Dużo tu na tym forum różnych dziwnych teorii... Skąd ludzie biorą takie wiadomości??? Zatem Na pinie 15 powinieneś mieć napiecie 'Po zapłonie"- czyli 24V. To jest napięcie wzbudzenia, tzn. takie, które aktywuje pole magnetyczne w wirniku. Bez tego napięcia 24V na pinie wzbudzenia wirnik ma tylko tzw. magnetyzm szczątkowy który po przekroczeniu 1500rpm...
Ładowarek dla akumulatorów samochodowych istnieje mnóstwo, ale w większości są to zwykłe prostowniki z nieskomplikowaną automatyką i wyświetlaczem. Nie każdy pozwala ocenić pojemność akumulatora i zaplanować jego ewentualną wymianę na nowy. Opisana poniżej konstrukcja daje taką szansę oraz ma inne przydatne funkcje. Teraz możliwe jest dokładne określenie...
Wyrażnie przedstawiłem przebieg prądu stacyjka - regulator napięcia aż po pierścienie wirnika i wystarczy miernikiem lub zwykłą żarówką nawet 2 Watową prześledzić obwód zasilający regulator napięcia.Jedną z przyczyn braku ładowania może być również przerwa na uzwojeniu wirnika alternatora w postaci zimnego lutu na jednym z pierścieni doprowadzających...
W każdej ciężarówce układ ładowania działa podobnie, dlatego pozwolę sobie zacytować słowa kolegi krisbrum . Dużo tu na tym forum różnych dziwnych teorii... Skąd ludzie biorą takie wiadomości??? Zatem Na pinie 15 powinieneś mieć napiecie 'Po zapłonie"- czyli 24V. To jest napięcie wzbudzenia, tzn. takie, które aktywuje pole magnetyczne w wirniku. Bez...
Obwód kontrolki ładowania potrzebny jest do ułatwienia wzbudzenia alternatora po uruchomieniu silnika. Po wzbudzeniu alternator nie potrzebuje już do pracy niczego poza napędem, zaś kontrolka jak nazwa wskazuje wykorzystywana jest tylko do kontroli ładowania (sygnalizuje nieprawidłowości ładowania). Bez podstawowych pomiarów nie uda się zlokalizować...
Witam, chciałbym zaznaczyć na wstępie, że czytałem i szukałem bardzo wiele na ten temat, również tu na forum ale nie znalazłem rozwiązania które by mnie satysfakcjonowało. Dziadek poprosił mnie bym "zajrzał do alternatora bo coś przestal ładować jakiś czas temu, do tego ostatnio zgasła kontrolka ładowania która się paliła w czasie jazdy ale nadal nie...
Jest jeszcze jedna możliwość. Jeżeli masz alternator to wzrost napięcia w instalacji i brak wzrostu napięcia na akumulatorze może oznaczać przerwę w obwodzie ładowania akumulatora, który zasila obwód wzbudzenia alternatora. Przy braku zasilania z akumulatora alternator potrafi wzbudzić się i podnosić napięcie na max bo nie ma napięcia odniesienia dla...
Brawo Ty . Napisz w temacie - rozwiązanie . Dobrze że są jeszcze osoby które napiszą co zrobili a nie tylko że temat rozwiązany dzięki za pomoc.
odświeżam temat i zadaje dodatkowe pytanie. Tym razem moje H100 padło na amen, prędzej jak się grzebało w kablach i alternatorze i popukanie we wiązki to ładowanie wracało. Tym razem na szczęście zauważyłem brak ładowania zanim wyjechałem z domu i auto stoi pod blokiem (ostatnie 2 miesiące było wszystko ok). Czy jeśli skończą się szczotki w alternatorze,...
Witam. Od jakiegoś czasu mam problem. Zaczeło się od tego że podczas jazdy świeciła się kontrolka akumulatora, wiec wymieniłem regulator napięcia w alternatorze, ładowanie wyniosło 12V do 12.7V, więc oddałem alternator do elektryka i go naprawił. Jednak po kolejnym dniu gdy przekręce kluczyk na zapłon zaświecają się wszystkie kontrolki oprócz akumulatora....
Witam mam też podobny problem tylko tylko ze w 1.8 16v faluje na benz i na gaz tylko ze na gaz gaśnie przy gwałtowanym wciskaniu sprzęgła z prędkość tak wiem coś z podciśnieniami ale odkręcałem kolektory nowe uszczelniacze na każdym przyrządzie i coś nie tak ale ktoś poruszył mały mankament jak to francuska technika lubi energię i mieć wszystko oryginał...
Podaj masę na cienki przewód przy alternatorze. Jak się zapali kontrolka w liczniku (po zapłonie oczywiście) to do roboty alternator. Jak się nie zapali to kontrolka spalona lub przerwa w obwodzie.
