Brawo Ty . Napisz w temacie - rozwiązanie . Dobrze że są jeszcze osoby które napiszą co zrobili a nie tylko że temat rozwiązany dzięki za pomoc.
w/g mnie to jest tak że jeśli się zewrze do masy przewód od kontrolki i ona świeci ( oczywiście przy włączonym zapłonie) to przerwa obwodu jest w alternatorze to może być wirnik ,szczotki lub regulator napięcia, obwód kontrolki idzie przez szczotka-wirnik-szczotka-reg.napięcia-ma... i tu gdzieś musi być przerwa!
Podaj masę na cienki przewód przy alternatorze. Jak się zapali kontrolka w liczniku (po zapłonie oczywiście) to do roboty alternator. Jak się nie zapali to kontrolka spalona lub przerwa w obwodzie.
Szukam schematu elektrycznego do autobusu jak w tytule albo podobnego Chodzi mi obwód D+ alternatora tzn do czego jest wykorzystany bo gdzieś jest przerwa a że nie lubę puszczać drugich przewodów w autach to chciałbym znaleźć miejsce uszkodzenia Za wszelką pomoc wielkie dzięki Pozdrawiam
po pierwsze to sprawdź zasilanie na zacisku 30 dojście grubym przewodem szczotki raczej nie w tedy następuje przerwa obwodu i kontrolka nie świeci
Obwód kontrolki ładowania potrzebny jest do ułatwienia wzbudzenia alternatora po uruchomieniu silnika. Po wzbudzeniu alternator nie potrzebuje już do pracy niczego poza napędem, zaś kontrolka jak nazwa wskazuje wykorzystywana jest tylko do kontroli ładowania (sygnalizuje nieprawidłowości ładowania). Bez podstawowych pomiarów nie uda się zlokalizować...
Jeżeli dobrze pamiętam, to tam jest przekaźnik odcinający rozrusznik. Sprawdź ten obwód, pewnie jest gdzieś przerwa.
Wyrażnie przedstawiłem przebieg prądu stacyjka - regulator napięcia aż po pierścienie wirnika i wystarczy miernikiem lub zwykłą żarówką nawet 2 Watową prześledzić obwód zasilający regulator napięcia.Jedną z przyczyn braku ładowania może być również przerwa na uzwojeniu wirnika alternatora w postaci zimnego lutu na jednym z pierścieni doprowadzających...
Jest jeszcze jedna możliwość. Jeżeli masz alternator to wzrost napięcia w instalacji i brak wzrostu napięcia na akumulatorze może oznaczać przerwę w obwodzie ładowania akumulatora, który zasila obwód wzbudzenia alternatora. Przy braku zasilania z akumulatora alternator potrafi wzbudzić się i podnosić napięcie na max bo nie ma napięcia odniesienia dla...
http://plugstype.eu/index.php?page_id=wt... Często spotykane symbole wejść na alternatorach: B+.......................wyjście na akumulator ("przewód mocy") IG (R, 15)...........B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") I (IGN).................B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") R.........................B+ (po stacyjce...
Dużo tu na tym forum różnych dziwnych teorii... Skąd ludzie biorą takie wiadomości??? Zatem Na pinie 15 powinieneś mieć napiecie 'Po zapłonie"- czyli 24V. To jest napięcie wzbudzenia, tzn. takie, które aktywuje pole magnetyczne w wirniku. Bez tego napięcia 24V na pinie wzbudzenia wirnik ma tylko tzw. magnetyzm szczątkowy który po przekroczeniu 1500rpm...
Witam, chciałbym zaznaczyć na wstępie, że czytałem i szukałem bardzo wiele na ten temat, również tu na forum ale nie znalazłem rozwiązania które by mnie satysfakcjonowało. Dziadek poprosił mnie bym "zajrzał do alternatora bo coś przestal ładować jakiś czas temu, do tego ostatnio zgasła kontrolka ładowania która się paliła w czasie jazdy ale nadal nie...
W każdej ciężarówce układ ładowania działa podobnie, dlatego pozwolę sobie zacytować słowa kolegi krisbrum . Dużo tu na tym forum różnych dziwnych teorii... Skąd ludzie biorą takie wiadomości??? Zatem Na pinie 15 powinieneś mieć napiecie 'Po zapłonie"- czyli 24V. To jest napięcie wzbudzenia, tzn. takie, które aktywuje pole magnetyczne w wirniku. Bez...
Jak pisałem wcześniej sprawny alterantor nawet bez podłaczwnia kostki regulatora powinien dać 14 V tylko trzeba go przegazować do ponad 3000 rpm. To jest nowy zakup czy auto już masz trochę. Brak kontrolki to jacześciej przerwa w obwodzie wzbudzenia alternatora. Czyli sam alternator albo kabelki do niego.
