Cewka zapłonowa ma dokładnie taką samą budowę, co cewka do dwubiegowego Rometa. Jedna cewka współpracująca z przerywaczem, druga cewka generująca wysokie napięcie na świecę zapłonową. Jak pisałem wcześniej, sprawdź przerywacz, kondensator i połączenia skręcane.
cewka od omegi nie bedzie sie nadawac bo omega ma zaplon elektroniczny i ma mniejszy opor cewka ,bedzie palic przerywacz
Patrząc na zdjęcie na allegro to nie przerywacz. CEWKA 070708 TRANSVAL PEUGEOT .
Sprawdzałem na różnych przewodach i na różnych świecach, iskry ciągle brak na obu świecach. To by był całkowity niefart jakby wszystkie sprawdzane przeze mnie świece (5) i przewody (4) były niesprawne. Czyli jednak chyba zaczynam liczyć się z wymianą cewki. Jeżeli ktoś ma inne propozycje, jestem otwarty. Pozdr. (at)up Na prawdę jesteś natrętny kolego....
Plus i minus to jasna sprawa. Oświetlenie też. Natomiast przewód sygnału musi Kolega dociągnąć aż do komory silnika i spiąć z przewodem cewka - przerywacz; nie od zasilania ale tak jak napisałem. Obrotek musi być przerobiony w/g tej porady z pliku. Inaczej nie pokaże prawidłowo. Ale jest sporo tematów o takiej adaptacji, Kolega spojrzy w googla - będą...
Świeca, kabel do niej, cewka, przerywacz, kondensator?
Ale czy silnik kręci normalnie? Bo jeśli tak, to moze padło sprzęgło i się ślizga. Silnik wtedy wyje a "motór" nie jedzie... A wtych wynalazkach, naprwianych po stodołach zdarzyć się może wszystko: kompresja, uszczelki, simmeringi, sprzęgło, świeca, cewka, przerywacz itd, itp. Po prostu kupiłeś sobie "puzzle", które trzeba bedzie doprowadzić do stanu...
Cewka ulegnie niemal natychmiastowemu spaleniu, dostarczając swoistego rodzaju wrażen termiczno -zapachowych. No chyba nie taka klasyczna np od Syreny. Syrena nie miała rozdzielacza tylko 3 cewki i 3 przerywacze. Po przekręceniu kluczyka w pozycje zapłonu (nie rozruchu) cewki dostawały zasilanie i z trzech to najwyżej jedna była rozłączona przerywaczem...
Buduje generator wysokiego napięcia i mam pytanie;czy jako przerywacz można dać przekaźnik ? Jaki transformator chcesz zastosować? Jeżeli dasz cewkę samochodową to przerywacz zarówno na przekaźniku jak i elektroniczny będą OK bo cewka pracuje z częstotliwością do 200 Hz. Jeżeli transformator na rdzeniu ferrytowym (kilka/kilkanaście kHz) to przekaźnik...
Zasada jest taka: młoteczek, przewód gaszenia, przewód kondensatora i przewód cewki są razem połączone ALE NIE MOGĄ STYKAĆ SIĘ Z MASĄ , to włąśnie młoteczek cyklicznie łączy z masą. Inaczej nie pojedzie. Cała reszta techniczna wynika już z tej zasady.
Dawno temu mieliśmy zbudowane takie jeździdło na bazie malucha. Z elektryki był tam -alternator+regulator -akumulator -rozrusznik -stacyjka -cewka zapłonowa -przerywacz+kondensator (aparat zapłonowy) dla formalności - nie jeździło po drogach publicznych. Weź schemat instalacji elektrycznej z malucha - nie ma tam wielu elementów
Witam. Odpięty kabelek od przerywacza eliminuje nie tylko problem z przerywaczem ale również problem z cewką. Nie masz jak zamykać obwodu więc nie będzie iskry. Trzeba sprawdzić czy ta dorobiona cewka nie ma przerwy w uzwojeniach. Może przewód wysokiego napięcia ma przerwę lub przerywacz ma brudne styki które nie dają kontaktu. Trzeba to pomierzyć....
Taką jawkę miałem przeszło 20 lat temu. Moim zdaniem masz źle kable. Z tego co pamiętam to z cewki impulsowej idzie prąd do cewki zapłonowej przecinany przez stacyjkę ( za lampą dwa czarne kabelki są połączone ) a powrót jest z cewki zapłonowej na przerywacz. Na zdjęciu widzę że przy silniku masz zielony kabelek zmostkowany z przerywaczem - źle. Z cewki...