Hmmm, szczotki... no mozliwe. Pytanie tylko ilo-letni jest ten wózek :) Najczęściej jednak spotykałem się z brakiem wzbudzenia alternatorów z powodu trywialnej przerwy w tym właśnie obwodzie, stąd moja prosta sugestia.
Żarówka to zasilnie regulatora, sam regulator nijak jej nie steruje. Ona tylko zasila regulator. Skoro nie świeci to masz przerwę w obwodzie +B -żarówka- regulator-szczotki-wirnik. Albo masz zwarcie +B +D.
Dzięki, tak myślałem. Sprawa załatwiona, znalazłem przerwę w obwodzie. Przeszczep udany. Temat do zamknięcia. Pozdrawiam
Jak pisałem wcześniej sprawny alterantor nawet bez podłaczwnia kostki regulatora powinien dać 14 V tylko trzeba go przegazować do ponad 3000 rpm. To jest nowy zakup czy auto już masz trochę. Brak kontrolki to jacześciej przerwa w obwodzie wzbudzenia alternatora. Czyli sam alternator albo kabelki do niego.
Daj plusa po stacyjce ale przez żarówkę 5W. Jeżeli to zadziała to problem w liczniku. Każdy rezystor ma jakąś tam oporność Tam jest tylko jedne rezystor od tego i ma mieć on odpowiednią oporność a nie jakąś tam. Przerwa w obwodzie to też jakaś tam oporność.
w/g mnie to jest tak że jeśli się zewrze do masy przewód od kontrolki i ona świeci ( oczywiście przy włączonym zapłonie) to przerwa obwodu jest w alternatorze to może być wirnik ,szczotki lub regulator napięcia, obwód kontrolki idzie przez szczotka-wirnik-szczotka-reg.napięcia-ma... i tu gdzieś musi być przerwa!
a jeżeli zgaśnie oznacza to ze nie ma przerwy w obwodzie? a alternator jest uszkodzony?
Szukam schematu elektrycznego do autobusu jak w tytule albo podobnego Chodzi mi obwód D+ alternatora tzn do czego jest wykorzystany bo gdzieś jest przerwa a że nie lubę puszczać drugich przewodów w autach to chciałbym znaleźć miejsce uszkodzenia Za wszelką pomoc wielkie dzięki Pozdrawiam
http://plugstype.eu/index.php?page_id=wt... Często spotykane symbole wejść na alternatorach: B+.......................wyjście na akumulator ("przewód mocy") IG (R, 15)...........B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") I (IGN).................B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") R.........................B+ (po stacyjce...
Opracowując ten tekst opierałem się na Poradniku obsługi i naprawy samochodu Honda Civic, oraz o swoje doświadczenia. Na pewno się przyda w codziennej eksploatacji naszych samochodów. Wykrywanie typowych niesprawności w samochodach Silnik: Wał korbowy nie obraca się podczas próby uruchomienia silnika: • Skorodowane lub poluzowane obejmy przewodów...
poza spaloną żarówką może być po prostu przerwa w jej obwodzie Zapewne żarówka mogła się spalic podczas nieprawidłowej pracy alternatora przed regeneracją, ale czy spalona żarówka lub przerwa w jej obwodzie może spowodowac brak ładowania? Czy w tej sytuacji jest sens robic diagnostykę przez podpięcie do komputera z programem diagnostycznym - czy to...
Zależy od budowy alternatora ale w tych prostszych i najbardziej popularnych ma związek z ładowaniem i przerwa w obwodzie, brak żarówki czy uszkodzenie innego elementu odpowiadającego za wzbudzenie alternatora będzie skutkowało brakiem ładowania pomijając kilka innych rzeczy jak samowzbudzenie itp.
Brak ładowania przy zgaszonej lampce kontrolnej to albo przerwa w obwodzie lampki Przerwa w obwodzie lampki, czyli na alternatorze już, bo sama kontrolka działa po podpięciu jej bezpośrednio pod akumulator. Tylko teraz pytanie gdzie, regulator, szczotki, uzwojenie? albo coś innego No co ty powiesz :D Pierścień do którego dotyka ta bardziej zużyta szczotka...
zamykam stare tematy, była przerwa w obwodzie nie było ładowania, wieki temu
mam pytanie do bardziej doświadczonych: jak będzie przerwa w obwodzie wzbudzenia t.z. zużyte szczotki , pierścienie,lub przerwa w uzwojeniu wirnika, przerwa na przewodzie niebieskim z lampki na zacisk D+ w alternatorze - czy będzie się świeciła kontrolka ładowania po załączeniu zapłonu nie uruchamiając silnika ??? Regulator i szczotki wykluczam,bo...
po pierwsze to sprawdź zasilanie na zacisku 30 dojście grubym przewodem szczotki raczej nie w tedy następuje przerwa obwodu i kontrolka nie świeci
18326 - Sygnał obciążenia z zacisku generatora DF P1918 - 000 - przerwa/zwarcie z plusem Problem w obwodzie sterowania wzbudzeniem alternatora.
