programik do ne555 : http://www.elektroda.net/download/file69...
To jest właśnie przerywacz
Zrobić światło stop z bezpiecznika od sygnału. Odnaleźć spadek napięcia na kierunkowskazach ( sprawdzić styki na przełączniku od awaryjnych, skrzyka bezpiecznikowa, kostka stacyjki oraz połączenie przy cienkim kablu akumulator - zasilenie instalacji. Pozdrawiam.
witam 49-zasilanie po stacyjce 49a-wyście z przerywacza na przełącznik kierunków 31-masa 59-prądnica http://obrazki.elektroda.net/62_11849573... http://obrazki.elektroda.net/42_11849574... nie wiem czym się różnią ale jest fajna strona dla miłośników simsona http://simsony.net
Cześć.Teoretycznie można,będzie to działać podobnie jak przerywacz w samochodzie.
Zacznij od przeczytania PDFa, bardzo proszę.
Ma to być tak jak na rysunku: http://obrazki.elektroda.pl/4824956600_1... Jeśli jest jak pisze Kolega - powodem jest stałe zwarcie do masy na "zielonym" odcinku (przetarty, przyszczypany przewód, zwarcie w przerywaczu lub też źle złożony przerywacz, dotykanie masy źle przykręconą końcówką przewodu na przerywaczu) albo też uszkodzony...
Bardzo dobrym rozwiązaniem będzie zastosowanie timera NE555. Jest to bardzo fajna kostka. Odpowiednio dobierając elementy RC uzyskamy odpowiednią częstotliość i współczynnik wypełnienia impulsów
Te kierunki nie potrzebują przerywacza ,potrzebują stałego napięcia (tak jak próbowałeś podłączać prosto pod aku) Przerywacz należy zdemontować a przewody B(bateria) i L (lamp) zewrzeć. Z przerywaczem linijka nie będzie się zapalać do końca.
Przede wszystkim, żeby sterowac kierunkowskazy plusem, to trzeba tranzystor zmienić na pnp. Emiter do plusa, baza do R3, wyjście na kierunkowskazy z kolektora. Może byc tez konieczne "podparcie" bazy rezystorem kilkaset omów do plusa.
Wyczyść styki przerywacza to po pierwsze, przerwa nie może być zbyt mała. Jeżeli przy większej przerwie przerywacz nie działa, zwiększ nieco napięcie.
OK, a jeśli miałem podłączoną żarówke 1W 12V to mi na zasilaczu działał układ(12V 300mA), podłączyłem potem to pod akumulator 12V 5.5Ah i mi sie spalił scalak. To jest raczej wina tranzystorka nie? Przyjmuję zakłady (jak 1 do ileś tam... :D), że miałeś przerwany obwód kolektora tego zewnętrznego tranzystora, a pracującego w układzie wtórnika emiterowego...
Przerywacz kierunkowskazów ukryty jest w regulatorze napięcia. To jest przerywacz z wyjściem tranzystorowym, więc bardzo łatwo go uszkodzić. Najłatwiej przerobić przez użycie zewnętrznego przerywacza kierunkowskazów, tylko należy wybrać dobrej jakości najlepiej używany przerywacz pod kierunkowskazy 2x10W, a nie chińskie dziadostwo z wyjściem tranzystorowym...
Czy chciałeś aby żarówki świeciły się przez 1s i były zgaszone przez 0.2s ? No i ciągle nie wiemy po co ten kondensator który ładujesz i rozłodowywujesz.... odłącz go. W momencie kiedy załączany jest tranzystor kondensator sie ładuje i dodatkowo zwiększa pobór prądu... Jakie parametry tych żarówek?
Cewka zapłonowa ma dokładnie taką samą budowę, co cewka do dwubiegowego Rometa. Jedna cewka współpracująca z przerywaczem, druga cewka generująca wysokie napięcie na świecę zapłonową. Jak pisałem wcześniej, sprawdź przerywacz, kondensator i połączenia skręcane.
sterownik silnika? Do działania świateł kierunków i kilku kontrolek nie jest potrzebny. Jakie jest napięcie na przerywaczu gdy piszczy? Jest ciągłość przewodów od przerywacza do żarówek?