15 zasilanie, ten przewód od cewki 1 cewka zapłonowa, tam gdzie był przerywacz masa wiadomo Przerywacz to ten przewód z platynek, który wcześniej szedł na cewkę zapłonową.
Dla SaYMoN , ponieważ 555 jest scalakiem uniwersalnym , a ten drugi specjalistyczny z generatorem , układem wyzwalania i wyjściowym sterującym mocy /wyjście na cewkę przekaźnika/.
Zrobiłeś maszynę do zabijania (paralizator) Brak kondensatora B+/1D. Styki Masz na cewce po dwóch stronach. Dodaj pojemność 0,22mf/600v
A cewka ? Przerywacz wyczyszczony ?
Pomiędzy śrubami powinno być ok 3Ω, pomiędzy wyjściem WN a którąś śrubą 3kΩ, Ale taki pomiar, jak juz koledzy wspomnieli niewiele da jeśli chodzi o sprawność cewki, najlepiej zmontować taki układ jak na schemacie, trzeba dodać tylko kondensator równolegle do przerywacza i sprawdzić czy cewka daje iskrę
Zmieniłem cewkę odizolowałem przerywacz od kondensatora i iskra jest:] Dzięki za pomoc. Pozdrawiam.....
Jeżeli aparat z przerywaczem to cewka się nie nada.....
Żadne transformatory ani cewki nie działają przy napięciu stałym, w samochodzie napięcie jest stałe dlatego potrzebny jest jakiś przerywacz (w starych był mechaniczny przerywacz, we współczesnych elektroniczny moduł zapłonowy). W analizie układów elektronicznych, dla prądu stałego idealną cewkę traktuje się jako zwarcie, także trzeba uważać z DC, w...
Odłącz drugi koniec cewki od przerywacza i zwieraj/rozwieraj z masą, powinno iskrzyć i powinna byc iskra na W/N. Sprawdzisz w ten sposób szybko, czy nie szwankuje cewka, przerywacz, ew. kondensator.
cdi padło napiecie mizerne nie trzepie ledwo co czuć, czy można podłączyć samą cewkę i zrobć przerywacz>??
Witam. Obrotomierz podłącza się w zależności od zapłonu? Czyli jeżeli mamy zapłon "platynkowy" to można pod cewkę butelkową, przerywacz lub owinąć wokół przewodu WN. A jak elektroniczny to jedynie wokół przewodu WN?
Napięcie wzrośnie do 4 kV, moc wzrośnie 2x. Słusznie, ale co dalej?? 😢 Jaki rodzaj klucza chcesz zastosować przy tak wysokich napięciach? Jakie półprzewodniki, jakie kondensatory choćby? Czy to cewka T. z mechanicznym przerywaczem? Albo z jakąś gigantyczną lampą nadawczą z wojskowego demobilu? Skoro nie potrafisz obliczyć najprostszego połączenia transformatorów...
Nie znam dokładnie tej wersji Poloneza, ale zakładam, że ten sterownik jest "mózgiem" odpowiadającym za pracę silnika, nie tak jak to było w pierwszych wersjach, podobnie, jak w dużym fiacie, czyli cewka WN, przerywacz i świece. Wobec tego albo to podłączasz, albo robisz układ taki, jak opisałem. Oczywiście to co opisałem jako instalacja zapłonowa nie...
Kiedy nie ma przerywacza to znaczy że mamy cewkę z wbudowanym tranzystorowym przerywaczem W tych najprostszych zapłonach jest tylko cewka z odczepem do gaszenia. Nie ma nic więcej
Jeżeli w aparacie zapłonowym jest przerywacz, to tak, możesz podłączyć bezpośrednio cewkę wysokiego napięcia, ale musi to być model przystosowany do pracy z przerywaczem. Natomiast gdy w aparacie znajduje się cewka - impulsator, to moduł jest niezbędny do działania układu zapłonowego
Czyli masz zaplon typu konwencjonalny iskrownik. ?I teraz nie wiem czy dobrze rozumię -przewijam cewkę dokładam chińczyka podłączam pod przerywacz i będzie działać? Tak jest, poczytaj tu na forum, jak to zrobić - Koledzy tak przerabiali ,,Komarki", bo to identyczny system zapłonowy w Twoim silniku.