Jeżeli dobrze pamiętam, to tam jest przekaźnik odcinający rozrusznik. Sprawdź ten obwód, pewnie jest gdzieś przerwa.
Jak masz taki regulator napięcia, to lampka ładowania nic nie ma do jego pracy i wzbudzenia alternatora. Jeśli na zacisku 67 regulatora masz ok 12V, to dlaczego nie masz tego napięcia na żółtym kablu przy alternatorze, na jego szczotce ?, szukaj przerwy w obwodzie
Ponieważ robisz przerwę obwodzie tej lampki. Po drugie gdy alternator się wzbudzi to odłączenie tego przewodu nie powoduje zaniku ładowania. Każda przerwa w obwodzie lampki ładowania (urwany kabelek, za krótka szczotka, wytarty komutator , brak masy regulatora) spowoduje zanik ładowania przy zgaszonej kontrolce. Palcem pokaż i wyjasnij jego funkcję...
sprawdz przekaznik od blokady rozrudsznika jest polaczony z d+ alternatora (zabezpieczenie)
Jeż do fachowca,zrobi Ci to w 10 minut i po problemie, bo sam możesz narobić sobi9e jeszcze większych kosztów i nic poza tym.
Witam! Mam problem z układem ładowania w ciągniku Pronar Mtz 82A z instalacją 12V i rozrusznikiem na 24V. Alternator jest w 100% sprawny. Przy pracującym silniku wychodzi z niego napięcie ±13,8V, ale nie dociera do akumulatorów. Czy ktoś wie gdzie szukać przerwy w obwodzie lub co powinno połączyć alternator z akumulatorami po uruchomieniu silnika?...
Czyli wszystkie czujniki praktycznie masz uszkodzone +alternator. Chyba że po części masz zakwizytowane przebiegi zdarzeń, które wystąpiły i nie zostały skasowane. Jeśli o takie rzeczy pytasz, to raczej sam nie poradzisz. Wszystko jest do naprawienia, ale warunek-trzeba określić kondycję mechaniczną motoru, choćby ciśnienie w cylindrach,rozrząd cisnienie...
Nie bardzo wiem jak zakwalifikować to uszkodzenia, ale zdaje mi się że masz: Przerwę w obwodzie wzbudzenia (wirnik). Uszkodzenie diod wzbudzenia. Jeżeli przy alternatorze (na śrubie) nie masz takiego samego wskazania jak przy rozruszniku (gruby przewód) sprawdź przewody.
Wszystkie alternatory zbudowane są w taki sposób że kontrolka ładowania umożliwia wstępne wzbudzenie alternatora. Krótko mówiąc masz przerwę w obwodzie kontrolki , albo spaloną żarówkę w kontrolce.
witam łożysko skf z czujnikiem nie do kupienia na chwile obecna ostatnio pytałem w zeszłym roku pierścień magnetyczny jest w całości po obwodzie taki sam czyli równe przerwy nie widzę sensu żeby mial byc w danym miejscu ja obstawiam na uszkodzona elektronika alternatora pod katem rozruchu alternator valeo ist 180 A ? w moim przy rozruchu zaczyna kręcić...
Przyczyn jak w całym poście może być wiele.. począwszy nawet od czujnika położenia wału korbowego który może mieć gdzieś przerwę w obwodzie, zaśniedziałe styki a skończywszy na regulatorze napięcia w alternatorze który obciąża silnik doładowując akumulator co jakiś czas zamiast ciągle. Bez porządnej diagnostyki ciężko cokolwiek powiedzieć.
Przy włączonym zapłonie i nieruchomym silniku złącz przewód wzbudzenia do masy - po odpięciu go z alternatora. Jeśli nie pali się lampka kontrolna alternatora, przyczyna znaleziona: przerwa w obwodzie.
Witam. Kody EMS mówią o niskim ciśnieniu w układzie paliwowym ( czujnik ciśnienia paliwa,wycieki paliwa zawór przelewowy), o kłopotach z EGR ( przepustnica nie może być otwarta) i w konsekwencji jego wyłączeniem. Masz też problem z alternatorem (przerwa w obwodzie lub zwarcie do masy lub sterownik), niskie napięcie akumulatorów. BMS ; czujnik prędkości...
Wzbudzenie leci przez kontrolkę, dotknij niebieskim kablem odłączonym od alternatora do masy, powinna się zapalić. Jeśli tak to jest przerwa w obwodzie regulator napięcia- wirnik, najprawdopodobniej skończyły się szczotki/ pierścienie ślizgowe wirnika
Ze schematu wynika że być powinien - niekoniecznie przy alternatorze. Jest podłączony do "main switch" czyli coś w rodzaju stacyjki. Przerwa w tym obwodzie lub zły kontakt (także w stacyjce) będzie powodowała takie zachowania wskaźnika ładowania jakie Kolego opisałeś.