Wymieniłem przerywacz
kierunkowskazy świecą światłem ciągłym bo przerywacz dostaje za małe napięcie zasilania
Ok napięcie idzie ze stacyjki przez bezpiecznik ale dokąd ? Na przerywaczu brak napięcia. Brak w tym ciągniku świateł awaryjnych. Jest jedną lampka kontrolna kierunkow w kabinie
Nie jestem pewien, ale z przodu pod czachą, obok klaksonu jest. Stawiam na regulator napięcia, ponieważ przerywacz kierunkowskazów jest zintegrowany razem z z regulatorem (5- pinowym).
Przełącznik diodowy. W głowicach TV tak były przełączane pasma.
A zamontowanie tyrystorowego układu zapłonwego nie wchodzi w grę? Pracuje z tradycyjnym przerywaczem a napięcie pracy wyzwalane na uzwojeniu wtórnym cewki zapłonowej wynosi około 340V Producent przewiduje przerwę na świecach 1.2 mm.Na tym zapłonie jeżdziłem maluchem 13 lat bez problemu. Dodano po 1 Pobór prądu przez zapłon tyrystorowy wynosi 1. 6A
Do sprawdzenia przerywacz. Najpierw regulator napięcia-puszka po prawej stronie przy siodełku. Pomiar czy coś tam dochodzi.
Witam, mam taki przerywacz tranzystorowy obniżający napięcie i potrzebowałbym przebiegi czasowe na wszystkich elementach przerywacza(prądy i napięcia) przy przewodzeniu impulsowym. Proszę też zastrzałkowac prądy i napięcia na schemacie. schemat znajduje się pod linkiem: http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop... z góry dziękuje.
Jeśli silnik zgasł podczas jazdy-to odłączyły się przewody od cewki wysokiego napięcia pod zbiornikiem paliwa lub na przerywaczu.Sprawdź i ustaw przerwę na przerywaczu /ok.0,5mmm/.Kondesator-wykluczam.Możesz podać napięcie z cewki świetlnej na przerywacz /tylko celem sprawdzenia czy będzie zmiana i pojawi się iskra na świecy/ uprzednio odłączając ten...
Jeszcze tak przy okazji to co daje połaczenie które wychodzi z regulatora napiecia (8107,10) 59ab do przerywacza napięcia 59a (Elba 8872,10)
Napięcie na obu biegunach cewki wysokiego napięcia będziesz miał jak przerywacz zapłonu będzie miał otwarte styki i widoczną przerwę na przerywaczu.
Przede wszystkim wydajność prądowa to tylko 100mA. Można podnieść ją najwyżej do 0,5A, ale halogen bierze kilka amperów... Potem pozostaje jeszcze paskudna sprawność - ledwo 60-65%, co oznacza że 1/3 energii będzie tracona na ciepło. Przetwornica indukcyjna jest sterowana przy pomocy tranzystorów. Skąd pomysł, że stosuje się przerywacze? :D
To niestety nie jest winny przerywacz.Sprawdź czy dochodzi napięcie do tego kierunkowskazu.Jeśli nie to szukaj uszkodzonego przewodu. Jeśli jest napięcie to szukaj uszkodzenia w kierunkowskazie.
buduję kierunki do motoru i potrzebuję prostego przerywacza,napięcie nieistotne.grunt aby był prosty i łatwy w wykonaniu. może ktoś pomoże?
Masz zapewne na myśli jedną żarówkę z obwodu L albo P. Prąd jest prawie taki sam, jedynie dobra żarówka miga szybciej - jest większy spadek napięcia na żarniku przerywacza [ w elektronicznych nie ma różnicy].
A ja bym sprawdził, czy na styk 49 (bądź +) przerywacza dochodzi napięcie. A jak tak, to zwarłbym 49 z 49a. Dwa przerywacz jest daleko od przełączników. W rogalu, w rogalu przyjacielu.
