Podejrzewam że masz rozcentrowany wał, dlatego nie ustawisz na książkowy odstęp styków przerywacza, bo w każdej pozycji wału będzie inaczej. Te wały korbowe są bardzo delikatne i trudne w centrowaniu. Do tego duża odległość krzywki od łożyska potęguje wady centrowania i zużytych łożysk wału korbowego. Zapłon bezstykowy (eliminujący przerywacz) lub kompletny...
Dokładnie tak jak kolega pisze, każda zmiana przerwy na stykach powoduje zmianę punktu zapłonu. A jak sprawdzasz punkt zapłonu, jakiego sposobu używasz, bo są różne. Gaźnika nie ruszaj jak było dobrze, podpowiem tylko, że ja do takich testów używam wiertarki i klucza nasadowego jako rozrusznika, nasadka na magneto i kręcę, szkoda się wysilać i kopać...
Najprawdopodobnie po powrocie rano do auta akumulator byłby rozładowany. Jednak akcesoria i układy silnika pobierają trochę prądu. Jezeli jest to silnik bez elektronki to raczej na pewno spalisz cewkę zapłonową. No chyba że przerywacz ustawi się w pozycji rozwartej. A gdy jest elektronika to bardzo możliwe że przy "siadaniu" akumulatora zgłupieje i...
Ustawiasz tłok w GMP, rozwarcie między platynkami ma wynosić między 0,3 a 0,4mm. Cofasz korbowód (w lewą stronę) tak aby tłok opadł o 2,5mm w tym momencie powinno nastąpić zwarcie styków przerywacza.
Można coś takiego zrobić, jest to prosty przyrząd do ustawiania momentu rozpoczęcia zapłonu. Chodzi o ustawienie tłoka w pozycji 3 mm przed GMP, jest to punkt kiedy ma się rozpocząć otwieranie przerywacza. Natomiast moment otwarcia przerywacza można ustawić za pomocą zwykłej kontrolki kawałek kabelka żarówka i jakaś bateryjka np. 4,5V. Weź starą świecę...
Witam, poszukuję informacji, jak ustawić zapłon oraz przerwę na przerywaczu w silniku Briggs 11 HP.
Wyprzedzenie zapłonu, 2.8mm przed GMP. Rozwarcie przerywacza, 0.4mm.
Przerwa na przerywaczu powinna mieć 0,20 mm, odległość cewki od koła 0,10-0,15 mm. Jeżeli się nie mylę. to wyprzedzenie zapłonu wynosi 3,5 mm przed GPM.
Jeszcze jedna kwestia: Licznik 4071 po odłączeniu i ponownym podłączeniu zasilania nie zawsze ustawi się w pozycji Q0 więc trzeba by było zastosować jakiś akumulatorek podtrzymujący zasilanie tegoż układu aby syrena nie zaczęła wyć po zaniku napięcia w sieci. Rozumiem, że chodzi o 4017, a nie 4071 :D Zamiast akumulatorka wystarczy prosty układ "autozerowania"...
Zmierzyłem, pierwotne 0,3, wtórne 3,7 k. Zmieniała też kondensator i przewody wysokiego napięcia oraz świecę. Przerywacz ustawiony, a iskry dalej brak. Co jeszcze może być nie tak?
witam was mam pytanko:-) jak ustawić przerywacz zapłonu w jawie 250?
najpierw ustaw przerwę na przerywaczu w tym celu pokręcaj wałem i szukaj największego rozwarcia przerywacza i w położeniu największego rozwarcia styków wyreguluj przerwę na 0,35-0,45mm i dopiero potem ustaw wyprzedzenie zapłonu można to zrobić na żarówkę podłączasz ją równolegle do styków ustawianego przerywacza i kręcisz wolno wałem jak się zaświeci(punkt...
Ano właśnie to pokolenie. Metoda druga może i lepsza (zależy dla kogo), ale nie na temat. Tylko skoro pytający ujawnił przerażający brak wiedzy to co można poradzić? Tak więc do informacji kolegi Bartnickiego dodam, że miernik należy ustawić na zakres ponad 15 V. Może ma miernik z funkcją sprawdzania ciągłości obwodu - wtedy i bez włączania zapłonu...
