Mam problem z ustawieniem zapłonu w tym motocyklu, teorie znam czyli że platynmi maja się otwierać 3mm przed GMP i że przerwa na platynkach ma wynosić 0.4mm, potrafię dostrzec ten moment jak się otwierają i znalesc GMP ale nie umiem zmienić momentu wyprzedzenia zapłonu.Jak się dokładnie to robi, domyślam się że odkreca się 3śruby mocujące iskrownik...
Platynki mają się otwierać 3 mm przed GMP, a przerwa na platynkach 0,4 mm.
Dla wszystkich, moto naprawione ! Jeździ o jeszcze 50% lepiej niż dotychczas ! Powiem co zrobiłem: - zacząłem od pomiarów miernikiem i sprawdzenia przewodów, okazało się o dziwo, że wszystko jest tak jak powinno - wyczyściłem wszystkie styki, zmasowanie i połączenia - nowe platynki na których cały czas próbowałem odpalać ściągłem, przeczyściłem pilnikami...
Jaka jest przerwa pomiędzy elektrodami jonizatora? To ma szalone znaczenie. Czasami już kilka dziesiątych milimetra robi szaloną różnicę. Po 2 to widzę tu jonizator AC (brak diod prostowniczych) w takim przypadku czasem warto zrobić mostek prostowniczy na diodach z mikrofalówki,a jego wyjścia podłączyć bezpośrednio pod wyjścia plus i minus urządzenia...
Brak przerwy na platynkach lub zły styk na platynkach. Zacznij od wyczyszczenia styku platynek - czyli od włożenia kawałka papieru ściernego (500) i poruszania nim przy zamkniętych platynkach. Trzeba wyczyścić styki na kowadełku i młoteczku od platynek. Jeżeli to nie pomoże to trzeba ustawić odpowiednią przerwę na nich. Przerwa ma mieć 0,5mm przy największym...
Witam! Mam pewien problem w moim Simsonku. Nie ma w nim w ogóle iskry. Nie mam pojęcia co może być nie tak. Którą część wymienić. Wydaje mi się że najlepiej zacząć od kondensatora. Jeśli źle mi się wydaje proszę o sprostowanie i pomoc. Mam kilka pytań. Czy na platynkach jeśli zakręcę magnetem powinna przeskakiwać iskra? Teraz jeśli kopnę starterem żadna...
Zapłon sprawdzisz:Weź jakiegoś pręta, włóż w cylinder (tam gdzie wkręcasz świece) pokręć kołem żeby było GMP (Górny Martwy Punkt) i narysuj kreseczkę na pręcie równo z gwintem głowicy, następnie odmierz 3mm (nad tą) kreseczką i narysuj i ustawiając tłok 3mm przed GMP (czyli ta druga kreska) sprawdź czy na platynkach jest przerwa, jak nie będzie to musisz...
Witam. Miałem doczynienia z ogarem (polski silinik 2biegi) i motoronyką. Co do słabej kompresji to niekoniecznie, gdy kupiłem ogara to miał bardzo słabą kompresje, ledwo na dwójce go rozpędzałem (a ważyłem wówczas 50kg), jak ciepły pracował dobrze przez okres kilkunastu sekund, gdyż później się zalewał podobnie jak i motorynka. Kolega miał komara również...
Niewłaściwa przerwa na świecy, zła mieszanka lub źle ustawiony zapłon. Może być też zbyt mała przerwa na platynkach. Jeszcze coś.. Na którym wycięciu masz iglice na przepustnicy? Próbowałeś regulować dozowaniem powietrza?
A przerwę na platynkach ustawiłeś bo też tak miałem i była winna przerwa. Polecił bym ci wymienić platynki to koszt zaledwie paru groszy a mogą być wyrobione.
Na początek spróbujmy wyjaśnić małe nie ścisłości w określaniu pewnego terminu, z powodu którego pojawiły się małe nieporozumienia, i aby do nich nie dochodziło to: ją zaciska ją tak łatwo zarzuca A klm 787 czyli ja napisał by: świeca jest zaspawana. Ale nie ważne, wiemy o co chodzi. Przystąpmy do rzeczy. Podoba mi się to ten fragment: Jak mu zmniejszysz...