Podstawy elektrotechnik: w obwodzie elektrycznym prąd będzie płyną, jeżeli obwód jest zamknięty. Co to oznacza? Pomiędzy źródłem napięcia a odbiornikiem muszą byś sprawne połączenia elektryczne. Przerwa w obwodzie przerywa przepływ prądu. Elementy obwodu elektrycznego świateł samochodowych: 1. Źródło napięcia - bateria akumulatorów lub trójfazowa prądnica...
a jeżeli zgaśnie oznacza to ze nie ma przerwy w obwodzie? a alternator jest uszkodzony?
Może ktoś miał podobne problemy i podpowie co i jak W moim byłym prywatnym berlingo z 2002r 1,9 zwykły osiołek, miałem miałem prawie identyczne objawy z tym że też nie można było uruchomić spryskiwania przedniej i tylnej szyby. Co się okazało... bezpiecznik o pompki spryskiwacza dostawał przerwy w momencie gdy popłynął prąd większy niż multimetr wymusza...
Jeżeli to są tylko te dwie usterki w aucie i nie ma innych to masz tu do czynienia z dwoma niezależnymi obwodami, aczkolwiek obydwa są kontrolowane przez VIC ( mam na myśli ostrzeżenie o braku ładowania na desce). Ostrzeżenia na desce są efektem stosownej komendy wysłanej przez VIC za pośrednictwem CAN network (czyli zegary, CAN i VIC raczej odpadają)....
Hmmm, szczotki... no mozliwe. Pytanie tylko ilo-letni jest ten wózek :) Najczęściej jednak spotykałem się z brakiem wzbudzenia alternatorów z powodu trywialnej przerwy w tym właśnie obwodzie, stąd moja prosta sugestia.
Dzięki, tak myślałem. Sprawa załatwiona, znalazłem przerwę w obwodzie. Przeszczep udany. Temat do zamknięcia. Pozdrawiam
Zapewne przy tym prostowniku trzeba monitorowac stan ładowania aby nie przeładować i nie zepsuć akumulatora? Tak, jeżeli nie jest automatyczny to trzeba kontrolować, ale bez przesady. Pod koniec ładowania prąd przy tych prostownikach jest minimalny. W samochodzie regulator napięcia alternatora daje maksimum tego napięcia przez cały czas, gdy samochód...
Alternator ładuje, gdyż po odpaleniu samochodu napięcie wzrasta do 14,2V, a stwierdzenie "instalacja sprawdzona" oznacza, że cała instalacja była sprawdzana pod kątem zwarć, przetarć lub jakiekolwiek przerwy w obwodach. dodam, że jest to samochód który uczestniczy w "rajdach" i został tak zrobiony aby nie było w nim immobilisera i odpala bez podłączonego...
Szukam przyczyny zapalającej się od czasu do czasu (losowo) kontrolki ładowania w fordzie focusie mk2 1,6 TDCI. Kontrolka potrafi się zapalić w czasie jazdy, na dwie lub trzy minuty, czasem nieco dłużej, w zupełnie losowym momencie i niezależnie od chwilowego poboru prądu lub obrotów silnika. Po czym samoistnie zgasnąć, również w czasie jazdy i przez...
Skad wiesz, że nie jest za duży prąd czerpany z alternatora i dlatego się grzeje? I co to upływnośc uzwojeń to chyba tylko krasnale ogrodowe wiedzą. ad. 2. Co do upływności miałem na myśli kompletne zwarcie 1-go z 3 uzwojeń i sądzę, że przyczyną jest zwarcie diody w mostku. ad. 1. Gdyby tak było tzn. za duży prąd czerpany z alternatora - wóz nie odpaliłby...
odświeżam temat i zadaje dodatkowe pytanie. Tym razem moje H100 padło na amen, prędzej jak się grzebało w kablach i alternatorze i popukanie we wiązki to ładowanie wracało. Tym razem na szczęście zauważyłem brak ładowania zanim wyjechałem z domu i auto stoi pod blokiem (ostatnie 2 miesiące było wszystko ok). Czy jeśli skończą się szczotki w alternatorze,...
Wygląda na to, ze źle pracuje regulator napięcia. Napięcie na wirnik jest najwidoczniej podawane w sposób ciągły i to powoduje palenie przewodów, jedynie dziwne, że przepaliły się dwa przewody, po przepaleniu jednego obwód wirnika powinien zostać przerwany.
COO-84 Prędkość pojazdu Opis Prędkość jazdy zmierzona za pomocą czujnika prędkości jazdy T20 różni się nadmiernie od prędkości pojazdu zmierzonej za pomocą układu ABS. Przyczyna Mogły zostać wykonane operacje dotyczące czujnika prędkości jazdy T20. Czujnik prędkości jazdy T20 może być uszkodzony. Układ ABS wskazuje nieprawidłową prędkość pojazdu. Uwagi...
