierwszą czynność to odnalezienie złącza diagnostycznego. W przypadku mojego 220SDi znajduje się ono za środkową konsolą, na dole, od strony kierowcy. W ROVERach serii 400 (95-99) znajdować się powinno pod zaślepką umieszczoną na dole po lewej stronie kierownicy. W ROVERach serii 600 (95-99) umieszczone jest za plastikiem...
Trafo załączane na samopodtrzymaniu, w szereg z samopodtrzymaniem styk przekaźnika, cewka tego przekaźnika przez diodę zenera ( trzeba dobrać cewka np na 6 V zener 9-12-15V) JAk silnik zaskoczy, alternator ruszy to jego napięcie przez zenera wysteruje przekaźnik a on przerwie podtrzymanie zasilania trafa. Jeśli dobrze zrozumiałem intencje autora. Pozdr....
Problem jest taki że w czasie jazdy auto straci biegi po wyłączeniu kilkukrotnie silnika i ponownym włączeniu silnika to jest ok kilka kilometrów lub kilka metrów i ponownie błąd na skrzyni 18165 po podłączeniu . Wymieniłem akumulator zrobiłem alternator czyściłem wszytkie bezpieczniki przekaźniki wiązkę przy sterowniku nic nie pomaga Dodano po 3 Cały...
COO-84 Prędkość pojazdu Opis Prędkość jazdy zmierzona za pomocą czujnika prędkości jazdy T20 różni się nadmiernie od prędkości pojazdu zmierzonej za pomocą układu ABS. Przyczyna Mogły zostać wykonane operacje dotyczące czujnika prędkości jazdy T20. Czujnik prędkości jazdy T20 może być uszkodzony. Układ ABS wskazuje nieprawidłową prędkość pojazdu. Uwagi...
Najlepszy sposób na sprawdzenie rozrusznika czy kręci, to podpięcie go na krótko, pomijając elektromagnes. Trzeba wcześniej odkręcić od niego przewody zasilające idące z samochodu. Jeśli nie obróci, to trup. Najprawdopodobniej zatarte łożysko ślizgowe (wałek wirnika zardzewiał pod łożyskiem ślizgowym i je rozepchało, a to się zaklinowało), to może być...
po pierwsze to sprawdź zasilanie na zacisku 30 dojście grubym przewodem szczotki raczej nie w tedy następuje przerwa obwodu i kontrolka nie świeci
Więc jak patrzysz na schemat to wiesz, że taki objaw może powodowac tylko zwarta dioda plus. Ale tylko w sytuacji, kiedy: -jako wskaźnik pracy alternatora jest żaróweczka, i nie ma w jej obwodzie diody. Taki objaw nie wystąpi też wtedy, kiedy kontrolką jest dioda świecąca. -zależne to jest od konstrukcji regulatora Być może warsztat znalazł przerwę...
maiłem możliwość podłączenia Partnera po komputer a dokładnie po to urządzenie Tester diagnostyczny DS 100E http://www.autodiagnostyka.eu/index.php?... i oto co udało mi się odczytać: błędy: - sterownik nie ciągły - brak komunikacji BSE - błąd 61 (to nie wiem co oznacza) - temperatura cieczy chłodzącej - alternator nieprawidłowy...
Witam Mam problem z powracającym błędem w Audi A3 8p 1,6 105 TDI ,CAYC ,2010 r z funkcją Start/Stop . Pierwszy raz problem pojawił się 5 miesięcy temu . Samochód podnosił obroty na biegu jałowym na 1000 -1100 , uruchamiał na max wentylator nie zależnie od temperatury silnika oraz nie działała funkcja Start/Stop . Po podpięciu VCDS pojawiał się błąd...
Maluch ma strasznie skomplikowaną instalację elektryczną. A tak poważnie to jeśli nawet w czasie postoju gdy silnik nie pracuje kontrolka przygasa to szukałbym w obwodzie wzbudzenia. Na początek przy zgaszonym silniku na luzie oczywiście włącz zapłon i ręcznie wolno obracaj „alternatorem” za pasek klinowy. Możesz tak wykonać kilka obrotów...
I tak to raczej nie kwestia ładowania skoro: MM2X napisał: wskazówki zegarów głupieją i zegar starrtuje od 0:00 Ja tego też nie mogę zrozumieć, dlaczego zegar się zeruje?, cały czas mam włączony voltomierz podczas jazdy i napięcie spada co prawda do 12,6V (więc brak ładowania) ale nie powinien się zerować zegar, czy "skakać" wskazówki prędkościomierza...