To były stare dobre czasy, kontrolka w dłoń i pojechali. Ustaw koło na znaki i podepnij kontrolkę do masy i kabla który wychodzi na cewkę. Ustaw tak aby przerywacz zaczynał się rozwierać i wtedy będzie się zapalać kontrolka, złap ten sam początek zapalania.
Jeżeli cewka przekaźnika pobiera mały prąd, możesz ew. zrezygnować z tranzystora.
Motorynka odpala na kopa. Trochę na niej pojeżdżę, ale gdy się nagrzeje gubi iskrę i gaśnie. Cewka, przerywacz, kondensator wymieniony. Na 3 różnych świecach sprawdzałem i jest to samo. Myślę nad wymianą iskrownika, ale jeśli go kupie a problem nie tkwi w iskrowniku to wydam pieniądze w błoto. Czy jest jakiś sposób na sprawdzenie sprawności iskrownika?...
Jesli iskra slaba a swiece nowe to moga byc kable WN, uszkodzony kondensator, zla przerwa na przerywaczu, uszkodzona cewka lub jej slabe zasilanie.
A ta cweka od kosiarki dała by rade ? Jak ją podłaczyć? To jest cewka do magneta (iskrownika) a nie do zasilania zewnętrznego. Jak chcesz robić klasyczny bateryjny zapłon (akumulator - cewka - przerywacz -kondensator) to zaopatrz się w cewkę butekową od Jawy 50: https://obrazki.elektroda.pl/8845806100_...
Sprawdź kompresję.
Witam. To że cewka zasilająca dla zapłonu z przerywaczem i cewka ładująca dla zapłonu bezstykowego to wiem. Chodziło mi o to czy były wersje zapłonu z przerywaczem gdzie cewka butelkowa była na 6 V. Z odpowiedzi (at)BANANvanDYK wynika że nie było. Chciałbym wiedzieć jaką rezystancję mają uzwojenia pierwotne i wtórne cewek zapłonowych tych 12 V dla zapłonu...
Układ z lewej nie powinien działać, lub co najwyżej dawać słabą iskrę. Brak kondensatora wywołuje łuk elektryczny na stykach przerywacza powodując zmniejszenie prędkości zmiany natężenia prądu płynącego przez cewkę. Dodatkowo przez brak kondensatora nie dochodzi do oscylacji w układzie cewka–kondensator, przez co czas wyładowania iskrowego jest...
Na ten rocznik kolega powinien mieć zapłon bez rozdzielacza, podwójną cewką i normalnym przerywaczem? Do sprawdzenia bo końcówka produkcji to czas eksperymentów.
Nie wyważaj otwartych drzwi. Ruch posuwisty = silnik liniowy (albo dzwonek). Cewka, rdzeń ze sprężyną + przerywacz i jakiś prosty, nawet analogowy sterownik z czasówką do regulacji czasu załączania cewki. Minimum ruchomych części. Prostota, automatyka. Można nawet pokusić się o przełącznik trybu automatu na ręczny. Jak mechanicznie, to przegub korbowy...
Uszkodzona cewka w magnecie albo cewka WN. Na przerywaczu iskra nie może przeskakiwać. Czy ten motorek chodził ostatnio, czy kiedy zabrakło iskry?
Na włączonym zapłonie nie można było trzymać tylko starych aut z cewką zapłonową i mechanicznym przerywaczem bo gdy przerywaz był zwarty przy właczonym zapłonie, grzała się i paliła cewka zapłonowa. Każdy elektroniczny zapłon tego nie zrobi i mozesz zaoszczędzić troche benzny.
A obrotek weźmie jakieś 500mW czyli 0.5W w "szczycie" więc naprawdę nie ma z czym przesadzać... Mostek "Graetz'a" (lub nawet tylko jedna dioda prostownicza na 1A) + LM7805 + kondensator 2200uF-4700uF/16V i po problemie...
