http://obrazki.elektroda.net/88_12450535... http://obrazki.elektroda.net/88_12450535...
Są diody led migające tutaj masz przykładowy link;[url=http://www.cyfronika.com.pl/VI...
lepszy będzie z dużego fiata. ..........a jeszcze ten na ledach, wypas :D Możesz spokojnie pruć z tablic poldka co miały wskaźnik ciśnienia oleju (zielone,kwadratowe)
15- zasilanie po zapłonie 30- zasilanie stałe reszta jak u tulipana.P
a gdzie ten przerywacz montujesz jeśli w polonezie to na prze4łączniku masz + z wyjścia przerywacza
Romek, o GLI, patrz na wtyczki.
W polonezach z przerywaczem był niestety inny obrotomierz.W Caro sterowanie jest z modułu. Dodano po 6 Zobacz jeszcze na [url=http://www.elektroda.pl/rtvforum/to...
a w którym miejscu jest przerywacz
Nie, tam nie.
Żarówki są sprawdzone. Wszystkie świecą. Czy przyczyną może być przerywacz? :|
Należy sprawdzić włącznik świateł awaryjnych i przerywacz kierunkowskazów oraz czy masy są poprawne
Jak załączysz awaryjne do usłyszysz gdzie jest przerywacz
Jeżeli brak opisu przewodów na wyłączniku,to wystarczy odszukać przewód z napięciem po włączeniu stacyjki 15 z przewodem który idzie do styku 49 przerywacza .Oczywiście trzeba je połączyć.
zauważyłem takie miganie w kilku polonezach to one chyba od orginału tak mają:D ale dziwne jeśli na awaryjnych migają wolniej może są 2 przerywacze
Radzę kupić przerywacz od "POLONEZA"-elektroniczny.Nie trzeba żadnych przeróbek.Pozdrawiam:Roman.
Taki manewr może spowodować złą prace przerywacza.
Pewnie polonez staruszek, przerywacz bimetal, wiązka zaśniedziała...Spadek napięcia w instalacji i mamy problem, pocieszę Cię,że jeszcze troszkę a po naciśnięciu dodatkowo stopu auto zgaśnie! Do zlokalizowania masz szereg miejsc gdzie występuje spadek napięcia;) Klemy, masy, kostki, bezpieczniki...oczyścić, wymienić końcówki itd...
Dlaczego nie przerywacz choćby z Poloneza czy nawet Simsona? Zamiast żarówek możesz wstawić rezystory. Pamiętam że przerywacz od Poloneza był elektroniczny i miał miniaturowy przekaźnik prawdopodobnie taki https://www.relpol.pl/Produkty/Przekazni... A mimo to było go bardzo wyraźnie słychać, może przez przypadek konstruktorom...
W pierwszej kolejności ustalmy, jaki typ aparatu zapłonowego jest zainstalowany w tym samochodzie. W Fiatach 125p był montowany klasyczny moduł zapłonowy z przerywaczem mechanicznym oraz elektroniczny (Fiat 125p z silnikiem Poloneza); tam był bezstykowy układ przerywacza, który podawał impuls do modułu elektronicznego. Dopiero po ustaleniu rodzaju układu...
Lata temu w czasopiśmie "Elektronika dla wszystkich" było opisane jak podłączyć moduł od Poloneza, do przerywacza, by sterował cewką zapłonową. http://forum.polskiedostawczaki.pl/viewt...
Przerywacz kierunkowskazow w Polonezie Caro r.94
Też miałem taki problem i zrobiłem tak. Pojechałem na szrot i wyciągnołem przerywacz od poloneza. Tylko nie jakąś tam aluminiową puszke ale plastikową z układem elektronicznym w środku. Od tego czasu wszystko chodzi oki
zapewne przerywacz do wymiany
Ok. Problem rozwiązany. Winny był aparat. Teraz jest włożony zwykły z przerywaczem od Poloneza po przeróbce i wszystko śmiga. :P
Nie masz tam czasami czujnika spadku napięcia w tym alarmie? Jeżeli jest , wyłącz go. Co z tym przerywaczem od poloneza , gdzie to wpiąłeś i po co? Kierunki wpina się bezpośrednio, można dać bufor diodowy.