Moi Drodzy Poszukuję schematu agregatu prądotwórczego Kraft&Dele ST1300 KD110. Takiego jak ten: https://obrazki.elektroda.pl/8837165200_... Jest to agregat bez AVR. Agregat pracował zaledwie kilka razy i to pod małym obciążeniem i ni stąd ni zowąd przestał dawać prąd. Po otwarciu tylnej pokrywy alternatora nie widać żadnych oznak przegrzania....
Witam. Nieświecenie lampki kontrolnej przy unieruchomionym silniku może być spowodowane m. in. przerwą w obwodzie wzbudzenia. Czy regulator wymienino "na wszelki wypadek" - bez zdiagnozowania? Kontrolka ładowania może mieć znaczenie dla pierwszego wzbudzenia alternatorów starszych typów (po dłuższym postoju), ale i to rzadko. Raz wzbudzony alternator...
Pisząc o linku miałem na myśli ten z Twojego postu z mostkiem prostowniczym. Może być faktyczne za niskie napięcie ładowania. Spowodowane np. nieprawidłową pracą regulatora napięcia. Nie sugeruj się amperomierzem, bo przepływ prądu ładowania będzie nawet przy niewłaściwym napięciu ładowania. A kontrolka powinna zgasnąć przy odpowiednim napięciu. Podejrzewam,...
Sprawdź tor prądowy obwodu wzbudzenia alternatora - czyli po kolei od zasilania, regulatora prądu wzbudzenia, uzwojenie wzbudzenia, szczotki na wirniku magneśnicy, diody wzbudzenia (sprawdź połączenia lutowane ). Tyle tylko że to wszystko trzeba robić na wymontowanym i rozebranym alternatorze. I niech moc będzie z Tobą !!!!! :-) Pozdrawiam
Brak ładowania przy zgaszonej lampce kontrolnej to albo przerwa w obwodzie lampki Przerwa w obwodzie lampki, czyli na alternatorze już, bo sama kontrolka działa po podpięciu jej bezpośrednio pod akumulator. Tylko teraz pytanie gdzie, regulator, szczotki, uzwojenie? albo coś innego No co ty powiesz :D Pierścień do którego dotyka ta bardziej zużyta szczotka...
Witam objawy: slaba praca wspomagania (elektryczno-hydrauliczne) i lekko niedoladowany akumulator 12.3V, co dziwne prawidlowe napiecie ladowania w Test Mode i na klemach czyli 14.2V po dluzszej jedzie (trasa 100-200km) i zjechaniu do miasta wspomaganie pada doslownie po paru zakretach, wylacza sie ESP i jak zgasze silnik przed chwile nie odpala potem...
Witam błędy EMS 5125 Kalibracja przepływomierza Kalibracja przepływomierza została wyłączona. Kod usterki został zarejestrowany, ponieważ w czasie aktualnej analizy cyklu jezdnego, tzn. od momentu włączenia zasilania kluczykiem, w układzie EGR zostały zarejestrowane kody usterek, wskutek których wyłączona została kalibracja. Kalibracja przepływomierza...
Witam.Dzięki za zainteresowanie.Czy może posiadasz schemat tego obwodu ,ogólnie niewiem co za znaczenie ma ten przekaźnik i za co jest odpowiedzialny,jeden błąd co wywala to zwarcie lub przerwa na przewodzie w+ w liczniku godzin,nie wiem czy to ma zwiiązek z tym czy nie.pozdrawiam i czekam na jakieś info
w tym alternatorze wirnik nie stanowi obwodu lampki Coś mi się wydaje, że jeśli w mostku są diody wzbudzenia to wirnik wchodzi wskład obwodu lampki, ściąga terminal D+ do masy przy braku ładowania. Brak przejścia na wirniku daje taki sam efekt jak odłączenie przewodu lampki z alternatora, terminal wisi w powietrzu. Sytuacja ma oczywiście miejsce gdy...
(...) (at)ElektrodaBot czy stacyjka w skuterze 4t ma jakiś wpływ że nie działają kierunkowskazy, elektrostarter, światło stop I klakson (at)ElektrodaBot Dodano po 50 : (at)ElektrodaBot czy stacyjka w skuterze 4t ma jakiś wpływ że nie działają kierunkowskazy, elektrostarter, światło stop I klakson (at)ElektrodaBot Bezpośrednia odpowiedź na pytanie Tak,...
Mam pytanko bo sąsiad mi powiedział że jak podłącze miernik i ustawie na ampery to robię zwarcie. Że to nie jest pomiar. To tak na poważnie? Generalnie sąsiad ma rację. Mój Tato opowiadał, że jak zaczynał zabawy z prądem (miał jakieś 14 lat) to gdzieś dostał amperomierz i pojawiła się idea aby zmierzyć ile to amperów jest w gniazdku. Skończyło się...
