A czy przerywacz nie jest czasem na 24V? Napis 24 na zdjęciu. Schemat z 24V?
49- zasilanie z włącznika świateł awaryjnych, 49a-do przełącznika kierunkowskazów, 15-zasilanie po zapłonie, 31- masa, C2- kontrolka przyczepy, C- kontrolka kierunkowskazów, 30- stałe zasilanie.P
złączyłem elektromagnes Chyba przekaźnik... Odłącz przerywacz, sprawdź, czy masz zasilanie na jego wejściu, zewrzyj kawałkiem przewodu jego wejście z wyjściem (49 z 49a) i przełączaj kierunkowskazy. Powinny się palić światłem ciągłym. Jeśli działają, to uszkodzony przerywacz. Nie działają - przełącznik pod kierownicą, wyłącznik awaryjnych.
Witam ,robie instalacje w starym aucie z napięciem 24V.Musze zamontować jakiś przerywacz do kierunkowskazów (najlepiej elektroniczny).Z tym ,ze pojawia sie problem..większość przerywaczy dostępnych na rynku jest na 3x21W bo są to przerywacze od ciężarówek itp.Ja natomiast chce dać tam jedna żarówkę 21W na tył i 10W lub 21W max na przód(na jedna stronę).Dołożenie...
Ciekawe rzeczy kolega pisze. Cały czas się człowiek uczy, bo do tej pory jakoś nie spotkałem informacji jakoby ten układ multiwibratora działał do określonego napięcia, a powyżej już nie. Będę musiał przetestować. Działa przy każdym napięciu jednak im wyższe tym krócej. Polecam test np. przy napięciu zasilania 24V.
Schemat w rękę i sprawdzaj zasilanie na przerywaczu, ciągłość wiązki na przełącznik... Nawet miernika nie trzeba. Wystarczy probówka z żarówki 21 - 45 W/24V
Nie możesz dać rozrusznika 12V ,jeżeli robisz instalację 24V.W ten sposób szybko spalisz rozrusznik.Zostawiając instalacje 24V (masz rozrusznik i alternator o tym napięciu),zmień tylko żarówki ,przerywacz kierunkowskazów na 24V.Jedynie wskaźniki podłącz pod jeden akumulator,lub zastosuj przetwornicę.Powrót do przełącznika 12/24V ,nie jest dobrym rozwiązaniem...
Dzień dobry, potrzebuję schematu do układ przerywacza który mi występuje przekaźnik 24v . Układ będzie zasilany napięciem zmiennym 22-26V, regulacja przerywania nie potrzebna , bardziej chodzi o jedno mignięcie na sekundę . Autor oczekuje zadziałania przekaźnika na czas np. 0.1 sek co 1 sekundę. Przerywacz kierunkowskazów. Autor użył analogii z przerywaczem...
Kaseta w której między innymi znajduje się moduł: przerywacza, gaszenia silnika, pracy wycieraczek i wielu innych rzeczy tj. Hella ZENTRALSTEUERGERAT 24v 5DK 006 495-05 znajduje się pod tablicą bezpieczników.
Wszystkie żarówki mają jeden wspólny punkt - MASĘ. I można by pokombinować z tą masą, by przy zasilaniu przyczepy na 24v "podnieść" tą masę do połowy zasilania. nie wiem tylko jak zareaguje np przerywacz kierunkowskazów z auta.
Traktor 12V czy 24V? Lepiej kup przerywacz do LED bez kombinacji.
Witam, jeśli dobrze pamiętam to ten układzik w instalacji 24V potrzebował by stabilizatora ograniczającego napięcie zasilania prawda? Pozdrawiam
spokojnie wystarczy 1x/s Przerywacz kierunkowskazów cewka zapłonowa i jeden rezystor. Taki kilkuwatowy. Chyba że znajdziesz Przerywacz i cewkę na 24V. Proste jak konstrukcja cepa więc niezawodne. Pytanie tylko jaka jest wydajność pradowa tego twojego 24V
Troche pozno sie odezwalem. Rezystor ma za zadanie zabezpieczyc tranzystor, a nie wyciszac brzeczyk. Wstawiles go w zlym miejscu. Jasno i wyraznie: ma byc wlaczony szeregowo z przyciskiem, a nie z przerywaczem.
http://www.moto-trans.koszalin.pl/produc... To akurat przerywacz 24V ale piny są chyba tak samo oznaczone. Ręki nie dam uciąć, ale na 49 chyba plus, 49a wyjście na przełącznik, C kontrolka. C2 nie wiem, może jak przyczepę się podłącza, to działa druga kontrolka od przyczepy? W latach '80-tych mój ojciec miał coś takiego...
