Przerywacz wcale nie jest rosyjski lecz nasz rodzimy. Obecnie można nabyć podobne egzemplarze jako nowe (może poza kontrolą kontaktronem). Masz tam przyłącze + i -, wyjście obciążeniowe na żarówki oraz wyjście na lampkę kontrolną. Przed próbami należałoby to oczyścić w miarę bezinwazyjnie. Elementy zastosowane na 10 V sugerują, że był stosowany w instalacji...
Podepnij bezposrednio pod akumulator. 1 kabel do "+" , a 2 wyjscie na zarowke ( oczywiscie zarowka musi miec swoja mase). Musi byc jakies oznaczenie, gdzie, ktory kabel podpiac.
Pod maską, po stronie kierowcy, za skrzynką bezpiecznikową. Możliwe że moduł SAM jest zalany, trzeba by rozkręcić i przemyć albo wymienić. I można też sprawdzić punkty masowe pod maską w taką pogodę często padają ofiarą rdzy.
Problem, jest z masą kierunkowskazów, dobrze oczyść miejsce w którym kierunkowskaz styka się z błotnikiem. :D Bo przerywacz ma 3 piny i u mnie jest wpięty następująco : + do plusa, drugi pin na przełącznik i z przełącznika idzie również pod kontrolkę. A 3 pin jest wolny. Jest OK. Z biegiem lat, coś nie coś zaczyna nie łączyć. Pozdrawiam.
Masz odczyt to sprawnie.
https://obrazki.elektroda.pl/2110867200_... Dodano po 41 Google nie boli
Po włożeniu kluczyka do stacyjki na zaciskach 15 oraz 54 występuje napięcie. Z zacisku 54 przewód idzie do bezpiecznika na tablicy bezpieczników, a następnie z pod owego bezpiecznika idzie na przerywacz kierunkowskazów. Tyle że ten przerywacz jest przeznaczony wyłącznie, gdy w lampach są zastosowane żarówki. I tak jak włączysz lewy lub prawy kierunkowskaz,...
Przerywacz kierunkowskazów ukryty jest w regulatorze napięcia. To jest przerywacz z wyjściem tranzystorowym, więc bardzo łatwo go uszkodzić. Najłatwiej przerobić przez użycie zewnętrznego przerywacza kierunkowskazów, tylko należy wybrać dobrej jakości najlepiej używany przerywacz pod kierunkowskazy 2x10W, a nie chińskie dziadostwo z wyjściem tranzystorowym...
49 - plus zasilania 31 - minus zasilania 49a - żarówka do masy. żarówka co najmniej 21 W ale pewniej byłyby dwie połączone równolegle. Jak zacznie "mrugać" to przerywacz jest sprawny.
Jest ktoś w stanie udostępnić schemat? Odwróć ją, rozrysuj sobie połączenia to będziesz miał schemat ;)
Pin 31 masa pin 49 zasilanie pin 49a wyjście na przełącznik kierunkowskazów.
Taki zestaw ci nie zadziała . musisz kupić specjalny przerywacz do ledów . Zauważ co się dzieje jak się spali jedna żarówka z 3-ech w zwykłym przerywaczu to reszta miga 2 razy szybciej. Dodano po 2 Ten zwykły jest dobrany do mocy żarówek i z ledami nie będzie działał ze względu na małą moc .
To co znalazłem w necie: Zielony - masa Czarny - plus po stacyjce Szary - do przełącznika kierunków
Dzięki za odpowiedzi. Czyli da się zrobić, czy nic z tego nie będzie ? Na przekaźniku z pojedyńczym stykiem NO dodając prosty obwód RC nie osiągniesz oczekiwanego rezultatu, chyba, że dodasz jakąś elektronikę, np. multiwibrator astabilny na dwóch tranzystorach albo na układzie 555. Myslalem ze dasz szanse autorowi dostrzec w czym popelnil blad... No...
https://obrazki.elektroda.pl/5310078700_... Gdziekolwiek, choćby Allegro. Czwarty styk z przewodem możesz usunąć. Gniazdo przekaźnika samochodowego
Dobra. Co za ciągnik? Jaki schemat podłączenia, bo różnych przerywaczy trochę jest, np: http://agromasklep.pl/sklep/product.php?... Może ten podejdzie: http://agromasklep.pl/sklep/product.php?... Oznaczenia są standardowe i uniwersalne. W elektronicznym dochodzi jedynie masa do podłączenia - 31.
