http://obrazki.elektroda.pl/3265192600_1... Witam serdecznie. Na wstępie powiem iż jest to moja pierwsza konstrukcja jaką przedstawiam na forum i liczę na konstruktywne opinie. Podstawowe założenia projektu: 1. Zbudowanie "żarówki" (źródła światła) emitującego światło RGB oraz białe, 2. "żarówka" musi być zasilana z 230V i musi mieć...
http://obrazki.elektroda.net/51_12646332... http://obrazki.elektroda.net/55_12646333... http://obrazki.elektroda.net/50_12646333... ----------------------------------------... dzis dostałem nie typową prace domową w szkole od profesorka (Wyposażenia samochodowego) , chodzi dokładnie o ustawienie zapłonu w Fiacie 126p (Maluch)....
Punkt zapłonu jest 3 mm przed GMP, czyli wtedy mają się otwierać platyny a szczelina wcale nie jest taka istotna ważne żeby się wyraźnie otwierały i zamykały, czasami jest potrzeba żeby improwizować, bo sprzęt jest zużyty albo kiepskiej chińskiej jakości. Zalecają 0,4 mm, ja nigdy tego nie mierzę, obecnie do takich celów używam czujnika zegarowego i...
Miałem podobną sytuację w 175, 72 r.. Zapłon regulowany doświadczalnie (akurat nie przeze mnie), cofnięty bardziej niż mówi instrukcja - choć i tak czasem potrafi oddać z kopnika. Ja z kolei czekam na opinię o VAPE (bierzesz 6V)?
Temat oklepany jak bańka od mleka To wszystko widziałem ale ten filmik trochę słaby bo gówno widać,nawet nie pokazuje i to jeszcze nagrywa jakiś 13latek więc jaki sens go słuchać. No widzisz kolego i ten 13 latek nie ma z tym żadnego problemu. Podstawa to zrozumienie zasady działania i kultura techniczna. Wszystko musi być proste bez luzów i prawidłowo...
Najprawdopodobnie po powrocie rano do auta akumulator byłby rozładowany. Jednak akcesoria i układy silnika pobierają trochę prądu. Jezeli jest to silnik bez elektronki to raczej na pewno spalisz cewkę zapłonową. No chyba że przerywacz ustawi się w pozycji rozwartej. Podzielam zdanie , miałem taki przypadek cewka sie mocno zagrzała , ale zaraz wyłączyłem...
Ustawiasz tłok w GMP, rozwarcie między platynkami ma wynosić między 0,3 a 0,4mm. Cofasz korbowód (w lewą stronę) tak aby tłok opadł o 2,5mm w tym momencie powinno nastąpić zwarcie styków przerywacza.
Można coś takiego zrobić, jest to prosty przyrząd do ustawiania momentu rozpoczęcia zapłonu. Chodzi o ustawienie tłoka w pozycji 3 mm przed GMP, jest to punkt kiedy ma się rozpocząć otwieranie przerywacza. Natomiast moment otwarcia przerywacza można ustawić za pomocą zwykłej kontrolki kawałek kabelka żarówka i jakaś bateryjka np. 4,5V. Weź starą świecę...
Wyprzedzenie zapłonu, 2.8mm przed GMP. Rozwarcie przerywacza, 0.4mm.
R3 musi być co najmniej 120 om, jeśli używasz BC238. Jak jest mniejszy (tylko po co? chcesz puszczać kilka amper przez żarówkę i spalić BC354, który wytrzymuje tylko 3A, i to z trudem?), to potrzebujesz BC338 zamiast BC238. Jest pewne ryzyko, że BD spali się przy włączaniu - zimna żarówka 5W/12V ma na tyla mały opór, że popłynie przez nią 3.3A, a BD354...
Przerwa na przerywaczu powinna mieć 0,20 mm, odległość cewki od koła 0,10-0,15 mm. Jeżeli się nie mylę. to wyprzedzenie zapłonu wynosi 3,5 mm przed GPM.