Muszę na schemacie instalacji elektrycznej odszukać bezpiecznik od kierunków i zasilanie przerywacza kierunków. Schemat w załączniku!
Wymontowałem przerywacz i podłączyłem do niego 2 później 3 żarówki 21W i również szybko migały a gdy zastosuje przerywacz z poloneza działa idealnie i nawet jak podłącze 5 x 21W nie ma problemów
Napisz jaki masz przerywacz.(jak wyglada)
A co z przerywaczem?? Wstawiłeś nowy??
A przerywacz na czym chodzi?
Kiedyś zamontowałem (po wcześniejszym rozpoznaniu tematu) moduł zapłonowy GL-118 z Poloneza do Żuka. Było ok. Taki moduł można zastosować także w Maluchu. Z tych wszystkich modułów, które były stosowane kiedyś w Polonezach, tylko ten GL-118 może współpracować z przerywaczem mechanicznym, pozostałe tylko z czujnikami indukcyjnymi. Żeby GL-118 poprawnie...
No poldka to napewno bys tak nie wkrecil, i chyba zadnego innego autka :) Sprecyzuj co to za modul, w poldkach bylo kilka wariantow. Czy to modul do "pelnego" zaplonu elektronicznego, czy ten sterowany przerywaczem?
Przerywacz
Fabryka ustawia przerwy na swiecach 0,6 silniki starszego typu{przerywacz w aparacie} 0,7 w instalacjach zmodulami elektronicznymi ma byc 1mm ja osobiscie mam 0,9 i wszystko jest ok!
Znalazłem usterkę. Uszkodzone dwa układy scalone (ULN2003 - typowe drivery na darlingtonach z diodami) zaraz za Motorolą sterujące: kierunkowskazami, szybą (prawa szyba jest niezależna), wycieraczkami, zamkiem. Co do lusterek to uszkodzony był przełącznik i zablokowane suchym liściem lusterko. A ponieważ nie jestem pewien, że uP jest sprawny, kupiłem...
panowie, gdzies jest przebicie pradu, sprawdzic przewody WN, zaplon, przerywacz i swiece rzecz jasna
KOLEGO JEST TO MODÓŁ WZMOCNIENIA ZAPŁONU BEZSTYKOWEGO DO WSPÓŁPRACY Z CZUJNIKIEM MAGNETOINDUKCYJNYM STOSOWANY W SAM FIAT POLONEZ NIE PRZERYWACZEM Nie krzycz!
Zawsze fascynowały mnie starsze rozwiązania. Czasy gdy trzeba było liczyć się z każdym elementem motywowały inżynierów do genialnych w swej prostocie projektów. A dzisiaj ( i tak dwie dekady wstecz ) APE potrafiło zrobić do poloneza przerywacz kierunkowskazów na procku :D Teraz nawiązując do tematu : Ostatnio dowiedziałem się że Mitsubishi robiło kineskopy...
Maluch i polonez zdecydowanie nie. To bimetaliczne przerywacze. A jakie? Szczerze mówiąc nie wiem. Chyba kiedyś wpadło mi w ręce takie coś z Audi.
Przerywacz czyli chodzi o ten niebieski mikroprocesor? Jeżeli tak, to podmieniałem go i dzieje się to samo. U mnie w polonezie przerywacz był koloru czarnego i miał 7 kabelków. Wyglądał tak: https://obrazki.elektroda.pl/3606337900_... Były też wersje 3 pinowe które wyglądały tak: https://obrazki.elektroda.pl/5073728300_...