W Golfie 4 są już chyba diody. Sprawdź napięcie ładowania jak po odpaleniu napięcie wskazuje na brak ładowania i pojawia się ono dopiero po przegazowaniu (jeden raz wystarczy tak do 2500 RPM) i już jest cały czas do zgaszenia to na 100% przerwa w obwodzie od centralnej elektryki do alternatora.
Szukam przyczyny zapalającej się od czasu do czasu (losowo) kontrolki ładowania w fordzie focusie mk2 1,6 TDCI. Kontrolka potrafi się zapalić w czasie jazdy, na dwie lub trzy minuty, czasem nieco dłużej, w zupełnie losowym momencie i niezależnie od chwilowego poboru prądu lub obrotów silnika. Po czym samoistnie zgasnąć, również w czasie jazdy i przez...
niestety nie działa amperomierz.... I tu właśnie jest problem, masz przerwę w obwodzie ładowania, przewody od alternatora do amperomierza i dalej do akumulatora. Ewentualnie uszkodzony sam amperomierz. Właśnie dlatego na alternatorze masz te 7 V na wolnych obrotach. gdy obroty są większe ładowanie jest prawidłowe-14.2V a na wolnych spada do ok 7V....
Podstawy elektrotechnik: w obwodzie elektrycznym prąd będzie płyną, jeżeli obwód jest zamknięty. Co to oznacza? Pomiędzy źródłem napięcia a odbiornikiem muszą byś sprawne połączenia elektryczne. Przerwa w obwodzie przerywa przepływ prądu. Elementy obwodu elektrycznego świateł samochodowych: 1. Źródło napięcia - bateria akumulatorów lub trójfazowa prądnica...
Na mój rozum to wygląda na przebitą jedną z diód dodatnich głównych lub bardzo silne zanieczyszczenie które powoduje upływność. Prąd płynie przez tę diodę i diodę od wzbudzenia i potem przez regulator. Odpięcie regulatora powoduje przerwę w obwodzie i zanik prądu.
Może ktoś miał podobne problemy i podpowie co i jak W moim byłym prywatnym berlingo z 2002r 1,9 zwykły osiołek, miałem miałem prawie identyczne objawy z tym że też nie można było uruchomić spryskiwania przedniej i tylnej szyby. Co się okazało... bezpiecznik o pompki spryskiwacza dostawał przerwy w momencie gdy popłynął prąd większy niż multimetr wymusza...
Bład 25 to problem z alternatorem, moze nie byc ładowania, zasniedziałe styki lub brak szczotek albo paska napedowego. Zaden agregat z silnikiem diesla nie jest obciazony sprezarka w momencie rozruchu(tak na marginesie) dopiero sprzegło lapie po rozruchu. Nie prawda, silnik gdy tylko złapie, sprzęgło odśrodkowe zespala silnik z kompresorem.Nikt nie...
Wg mnie to typowy obajw skończonych szczotek. Jak nie kontaktuja to nie ma wzbudzenia napięcie siada. Regulator chce podbić wzbudzenie. Dochodzi do 100% wysterowania wzbudzenia co normalnie odpowiada poborowi 180 A. Ale prad żaden nie plynie bo jest przerwa w obwodzie wzbudzenia ( krótkie szczotki plus wytarte pierścienie). Stąd niby te wartości 180A...
Witam serdecznie Czy posiada ktoś schematy BSI do Citroëna C4 Grand Picasso z ~2008 r., silnik 1,6 HDi? Problem to brak zasilania na pinie 16 OBD (obwód otwarty — masy są), a dodatkowo na desce wyświetlają się błędy: CHECK, ABS, ESP, EPB i chyba coś jeszcze. Samochód pali, jeździ, ładowanie 13,8 V (może to przypadek, ale 2 dni wcześniej wymieniony alternator). Wszystkie...
ty regulator, mostki w B Już się zaczynają "super porady". Jak będzie przerwa na tym przewodzie to kontrolka nigdy nie zaświeci. Do szkoły ludzie, do szkoły. Jak będzie przerwa na tym obwodzie to owszem nie zaświeci ale jak będzie przewód przetarty i bedzie dotykał do karoserii lub silnika to owszem zaświeci - Do szkoły ludzie, do szkoły. Z asa są...
Na sam początek zmierz napięcie ładowania.Powinno wynosić około 14,5 - 14,8V.Jak nie ma takiego napięcia,to uszkodzony regulator lub alternator.Jeżeli napięcie ładowania jest ok,to jest spalona żaróweczka lub przerwa w obwodzie tej żaróweczki.
EMS 26370 Alternator 1 Sygnał alternatora wskazuje, że ładowanie nie następuje, mimo że alternator pracuje, tzn. silnik pracuje z prędkością obrotową biegu jałowego lub jest ona wyższa. Przyczyna: Przerwa lub zwarcie w obwodzie alternatora. Jeśli pojazd jest wyposażony w główny wyłącznik zasilania, w tym wyłączniku lub w powiązanym z nim przekaźniku...