Witam. Od jakiegoś czasu mam problem. Zaczeło się od tego że podczas jazdy świeciła się kontrolka akumulatora, wiec wymieniłem regulator napięcia w alternatorze, ładowanie wyniosło 12V do 12.7V, więc oddałem alternator do elektryka i go naprawił. Jednak po kolejnym dniu gdy przekręce kluczyk na zapłon zaświecają się wszystkie kontrolki oprócz akumulatora....
Żeby sprawdzić diody trzeba uzwojenie odłączyć. Z podłączonym można wykryć jedynie zwarcie diod bo przerwy np jednej diody się nie da. PRZEZ DIODY WZBUDZENIA NIE JEST NIC PROSTOWANE (PRĄD ORAZ NAPIĘCIE DO AKUMULATORA), TO SA ODCZEPY TRZECH UZWOJEŃ, KTÓRE ZASILAJĄ REGULATOR NAPIĘCIA. Jest prostowanie przemiennie napięcie z uzwojenia na drugi plus do...
Żarówka to zasilnie regulatora, sam regulator nijak jej nie steruje. Ona tylko zasila regulator. Skoro nie świeci to masz przerwę w obwodzie +B -żarówka- regulator-szczotki-wirnik. Albo masz zwarcie +B +D.
poza spaloną żarówką może być po prostu przerwa w jej obwodzie Zapewne żarówka mogła się spalic podczas nieprawidłowej pracy alternatora przed regeneracją, ale czy spalona żarówka lub przerwa w jej obwodzie może spowodowac brak ładowania? Czy w tej sytuacji jest sens robic diagnostykę przez podpięcie do komputera z programem diagnostycznym - czy to...
Ponieważ robisz przerwę obwodzie tej lampki. Po drugie gdy alternator się wzbudzi to odłączenie tego przewodu nie powoduje zaniku ładowania. Każda przerwa w obwodzie lampki ładowania (urwany kabelek, za krótka szczotka, wytarty komutator , brak masy regulatora) spowoduje zanik ładowania przy zgaszonej kontrolce. Palcem pokaż i wyjasnij jego funkcję...
maiłem możliwość podłączenia Partnera po komputer a dokładnie po to urządzenie Tester diagnostyczny DS 100E http://www.autodiagnostyka.eu/index.php?... i oto co udało mi się odczytać: błędy: - sterownik nie ciągły - brak komunikacji BSE - błąd 61 (to nie wiem co oznacza) - temperatura cieczy chłodzącej - alternator nieprawidłowy...
jeśli mogę coś dodać to alternatory z tymi regulatorami ładnie startują nawet jeśli obwód kontrolki jest przerwany(przynajmniej ja tak zaobserwowałem) z magnetyzmu szczątkowego wirnika.Oczywiście dużą rolę odgrywają obroty.Podejrzewam że bez kontrolki ze świeżo wypiaskowanym wirnikiem taki alternator już by nie ruszył :D
Trzeba zrobić tak-wziąć kawałek przewodu,i na szczotkotrzymaczu alternatora zewrzeć przewód zielony (ten od regulatora)z masą(silnik unieruchomiony,zapłon włączony).Jeżeli kontrolka się zaświeci-do wymiany regulator.Jeżeli sie nie zaświeci to zużyte szczotki,lub przerwa w uzwojeniu wirnika.Przed tą próbą mostkujemy z masą przewód żółty-aby sie przekonać...
Ludzie smelcwagen to najprostsze najbardziej logiczne auta do naprawy mamy tu auto najprostszego segmentu modelowo i konstrukcyjnie z 2002 r nie doszukujmy się cech auta segmentu premium z 2012r auto diagnozujemy diagnoza własna vcds to naprawdę zajebiste narzędzie logowanie to nie logi z odczytu błędów ale pomiar parametrów które można wybrać i przedstawiać...
UWAGA!!! Oto kody błędów po Polsku. Odczyt Kody błędów pojawią się na lampce kontrolnej silnika. -W ciągu 5 sekund włączyć zapłon 3 razy (włączyć, wyłączyć, włączyć, wyłączyć, włączyć) -Będzie migała lampka kontrolna silnika. Resetowanie Odłączyć ujemną końcówkę akumulatora na co najmniej 30 sekund aby zresetować ECU.Sygnał -Cyfra 1: Impuls świetlny...
Daj plusa po stacyjce ale przez żarówkę 5W. Jeżeli to zadziała to problem w liczniku. Każdy rezystor ma jakąś tam oporność Tam jest tylko jedne rezystor od tego i ma mieć on odpowiednią oporność a nie jakąś tam. Przerwa w obwodzie to też jakaś tam oporność.
Ostatnio w mojej xsarze zapala się kontrolka ładowani,smarowani i ,świeci się kontrolka stop .Nie jest to za każdym razem ,czasem po przejechaniu kilku kilometrów,zatrzymaniu pojazdu,wyłączeniu silnika i ponownym włączeniu zapłonu,kontrolki się świecą i wyje brzęczyk.Natomiast po przekręceniu kluczyka w pozycję w której powinna świecić się tylko kontrolka...