Jak żarówka świeci Ci ciągle to masz przebicie na przerywaczu. Najlepiej ustawić zapłon nastawiając koło pasowe na znakach i przy zdjętej kopułce kręcić poluzowanym aparatem aż przeskoczy iskra między stykami przerywacza. Jak coś grzechocze to może być łańcuszek rozrządu i on może przeskoczyć na zębach.
Jak powinien być poprawnie ustawiony zapłon w simsonie sr50 z przerywaczem, jaka powinna być przerwa na przerywaczu
Przyczyn może być wiele.Powinien chodzić dobrze,ale nie zawsze tak jest. Po piewsze to nie ma dalej info o samochodzie. Nie wiadomo czy to 600,czy 650. Dla 600 jest -7st a dla 650 -10st. Nie wiadomo dalej czy to przeróbka czy oryginał.Wiemy tylko ze cewka dwuprzewodowa. Sa dwa rodzaje cewek,jedna pod przewód oporowy a druga bez.Nie wiadomo czy graty...
Rafik.Te silniki się różniły nie tylko karterami ale i kształtem cylindra.Ja miałem (i mam) silnik 023 czyli dwa biegi w nodze i cylinder kwadratowy.Bardzo podobny i podobno lepszy był silnik 019 trzy biegi w nodze i też cylinder kwadratowy.Do tych silników w żaden sposób nie pasował zapłon od Charta.Jan buki,a nie masz Ty za mocno wykręconej śruby...
ale przeciez obroty mierzy siena podstawie czestotliwosci a nie napiecia/pradu wiec opornik nic tu nie da :-) A kolega niech zorganizuje sobie SUS-9(naprawde dobry przyrzad- sam sie nim bawilem jakis tydzien temu w starej renowce) i ustawi nim obroty, kat otwarcia przerywacza, sprawdzi zaploni stroboskopem itp :-)
Zapłon w tym modelu to niekończąca się opowieść Taka sama jak we wszystkich silnikach Rometa. Nie wystarczy ustawić punkt prawidłowo, przerwa na przerywaczu jest tak samo jak nie bardziej ważna. Przerwy nie ustawi się dobrze jeżeli oś, na której umieszczony jest młoteczek, jest luźna. taka konstrukcja przerywacza, że często występował, po wszelkich...
Przerywacz jest ustawiony odpowiednio, a kondensator został sprawdzony przez ojca mojego znajomego i niby jest okej.
A jak jest ustawiony zaplon,prawidlowo?
Taką jawkę miałem przeszło 20 lat temu. Moim zdaniem masz źle kable. Z tego co pamiętam to z cewki impulsowej idzie prąd do cewki zapłonowej przecinany przez stacyjkę ( za lampą dwa czarne kabelki są połączone ) a powrót jest z cewki zapłonowej na przerywacz. Na zdjęciu widzę że przy silniku masz zielony kabelek zmostkowany z przerywaczem - źle. Z cewki...
Samo sprawdzenie rezystancji omomierzem nie powie o sprawności cewki WN. Konieczne jest dodatkowo pomierzenie indukcyjności uzwojeń, co pomoże określić czy uzwojenie nie ma zwarć międzyzwojowych. Mogą pojawić się jeszcze wewnętrzne przebicia, a to wymaga podłączenia cewki w normalny układ pracy. Cewka pracuje w zapłonie iskrownikowym, bateryjnym czy...
Może być nawet winna świeca, ale zakładam że to sprawdziłeś. Dalej idąc - może kabel od świecy. I kondensator też. Jak kolega wyżej, na końcu cewka może być zmęczona. A przerwa na przerywaczu ustawiona jak trzeba? Tak na szybko spróbuj zmniejszyć przerwę na świecy.
Trochę marnie kiedy dordztwem zajmują się ludzie nie mający z zagadnieniem zbyt wiele do czynienia. Ale to chyba nasz specyfika , że jeśli nie potrafisz zrobić to doradzaj innym. Z tym pojazdem miałem do czynienia dawno temu ale coś jeszcze pamiętam. A więc po pierwsze po czym wnioskujesz, że te kondensatory są uszkodzone (czy mierzyłeś ich parametry)?...
ZielonyRaiderze co sprawdziłeś przed uruchomieniem -ustawienie zapłonu -przerywacz -gaźnik -świeca zapłonowa to te podstawowe...