Witam, Dostałem zadanie dobrania wartości elementów (cewka i kondensator) do przerwyacza tranzystorowego obniżającego napięcie którego schemat zamieściłęm poniżej. Wartości muszą być dobrane tak aby spełniane były: U1=10,5 ... 14,5V U2=7V I2<=3A tętnienia napięcia ΔU2pp<10mV. Proszę o pomoc i jeśli to możliwe wyjaśnienie w jaki sposób tego...
Schemat w dostępnych mi materiałach zajmuje parę stron,w razie koniecznej konieczności prześlę Koledze. Może znajdę coś prostszego. Jednak sprawa jest dość prosta. Kierunkowskazy i awaryjne korzystają z tego samego przerywacza; w kierunkowskazach prąd (napięcie) po wyjściu z przerywacza jest kierowany na lewą ALBO na prawą stronę lamp. W trybie awaryjnych...
Ciekawe, piorun nie przebije takiego przerywacza ?
To jest przerywacz kierunkowskazów. Trochę dziwnie opisany...
Kondensator nie sprawdziłem jeszcze, bo nie wiedziłem gdzie jest (znalazłem). Przerywacz nie ma zwarcia , kabel od wyłącznika zapłonu jest dobry (wyłącznika brak), Cewka niskiego napięcia jednym końcem jest przylutowana do masy (do rdzenia) ,kabel niskiego napięcia jest dobry . Próbę bez fajki i przewodu wykonałem już wcześniej - oczywiście brak porządanego...
Na początek proszę nacisnąć : szukaj i wpisać NE555 . Jedną ze 100.000 możliwych aplikacji tego małego układu scalonego (notabene za grosze przy niewielkiej ilości elementów zewnętrzych) byłoby rozwiązanie Twojego problemu. Naprawdę polecam eksplorację zawartości tego forum !
Wystarczy wymiana kondensatora elektrolitycznego C1 na taki o wartości napięcia 10V ,pojemność bez zmian.
Witam, mam pytanie odnośnie kierunków diodowych. Planuję zrobić wkłady diodowe po 8 diod na lampkę. Podłączyć do cewki ładownia przetwornicę z od 5 do 40V na wejściu, i regulowane od 5 do 40V na wyjściu 5A i podpiąć LED-owy przerywacz 6V i i jak wyjdzie mi z przerywacza napięcie stałe 6V to zastosuję rezystor aby obniżyć napięcie żeby nie spaliło diod....
Zwykła czasówka z kompletem styków NO/NC. Albo jeżeli nie potrzebujesz regulować czasu "migania" to przerywacz kierunkowskazów z samochodu i dołożony przekaźnik NO/NC do żarówek. Tylko w drugim przypadku dojdzie procz 230V napięcie sterowania przerywaczem.
Może pochwal się co to ma być bo nie bardzo widzę sens montowania LCD blisko silnika. To pobiera jakieś dane z silnika (impulsy z przerywacza, napięcie z czujnika temperatury)?
Kondensator w układzie zapłonowym spowalniał narastanie napięcia na rozwierających się stykach przerywacza, dzięki czemu nie zapalał się tam łuk. Bez kondensatora, nie tylko styki się wypalają, ale większość energii zgromadzonej w cewce wydziela się w łuku na stykach i iskry po stronie wtórnej nie ma.
w jaki sposób z cewek indukuje się napięcie i dlaczego tylko z 1 cewki napięcie wędruje do cewki wytwarzającej wysokie napiecie. To jest klasyczny zapłon typu "magneto" znany od więcej niż 100 lat. W okolicy zwojnicy porusza się magnes osadzony na kole magnesowym napędzanym przez silnik, w zwojnicy indukuje się napięcie. Zwojnica jest zwierana przez...