A może wogóle przerwa w obwodzie pomiaru napięcia, czyli diod wzbudzenia(regulator widzi za niskie napięcie i ciągnie wzbudzenie do góry na max'a).
Ditech ma alternator tylko do zasilania świateł i ładowania akumulatora. W nowszym silniku Piaggio Purejet alternator trójfazowy. Układ zapłonowy jest typu TCI i sterowany przez ECU. Uszkodzenie cewki WN lub czujnika położenia wału korbowego powinno zostać zasygnalizowane kodem błędu w wyniku przerwy w obwodzie. Dodatkowo brak sygnału z czujnika położenia...
Jeżeli to są tylko te dwie usterki w aucie i nie ma innych to masz tu do czynienia z dwoma niezależnymi obwodami, aczkolwiek obydwa są kontrolowane przez VIC ( mam na myśli ostrzeżenie o braku ładowania na desce). Ostrzeżenia na desce są efektem stosownej komendy wysłanej przez VIC za pośrednictwem CAN network (czyli zegary, CAN i VIC raczej odpadają)....
Witam. Nieświecenie lampki kontrolnej przy unieruchomionym silniku może być spowodowane m. in. przerwą w obwodzie wzbudzenia. Czy regulator wymienino "na wszelki wypadek" - bez zdiagnozowania? Kontrolka ładowania może mieć znaczenie dla pierwszego wzbudzenia alternatorów starszych typów (po dłuższym postoju), ale i to rzadko. Raz wzbudzony alternator...
Zapewne przy tym prostowniku trzeba monitorowac stan ładowania aby nie przeładować i nie zepsuć akumulatora? Tak, jeżeli nie jest automatyczny to trzeba kontrolować, ale bez przesady. Pod koniec ładowania prąd przy tych prostownikach jest minimalny. W samochodzie regulator napięcia alternatora daje maksimum tego napięcia przez cały czas, gdy samochód...
Często się zdarza, jak ładowanie pojawia się i znika że to przerwa w obwodzie wirnika -"odgrzany" przewód uzwojenia magneśnicy od pierścienia ślizgowego. Przecież cudów nie ma.
Jeżeli zrobiła się przerwa w obwodzie wzbudzenia to się nie zaświeci , ani podczas jazdy ani po przekręceniu kluczyka. Dlaczego tak jest musiał byś przerobić budowę i zasadę działania alternatora. Jak długo będziesz jechał .... ? to zależy jakiej pojemności masz akumulator , ile pobierają ci światła , jednym słowem nie za długo a tak w km to mnie się...
Witam Dziś zmierzyłem napięcie na klemie + jest 14.03 natomiast bezpośrednio na alternatorze 14.05 więc różnica tylko 0.02 więc jest chyba OK.Sprawdziłem też i odkręciłem kabel wzbudzenia od alternatora i zwarłem do masy ale lampka się nie zapaliła więc to chyba jakaś przerwa w obwodzie powoduje brak zapalania się diody po przekręceniu kluczyka...Jak...
Witam . Naprawa alternatora przez Twego mechanika okazuje się lipą i fuszerką ,tak można to nazwać.Przyczyn może być wiele; -krótkie szczotki -kończące się pierścienie(mała przerwa na ich obwodzie,spowoduje tudność wzbudzenia) -uszkodzone sprzęgiełko jednokierunkowe(raz łapie ,raz nie),i wiele innych .
COO-84 Prędkość pojazdu Opis Prędkość jazdy zmierzona za pomocą czujnika prędkości jazdy T20 różni się nadmiernie od prędkości pojazdu zmierzonej za pomocą układu ABS. Przyczyna Mogły zostać wykonane operacje dotyczące czujnika prędkości jazdy T20. Czujnik prędkości jazdy T20 może być uszkodzony. Układ ABS wskazuje nieprawidłową prędkość pojazdu. Uwagi...
Witam, zakładam, że połączenia "klemy,masa" masz sprawdzone,pisałeś, że na zapłonie też napięcie skacze, napisz czy silnik pracuje poprawnie, jeśli tak to możliwe, że miernik Ciebie "oszukuje". Dobrze jest użyć miernika - zwykła wskazówka, ciągłość może nam potwierdzić żarówka 5W w pięta zamiast lub równolegle z woltomierzem, migotanie żarówki potwierdzi...