Zależy od budowy alternatora ale w tych prostszych i najbardziej popularnych ma związek z ładowaniem i przerwa w obwodzie, brak żarówki czy uszkodzenie innego elementu odpowiadającego za wzbudzenie alternatora będzie skutkowało brakiem ładowania pomijając kilka innych rzeczy jak samowzbudzenie itp.
No to masz przerwany obwód licznik-alternator i dlatego takie zachowanie się układu ładowania. Ciekawe co za mechanik powiedział, że w tym modelu to normalne, nie jest normalne! Co by było gdybyś miał w zwyczaju jeździć nie przekraczając tych obrotów, w których alt. się wzbudzi?
18326 - Sygnał obciążenia z zacisku generatora DF P1918 - 000 - przerwa/zwarcie z plusem Problem w obwodzie sterowania wzbudzeniem alternatora.
A nie prawda zico. Elektroniczny zapala szybciej. Zważ, że w bimetalicznym obwód żarówek zamyka się przez bimetal który ma jakąś swoją rezystancję Tak, sporo, - ba! właściwie wszystko to prawda, tyle że jak pisałem: częstotliwość elektronicznego 90, napięcie ani 6 woltów na żarówce i jest marnie. Jak dosiadałem 126p, przerobiłem wiązki i usunąłem najpoważniejszą...
zamykam stare tematy, była przerwa w obwodzie nie było ładowania, wieki temu
pali dobrze, a kody możesz sprawdzić bez podłączania komputera tzw kody błyskowe Kody błędów Odczyt Kody błędów pojawią się na lampce kontrolnej silnika. -W ciągu 5 sekund włączyć zapłon 3 razy (włączyć, wyłączyć, włączyć, wyłączyć, włączyć) -Będzie migała lampka kontrolna silnika. Resetowanie Odłączyć ujemną końcówkę akumulatora na co najmniej 30 sekund...
Ja miałem tak w starej Polówce... paliła ok, ale czasem gdzieś się pojechało, zgasiło silnik, potem powrót do auta zapłon i zero prądu. Odpaliło się "na popych", przejechała kawałek i znów paliła normalnie. Akumulator dostawał jakieś przerwy, jak auto wpadło w dziurę albo przejechało po bruku to albo się "psuło", albo "naprawiało". Jak alternator ma...
Witam. Kody EMS mówią o niskim ciśnieniu w układzie paliwowym ( czujnik ciśnienia paliwa,wycieki paliwa zawór przelewowy), o kłopotach z EGR ( przepustnica nie może być otwarta) i w konsekwencji jego wyłączeniem. Masz też problem z alternatorem (przerwa w obwodzie lub zwarcie do masy lub sterownik), niskie napięcie akumulatorów. BMS ; czujnik prędkości...
Witam potrzebuje pilnie schematu elektryki jak wyżej i potwierdzenia ze te kody będą pasowały do tego samochodu. Odczyt Kody błędów pojawią się na lampce kontrolnej silnika. -W ciągu 5 sekund włączyć zapłon 3 razy (włączyć, wyłączyć, włączyć, wyłączyć, włączyć) -Będzie migała lampka kontrolna silnika. Resetowanie Odłączyć ujemną końcówkę akumulatora...
sprawdz czy obwód kontrolki nie jest przerwany...
Z racja zgłębiania wiedzy na temat diagnostyki alternatorów przekopuje internet i pozwolę sobie na forum elektrody wypisać parę znalezionych opinii o diagnostyce alternatora i poprosić o komentarz do nich Miernik uniwersalny ustaw > pomiar napięcia przebicia złącza ( rysunek diody często z buzerem ) Poprawne wyniki : 1. Z masy alternatora na wy prądowe...
Witam! Mam problem z układem ładowania w ciągniku Pronar Mtz 82A z instalacją 12V i rozrusznikiem na 24V. Alternator jest w 100% sprawny. Przy pracującym silniku wychodzi z niego napięcie ±13,8V, ale nie dociera do akumulatorów. Czy ktoś wie gdzie szukać przerwy w obwodzie lub co powinno połączyć alternator z akumulatorami po uruchomieniu silnika?...
Nie ma czegoś takiego, że nadwyżka pozostanie u ciebie. Cala wytworzona energia elektryczna musi być zużyta. Dla porównania przyjmijmy samochód. Generator produkuje energie (a raczej przetwarza ja z energii mechanicznej) która jest zużywana na zasilanie układów pokładowych, świateł ORAZ na reakcje chemiczne w baterii powodującej jej ładowanie. W przypadku...
