Przerywacz kierunkowskazów ukryty jest w regulatorze napięcia. To jest przerywacz z wyjściem tranzystorowym, więc bardzo łatwo go uszkodzić. Najłatwiej przerobić przez użycie zewnętrznego przerywacza kierunkowskazów, tylko należy wybrać dobrej jakości najlepiej używany przerywacz pod kierunkowskazy 2x10W, a nie chińskie dziadostwo z wyjściem tranzystorowym...
Schemat w dostępnych mi materiałach zajmuje parę stron,w razie koniecznej konieczności prześlę Koledze. Może znajdę coś prostszego. Jednak sprawa jest dość prosta. Kierunkowskazy i awaryjne korzystają z tego samego przerywacza; w kierunkowskazach prąd (napięcie) po wyjściu z przerywacza jest kierowany na lewą ALBO na prawą stronę lamp. W trybie awaryjnych...
Ten przerywacz nie nadaje się do podłączenia świateł awaryjnych. Kto tak powiedział ? (at)theoneabbove Połącz sobie oba styki skrajne wyłącznika dźwigienkowego kierunkowskazów przez dwie diody i wyłacznik do wyjścia przerywacza. Będziesz miał awaryjne na tym dodatkowym wyłączniku.
O ile dobrze pamiętam przekaźnik na dole tej skrzynki po prawej jest od kierunkowskazów. Na jego styku 30 lub 87 powinno pojawić się napięcie po włączeniu zapłonu. Jeżeli uległ spaleniu przerywacz kierunkowskazów, który jest wewnątrz tej puszki i nie jest wymienny można odpowiednio do styków gniazda przekaźnika podłączyć przerywacz kierunkowskazów z...
a gdzie ten przerywacz montujesz jeśli w polonezie to na prze4łączniku masz + z wyjścia przerywacza
Żarówki w kierunkowskazie są zwykłe, żarnikowe. W pierwszym schemacie NE555 będzie przerywał dźwięk buzera, w drugim schemacie drugi NE555 będzie sterował pojawieniem się prądu do zasilenia układu z pierwszego schematu. Na razie w pierwszym schemacie jest w tym miejscu wstawiony łącznik i przerywacz ale je usunę i wstawie układ z drugiego schematu aby...
Może rozrysuj, jak to wszystko podłonczyłeś , gdyż przełącznik ma załączać do wyjścia przerywacza obwód lewy, obwód prawy albo nic (środkowa pozycja).
Przerywacz kierunkowskazów podaje impuls z pin34 na kontrolkę kierunkowskazów oraz na kontrolkę awaryjnych z oddzielnego wyjścia pin35.
Wpadł mi w rękę jakiś japoński elektroniczny przerywacz kierunkowskazów. oznaczenia wyjść są takie: E L B. Które to +, - i wyjście?
555 i tranzystor/tranzystory na wyjściu. Jest nawet taki kit z Jabela.
Witam, Chciałbym pomóc znajomemu w wymianie klasycznego , mechanicznego przerywacza kierunkowskazów (2 wyjścia ) na elektroniczny. "pojazd to ciągnik ursus (sic), a elektroniczny przerywacz o oznaczeniu me-183 http://www.prokom.szczecin.pl/product.ph... pochodzi z jakiegoś nowszego ciągnika. ma niestety 6 wyjść :-( . Domyślam sie, że mam mu dać...
Sprawdziłem schematy. Do 2013 roku klasyczne rozwiązanie — przerywacz kierunkowskazów i wyłącznik świateł awaryjnych przełączający zasilanie (30/15) i łączący wyjście przerywacza z stroną L i R. Bezpiecznik od awaryjnych jest w komorze silnika, a bezpiecznik od kierunkowskazów pod kierownicą. Proponuję sprawdzić przerywacz kierunkowskazów. Według schematów...
Masz w takim przypadku dwa wyjścia: 1. Wymienisz regulator na nowy. 2. Odłączysz wbudowany w regulator przerywacz kierunkowskazów i zastosujesz osobny.
W tej generacji stosowano przerywacze kierunkowskazów bimetalowe w układzie dwuobwodowym – jedno wyjście jest dla kierunkowskazów ciągnika, drugie wyjście jest dla kierunkowskazów przyczepy. Tak samo przełącznik kierunkowskazów jest podwójny. Dopiero ok. roku 2000 w 3320 wprowadzono przerywacz elektroniczny z kontrolkami dwóch przyczep oraz wyłącznik...
Żarówki są o odpowiedniej mocy? Nie są przez przypadek założone 6V? Oświetlenie nie może mieć więcej niż 35W mocy. W instalacji elektrycznej nie ma problemów ze zwarciami, brakiem masy itp? Regulator znajduje się po lewej stronie skutera, pod plastikiem bocznym osłaniającym kufer siedzenia. Regulator jest nowego typu, 8 pin z wbudowanym elektronicznym...