Witam, poszukuję informacji, jak ustawić zapłon oraz przerwę na przerywaczu w silniku Briggs 11 HP.
najpierw ustaw przerwę na przerywaczu w tym celu pokręcaj wałem i szukaj największego rozwarcia przerywacza i w położeniu największego rozwarcia styków wyreguluj przerwę na 0,35-0,45mm i dopiero potem ustaw wyprzedzenie zapłonu można to zrobić na żarówkę podłączasz ją równolegle do styków ustawianego przerywacza i kręcisz wolno wałem jak się zaświeci(punkt...
Taką jawkę miałem przeszło 20 lat temu. Moim zdaniem masz źle kable. Z tego co pamiętam to z cewki impulsowej idzie prąd do cewki zapłonowej przecinany przez stacyjkę ( za lampą dwa czarne kabelki są połączone ) a powrót jest z cewki zapłonowej na przerywacz. Na zdjęciu widzę że przy silniku masz zielony kabelek zmostkowany z przerywaczem - źle. Z cewki...
Jak żarówka świeci Ci ciągle to masz przebicie na przerywaczu. Najlepiej ustawić zapłon nastawiając koło pasowe na znakach i przy zdjętej kopułce kręcić poluzowanym aparatem aż przeskoczy iskra między stykami przerywacza. Jak coś grzechocze to może być łańcuszek rozrządu i on może przeskoczyć na zębach.
witam was mam pytanko:-) jak ustawić przerywacz zapłonu w jawie 250?
A jak jest ustawiony zaplon,prawidlowo?
Obróć wałem by tłok był w najwyższym punkcie - będzie to prawdopodobnie miejsce w którym jest najwyższy wznios krzywki, jak widać na zdjęciu pewnie w miejscu klina na wale. Przerywacz (platynki) powinien się rozchylić. Jeśli się nie otwiera to poluzuj śrubę imbusową widoczną na zdjęciu i przesuń kowadełko tak by zrobić szczelinę na stykach 0,3-0,4 mm....
Zmierzyłem, pierwotne 0,3, wtórne 3,7 k. Zmieniała też kondensator i przewody wysokiego napięcia oraz świecę. Przerywacz ustawiony, a iskry dalej brak. Co jeszcze może być nie tak?
Trzeba zrobić cykacz do cykania przekaźnikiem czyli generator np na nieśmiertelnym NE555 Szukaj "NE555 generator" lub "NE555 przerywacz" albo "NE555 astabilny"
ZielonyRaiderze co sprawdziłeś przed uruchomieniem -ustawienie zapłonu -przerywacz -gaźnik -świeca zapłonowa to te podstawowe...
Jak powinien być poprawnie ustawiony zapłon w simsonie sr50 z przerywaczem, jaka powinna być przerwa na przerywaczu
Ustaw zapłon i wymień kondensatory przy przerywaczach. Jak strzela z tłumika, to za późny zapłon.
Jeśli szmyrając kablem po masie uzyskujesz iskrę, to znaczy że przerywacz nie działa jak powinien. To ty tym kabelkiem niejako zastępujesz go. Magneto do ściągnięcia, albo niefachowo ustawiłeś przerwę na przerywaczu. Sprawdź to i upewnij się. Oczywiście do magneta obowiązkowo ściągacz, nie podważaj byle narzędziami bo pokrzywisz i będziesz miał większy...
Nie ma przerywacza jest nadajnik Halla w aparacie zapłonowym. System wtrysku L-jetronic starszy model i nowszy Motronic.
Tu masz wszystko opisane, instrukcja serwisowa do Twojego pojazdu. http://www.mopedriders.org/html/manuals/... Nie potrzeba żadnej lampy stroboskopowej. Wyprzedzenie zapłonu to 1.5 mm przed GMP zaś przerywacz 0.4 mm.
Stawiam na źle złożony przerywacz. Zwarcie do masy albo ustawiony tak, że się nie otwiera.