W Golfie 4 są już chyba diody. Sprawdź napięcie ładowania jak po odpaleniu napięcie wskazuje na brak ładowania i pojawia się ono dopiero po przegazowaniu (jeden raz wystarczy tak do 2500 RPM) i już jest cały czas do zgaszenia to na 100% przerwa w obwodzie od centralnej elektryki do alternatora.
niestety nie działa amperomierz.... I tu właśnie jest problem, masz przerwę w obwodzie ładowania, przewody od alternatora do amperomierza i dalej do akumulatora. Ewentualnie uszkodzony sam amperomierz. Właśnie dlatego na alternatorze masz te 7 V na wolnych obrotach. gdy obroty są większe ładowanie jest prawidłowe-14.2V a na wolnych spada do ok 7V....
Witam, proszę Was o pomoc albo nakierowanie na usunięcie usterki. VW CADDY 1.6 TDI z 2010 r. Prawy zamek bocznych drzwi zamyka się i ponownie otwiera po przekroczeniu 20 km/h. To samo przy naciśnięciu zamknięcia od środka (przycisk z klódką)... i tak do zużycia plastikowej zębatej łyżwy. Dodam, że przy zamykaniu z użyciem pilota działa poprawnie, czyli...
sprawdz przekaznik od blokady rozrudsznika jest polaczony z d+ alternatora (zabezpieczenie)
Przy włączonym zapłonie i nieruchomym silniku złącz przewód wzbudzenia do masy - po odpięciu go z alternatora. Jeśli nie pali się lampka kontrolna alternatora, przyczyna znaleziona: przerwa w obwodzie.
Jak masz taki regulator napięcia, to lampka ładowania nic nie ma do jego pracy i wzbudzenia alternatora. Jeśli na zacisku 67 regulatora masz ok 12V, to dlaczego nie masz tego napięcia na żółtym kablu przy alternatorze, na jego szczotce ?, szukaj przerwy w obwodzie
Wszystkie alternatory zbudowane są w taki sposób że kontrolka ładowania umożliwia wstępne wzbudzenie alternatora. Krótko mówiąc masz przerwę w obwodzie kontrolki , albo spaloną żarówkę w kontrolce.
Dziękuję za odpowiedź. Mieszkam w tej chwili we Francji i niestety cena naprawy alternatora to 300E... Postanowiłem otworzyć dziada i pomierzyć oporności zobaczyć czy nie ma przebicia na uzwojeniu statora, czy diody działają prawidłowo... Efektem tego działania jest odkrycie przerwy na uzwojeniu rotora. Test ciągłości obwodu daje negatywny wynik. Sprawdziłem...
https://obrazki.elektroda.pl/7362998600_... (at)ElektrodaBot Wstępna ocena dostępnych informacji Na przedstawionych zrzutach ekranu widoczne są dwa błędy: - P1607:82-2A – „Obwód wyjściowy MIL (lampka kontrolna awarii)”. - U0401:68-2A – „Nieprawidłowe dane otrzymane z elektronicznego modułu sterującego (ECU)/modułu sterującego silnika A”....
WitaM. Na początek proszę o wyrozumiałosc. Korzystam z telefonu a tu nie jest tak przejrzyście i pewnie pomyliłem dział. Problem dotyczy ciągnika rolniczego, w którym alternatorem steruje komputer. Ciągnik stracił ładowanie po czym samo powróciło. Kolejnego dnia rozsypało się łożysko w alternatorze i zostało wymienione. Wszystko ok John Deere wyjeżdża...
Jeż do fachowca,zrobi Ci to w 10 minut i po problemie, bo sam możesz narobić sobi9e jeszcze większych kosztów i nic poza tym.
Nie bardzo wiem jak zakwalifikować to uszkodzenia, ale zdaje mi się że masz: Przerwę w obwodzie wzbudzenia (wirnik). Uszkodzenie diod wzbudzenia. Jeżeli przy alternatorze (na śrubie) nie masz takiego samego wskazania jak przy rozruszniku (gruby przewód) sprawdź przewody.
Wzbudzenie leci przez kontrolkę, dotknij niebieskim kablem odłączonym od alternatora do masy, powinna się zapalić. Jeśli tak to jest przerwa w obwodzie regulator napięcia- wirnik, najprawdopodobniej skończyły się szczotki/ pierścienie ślizgowe wirnika
Witam mam też podobny problem tylko tylko ze w 1.8 16v faluje na benz i na gaz tylko ze na gaz gaśnie przy gwałtowanym wciskaniu sprzęgła z prędkość tak wiem coś z podciśnieniami ale odkręcałem kolektory nowe uszczelniacze na każdym przyrządzie i coś nie tak ale ktoś poruszył mały mankament jak to francuska technika lubi energię i mieć wszystko oryginał...
Spoko już wyraźnie napisałeś co i jak , weź sprawdź połączenia kabli : "-" -nadwozie -silnik , "+"AKu -rozrusznik -alternator , zobacz czy nie zaśniedziały , stan końcówek , mało tego sprawdź na dobrym AKu jaki jest pobór prądu {silnik wyłączony , stacyjka wyłączona } . Hmmm ciekawi mnie fakt że nie zawsze po przełączeniu stacyjki masz zapaloną kontrolkę...
