Powinno, ja je robiłem na 12V, sprawdż poprawność połączeń i części, jak dalej na 6V w 'Hondzie' nie będzi Ci chodził, sam taki na 6V złożę i sprawdzę u siebie, i podam co i jak :P.
http://www.simsonrulez.fora.pl/font-colo...
Przecież masz schemat modułu do charta, więc? I myślisz, że koszty przerobienia tamtego będą niższe niż zdobycie/zrobienie nowego? Licząc próby, bo pewnie kilka ich będzie. Masz wszystko do CDI, a ty się upierasz przy bateryjnym z przerywaczem, bo taki właśnie w tej chwili masz. Czyli krok wstecz, bo chcesz przerywacz MECHANICZNY (można go zastąpić...
2.Czy do tej cewki, która wchodzi wraz do zestawu, trzeba dołożyć kondensator? Oczywiście, wiem że w zapłonach z platynkami, do cewki dopinało kondensator. W tym wypadku nie zakładasz żadnego kondensatora, gdyż właśnie on działa jako filtr i zmniejsza iskrzenie ale w wersji na przerywaczu mechanicznym.
Kiedyś gdy elektroniczne układy bezstykowe nie były tak powszechne jak dzisiaj, spotykało się prostą elektroniczną modernizacje układu stykowego, która znacznie wydłużała jego trwałość. Do przerywacza mechanicznego podłączano tranzystor dzięki czemu prąd cewki nie niszczył styków, przez które płynął tylko niewielki prąd załączania tranzystora.
Jeżeli dobrze pamiętam to, pod kołem magnesowym, jest przerywacz mechaniczny lub elektroniczny i tam należy szukać ewentualnej usterki zapłonu. Może to być też uszkodzenie gaźnika (dysza główna) Strasznie zasyfiona ta pilarka. Trzeba to wszystko wydmuchać, ustawić odległość cewki od koła magnesowego na 0.2 - 0.3 mm. Sprawdzić na innej świecy.
Pewnie masz przerywacz mechaniczny który szybciej miga jeśli płynie przez niego większy prąd, albo musisz włożyć przerywacz elektroniczny albo wsadzić jakiś rezystor równolegle do diodek tak aby na całym układzie był taki sam spadek napięcia co na żarówce tylko może zdażyć sie tak ze diody przestaną świecić. Wartość rezystora policz sobie z prawa Ohma....
Jeżeli szukasz takie jakie jest na schemacie to bedzie to z sklepu suprabike pierwszy link. To jest zwykły przerywacz mechaniczny jak na schemacie. Co do pytań następnych to tak, drugi link przedstawia przerywacz (impulsator) elektroniczny ( dodatkowo do tego musi być jeszcze modół) i oczywiście cewka. Co do magneta to mechaniczny korzysta z tak zwanej...
Najprościej to można na cewce zasilanej z baterii i jakimś przerywaczu mechanicznym. Ale jak nie masz praktyki z elektroniką, to może ostrożnie z robieniem takich zabawek, bo możesz komuś krzywdę zrobić. Jeśli chcesz prosty generator w.n. to możesz zrobić to na układzie 555. Schematów z nim jest pełno i jakiejś małej cewce od motoroweru. Poczytaj tematy...
Na przyzwoitym szrocie bez trudu znajdą się cewki od malucha lub inne podwójne To proszę oświeć mnie i kamila9002 z czego podpasujesz cewke dwubiegunową przeznaczona do przerywacza mechanicznego? Myślałem i nie wymyśliłem. Dużo łatwiej jest dopasować do nanoplexa, tam każda dzisiejsza podwójna podejdzie.
jeśli tłumik masz drożny, gażnik ustawiony wg.książki (pływak! oczywiście bez przecieków), wszystkie styki od zapłonu dobre, to napisz, jaki masz zapłon, jak z przerywaczem mechanicznym to stan styków kowadełko/młoteczek muszą być równiutkie (nalepiej polerka), ustawiona przerwa, i miłego grzebania przy przestawianiu zapłonu wcześniej/później zmieniaj...
Przekaźnik zamyka obwód C-49-49a: dwa styki zwierne (starszy, polski na wzmacniaczach operacyjnych) a w nowszych jest w nim jeszcze zestyk rozwierny na zapalenie drugiej kontrolki. To dlatego C-49a zapala kierunkowskazy. Może napisz konkretnie jakie to wykonanie, bo pomijając już pomylone kable na złączu, to nie wiadomo czy przypadkiem ktoś nie przerabiał...