Trochę marnie kiedy dordztwem zajmują się ludzie nie mający z zagadnieniem zbyt wiele do czynienia. Ale to chyba nasz specyfika , że jeśli nie potrafisz zrobić to doradzaj innym. Z tym pojazdem miałem do czynienia dawno temu ale coś jeszcze pamiętam. A więc po pierwsze po czym wnioskujesz, że te kondensatory są uszkodzone (czy mierzyłeś ich parametry)?...
Przerywacz jest ustawiony odpowiednio, a kondensator został sprawdzony przez ojca mojego znajomego i niby jest okej.
Ustawienie na płycie lampa migająca ( F18 na 0 ) oznacza że wyjście 10-E działa jak wyjście normalnej lampy ostrzegawczej która ma wbudowany "przerywacz", jeżeli F18 jest na 1 to to wyjście działa podobnie jak wyjście 10-5 czyli napięcie znika na wyjściu tylko gdy brama jest zamknięta.
Pewnie trzeba ustawić zapłon a konkretnie przerwę na przerywaczu.
jarewa Na początku też używałem czujnika, ale później mi przeszło. Zapłonu nie da się idealnie ustawić. Przerywacz się wypala a czujnik "trochę" przeszkadza w dynamicznym pomiarze. :D Lepsza jest metoda stroboskopowa, po wcześniejszym sprawdzeniu czujnikiem znaków ustawczych. Twoja rada jest oczywistą oczywistością, tylko kolega Pawem2 ma "troszkę"...
Jeżeli "ukradniesz troszkę" prądu to i tak przerywacz będzie pracował dużo wolniej - bimetal w przerywaczu nie będzie się wystarczająco szybko nagrzewał. Jedyne wyjście to zastosować impulsator elektroniczny najlepiej na przekaźniku który bez względu na moc obciążenia miga zawsze z częśtotliwością ustawioną fabrycznie. Możesz przerywacz taki zbudować...
Nie jest konieczna, jeżeli odpala na chwilę, sprawdź czy dochodzi paliwo. Co do cylindra, to spróbuj na kawałku aluminiowej puszki (zrób ją dłuższą, żeby zasłonić uszczerbek) i dobrze skręć na opasce. Jaki kolor ma świeca po zgaśnięciu ? Zapłon dobrze ustawiony ?
Jak wnioskuję ze zdjęcia, to magneto było zakładane 'na siłę'. Niestety młoteczek do wymiany. Założywszy nowy rób to delikatniej. Wymień śrubkę. Na kole magnesowym - magnecie - pośrodku jest jajowata, nazwijmy to - oś. Po niej ślizga się młoteczek przerywacza (platynek). Gdy zakładasz magneto na ośkę wału - utrafiasz na klin i w okienku magneta musisz...
Do sprawdzenia układ zapłonowy - krzywka przerywacza prawidłowo ustawiona? - 1,8 mm przed GMP styki przerywacza powinny się otwierać - 04-06 mm przerwa na przerywaczu - oś przerywacza nie rusza się w koszyczku cewek? - zapinka iglicy przepustnicy na 2 rowku od góry. - świeca zapłonowa NGK - BPR6H
A więc tak.Dzisiaj grzebałem przy jawie.Po wielokrotnych próbach prawie odpaliła.Winna na 90% krzywka zapłonu z prawej strony na wale,jest mocno zużyta i przerywacze łapią na tej krzywce w dziwnych miejscach.To też ustawienie zapłonu graniczy z cudem pomimo tego że żarówka się zapala 2.7mm poniżej Gmp.Kupiłem okazyjnie cały alternator z osprzętem.Jak...
Sprawa jest dość prosta- wypalone styki w przerywaczu, źle ustawiony przerywacz, zwarcie na kablu (wyłączniku) do gaszenia piły. Kolega sprawdzi i napisze co i jak sprawdził.