Witam założyłem do Simsona s 51 trzybiegowy nowy iskrownik ustawiłem przerwę na przerywaczy ustawiłem górny martwy punkt i nie pali iskra jest na fajce a po włożeniu świecy nie ma nie wiem co jest grane Dodano po 3 Zaznaczam to nie jest elektronik
witam, mam silnik 9 hp b &s , wymienialem cewke na nowa i chyba jest cos nie tak z zaplonem, ma ktos moze jakies uwagi co do ustawienia zaplonu i przerywacza w tym silniku,
Przerwa na przerywaczu ustawiona? Jest taka szkoła, która mówi, że przerwa ma być minimalna - efekt to trochę mocniejsza iskra i mnóstwo zakłóceń. Iskra jest biało niebieska i silna, czy czerwona/pomarańczowa? Przerywacz nie ma luzów?
Sprawa jest dość prosta- wypalone styki w przerywaczu, źle ustawiony przerywacz, zwarcie na kablu (wyłączniku) do gaszenia piły. Kolega sprawdzi i napisze co i jak sprawdził.
Przerwa ma być jak przerywacz będzie rozwarty. Ile razy można to pisać? Omomierz powinien w tym przypadku wskazać nieskończenie dużą rezystancję, czyli na wyświetlaczu nic Ci się nie pojawi. W przypadku zwarcia styków rezystancja= 0 i taki tez wynik na wyswietlaczu. Jak tak nie będzie to będziemy dalej dyskutować.
Obróć wałem by tłok był w najwyższym punkcie - będzie to prawdopodobnie miejsce w którym jest najwyższy wznios krzywki, jak widać na zdjęciu pewnie w miejscu klina na wale. Przerywacz (platynki) powinien się rozchylić. Jeśli się nie otwiera to poluzuj śrubę imbusową widoczną na zdjęciu i przesuń kowadełko tak by zrobić szczelinę na stykach 0,3-0,4 mm....
Przerwę na przerywaczu ustawiłem tak jak powinno być.Iskra ma kolor niebieski a kompresja ok
Jeśli rozwarcie przerywacza ustawiłeś w GMP to źle. Ustaw tak około 3mm przed GMP.
Trzeba zrobić cykacz do cykania przekaźnikiem czyli generator np na nieśmiertelnym NE555 Szukaj "NE555 generator" lub "NE555 przerywacz" albo "NE555 astabilny"
Krzywka przerywacza - prawidłowo ustawiona w stosunku do wirnika? - zapłon 1,8 przed GMP - szczelina na przerywaczu 0,5-06 mm - świeca zapłonowa NGK BPR 6H gaźnik - przedmuchać - spinka iglicy przepustnicy -2 rowek od góry - dysze czyste - zaworek odcinający dopływ mieszanki w pokrywie gaźnika do sprawdzenia simeringi na wale 17x30x7 - w jakim stanie,...
Zakładam że silnik jest w dobrym stanie technicznym. 1). sprawdź prawidłowe osadzenie krzywki przerywacza. Ustawić ściśle wg znaku na kole magnesowym. 2). sprawdź oś na której umocowany jest przerywacz - nie może się ruszać. 3). przerwa na przerywaczu 0,4-0,6 mm. Wyprzedzenie zapłonu 1,2-1,8 mm przed GMP. Zapinka na iglicy przepustnicy - 2 rowek od...
Ustawienie na płycie lampa migająca ( F18 na 0 ) oznacza że wyjście 10-E działa jak wyjście normalnej lampy ostrzegawczej która ma wbudowany "przerywacz", jeżeli F18 jest na 1 to to wyjście działa podobnie jak wyjście 10-5 czyli napięcie znika na wyjściu tylko gdy brama jest zamknięta.
A więc tak.Dzisiaj grzebałem przy jawie.Po wielokrotnych próbach prawie odpaliła.Winna na 90% krzywka zapłonu z prawej strony na wale,jest mocno zużyta i przerywacze łapią na tej krzywce w dziwnych miejscach.To też ustawienie zapłonu graniczy z cudem pomimo tego że żarówka się zapala 2.7mm poniżej Gmp.Kupiłem okazyjnie cały alternator z osprzętem.Jak...