Powyższe informacje podaję Ci mając świadomość dużych uproszczeń, a zmuszony do bardziej przejrzystych wyjaśnień, biorąc pod uwagę obserwowany poziom dyskusji. W przeciwnym razie musiałbym zbyt obszernie rozwijać polączone z nią problemy. Przykładowo, na pytania czy i jak, w poszczególnych problemach brzmiałoby to w uproszczeniu tak ; tyrystory- tak,...
Zamówiłem drugi sterownik o taki samych numerach. Wyciąłem immo, i auto nie odpala na nowym sterowniku. Ma taką chwilę jakby chciał zapalić, ale nie odpala. Immo w clipie pisze, że jest nieaktywne. Błędy jakie się wyświetlają to napięcie sterownika i przerwa w obwodzie benzyna - gpl Napięcie na sterowniku komputer diagnostyczny pokazuje 8V. A na starym...
KodOpis kodu 0100Nieprawidłowy sygnał z przepływomierza powietrza 0101Nieprawidłowy sygnał z przepływomierza powietrza 0102Sygnał z przepływomierza powietrza za niski 0103Sygnał z przepływomierza powietrza za wysoki 0104Nieprawidłowy sygnał z przepływomierza powietrza - usterka pojawia się okresowo 0105Nieprawidłowy sygnał z czujnika ciśnienia MAP 0106Nieprawidłowy...
Kolego zanim zakupisz regulator to wpierw z rzuć pasek z prądnicy i zewrzyj wszystkie przewody przy regulatorze.Tak sprawdzisz czy prądnica jest dobra,przy zwarciu przewodów 19,18,16 prądnica ma się obracać równo,zwalnianie lub hamowanie świadczy o złym tworniku.Na razie ziomal,radzę alternator. Mało miarodajna i wiarygodna metoda. Zauważ że przy uszkodzeniu...
Witam błędy EMS 5125 Kalibracja przepływomierza Kalibracja przepływomierza została wyłączona. Kod usterki został zarejestrowany, ponieważ w czasie aktualnej analizy cyklu jezdnego, tzn. od momentu włączenia zasilania kluczykiem, w układzie EGR zostały zarejestrowane kody usterek, wskutek których wyłączona została kalibracja. Kalibracja przepływomierza...
Witam! Mam sharana 1999r. tdi 90km. poprzednią zimę dogrzewacz działał jak odrzutowiec nawet mnie czasami denerwował bo zakłócał CB teraz nie daje znaków życia.Mierzyłem prąd na pin 1/2 12,6v włączona stacyjka a 3/4 czyli od pompki 0,4-0,6v tak jest prawidłowo? przy włączonym silniku na pinie od alternator u mnie to 8- 13,6v pin 7i6 puste są.Po przeczytaniu...
:D Czyli według Ciebie kontrolka braku ładowania alternatora nie ma sensu, bo może się zepsuć? Przykład z antysabotażem o tyle jest nie trafiony, że tam "wiemy czego się spodziewamy". Wręcz przeciwnie jest jak najbardziej trafiony gdyż: ... w momencie uszkodzenia tej diody lub przerwy w obwodzie ... co sugeruje diodę na długim przewodzie. Faktem jest...
Kolego twoja awaria,to nie bezpieczniki ale rozpiska prosze bardzo: http://obrazki.elektroda.net/23_12366818... Za twoją awarie,odpowiadają kable,które lubią sie łamac i korodowac w tym pojeździe,poszukaj przerwy w obwodzie Dodano po 7 Masz po za tym trzy bezpieczniki,obok akumulatora. Pierwszy od strony akumulatora odpowiada za światła,klakson...
tak wiem skladac niby mozna tylko uklady wirujace i takie skladanie to zawsze mam obawy co do wywazenia , mam jeszcze pytanie co do mocy z zasilaniem wirnika pradem a tego z magnesami. Sa rozwiazania z magnesami poukladanymi na obwodzie wirnika -mnie osobiscie to sie nie podoba ale skutecznosc jest zblizona do tych zasilanych pradem jak jest tutaj ,...