Uszkodzony kondensator, niewłaściwa przerwa na platynkach.
zobacz jeszcze przerwę na platynkach.
Zamień miejscami przewody WN i sprawdź czy coś się zmieni (poprawi) na tym drugim wyjściu. Jeśli tak to uszkodzony kabel WN a jeśli nie to najprawdopodobniej uszkodzona cewka zapłonowa. Sprawdź także kondensator przy aparacie zapłonowym (najlepiej podmienić na inny sprawny) i ustawienie przerwy na platynkach.
Piszę z pamięci, bo to stary klamor-w tych ładach w aparacie problemem było rozsypujące się łożysko płyty przerywacza, w wyniku tego zmieniała się przerwa na platynkach. Drugą przypadłością były rociągnięte sprężyny przyśpieszacza odśrodkowego lub wybite ośki kamieni.
Witam :P Mam taki problem że co ustawie zapłon i platynki, trochę pojeżdżę to mi ginie przerwa na platynkach. I mam ustawione już wszystko na maksa nie mogę przesunąć bardziej zapłonu żeby mi się platyny otwierały na garbiku magneta. I mam pytanie czy to może być przyczyna skręcania się wału ???
A pompkę paliwa masz w tym wynalazku wogóle? Skoro gaśnie i trzeba trzymać "gaz", to albo uszkodzona elektrodysza, albo zatkany układ biegu jałowego w gaźniku. Pomijam sprawy źle ustawionego zapłonu/przerwy na platynkach.
Kupiłem nowy kondensator i dalej to samo. Zapłon ustawilem 3mm przed gmp 0,4 mm przerwa na platynkach. Pozyczylem stary gaznik polski i działa bardzo dobrze, bez problemów, także mam teraz do was pytanie, co może być nie tak z nowym gaznikiem?
Co do remontu wału poszukaj kontaktu z gościem z tego filmu bo ma wiedzę maszyny i umiejętności: . Brak mocy może mieć wiele przyczyn.. ale jeżeli do tej pory była, a silnik nie stracił kompresji, nie bierze fałszywego powierza, gaźnik jest ok to powodem może być uszkodzony kondensator, przycierające magneto lub niewłaściwa przerwa na platynkach.
Poczytaj, bo nie potrafię Ci wytłumaczyć w tym momencie jak to robić- mimo iż robiłem to wiele razy. Po prostu przerwa nie może być ani za duża, ani za mała - ja to robię raczej doświadczalnie - ustawiasz platynki, świecę przystawiasz np. do cylindra, ruszasz kopnikiem i sprawdzasz czy jest iskra. Jeżeli jest zbyt mała, od nowa regulujesz minimalnie...
Wczoraj postanowiłem jeszcze poeksperymentować z zapłonem. Na platynkach powinno być 0,4 mm przerwy i tak samo na świecy, ale przy takim ustawieniu nie miałem iskry wcale(a próbowałem na 4 różnych świecach). Iskra pojawiła się na 2 mm przerwy na platynkach, a porządna biało-niebieska zrobiła się dopiero przy około 3 mm :?: Na świecy przerwa około 0,5mm....
Witam. Mam problem z motorkiem jak w temacie.Znajomy kupił takie cacucho i przyprowadził do mnie żeby to uruchomić.Motorek stał z tego co mówił poprzedni właściciel jakieś 12-13 lat nie uruchamiany. Na sam początek poszedł do mycia zbiornik paliwa i kranik.Potem gaznik.Do gaznika kupiłem komplet naprawczy,dysze uszczelki,pływak.Wymieniona świeca na...
Musisz pokombinować z przerwą na platynkach najlepiej ustaw minimalną. Gdzie podłączasz prąd z cewki zasilającej zapłon? Musi być podłączony pod platynki razem z kondensatorem. Jeżeli nic nieda to cewkę masz do wymiany. A jak łożyska na wale bo jeśli masz luzy to po wciśnięciu stopu robi się obciążenie na cewce ładowania i przerwa na stykach ci się...