Na mój rozum to wygląda na przebitą jedną z diód dodatnich głównych lub bardzo silne zanieczyszczenie które powoduje upływność. Prąd płynie przez tę diodę i diodę od wzbudzenia i potem przez regulator. Odpięcie regulatora powoduje przerwę w obwodzie i zanik prądu.
Przyczyn jak w całym poście może być wiele.. począwszy nawet od czujnika położenia wału korbowego który może mieć gdzieś przerwę w obwodzie, zaśniedziałe styki a skończywszy na regulatorze napięcia w alternatorze który obciąża silnik doładowując akumulator co jakiś czas zamiast ciągle. Bez porządnej diagnostyki ciężko cokolwiek powiedzieć.
KodOpis kodu 0100Nieprawidłowy sygnał z przepływomierza powietrza 0101Nieprawidłowy sygnał z przepływomierza powietrza 0102Sygnał z przepływomierza powietrza za niski 0103Sygnał z przepływomierza powietrza za wysoki 0104Nieprawidłowy sygnał z przepływomierza powietrza - usterka pojawia się okresowo 0105Nieprawidłowy sygnał z czujnika ciśnienia MAP 0106Nieprawidłowy...
Ze schematu wynika że być powinien - niekoniecznie przy alternatorze. Jest podłączony do "main switch" czyli coś w rodzaju stacyjki. Przerwa w tym obwodzie lub zły kontakt (także w stacyjce) będzie powodowała takie zachowania wskaźnika ładowania jakie Kolego opisałeś.
Witam. Zakładam ten post bo już zgłupiałem. Opisze najdokładniej jak się da. Parenaście dni temu po odpaleniu zimnego samochodu nie zgasła kontrolka ładowania akumulatora. Jedna przygazówka silnikiem sprawę rozwiązała i od tego czasu był spokój...do wczoraj. Odpalił bez problemu, ale kontrolka znowu nie zgasła, a w kabinie poczułem swąd palonej gumy...
Jeżeli komputer nie wykazuje żadnego błędu być może nie obejmuje tego typu usterki. Sprawdź wiązkę przewodów wchodzącą do wnętrza samochodu. Czy twój samochód jest garażowany? Często się zdarzało, że cały obwód elektryczny padał po tym jak kuny poprzegryzały przewody - znajomy za nową wiązkę w całym samochodzie dał ok. 1000,-. Jeżeli chodzi o przyczynę...
Nie miałem na myśli przetwornicę, tylko dedykowane drivery do ledów, które cały czas czuwają nad stałym ustalonym prądem płynącym przez diody. Uogólniłem - kwesta nazwy - przecież drivery to też przetwornice. Jeśli diody będą sypały się jak ulęgałki - dołożę po driverze na obwód postojówek. Jest w alternatorze regulator, ale jego działanie nie jest...
Witam. Nie wnikając w potrzebę pomiaru prądu ładowania akumulatora chcę podać sposób jakim można zmierzyć ten prąd nie posiadając miernika cęgowego ani amperomierza o dużum zakresie. W załączniku na rys. a) sposób włączenia amperomierza w obwód przed zapaleniem silnika, gdy zapailmy silnik rozwieramy obwód jak na rys. b) i mamy pomiar prądu ładowania...
Ładowarek dla akumulatorów samochodowych istnieje mnóstwo, ale w większości są to zwykłe prostowniki z nieskomplikowaną automatyką i wyświetlaczem. Nie każdy pozwala ocenić pojemność akumulatora i zaplanować jego ewentualną wymianę na nowy. Opisana poniżej konstrukcja daje taką szansę oraz ma inne przydatne funkcje. Teraz możliwe jest dokładne określenie...
Jak zmierzyłeś ten spadek? Na zrzucie z ekranu nie widać tak naprawdę nic - podstawa czasu to 5 sekund, czy da się złapać to dokładniej? Może problemem jest zgniły gdzieś przewód masy? Spadek to ok 2.5V, można sczytać z ramki serwisowej, ostatnio było to 2,7 V. Punkty uziemienia były sprawdzone. Historia jest długa, jakby kogoś to interesowało, to...
Aha. Sprawdze czy zaświeci dotykając do masy. Jeśli nie zaświeci to będzie oznaczać że walnięty kabelek? Albo rezystory. A te rezystory to pewnie gdzieś przy zegarach? Tak se pomyślałem że może tu jest wzbudzenie po rozruszniku bo jak sprawdzalem to wydało mi się że ten niebieski od alternatora idzie w wiązce gdzieś do rozrusznika. Bo faktycznie o ile...