Obróć wałem by tłok był w najwyższym punkcie - będzie to prawdopodobnie miejsce w którym jest najwyższy wznios krzywki, jak widać na zdjęciu pewnie w miejscu klina na wale. Przerywacz (platynki) powinien się rozchylić. Jeśli się nie otwiera to poluzuj śrubę imbusową widoczną na zdjęciu i przesuń kowadełko tak by zrobić szczelinę na stykach 0,3-0,4 mm....
albo coś co zastępuje przerywacz? Dokładnie, cewka wyzwalająca iskrę. Zobacz na koło magnesowe, będzie miało w jednym miejscu, naprzeciw tej cewki dodatkowy magnes lub jego nabiegunnik Naprawić takiego cewkomodułu raczej się nie da, wymiana na nowy lub przeróbka zapłonu
Kolego sprecyzuj pytanie. Masz instalację zapłonową, akumulator, cewka kondensator, przerywacz i zasilanie paliwem? Co ci nie działa?
A kręcileś wałem korbowym? Odetnij kabelek pomiędzy cewka a przerywaczem i sprawdź jeszcze raz. Jeśli nie swieci - cewka do wymiany. Jeśli swieci - zwarcie na aparacie zapłonowym.
Drugi styk cewki na przerywacz do aparatu.
Do sprawdzenia cewka, przerywacz , palec rozdzielacza, pompka paliwowa (masz elektryczną czy mechaniczną?), możliwe, ze stacyjka, jest dużo możliwości. Ne wiem jaki masz silnik. Jak zgaśnie sprawdź czy masz iskrę podczas próby rozruchu.
Witam. Mam pytanie a raczej proszę o pomoc. Ponieważ już latem nie mogłem uruchomić mojego skuterka na rozrusznik, a kopiąc to po dłuższym czasie odpalał, zauważyłem że gdy kręcę rozrusznikiem to raz była iskra raz nie, a teraz w ogóle nie ma. Więc moje pytanie, czy to moduł zapłonowy? Jeżeli tak, to czy można to jakoś sprawdzić czy może cewka? Lub...
Wiele czynników. Cewka, przewody, przerywacz, kondensator.
Sprawdzic przerywacz oraz kondensator.
Im więcej elektroniki w aucie tym większa awaryjność. Może pewne rzeczy są wygodne ale czy naprawdę potrzebne? Do tego dochodzi podejście samych producentów w nowych pojazdach, gdzie do byle czego trzeba jechać do ASO i dedykowanym osprzętem skalibrować to czy tamto. Po jaką cholerę te ogromne wyświetlacze na deskach? Tylko rozpraszają kierowcę. Dochodzi...
Kupiłem kable, przerywacz, oraz używaną cewkę, lecz dalej problem ten sam. A kopułka i palec rozdzielacza?
Ale w 126p to starcza i nie trzeba nic więcej kombinować. Proponuję zgłębić temat.Nie możesz podłączyć cewki na napięcie 6-7 V pod 12 V, bo będzie iskrzyć, grzać cewkę, wypalać przerywacz, przebijać kondensator i przewody. Nie wspominając już o samej cewce, która w momencie wyładowania może dostawać przebicia międzyzwojowego Przewód oporowy, a cewka...
Dlatego wystarczy odłączyć cewkę od przerywacza i w punkcie rozwarcia młoteczka żarówka zgaśnie.
Dajesz w takiej kolejności : Śrubka -> Sprężyna młoteczka -> podkładka ->kowadełko -> podkładka -> przewody -> nakrętka.
Sprawa jest prosta. Zwarcie w obwodzie przerywacza. Prąd w cewce i jej temperatura świadczy o tym, że przerywacz jest zwarty/uszkodzony/zużyty - np. starty popychać, który się ślizga po krzywce. Sprawdź czy przerywacz ma prawidłową przerwę, tj. około 0,6 mm i czy przy obracaniu wałem i załączonym zapłonie na przerywaczu się nieco iskrzy. Może też mieć...
Istne ,,Sculptur's in the Shitt" :cry: - 1. Cewka ,,butelkowa" podłączona do białego przewodu i do masy, przerywacz z kondensatorem pozostawiony bez zmian. Przewód WN odcięty i odpowiednio zaizolowany. Otrzymasz zapłon iskrownikowy o stopniach rozdzielonych. Czy o to ci chodzi ? Aby kabel wysokonapięciowy nie wychodził z osłony magneta, tylko ,,rasowo"...
Podłącz pod diagnoskop to dowiesz się. To forum obniża poziom niedługo będziemy dyskutować o awari próbnika instalacji elektrycznej. Masz tam cewkę, przerywacz, kondensator i jeszcze co bardzo ważne koło zamachowe z magnesami stałymi i też mogą one być za słabe już. Pozatym napięcie na przewodzie wysokiego napięcia sprawdzasz kontrolką ???? wsadz palca...