Witam, sprawdź czy na wyjściu przerywacza/przekaźnika pojawia się napięcie i czy za przerywaczem też jest obecne. Może się coś po upadku oderwało
Faktycznie wydaje sięże 49 /49a to przerywacz, podaje napięcie na przełącznik świateł i na buzzer. Jeżeli kierunki migają, to w rytm kierunków piszczy buzzer jest, jeszcze ręczny, jak zaciągnięty to piszczy. Spróbuję podać napięcie +12 volt na wyprowadzenie 49a, w moim przypadku jest to impuls także do buzzera więc po włączeniu kierunku i podaniu napięcia...
Wyjście, wyjście... Teraz nie ma znaczenia czy wejście, czy wyjście, bo się język rozwija. Obrotomierze montowane do samochodów mają odpowiednie układy kształtujące sygnał. [url=https://poszukaj.elektroda.pl/szuka... Sam sygnał brany był z przewodu WN, ale poprzez krokodylek zapięty na izolacji. Do krokodylka przewód i do...
Witam. Jeśli te kierunkowskazy mają być widoczne dla inny użytkowników drogi szczególnie w słoneczy dzień to musi powtarzem musi być zastosowany przekaznik i żarówki (21W to norma) na tranzystorze jest spadek napięcia nawet najlepszym. Taki przerywacz kupisz za grosze ( np: stosowane w maluchach elektronicze przerywacze ). proste .POZDRAWIAM :D
A taki biegły w elektryce samochodowej to już nie jestem. Być może ci się uszkodził poprzez poprzednią próbę podłączenia. I powiem ci, że te "beczkowe" są bimetaliczne i podatne na uszkodzenia. Lepiej działają elektroniczne, są stabilne i niewrażliwe na wahania napięcia.
Wiem, że dostanę złotą łopatę, ale jak ma zostać przerywacz i chcecie mieć pływające, to zasilanie kierunka puścić przez diodę, a za diodą dać odpowiedni kondensator żeby podtrzymał napięcie zanim przerywacz znów załączy.
Zamontowane są ledy, a nie żarówki i kierunkowskazy działają poprawnie. Ledy powinny chyba mieć mniejsze zapotrzebowanie niż żarówki. Kontrolki na desce nie ma, jako wskaźnik są tylko te diody w przełączniku kierunkowskazów. Skoro kierunkowskazy działają poprawnie, to czy te światła awaryjne wykorzystują ten sam przerywacz co kierunkowskazy, czy do...
Spojrzeć na schematy elektryczne w instrukcji obsługi oryginalnie instalacja 6 V [url=http://www.kolyaska.pl/planeta.pdf]... 51 strona instrukcji [url=http://www.kolyaska.pl/planeta_2.pd... też 51 strona 1. przydało by się podłączyć akumulator albo coś co go zastąpi do czasu uruchomienia (źródło napięcia 6V). 2. podłączyć multimetr na pomiar...
Pewnie polonez staruszek, przerywacz bimetal, wiązka zaśniedziała...Spadek napięcia w instalacji i mamy problem, pocieszę Cię,że jeszcze troszkę a po naciśnięciu dodatkowo stopu auto zgaśnie! Do zlokalizowania masz szereg miejsc gdzie występuje spadek napięcia;) Klemy, masy, kostki, bezpieczniki...oczyścić, wymienić końcówki itd...
Hmm wiec skoro oryginalnie moduł działa na podstawie zmian napięcia to jeśli przerywacz będzie zasilany porównywalnym napięciem i wyniku jego rozwarcia napięcie będzie się pojawiać to moduł powinien działać?
No właśnie,sprawdzaj nie miernikiem tylko żarówką,na C nie może być normalnego napięcia .Może jedynie kontrolka dostawać masę ,lecz nie zabardzo ,bo do nich podawany jest + z przerywacza (na ogół takie rozwiązania),szukaj dalej.Zobacz czy masz dwa napięcia na przełączniku awaryjnych (zacisk 15, 30 ).
Bardzo proszę o podpowiedż gdzie szukać, kierunki nie działąją na ciągniku i naczepie, brak też awaryjnych. Bezpiecznik OK, wymieniłem też przerywacz - bez zmian . Napięcia na przerywacz są jak na schemacie.