a mnie osobiscie zastanawia to ze modul wspolpracuje z przerywaczem a nie z czujnikiem indukcyjnym jak w polonezie, wiem ze ten modul dobrze sie spisuje w jawach ale dorabia sie czujnik w miejsce przerywaczy
masz racje z elektr. zapł szybko...a jak sie nasyca ciepłem kiedy ktoś w takim poldku na przerywaczu założy niskorez...no panie od poloneza przecież :D
Nie znam dokładnie tej wersji Poloneza, ale zakładam, że ten sterownik jest "mózgiem" odpowiadającym za pracę silnika, nie tak jak to było w pierwszych wersjach, podobnie, jak w dużym fiacie, czyli cewka WN, przerywacz i świece. Wobec tego albo to podłączasz, albo robisz układ taki, jak opisałem. Oczywiście to co opisałem jako instalacja zapłonowa nie...
Wcześniej stwierdziłeś, że nie masz przerywacza. Może lepiej zdejmij kopułkę i zajrzyj.
Miałem PSA 2003 i mam 2010, przekaźnika nie słyszałem nigdy, mocno podejrzewam że rozwiązanie półprzewodnikowe Wypowiedź "nieoficjalna". Przekaźnik był w Polonezach, ale jak za szczeniaka do tatowego 126p np dokładałem przerywacz wycieraczek w kicie, to pólprzewodnikowy
A z jakim silnikiem ? Bo w każdym jest inny (gaźnik, SPI, MPI, Rover). Zawsze możesz brać sygnał bezpośrednio z przerywacza, bądź czujnika położenia wału.
Chodzi o motocykl, silnik boxer na przerywaczu, w orginale cewka dwustrzalowa. Ogólnie mam cewek poloneza pod przerywacz trochę nowych w domu i chce je wykorzystać. Oryginalny osprzęt zawodzi co chwile, cewka się grzeje traci iskrę. Wole zainstalować polski sprzęt który mam to wykorzystania. Czyli połączyć dwie cewki rownolegle ? Nie wiem jak się te...
http://obrazki.elektroda.pl/9839134100_1... Dodano po 1 Witam Podłączenie transoptora do układu zapłonu i połączenie dwóch układów razem pokazuje dokładnie załączony przeze mnie powyżej rysunek . Przewód "+" zasilania zapłonu należy podłączyć w miejsce tam , gdzie była poprzednio zasilana cewka zapłonowa używana w zapłonie konwencjonalnym...
Czytałem że trzeba dołożyc jakiś rezystor i do plusa a drugie wyjście na przerywacz
jaki przerywacz i jaka przerwa???!!!!! tam jest elektroniczny zapłon!!!!!!
Czyli w polonezach były takie moduły współpracujące z aparatami z przerywaczem? Bo byłem dziś na szrocie i facet nie dał sobie tego wmówić. Więc już sam nie wiem. A w maluchach może też były moduły współpracujące z aparatem mechanicznym?
Jest jeszcze jedna metoda do wypróbowania. w starych dużych fiatach i polonezach były takie małe przerywacze do kontrolek od ssania i zaciągniętego ręcznego. Taka mała puszka aluminiowa z bimetalikiem. miała wprawdzie wybite 12V/10W ale może będzie pracować przy 6V i większym obciążeniu...
Dziękuję Wszystkim za udzielone porady .Problem pracy kierunkowskazó rozwiązany /kupiłem przerywacz elektroniczny/.Pozdrawiam i zamykam temat elmor368
Witam, od każdego, który miał zapłon przerywaczowy (na platynkach), z polskich: Żuk, Nysa, Fiat 125, Polonez, Tarpan. Tylko powtarzam, cewka ma być przystosowana do współpracy z przerywaczem, bo w tych pojazdach bywały też zapłony elektroniczne.
Prawdopodobnie urwała się masa ze wskaźników. W zegary są wpięte wtyczki, sprawdź czy któraś nie wypadła. W polonezie plusie urządzenie mikroprocesorowe które odpowiada za przerywacz, programator wycieraczek i ogrzewanie tylnej szyby znajduje się w skrzynce bezpieczników, największy koloru niebieskiego lub zielonego.
ciekawe ile podziała nowa cewka, one są bardzo awaryjne można przerobić na cewkę od poloneza (podłączoną pod przerywacz), tyle, że trzeba mieć wtedy mały akumulatorek do rozruchu, który potem może być ładowany z prądnicy która ma wyjście też 12v ale i tak polecam dokupić sobie koło zamachowe z wieńcem zębatym oraz tylny karter silnika z miejscem na...