Zmierz te dwa duże rezystory, i rozrysuj jak są podłączone do pinów w kostce. Na próbę można by je zewrzeć, ale nie widzę który od pomiaru jest. I czy to na pewno przerywacz kierunkowskazów, a nie awaryjnych....
Oczywiście. Łączysz szeregowo baterie. Wymieniasz prądnicę na alternator 24V. Do tego żarówki i przerywacz kierunkowskazów. Reszta może zostać łączysz przez przetwornicę. Czyli zegary, wycieraczki, dmuchawa. Chociaż jak masz możliwość to też wymień. Pasuje od Stara 200.
Jeśli chodzi o istniejące oświetlenie, wystarczy przetwornica step down z 12V na 5V, podłączona między akumulator, a zasilanie oświetlenia. Jest tego pół Internetu - od tanich i małych, po duże i drogie. Pełno tego po portalach typu "Alledrogo" czy w sklepach elektronicznych. Nie ma większego znaczenia napięcie wejściowe - czy to będzie 12V czy 24V...
- skontaktować się ze stacją diagnostyczną - widzę wózek na drodze (zdjęcie)TZN.? Gdybym przełożyć światła od starego wózka 24V. Potrzebny kabel z przerywaczem i przełącznik, jak to zrobić?
Witam W motocyklu miałem kiedyś założony przerywacz kierunkowskazów elektroniczny z IKARUSA.Zauważcie, że ten węgierski wynalazek po jego sprawdzeniu, działał przy instalacji 6V,12V i 24V tak jak jest w autobusie.Nigdy mi nie nawalił.Potem używałem go w samochodzie.Kontrolka też działała. Dodano po 2 A ten twój schemacik też bym poprosił.
Co byśmy mieli zobaczyć, chyba nie to że po podłączeniu do akumulatora wszystkie tętnienia nawet jeśli będą i tak się wyprostują. No właśnie nie. Szpilki na zakresie 12V miały 32V, a na zakresie 24V ponad 50V. Klient podłączył to do Jumpera i naprawa kosztowała go 1500zł. W Volvo F250 wymienił tylko przerywacz kierunkowskazów za 400zł. Jak znajdę oscylogramy...
Tak, wiem że oszczędności itd., tylko, że ja mam tu instalację 24V, a nie spotkałem się z przerywaczem pod LEDy 24 V.
Witam wszysykich użytkowników forum. Myśle że to dobre mniejsce na ten wątek jeśli nie to prosze moderatora o przesunięcie w stosowne miejsce. Chciałbym zbudować możliwie jak najprościej falę świetlną która będzie działać na napięciu 24V i wykożystać do tego 6 lamp po 75W. Kombinowałem już z przekaźnikami i przerywaczami do kierunkowskazów ale zabardzo...
Dzień dobry! Mam problem z kontrolką działania kierunkowskazów przyczepy. Po wymianie instalacji w Starze 266 z instalacją 24V kontrolka kierunkowskazów przyczepy działa razem z kontrolką kierunkowskazów pojazdu mimo braku przyczepy. Sprawdzałem podłączenia przerywacza i kontrolka kierunkowskazów przyczepy jest podłączona do pinu C2 przerywacza, natomiast...
Tylko gdzie dostanę przerywacz 24v ? W motoryzacyjnych to tylko do kierunków. Przeszedłem też kilka sklepów z elementami z elektroniką i nie mają w ogóle przerywaczy, a w ogóle to już nic nie mają na 24v. A do tego od kierunkowskazów nie dało by włączyć w układ opornika który by sumarycznie dawał opór jak dwie żarówki ?
Według mnie te instalacje są takie same, wymień wskaźniki przekaźniki i przerywacz kierunkowskazów oraz wszystkie żarówki w kontrolkach i podświetlaniu.Jeżeli w kabinie jest przełącznik 12/24 do rozruchu to trzeba go zdemontować.