Kontrolki awarii naprawione. Uszkodzone: - Czujnik obrotów sieczkarni (przerwa). - Do wymiany dwa elementy elektroniczne w uszkodzonym sterowniku kontrolek awarii wytrząsacza - obwód detektora. (samoczynne gaszenie kontrolek na zgaszonym) oficjalnie które nie powiem dla ułatwienia upływność prądowa - Zamienione miejscami dwa duże sterowniki kontrolek...
Witam. Mam taki problem. Mam peugeota 206 cc i wczoraj pojechałem do pracy i zostawiłem go na parkingu po pracy gdy go odpaliłem nie świeciła się deska rozdzielcza zegary też nie działają oraz panel klimatyzacji się nie świeci. Co może być przyczyną? Szyby , dach oraz światła dzi Bezpośrednia odpowiedź na pytanie użytkownika Problem z brakiem podświetlenia...
Schemat podłączenia żarówki testowej http://obrazki.elektroda.net/56_12645214... W momencie gdy styki są zwarte żarówka nie świeci, gdy styki są rozwarte musi świecić. Aby zrobić to porządnie odłącz od śruby przewód który idzie z cewki oraz kondensator który jest też do tej śruby podłączony. Weź żarówkę kontrolną np 12V 5W z przewodami, jeden...
Nie wiem tylko dlaczego po tym zabiegu w ogóle nie ma ładownia. Kontrolka alternatora się świeci. Tutaj schemat jak dałem diode i gdzie przerwałem oryginalne połączenie Wsadziłeś ją w obwód wirnika. I to prawdopodobnie w złą stronę - brak prądu twornika, brak ładowania. Ale to i tak nic nie zmieni. Prąd wirnika nadal będzie taki sam. Zrób dobre zdjęcia...
mam pytanie do bardziej doświadczonych: jak będzie przerwa w obwodzie wzbudzenia t.z. zużyte szczotki , pierścienie,lub przerwa w uzwojeniu wirnika, przerwa na przewodzie niebieskim z lampki na zacisk D+ w alternatorze - czy będzie się świeciła kontrolka ładowania po załączeniu zapłonu nie uruchamiając silnika ???
https://obrazki.elektroda.pl/2830987100_... Pytanie: Jakimi aktywnymi układami elektronicznymi mogę zastąpić diody transil i bezpieczniki? Odpowiedź: Zabezpieczeniami przeciwprzetężeniowymi. Producenci we wszystkich branżach nieustannie dążą do osiągnięcia najnowocześniejszych systemów, próbując jednocześnie zrównoważyć takie innowacje...
Dzisiaj nastąpił duży postęp w zlokalizowaniu obwodu kradnącego prąd. Otóż okazał się nim obwód rozrusznika i alternatora. Zmylił mnie charakter tej usterki jak również zapewnienia poprzedniego właściciela o wymianie alternatora i dla tego szukałem głębiej. Jak już pisałem pobór prądu znikał po tym jak na moment odłączyło się akumulator a pojawiał w...
Kabli wysokiego napięcia NIE ma, do tej cewki dochodzą przewody z komputera i te właśnie 4 zespolone "fajki" nachodzą na świece zapłonowe, komputer steruje iskrą, Zdjąłem pasek z alternatora i zapaliłem silnik- "pierdzenie" nie ustało czyli jak mówicie pewnie gdzieś w układzie zapłonowym jest wada. Wiem że rozrusznik działa tylko podczas zapalania silnika...
kontrolka ładowania zapala się po przekręceniu zapłonu ? A po odpaleniu normalnie gaśnie ? Jeśli się nie zapala sprawdź czy dochodzi do alternatora prąd (wzbudzenie) jeśli nie to obwód kontrolki ładowania do sprawdzenia może gdzieś jest przerwany.
EMS 26370 Alternator 1 Sygnał alternatora wskazuje, że ładowanie nie następuje, mimo że alternator pracuje, tzn. silnik pracuje z prędkością obrotową biegu jałowego lub jest ona wyższa. Przyczyna: Przerwa lub zwarcie w obwodzie alternatora. Jeśli pojazd jest wyposażony w główny wyłącznik zasilania, w tym wyłączniku lub w powiązanym z nim przekaźniku...
Witam, zakładam, że połączenia "klemy,masa" masz sprawdzone,pisałeś, że na zapłonie też napięcie skacze, napisz czy silnik pracuje poprawnie, jeśli tak to możliwe, że miernik Ciebie "oszukuje". Dobrze jest użyć miernika - zwykła wskazówka, ciągłość może nam potwierdzić żarówka 5W w pięta zamiast lub równolegle z woltomierzem, migotanie żarówki potwierdzi...
obwód alternator sygnalizator przerwa obwód przerwa obwód wtryskiwacz
wytrzyma kondensator nagrzewnica power pamięci starego komputera
Zabezpieczenia prądowe w szlifierkach Ferrex TCL 40-MT21X7-MPA2HG Power Board Schematic Availability and Compatible Models