Sprawdź tor prądowy obwodu wzbudzenia alternatora - czyli po kolei od zasilania, regulatora prądu wzbudzenia, uzwojenie wzbudzenia, szczotki na wirniku magneśnicy, diody wzbudzenia (sprawdź połączenia lutowane ). Tyle tylko że to wszystko trzeba robić na wymontowanym i rozebranym alternatorze. I niech moc będzie z Tobą !!!!! :-) Pozdrawiam
Witam objawy: slaba praca wspomagania (elektryczno-hydrauliczne) i lekko niedoladowany akumulator 12.3V, co dziwne prawidlowe napiecie ladowania w Test Mode i na klemach czyli 14.2V po dluzszej jedzie (trasa 100-200km) i zjechaniu do miasta wspomaganie pada doslownie po paru zakretach, wylacza sie ESP i jak zgasze silnik przed chwile nie odpala potem...
z reguły gdy alternator ma bezpośrednie połączenie z kontrolką i obrotomierzem czyli przewody biegną z alternatora na np deskę- gdy kontrolka się nie świeci na włączonym zapłonie to typowy objaw skończenia szczotek i alternator się nie wzbudza to że mignie czasem na obrotach to tylko potwierdza to że niema szczotek tego typu objaw chodzi o brak kontrolki...
Skad wiesz, że nie jest za duży prąd czerpany z alternatora i dlatego się grzeje? I co to upływnośc uzwojeń to chyba tylko krasnale ogrodowe wiedzą. ad. 2. Co do upływności miałem na myśli kompletne zwarcie 1-go z 3 uzwojeń i sądzę, że przyczyną jest zwarcie diody w mostku. ad. 1. Gdyby tak było tzn. za duży prąd czerpany z alternatora - wóz nie odpaliłby...
W kontekście tych urządzeń, to akumulator jest jak przerwa w obwodzie ze swoimi kilkaset mA poboru. Ale akumulator ma swoją bezwładność, robi za kondensator. Ile by nie brał, wygładza przebiegi z alternatora. Chodzi o to, że jak jest naładowany w 100% to nic nie pobiera i przez to nie wygładza (teoretycznie w 100% naładowany akumulator nie jest żadnym...
Problem jest taki że w czasie jazdy auto straci biegi po wyłączeniu kilkukrotnie silnika i ponownym włączeniu silnika to jest ok kilka kilometrów lub kilka metrów i ponownie błąd na skrzyni 18165 po podłączeniu . Wymieniłem akumulator zrobiłem alternator czyściłem wszytkie bezpieczniki przekaźniki wiązkę przy sterowniku nic nie pomaga Dodano po 3 Cały...
Moi Drodzy Poszukuję schematu agregatu prądotwórczego Kraft&Dele ST1300 KD110. Takiego jak ten: https://obrazki.elektroda.pl/8837165200_... Jest to agregat bez AVR. Agregat pracował zaledwie kilka razy i to pod małym obciążeniem i ni stąd ni zowąd przestał dawać prąd. Po otwarciu tylnej pokrywy alternatora nie widać żadnych oznak przegrzania....
Na logikę co ma kontrolka od ciśnienia oleju do układu ładowania? Nie rozpoznajesz kontrolek w ciągniku to jak go użytkujesz. Przy normalnej eksploatacji czy to z prądnicą czy alternatorem po włożeniu kluczyka do stacyjki obydwie kontrolki czerwone mają się zaświecić. Po uruchomieniu silnika zgasnąć. Po zgaszeniu silnika obydwie zapalić, z tym że ta...
Cześć, Potrzebuję pomocy z motocyklem Yamaha XS400 z 86 r., motocykl na dwóch wałkach rozrządu. Problem polega na braku iskry na lewym cylindrze, nie jestem orłem z elektryki, przerwy w obwodach w postaci przetartego/przerwanego przewodu czy jakieś podmianki elementów jestem w stanie zrobić i na tym moja wiedza się kończy. Cewki zapłonowe po zamianie...
Witam ,mam problem z Vw golf 6 2.o tdi z migającą kontrolka ładowania,alternator ładuje ok ,okablowanie sprawdzone,bezpieczniki ok skrzynka sprawdzona ,masy ok auto po wypadku błąd który notuje centralny zespół elektryczny to -02391 -zacisk 30 referencja 011 przerwa w obwodzie Ostatnią rzeczą która przychodzi mi na myśl to słaba kondycja akumulatora...
Trafo załączane na samopodtrzymaniu, w szereg z samopodtrzymaniem styk przekaźnika, cewka tego przekaźnika przez diodę zenera ( trzeba dobrać cewka np na 6 V zener 9-12-15V) JAk silnik zaskoczy, alternator ruszy to jego napięcie przez zenera wysteruje przekaźnik a on przerwie podtrzymanie zasilania trafa. Jeśli dobrze zrozumiałem intencje autora. Pozdr....
(...) (at)ElektrodaBot czy stacyjka w skuterze 4t ma jakiś wpływ że nie działają kierunkowskazy, elektrostarter, światło stop I klakson (at)ElektrodaBot Dodano po 50 : (at)ElektrodaBot czy stacyjka w skuterze 4t ma jakiś wpływ że nie działają kierunkowskazy, elektrostarter, światło stop I klakson (at)ElektrodaBot Bezpośrednia odpowiedź na pytanie Tak,...