Dzięki za info, też mi to przyszło do głowy, problem jest taki że się nie świecą - nie ma na tych stykach żadnego napięcia,
Proste. W skrócie i obrazowo-SEM jest prostowana za pomocą diody BA159 i ładuje baterię kondensatorów . Dioda prostuje napięcie i pilnuje żeby to zgromadzone w kondensatorach nie zwiało spowrotem do masy poprzez układ który je ładuje ( cewkę zailającą). Jeżeli zostanie wyzwolony tyrystor układem wyzwlającym złożonym z elementów dołaczonych do bramki...
Witam! Układ jest OK, jeżeli nie popełnisz błędu w montażu, to powinien działać. Zwróć uwagę na to, że w tym układzie źródłem sygnału jest impuls wysokiego napięcia, pobierany z przerywacza lub uzwojenia pierwotnego cewki zapłonowej. Zdarza się, że ten impuls jest "zaśmiecony", może być sensowne dodanie jakiegoś kondensatora równolegle do diody D1 na...
W sumie to powinieneś się cieszyć bo na mojej symulacji w programie jest 9,356V :) Ale napięcie powinno osiągnąć 12V ponieważ w czasie gdy silnik działa napięcie osiąga 14,4V a na zwykłym przerywaczu napięcie na cewce jest mniejsze i słabsza iskra. P.S. Nie zapomnij o kondensatorze przy cewce (0,25µF)
szukanie zwarcia a zwłaszcza w rozbudowanych gałęziach (jak podświetlenie) jest skomplikowane. Ja podpieram się amperomierzem kleszczowym żarówką z relektora i przerywaczem.
Gdzie mierzyłeś, że wychodziło 35V? Za reglerem powinieneś mieć prąd stały. Mimo, że tam nie ma akumulatora rozruchowego to przecież wszystkie odbiorniki masz dostosowane do napięcia 12V. Wcześniej działało? Był taki sam regler? Dobrze podłączyłeś? Kupiłeś z pewnego źródła? Dołożenie akumulatora rozruchowego to nie taka prosta sprawa. Prądnica, którą...
Mówimy o kierunkach ledowych 12V 1W-prąd jaki pobierają (mierzony miernikiem) przy zasilaniu 12V to: 50mA. Czyli 0,6 wata :) ak kierunkowskazy były w oryginale Czyli spadek napięcia nie powinien być większy niż do 9..10V. Podobnie wzrost ponad 14V też zapewne nie występował. W takiej sytuacji: - sprawdziłbym stan instalacji (podłączając żarówki na...
W niektórych motorkach przerywacz jest właśnie wbudowany w regulator napięcia.
Witam! Stworzyłem prosty paralizator składający się z 2 baterii AA,włącznika i transformatora.Problem jest taki ,że po włączeniu prądu powstaje krótki impuls o napięciu ok 50-60 V.Chciałbym ten impuls zamienic na wyłączanie i włączanie prądu o częstotliwości pow. 2hz.Czy ktoś posiada schemat jakiegoś przerywacza lub przekaźnika który spełni to zadanie?...
Jeżeli w aparacie zapłonowym jest przerywacz, to tak, możesz podłączyć bezpośrednio cewkę wysokiego napięcia, ale musi to być model przystosowany do pracy z przerywaczem. Natomiast gdy w aparacie znajduje się cewka - impulsator, to moduł jest niezbędny do działania układu zapłonowego
Miałem to samo. Padła zenerka w przerywaczu. Sprawdź od razu regulator napięcia alternatora. Przerywacz pierwszy od lewej poz.3 na załączniku
Witam Mam niesprawną ELBE 6V (przerywacz kierunkowskazów i regulator do simsona), mianowicie brakuje w niej przynajmniej jednej części (chyba tranzystora, ale sam nie wiem). Jeśli wiecie co można podpasować w zaznaczone miejsca (chociaż wydaje mi się, że miejsce 2. powinno być wolne, ale w 1. napewno jest coś co ma 3 nóżki) http://img15.imageshack.us/img15/1286/im...