Przerwa na platynkach ma być ustawiona na 0.4mm w momencie otwarcia platyn czyli przed 1.8mm przed GMP (50ccm), lecz w 70% simsonach które robiłem przerwę musiałem ustawić mniejszą. Świece najlepiej ustawić na wyczucie, czyli jak najlepiej będzie chodzić.
Witam.Jeżeli masz problem z iską w mf 70 jest to chyba największy problem spotykany w tych ciagniczkach . Żeby odpalał iskra musi być mocna . iskra musi przeskoczyć jak zakręcisz ręką za koło wętylatora . sprawdz najpierw platynki i przetrzej papierem i ustaw przerwę robi się to przy zdjętym kole wętylatora może nie być przerwy na platynkach wal letko...
Panowie wilu2 i kajapa. Czy sprawdziliście to o czym pisałem wyżej? Chyba nie, bo nie odnosicie się do porad. Cewki nie da się na 100% sprawdzić prostymi sposobami. Pomiary rezystancji dają mało informacji. W zasadzie informują o całkowitym "padzie" cewki. Rezystancje do masy powinny wynosić: 1. Uzwojenie pierwotne (wyprowadzenie na przerywacz) - ok....
Sprawdź w kolejności: - przerwę na świecy (0,6 - 0,8 mm), jeśli czarna - wyczyść - przerwę na platynkach (0,4 mm), jeśli nadpalone - zaczyść, lub wymień - fajkę, czy nie jest pęknięta, lub zasyfiała w środku, przewód wys. napięcia, czy nie dojechany - zapłon ustawiłeś poprawnie? Na mojego czuja to będzie ok. 1 mm przed ZZ - czy nie zatkany filtr, lub...
Zapłon jest dobrze ustawiony, zgodnie z instrukcją obsługi? Przerwa na platynkach, w granicach 0,2 - 0,3 chodź można spróbować 0,4. Przerwa na świecy powinna byc od 0,4 do 0,6 pomiar przy użyciu szczelinomierza. Ustawienie zapłonu powinno być 3mm przed ZZ. Kondensator raczej nie pada, ale może go kolega sprawdzić miernikiem. Jeszcze może kolega spróbować...
Chciałbym podłączyć się do tematu. Mam silnik do łódki Tummler produkcji NRD, który używałem ostatnio 5 lat temu (przerwa przymusowa, choroba). Teraz postanowiłem go uruchomić przed sezonem i problem - NIE odpala. :( Wcześniej wylałem stare paliwo, resztki, przeczyściłem świecę, gaźnik, zalałem nową mieszankę i nic nawet nie zakopcił. Wykręciłem świecę,...
Platynki w Maluchu powinny mieć przerwę 0,47-0,53mm,tak więc przyjmowało się 0,5mm.Co do zapłonu to jest tak; Jeżeli nie posiadasz lampy stroboskopowej do ustawiania zapłonu,to można dość precyzyjnie ustawić zapłon zapomocą kontrolki wykonanej z żarówki 12V2W. Ustaw koło pasowe na znaku na obudowie 10 stopni,nastepnie podłącz jeden koniec kontrolki...
3 mm przed GMP mają zaczynać się otwierać. Przerwa na platynkach 0,3 (0,25 trochę mało). Najpierw ustaw przerwę, a potem punkt zapłonu. Jeśli po ustawieniu punktu zapłonu stwierdzisz że zmieniła się przerwa to cała procedura od nowa, aż do skutku. Chyba że pogodzisz się ze zmienioną przerwą i tak zostawisz. To cofanie mieszanki może być spowodowane...
Witam serdecznie, Chciałbym doradzić się w sprawie simsona, ponieważ wykańcza mnie psychicznie. Już opisuje wszelkie zmiany i problemy. Simson nie odpala mimo ustawieniu zapłonu. Aktualnie regulacja zapłonu wygląda tak: -nowy iskrownik -wyprzedzenie zapłonu ustawione na 1,8mm przed GMP. Dodam, że ustawione przy użyciu multimetru oraz suwmiarki. -przerwa...
Jak jest na wybrzuszeniu powina być przerwa na platynkach jak nie ma wybrzuszenia to nie ma byc przerwy.
jezeli to nie jest 126el to na 1000% masz za małą przerwę na platynkach (przerywaczu zapłonu)
Sprawdż przerwę na przerywaczu[platynkach].Powinna wynosić 0.4mm
czy zawory nie sa za ciasno albo przerwa na platynkach lub swiecach za duza?