Obwód kierunkowskazów wygląda tak: zasilanie po stacyjce --> przerywacz --> przełącznik kierunkowskazów i ewentualnie włącznik awaryjnych --> kierunkowskazy --> masa. Pierwsze, co sprawdzasz, to czy jest zasilanie przerywacza. Jeśli jest, to demontujesz przerywacz, łączysz zasilanie z wyjściem i przełączasz kierunkowskazy. Mają działać i świecić światłem...
Zrób sobie na 555 i na wyjściu daj przekaźniki. Nawet jest taki układzik chyba z Norda czy innego Jabela. Dajesz na wyjściu przekaźniki i możesz podłączyć co tam chcesz.
złączyłem elektromagnes Chyba przekaźnik... Odłącz przerywacz, sprawdź, czy masz zasilanie na jego wejściu, zewrzyj kawałkiem przewodu jego wejście z wyjściem (49 z 49a) i przełączaj kierunkowskazy. Powinny się palić światłem ciągłym. Jeśli działają, to uszkodzony przerywacz. Nie działają - przełącznik pod kierownicą, wyłącznik awaryjnych.
Niech mnie ktoś poprawi ale chyba nie ma takiej opcji. O tym decyduje przełącznik kierunkowskazów - ma on dodatkowe styki które określają czy na tylne lampy będzie podawany sygnał z za wyłącznika stop czy z przerywacza kierunkowskazów. = nie ma wyjścia - musisz pociągnąć kolejne dwa kable do tyłu. (to jest auto stricte amerykańskie i tak sobie wymyślili...
W wyłączniku świateł awaryjnych znajduje się przełącznik przełączający zasilanie do przerywacza kierunkowskazów z zacisku 15 (stacyjka) na zacisk 30 (akumulator). Sprawdź w pierwszej kolejności czy masz tam zasilanie ze stałego plusa - według schematu z bezpiecznika na reflektor roboczy i gniazdo lampy przenośnej. Z przerywacza kierunkowskazów są wyjścia...
Czyli kostka z kablami tak jak jest ma byc polaczona do modulu a mam tylko przeciac i złączyć razem te 2 kable i po sprawie ?😀 Aby nie było niedomówień. Jeżeli połączysz ze sobą L oraz LZ i kierunkowskaz zacznie pracować prawidłowo to jest oznaką uszkodzonego modułu. Analogicznie możesz sprawdzić R oraz RZ. Kiedy połączysz te przewody ze sobą...
Połączenie modułu z cewką WN musi być na stałe. Rozłączanie połączenia będzie skutkowało pojawieniem się wyższego napięcia na wejściu modułu i w konsekwencji jego uszkodzeniem. Teoretycznie moduł ma zabezpieczenie na diodzie Zenera, ale ja bym mu nie ufał. Przerywacz bimetalowy niestety będzie miał kłopoty ze startowaniem i równą pracą. Do instalacji...
Nie działają kierunkowskazy. Mam do nich 4 przetwornicę. Spodziewałem się problemów- kupiłem przerywacz 12V dc na LED-y. Aby układ się "zerował" zostawiłem z przodu żarówki, z tyłu LED-y. Nic z tego. Pytania: Dobrze, że nie 10 :D . Co Ty tworzysz ? Nowo_twory ? Zastosuj sobie jedną przetwornice step up z 6 na 12 woltów, ze wspólną masą wejścia /wyjścia...
Witam Jaki tranzystor pracuje na wyjściu?
Nawet, jak wpiszesz w google "polaris phoenix 200 fuse box"? Ale może być i tak, że bezpiecznik faktycznie będzie tylko jeden, bo w tym quadzie praktycznie nic nie ma z elektryki. Ale skoro dopchałeś do przerywacza, to sprawdź, czy jest zasilany, bo przecież przerywacze jest PRZED przełącznikiem kierunkowskazów. Albo wypnij przerywacz zewrzyj zasilanie...
Ani LED ani przerywacz bimetalowy nie zadziałają. We włoskich motorowerach nie wyposażonych w akumulator, kierunkowskazy są sterowane przez specjalny przerywacz z dwoma wyjściami. Działają one na zasadzie naprzemiennej pracy przedniego i tylnego kierunkowskazu o mocy 10 W. Stosowano kilka rozwiązań przerywaczy i układu połączeń lamp kierunkowskazów...