Chcesz schemat przerywacza kierunkowskazów? Co siedzi w środku? U2043 czy coś innego?
Witam . Być może tak ,jedynie musisz zrobić zdjęcie przerywacza od strony (kostki) pinów jakie mają oznaczenie jeżeli jest to możliwe.
No to jak dokładka, to schemat każdego dowolnego układu kierunkowskazów. Ogólny schemat podałem. Podłączasz tak: + po stacyjce --> bezpiecznik --> przerywacz kierunkowskazów pin 49 --> z przerywacza kierunkowskazów pin 49a --> przełącznik kierunkowskazów --> kierunkowskazy lewa i prawa strona. Oczywiście druga strona żarówek do masy. Pin 31 przerywacza...
Tranzystor :)
2 3 prawa lewa strona (żarówki) 4 podświetlenie 6 +po kluczyku 15 7 + stały 30 pozostałe dobrze zidentyfikowane
No to pogadaliście sobie... Przerywacz kierunkowskazów z kontrolą przyczepki. To co, po ostrzeżeniu za pisanie bajek?
Przecież masz rozpiskę na obudowie. D. znaczy dr czyli prawy G. to jest gh i znaczy lewy. ciemne kółka to kontrolki jasne to lampy, 3 sygnał na załączenie awaryjnych 4 kontrolka awaryjnych 11 stały plus 12 stały minus 13 załączenie lewych kierunków 14 załączenie prawych kierunków 2,6,8, prawa strona 1,5,7, lewa strona Całość bez naczepy
W tej generacji stosowano przerywacze kierunkowskazów bimetalowe w układzie dwuobwodowym – jedno wyjście jest dla kierunkowskazów ciągnika, drugie wyjście jest dla kierunkowskazów przyczepy. Tak samo przełącznik kierunkowskazów jest podwójny. Dopiero ok. roku 2000 w 3320 wprowadzono przerywacz elektroniczny z kontrolkami dwóch przyczep oraz wyłącznik...
Fakt, nie zauważyłem że to 4k7 a nie 47k. W takim razie przy tych wartościach otrzymasz 1.45Hz i wypełnienie 52%.
Witam. Jeżeli wszystko dobrze połączyłeś i nie działa tak jak należy, to możesz spróbować zmniejszyć wartość rezystora 100Ω np. do ok.80Ω lub rezystorów: 500Ω - do np. ok. 390Ω i 300Ω - do np. ok. 220Ω. Nie wiem jakich tranzystorów użyłeś? Tutaj masz karty katalogowe m.in. z oznaczaniami wyprawadzeń: http://elenota.iele.polsl.gliwice.pl/...
Sprawdziłem schematy. Do 2013 roku klasyczne rozwiązanie — przerywacz kierunkowskazów i wyłącznik świateł awaryjnych przełączający zasilanie (30/15) i łączący wyjście przerywacza z stroną L i R. Bezpiecznik od awaryjnych jest w komorze silnika, a bezpiecznik od kierunkowskazów pod kierownicą. Proponuję sprawdzić przerywacz kierunkowskazów. Według schematów...
To masz tak: 49 plus po kluczyku 31 masa 49a przełącznik kierunkowskazów C2 dodatkowa kontrolka przyczepy. http://obrazki.elektroda.pl/3076232500_1...
Dzięki panowie, teraz wiem gdzie łapki wsadzić.
http://obrazki.elektroda.net/18_12787885... Witam Znalazłem dziś na dysku fajny projekcik który zrobiłem jakiś czas temu. Kiedyś kumpel przed dłuższa wyprawa motocyklową, przyjechał, że nie działają mu kierunki. Po analizie okazało się, że padł przerywacz. Nie było szans na dostanie nowego(niedziela czy tam sobota wieczór) to trzeba było zrobić....