To zagięte czarne "coś" to dekompresator. Jak zalejesz silnik to możesz go tym "przedmuchać" odkręcając. Przepustnica ustawiona w jedno ze skrajnych położeń (niepamiętam w którym) i zablokowana służy do uruchomienia (mało powietrza dużo paliwa) po rozgrzaniu zwolnić. Wtedy silnik powinien wejść na obroty nominalne. Bardziej "wychużdane" silniki zalewało...
witam romet to trudna bestiaja raz zakładałem wszytko nowe i tak niechodził raz robiłem motorynke zakaładałem wszystko to co wywalałem pod płot i chodziła idealnie ja bym szykał winy w gazniku albo baw sie z przerwa na platynkach jeden romet woli bardzo mała drygi duza ale raczej małaą czasami tez swieca czasem którwas z kolei mu spasuje pozdrawiam
nie wiecie moze jaka powinna byc przerwa na platynkach w s51 50cmm?
A próbowałeś regulować przerwę na platynkach (przerywaczu) i świecy zapłonowej (to drugie rób w ostateczności). Druga sprawa to jakiej użyłeś świecy (czy jest nowa i o właściwej "ciepłocie" )? Sprawdź to. Nie wiem jaka powinna być dokładnie do Junaka, ale poszperaj w dokumentacji, jeżeli cewka jest od Syreny to nie wiem czy nie powinna być dopasowana...
Sprawdź ustawienie zapłonu. Objawy wskazują na to, że masz zbyt późno występującą iskrę. Ustaw zapłon na 1,8mm przed GMP i przerwę na platynkach na 0,4mm jeżeli masz zapłon z przerywaczem mechanicznym
Postaram się zebrac wszystko do kupy co napisaliście - a napisaliście dużo i dobrze. Na początku wykręc świece zapłonowe i ustaw odległośc na 0,6 mm. (możesz je wkręcic z powrotem albo poczekaj do czasu kiedy wyregulujesz zawory - będzie łatwiej kręcic wałem) Ustaw luz zaworowy - wydechowe 0,25 mm, ssące 0,20 mm. Zacznij od zaworów pierwszego cylindra...
Jeśli iskra jest a nie zapali to proponuję zobaczyć czy pokrywa zaworów nie dokręcona za mocno i czy zawory mają właściwy luz. P>S nikt nie napisał o ustawieniu przerwy na przerywaczu(platynkach) na 0,7 mm
Wyczyscić iskrownik i zmniejszyć przerwę na platynkach
Podmień ten kondensator a jak pali to dobrze wkręca się na obroty a jaka jest przerwa na platynkach sprawdzałeś
Witam mam ogara 205 ( dwubiegowy), który ma dobrze ustawiony zapłon i przerwę na platynkach, gaźnik tez ok wyregulowany . Problemem jest natomiast jego moc. Na jedynce strasznie słaby ale jak się rozpędzi na 2 to jest ok. Nie wiem jaka jest tego przyczyna, może wymienić tłok i pierścienie albo tylko pierścienie?
ale pierwsza sprawa to przerwa na platynkach zwiększyć i będzie ok.
Odnoszę wrażenie ,że kolega pytający myśli,że ma fiata 126P i ktoś rzuci podpowiedzią zwiększ przerwę na platynkach i będzie dobrze,lub wyczyścic krokowca i to go zadowoli.
Najprawdopodobniej padł kondensator, ale sprawdź przerwę na platynkach jeszcze. Chyba, że to któryś z tych nowych rometów.
Witam mam ten układ zapłonowy w Romecie Ogarze 205: i wszystko niby śmiga, ale jest jedno ALE... Iskra jest super, lecz nie mogę dobrze wyregulować zapłonu. Objawia się to tym, że w obojętnie jakim położeniu Romet pracuje tak samo. Wydaje mi się, że jest to problem CZASU ISKRY. Dłużej trwa iskra i przez to spalanie jest w różnych momentach. Romet nie...