Cewka jest sprawna. Twoją cewkę trudno sprawdzić opisaną metodą. TO NIE CEWKA WSPÓŁPRACUJĄCA Z PRZERYWACZEM MECHANICZNYM.
Witam ponownie,co powiecie na takie założenie jeśli chodzi o silnik magnetyczny;cewka cos jak u rozrusznika od bendiksu,korbowód i wał korbowy z jednym wykorbienjem na wale przerywacz i krzywka oraz odpowiednie kolo zamachowe .Na tym kole umocować prądnice bez rdzeniowa na magnesach stałych,po drugiej stronie tego kola zamocować układ magnesów które...
Cewka musi być zasilania przerywacz podaje impulsowo masę a kondensator ma pojemność to iskra być musi.
Jeżeli jest tylko sama cewka, bez przerywacza, to wystarczy ustawić szczelinę 0,35 mm i powinno być dobrze Proszę zwrócić uwagę na stan klina koła magnesoweg oraz jego prawidłowy montaż Uszkodzony klin powoduje przestawienie zapłonu i problemy z pracą silnika Zaworów w tym silniku nie reguluje się
Cewka zapłonowa do przerywacza ma mieć opór uzwojenia pierwotnego 4 omy. Do zapłonu elektronicznego cewka ma poniżej 1 oma.
Dzięki robokop . To by sie zgadzalo. Myślałem że to jest tylko cewka i to mnie zastanawiało. Do kkknc : Może być tylko cewka ale wtedy musi być przerywacz . Właśnie po to żeby nastąpił zanik pola elektromagnetycznego i powstała iskra. Pozdrawiam
Czyli coś takiego się nie przyda. Możesz mi powiedzieć jakiej cewki szukać ? Może być to np cewka z kosy spalinowej ?
To był zatem bardzo sprytnie zrobiony przerywacz. Cewka przekaźnika musiała być o dość dużej oporności. Zauważyłem, że większość komentarzy jest natury obyczajowej:)
Cewka ma jakiś maksymalny prąd jaki nie spowoduje nasycenia lub przegrzania. Archaiczne cewki do układów z przerywaczem miały prąd ustalony rezystancją uzwojenia, na włączonej stacyjce ale zgaszonym silniku cewka mogła się grzać i musiała to wytrzymać. Współczesne cewki pracują z elektronicznymi układami zapłonowymi, mają małą rezystancję uzwojenia...
Masz na myśli wszystkie obwody czy tylko obwód zapłonowy. Podczas prób odłączałem wszystkie obwody (oświetlenie, ładowanie, kierunkowskazy czyli cewke oświetlenia i ładowania) i zostawiałem tylko obwód zapłonowy ( cewka w magnecie -> przerywacz -> kondensator -> cewka butelkowa|HV| -> przewód HV-> nasadka odkłucająca (fajka) ->świeca) i niestety efekt...
Przecież tam nie ma przerywacza. Masz razy 4 bo się podpinasz pod cewkę a nie moduł zapłonowy. Fakt - podpinam się pod cewkę, przerywacz jest (mechaniczny), Zgaduję, że jak wskazał 320 (x10) to należało to zinterpretować jako 3200/4 - czyli 800 obr./min. Proszę wyjaśnić po co w tym wzorze wym. wcześniej jest dzielenie przez 2. (obroty/min = 60 x czestotliwosc...
Cewka po lewej na schemacie to cewka zailająca, cewka po prawej to cewka wyzwalająca, zastępuje przerywacz.
Cewki dwubiegunowe do 126p z mechanicznym zapłonem były podłączane przez dodatkowy-specjalny przewód oporowy. Miał coś okołó 1,5 czy 1,7 Ω, tak by cały zestaw cewka + przewód miał około 3,5 - 4 Ω. Poszukaj lub zrób sobie zapłon elektroniczny sterowany przerywaczem, będziesz bardzo zadowolony. Dawno temu produkowane były do FSO 1500, 126p,...
Dobrze napisałeś - zapłon->cewka->przerywacz. A co do mikroprzełącznika. Mnie chodzi o taki, jak jest w pilotach a to są chyba (nie wiem jak się to fachowo nazywa) styczniki, czyli zwierają tylko na czas naciśnięcia. Przełącznika nie chcę z tego względu, że trzeba pamiętać przy wychodzeniu z samochodu aby go włączyć, uruchamiając tym samym blokadę....