Witam. Powodów może być wiele od przerwy lub pomyłki w połączeniach do uszkodzonego elementu. Taki prosty układ można szybko zdiagnozować, ale potrzebny jest do tego najprostrzy nawet multimetr. Najważniejsze punkty pomiarowe to Baza T1 (2N2222), Kolektor T1, Bramka T2 i Dren T2. Przy zamkniętym przerywaczu napięcia powinny wyglądać tak (kolejno) ok...
Schemat coś pomoże https://obrazki.elektroda.pl/32_11771590... oraz www.elektroda.pl/rtvforum/topic813961.ht... dalej miernik w dłoń i działać Na przerywaczu B to + po statyjce ,L to wyjście na lampy( kierunki). Regulator ma jakiś napis?
A ten przerywacz to co za jeden? Bo jeżeli nie bimetaliczny, to pewnie potrzebne będzie napięcie stałe. Same żarówki możesz podłączyć do takiego elektronicznego (lub zwykłego) transformatora o odpowiedniej mocy. Natomiast jeżeli przerywacz jest elektroniczny, i chcesz go używać albo nie chcesz go odłączać, potrzebujesz napięcia stałego. W tym celu niezbędny...
Zmierzyłem, pierwotne 0,3, wtórne 3,7 k. Zmieniała też kondensator i przewody wysokiego napięcia oraz świecę. Przerywacz ustawiony, a iskry dalej brak. Co jeszcze może być nie tak?
Niezły pomysł. Obawiam się jednak, że łatwiej "zdobyć" karton i jakiś szybko wiążący klej. Każdy sposób będzie dobry byle odizolować śrubkę z kabelkami od kowadełka. Uwaga! Napięcia rzędu 300V ! Może kopnąć.
Witam . Jeżeli kontrolka jest jedna ,to jest ona podłączona między prawy kierunek a lewy.Napięcie dostaje z danego włączonego kierunku,natomiast masę przez żarówki kierunku który jest nie włączony.Dając diodę zamiast żarówki taki jest efekt jak opisałeś .Dobrym trafnym rozwiązaniem jest mostek który zastosowałeś do zasilania kontrolki. Przerywacz i...
(at)majster129 na zwykłych żarówkach to samo . Ale to napięcie które idzie z przerywacza czyli włącznika awaryjnych na manetkę ma 6.5 v a powinno być 12v czy się myle Dodano po 8 (at)majster129 Pod nazwą przerywacz kryje się włącznik awaryjnych w tym włączniku jest przerywacz czy przekaźnik . Więc jak go wypne i wepne ponownie wszystko działa i znowu...
Sądzę, że masz problem w masą lampy tylnej i chwilą wcisnięcia hamulca układ kierunkowskazu jest niedociążony, powiem więcej-napięcie cofa się w stronę przerywacza niejako blokując jego działanie. To tak obrazowo, znając przypadłości Alf. Przerywacze te (niebieski przekaźniczek) także miały swoje usterki, widać gołym okiem.
Zawsze ciągłe napięcie, przerywacz jest wbudowany w płytkę lampki.
Właśnie nie bardzo rozumiem, jakim przekaźnikiem? Załączony kierunkowskaz dostaje napięcie przerywane przerywaczem (w normalnym aucie) Zadaniem programu jest w tym czasie zaświecenie kolejno 16 LED i zgaszenie wszystkiego w czasie trwania napięcia z przerywacza. Potem proces zaczyna się od początku.
1. Autor postu OBOWIĄZKOWO zamieści obrazki w pierwszym poście zgodnie z wymogami forum! 2. Jak najbardziej może być przerywacz samochodowy, jeśli jest na układzie U6043, to aby pracował normalnie przy mniejszym obciążeniu, wystarczy odłączyć mu nóżkę 7 od reszty układu. Wtedy układ będzie działać bez diagnozy przepalonej żarówki. Jeśli częstotliwość...