Ten post kolego robokop możesz wywalić ale piszę dla twojej i innych informacji ,nie potrzebuje instrukcji do tego motocykla,bo jako młody chłopak przerabiałem WFM -ki ,WSK 125 ,175 na motocykle Enduro i trial ,zresztą startowałem w trialu latach 1978-83 .Wracając do tematu ,ten zapłon który ma kolega kingston (wyglądem i budową przypominający zapłon...
Świece są czyściutkie a przewody wymieniane były po zimie.A czy przerwa na tych platynkach ma jakieś znaczenie ?
Zapłon nie był ruszany jedynie przerwa na platynkach a poziom paliwa nie ruszałem a ustawiłem na znaki które są na korpusie
Sprzęt pali, trzeba było troszku zmniejszyć przerwę na platynkach i motocykl ładnie zapalił, z prostownika :) teraz tylko kupić jakiś akumulator z korkami
Ustaw przerwę na platynkach na 0,5mm.
Witam mam problem z WSK 125 nie chce palić miałem już kilka takich motorów i w każdym sam składałem silnik i robiłem remont niekiedy od zera. Ale z tą WSK nie daje rady! Ustawiłem dobrze zapłon, platynki, kupiłem nowy kondensator, świece pożyczyłem gaźnik, całe inne magneto i cały aparat zapłonowy od innej WSK na chodzie, i nic iskra jest bardzo dobra...
Witam. Sprawdź przerwę na przerywaczu (platynkach).
Ja myślę ,że zapłon powinien być jakieś 1,5mm przed GMP, ja dla cylindra 60cm3 mam jakieś 1,6mm. Sprawdź przerwę na platynkach powinno być 0,40mm i na świecy też jakoś 0,40mm. Sprawdź czy wogóle masz dobrą świecę zapłonową. Wykręć i oprzyj i masę(silnik) i kopnij. Będziesz widział czy na elektrodach świecy przeskakuje iskra. Jeżeli jest słaba lub przerywa...
Witam Żeby sprawdzić czy ją zalewa nie trzeba mieć "wrażenia" wystarczy wykręcić świecę i wszystko widzisz. Na początek zapłon do sprawdzenia. Wykręć świecę połóż na cylindrze i zobacz iskrę (sprawdź kąt wyprzedzenia zapłonu, przerwę na "platynkach" i świecy, kondensator itp.) Pozdrawiam
A ssanie? Wygląda na to, że jest cały czas "włączone". Tak. Jest włączone. A wyczyściliście gaźnik, bo od tego należało zacząć oraz czy zapłon jest dobrze ustawiony, przerwa na platynkach? Gaźnik jest wyczyszczony. Mam 3 gaźniki i wszystkie są w bardzo dobrym stanie. Wymieniane były zaworki, uszczelki etc. Gaźnik odpada. Zapłon jest prawidłowo ustawiony....
Dobrze to znaczy? Ile mm przed GMP? Elekronik czy platynkowy? Jak platynkowy to jaka przerwa na platynkach? Cylinder i wydech oryginalny? Wydech drożny? Kompresja odpowiednia? Opisz dokładniej co zrobiłeś/wymieniłeś itd. bo teraz to można tylko zgadywać.
Mam dość już przerywacza w KO. Jakość materiałów podstawy przerywacza jak i jego samego? Plastelina. Trzpień młoteczka, oryginalnie zaklepany w podstawie, żyje już własnym życiem a że jest z masła to punktowanie go nie przynosi efektów na dłużej niż 2-3 dni. Spróbuję go cyknąć spawarką do podstawy. Sam młoteczek z bakelitu jest mięciutki więc zdążył...
Strzelanie to nic innego jak to, że iskra pojawi się w nieodpowiednim czasie np: tłok w dolnym położeniu iskra i wybuch mieszanki do rury wydechowej sprawdź, czy przerwa na platynkach nie jest za mała lub zapłon ustawiony na "styk" czyli nie co za późno i przy wysokich obrotach iskra nie nadąża. Wiem, że w MZ nie ma co przesadzać z przyspieszaniem zapłonu...
jeśili chcesz dokładnie sprawdzić kiedy otwierają sie platynki to weź podłącz w szereg żarówkę 12V/21W z przewodem (niebieskim) do gaszena silnika i prostownikien wtedy dokładnie będziesz wiedział ,ale myśle że sposób na suwmiarkę i na widok platynek kiedy się otwierają powinno wystarczyć na początek a paliwa nalej na tłok ok 10-15ml ale jak będze w...