A sprawdzałeś czy jest iskra , sprawdz też cewkę indukcyjną w aparacie zapłonowym często ona przerywa a jesli w aparacie zapłonowym masz przerywacz wyczyść styki i ustaw przerwe
Bezpieczniki w tym poldku znajdują się po lewej stronie kolumny kierowniczej pod deską i wszystkie są sprawne. Jeśli to jest przerywacz to gdzie się on znajduje Pozdrawiam
mały przycisk monostabilny ukryty Dawno temu, w polonezie caro (benzyna, zapłon rozdzielaczowy) zastosowałem ukryty w okolicy cięgna ssania wyłącznik bistabilny zwierający styki przerywacza. Rozrusznik kręcił do padnięcia akumulatora, a silnik nie zagadał.
Sprawdzałem i nic nie ma prądu na kablach aż od przerywacza gdzieś musi byc przerwany
dzięki za wszystkie odpowiedzi rozwiązały wszystkie problemy przerywacz również mam zamiar przełożyć z poloneza poniżej zamieszczam schemat obwodu zasilania i charakterystykę oba rysunki pochodzą z instrukcji obsługi Budowa Naprawa Eksploatacja FSO Polonez Edward Morawski jeszcze jedna sprawa nie daje mi spokoju z charakterystyki wynika że arternator...
Witam. Jeżeli jest przerywacz indukcyjny to powinien współpracować z modułem zapłonowym z poloneza. Moduł ten wymaga zasilenia go napięciem 12V.
Dodaj kondensator od aparatu zaplonowego od Malucha lub kondensator 220nF/400V jedna końcówka do masy a druga do styku przerywacza połączonego z cewką.
Znalazłem schemat tego obrotomierza, rozrysował go kolega DaBuzz92 : DaBuzz92 rozpisał częstotliwości oraz obroty tego obrotomierza i dla 3000 obrotów = 50Hz, co oznacza, że ten obrotomierz pokazuje nie liczbę zapłonów, tylko rzeczywistą liczbę obrotów wału korbowego (silnika) generowany przez elektronikę. Dlatego powinieneś ustalić, czy przypadkiem...
Towarzyszu Leonidzie,nic z tego Wam nie wyjdzie. Chyba że założycie tam cewkę wyzawalającą,bo podejżewam że Wasz motorower ma styki przerywacza. Towarzysz pokombinuje z zapłonem tyrystorowym.
Witam Jeżeli masz awaryjne,to sprawdź czy dochodzi zasilanie po kluczyku (+15)do przerywacza elektronicznego,lub czy dobrze masz wpięty przełącznik pod kierownicą.
https://obrazki.elektroda.pl/3134620900_... Stare aparaty zapłonowe miały z boku śrubkę po odkręceniu której wlewało się olej do otworu celem smarowania. Do przerywacza można dołączyć moduł zapłonowy z Poloneza i będziemy mieć zapłon elektroniczny. Sprawdż czy masz jednakowe przerwy na wszystkich krzywkach.
Poszukuje schematu moduł zapłonowego na 6V. Ma być on zastosowany w motocyklach z przerywaczem mechanicznym i akumulatorem. Chciałbym dostać gotowy schemat nie "porady" typu: "od poloneza pasuje itd." Co do szukania przejrzałem forum i znalazłem schematy modułów pracujących na 12V lub zapożyczone z samochodów, a takie mnie nie interesują. Proszę o sensowne...
Witam. W dużym Fiacie i Polonezie z lat '80 Maluch typowy na linkę maił w stacyjce 3 przewody. -Zasilający, -napięcie na światła i resztę -napięcie na zapłon. Polonez i 125 miały przekaźniki było to tam ciut inaczej rozwiązane ale funkcja stacyjki ta sama bo ta sama kostka z dodatkowym kablem - rozruch. Gdzie często w maluchach były montowane te kostki...