Witam mam taki schemat może ci sie przyda to jest od Z058
Ależ to jest bardzo proste. Rysunek mówi wszystko. http://obrazki.elektroda.net/51_11751877...
Analogi B1018A = 2SB946 , 2SB992 -
znalazłem dla ciebie kilka schematów przerywaczy.
Słaba masa na przerywacz lub uszkodzony przełącznik pod kierownicą.
Witam. A w jakim celu ci oznaczenia? Masz tylko 3 wyprowadzenia ułożone na kształt trójkąta więc raczej ciężko się pomylić. Podłączasz tak samo jak były stare(wymieniasz przerywacz poprostu). Jeśli jednak dalej sobie nie radzisz proponuję poczytać nieco na internecie o podłączeniu kierunkowskazów do c360 gyż w kierunkowskazach to to samo co zetor. Niewykluczone,...
Żarówki sprawdzone? Szczególnie w tylnych lampach lubią się dziać cuda a korozja na wkładach lamp lubi szaleć lub wypalić stuk masy w złączu. Drugi podejrzany to moduł haka lub gniazdo jeśli jest lub było.
Bezpiecznik 15A. Schemat https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2... . Przewód masa (-) na schemacie ma kolor zielony
Uzupełnij informację o aucie - w nowszych siedziało wszystko w BSI
Witam! Ostatnio naprawiałem elektryke w Ursusku w dziadków i musiałem wymienić poraz kolejny przerywacz. Nie znalazłem schematu przerywacza podłaczanego do plusa i żarówki więc na potrzebę tego wykonałem następujący projekt: http://obrazki.elektroda.net/21_12238313... http://obrazki.elektroda.net/76_12238313... http://obrazki.elektroda.net/10_12238314...
Wszystko oki od piątej nóżki do do kondensatorka po lewej jest zworka umieszczona pod scalaczkiem ten niżej kondesator jest pomiędzy 2 i 6 nóżką sprawdź schemat to zobaczysz że błędów niema tylko niebyła widoczna zworka. Poprostu sprawdź zgodność schematu z płytką i zobaczysz wszystko. Dodano po 27 No jednak był błąd na rysunku masz poprawki. Pamiętaj,...
Nie wiem czy o tym wiesz, ale stosując przerywacz inny niż samochodowy, stracisz możliwość uzyskania informacji o niesprawnej żarówce w któymś z kierunków. ( właśnie to szybkie mruganie kontrolki i drugiego po tej stronie) Poza tym ledy w kierunkach to poważne zagrożenie w ruchu drogowym- nie rozświetlają całej lampy a w słońcu nie widac wcale. ( wiem...
( Przyczyna tkwi w przerywaczu kierunkowskazów ) Przerywacz kierunkowskazów nic nie ma do spalających się żarówek . Swoim układem musiał by zakłócać pracę regulatora alternatora , a to jest nie możliwe .! Lepiej pomierz napięcie ładowania jeszcze raz , bo tylko w tym wypadku mogły spalić się żarówki przy zbyt dużym napięciu .! :|
W skrzynce bezpiecznikowej w kabinie po prawej stronie wpięty od dołu
Oprócz czy raczej zamiast diod, można użyć jako "awaryjne" przycisku podwójnego - dwutorowego. Łączyłby wówczas obie strony jednocześnie.
Witam. Zwiększenie szybkości działania kierunkowskazów jest często spowodowane przepaleniem żarówki. Sprawdź najpierw żarówki kierunkowskazów. To przerywacz kierunkowskazów, rzadko zdarza się uszkodzenie lecz nie jest to wykluczone. Pozdrawiam
Oto zapowiedziany schemat zaczerpnięty z książki "24 proste układy elektroniczne do samodzielnego wykonania". Wartości elementów na schemacie są do zasilania 12V. W wersji 6V ich wartości wynoszą: R1 - 3,9kΩ R2 - 4,9kΩ R3 - 1,5kΩ R4 - 3,9kΩ R5 - 1,1kΩ R12 - 36Ω R13 - drutowy około 0,1Ω T1 i T2 - np. BC 107 T6 i T7...