Do sprawdzenia układ zapłonowy - krzywka przerywacza prawidłowo ustawiona? - 1,8 mm przed GMP styki przerywacza powinny się otwierać - 04-06 mm przerwa na przerywaczu - oś przerywacza nie rusza się w koszyczku cewek? - zapinka iglicy przepustnicy na 2 rowku od góry. - świeca zapłonowa NGK - BPR6H
mam simsona sp51 po drugim szlifie i nie wiem na ile mam ustawić mam przerywacz
Sprawdź dokładnie odstęp na przerywaczu . Możliwe, że kondensatory wymagają wymiany. Trzy świece są dobre?
Stawiam na źle złożony przerywacz. Zwarcie do masy albo ustawiony tak, że się nie otwiera.
Raczej brudny nie. Nie mam również pewności czy to on, dlatego proponuję go odkręcić i powiesić obok a nie odrazu wymieniać. Znajduje się on w przerywaczu ciągu(czopuch) kotła. Są to dwa elementy jeden na zewnątrz drugi w środku, podobne do diodek. Dojdziesz po przewodach biegną z dołu do samej góry kotła, jest ich cztery.
Widzę, że dalej coś jest nie tak jak powinno być. tylko czasem przebiera na obrotach Ta urwana "śrubka" mocująca przerywacz miała jednak wpływ na ustawienie zapłonu. Ciebie to jednak satysfakcjonuje. Ok. Twoja wola. Temat do zamknięcia.
Czyli coś z przerywaczem. Szczelina właściwie ustawiona?
Jeśli szmyrając kablem po masie uzyskujesz iskrę, to znaczy że przerywacz nie działa jak powinien. To ty tym kabelkiem niejako zastępujesz go. Magneto do ściągnięcia, albo niefachowo ustawiłeś przerwę na przerywaczu. Sprawdź to i upewnij się. Oczywiście do magneta obowiązkowo ściągacz, nie podważaj byle narzędziami bo pokrzywisz i będziesz miał większy...
Sprawdzanie cewki WN na przejscie niewiele wskaze.. Cewka najczesciej ma przebicie pod obciazeniem, a to juz jest trudne do sprawdzenia w amatorskich warunkach domowych. Ale co do obaw zalozyciela tematu o przebicie z powodu lezenia silnika pod chmurka to mysle ze niekoniecznie, trzeba wyczyscic przerywacz, ustawic prawidlowa przerwe i powinna byc iskra....
Witam. Przerwa na stykach przerywacza powinna wynosic przy maksymalnym ich rozwarciu ok 0.3 - 0.4 mm a nie 3 - 4 mm, natomiast 3 -4 mm jest to wyprzedzenie zaplonu, czyli styki przerywacza powinny sie zaczac otwierac 3 -4 mm przed gornym polozeniem tloka. Oczywiscie po ustawieniu przerwy na stykach przerywacza musisz ustawic wyprzedzenie zaplonu jak...
Ustaw zapłon i wymień kondensatory przy przerywaczach. Jak strzela z tłumika, to za późny zapłon.
Nie jest konieczna, jeżeli odpala na chwilę, sprawdź czy dochodzi paliwo. Co do cylindra, to spróbuj na kawałku aluminiowej puszki (zrób ją dłuższą, żeby zasłonić uszczerbek) i dobrze skręć na opasce. Jaki kolor ma świeca po zgaśnięciu ? Zapłon dobrze ustawiony ?
Nie ma przerywacza jest nadajnik Halla w aparacie zapłonowym. System wtrysku L-jetronic starszy model i nowszy Motronic.
Załóż z powrotem oryginalny gaźnik. Jaką przerwę na przerywaczu ustawiłeś? Ma być 0,4mm. Wyczyść platynki papierem ściernym i sprawdź czy po odpaleniu zbyt mocno nie iskrzą. Jeśli cały czas walą iskrami, to do wymiany kondensator.
Witam Walczę od dłuższego czasu z mf-ką. Wymienione simeringi, kranik paliwa, zaworek pływaka. Wymieniłem filtr powietrza na stożkowy. Ustawiony zapłon wskaźnikiem zegarowym. Było ciężko przy odstępie przerywacza 0,4mm ustawić na 3,5mm przed GMP. Zmniejszyłem przerwę do 0,3. Aktualnie traktorek zalewa. Po zamontowaniu suchej świecy kichnie dwa razy...