Te rezystory mają rezystancje na poziomie pojedynczych omów, dlatego przy tak niskim napięciu jak 12 VDC, (no moze ktos podłaczył na 24VDC ?) uległy spaleniu, albo mocnemu przypaleniu z zachowaniem swojej rezystancji. Przyjechać do Kolegi z multimetrem, czy Kolega sam zmierzy ?
Schemat właściwie nie różni się od 244. Schemat drastycznie różni się od 244. Star 742 ma instalację 24V, ma dwa elektryczne wiatraki chłodnicy, w zależności od wersji dwu- lub jednobiegowe, elektroniczny przerywacz kierunkowskazów, elektroniczny układ alarmowania o przekroczeniu parametrów (np. spadku ciśnienia albo wzroście temperatury), elektroniczny...
Przekaźnik był wlutowany w płytkę drukowaną nietypowego przerywacza kierunkowskazów. Ktoś włożył bezpiecznik 30A, potem w czasie podnoszenia kabiny wyciągnęło przewód z lampy kierunkowskazów i zrobiło sie zwarcie. Na szczęście tylko styki w przekaźniku stopiło. Cewka tego przekaźnika miała 320 om. Z innego urządzenia miałem identyczny ale 12V, ten miał...
Ich "marność" polega na częstotliwości granicznej ft≤800kHz. Jednak w układach zasilania, regulatorów, włączników itp. sprawdzają się znakomicie. W "Radioelektroniku" z lat 80-tych był nawet projekt wykorzystania struktur tychże tranzystorów w roli fotoogniwa ładującego akumulatorek latarki. Mam dobre wspomnienia związane z tymi tranzystorami....
nie wydaje mi sie żeby były przekaźniki do uruchamiania kierunków, co do przerwy to nie wydaje mi sie bo sprawdziłem po kablach, bo od wyłącznika idą kable do tego co jest z tyłu i idą tak że można je śledzić a dalej od tego z tyłu idą w peszlu gdzieś na dół i do przodu także trudno tam dojść. Na tym przerywaczu jest napis 3x21W+5W 24V, ma piny: mase...
Jak można zrobić taki regulator bez wariacji miernika? Moim zdaniem lepiej wykorzystać układ działający tak jak regulowany przerywacz kierunkowskazów. W takim układzie silnik wentylatora zawsze dostaje impuls napięcia znamionowego. Przy obniżeniu napięcia zawsze będzie ryzyko że silnik może nie ruszyć z powodu np. kurzu w łożyskach. Dostępne gotowe...
Znaczy się, nie tyle akumulator co przełącznik akumulatorów i 24V poszły sobie na instalację... Na odległość ciężko jednoznacznie napisać. Trzeba odłączać, po jednym, wtyki podejrzanych urządzeń i sprawdzać w taki sposób które zostało "spalone". Na początek - wyjąć przerywacz kierunkowskazów. nie zależnie czy włączona jest masa, czy nie. A tego zdania...
Nie działa kontrolka lewego kierunkowskazu oraz głośniczek. Fizycznie kierunkowskazy działają. Prawa kontrolka i głośniczek działają. Wszystkie żarówki sprawdzone (dwie z przodu i jedna z tyłu 24V 21w) Po podłączeniu na próbę przyczepy kontrolka od przyczepy działa i głośnik także. Nie działa tylko bez przyczepy. Zrobiony test licznika z funkcji w kierownicy....
Mam problem z mercem 814(ciężarowy). Nie pracuje urządzenie do rozruchu płomieniowego. Jest świeca żarowa-sprawna, od pompy wtryskowej stalowy przewód i wszystko spotyka się w kolektorze dolotowym. Cały tem interes ma wytworzyć przy rozruchu zimnego silnika płomień ułatwiający zapal;enie się oleju w cylindrze. Świeca nie dostaje napięcia, bezpiecznik...
Witam, w instrukcji montażu lamp tylnych ledowych 12/24V polskiego producenta jest napisane: "Instrukcja instalacji: nie obcinać cynowanych końcówek prewodów. Zaizolować połączenia przewodów lampy z instalacją pojazdu, ponieważ przedostanie się wody może spowodować uszkodzenie układu elektronicznego. Montować zgodnie z wymaganiami Regulaminu nr 48 EKG...
