To oznacza że podstawowy przerywacz posiada wyjście na kontrolkę pojazdu(C), w Twoim przypadku ciągnika.Natomiast przerywacz o którym pisze ,ma wyście C2 na kontrolkę przyczepy.Kontrolka ta jak sama nazwa wskazuje miga gdy masz podpiętą przyczepę.
Może tak? http://obrazki.elektroda.pl/8187418800_1...
Witam Możesz dać zdjęcie tego przełącznika ,lub oznaczenie jego zacisków.Powinno być na nim dwa zasilania; 30-stałe 15-po kluczyku PK-prawy kierunek LK-lewy kierunek 31-masa 49-zasilanie przerywacza 49a-wyjście z przerywacza Tak ogólnie wygląda zasilanie kierunków i awaryjnych. Lecz u Ciebie może być układ bardziej rozbudowany,wstępnie sprawdź zasilania...
Sprawdziłem schematy. Do 2013 roku klasyczne rozwiązanie — przerywacz kierunkowskazów i wyłącznik świateł awaryjnych przełączający zasilanie (30/15) i łączący wyjście przerywacza z stroną L i R. Bezpiecznik od awaryjnych jest w komorze silnika, a bezpiecznik od kierunkowskazów pod kierownicą. Proponuję sprawdzić przerywacz kierunkowskazów. Według schematów...
Jako kontrolkę użyj dwóch diod LED połączonych równolegle ustawionych w przeciwnych kierunkach. Mozesz również wykorzystać wyjście na przerywaczu przeznaczone dla kontrolki.
Pin 31 masa pin 49 zasilanie pin 49a wyjście na przełącznik kierunkowskazów.
Temat mi umknął, a tak lubię Fiaciki... 49 to wejście zasilania w przerywacz; 49a wyjście na "balans" czyli środek przełącznika lewa/prawa; L i R to wyjście bezpośrednio na gałąź lewą i prawą kierunkowskazów; C i C2 kontrolki; 31 masa. W normalnej pracy 49 jest zasilane "ze stacyjki" a w trybie awaryjnych dodatkowy styk przełączny we włączniku awaryjnych...
Ustawienie na płycie lampa migająca ( F18 na 0 ) oznacza że wyjście 10-E działa jak wyjście normalnej lampy ostrzegawczej która ma wbudowany "przerywacz", jeżeli F18 jest na 1 to to wyjście działa podobnie jak wyjście 10-5 czyli napięcie znika na wyjściu tylko gdy brama jest zamknięta.
przerywacz wyjście 30 jest zasileniem kierunków i awaryjnych? Nie mogę dalej odszukać gdzie prowadza przewody. Dodano po 2 15 kontrolka kierónków.
Żarówki są o odpowiedniej mocy? Nie są przez przypadek założone 6V? Oświetlenie nie może mieć więcej niż 35W mocy. W instalacji elektrycznej nie ma problemów ze zwarciami, brakiem masy itp? Regulator znajduje się po lewej stronie skutera, pod plastikiem bocznym osłaniającym kufer siedzenia. Regulator jest nowego typu, 8 pin z wbudowanym elektronicznym...
Te grube wsówki to też B+, polączone wewnętrznie z śrubą. Przekaźnika można nie podlączać. W orginale jest on pod faze alternatora podlączony. Pelni to funkcje zabezpieczenia by podczas pracy silnika nie dalo się zalączyć rozrusznika. Dodano po 2 Z tym L jako kontrolką nie byl bym pewny. Pewne jest za to jedno, że wsówka równolegla do + , to wyjście...
Są motocykle, np. BMW, które maja światła awaryjne. Inne też się znajdą. Chcąc zastąpić przerywacz bimetaliczny elektronicznym z samochodu, trzeba wykonać jedno proste dodatkowe połączenie: 49 na zasilanie, 49a na przełącznik kierunkowskazów i dodatkowe połączenie - 31 na masę (można zrobić nawet krótki przewód z tego złącza na śrubkę, którą się ten...
Dla SaYMoN , ponieważ 555 jest scalakiem uniwersalnym , a ten drugi specjalistyczny z generatorem , układem wyzwalania i wyjściowym sterującym mocy /wyjście na cewkę przekaźnika/.
Sprawdź przewód od włącznika do przerywacza i jego wyjście na stronę nie działającą
Piny przerywacza; 2-kontrolka kierunkowskazów 3-wyjście z przerywacza (49a)na przełącznik pod kierownicą 4-masa(-) 1- to(+30)zasilanie stałe 5-to (+15)zasilanie po kluczyku Te dwa ostatnie piny należy sprawdzić.
Skoro tak bardzo ci na nim zależy, to masz tam układ scalony. Wpisz jego typ w google, zajrzyj do datasheetu i dojdziesz, która nóżka to masa, zasilanie, wyjście... Jak i gdzie to podłączasz?
To jest na 99% bezmasowy przerywacz. L1 - wyjście na przełącznik kierunkowskazów M - zasilanie po włączonej stacyjce C - kontrolka na liczniku
Jeżeli "ukradniesz troszkę" prądu to i tak przerywacz będzie pracował dużo wolniej - bimetal w przerywaczu nie będzie się wystarczająco szybko nagrzewał. Jedyne wyjście to zastosować impulsator elektroniczny najlepiej na przekaźniku który bez względu na moc obciążenia miga zawsze z częśtotliwością ustawioną fabrycznie. Możesz przerywacz taki zbudować...