A ten układ z obrazka to nie jest elektroniczny układ zapłonowy bez przerywacza ? A to w kółku z napisem silnik to jest to co siedzi w aparacie zapłonowym silnika i zastępuje mechaniczny przerywacz zapłonu .
Problem wycierania się młoteczka praktycznie nie istnieje.Kiedyś modne było hasło kto smaruje ten jedzie.Zwróć uwagę iż po krzywce współpracującej z elementem przerywacza również ślizgał się zabudowany pasek filcowy który należało nasycić kilkoma kroplami oleju LUX 10 i ten pasek nasycony olejem ma za zadanie smarowanie krzywki układu zapłonowego celem...
Nie możesz stosować prawa Ohma w układzie z transformatorem. To prawo dotyczy tylko obwodów prądu stałego. A transformatory w takich obwodach nie pracują. Wartość prądu w obwodzie wtórnym trafo jest oczywiście uzależniona od oporności obciążenia. Jest to wartość dopuszczalna wynikająca z mocy transformatora. I nie powinno się jej przekraczać... Cewka...
Standardowe, 0,22uF/600V - używane we wszystkich układach klasycznych, z przerywaczem mechanicznym.
W przypadku aparatu bez palca ten znak jest nieistotny.Służył do tego żeby palec trafiał w odpowiednie miejsce w kopułce. Jak kopułki nie ma ,to mozna kręcić aparatem ile potrzeba. Ale tam jest dalej przerywacz mechaniczny od 12V na cewkę - no że chyba to ten z elektroniką.
Gdyby odpalił to potrafią dawać 160-200v. Namieszałeś kolego :D. To nie jest moduł CDI, od tego trzeba zacząć. To elektroniczny zapłon bateryjny. Darlington NPN w zapłonie CDI? teraz jeszcze podpialem plus z miernika do tego pinu 5 i jak krecilem rozrusznikiem to pokazuje 7,4V jak przestaje krecic dalej jest to napiecie na mierniku widoczne dopiero...
W pierwszej kolejności ustalmy, jaki typ aparatu zapłonowego jest zainstalowany w tym samochodzie. W Fiatach 125p był montowany klasyczny moduł zapłonowy z przerywaczem mechanicznym oraz elektroniczny (Fiat 125p z silnikiem Poloneza); tam był bezstykowy układ przerywacza, który podawał impuls do modułu elektronicznego. Dopiero po ustaleniu rodzaju układu...
To ja może zarzucę fragmentem schematu obrotomierza który praktycznie wykonałem i był on używany przez dłuższy czas we fiacie 126p. Tyle tylko że tam był przerywacz mechaniczny (platynki), ale impulsy też brałem z zacisku cewki zapłonowej. http://img443.imageshack.us/img443/9310/... Budując układ wejściowy wzorowałem się na...
Jeśli stara to musi być mechaniczny przerywacz i kondensator czyli klasyka Jeśli nowy typ cewki no to moduł
Dolpima, to licencja Husqvarny i tam można poszukać. Na przykład model 480 , ale tam był chyba z przerywaczem mechanicznym.
Kiedyś zamontowałem (po wcześniejszym rozpoznaniu tematu) moduł zapłonowy GL-118 z Poloneza do Żuka. Było ok. Taki moduł można zastosować także w Maluchu. Z tych wszystkich modułów, które były stosowane kiedyś w Polonezach, tylko ten GL-118 może współpracować z przerywaczem mechanicznym, pozostałe tylko z czujnikami indukcyjnymi. Żeby GL-118 poprawnie...
Cewka na 12V ma opór uzwojenia pierwotnego 3,8 oma używana z przerywaczem mechanicznym. Trzeba pamiętać o ustawieniu przerw na świecach 0,45 mm. Nowe kupione mają dwa razy większą przerwę.
Przerywacz mechaniczny powinien być dokręcony i stykać się z wałem? Powinien się stykać z krzywką na wale.
5 kOhm nie jest zbyt wiele lecz może być wystarczające. Przyznaję, że silnika zupełnie nie znam. Kombinuję, że przyczyny należy szukać w sterowaniu/uruchamianiu zapłonem. Zakładam, że nie ma tam przerywacza mechanicznego lecz cewka lub halotron. Do tego pewno jakiś moduł z tranzystorem uruchamiającym zasilany z innej cewki. Więc tam warto szukać przyczyn.