Po pierwsze, masz w instalacji przerywacz kierunkowskazów przystosowany do żarówek 10 W. Jeśli zamontujesz mocniejszą żarówkę, kierunkowskazy mogą migać szybciej (przerywacz condensator-type), lub przerywacz ulegnie spaleniu (przerywacz z wyjściem tranzystorowym). Po drugie, kierunkowskazy mogą mieć zbyt ciasną obudowę aby można było założyć żarówki...
Widać że to jakiś składak. Regulatory napięcia 8-pin zaczęto stosować od '98 roku, posiadają one wbudowane przerywacze kierunkowskazów z wyjściem tranzystorowym które lubi się uszkodzić. Można odłączyć przewód łączący regulator z przełącznikiem kierunkowskazów i zastosować zewnętrzny przerywacz kierunkowskazów, tylko byle nie bimetalowy 2x21W (bo to...
Ja mam u siebie jedną diodę prostowniczą i na wyjściu kondensator tłumiący tętnienia (bo mam elektroniczny przerywacz kierunkowskazów w simku Enduro) a prostujesz tylko napięcie z cewki do ładowania... Ja użyłem diody na 5A żeby się nie grzała, a kondensator 2200 uF/16V... Pozdro!!!
Witam Podstawowa aplikacja „nieśmiertelnego” 555, plus tranzystor na wyjściu do wysterowania żarówek. http://www.elportal.pl/pdf/k01/19_11.pdf Pozdrawiam.
1.W motorowerze muszę zastosować regulator napięć 6V. Czy taki chińczyk nada się czy szukać szczęścia i budować? ( numer 5 na rysunku) Ale jaki chińczyk? Tu się nada regulator pracujący jako ogranicznik napięcia oparty na tyrystorze. na ile A ma być mostek Graetz'a? Czy 6A będzie odpowiedni? Na oko patrząc powinien starczyć, większej wydajności prądowej...
Dodatkowo dziś po dwóch godzinach siedzenia nad samochodem znalazłem następujące problemy. Jeżeli włączamy światła awaryjne to nie ma napięcia na wyjściach przerywacza odpowiadających za kierunkowskazy przedni lewy i prawy. Natomiast jeżeli przełączymy przełącznikiem kierunkowskazów w prawo, pojawia się to napięcie na prawym przednim wyjściu przerywacza...
Ten regulator niezbyt się do tego nadaje. Masz tutaj pomocne informacje: http://www.motelek.net/schema/spannung/r... Oprócz regulatora, będziesz potrzebować osobny przerywacz kierunkowskazów (2x10W, chyba że masz kierunki LED). Nowy oryginalny regulator na Allegro dostaniesz, cena 120 zł. Jednak według mnie, regulatory tego...
Problem to za małe obciążenie przerywacza przez ledy. Za mały prąd płynie przez przerywacz i nie daje rady nagrzać bimetalowego elementu przerywacza. Wyjściem jest dodatkowe obciążenie.
Ja nie wiem jak mam podłączyć ten przekaźnik do przerywacza, mogę nie wiedzieć, jakbym wiedział to bym nie pytał. Przerywacz chyba ma troche inne wyjścia.
Witam. Nie, budujesz zwyczajny przerywacz kierunkowskazów i do jego wyjścia podłączasz układ wykonawczy. To znaczy: buz 11- D poprzez żarówkę do + zasilania G poprzez rezystor go lewej nóżki tranzystora(C) w Twoim przerywaczu (pewnie to będzie jakiś BC547) S do masy układu. Proste? Jeśli nie to daj schemat Twojego przerywacza, który zrobiłeś/będziesz...
Witam ! Temat powoli rozwiązuję , mało czasu mogę poświęcić problemowi . Przewody ,przełączniki ,stacyjka ,alternator pomierzony sprawne. Przyczyna tkwi w przerywaczu kierunkowskazów jest na trzy wyjścia B-plus, G-minus i L wyjście plusa. Włączyłem przerywacz dwu wejściowy starego typu i wszystko działa. Zamówiłem nowy trzy wyjściowy przerywacz jak...
Regulator został wymieniony najwidoczniej na uszkodzony. W Piaggio nie ma innej opcji przy palących się żarówkach, jak uszkodzenie regulatora, ale generalnie w nich część odpowiedzialna za światła i ładowanie rzadko ulega awarii (miałem tylko jeden taki przypadek), tylko padają nagminnie elektroniczne przerywacze kierunkowskazów z wyjściem tranzystorowym...
https://obrazki.elektroda.pl/2931675300_... Przełącznik kierunkowskazów od zetora jest podwójny tzn. ma dwa wejścia z przerywacza kierunkowskazów i odpowiednio dwa wyjścia w sumie cztery styki, dwa prawe i dwa lewe. Jeden układ to sam ciągnik, drugi układ kierunkowskazów podłączony jest do gniazda przyczepy. Klakson to tylko dwa styki,...