Witam wupnij przewód co dochodzi do zacisku C2 z kostki .Sprawdź czy kontrolka wówczas świeci ,czy jest napięcie na tym przewodzie ,wreszcie czy na zacisku przerywacza jest napięcie ,oczywiście gdy masz włączony kierunkowskaz.
Cewka, jak to cewka, ma swoją indukcyjność. Oczywiście nie można jej podłączyć na stałe do napięcia stałego (DC) nawet o wartości 12 V. Ale już do napięcia zmiennego (AC) o wartości 12 V można podłączyć na stałe jak najbardziej. Działanie styków przerywacza samochodowego to nic innego jak imitacja napięcia zmiennego 12 V po pierwotnej stronie oczywiście....
Żadne transformatory ani cewki nie działają przy napięciu stałym, w samochodzie napięcie jest stałe dlatego potrzebny jest jakiś przerywacz (w starych był mechaniczny przerywacz, we współczesnych elektroniczny moduł zapłonowy). W analizie układów elektronicznych, dla prądu stałego idealną cewkę traktuje się jako zwarcie, także trzeba uważać z DC, w...
Jeszcze jedna kwestia: Licznik 4071 po odłączeniu i ponownym podłączeniu zasilania nie zawsze ustawi się w pozycji Q0 więc trzeba by było zastosować jakiś akumulatorek podtrzymujący zasilanie tegoż układu aby syrena nie zaczęła wyć po zaniku napięcia w sieci. Rozumiem, że chodzi o 4017, a nie 4071 :D Zamiast akumulatorka wystarczy prosty układ "autozerowania"...
Tak na marginesie przerywacz i regulator napięcia są połączone i znajdują się pod tylnym lewym plastikiem w tph ;) pzdr ;)
Witam, przerobiłem sobie instalację w motorowerze Romet Ogar 205. Założyłem kierunki, które składają się z 12 diod LED, i w tej sytuacji potrzebuję elektroniczny przerywacz na 6V, ponieważ bimetaliczny przerywacz nie reaguje jeśli pobór prądu jest na tyle mały jaki odnosi się do 12 diod. Czytałem dużo o tego typu przerywaczach i z tego co widzę układ...
Z tymi numerami 1 i 15 to faktycznie różnie bywa. Zależy od tego jaka jest polaryzacja napięcia na przerywaczu w momencie jego rozwarcia a to określa kierunek nawinięcia cewki zapłonu iskrownika i tego który jej koniec jest na masie. Jak pisałem trzeba zrobić próby i wybrać wariant z najlepszą iskrą. Proponuję zacząć od połączenia (1, 15) tak jak na...
W tym modelu przerywacz jest wbudowany w regulator napięcia. Albo żarówki są o niewłaściwej mocy (10W) albo regulator (przerywacz) jest uszkodzony.
Przerywacz jak przerywacz... nic szczególnego w nim nie ma. Rozumiem że masz całą cewkę Ruhmkorffa (chyba tak sie to pisze?) tylko trzeba dorobić przerywacz? Cały czy tylko styki które się wypaliły? Pracuje toto przy niskim napięciu, myślę że zestyki z przerywacza z samochodu wytrzymałyby jakiś czas. Problem tylko z ich zamontowaniem na mechaniżmie...
Nie ma się o co spierać, te 12V, to taka wartość umowna. Na każdej żarówce, przekaźniku, przerywaczu, cewce itd. napisane jest 12V, a pracują przy ponad 14V. Nawet akumulator 12V bez ładowania ma więcej, niż 12V.
Dwa z nich to zwykłe przekaźniki. Obok nich leży przerywacz kierunkowskazów i regulator napięcia.
Dodam że wyjście 7-8 daje napięcie ciągłe - lampa musi mieć przerywacz i być podpięta w trybie zasilania 230V. Co do szarpania przy zamykaniu - za mały wymiar montażowy B lub za długi wspornik skrzydła (siłownik ma być skośny w stosunku do skrzydła - jak na rysunku). Ten zestaw nie ma miękkiego startu.