Przydały by się informacje tez o stopni skompletowania silnika węże podciśnienia itp. Dobre zdjęcie silnika od przodu wystarczy. Pierwsza sprawa to rozrusznik. Musisz go założyć. Tzn. najłatwiej spiąć ze skrzynią silnik. Następnie musisz zasilić cewkę, rozrusznik. Kiedy rozrusznik zacznie kręcić sprawdzasz iskrę na wszystkich świecach. Od tego zacznij...
masz słabą iskrę sam pisałeś że jest biało niebieska powinna być koloru żółto-czerwonego pod kompresją będzie ginąć czy aby na pewno masz dobrą przerwę na platynkach ? i czy nie ma na nich przebicia ?
Prawdopodobnie masz źle ustawiony kąt wyprzedzenia zapłonu. Zrób tak: 1. Ustaw przerwę na platynkach 0,3-0,4 mm 2. Przez styki przerywacza podłącz żarówkę zasilaną z akumulatora lub innego źródła, możesz też podłączyć multimetr ustawiony na ciągłość obwodu. 3. Obniż tłok o 3 mm od GMP, kręć podstawą iskrownika do momentu gdy zgaśnie żarówka lub multimetr...
Witam tak jak w temacie mam taki mikrociągnik VARI z silnikiem JICIN jakie wyprzedzenie zapłonu ustawić? i jaka przerwa na platynkach?? doradzcie coś:) z góry dziekuje
W sumie to nie zrozumiałem za wiele... Ale założyłem inny, trochę krótszy kabel do świecy i iskra wydaje się mocniejsza. Nie wiele to jednak zmieniło. A to co jest po tym o wyciąganiu gaźnika z pudełka w ogóle jest mi obce xd możesz wytłumaczyć co mam zrobić? :D I dzisiejsza sytuacja.. odpalił normalnie na drugie kopnięcie. Chodził na troszkę wyższych...
Zacznij od sprawdzenia bezpieczników, naładowania akumulatora, sprawdź połączenia elektryczne szczególnie te od silnika i sprawdź przerwę na platynkach i przeczyść je trochę. Masz tutaj najprostszy schemat, jaki mam.
Dawniej w ogarze jeśli się nagrzał to zaczynał gasnąć, od razu było wiadome że kondensator. Przeglądając twoje posty widzę, że masz takie przypuszczenia. Winny może być kondensator jak i również źle ustawiony zapłon chociaż być może napiszesz, że na pewno jest dobrze ustawiony. Jeżeli masz to wymień kondensator, i obowiązkowo ustaw zapłon i dobrą przerwę...
Już tak robiłem. Wypaliła paliwo z pod świecy i zgasła. Dziś mi odpaliła bez problemu przejechałem się,ujechałem 400 metrów i zaczeła kichać i zgasła. Od tego czasu już nie chhce gadać. Myslę że to wina zapłonu,ale kondensator jest nowy a przerwa na platynkach jest Ok. Dodano po 2 wyprzedzenie jest 2 mm lub 3 mm.
Witam tak jak w temacie mam problem z Takim małym traktorkiem a dokłądnie mam iskrę na kablu ale po założeniu świecy juz jest taka malutka kondensator zmieniany przerwa na platynkach ustawiona na 0.4 jak zaleca dane techniczne próbowałem na 0.35 0.30 bez różnicy w czym może być problem ??gdzie szukać przebić? jak mierzyć cewke wn i nn kabel wn nowy...
Pasuje skasować luzy na aparacie, ustawić przerwę na platynkach i powinno być ok.
Pomyślałeś o tym, że te cewki to może jednak się nie spaliły? To, że nowy kondensator o niczym nie świadczy. Próbowałeś na 3 świecach, każda była nowa? Bo próbowanie na 3 starych to zły pomysł. A przerwa na platynkach dobrze ustawiona? Nie ma nigdzie zwarć do masy na kablu od cewki? Albo w okolicach platynek. A może przewód wysokiego napięcia ma przebicie.