1. Ja kolegi nie wyzywałem, więc nie sądzę abym na to zasłużył. Cewki w simsonie są olejowe, częste są wycieki oleju z tychże cewek, to że kolega miał suchą to nic dziwnego po 20 latach (bo zapewne mniej więcej tyle ona miała) 2. Co do cewek od syrenek i innych polonezów czy co kto tam sobie wymyśli, to cewka od simsona (na przerywaczu) ma około 5Ω...
Oczywiście, że jest realistyczna. W czym ty widzisz problem? Należało by sprawdzić, czy w tej rodzinie silników nie występują aparaty z elektroniką w środku. A jeśli nie, to przeróbka też jest możliwa. Bo, tak jak napisałem - przerywacz mechaniczny, to najsłabszy punkt klasycznego zapłonu ( zużywa się ślizgacz, krzywka, wypalają styki...). I to jego...
Do przerywacza nie dawaj niskoomowej, bo styki pójdą dość szybko. Jak masz to zrobić po kosztach, to idź na szrot i wymontuj jakąś wysokoomową z fiata, czy starego poloneza. Albo zdemontuj moduł GL118 z poloneza i podczep do przerywacza bocznikując przerywacz rezystorem (jak jesteś ambitny, to się sam zabierzesz za konstrukcję jakiegoś modułu :) )....
Cześć ! Mam w swoim samochodzie ( DAIHATSU 1000 ) założony modół od poloneza. Oryginalnie był tam klasyczny układ zapłonowy ze zwykłymi stykami przerywacza. Problem rozwiązałem w ten sposób , że wejście modułu jest na stałe "podciągnięte" przez rezystor ( ok. 300 om /2W ) do plusa zasilania , natomiast styki zwierają je do masy. Układ pracuje 4 lata...
poszukuję schematu kostki od urządzenia mikroprocesorowe polonez chce podłączyć zwykły przerywacz kierunkowskazów druga rzecz to nie wiem czemu ale tam gdzie plus to mam minus i w lewej kostce h4 mam na krótkich i długich i na masie masę na prawej kostce h4 mam tylko minus na masie a krótkie i długie normalnie mam dodam że ta instalacja elektryczna...
to sie podpina gdzies pod przerywacz kierunkowskazów zrób prosty układ na timerze 555 i już.No chyba że ktoś inny coś wymysli
Niekoniecznie musi byc tak jak pisze Dasko.Nie wiem jak dokładnie jest to rozwiązane w Felicji,ale jest tam napewno elektroniczny przerywacz kierunkowskazów.Niektóre takie przerywacze po podłączeniu przyczepki,"wykrywają" dodatkowy obwód kierunkowskazów.Taki elektroniczny przerywacz był między innymi w Polonezie jak pisze Elektrit.Ale były to starsze...
Jaki jest sens zmiany awaryjnego ale taniego na awaryjne i droższe ? Jedyną rzeczą która można zmienić to aparat z prerywaczem na aparat bez przerywacza na czyjniku halla z eleganta ale to też jest awaryjne
Klemy, masa miedzy nadwoziem a silnikem , akumulator sprawdż Dodano po 2 o najwazniejszym zapomniałem czyli ładowaniu Dodano po 1 Obiaw typowy na brak prądu , przerywacz bimetalowy i przy niskim napięciu nie działa.
W prasie technicznej może Radioamator i Krótkofalowiec Było szeroko opisane Tyrystorowe urządzenie zapłonowe do Syreny 103 Trabanta oraz Wartburga które bez problemu można zainstalować w Jawie 350 Urządzeniem sterowały jako klucze mechaniczne przerywacze.