Witam . Do wyjścia 49A podłącz kontrolkę wykonaną z żarówki minimum 12V/21W ,lepiej reflektorową.Nie sprawdzaj wyjścia miernikiem (multimetrem),bo do niczego nie dojdziesz.Wyjścia C1,C2,C3 to wyjścia do podłączenia kontrolek kierunkowskazów . C1 -ciągnik C2 -pierwsza przyczepa C3-najprawdopodobniej druga przyczepa. Zwieranie wyjścia 49a z wyjściami...
Ja osobiście upchnął bym dwie jasne diody LED z rezystorami na 12-14V w obudowę oryginalnej kontrolki. Jedna byłaby od lewego kierunku a druga od prawego. Jak chcesz na orginalej żarówce to zostaje podłączyć oba wyjścia kierunkowskazów z przełącznika przez diody. Diody zablokują możliwość zasilania jednej strony przez drugą. Diody można kupić albo wymontować...
W T25 nigdy nie było przerywacza z trzema wyjściami (pinami) tylko dwa i to na połączenia śrubowe, np. " ME 10" firmy Prokom.
A podałeś napięcie pod pin od kierunku do wpiętej kostki w lampę sprawdzając czy zaświeci ? Powinien świecić razem także przedni W tym wypadku się mylisz. Przerywacz kierunkowskazów znajduje się w liczniku. Z licznika są osobne wyjścia na każdą z lamp migaczy. Czyli wyjścia na poszczególne migacze są od siebie odseparowane. Czyli podanie napięcia na...
Przerywacze kierunkowskazów te w aluminiowych puszkach to jakieś nieporozumienie w dzisiejszych czasach. Kup przerywacz od golfa II na trzy wyjścia 49, 49a i 31. 49 to plus po stacyjce, 49a wyjście na przełacznik kierunkowskazów i 31 to masa, której nie ma przy puszkowym. Przerywacz od golfa kosztuje 17 zl i przeżyje 10 puszkowych. Na przerywaczu puszkowym...
Potem migają z częstotliwością 2Hz czyli 120 razy na minutę Czyli 2x szybciej niż powinny. W/g polskich przepisów częstotliwość migotania kierunkowskazów powinna wynosić 60 +-5/min Możesz podać jakieś źródło, bo o ile pamiętam w PoRD było 60-120, więc kierunkowskaz autora się jeszcze łapie, aczkolwiek ja bym raczej celował bardziej w środek, by jakieś...
Jesteś pewien, że zasilanie po stacyjce na przerywacz dociera? Najprawdopodobniej będzie to czarny przewód. Zdemontuj przerywacz, zewrzyj zasilanie z wyjściem na przełącznik i sprawdź, czy po załączeniu kierunkowskazy będą się świecić światłem ciągłym. Jak tak, to coś nie tak z przerywaczem. Jak nie, to szukaj w okablowaniu, czy coś się nie rozłączyło/uszkodziło.
A świstak zawija w te sreberka.... Jakie auto? Może są lampy? (at)kkknc dobrze napisał. Jak nie masz wyjścia to poszukaj lamp "waś" albo "wesem". Wyjmij przerywacz i daj prąd na lampy bezpośrednio to sprawdzisz czy lampy zakłócają czy przerywacz.
Raczej przełącznik awaryjnych nie,jak odłączy przerywacz ikontrolki zgasną to wiadomo przerywacz.Często mają wyjścia C1 i C2, to to jest do kontrolek traktor i przyczepa.
tylko że w nim są trzy wyjścia 49,49a i 31 jeżeli dobrze zrozumiałem to -31- minus a skoro 49,49a to przełącznik to do czego kontrolki i plus?
"Sprawdzanie kierunkowskazów Impulsy dla kierunkowskazów i świateł awaryjnych są wytwarzane przez przekaźnik nazywany przerywaczem. Światła awaryjne są podłączone do przerywacza bez bezpiecznika. Bezpiecznik kierunkowskazów znajduje się w skrzynce bezpieczników. • Jeśli częstotliwość kierunkowskazu jest większa po jednej stronie niż po drugiej,...
To urządzenie z archiwalnego linku działa na takiej samej zasadzie jak Kivi, radiowy pilot na kierownicy i zamontowana w samochodzie, wpięta w fabryczną instalację centralka. To, czy sygnał radiowy jest nadawany w paśmie wifi, bt, czy na innej częstotliwości (i sposobie kodowania) nie ma żadnego znaczenia dla działania i sposobu montażu urządzenia....