Mam pytanie-prośbę bo ja nie znam się na elektronice. Jak zrobić elektroniczny regulator kąta wyprzedzenia zapłonu? W tej chwili mam w swoim bolidzie – Syrena 105L, układ zapłonowy z mechanicznymi przerywaczami i elektronicznymi modułami GL200. Ma to wszystko tylko jedną wartość kąta zapłonu ustawianą na tych przerywaczach. Bardzo chciałbym to...
Pewnie trzeba ustawić zapłon a konkretnie przerwę na przerywaczu.
Witam. Jestem posiadaczem quada samoróbki wsk 125. Mam pewien problem, że nie chce wchodzić na wysokie obroty i przerywa. Wymieniłem takie części jak : cewka zapłonowa (polska) , kondensator (polski) , przerywacz, przewód WN , świece , zestaw gaźnika , nowe dysze , główna dysza , filtr stożkowy i paliwa. I chwile pochodził i nagle zaczął przerywać i...
Prędzej złe ustawienie aparatu zapłonowego - brak kąta wyprzedzenia lub zacięty w tym aparacie odśrodkowy regulator wyprzedzenia kąta zapłonu (jest w aparacie pod przerywaczem). Jeżeli chodzi o rozrząd to w maluchu nie ma co regulować. Jedynie ustawienie zaworów - szczelina między popychaczami a dźwigienkami zaworów. Chyba coś ok 0,1 mm? Trzeba sprawdzić.
Witam dzięki za rade MlodyAmator właśnie tak zrobiłem i pali odrazu wiedz jednak ma znaczenie przerwa na stykach przerywacza:-) ustawiłem również na świecach około 0,9mm, ale przewodu oporowego nie usuwałem. Mam pytanie skąd wzioles zasilanie modułu 12V, bo ja z tego nieszczęsnego przewodu oporowego który zasila cewke. A na allegro widziałem taki układ...
Co najciekawsze, dlaczego krzywka, wykonuje ruchy góra-dół podczas pracy silnika ? Krzywka NIE MA PRAWA się kiwać, ani wykonywać ruchów okrężnych. Ma być idealnie w osi obrotu. Jeśli jest inaczej, to - uszkodzony czop wału, uszkodzony wirnik prądnicy, uszkodzone łożyska. Najpierw usuń tą usterkę, bo nie ustawisz prawidłowej przerwy na przerywaczu i...
Po odłączeniu kondensatora nadal nie świeci żarówka na "-" cewki, przerywacz tez ustawiłem i nadal nic ;-(
Przerywacz jest ustawiony prawidłowo, otwiera się w ogóle?
Spojrzeć na schematy elektryczne w instrukcji obsługi oryginalnie instalacja 6 V [url=http://www.kolyaska.pl/planeta.pdf]... 51 strona instrukcji [url=http://www.kolyaska.pl/planeta_2.pd... też 51 strona 1. przydało by się podłączyć akumulator albo coś co go zastąpi do czasu uruchomienia (źródło napięcia 6V). 2. podłączyć multimetr na pomiar...
Przerwa na przerywaczu jest zależna od modelu, ale można przyjąć że ma wynosić 0.4 mm. Tak samo z wyprzedzeniem zapłonu, przyjmijmy że wynosi 3 mm przed GMP. Wyłączanie tak samo jak w innych silnikach, zwarcie do masy. Na pewno jest to silnik MV 100? Podaj dokładny model i numer silnika. Przerwę ustawia się w ten sposób: http://obrazki.elektroda.pl/7836310500_1...
Dziś walczyłem i udało mi się w końcu ustawić ten przerywacz. Okazało się, że sam sobie stworzyłem problem bo gdy jeszcze nie wiedziałem jak się ustawia wyprzedzenie to odkręciłem krzywkę (myślałem, że może da radę nią pokręcić) i okazuje się, że pomimo tego, że krzywka ma bolec ustalający to są dwie bruzdy w które ten bolec może wejść (czego nie zauważyłem...