Cewkę podstawiałem przerywacz wyczyściłem i ustawiłem przerwę i nadal nie jest tak jak powinno być.
Nie mam kabli od instalacji gazowej podpiętych pod cewkę. jak sprawdzić przerwę na przerywaczu ??
Zagadka rozwiazana. Kosztowalo mnie to w sumie 4 kondensatory, czas i nerwy.. Poniekad sam sobie zasluzylem ale po kolei.. Kondensatory ktore wymienialem byly dedykowane do WSK 125 (ostatni do Malucha ale tak samo wykonany). Roznia sie od tego do WSK 175 tym, ze maja przewod wyprowadzony z przeciwnej strony, przez co zeby mocowanie pasowalo musialem...
Kondensator jest na podstawie cewki, po co drugi ?, spróbuj podpiąć cewkę zasilającą do przerywacza i kondensatora, kabel stamtąd do 1 cewki wn, 15 do masy
Na pewno policzyłeś źle. Podaj wymiary rdzenia.
A jest tam kondensator? Jaki silnik bo nie wiadomo o czym mowa a silników tam była cała masa Jeżeli zapłon jest elektroniczny to cewka od przerywacza nie wskazana
Gdy zmniejszę przerwę w przerywaczu młoteczkowym to elektromagnes go przyciąga i nie rozłącza. W stanie początkowym, bez zasilania, przerywacz musi być zwarty - styki połączone więc nie ma szczeliny. Jeżeli jest szczelina to jak płynie prąd przez cewkę? Ten przerywacz jest połączony w szereg z cewką. Szczelina powinna być tylko jak cewka ma zasilanie....
Ka pe wu :D czyli przez to ze cewka ma mniejsza oporność przyjmie więcej prądu do czego nie jest przystosowana i umrze Sama albo razem z przerywaczem. Dając cewkę np. Z harleya 3ohm czy 5ohm opornik nie potrzebny bo cewki przyjmą mniej prądu, przerywacz nie będzie tak iskrzył i wszyscy szczęśliwi ?
Ech tam diody, co to ma byc taki shit jak na rowerach?LAmpa to lampa , zrob jak mowili poprzednicy, daj spokoj z tym akumulatorem , chyba ze lubisz sie babrac..Jak sa osobne cewki, to swiatla nie maja wplywu na zaplon.Moze faktycznie te magnesy slabe, albo za duza szczelina ? Magneto, cewka, przerywacz, kondensator , kabel,fajka, swieca , na tym sie...
stary klakson to praktycznie cewka z przerywaczem więc zmiany tonu raczej nie uzyskasz elekroniką nie wiem czy nowe klaksony nie mają innej konstrukcji
Zamoknieta cewka zapłonowa, przebicia, zła przerwa na przerywaczu jesli występuje. Masz możliwosc zrobic foto aparatu zapłonowego? wtedy byćmoże będę wiedział jak to ugryść. Jeśli elektroniczny moduł należało by go sprawdzic czy w momencie braku iskry podaje impulsy na cewke, jesli nie podaje wtedy szukac w cewce impulsatora w samym silniku.
spokojnie wystarczy 1x/s Przerywacz kierunkowskazów cewka zapłonowa i jeden rezystor. Taki kilkuwatowy. Chyba że znajdziesz Przerywacz i cewkę na 24V. Proste jak konstrukcja cepa więc niezawodne. Pytanie tylko jaka jest wydajność pradowa tego twojego 24V
Ta cewka z VW ma wbudowany moduł zapłonowy (3pin wtyczka), ale nie tu jest problem. Uzwojenie pierwotne ma małą rezystancję (impedancję) i jak masz zapłon z przerywaczem, to go zniszczysz, a jak cdi to iskra będzie słaba. Jeśli już koniecznie chcesz użyć cewki samochodowej to poszukaj od starej wersji malucha z kopułką i przerywaczem
A może ma ktoś schemat tego układu z długopisu, zapalniczki lub czegoś innego kopiącego prądem ;) Ew. fotka :> Nikt nie powiedział w sumie nic konkretnego, same domysły... Temat niepotrzebnie zakopany ;) //Edit: Pytałem pewnej osoby z allegro o budowę "gadżetu z prądem". Dostałem odpowiedź: "W środku znajduje się cewka, przerywacz, bateria". Więc konstrukcja...