Ale kombinujesz. Prąd przemienny, jest szczególnym rodzajem prądu zmiennego! Określenie "przemienny" jest zarezerwowane dla przebiegu sinusoidalnego i częstotliwości 50 Hz Mnie uczono zgodnie z [url=https://pl.wikipedia.org/wiki/Prąd_... czyli prąd przemienny to taki w którym następuje zmiana biegunowości w okresie. Alternator w AM6...
Zamierzam wykonać instalację elektryczną w moim pojeździe (ciągniczek samoróbka). Do kierunkowskazów chcę wykorzystać przerywacz APE 13A (stosowany w Fiat 126P). Problem w tym, że nie wiem jak go podłączyć. Posiada on wyjścia: L, P, +, 31-masa. Proszę o poradę jak to najprościej podłączyć, aby uzyskać kierunkowskazy L - P, przełączane za pomocą jakiegoś...
Robisz tak : przekaźnik z 2 parami styków zwieranych, przełącznik od + a wyjścia przez styk przekaźnika na jedną i drugą stronę. Ze styków przełącznika przez diody zasilanie układu.
Dzięki wielkie. Ale jak byś mógł to rozpisz to na części pierwsze heh :) i jak byś mógł narysować to wiesz tak ze mam element i8 jego wyjścia i połączenia.
Ewa-prostownik,regulator napięcia Elba-przerywacz kierunkowskazów ten nieoznaczony po środku-moduł zapłonowy cewka z wyjściem 59a,59b napięcie zmienne do ładowania akumulatora(przez prostownik i regulator napiecia) możemy porozmawiac na gg nr 6696263
Z całą pewnością można i przerywacz od Fiata 126p się nada do tego celu, lecz nie mam go w tej chwili pod ręką i nie jestem w stanie powiedzieć konkretnie, który styk przerywacza podłączyć do konkretnych punktów instalacji ciągnika. Mogę tylko powiedzieć tyle, że dwa wyjścia przerywacza awaryjnych podłączasz pod styki 2 i 3 przełącznika kierunkowskazów...
KOntrolka od kierunkowskazów nie ma masy. Z jednej strony jest podłączony przewód od kierunkowskazów lewych a z drugiej od prawych. JAk masz założony alternator z minusem na masie to najlepiej pozbyć się tego puszkowego awaryjnego przerywacza a zamontować samochodowy np z golfa II na 3 wyjścia, 49, 49a, 31.
Chyba trochę się pośpieszyłem z poprzednią wypowiedzią, zasugerowany jednym typem przerywacza. Zlokalizuj przerywacz kierunkowskazów u siebie. Mogą być dwie wersje. Przerywacz w typowej obudowie ale ze specjalnym złączem, albo przerywacz umieszczony w module przekaźników itp (swego czasu Yamaha często takie rozwiązanie stosowała). Druga sprawa, podładowany...
Wygląda dobrze, pod warunkiem że całoć żarówek i led nie przekroczy mocy (Wat) przerywacza . Druga rzecz to jak przerywacz będzie miał masę na wyjściu to do niej dajesz masę z żarówek. Co do diód prostowniczych to wystarczą 5 Amper.
Żebyśmy się zrozumieli, wysłałem ci przykładowy wygląda tego przerywacza jak wygląda. Ale nr katalogowy pewnie w ciągniku jest inny. Nie mam na tę chwilę dostępu do ciągnika niestety :( Pamiętam tyle że jest na 3 wyjścia jak na załączniku. Czyli co kolego poradzisz po kolei zrobić żeby dość do ładu i składu ?
Ten układ który zbudowałem chciałbym żeby współpracował z kierunkowskazami, świeciły cztery diody, zasilanie do płytki oryginalnie jest stałe, po podłączeniu napięcia z przerywacza wariują diody. Teraz jest mi obojętnie czy zasilanie będzie do płytki z przerywacza czy stałe i sterowane przerywaczem ( tylko gdzie podłączyć ten sygnał z przerywacza) ....
Witam, sprawdź czy na wyjściu przerywacza/przekaźnika pojawia się napięcie i czy za przerywaczem też jest obecne. Może się coś po upadku oderwało
Tak, z całą pewnością jest to przerywacz na 12V. I wiem, że jest to przerywacz do LEDowych kierunkowskazów - takie też mam zamontowane (motocykl). Poza tym na wyjściu sygnału przerywacza nie pojawia się w ogóle napięcie po podłączeniu do akumulatora i odłączeniu kierunkowskazów, a powinno. Na zasilaczu 10V wszystko działa. Schemat bardzo podobny do...