Sprawdź, czy masz dobre pierścienie założone (czy jest dobre kompresja), bo może nie zasysa mieszanki z gaźnika. Sprawdź też, czy nie padł simmering od strony sprzęgła (czy olej nie wlewa się do komory korbowej). Komar odpala z 1 kopa? Zapłon jest wyregulowany? Przerwa na platynkach, to o,3-0,4 mm, na świecy 0,3 - 0,6 mm, wyprzedzenie zapłonu 3 mm.
Świeca była testowana w wsk 125 wiec raczej jest dobra. To musi byc cos innego niz swieca. Zapłon jest ustawiony ze tak powiem ksiazkowo, przerwa na platynkach wynosi 0,4mm tyle samo co na siwecy. Piszcie jakie macie pomysly moze cos pominąłem a moze czegos nie sprawdzilem. Mi sie juz wyczerpaly:) P.S Jutro wrzucę fotke bo dziś juz nie dam rady
Różne miałem przypadki. Raz był zbyt duży luz pierścieni na tłoku przez co koledze ogar na drugim biegu ledwie się toczył, innym razem były rysy na głowicy. Czasem miałem też tak, że jak ustawiłem przerwę na platynkach 0,40 to nie odpalił pomimo dobrej iskry, a na 0,30 był słaby. Trzeba było metodą prób i błędów eliminować. Ja na twoim miejscu sprawdziłbym...
No własnie podobnie mi sie robi.. Dodano po 9 A powie mi ktoś jak sie ustawia prawidłowo przerwę na platynkach w silniku wsk 125 .
Masz tam 3 cewki - dwie są ze sobą połączone, to te dwie zasilają światła. Ta trzecia ma być połączona z platynkami. W tym samym miejscu ma być również podłączony kondensator oraz cewka butelkowa (wyjściem nr 15). Pamiętaj że całe te połaczenie skręcone śrubką nie może dotykać metalowego uchwytu! To musi być odizolowane od masy. Kolejny temat - przerwa...
Zawory ustawione? Zapłon na oryginalnym iskrowniku? Jest przerwa na platynkach?
Cewka WN sprawdzona sprawna i mała cewka zasilająca na 6V ?Przerwa na platynkach ustawiona ?
Dzięki, sprawdzę to i załoze inny iskrownik jak się będzie zachowywał na innym iskrowniku. A jescze jedno pytanie a propo ustawien zapłonu, zapłon ma być 3mm przed GPT, przerwa na platynkach 0,3mm, na świecy 0,6mm? Bo nie pamiętam dokładnie...
A jaka przerwa na platynkach? Jaka iskra jest na świecy? Dodano po 2 (at)vip1210 To sprawdź jeszcze raz tą instalacje od tych świateł.
A klin nie oberwany na wale?. Przerwa ustawiona na platynkach?
Witam serdecznie, Problem dotyczy mojego simka,głowie chodzi o niemożliwość odpalenia silnika.Starałem się poszukać wszystkiego co mogłoby mi pomoc.Zapłon ustawiony z wyprzedzeniem 1.8 (60ccm),przerwa na platynkach i świecy ustawiona ze szczelinomierza 0.4.Sytuacja jest o tyle dziwna,że poskładałem go i chciałem odpalić na "czystym" silniku czyli paliwo...
Wyreguluj gaźnik i ustaw zapłon i przerwę na platynkach w aparacie.
Witam Pisząc "przejście", miałem na myśli "buzer(ciągłość przewodów)" w mierniku. Mierząc "ciągłość połączenia przewodów" między masa cewki a białym przewodem, buzer się załącza. Dokonałem próby o której pisałeś(wyciągnięte cewka WN, napięcie zasilania +12 biały, masa na rdzeń,) i iskra przeskakuje. To chyba świadczy o tym iż jest dobra, czy dobrze...
Napięcie na cewkę dochodzi przerwa na platynkach jest jak się obróci kołem pasowym? Jaki aparat zapłonowy jeszcze z rozdzielaczem czy już bez?