Bezpieczniki mam pod kierownicą z lewej strony. Dodano po 5 Właśnie skończyłem składać deskę nic nie znalazłem wiązka jest ok. Teraz kierunkowskazy działają i nie pali bezpiecznika ale jak wyjme przycisk awaryjnych to słychać tykanie przerywacza no i czasem za szybko migają
Kolego witek1952 oznajmiam, że nie mam żadnych modułów. Zwykły aparat zapłonowy na układzie z przerywaczem. Jeden kabel od przerywacza idący do cewki i drugi przewód wysokiego napięcia idący do kopułki aparatu.
Witam. Jestem tu nowy(konto już długi czas założone ale nie pisałem wcześniej) Mam problem z mocą mojego poloneza mr'90 :). Silnik 1,6 gaźnik z zapłonem na przerywaczu. Na pb chodzi w miarę ładnie choć trochę rzuca silnikiem. Na lpg jest tragedia nie można normalnie wyregulować jego obrotów dusi się i nie ma mocy. Po dzisiejszym przejechaniu na lpg...
Drobne wyjaśnienie - silnik od wartgolfa 1,3 i trabgolfa ;)) 1,1 to taki sam silnik. Różnica w pojemności wynika z zastosowania dłuższych korbowodów w silniku 1,1. Po wymianie korbowodów w silniku 1,1 (w trampku) uzyskiwał on silnik 1,3, a w dowodzie rejestracyjnym był dalej 1,1 - opłaty ;) i trochę mocy więcej... józefg ma rację - dobry filtr paliwa(!)...
może da się zastąpić to modułem zapłonowym z poloneza (gaźnik)?? sory, ze link z allegro, ale może sie przydać http://www.allegro.pl/item225267134_modu...
Skrzynka bezpiecznikowa z fiata 126 eleganta - ta na płaskie bezpieczniki. Ma od razu miejsca na 4 przekaźniki, które to można wykorzystać do przekaźników na światła, klakson, przerywacz kierunkowskazów. Obwody świateł pozycyjnych i głównych jak z fiata 125/poloneza (z przekaźnikami). Obwód kierunkowskazów i awaryjnych jak w autach zachodnich na jednym...
Jest kilka metod poprawienia instalacji. 1. Najprostsza: wstawiasz prosty moduł formujący impuls pozostawiając przerywacz - układ przerywaczowo- tranzystorowy. Jego zalety: przez przerywacz płynie mały prąd, nie wypalają się styki, cewka jest lepiej sterowana. Wady: pozostaje przerywacz, mechaniczne wyprzedzenie zapłonu. 2. Wywalasz przerywacz i dajesz...
Po pierwsze charada1.3 16v jest na penym wtrysku i nie posiada goźnika Po drugie nie ma przerywacza sam to sprawdziłem Po trzecie cewka posuje od poloneza z zapłonem modułowym tylko kwestia odpowiedniego podłączenia. Dodano po 1 Przejdź na www.charade.pl tam na forum na pewno ktoś ci pomoże.
Pod kierunki sie nie podpinasz przy tym module,a wydłubujesz przełacznik świateł awaryjnych i masz tam kable niebieski,i niebieski z czarnym pasmem.Podpinasz pod nie. Zacisk 49 to prąd za stacyjką,49a to wyjscie z przerywacza. Skontroluj bezpieczniki na początek,zwłaszcza 15-amperowe (niebieskie)
Po co chcesz wyważać otwarte drzwi? Już od samego początku posiadacze polonezó wymieniwli zapłon przerywaczowy na elektroniczny. Sprawa wygląda tak: Idziesz na szrot, znajdujesz Poloneza o takiej pojemności jak twoja , wyjmujesz aparta, cewke i po bólu.
Z tego co wiem , jest to przerywacz kierunkowskazów, świateł awaryjnych i programator wycieraczek - w jednym Niestety nie posiadam schematu :( samego urządzenia , ale powinienem gdzieś mieć instrukcję Poloneza ze schematem instalacji . Jak znajdę to wrzucę skan z opisem
Ja mam podobny problem ze światłami, włączenie (mijania+kierunki) powoduje zmniejszenie obrotów i jeszcze się za to nie zabrałem - prawdopodobnie powymieniam na elektroniki. Sprawdzałem masy, przewody, analizowałem przebieg i test (ten z podanego linku) wykazał jeden błąd - ładowanie oczywiście jest. Ale zwróć uwagę na prawidłowe położenie pływaka bo...