1. Licznik nie jest przerywaczem. 2. Problem sprawdzić? Trzeba się dostać do pływaka, jeśli nie ma innych możliwości. Sygnału nie musi być. Na dwoje babka wróżyła - albo był wskaźnik, albo kontrolka. 3. Oleju od czego? Ciśnienia w silniku, czy poziomu w zbiorniku? Szukaj na zbiorniku od oleju. 4. Szukaj w opisach liczników aftermarketowych lub tuningowych....
Bezpiecznik jest jeden, tylko od akumulatora, a światła są zasilane prądem przemiennym z alternatora. Prawdopodobnie masz 6-pinowy regulator napięcia z wbudowanym przerywaczem kierunkowskazów. Chyba że po staremu, regulator 3-pinowy i skrzynka bezpieczników z wbudowaną diodą prostowniczą do ładowania akumulatora. Możliwe że uległ uszkodzeniu i teraz...
Witam chciałbym zrobić w motorze kierunkowskazy. Posiadam instalację 6V z + na masie zakupiłem taki przerywacz 6V 2x21W przedstawiam go poniżej i ma dwa wyjścia 49a i 49 prosiłbym o schemat jak mam to podłączyć z góry dziękuję http://obrazki.elektroda.net/98_12635129... http://obrazki.elektroda.net/76_12635129...
Pod maska masz moduł który odpowiada za oświetlenie zewnętrzne. Ma on osobne wyjścia na tył i przód. Możliwe że uszkodzone wyjście modułu lub przerwa,w obwodzie między żarówka a modułem. Przerywacz nie ma nic do tego i tam go chyba nawet nie ma.
Witam! Wiem, że jest wiele podobnych tematów na Elektrodzie, ponieważ chyba wszystkie przeglądnąłem, ale mam pewien problem, a mianowicie: W jednym z tematów były podane różne banalne schematy i tam też znalazł się i taki prosty przerywacz do kierunków: http://obrazki.elektroda.net/31_11809953... Wydał mi się idealny i banalny, aby zastosować go...
Jak dla mnie sprawa jest oczywista - przewód czerwono-zielony nie ma ciągłości. Czasem instalacji elektrycznej nie robili włosi, przekrój tego przewodu 0.34mm²? Do przekaźnika dochodzą dwa zasilania: 1. Czerwono-zielony - stały "+" z akumulatora, przez bezpiecznik H (10A) który zasila także licznik. To jest prawdopodobnie zasilanie prądowe dla...
Wyciągnąłem przerywacz i jest spalony, wszystko wyszło na jaw. :D
Polecam zakup innego przerywacza, elektroniczny do PF 126 lub od Fiata CC. Taki w postaci czarnej kostki, z uchwytem do montażu. Ma te same wyjścia co ten co masz oraz jedno dodatkowe "31" - masa, musisz poprowadzić mu masę. One nie mają dużego opóźnienia,działają precyzyjnie, i słychać ich pracę, mają też sygnalizację uszkodzenia żarówki.
I jeszcze jak zrobić żeby byly niezależne od biegunowości instalacji w samochodzie - chyba że to jest jakiś standard - że plus np. zawsze w środku a minus na korpusie. Zastosować mostek GRAETZ'a. Zasilanie na styki~ ~, natomiast wyjścia to już wiadomo + - Ponieważ diody zasilane są z nizszego napięcia niż 12V spadek ok 1V na diodach nie ma większego...
Rozumiem cie ale jeśli niema wyjścia to trza se jakoś rdzic , za proponowałem ci z tego względu gdyż kombinujesz z przerywaczami na 12 V , to sie nie uda bo sam kiedyś kombinowałem i sie poddałem a okazało sie ze przerywacz nie kosztował majątku zaledwie 30 zeta a zawsze można pokombinować żeby go dopasować do oryginalnego opakowania. To jest tylko...
Przede wszystkim obowiązkowo na wyjściu stabilizatora LM7805 powinien się znaleźć kondensator 10-100uF/15V + 100nF.
https://obrazki.elektroda.pl/6776042500_... https://obrazki.elektroda.pl/4573533500_... 2, 5 - lampy + - zasilanie 31 - masa P - kontrolka Z mojej ubogiej ale nie zerowej wiedzy wynika że przerywacz do kierunków ma 3 piny wyjścia. Plus, masę i wyjście na żarówkę. Tu też tak jest tylko pin na żarówkę jest podwojony...
C, C2 i C3 to są wyjścia do sterowania kontrolkami w liczniku. Kontrolki mogą być sterowane plusem lub minusem i tu może być problem. Do działania kierunkowskazów i awaryjnych bez kontrolek potrzebne jest podłączenie tylko 31, 49 i 49a.