Wygląda na to, ze źle pracuje regulator napięcia. Napięcie na wirnik jest najwidoczniej podawane w sposób ciągły i to powoduje palenie przewodów, jedynie dziwne, że przepaliły się dwa przewody, po przepaleniu jednego obwód wirnika powinien zostać przerwany.
Alternator ładuje, gdyż po odpaleniu samochodu napięcie wzrasta do 14,2V, a stwierdzenie "instalacja sprawdzona" oznacza, że cała instalacja była sprawdzana pod kątem zwarć, przetarć lub jakiekolwiek przerwy w obwodach. dodam, że jest to samochód który uczestniczy w "rajdach" i został tak zrobiony aby nie było w nim immobilisera i odpala bez podłączonego...
Pisząc o linku miałem na myśli ten z Twojego postu z mostkiem prostowniczym. Może być faktyczne za niskie napięcie ładowania. Spowodowane np. nieprawidłową pracą regulatora napięcia. Nie sugeruj się amperomierzem, bo przepływ prądu ładowania będzie nawet przy niewłaściwym napięciu ładowania. A kontrolka powinna zgasnąć przy odpowiednim napięciu. Podejrzewam,...
Cały czas zajmujemy się podłączeniami, za pewnik biorąc sprawność (brak uszkodzeń) w alternatorze. Skoro połączenia są ustalone jako "dobre' - pozostaje uszkodzona dioda wzbudzenia w zespole prostownika (tzw. "mostku"). Ideałem byłoby przełożyć na próbę inny taki alternator- czy żarzenie ustąpi. Inaczej musi nastąpić pomoc elektryka: rozbiórka i weryfikacja...
witam znalazłem coś takiego """" Pierwszą czynność to odnalezienie złącza diagnostycznego. W przypadku mojego 220SDi znajduje się ono za środkową konsolą, na dole, od strony kierowcy. W ROVERach serii 400 (95-99) znajdować się powinno pod zaślepką umieszczoną na dole po lewej stronie kierownicy. W ROVERach serii 600 (95-99) umieszczone jest za plastikiem...
Scenariusz był taki, że zaczęło się wszystko od baterii, która eksplodowała. Czy przyczynił się alternator, tego nie sposób dowieść, bo na wysokich obrotach silnika i odłączeniu baterii mógł ulec właśnie uszkodzeniu. Nastąpiła przerwa w obwodzie cel, czy słupka i klemy, zaiskrzenie. Jak kolega wyżej napisał. Reszta była wynikiem. Zdarza się też, że...
Po pierwsze zmierzyć jakie jest ładowanie i ewentualnie jeśli bedzie potrzeba to sprawdzac alternator. Wcześniej sprawdził bym wszystkie połaczenia alternatora a zwłaszcza główny plusowy i czy jest dobra masa. Co do alternatora to jeśli wszystkie diody są sprawne a stojan i wirnik nie maja przebicia do masy i miedzyzwojowego i nie maja przerwy w obwodzie,...
w tym alternatorze wirnik nie stanowi obwodu lampki Coś mi się wydaje, że jeśli w mostku są diody wzbudzenia to wirnik wchodzi wskład obwodu lampki, ściąga terminal D+ do masy przy braku ładowania. Brak przejścia na wirniku daje taki sam efekt jak odłączenie przewodu lampki z alternatora, terminal wisi w powietrzu. Sytuacja ma oczywiście miejsce gdy...
Witam.Dzięki za zainteresowanie.Czy może posiadasz schemat tego obwodu ,ogólnie niewiem co za znaczenie ma ten przekaźnik i za co jest odpowiedzialny,jeden błąd co wywala to zwarcie lub przerwa na przewodzie w+ w liczniku godzin,nie wiem czy to ma zwiiązek z tym czy nie.pozdrawiam i czekam na jakieś info
Mam pytanko bo sąsiad mi powiedział że jak podłącze miernik i ustawie na ampery to robię zwarcie. Że to nie jest pomiar. To tak na poważnie? Generalnie sąsiad ma rację. Mój Tato opowiadał, że jak zaczynał zabawy z prądem (miał jakieś 14 lat) to gdzieś dostał amperomierz i pojawiła się idea aby zmierzyć ile to amperów jest w gniazdku. Skończyło się...
UWAGA!!! Oto kody błędów po Polsku. Odczyt Kody błędów pojawią się na lampce kontrolnej silnika. -W ciągu 5 sekund włączyć zapłon 3 razy (włączyć, wyłączyć, włączyć, wyłączyć, włączyć) -Będzie migała lampka kontrolna silnika. Resetowanie Odłączyć ujemną końcówkę akumulatora na co najmniej 30 sekund aby zresetować ECU.Sygnał -Cyfra 1: Impuls świetlny...