Nie działają kierunkowskazy. Mam do nich 4 przetwornicę. Spodziewałem się problemów- kupiłem przerywacz 12V dc na LED-y. Aby układ się "zerował" zostawiłem z przodu żarówki, z tyłu LED-y. Nic z tego. Pytania: Dobrze, że nie 10 :D . Co Ty tworzysz ? Nowo_twory ? Zastosuj sobie jedną przetwornice step up z 6 na 12 woltów, ze wspólną masą wejścia /wyjścia...
Witam Może i ta przeróbka nie udać Ci się, podaj jaki to układ scalony, jeżeli jego napięcie zasilania w/g noty katalogowej jest wyższy od 6V to nic nie zrobisz :cry: .
Przede wszystkim, żeby sterowac kierunkowskazy plusem, to trzeba tranzystor zmienić na pnp. Emiter do plusa, baza do R3, wyjście na kierunkowskazy z kolektora. Może byc tez konieczne "podparcie" bazy rezystorem kilkaset omów do plusa.
Bo go nie znajdziesz - kierunkowskazy są w sterowniku oświetlanie. Mozna go diagnozować komputerem.
http://obrazki.elektroda.net/73_12744359... patrząc od lewej masz stacyjkę , kontrolkę kierunków, przełącznik pod kierownicą i włącznik świateł awaryjnych. Wyżej jest skrzynka z bezpiecznikami i przekażnikami. przerywacz to E15. Dodano po 6 z tyłu skrzynka ma opisane kostki. troszkę wyrażniejsze zdięcie. Dodano po 2 http://obrazki.elektroda.net/3_127443690...
555 i tranzystor/tranzystory na wyjściu. Jest nawet taki kit z Jabela.
To idź na szrot i wydłub sobie jakiegoś Boscha lub Hellę z VAGa lub innego samochodu, a nie kupuj jakiś chińskich zamienników.
2 diody prostownicze, przekaźnik DPDT, kondensator do podtrzymania, jedna dioda na lewą stronę włącznika, druga na prawą, wspólny punkt do cewki przekaźnika, w ten sposób będzie dało się rozpoznać że któryś z kierunkowskazów jest załączony i przełączyć zasilanie lampy, jedynie ciekawym zadaniem może okazać się (doświadczalne) dobranie kondensatora podtrzymującego...
Tak podejrzewałem ale , ten włacznik od awaryjnych jest chyba niestety konieczny ( 7Pin) , Przydałby się schemat do tego "Pięknego" auta. Witam Tutaj jest wszystko cały manual do zainstalowania ze schematami itp. Niestety dostępny tylko w obcych językach ale angielski jest. Polecam rewelacja 148 MB w zipie po rozpakowaniu nagrać na płytkę ok 350 MB...
Zasada działania generatora na 555 polega na tym, że kondensator ładuje się do 2/3 napięcia zasilania, rozładowuje się do 1/3, ładuje do 2/3 itd. Po pierwszym włączeniu kondensator ładuje sie od 0V do 2/3 napięcia zasilania, drugie ładowanie - od 1/3 do 2/3, dlatego pierwszy impuls jest dłuższy.
Jeden to popularny "49" na nim masz zasilanie 12V - sprawdzisz probówką względem masy. Drugi przewód to "49a" idzie po prostu do przełącznika kierunkowskazów.
Proszę; http://obrazki.elektroda.pl/8649147600_1...
Nie, jeżeli to Carina E to jest ukryty, jest nad nogami kierowcy, trochę po lewo. Sam się kiedyś oszukałem go.
Wszystko wskazuje na to, że SVET - to wyprowadzenie do kierunkowskazów, a KONTR - do żarówki kontrolnej w tablicy rozdzielczej.
Witam! Rozumiem że ten kondensator 100nF jest wlutowany przy nogach stabilizatora. Musisz jeszcze przylutować kondensator 100nF (koniecznie ceramiczny, najlepiej jednopłytkowy, a nie monolit) przy samym scalaku 555, bezpośrednio przy jego nogach zasilających. najlepiej wlutować kondensator "na płasko" po stronie druku, TUŻ przy samych nogach zasilania...
Woda dostała się do przełącznika lub instalacji. Normalne.
Masz dokładany alarm? Próbowałeś ruszać manetką? Możliwe, że masz uszkodzoną manetkę od kierunkowskazów (plak, wilgoć).