Jeżeli "ukradniesz troszkę" prądu to i tak przerywacz będzie pracował dużo wolniej - bimetal w przerywaczu nie będzie się wystarczająco szybko nagrzewał. Jedyne wyjście to zastosować impulsator elektroniczny najlepiej na przekaźniku który bez względu na moc obciążenia miga zawsze z częśtotliwością ustawioną fabrycznie. Możesz przerywacz taki zbudować...
Za duża przerwa na świecy i przerywaczu.
Tu masz wszystko opisane, instrukcja serwisowa do Twojego pojazdu. http://www.mopedriders.org/html/manuals/... Nie potrzeba żadnej lampy stroboskopowej. Wyprzedzenie zapłonu to 1.5 mm przed GMP zaś przerywacz 0.4 mm.
Witam, w Simsonie masz trzy znaki, jeden na karterze, drugi na płytce zapłonowej, trzeci na kole magnesowym. W momencie kiedy znaki te sie pokrywają ze sobą nastepuje zapłon. Ustaw płytke zapłonową na znak na karterze i bedzie ok. Możesz sprawdzic zapłon lampą stroboskopową.
dodatkowo przerwe na przerywaczu nalezy ustawic na 0,2 szczelinomierzem najlepiej :) wtedy powiniem malacz smigac jak zloto :) i przerwena swiecach na 0,8
Te przewody to jest obwód bezpieczeństwa. One idą do przerywacza ciągu gdzie jest czujnik spalin. Zalecam wyregulowanie zespołu gazowego, zbyt głośna praca. Tu nie ma stabilizatora ciśnienia gazu, każde urządzenie przy uruchomieniu powinno być wyregulowane bo co region to inne ciśnienie gazu w sieci. Z praktyki bardzo dużo tych podgrzewaczy ma ustawioną...
Jeżeli jest tylko sama cewka, bez przerywacza, to wystarczy ustawić szczelinę 0,35 mm i powinno być dobrze Proszę zwrócić uwagę na stan klina koła magnesoweg oraz jego prawidłowy montaż Uszkodzony klin powoduje przestawienie zapłonu i problemy z pracą silnika Zaworów w tym silniku nie reguluje się
Ja zmieniając wal do silnika tzw kwadrata z jajka musiałem przesunąć otwory w iskrowniku maksymalnie w lewo ale można to sprawdzić mając sama krzywke od magenta i kręcąc nią przytrzymać iskrownik żeby oszacować wstępnie ustawienie zapłonu czyli początek rozwarcia przerywacza na 3mm przed gmp
O godz. 8 rano rozpocznie się palenie w kominku do godz. ok.16-tej. Potem kominek wygasa i rozpalam w węglowym ładując go do pełna z ustawionym przerywaczem ciągu na min temp. (nie wiem 40 st?.). Od ok.17-tej chodzi węglowy. Jak wygaśnie i temperatura spadnie ma się załączyć gazowy, chodzi o to aby gazowy z wiadomych względów pracował jak najkrócej....
Jeżeli jeszcze nić nie sprawdzałeś to zacznij od zapłonu. Sprawdź iskrę przerwę na przerywaczu ustawienie zapłonu czy klin ustalający koło magnesowe na wale nie jest ścięty. Jeżeli to nie pomoże to zamij się gaźnikiem, przeczyść go i ustaw. Sprawdź czy silnik nie ciągnie gdzieś lewego powietrza przez uszczelkę miedzy gaźnikiem i silnikiem. Jak to nie...
Jako kontrolkę użyj dwóch diod LED połączonych równolegle ustawionych w przeciwnych kierunkach. Mozesz również wykorzystać wyjście na przerywaczu przeznaczone dla kontrolki.
Łopatologicznie. Ustawiasz wyprzedzenie na lampie, i kręcisz przerywaczem żeby punkt na kole pokrył się z "0" na obudowie. Zauważysz potem, że jak dasz lampę na "0" to na silniku będziesz miał taki kąt wyprzedzenia jak miałeś ustawiony na lampie. Bardzo pomocna zabawka, tylko niektórzy zamiast przeczytać instrukcję snują teorie.
jeśli udało Ci się bezproblemowo zgrać krzywkę wału z przerywaczem i da się ustawić odpowiedni dla silnika 023 kąt wyprzedzenia zapłonu, to z rozwiązaniem ładowania chyba nie powinno być problemu, na Twoim miejscu nie wyrzucałbym żadnych cewek, jedną wykorzystałbym do ładowania akumulatora, podlączając mostek prostowniczy i najwyżej jakiś uklad ładowania,...