Wyprzedzenie zapłonu 2,8-3,0mm przed GMP, przerwa na platynkach 0,3-0,4mm. Przerywacz w trakcie obrotu wału musi się zamykać, iskra pojawia się w momencie rozwarcia. Jeśli dobrze (szczelnie) poskładałeś silnik to musi palić. Jak nie z kopki, to na pych. Nie piszesz nic o gaźniku, a on też może być winnym tego, że silnik nie pali. PS Możesz jeszcze sprawdzić/podmienić...
Witam, Dziś wymieniałem cały napęd w Simsonie SR 50 88r 6V platynki, odpaliłem go normalnie po nocy na 1 z ssaniem żeby sprawdzić czy wszystko jest okey i czy łańcuch nigdzie nie zawadza (dekiel był zdjęty). Po złożeniu wszystkiego w całość wymieniłem ELBĘ bo moja była zła bo nie działały kierunki. Potem była próba odpalenia i nie odpalił podpiąłem...
Sprawdź przerwę na "platynkach" i kondensator na zwarcie. Czasem wystarczy nieprawidłowo poskładać podkładki z tworzywa na młoteczek. Napisz o efekcie szukania.
Witam od dłuższego czasu mam problem z simsonem s51 enduro platynkowiec jak tylko go kupiłem był bardzo słaby w porównaniu z innymi simsonami wymieniłem gaźnik i jako tako jechał ale nadal to nie było to zrobiłem remont silnika nowy wał łożyska tłok pierścienie cylinder został ten co był mza bo był w dobrym stanie kompresje ma gaznik ustawiony dobrze...
Wydaje mi się że platynki i reszta są ogarnięte. Próbowałem oczywiście zmiany przerwy na platynkach ale to co najwyżej pogarszało iskre . Zostaje mi gaźnik albo zawory(które podobno pan Mietek docierał, ustawiał) ale w to nie bardzo chce ingerować bo to dolnozaworowy silnik
Stawiałbym kondensator. W drugiej kolejności jak nie da efektu sprawdził jaka jest przerwa na świecy i regulowałem przerwą na platynkach. Nie zawsze wychodziło książkowo niestety :). A tak zapytam czy świeca nowa czy stara?
Witam. Mam Simsona Sr50N bez aku stacyjki i migaczy. Mam instalacje 6v i zapłon platynkowy.ustawilem przerwę na platynkach i dalej nie ma iskry. Cewka butelkowa jest 6v .Gdy biegunem dodatnim od cewki zacznę szmyrać po masie to pojawiają się iskry na kablu i na świecy . A jak plusowy kabel ten który wychodzi od iskrownika nie będę przykładał do masy...
Ustaw prawidłową przerwę na platynkach (0,4-0,5 mm) odłącz przewód gaszenia i do testów zdejmij fajkę. Iskra powinna mieć ok. 5-8 mm niebieskiego koloru
Panowie, trzeba ustalić który gar nie pali, to proste, zapalic na 10 sekund i dotknąć kolanka, tam gdzie nie pali tam będzie zimne, później zamienić kable na cewce, jeżeli zaczni palić ten gar to leży cewka, albo mała przerwa na platynkachm, jak nie jara dalej to standardowo-pomiar komprechy... czasami było tak, że jak wymieniał uszczelkę pod pokrywą...
przede wszystkim przejrzyj zapłon - najważniejsze - czy magneto nie jest pokrzywione, czy nie ma luzu na ośce - jeśli tak - wymieniaj, płać itp. sprawdź zapłon (przerwa 0,2 mm na platynkach) a najważniejsze - sprawdź gaźnik!!!! - przeczyść koniecznie, wyreguluj (wkręcasz śrubę od mieszanki na full po czym odkręasz o 2 obroty, odpalasz i kręcisz tak...
jaki masz zapłon? na platynkach?? silnik z pojemnością 70 miał inny kąt wyprzedzenia zaplonu a dokaldnie 1,4 - 1,6 mm przed GZP platynki na 0,3 - 0,4 mm i przerwa na świecy podobnie takie luźne 0,4mm.. a nie jak w fabrycznej 0,7 - 0,8.. tak samo w przy elektronicznym zmniejsz przerwę na świecy..