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic59...
Temat mi umknął, a tak lubię Fiaciki... 49 to wejście zasilania w przerywacz; 49a wyjście na "balans" czyli środek przełącznika lewa/prawa; L i R to wyjście bezpośrednio na gałąź lewą i prawą kierunkowskazów; C i C2 kontrolki; 31 masa. W normalnej pracy 49 jest zasilane "ze stacyjki" a w trybie awaryjnych dodatkowy styk przełączny we włączniku awaryjnych...
8871.10 ma 4 piny (59a 31b 49 49a). o To jest tzw. Elba - dwa w jednym, regulator ładowania + przerywacz. Sprawdziłem, że po zwarciu przewodu z 49 (+) i 49a świecą światła kierunkowskazów po przełączeniu przełącznika kierunkowskazów (oczywiście w sposób ciągły). Sprawdziłbym jeszcze 31b - czy nie urwało się połączenie z masą. co jeszcze może być uszkodzone...
Powinien być w okolicy bezpieczników w kabinie.
Jaki masz przerywacz, typ jest ważny bo od tego zależy podłączenie np kontrolki kierunkowskazów, czy na nim ma być także instalacja kierunkowskazów awaryjnych?
A dlaczego jak stykam w przerywaczu elektromagnes to światła świecą ? Ostatni raz - to NIE elektromagnes, a PRZEKAŹNIK. Chłopie... 15 - zasilanie po stacyjce 30 - zasilanie stałe Te dwa zasilania docierają do wyłącznika awaryjnych. Z niego idą (albo jedno albo drugie) na przerywacz kierunkowskazów - 49. Z przerywacza - 49a, idzie na przełącznik pod...
Pdłaczyć się możesz, może nawet coś z niego wyczytasz, ale kompem tego raczej nie naprawisz. Trzeba zobaczyć, czy przekaźniki chodzą, czy plusa dostają ew. gdzie się ten plus zgubił..
Pin to inaczej gwarowe czy też żargonowe określenie końcówek. Nic nie trzeba rysować, ponad to co Kolega Motronic napisał, chyba że wstawić "zaktualizowany" moj rysunek? Oto on, już z aktualnymi oznaczeniami, z pominięciem nieważnego przekaźnika - tylko niezbędne elementy. http://obrazki.elektroda.net/67_12878525...
Wyrzuć te filtry daleko za siebie i zamontuj fabryczną obudowę filtra powietrza i fabryczny nowy filtr. Serwis gaźników nie polega tylko na ich wymyciu. Gaźniki motocykla wymagają regulacji, elementów, które podlegają regulacji jest kilka i nie da się dokonać tego poprawnie bez odpowiedniego sprzętu, którego koszt przewyższa wartość Twojego motocykla....
To niestety nie jest winny przerywacz.Sprawdź czy dochodzi napięcie do tego kierunkowskazu.Jeśli nie to szukaj uszkodzonego przewodu. Jeśli jest napięcie to szukaj uszkodzenia w kierunkowskazie.
To podepnij na krótko przewód z akumulatora pod skrajne obydwa styki przełacznika kierunkowskazów , zobaczysz co ci robi zwarcie. Powinny obydwie strony zaswiecić , ew nie zaswiecą jak jest zwarcie.
Kolego musisz je połączyć z przewodami kierunkowskazów lub w złącza przy przerywaczu
Sprawdź przerywacz kierunkowskazów
Żadnych oporników , tylko przerywacz elektroniczny dla LED.
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic21...
Witam całe forum elektroda. http://obrazki.elektroda.pl/8940869800_1... Przedstawiam przerywacz do kierunkowskazów LED oraz tradycyjnych żarówek. Elementem wykonawczym jest przekaźnik Relpol RM85-2011-35-1012. Projekt powstał trochę z potrzeby, a trochę z ciekawości. A więc do rzeczy - całym układem steruje ne555 przez tranzystor załącza...