Zrobiłem ten układ, który jest tu zamieszczony i w simku działa świetnie (na żarówkach), z tym, że rezystor R8 jest dobrany troche za bardzo na styk i spadek napięcia na nim przy żarówkach 2x21W nie jest tak duży żeby załączyć bazę tranzystora T3.... trzeba wymienić rezystor na większy opór... najlepiej policzyć go do żarówek, jakie się chce zasilać.......
Soooory ,że się tak długo nie oddzywałem ,ale pracuje i byłem bardzo zajęty. Od zaporożca ,no nie wiem czy podejdzie. U mnie w samochodzie jest przerywacz mechaniczny, narazie zrobiłem awaryjne tak ,że chodzą tylko przy włączonym zapłonie (dadałem tylko włącznik dwuobwodowy), do zrobienia awaryjnych wystarczyło by zastosować włącznik trzyobwodowy ,ale...
Tak przerywacz jest dobrze podłączony,podpinając inaczej nie diziała Co do przerywacza to jest on dwu pinowy,wydaje mi się że powinien być trzy pinowy z wyjściem do masy ale nie wiem dokładnie Czy podpięcie przerywacza samochodowego rozwiązało by sprawę ?
Be pracy silnika napięcie pomiędzy dwiema płytami prostownika wyniosło 11,6 V. Dziś pomierzę na pracującym. Dodano po 9 Byłem dziś na próbnych jazdach. W słońcu to jarzenie się na wolnych obrotach jest mało co widoczne. Zdumiewajaca i niezrozumiała jest sprawa kierunkowskazów. Były na przerywaczu bimetalowym, po 2x21W z każdej strony. Po wymianie z...
Wychodzi na to, że masz nieaktualny schemat. Ten z obrazka bardzo dobrze działa z przerywaczem bimetalicznym wpiętym w szereg z żarówką. Ten przerywacz, co pokazałeś na zdjęciach ma elektronikę, więc od działania potrzebuje plusa, minusa i wyjścia na żarówki. Założę się, że przewód czarno-biały jest podłączony do masy. Jeśli wariuje obrotomierz i miga...
Też mi klient przyniósł trzy ponoć dobre, wyszło na to że wszystkie kaput
http://obrazki.elektroda.pl/8213398400_1... Witam! Chciałbym zaprezentować jedno z najbardziej przydatnych urządzeń, jakie zdarzyło mi się wykonać. Jak pewnie fani mechanicznych jednośladów wiedzą, nowe przepisy ruchu drogowego mówią, że motorowery muszą być obowiązkowo wyposażone przynajmniej w światła pozycyjne i (nowość) światło...
Gdzie podłączyć żarówki? Zamiast tej czerwonej diody? Z wyjścia 555 sterować przekaźnik (tak jak w przywołanym linku) albo odpowiednio duży tranzystor MOSFET. Przekaźnikiem/tranzystorem kluczować żarówki. Mam w rowerze elektrycznym napięcie 36v~ Chyba 36V=. Czy światła awaryjne wchodzą w grę? Wchodzą. Jeśli by ktoś dał radę zdobyć schemat elektryczny...
Zależy, czy chcesz robić tak jak w autach z detekcją przepalonej żarówki, czy nie. Bo możesz wsadzić przekaźniki na wyjściu tego układu i z nich zasilać te żarówki. I po kłopocie.
Witam. Mógłby ktoś poprawić ten schemat? Instalacja świateł tylnych. Światła są zespolone (kierunkowskaz+postojowe). Niżej zamieszczam prowizoryczny schemat i zdjęcie lampy. 9231061000_1391933976|xIGg420zxv http://obrazki.elektroda.pl/1304135200_1... Przełącznik kierunkowskazów 3-pozycyjny (lewy-wył.-prawy) Przełącznik świateł 2-pozycyjny...
ja właśnie zmierzyłem i wyszło mi 130 więc zmienię rezystor odpowiedzialny za częstotliwość i juto napiszę na jaki, a teraz idę spać.
A czy ten przerywacz ma wplyw a jasność? Bo generalnie kierunki w moim kaszlaku mrygają jak trzeba, tylko czasem im sie nie chce jak włączę wycieraczki, światła i depnę na hamulec. Jeśli tak to nie ma wyjścia - kupię, ale jak nie bedzie konieczny to szkoda kasy ;)
Dobry Wieczór! Mam taki mały zgryz. Tworzę urządzenie składające się z pulpitu operatora - dajmy 10 włączników chwilowych , do każdego LED sygnalizujący aktualny stan funkcji. Niektóre z nich będą miały funkcję monostabilną, niektóre bistabilną, jeszcze inne astabilną (coś jak np. przerywacz kierunkowskazu) , oraz z sterownika który pełni rolę sterownika...