Na włączonym zapłonie nie można było trzymać tylko starych aut z cewką zapłonową i mechanicznym przerywaczem bo gdy przerywaz był zwarty przy właczonym zapłonie, grzała się i paliła cewka zapłonowa. Każdy elektroniczny zapłon tego nie zrobi i mozesz zaoszczędzić troche benzny.
Dioda prostownicza, 5A. Zamiast tego wynalazka elektronicznego da się wlepić zwykły przerywacz mechaniczny.
Jaki zapłon - elektroniczny, czy z przerywaczem? W przypadku mechanicznego (przerywacz zapłonu) sprawdź zapłon, a kąt wyprzedzenia zapłonu w przypadku elektronicznego sprawdź moduł. Dodatkowo ciśnienie w tłokach. Czy zawsze ten sam cylinder "nie pali"? Jeżeli nie wiesz, to przy jednocylindrowym działaniu sprawdź co się stanie przy odłączeniu raz jedna...
Napięcie wzrośnie do 4 kV, moc wzrośnie 2x. Słusznie, ale co dalej?? 😢 Jaki rodzaj klucza chcesz zastosować przy tak wysokich napięciach? Jakie półprzewodniki, jakie kondensatory choćby? Czy to cewka T. z mechanicznym przerywaczem? Albo z jakąś gigantyczną lampą nadawczą z wojskowego demobilu? Skoro nie potrafisz obliczyć najprostszego połączenia transformatorów...
Żadne transformatory ani cewki nie działają przy napięciu stałym, w samochodzie napięcie jest stałe dlatego potrzebny jest jakiś przerywacz (w starych był mechaniczny przerywacz, we współczesnych elektroniczny moduł zapłonowy). W analizie układów elektronicznych, dla prądu stałego idealną cewkę traktuje się jako zwarcie, także trzeba uważać z DC, w...
Autorze, daj przerywacz mechaniczny. Od dawien dawna takie działały w motocyklach z niestabilnym napięciem.
Witam. Mam traktorek kosiarkę z silnikiem Briggs stratton. Brak iskry. Silnik ma przerywacz mechaniczny. W cewce wystaje przewód który jest podłączony do kondensatora. Czy może mi ktoś powiedzieć jaki powinien być opór pomiędzy tym przewodem a drugim przewodem który jest podłączony do masy silnika. Mi pokazuje na omomierzu 0 om. Wydaje się że zwarcie....
Ale to jest tylko do układów z przerywaczem mechanicznym? Plus, minus i wyjście z platynek.
Witam, Problem w tym , że nie napisałeś jaki to typ F126p, a konkretnie czy aparat zapłonowy jest z kopułką rozdzielacza czy bez (wtedy zamiast niej jest plastykowa zaślepka). Tak nawiasem mówiąc to jeszcze wypadałoby sprawdzić przewody WN do świec czy nie mają przebić i wstawić porządne silikonowe. W F126p były stosowane 3 typy cewek zapłonowych.......
ale mozesz zastosowac elektroniczny przerywacz (symbol chyba NE 043). Jest bardzo prosty do zlozenia i dziala bez wzgledu na obciazenie(mechaniczne przerywacze potrzebuja odpowiedniego oporu jakiego diody nie daja). Powinienes go dostac w sklepie elektronicznym jako taki zestaw do zlozenia. Wtedy kupujesz zwykle diody i laczysz je szeregowo. Proste...
Cewka jest sprawna. Twoją cewkę trudno sprawdzić opisaną metodą. TO NIE CEWKA WSPÓŁPRACUJĄCA Z PRZERYWACZEM MECHANICZNYM.
Podrzuć zdjęcie cewki, a dokładnie oznaczeń zacisków. Zazwyczaj +, albo 15, bądź 16- zasilanie po stacyjce, zaś: -, 1, albo D- przerywacz. Jeśli cewka dedykowana jest do zapłonu z przerywaczem mechanicznym to oporność jej uzwojenia pierwotnego będzie miała wartość nie mniej niż 3 omy, jeśli do zapłonu z modułem- ok. 1om. Cewkę niskoomową można używać...
Koledzy Motronic i gromleon z całym szacunkiem do was powiem, że Wasza dyskusja w tym temacie nie ma sensu. Szczególnie jeżeli nie padła definicja punktu odniesienia. Co jest "zerem"? Czyli do czego odnosimy aktualne wyprzedzenie zapłonu? Czy punktem odniesienia jest GMP ? Czy może moment zapłonu najlepszy do uzyskania max mocy? A może do uzyskania...