Witam! Mam taki problem z samochodem. Kiedy włączam stacyjkę to włączają się wszystkie funkcje które są przypisane do przełącznika pod kierownica czyli klakson spryskiwacze wycieraczki na pełnej mocy kierunkowskazy i długie światła mrugają. Dzieje się tak może pół minuty potem przestaje i jest wszystko ok czasem pół dnia. Czasami potrafi włączyć się...
Zamykam temat. Wał się nie kręci, prawdopodobnie rozrząd się przestawił(jest strasznie napięty) no i silnik byłby do wymiany. Wał był zablokowany już wtedy, przy zmianie biegu, kiedy właśnie zgasł silnik i już odpalić nie chciał. Początkowo myśleliśmy, że to rozrusznik, bo nawet nie kręcił. Ale potem okazało się, że to pasek. Idzie na części;\ Dodano...
(...) odobny problem ? (at)ElektrodaBot AI: Czy sprawdzałeś już bezpieczniki lub przekaźniki związane ze światłami i kierunkowskazami? Jeszcze nie AI: Czy na desce rozdzielczej pojawiają się jakieś komunikaty błędów lub ostrzeżenia? Nie ma błędów na desce normalnie odpala się kontrolka świateł jakby działały Bezpośrednia odpowiedź na pytanie Najbardziej...
w czasie jazdy cos szczeliło motoek zgsł kntrolki nie świecą Cześć! Brzmi to jak potencjalny problem z układem elektrycznym motocykla. Jeśli coś "szczeliło" i kontrolki przestały świecić, to prawdopodobnie doszło do zwarcia lub przerwy w obwodzie. Oto kilka kroków, które możesz podjąć, aby zdiagnozować i naprawić problem: 1. Bezpieczeństwo...
Nie wiem czemu nie wskoczył odnośnik http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic42... A z załączonego przez ciebie schematu wynika, ze moduł zapłonowy ma własną cewkę zasilającą i wyzwalającą (typowe rozwiązanie), więc nie powinien ucierpieć. Reszta elektryki jest prosta i odwrotne podłączenie nie powinno jej zaszkodzić. Skoro znikło ci ładownie, to...
Pisząc o linku miałem na myśli ten z Twojego postu z mostkiem prostowniczym. Może być faktyczne za niskie napięcie ładowania. Spowodowane np. nieprawidłową pracą regulatora napięcia. Nie sugeruj się amperomierzem, bo przepływ prądu ładowania będzie nawet przy niewłaściwym napięciu ładowania. A kontrolka powinna zgasnąć przy odpowiednim napięciu. Podejrzewam,...
https://obrazki.elektroda.pl/7362998600_... (at)ElektrodaBot Wstępna ocena dostępnych informacji Na przedstawionych zrzutach ekranu widoczne są dwa błędy: - P1607:82-2A – „Obwód wyjściowy MIL (lampka kontrolna awarii)”. - U0401:68-2A – „Nieprawidłowe dane otrzymane z elektronicznego modułu sterującego (ECU)/modułu sterującego silnika A”....
Jeżeli dobrze pamiętam, to tam jest przekaźnik odcinający rozrusznik. Sprawdź ten obwód, pewnie jest gdzieś przerwa.
Witajcie. Wymieniam instalacje jak na rysunku. Maszyna to Ditch Witch. No i jest tam dioda, opisana jako 3, na wyjsciu z regulatora napięcia. No i brakuje mi wiedzy żeby rozkminić w którą stronę dioda... Bezpośrednia odpowiedź 1. Dioda oznaczona na schemacie liczbą 3 powinna przewodzić z regulatora w stronę instalacji / akumulatora , a blokować prąd...
Obwód kontrolki ładowania potrzebny jest do ułatwienia wzbudzenia alternatora po uruchomieniu silnika. Po wzbudzeniu alternator nie potrzebuje już do pracy niczego poza napędem, zaś kontrolka jak nazwa wskazuje wykorzystywana jest tylko do kontroli ładowania (sygnalizuje nieprawidłowości ładowania). Bez podstawowych pomiarów nie uda się zlokalizować...
Witam Mam Forda Galaxy, mam problem z wycieraczkami. Jakiegoś dnia przestały w ogóle działać. Dałem autko do elektryka który naprawił - twierdził że była jakaś przerwa w obwodzie (jak dla mnie ściema). W tej chwili wycieraczki raz działają raz nie. Niby sprawa oczywista - tulejki, ale jak ruszą chodzą idealnie, są czyste widać że było to smarowane......