KodOpis kodu 0100Nieprawidłowy sygnał z przepływomierza powietrza 0101Nieprawidłowy sygnał z przepływomierza powietrza 0102Sygnał z przepływomierza powietrza za niski 0103Sygnał z przepływomierza powietrza za wysoki 0104Nieprawidłowy sygnał z przepływomierza powietrza - usterka pojawia się okresowo 0105Nieprawidłowy sygnał z czujnika ciśnienia MAP 0106Nieprawidłowy...
Maluch ma strasznie skomplikowaną instalację elektryczną. A tak poważnie to jeśli nawet w czasie postoju gdy silnik nie pracuje kontrolka przygasa to szukałbym w obwodzie wzbudzenia. Na początek przy zgaszonym silniku na luzie oczywiście włącz zapłon i ręcznie wolno obracaj „alternatorem” za pasek klinowy. Możesz tak wykonać kilka obrotów...
Żeby sprawdzić diody trzeba uzwojenie odłączyć. Z podłączonym można wykryć jedynie zwarcie diod bo przerwy np jednej diody się nie da. PRZEZ DIODY WZBUDZENIA NIE JEST NIC PROSTOWANE (PRĄD ORAZ NAPIĘCIE DO AKUMULATORA), TO SA ODCZEPY TRZECH UZWOJEŃ, KTÓRE ZASILAJĄ REGULATOR NAPIĘCIA. Jest prostowanie przemiennie napięcie z uzwojenia na drugi plus do...
To są tylko moje dobre rady, czy się do nich zastosujesz to już Twoja sprawa. 1) Akumulator zasilający część mieszkalną (pomocniczy) powinien być niezależny od akumulatora/akumulatorów używanych do uruchamiania silnika (rozruchowy) tak aby odbiorniki w części mieszkalne nie mogły rozładować akumulatora rozruchowego. Należy zastosować przekaźnik łączący...
Trzeba zrobić tak-wziąć kawałek przewodu,i na szczotkotrzymaczu alternatora zewrzeć przewód zielony (ten od regulatora)z masą(silnik unieruchomiony,zapłon włączony).Jeżeli kontrolka się zaświeci-do wymiany regulator.Jeżeli sie nie zaświeci to zużyte szczotki,lub przerwa w uzwojeniu wirnika.Przed tą próbą mostkujemy z masą przewód żółty-aby sie przekonać...
Witam błędy EMS 5125 Kalibracja przepływomierza Kalibracja przepływomierza została wyłączona. Kod usterki został zarejestrowany, ponieważ w czasie aktualnej analizy cyklu jezdnego, tzn. od momentu włączenia zasilania kluczykiem, w układzie EGR zostały zarejestrowane kody usterek, wskutek których wyłączona została kalibracja. Kalibracja przepływomierza...
>chyba tylko przy uszkodzonym regulatorze, normalnie po odłączeniu alternatora napiecie powinno być troszkę wyższe 13.8-14.3V Trochę się mylisz, układ ładowania dosyć wolno reaguje na szybkie zmiany obciążenia, zanim regulator dopasuje się do nowych warunków powstaje "pik" napięcia, nie zarejestruje tego multimetr, widać to jednak na oscyloskopie. Widziałem...
Więc jak patrzysz na schemat to wiesz, że taki objaw może powodowac tylko zwarta dioda plus. Ale tylko w sytuacji, kiedy: -jako wskaźnik pracy alternatora jest żaróweczka, i nie ma w jej obwodzie diody. Taki objaw nie wystąpi też wtedy, kiedy kontrolką jest dioda świecąca. -zależne to jest od konstrukcji regulatora Być może warsztat znalazł przerwę...
Witam, proszę Was o pomoc albo nakierowanie na usunięcie usterki. VW CADDY 1.6 TDI z 2010 r. Prawy zamek bocznych drzwi zamyka się i ponownie otwiera po przekroczeniu 20 km/h. To samo przy naciśnięciu zamknięcia od środka (przycisk z klódką)... i tak do zużycia plastikowej zębatej łyżwy. Dodam, że przy zamykaniu z użyciem pilota działa poprawnie, czyli...
I tak to raczej nie kwestia ładowania skoro: MM2X napisał: wskazówki zegarów głupieją i zegar starrtuje od 0:00 Ja tego też nie mogę zrozumieć, dlaczego zegar się zeruje?, cały czas mam włączony voltomierz podczas jazdy i napięcie spada co prawda do 12,6V (więc brak ładowania) ale nie powinien się zerować zegar, czy "skakać" wskazówki prędkościomierza...
obwód alternator sygnalizator przerwa obwód przerwa obwód wtryskiwacz
gniazdo karty pcmcia wzmacniacz tl081 rejestrator point
krups migają wszystkie diody ochrona przeciwporazeniowa
Wymiana linki stalowej rolety w ciężarówce: krok po kroku Aktualizacja firmware TP-Link bez dostępu do ustawień