Więc zrobiłem punkt na karterze oraz wyznaczyłem ZZ lub GMP jak kto woli i zaznaczyłem na magnecie, później wyznaczyłem punkt w którym tłok jest 1,8mm przed ZZ i też zaznaczyłem na magnecie. Obydwa te punkty odnoszę do tego punktu na karterze. Następnie odkręcam śrubkę z przerywacza i podłączam miernik ustawiony na zwarcie,z dzwiękiem. Kręcę magnetem...
Witam. 1. Niedokręcona świeca. 2.Źle ustawione ssanie. 3. Zła świeca. 4.Zła przerwa na świecy. 5.Zła przerwa na przerywaczu. 6.Przesunięty zapłon. 7.Źle ustawione dysze w gaźniku 8.Zanieczyszczone dysze w gaźniku. 9.Zanieczyszczony filtr powietrza. 10.Źle ustawione ssanie. 11.Zużyte pierścienie. 12.zużyty tłok. 13.Zużyty cylinder Może ktoś jeszcze coś...
witam a przerywacz masz dobrze ustawiony? Koło nie może ocierac
- Przerwa miedzy stykami przerywacze jest około 0,3. - Przerwa na świecy ustawiona 0,5 mm. - Iskra na świecy jest koloru niebieskiego. - Świeca jest mokra. - Silnik stawia wyraźny opór i jak jest tłumik odkręcony, to czuć jak by chciał zapalić. Ale jak jest przykręcony to tego nie słychać. Tłok był nieruchomy, bo cylinder zardzewiał.
Sprawdź przerwę na przerywaczu. przerwa jest chyba na 0.5 mm ustawiona jak się nie mylę
Za mało danych. Ile stał nie będąc uruchamiany? Zapłon też można ustawiać, ale go nie ustawić. Zapłon na przerywaczu, czy elektroniczny? Mogą też być nieszczelne uszczelniacze na wale korbowym.
Na przerywaczu ustawiłem około 0,4 Dodam że jak ją ustawiłem tak żeby platynki otwierały się gdy tłok jest w GMP to paliła dość dobrze tylko po rozgrzaniu nie trzyma wolnych obrotów i gaśnie Z tą przerwą to miałeś po części racje po zmniejszeniu jej do ok 0,1mm jawka nareszcie odpaliła. Jeszcze się nie przejechałem bo nie mam przedniego koła (przebiło...
wyciągnij przerywacz, podłącz miernik do pinów z lewego kierunkowskazu, ustawiony na wykrywanie przerw w instalacji (czyli opcja że miernik piszczy jak są zwarte elektrody) zasteruj przerywaczem i zobacz czy styki przewodzą czy nie.
R3 musi być co najmniej 120 om, jeśli używasz BC238. Jak jest mniejszy (tylko po co? chcesz puszczać kilka amper przez żarówkę i spalić BC354, który wytrzymuje tylko 3A, i to z trudem?), to potrzebujesz BC338 zamiast BC238. Jest pewne ryzyko, że BD spali się przy włączaniu - zimna żarówka 5W/12V ma na tyla mały opór, że popłynie przez nią 3.3A, a BD354...
na boki nie ale wzdłużny jest z 1-2mm I to może być powodem zmian dotyczących przerwy na stykach .... Niestety to prawda. Przy luzie wzdłużnym/poprzecznym trzymanie się instrukcji serwisowej z ustawieniem przerywacza nie zdaje egzaminu. Próbuj ustawić znacznie większą przerwę. nie muszę przykładać całej ręki do gaźnika wystarczy 2 palce i od razu gaśnie...
Witam ponownie. Mam kilka nowych spostrzeżeń do przeanalizowania. Simson ani myśli odpalić mało tego jest problem i to dość duży z iskrą. Myśląc o tym że mam uszkodzone pole/cewki/ ogólnie cały stator zakupiłem nowy w celu wyeliminowania wadliwego zapłonu. Momentami iskra się pojawia przy delikatnym kopnięciu w starter a jak mocniej kopię to nawet czasami...