Witajcie, Mam nadzieję, że piszę ten post w odpowiednim dziale. Od razu się przyznaję, że jestem kompletnym laikiem w sprawach automatyki :) Mój znajomy kupił dom i ma zdalnie sterowaną bramę z napędem domowej roboty. Chciałbym sobie też zrobić coś takiego, ale nie wiem czego mi dokładnie potrzeba do wykonania takiej instalacji. Wygląda to w ten sposób,...
Witam. Mam taki problem. Dzisiaj trafił do mnie DAF prosto z trasy. Awaria polega na tym, że ciągle palą się światłem ciągłym wszystkie kierunki z prawej strony. Wystarczy tylko przekręcić kluczyk i się zaczynają palić. Nawet jak włączę kierunek prawy to nie ma żadnej reakcji ani nawet cykania a na desce nie mruga kontrolka. Natomiast jak włączę lewy...
Witam! W wyżej wymienionym mercedesie brakuje kierunkowskazu z lewej strony. Tzn włącznik i przerywacz są ok bo gdy włączam kierunek prawy jest wszystko ok, a gdy włączam lewy kontrolka na tablicy jest jednak odrazu zaczyna szybko mrugać jak gdyby żarówka była spalona. Na awaryjnych również nie ma tylko jednej strony. Bezpieczniki ui żarówki wszystkie...
kierunkowskazy tylne i boczne są połączone na tym samym obwodzie - równolegle. Przednie mają oddzielne wyjścia z VIC-a. Obwód samych lampek kierunkowskazów nie jest zabezpieczony żadnym bezpiecznikiem- bezpiecznik zabezpiecza tylko sygnał wejściowy z przełącznika w kierownicy. W przypadku zwarcia w którymkolwiek z obwodów lampek kierunkowskazów VIC...
MB 815D EA Teamstar XL (37miejsc) Mam problem jak w temacie. Instalacja 24V. Lewy kierunkowskaz miga tak jak by była spalona żarówka a spalona nie jest, z prawej jest ok. Szybko mrugają również awaryjne. Wszystkie żarówki są tej samej mocy. W układzie jednej strony pracują 4 żarówki i wspólna kontrolka. Auto ma hak z gniazdem ale gniazdo jest sprawdzone...
http://obrazki.elektroda.net/53_12134430... Witam. Przedstawiam swoją konstrukcję którą jest rower z napędem elektrycznym. Wzorowałem się na podobnych projektach których można znaleźć całe mnóstwo w Sieci. Przyznaję, że zbudowanie tego pojazdu było dużym wyzwaniem. Trudność polegała głównie na tym, aby rower zachował napęd nożny oraz bagażnik....
A ja bym zobaczył-bo widziałem takie kwiatuszki-czy ktoś nie wsadził zarówek o mocy 5 W zamiast przepisanych 12W,albo zarówek na 24V.I sprawdził bym jak migaja awaryjne,jezeli ten pojazd jest w takowe wyposażony.Bo jeżeli awaryjne też są nikłe,to przerywacz odpada z kręgu zainteresowania.
Witam posiadam MAN-a L2000 / LE z 2002r. Brak świateł awaryjnych. Co wykonałem do tej pory : Podmieniłem włącznik świateł awaryjnych , podmieniłem przełącznik kierunkowskazów, wymieniłem oba przekaźniki, wymieniłem obydwa (przerywacze9 i 10 pinowe ) wymieniłem skrzynkę bezpiecznikową . Kierunek lewy i prawy działają ale dalej brak świateł awaryjnych....
Zacznijmy od tego, jaką moc ma twoja żarówka w kierunkowskazie. Nie jestem za biegły w temacie, ale kiedyś go ćwiczyłem. Za mały prąd, spowoduje CHYBA ??? przyśpieszenie częstotliwości kierunkowskazów - tak kiedyś było w przerywaczach elektromechanicznych. Za duży, wiadomo. W normach , żarówka kierunkowskazów ma 21-24W/12V, czyli 1,75 -2 A. i taki prąd...
przerywacz kierunkowskazów kierunkowskazów przerywacz przerywacz kierunkowskazów simson
zegarek telewizor router zawiesza podłączeniu telefonu grubość warstwy miedzi
klimatyzacja postojowa waeco klimatyzacja postojowa waeco
Jak odzyskać kod do radia Nissan Note - instrukcja Panasonic Viera Touch Pad - Nie Działają Przycisk Zasilania