kondesator przede wszystkim ma miec okreslona pojemnosc.ato ze nie ma przebicia nie swiadczy ze jest dobry pozdrowienia. jak kiedys mialem motorower i iskrzylo na przerywaczu to zawsze wymiana kondesatora pomagala
Nie wiem jak podłączyć kable do cewki zapłonowej mam 2 kable. Pierwszy jest czerwony, drugi prowadzi do aparatu zaplonowego(zielony). Cewka jest njeorginalna ale powinna dawac iskre . Pytanie do ktorego wejscia na cewce mam podlaczyc kabel czerwony i zielony? 836460 hej ta cewka jest indukcyjna 1 to plus po zaplonie 2 aparat do przerywacza 3 to byl...
Cewkę założyłem poprawnie. Nie jest to cewka z przerywaczem i kondensatorem. Jest to cewka prawdopodobnie z czujnikiem challa. Z cewki wychodzą 2 przewody wysokiego napięcia i jest jeden pin do gaszenia poprzez dotknięcie jak sądze do masy. Jak można sprawdzić czy jest rozmagnesowane koło zamachowe?
podłączyć tą cewkę aby iskrzyła cały czas ? Zrobić sobie przerywacz z byle przekaźnika, na wzór dzwonka elektromagnetycznego DC. Dawnymi laty zwało się to cewką brzęczykową :D
Nie wiadomo co jeszcze zostało pozmieniane. Simson S51/1 miał fabrycznie instalację elektryczną 12V. Tańsze wersje z zapłonem na przerywaczu, a droższe elektronik z halogenem HS1. Cewka ładowania 12V jest bezmasowa, więc jeden z przewodów musiałby zostać połączony z masą. Chyba że ktoś włożył cewkę 6V, albo cały zapłon jest przełożony na 6V. EWR ma...
Witam, wracam do tematu bo nie wiem co może być nie tak że na jeden świecy nie ma iskry ,cewka sprawna bo prąd wychodzi a jak połacze kabelki między cewka a przerywaczem do gubi napięcie i ,nie wiem może być zwarcie jakieś,czy wina czegoś innego gdzie szukać przyczyny ?
Teoretycznie, między cewkę a przerywacz. Jednak jeśli nie masz starego auta to podczepiasz to najlepiej pod odpowiednie miejsce w komputerze silnika.
A jak ustaliłeś że "iskra" dochodzi do przerywacza? przerywacz masz na niskim czy wysokim napięciu? (od cewki ida gróbe kable na przerywacz czy cienki kabel z przerywacza na cewkę?)
szukasz schematu? sam zapłon to bardzo proste rozwiązanie na każdy cylinder osobna cewka, kondensator, przerywacz... napisz na pw z czym masz problem?
Z tego co pamiętam to były moduły sterowane przerywaczem i czujnikiem indukcyjnym, nie wiem jaki jest Twój, ale i tak są sterowane minusem, do tego dochodzi jeszcze cewka inaczej zasilana, wnioski: kup lub zrób moduł przystosowany do plusa na masie, wyjdzie Cię to taniej.
W roku 85 nie było jeszcze cewek dwubiegunowych tylko rozdzielacz zapłonu. A najprawdopodobniej cewka dwubiegunowa potrzebowała kabla oporowego (do łatwiejszego rozruchu). Czy przerywacz iskrzy podczas pracy? Na wysokich obrotach może powstawać łuk na przerywaczu, który będzie bardzo brużdzil w punkcie zapłonu. Powiedziałeś, źe masz dwa aparaty zapłonowe....
Cewka jest założona prawidłowo. Może być uszkodzona cewka, kondensator przy przerywaczu lub świeca. Sprawdź też wyłącznik zapłonu może zwiera do masy.
sprawdzić czy przekaźnik się nie sklei A. Musiałbyś zrobić jakiś prosty przerywacz, aby cyklicznie załączać prąd na cewkę przekaźnika. B. Klejenie się odnosi się do styków, tak że muszą jakiś prąd obciążenia przełączać.
przerywacz cewka zapłonowy przerywacz cewka zapłonowy schemat zrobić przerywacz prosty przerywacz
bezpieczniki octavia siemens micromaster biquad wymiary
polerka samochodowa kosiarka elektryczna wybór
Protokoły komunikacyjne w kamerach Keeyo Wyświetlacz do Peugeot 307CC - rodzaje, problemy, wymiana