Zaznaczam że jestem laikiem w elektronice. Po podłączeniu diody o oznaczeniu 10a10 mic napięcie na wyjściu ma 6v zamiast 12v. Dlaczego tak się dzieje? Co zrobić żeby uzyskać stałe napięcie 12v. Konkretnie chodzi mi o podłączenie przerywacza kierunkowskazów który potrzebuje napięcia stałego. Oryginalnie w tych motorowerach nie było akumulatora.
Ten "stroboskop" rozbuja się przy żarówce 100W/12V nawet do 0,1 Hz, uważaj by nie zakłócić NASA.Zasada wysokie napięcie mały prąd ,ewent,LED lepiej lampy wyładowcze.Kup na szrocie przerywacz kierunkowskazów za 1-2 zł od Żuk.Star29,Syrena ,traktor.(taka aluminiowa okrągła puszka 3 wyjścia, ściągnij obudowę ,kombinerkami naciągając mocowanie sprężyny...
Właśnie w tym rzecz, że jest tylko wejście, a nie ma wyjścia. A w skrzynce nie widać wychodzącego kabla. Przy przerywaczu jest OK. Jak włączę awaryjne, to na jednym kablu pojawia się stały +, a na drugim pulsacyjnie, czyli tak jak powinno. Jak włączę kierunek to nie ma napięcia na żadnym kablu. Możliwe, że któryś kabel masę zgubił ?
Dobrze by było, gdyby przekaźnik wyłączający światła dzienne był nie zależny od programu, ani program od niego. Taki kierunek w wersji modułowej pasował by do każdego auta. Kierunkowskaz ma 2-3Hz i w tym minimalnym czasie musi zmieścić się Twoja sekwencja. Pomijam już fakt stosowania takiej niehomologowanej lampy (bo zaraz się ktoś doczepi ;) ) Dodano...
Przerywacz kierunkowskazów elektroniczny 5 wejść jak podłączyć? http://obrazki.elektroda.pl/9947588200_1... http://obrazki.elektroda.pl/9947588200_1... http://obrazki.elektroda.pl/8834453500_1... http://obrazki.elektroda.pl/7924997800_1...
No niezłe Ci to wyszło i fajnie brzmi , jakby miał większą pojemność w porównaniu do rowerowego chińczyka . Ja dzisiaj zrobiłem światło stopu przy swoim ze starego kierunkowskazu z 10w żarówką zmieniłem tylko szkiełko na czerwone ze starej lampki rowerowej . Teraz w planie mam przerobić przednie kierunkowskazy na żarówki H3 ledowe , sprawdzałem i wszystko...
Żarówki działają wypiłem nawet te ledy bez różnicy. Pytanie teraz . Jakie napięcie powinno wyjść na manetkę sterująca kierunkowskazami jako stałe napięcie na manetkę wychodzi mi 6.5v a stałe na awaryjne normalnie 12v czyżby nowy przerywacz awaryjnych był zepsuty? Dodano po 1 Więc jak to ma być z tym napięciem ? Dodano po 5 (at)sigwa18 Sprawdziłem wszystko...
Dzięki, tak też myślałem, że potrzebny będzie układ generujący okresowo impuls. Na ten moment budowa takiego układu chyba jest jednak dla mnie za trudna a gra nie warta świeczki. Zastanawiam się jeszcze czy jest jakiś prosty element, który mógłby działać jak przerywacz - co chwilę zamykać i otwierać obwód. Może diodę mrugającą by się dało do tego wykorzystać?...
Wymiana tego układu chyba nie ma sensu, jak widzisz że większość użytkowników ma z tym problem, więc pytanie czy kupisz ten układ sprawny? Jak masz możliwość, to spróbuj rozebrać ten układ, pewnie pójdzie bez problemu jak każdy inny przerywacz kierunkowskazów lub przekaźnik. Też szukałem ale nie znalazłem nic na temat jego konstrukcji wewnętrznej. Zrób...
Może dioda migająca i szeregowo przekaźnik z cewką na mały prąd? Do tego dioda prostownicza zaporowo, równolegle z cewką przekaźnika. Może trochę szybko będzie migać ;) A profi rozwiązanie to NE555 i tranzystor na wyjściu. Jest na elektrodzie układ do regulacji prędkości obrotowej silnika PWM. Wystarczy go trochę przerobić.
kierunkowskaz przerywacz przerywacz kierunkowskaz przerywacz kierunkowskaz skuter
katalog transformator indel dobrać tranzystory sterujące kingway regulator
pralka ariston hydrostat ładowarka tl494
Błąd E07 w pralce Gram WDL 1450N - przyczyny i rozwiązania Zamiennik woofera dla JVC S-PX3: Kluczowe parametry