Mogłoby się zgodzić, bo znacznie mniejszy prąd ledów nie rozgrzewa dostatecznie bimetalu. Teoretycznie można by mechanicznie ingerować w przerywacz tak, aby przy mniejszym prądzie wyłączał, ale trzeba też zachować zgodne z kodeksem czasy migania. Dodano po 19 Może ktoś posiada schemat instalacji elektrycznej c330. O ile wiesz, gdzie jest umieszczony...
To jest bocznik pomiarowy. Przerywacz w tej chwili kwalifikuje się na śmietnik.
Mistrzu z youtuba zrobił układ CDI zasilany z cewki z magneta tak jak jest to w naszym " chińczyku" wg chyba tego schematu http://obrazki.elektroda.pl/4932990400_1... http://obrazki.elektroda.pl/7431135400_1... tylko na filmie nie widać przewodu wysokiego napięcia , chyba nie dolutowany do kondensatorów. Moim zdaniem...
W tych pilarkach są dwa rodzaje zapłonu, z przerywaczem mechanicznym i elektronicznym. Jaki jest w twojej?. Może kondensator jest już do wymiany. Sprawdź fajkę świecy.
Jaki masz układ zapłonowy? Tradycyjny z przerywaczem mechanicznym czy CDI z impulsatorem - tzw. elektronik.
Dobry Wieczór. Chciałem się spytać czy oryginalny przerywacz mechaniczny (WSK 175) można zastąpić elektronicznym. Myślałem nad zastosowaniem mosfeta i impulsatora od skutera. Chodzi mi o przerobienie zapłonu na bezstykowy i zmianie tylko przerywacza który w czasie wyzwalania iskry jest rozwarty od masy. Dopiero zaczynam swoją przygode z elektroniką...
Gdzieś w internecie przeczytałem że mogę zrobić przerywacz elektroniczny, wydało mi się to dobrym pomysłem, bo mogę ustalić sobie częstotliwość i jest dosyć prosty w zrobieniu. Przerywacz mechaniczny nadal nie wiem jak zrobić, albo ew. jaki kupić (a w sumie sporo czytałem). Jedyne co mi wtedy przyszło do głowy, to pokombinować coś z przekaźnikami i...
Możesz założyć starą, jeżeli nie jest uszkodzona. W Twoim przypadku szczelina pomiędzy kołem a cewką powinna wynosić 0,30 mm. Silnik posiada jeszcze przerywacz mechaniczny zapłonu. Znajduje się on pod tą aluminiową puszką na wale, widać ją po zdjęciu koła zamachowego. Myślę że nie trzeba go regulować.
Mam simsona s51b (zapłon z przerywaczem mechanicznym, instalacja na 6V) a problem wygląda następująco: Podczas pracy silnika iskra na przerywaczu jest większa niż na świecy :P. kondensator jest dobry, nowy przerywacz, odstęp styków sprawdzałem w przedziale od 0.7 do 0.1. Zakładałem też inna cewke wysokiego napięcia. Cewka zasilająca jest nowa. Po prostu...
Zła mieszanka w gaźniku lub zły kąt wyprzedzenia ZZ. Też mam Simsona z przerywaczem mechanicznym i miałem podobny problem. U mnie był zły kąt.
Sprawdź ustawienie zapłonu. Objawy wskazują na to, że masz zbyt późno występującą iskrę. Ustaw zapłon na 1,8mm przed GMP i przerwę na platynkach na 0,4mm jeżeli masz zapłon z przerywaczem mechanicznym
Zapłon w tych silnikach jest na przerywaczy mechanicznym, jeśli nie nasączysz filcu olejem, to stópka przerywacza będzie się wycierać. Druga sprawa. Faktycznie mogą być zbyt słabe śruby...
Chciał bym jeszcze dodać że zapłon jest bardzo dobrze wyregulowany... mianowicie ustawiał to szpec który zna się na tym.. To jedź do niego z reklamacją... sebaseba1998 napisał: A problemem może być np. Luzy na wale lub jedna ośka od wału ta od alternatora ma lekkie bicie i przy większych obrotach daje nie dokładną iskrę Więc z czym do ludzi? Jak przy...