"Sprawdzanie kierunkowskazów Impulsy dla kierunkowskazów i świateł awaryjnych są wytwarzane przez przekaźnik nazywany przerywaczem. Światła awaryjne są podłączone do przerywacza bez bezpiecznika. Bezpiecznik kierunkowskazów znajduje się w skrzynce bezpieczników. • Jeśli częstotliwość kierunkowskazu jest większa po jednej stronie niż po drugiej,...
Witam. Odpięty kabelek od przerywacza eliminuje nie tylko problem z przerywaczem ale również problem z cewką. Nie masz jak zamykać obwodu więc nie będzie iskry. Trzeba sprawdzić czy ta dorobiona cewka nie ma przerwy w uzwojeniach. Może przewód wysokiego napięcia ma przerwę lub przerywacz ma brudne styki które nie dają kontaktu. Trzeba to pomierzyć....
Nie możesz stosować prawa Ohma w układzie z transformatorem. To prawo dotyczy tylko obwodów prądu stałego. A transformatory w takich obwodach nie pracują. Wartość prądu w obwodzie wtórnym trafo jest oczywiście uzależniona od oporności obciążenia. Jest to wartość dopuszczalna wynikająca z mocy transformatora. I nie powinno się jej przekraczać... Cewka...
Witam . Nie podałeś jaki to masz przerywacz,ile pinów jakie oznaczenia.Lampy są na żarówkach czy na ledach.Sprawdź czy napięcie dochodzi do przerywacza.
Zdaje się, że już nie masz problemu skoro usterka zdiagnozowana. Jednak montaż alternatora jest niezłym rozwiązaniem. Zważ, że musi to być taki z kołem na pasek klinowy (coraz rzadziej stosowany). Twój pomysł podłączenia jest prawie dobry. Z tym , że całkowicie odłączasz a nawet wymontowujesz regulator. Zacisk prądowy alternatora do zacisku prądowego...
Witam. W motorowerze Rjeju spalił się oryginalny przerywacz kierunków z powodu uszkodzonego regulatora napięcia przemiennego, wymieniłem na nowy i jest ok. Chciałem użyć przerywacza samochodowego 3 pin od VW. W tym pojeździe nie ma napięcia stałego dlatego na zasilaniu przerywacza dałem mostek prostowniczy z kondensatorem masę kierunków połączyłem z...
Witam Radzę tobie zabrać się za naukę, bo nie ma lepszej inwestycji jak inwestowanie w siebie. A teraz do rzeczy. Voltomierz nastawiony na pomiar napięcia stałego symbol VDC podłączasz - biegun ujemny do masy natomiast biegun dodatni do cewki zapłonowej po stronie przewodu który biegnie do przerywacza silnika, oczywiście napięcie będzie sie pojawiało...
Jak chcesz mieć 3-cyfrowe nastawianie czasu, to albo trzeba kupić gotowy układ, albo użyć uC (np. Arduino, bardzo łatwo się go programuje), i wtedy do 5V i 40mA (LED, jeśli to nie jest LED mocy, należy zasilać prądem około 10mA) nie trzeba dodatkowych elementów, do większego napięcia/prądu można dodać tranzystor. Ten układ z #3 ma taką wadę, że NE555...
Jest to zapłon bateryjny.Przewód ze stacyjki z poz 15 lub54 jest wpięty do cewki zapłonowej w poz 15.Z pozycji 1 cewki zapłonowej przewód idzie przez platynkę przerywacza a następnie kowadełko na masę.Wskutek obrotu wałem przerywacz pracując podaje napięcie impulsowe na wtórne uzwojenie cewki a zaindukowana energia w cewce powoduje powstanie wysokoego...
schemat przerywacz napięcia przerywacz napięcia stałego zrobić przerywacz prosty przerywacz
zmywarka amica migające diody łączyć kabel ziemia xantia regulator
Podłączenie korektora graficznego do wzmacniacza Sony Jak podłączyć sterownik bramy Blow? Schematy i wskazówki