UWAGA!!! Oto kody błędów po Polsku. Odczyt Kody błędów pojawią się na lampce kontrolnej silnika. -W ciągu 5 sekund włączyć zapłon 3 razy (włączyć, wyłączyć, włączyć, wyłączyć, włączyć) -Będzie migała lampka kontrolna silnika. Resetowanie Odłączyć ujemną końcówkę akumulatora na co najmniej 30 sekund aby zresetować ECU.Sygnał -Cyfra 1: Impuls świetlny...
(...) (at)ElektrodaBot czy stacyjka w skuterze 4t ma jakiś wpływ że nie działają kierunkowskazy, elektrostarter, światło stop I klakson (at)ElektrodaBot Dodano po 50 : (at)ElektrodaBot czy stacyjka w skuterze 4t ma jakiś wpływ że nie działają kierunkowskazy, elektrostarter, światło stop I klakson (at)ElektrodaBot Bezpośrednia odpowiedź na pytanie Tak,...
Witam potrzebuje pilnie schematu elektryki jak wyżej i potwierdzenia ze te kody będą pasowały do tego samochodu. Odczyt Kody błędów pojawią się na lampce kontrolnej silnika. -W ciągu 5 sekund włączyć zapłon 3 razy (włączyć, wyłączyć, włączyć, wyłączyć, włączyć) -Będzie migała lampka kontrolna silnika. Resetowanie Odłączyć ujemną końcówkę akumulatora...
pali dobrze, a kody możesz sprawdzić bez podłączania komputera tzw kody błyskowe Kody błędów Odczyt Kody błędów pojawią się na lampce kontrolnej silnika. -W ciągu 5 sekund włączyć zapłon 3 razy (włączyć, wyłączyć, włączyć, wyłączyć, włączyć) -Będzie migała lampka kontrolna silnika. Resetowanie Odłączyć ujemną końcówkę akumulatora na co najmniej 30 sekund...
Mam odpiąć główny przewód od alternatora ? Nie. Odepnij cienkie. Nie jestem pewien czy lampka zgaśnie przy sprawnym obwodzie,bo nie wiem jak jest zbudowany,jednak jeśli zgaśnie to jest sprawny. Tak na prawdę to powinno się wypiąć wiazkę z obu stron i przedzwonić ja pod kątem przebicia na masę i na inne przewody,jednak od czegoś trzeba zacząć. https://a.allegroimg.com/s600/115a2d/ec8...
Na sam początek zmierz napięcie ładowania.Powinno wynosić około 14,5 - 14,8V.Jak nie ma takiego napięcia,to uszkodzony regulator lub alternator.Jeżeli napięcie ładowania jest ok,to jest spalona żaróweczka lub przerwa w obwodzie tej żaróweczki.
Witam. Mam takie Audi po spaleniu. Przyjechalo na sznurku cale rozebrane. Zaczalem skladac do kupy. Autko juz kreci. Na liczniku po 6-8 sekundach zapala sie napis SAFE (razem z kontrolka od poduszek). Przeczytalem VAS-immo blad: 01176-kluczyk -brak sygnalu/komunikacji. Kluczyk od auta jest orginalny. Pilot dziala otwiera i zamyka. Auto nie bylo jakos...
Witam, chciałbym zaznaczyć na wstępie, że czytałem i szukałem bardzo wiele na ten temat, również tu na forum ale nie znalazłem rozwiązania które by mnie satysfakcjonowało. Dziadek poprosił mnie bym "zajrzał do alternatora bo coś przestal ładować jakiś czas temu, do tego ostatnio zgasła kontrolka ładowania która się paliła w czasie jazdy ale nadal nie...
Witam wszystkich forumowiczów. Posiadam audi A6 z 2005r, w której został wymieniony silnik z wadliwego BLB na jednostkę BKD z 2007roku. Zaraz po remoncie samochodu ( została wymieniona turbina, wspomniany silnik, przepływomierz itd. wysadziło turbine na trasie i BLB sie zatarł) tak po 10-20 minutach jazdy zaczęła wyskakiwać kontrolka ESP, nie ma jazdy...
przerwa obwodzie świec przerwa obwodzie prądu widoczna przerwa obwodzie
opalarka grzeje toyota radio zasilać zasilacz domofonu elfon
odblokować nawigacja becker zasilanie festynu
Zwrotnica w głośnikach Wharfedale - diagnostyka i naprawa Jak odblokować zablokowane drzwi pralki Samsung WF8804DP