Przewód oporowy był poprowadzony pod podłogą. Trzeba zmierzyć jego oporność omomierzem. Jak będzie większa jak kilka dziesiątych Ohma to znaczy, że jest to przewód oporowy. Przewód oporowy występował w Maluchach tych starszej generacji, produkowanej do późnych lat 80-tych, w których był zamontowany przerywacz mechaniczny. Później stosowano już układy...
Zielony przewód na zasilanie po kluczyku(wyłączniku).Jeśli w motocyklu jest zapłon z przerywaczem mechanicznym nie wolno podłączać do cewki!
Cewka na schemacie to uzwojenie pierwotne induktora Ruhmkorffa. Z rezystancja rzędu ułamka oma :D no, gdzieś w okolicach 0,45. To nie tak się robi. Chcesz pogonić niemal ciągłą iskrę miedzy elektrodami induktora bez przerywacza mechanicznego ? Są dużo prostsze sposoby. Chcę pogonić jakąkolwiek iskrę. Jakie to sposoby? Albo chociaż słowa kluczowe? Przerywacz...
Czarno widzę te przeróbki zapłonu. Jaki był oryginalny zapłon, z przerywaczem mechanicznym czy elektroniczny? Jeżeli elektroniczny to dokupisz go bez problemu na Allegro lub OLX.
Witaj,układ z przerywaczem mechanicznym/trzeba dość często sprawdzać przerwę na przerywaczu ,kąt wyprzedzenia zapłonu i smarować olejem smarowniczkę przerywacza,bo inaczej w/w szybko się wytrze. Jaki kolor ma nalot na świecy zapłonowej?
Witam! Szukam najlepszego tranzystora do tego układu, który będzie zastosowany w motocyklu z instalacją 12V i przerywaczem mechanicznym, coś w stylu IGBT zalecanego do tych rozwiązań.
2. Cewka jest "klasyczna" stosowana przy przerywaczach mechanicznych, więc nie można liczyć na powiększenie energii iskry. . Bzdura. Jest większa. I nie będę ci tłumaczył dlaczego.
(at)Adam Krakowski, a na wałku rozrządu nie ma jakiejś możliwości zamontowania kopułki rozdzielacza? W moim samochodzie mam dwie zaślepki (dwie głowice) i mam możliwość założenia tam jakiegoś osprzętu, myślałem właśnie o kopułce i przerywaczu mechanicznym żeby mieć awaryjne zasilanie WN.
To są identyczne rodzaje zapłonów, wszystkie maja w środku "elektronikę" składająca się chyba z czterech elementów. Ważny jest kształt rdzenia cewki , nie można tak sobie zamieniać . Tylko z przerywaczem mechanicznym, ta "elektronika" to po prostu przerywacz elektroniczny.
Jeśli z przerywaczem mechanicznym to rezystor przykręcony do aparatu. Ale z taką rezystancją jaki jest kąt zwarcia? Nie przypominam sobie takiej cewki olejowej z tamtych lat.
Koła magnesowe w Simsonach posiadają trzy pary biegunów magnetycznych, więc w takim przypadku iskra występuje co 120°. . Magneta w elektroniku a w zapłonie z przerywaczem mechanicznym są zupełnie inne .
najlepiej z NGK no model podadzą Ci w sklepie motoryzacyjnym(osobiście nie pamietam bo teraz zimą nie jeżdże ) , jesli jest dobry sklep to napewno mają katalog świec do poszczególnych motorowerów .W każdym razie ja mam NGK i smiga bezproblemu, na zapłonie elektronicznym i wcześniej przed przeróbką na przerywaczu mechanicznym też ,nie ma żadnego problemu...
E tam, wcale nie bezpieczniej, uwierz mi napodłączałem się już obrotomierzy. Tamten stary aparat zapłonowy, który masz, jest z przerywaczem mechanicznym? Nie potrzebna Ci wogóle cewka dodatkowa.
Nie odpowiedziałeś na pytanie: Czy jest przerywacz mechaniczny? Nie wiem co zdecydowałeś i co zamierzasz robić z cewką? Jak zdecydujesz, to będzie wiadomo co łączyć i jak.
Wpisz "dzwonek elektryczny" (Wikipedia) ;) Tylko zamiast podwójnej zwojnicy możesz mieć jedną, a zamiast przerywacza mechanicznego - generator częstotliwości (to przykład).
To jest tylko element zastępujący przerywacz mechaniczny i kondensator, nic więcej. Na Ebayu sprzedają to od dawna, przewidziane było do starych modeli pilarek, które miały zapłon z przerywaczem, np. Stihl, Dolmar. Jak zamierzasz podłączyć to w swojej pilarce?