Witam założyłem do Simsona s 51 trzybiegowy nowy iskrownik ustawiłem przerwę na przerywaczy ustawiłem górny martwy punkt i nie pali iskra jest na fajce a po włożeniu świecy nie ma nie wiem co jest grane Dodano po 3 Zaznaczam to nie jest elektronik
Jeszcze jedna kwestia: Licznik 4071 po odłączeniu i ponownym podłączeniu zasilania nie zawsze ustawi się w pozycji Q0 więc trzeba by było zastosować jakiś akumulatorek podtrzymujący zasilanie tegoż układu aby syrena nie zaczęła wyć po zaniku napięcia w sieci. Rozumiem, że chodzi o 4017, a nie 4071 :D Zamiast akumulatorka wystarczy prosty układ "autozerowania"...
Witam. Jest kilka sposobów, jeżeli masz silnik z aparatem zapłonowym z przerywaczem to można podpiąć żarówkę pomiędzy wyjśćie styków przerywacza a masę. Potem trzeba ustawić wał korbowy tak aby w pierwszym cylindrze tłok był GMP (górny martwy punkt, pierwszy cylinder to ten od strony rozrządu) Trzeba też zwrócić uwagę na to aby w tym położeniu tłoka...
Czyli coś z przerywaczem. Szczelina właściwie ustawiona?
Cewke daj milimetr od koła, świecę markową masz? Sprawdź luzy zaworowe. Przerywacza nie ruszaj. Opisz nam dokładnie objawy.
Przerwę na przerywaczu ustawiłem tak jak powinno być.Iskra ma kolor niebieski a kompresja ok
Witam. 1. Niedokręcona świeca. 2.Źle ustawione ssanie. 3. Zła świeca. 4.Zła przerwa na świecy. 5.Zła przerwa na przerywaczu. 6.Przesunięty zapłon. 7.Źle ustawione dysze w gaźniku 8.Zanieczyszczone dysze w gaźniku. 9.Zanieczyszczony filtr powietrza. 10.Źle ustawione ssanie. 11.Zużyte pierścienie. 12.zużyty tłok. 13.Zużyty cylinder Może ktoś jeszcze coś...
Zakładam że silnik jest w dobrym stanie technicznym. 1). sprawdź prawidłowe osadzenie krzywki przerywacza. Ustawić ściśle wg znaku na kole magnesowym. 2). sprawdź oś na której umocowany jest przerywacz - nie może się ruszać. 3). przerwa na przerywaczu 0,4-0,6 mm. Wyprzedzenie zapłonu 1,2-1,8 mm przed GMP. Zapinka na iglicy przepustnicy - 2 rowek od...
Ustawiasz na pełnym wznosie krzywki, czyli tłok będzie już trochę za ZZ, przerwę robisz na 0,3-0,4mm. Potem ustawiasz wyprzedzenie zapłonu na 2,8-3mm przed ZZ, po czym sprawdzasz czy po ruszeniu podstawki z przerywaczami nie zmieniła się przerwa, ewentualnie korygujesz i ustawiasz wyprzedzenie jeszcze raz. Aż do skutku. W jawach/cz wykonanie podstawek...
Prędzej złe ustawienie aparatu zapłonowego - brak kąta wyprzedzenia lub zacięty w tym aparacie odśrodkowy regulator wyprzedzenia kąta zapłonu (jest w aparacie pod przerywaczem). Jeżeli chodzi o rozrząd to w maluchu nie ma co regulować. Jedynie ustawienie zaworów - szczelina między popychaczami a dźwigienkami zaworów. Chyba coś ok 0,1 mm? Trzeba sprawdzić.
Jeśli rozwarcie przerywacza ustawiłeś w GMP to źle. Ustaw tak około 3mm przed GMP.
Za mało danych. Ile stał nie będąc uruchamiany? Zapłon też można ustawiać, ale go nie ustawić. Zapłon na przerywaczu, czy elektroniczny? Mogą też być nieszczelne uszczelniacze na wale korbowym.
mercedes przerywacz przerywacz zaplonu przerywacz grzeje
sumowa arkusz naprawa połączeń matrycy wzmacniacz zwarcie samochodowy
naprawa udaru makita bateria milwaukee
Awaria centralnej elektroniki w BMW 120d: przyczyny i diagnostyka Citroen Berlingo - Generacje, Silniki, Problemy