To sprawdź te ścieżki które są podłączone od obrotomierza. Z jednej strony ścieżki kończą się przy obrotomierzu, z drugiej - wtyczką z przewodami. Sprawdź połączenia z jednej strony jak i z drugiej. Sprawdź też obrotomierz czy przy elektronice nie ma "zimnego lutu". Jeśli będzie ok, to sprawdź na który pin we wtyczce wychodzi obrotomierz i po kolei...
nie możesz, to jest PRZERYWACZ a nie regulator prędkości do regulacji silnika 12v potrzebujesz regulator PWM: https://allegro.pl/listing?string=regula...
Raczek_6--na tym forum nie ma obowiązku udzielania sie w każdym temacie, a tym bardziej wprowadzania błędnych informacji. Przerywacz jest razem z urządzeniem mikroprocesorowym, i ma więcej niz 8 bolców.
Mam ten sam problem w moim Poldku i jak przeczytałem powyższe, to zaraz jutro spróbuję to naprawić - specjalnie się tym nie przejmowałem, bo wiedziałem że to typowa usterka, jednak nigdy mi nie przyszło do głowy zainteresować się tym. Miałem z tym modułem inny problem: otóż po zakupie Poloneza (nowego) - nie działał przerywacz wycieraczek - czasem działał,...
Wszystko w samochodzie działa OK, kontrolki licznika zachowują się normalnie, wycieraczki działają, są czasowe, zwykłe i szybkie; są światła, jest kontrolka ogrzewania szyby, wszystko normalnie... Jedynie nie słychać przerywacza od kierunków... no i nie ma prądu :-)
Chciałbym prosić użytkowników tego forum o pomoc w zaprojektowaniu modułu zapłonowego z regulowanym kątem wyprzedzenia zapłonu ( coś typu http://www.elektronika-motocyklowa.pl/sa... STR-12). Miałby on współpracować z przerywaczem w instalacji 6V. Posiadam moduł zapłonowy od poloneza na tranzystorze BU921HP i układzie scalonym MC3334P...
Silnik s-21 musi tyle palić (15-20l) na to jest jedna rada wymiana silnika na zupełnie inny. Ja tego silnika nie widze w terenówce. Co do mocy to tylko przez zwiekszenie "spozycia" a ty chcesz obniżyć. "Wsadz" diesla 3 litrowego z osobówki. Moduł zapłonu jaki posiadasz od poloneza na pewno nie będzie pracował poprawnie z przerywaczem.
Witam. To fakt, Minister Plus ma sterowanie swiatlami. Ale mam jeszcze pare slow do dodania: 1. W przypadku sterowania swiatlami z centralnego kierunki beda sygnalizowac tylko zamkniecie i otwarcie auta. 2. W przypadku sterowania z przewodu syrenki to w momencie uruchomienia alarmu kierunki beda sie caly czas swiecic. Ja takie problemy rozwiazywalem...
Zawieszony 'komputer', identyczny przypadek miałem. Jak te podgrzewanie włączałeś to z kolei przerywacz kierunkow tykał jak szalony i nie dawał napiecia na kierunki. Rozłaczenie akumulatora na chwile pomogło.
przerywacz kierunkowskazów polonez przerywacz kierunkowskaz polonez przerywacz wycieraczek polonez
przebarwi kolor 25pt4423 dławik instrukcja radia mondeo
kemppi mastertig 3500w kemppi mastertig 3500w
Przeróbka głowicy Golf 1.9 TD AAZ do Transportera T4 1.9 TD ABL – modyfikacje, gwinty, króciec Mercedes Vito P1221 – błąd CAN, komunikacja ABS/ESP, objawy i diagnostyka