Witam,pewnie nie jeden z was mial kiedys minsk 125 i wie ze tam nie bylo przerywacza mechanicznego tylko przerywacz indukcyjny tak jak w nowszysch motorach,akurat kupilem silnik z minska ale nie mam modulu zapolnowego,wiecie moze ja kcos takiego wykonac?Pozdrawiam
Pare wierszy wyżej pisałem już iż taka operacja miała miejsce, zastosowany został mechaniczny przerywacz motocykolwy 6V. A to czy + czy - na mase w przypadku mechanicznego przerywacza nie ma znaczenia, co innego gdyby był elektroniczny.
Xantix napisał: Rozchodzi się tylko o krótkie piknięcie (na wzór przerywacza mechanicznego) a nie piszczenie przez cały czas świecenia żarówki kierunkowskazów. Dokładnie Możesz więc zainteresować się podanym przeze mnie pomysłem w poście #23. To powinno działać właśnie tak, jak tego oczekujesz.
Rozumiem, że chcesz dać równolegle dwie cewki pojedyncze w miejsce cewki dwubiegunowej. Pewnie przez chwilę będzie działało, ale zapewne trzeba będzie dobrać inny kondensator i prawdopodobnie szybko wypalą się styki przerywacza. Z kolei na włączonym zapłonie i zatrzymanym silniku, jeśli styki przerywacza pozostaną w pozycji zamkniętej, cewka przystosowana...
Te schematy z Radioelektronika to tylko wzmacniacz iskry współpracujący z tradycyjnym przerywaczem mechanicznym w samochodzie. Tu wystarczy multiwibrator na "nieśmiertelnym" NE555 i driver cewki w postaci mosfeta [url=https://www.google.com/search?q=ne5...
Moim zdaniem najlepiej wpiąć się w obwód przerywacza, przy czym niekoniecznie musisz przerywać obwód, możesz podłączyć styki przekaźnika równolegle do przerywacza, wtedy przy zamkniętych stykach przekaźnika przerywacz będzie blokowany. Oczywiście zakładam że pisząc (zapłon tradycyjny) miałeś na myśli cewkę z przerywaczem mechanicznym.
Anielską cierpliwość trzeba mieć. Dwa dni pisania, żeby wyszło na nasze. Jeśli to klasyczny aparat zapłonowy, z przerywaczem mechanicznym, to ja pozwolę sobie temat zamknąć - forum jednak powinno utrzymywać jakiś poziom, zaprezentowany tutaj, to niestety pokłady kredy jurajskiej.
Poszukuje schematu moduł zapłonowego na 6V. Ma być on zastosowany w motocyklach z przerywaczem mechanicznym i akumulatorem. Chciałbym dostać gotowy schemat nie "porady" typu: "od poloneza pasuje itd." Co do szukania przejrzałem forum i znalazłem schematy modułów pracujących na 12V lub zapożyczone z samochodów, a takie mnie nie interesują. Proszę o sensowne...
http://youtu.be/5sK9U-U5fGI A to moja konstrukcja, działa już trzeci rok. I jedynie można by zmienić przerywacz mechaniczny na elektroniczny sterowany potencjometrem na przekaźniku. https://filmy.elektroda.pl/94_1345979246...
Widać że nie rozumiesz nawet tak uproszczonego układu. Szkoda. Poprawny jest pierwszy schemat. Twoją rolą jest napisać dlaczego... Zrób najpierw próbę z przerywaczem mechanicznym. Elementy kosztują kilka zł. Tranzystor mocy musi mieć radiator. A jak sobie ten transoptor wyobrażasz od strony mechanicznej i elektrycznej?
Zaczynam kolejny etap przeróbek silnika UAZ-a.Chciałbym całkowicie wyeliminować przerywacz mechaniczny i przeszczepić elektronike z gratów toyoty,których mam pod dostatkiem w domu.Nie mam oscyloskopu zeby zrobić pomiar sygnałów idących do modułu zapłonu.
Ten bd249c ma za małe wzmocnienie. Lepiej w punkcie "B" daj jakiś tranzystor pnp (baza w punkcie B emiter do plusa , kolektor do + żarówki ) Maksymalny prąd tranzystora ma być większy od prądu roboczego i dobry radiator. Możesz również zamiast następnego tranzystora dać przerywacz mechaniczny i będzie nawet lepiej i prościej.