Po roku 97 jest w module. Wszystko przez te wirusy :)
C - Zasilanie L - Przełącznik M - masa
Może to elektroniczny przerywacz kierunkowskazów bo przekaźnik się zepsuł.
wymień przerywacz kierunkowskazów powinno pomóc
Przewody na przerywaczu źle podłączone. Podłącz do dwóch równoległych konektorów.Na Twoim zdjęciu oznaczone L i P
No niestety, patrząc na schemat starszej wersji wyposażonej w licznik elektroniczny i zwykły zapłon, to przerywacz znajduje się w liczniku. Dalej starsze wersje z licznikiem mechanicznym miały osobny przerywacz kierunkowskazów. Licznik w ogóle działa prawidłowo?
Witam ! Jeśli zwierałeś styki na przerywaczu a kierunkowskazy świeciły się cały czas i nie zgasły to masz dwie niewiadome w przerywaczu: 1. układ elektroniczny 2. styk przekaźnika Wykonaj test: Włącz światła awaryjne i czekaj aż przestaną działać, zwróć uwagę czy cały czas słychać pracę przekaźnika, jeśli światła awaryjne nie działają a przekaźnik słychać...
w przełączniku awaryjnych.
Witam, poszukuję przerywacza kierunkowskazów do kombajnu New Holland 8050 zdjęcie zdemontowanej części załączam, nie mogłem znaleźć po oznaczeniu z obudowy, więc zwracam się do Was z prośbą o dobór zamiennika. Z góry dziękuje. Element ma trzy nóżki, wyprodukowany przez firmę Wehrle, oznaczenie 31517-12v moc 10-110W
49a---C3---C2 49-----31---C------30
Jeśli masz takie urządzenie jak multimetr (wystarczy jakaś żarówka na 12v) to sprawdź przerywacz, wcześniej odepnij kable od kierunków Pozdrawiam :)
Przerywacz kierunkowskazów jest w właczniku świateł awaryjnych,taki głupkowaty patent koncernu VW\Audi.Sypie sie to często,rozebrać trudno. Trzeba wymienić włącznik awaryjnych,chyba pasuje ze skody octawii.Będzie tańszy.Oryginał kosztuje 68zł.
Wyjście są dwa albo kontrolkę zamiast do przerywacza podpiąć pod wyjścia z przełącznika lewo/prawo (oba) ale dać tam dwie diody i dopiero z nich na + kontrolki. Albo dać dwie kontrolki podłączone też po przełączniku lewo/prawo (jak na kierunkowskazy).
Przerywacz kierunkowskazów jest jeden ,kierunkowskazy po 2 na stronę są przełączane przełącznikiem na kierownicy. No chyba że w instalacji istnieje jakaś radosna twórczość modernizacyjna.
Czy przerywacz kierunkowskazów możesz sprawdzić w prosty sposób po prostu go omijasz. :D Po kolei to tak: Ze stacyjki zacisk 54, przewód do skrzyneczki z bezpiecznikami, potem do przerywacza kierunkowskazów zacisk +, z równolegle położonego zacisku naprzeciwko L dalej przewód do środka przełącznika kierunkowskazów. Z prawej strony przełącznika prawy...
Należy sprawdzić włącznik świateł awaryjnych i przerywacz kierunkowskazów oraz czy masy są poprawne
gdzie znajdę przekaźnik lub przerywacz kierunkowskazów (tucson 2006)?
Przerywacz kierunkowskazów znajduje sie w przełączniku awaryjnych, odpowiada za działanie awaryjnych i kierunków.
Po odpaleniu silnika lewy górny konektor w regulatorze (czerwony kabel) powinien mieć napięcie 14,4 V i on idzie do ładowania akumulatora. Prawy górny konektor (zazwyczaj żółty kabel) powinien mieć 12–14 V i on idzie na światła i automatyczne ssanie. Jeżeli nie masz żadnego napięcia w tych kablach, uszkodzony jest regulator bądź przerwany kabel między...
ostatnie to przerywacz kierunkowskazów
przerywacz kierunkowskaz przerywacz kierunkowskaz renault przerywacz kierunkowskaz yamaha
zelmer malakser zrobić ładowarkę słoneczną iskra komputer
Testowanie wentylatora Skoda Octavia 3-pin Jak zmniejszyć grubość podkładki metalowej? Metody i narzędzia