Jak wnioskuję ze zdjęcia, to magneto było zakładane 'na siłę'. Niestety młoteczek do wymiany. Założywszy nowy rób to delikatniej. Wymień śrubkę. Na kole magnesowym - magnecie - pośrodku jest jajowata, nazwijmy to - oś. Po niej ślizga się młoteczek przerywacza (platynek). Gdy zakładasz magneto na ośkę wału - utrafiasz na klin i w okienku magneta musisz...
Ustaw wal korbowy tak zeby palec wskazywal styk 1 cylindra w kopulce .Znak na kole pasowym powinien sie pokryc z 1 kreska od prawej czyli 0st .Pasowaloby jeszcze ustawic szczeline na przerywaczu - bodajze 0.45 .Przekrec walem troche w lewo, tak zeby kreska na kole pokryla sie z 2 kreska od prawej na obudowie rozrzadu (to jest wyprzedzenie ok 5 st ).Potem...
Witam. Odpięty kabelek od przerywacza eliminuje nie tylko problem z przerywaczem ale również problem z cewką. Nie masz jak zamykać obwodu więc nie będzie iskry. Trzeba sprawdzić czy ta dorobiona cewka nie ma przerwy w uzwojeniach. Może przewód wysokiego napięcia ma przerwę lub przerywacz ma brudne styki które nie dają kontaktu. Trzeba to pomierzyć....
Gdy odpalę go na zimnym silniku na początku trochę przerywa. Gdy pochodzi chwilę jest już dobrze. Wolne obroty są idealne, przy zimnym ma lekko podwyższone ale nawet przy bardzo gorącym nie zgaśnie na pewno. Też myślałem, że to wina simeringa pod magnetem i go wymieniłem. Poprawy żadnej! Poprawiałem wszelkie uszczelki od początku nawet pod cylindrem...
ciężko coś powiedzieć ... sprawdź ustawienie przerywacza jak tu kolega mówił i ustaw odpowiednio elektrody na świecach
Sprawdź, czy na pewno, przerywacz jest dobrze ustawiony. Jak ustawiłeś skład mieszanki ?
W celu przyspieszenia zapłonu kręcisz aparatem zapłonywym przeciwnie do kierunku obracania się magneta. Jak już będziesz zmieniał te podkładki i będziesz miał ściągniętą głowicę to najlepszy moment na ustawienie zapłonu. Podłaczasz pod przerywacz miernik lub żaróweczkę z baterią i ustawiasz tak aby gasła gdy tłok jest tuż tuż na samej górze. A potem...
wolniej sie zbiera...a zaplon jest dobrze ustawiony
Kolego jack63 chyba nie przeczytałeś dokładnie o czym pisze krystian9987. Oj chyba on jedyny dobrze przeczytał w pierwszym poście mamy opis, że na obu zaciskach cewki mamy cały czas napięcie względem masy niezależnie od położenia przerywacza co oznacza bądź źle ustawiony przerywacz za duża przerwa i patynki nigdy się nie stykają bądź uszkodzony przewód...
Nabyłem ostatnio na pchlim targu miernik jak w temacie: https://obrazki.elektroda.pl/7619975300_... Miernik okazał się sprawny, mierzy: napięcia, prąd, rezystancję, pojemność kondensatora , obroty. :D Posiada funkcję sprawdzenia cewki zapłonowej- po długości iskry, ale tu mam problem. Nie było iskry na iskierniku, po podłączeniu cewki....
Może w celu ochrony zapłonu przed ocieraniem lub rozstrajaniem przerywacza w wyniku powiększania się luzu promieniowego Ma to sens. Na mój gust to większe obciążenie jest właśnie od strony zapłonu . Koło z magnesami służy również jako koło zamachowe, i jednak ma ono swój ciężar. Od strony sprzęgła jest duże przełożenie więc wbrew pozorom obciążenie...
zrobić przerywacz prosty przerywacz przerywacz zaplonu przerywacz grzeje
philips dźwięku youtube oscyloskop podłączyć komputer słuchawki potencjometr
lidlomix silnik samsung ww60j4063lw
Toyota Corolla 2006 - brak prawego światła mijania Wzrost ciśnienia w kotle c.o. - przyczyny i rozwiązania