EKO - Elektroniczny Korektor Oktanowy. Element układu zapłonowego służący do ręcznej regulacji kąta zapłonu w zależności od jakości paliwa i pracy silnika. W tej chwili - całkowicie nieprzydatne, chyba że jeździsz maluchem. Bo współpracuje z przerywaczem mechanicznym. Warte jakieś 20 zł :)
Poczytaj sobie o generacjach cewek Tesli. Podstawową zasadę działania i rodzaje cewek masz tu: http://pl.wikipedia.org/wiki/Transformat... Jak widać z podstawowego schematu, nie potrzeba przerywacza mechanicznego, jest jedynie iskrownik o regulowanej przerwie.
Jak w temacie - mam auto, które ma zapłon oparty na przerywaczu mechanicznym. Chcę dla ustawienia zapłonu ustawić optymalne obroty. Posiadam miernik co mierzy teoretycznie obroty (UNIT UT-106), ale jak go podłączam do cewki (tak jest napisane w instrukcji obsługi) to strasznie przekłamuje. Przerywacz wymieniony na nowy. Czy ktoś z forumowiczów posługiwał...
Jesteś pewien że cewka jest uszkodzona? Robiłeś pomiary uzwojeń? Zapłon z przerywaczem mechanicznym czy tranzystorowym? Dla mechanicznego rezystancja uzwojenia pierwotnego 0.30 Ω a dla wtórnego 2500 - 4500 Ω Tranzystorowy, pierwotne 0.22 Ω wtórne 7500 - 7700 Ω Można próbować wyrzeźbić coś na cewce od silników Hondy, ale trzeba frezować...
W tych czesciach brakuje jeszcze modułu zapłonowego i cewki, bez niego to nie zadziała... Nie brakuje :) Od początku rezygnuje z impulsatora i modułu, ma być to spięte z oryginalnym przerywaczem mechanicznym - mam wtedy oryginalne fabryczne dla awo kąty wyprzedzenia zapłonu. Oryginalny iskrownik mam zmęczony czasem, poza tym po co mają się marnować...
rozgałęzia się zapewne przy cewce zapłonowej bo z tego punktu jest brany impuls na obrotomierz. A moduł tak jak pisałem powinieneś znaleźć po przewodach od czujnika w magnecie nie od cewki coś musi przerywać obwód albo przerywacz mechaniczny albo elektroniczny jak w twoim przypadku czyli moduł musi być
Witaj! Ten pomysł na próbę może być. Należy pamiętać o prawidłowym połączeniu.Zasilanie /+ na plus - na minus/Do wysterowania obrotomierza potrzebne sterowanie podłączone pod przerywacz mechaniczny-/ młoteczek- kondesator połączony z cewką drugi styk cewki na zasilanie/ Gdybyś miał elektroniczny zapłon to trzeba wyszukać odpowiedni styk. Napisz jak...
Jack63 , param się elektryka samochodową i elektronika od lat 60 -tych , ale dotychczas nie dawałem żadnej cewki zapłonowej do przewinięcia lub stosowałem zamiast jej , jakiegoś "transformatorka". CZ to nie transformator / w opisanym wyżej przypadku/ ,a uzwojenie pierwotne cewki z przerywaczem mechanicznym /platynka / zawsze ma większą oporność od cewek...
Kolego zasada jest taka że obrotomierze działają na zasadzie zliczania impulsów.Z reguły przy silnikach z przerywaczem mechanicznym podłącza się je do niego,gdzie liczy ilośc impulsów.W układzie elektronicznym do wyjścia czujnika elektromagnetycznego.Obrotomierze mają możliwość ustawiania ilości cylindrów,nie wiem jaki posiadasz. Plus zasilania i masę...
brak iskry na świecach. Nie wiem jaki masz aparat zapłonowy - nie wiem jakie były w późniejszych maluchach. Ja bym sprawdził, czy dochodzi po włączeniu zapłonu jest napięcie na cewce zapłonowej, a w drugiej kolejności aparat zapłonowy, czy przy obracaniu wałem silnika na przerywaczu powstaje przerwa. Witam. Tak jak pisze kolega dodatkowo w tych starych...
Bo masz jeden raz iskrę w cylindrze na dwa obroty wału korbowego. Można prosić dokładnie jaka jest zależność pomiedzy a) częstotliwość generowania impulsów przez ten przerywacz mechaniczny b) prędkość obrotowa - RPM/min? i prędkość jakiego wału się mierzy?
Nie wiem z jakim silnikiem masz tą stelle bo ja mam automata a schemat instalacji jest niemal identyczny jak zamieściłem wyżej , jedyna różnica jest taka że w alternatorze mam jeszcze jedną cewke do zasilania światła stop. Jak masz w alternatorze przerywacz mechaniczny i kondensator to nie masz elektronicznego zapłonu.
Nie ma takiej potrzeby to nie jest dobry pomysł! 125cc to mała pojemność i moc a czy zapłon będzie typu przerywacz mechaniczny przy zasilaniu z oryginalnej cewki, czy elektroniczny zasilany z akumulatora to oryginalna prądnica jest wystarczajaca. Można zainstalować halotron i układ zapłonowy od np Poloneza z lat przed 1990 i też będzie działał. (p.s....
Wiem że to już było ale tutaj macie schemat nieco przerobiony. Dodany jest wyłącznik zapłonu (ukryty) kontrolki się świecą ale iskry brak, kierunki awaryjne (uwaga tradycyjny mechaniczny przerywacz raczej nie wytrzyma obciążenia 4 żarówek tak więc tylko z przerywaczem elektronicznym) poprawiona jest jakość samego schematu nie jest to już kserówka. http://obrazki.elektroda.pl/5758872000_1...
Kolego jeżeli to Tobie pomoże. Moto cbr 954 ale możesz sobie wybrać z pośród innych modeli na fajkocewkach. Mniej dla mnie ważna jest fajkocewka jako taka, ale rodzaj/generacja przerywacza mechanicznego czy półprzewodnikowego, a za tym idzie cewka mocno różniąca się parametrami. To rzutuje na wiarygodność czy niezawodność tłumienia strony pierwotnej,...
Czyli jednym słowem butelkowa i bez eksperymentów. Ok Przy takiej kawalkadzie porad nie trudno stracić orientację. W tym szumie informacyjnym przewinęło się trochę prawdy. Otóż pytasz o cewkę która nie potrzebuje rozdzielacza zapłonu (takim aparatem dysponujesz). Z racji stosowanego przerywacza mechanicznego musi być wysokooporowa bowiem inaczej styki...
W układach z przerywaczem mechanicznym cewka współpracowała z kondensatorem włączonym równolegle do przerywacza i tworzyła z nim szeregowy układ rezonansowy, gdzie występował rezonans napięć, przez co napięcie na pierwotnym uzwojeniu cewki było wyższe niż to osiągalne z akumulatora Taki układ RLC (cewka ma rezystancję dla prądu stałego) była pobudzana...
Nie wiemy co to za obrotomierz. Może potrzebuje dodatnich impulsów na wejście i tam jest układ zliczający je w czasie , a może ujemnych ??? Z tego co zrozumiałem to twój układ zapłonowy posiada przerywacz mechaniczny z kowadełkiem. Spokojnie z tego przerywacza możesz brać sygnał i nic się nie pogorszy w działaniu układu zapłonowego. Tylko czy obrotomierz...
Rozumiem, że są dwie cewki równoległe, i że prąd krąży w nich w przeciwną stronę? Nie napisałeś, co i z jakiej odległości ma przyciągać taki układ cewek.Jaka jest konstrukcja generatora - przerywacz mechaniczny, układ elektroniczny? Stosujesz rdzeń z jednego kawałka żelaza? Lepiej byłoby z odizolowanych od siebie blach - inaczej masz spore straty na...
Witaj, nie dziwie się że nie ma nic na ten temat, instalacja schematycznie tak prosta że prościej już się nie da, cewka zasilana plusem z akumulatora, przerywacz mechaniczny, uzwojenie wtórne doprowadzone do palca rozdzielacza który rozdziela wysokie napięcie na konkretne świece. Nad czym tu się rozpisywać, diagnostyka to zasilić - odciąć zasilanie...
podłączyć przerywacz mechaniczny przerywacz mechaniczny przerwa przerywacz kierunkowskazów mechaniczny
transformator halogenowy zmienne przewodność mosiądzu strumienica zamiast katalizatora
ricoch aficio ricoh hasło administratora
Łożyska kryte RS i 2RS w silnikach elektrycznych i spalinowych – zastosowanie, zalety, ograniczenia Cobra Rally GT900 – kierownica uruchamia się i gaśnie, zasilanie, autoryzacja, naprawa