LE, RE - sterowanie plusem LA, RA - wyjście 30 - plus 31 - masa Lepiej chyba jak załatwi sobie jakiś inny przerywacz, np. od golfa 2
Witam Panowie. W wyżej wymienionym ciągniku zniknęły mi kierunkowskazy , zero reakcji. Czy mógłby ktoś podpowiedzieć od czego zacząć poszukiwania ? Wedługnie brak napięcia, nie idzie napięcie na przerywacz. Do przerywacza dochodzą 2 przewody, a sam przerywacz ma wyjście na 3, więc nie wiem czy nie brakuje jakiegoś przewodu. Porstowalby ktoś odrobina...
Pytanie tyczy się samochodów Opel. Nie wiem dlaczego, do włącznika doprowadzone są przewody: 15 - +12V po stacyjce 30 - +12V 31 - masa 49A - wyjście przerywacza 2x21W 49 - wyjście przerywacza 4x21W L,R. - odpowiednio lewy i prawy migacz Czy mogę taki wyłącznik zastąpić innym, który posiada tylko 15 49A R 31 :?:
Jeżeli dobrze pamiętam, to ma być tak: 30 - stałe zasilanie po bezpieczniku 15 - zasilanie (zabezpieczone bezpiecznikiem) po kluczyku 31 - masa 49 - zasilanie przerywacza kierunkowskazów 49a - podłączone wyjście z przerywacza + zasilanie przełącznika kierunkowskazów VL - kierunki lewe (do lamp) + przewód do przełącznika kierunkowskazów (lewe kierunki) VR...
Jak zinterpretować oznaczenie "2(4) × 21 W + 4 W" na przerywaczu elektronicznym TOPRAN 103 131. Przerywacz posiada 3 zaciski, tj. 49 (zasilanie), 49a (wyjście na przełącznik) i 31 (masa). Jakie obciążenie bezpieczne "uniesie" ten przerywacz?
Witam, mam problem z Mercedes Benz T1 stary bus. Chodzi o to że nie chodziły kierunki i awaryjne więc zakupiłem nowy przełącznik awaryjnych 7 pinowy. Podłączyłem go odpowiednio: 15 - 12v po stacyjce, 30 - 12v stałe, 31 masa, 49 - wyjście przerywacza 2x 21w, 49a - wyjście przerywacza 4x 21w, L,R - lewy prawy migacz. Nie wiem czy jest to dobrze podlączone?...
Witam . Ja zrobiłem oświetlenie na PCU510. W Twoim przypadku należy sprawdzić czy wyjście na lampę z centrali jest stałe (lampa w sobie ma przerywacz) ,czy jest migające. Gdy jest migające ,dodaje się jeszcze mały przekaźnik z cewką 230V (przykładowo R2M).
Dalej bez schematu nic nie powiem ja to wole podłączyć i dopiero się bawić , o instalacje nie trzeba sie martwić bo będzie inny . Ale jakiego schematu - tego przerywacza czy samochodu gdzie był używany? W tym przerywaczy jest w zasadzie tylko kilka elementów więc można schemat narysować dość szybko. Jednak aby działało to trzeba posprawdzać: - rezystory...
W sumie możesz, ale jesli chcesz mrygania - musisz dać jeszcze jakiś przerywacz. Flash daje ciągłe 230V a lampki w fotkach też nie maja przerywaczy. Niestety wyjście WL nie ma opcji SCA. Tylko albo mrugadełko albo sterowanie oświetleniem na ustawionu czas wyzwolonym startem bramy.
Jak były stosowane przerywacze bimetaliczne to tak było.Oddzielne było wyjście na kontrolkę z przerywacza.
Z foto wynika, że to przerywacz termobimetaliczny, a więc wejście i wyjście na przełącznik kierunku migotania.
Jeśli tak: jeden przerywacz elektroniczny (3 pin) masa, zasilanie (sygnał) i wyjście na obwód - to włącznik świateł awaryjnych szwankuje, nie podaje napięcia na 49a gdy ma się łączyć z 15, coś jak w starszych Golfach (właśnie o nich bym poczytał, to jest ten układ).
Podłączenie przerywacza 31-masa 49-plus z włącznika świateł awaryjnych 49a-wyjście na przełącznik kierunkowskazow i do włącznika awaryjnych c,c2,c3-wyjścia do kontrolek Czy styki na włączniku awaryjnych są oznaczone?Nie mogę znaleźć takiego schematu ale mogę go narysować jak podasz oznaczenia na włączniku awaryjnych.
To co widać na zdjęciu i powinno być jeszcze 30 plus stały i masa 31 na kontrolkę. 15 to + po kluczyku. 49 to zasilanie przerywacza normalnie z 15 a przy włączeniu awaryjnych z 30 . 49a to wyjście przerywacza normalnie na przełącznik po kierownicą a na awaryjnych do LR razem. Coś mało tych przewodów. Opisz kolory co tam dochodzi w okolice włacznika,
B to plus, E to minus, L to wyjście.
W tej generacji stosowano przerywacze kierunkowskazów bimetalowe w układzie dwuobwodowym – jedno wyjście jest dla kierunkowskazów ciągnika, drugie wyjście jest dla kierunkowskazów przyczepy. Tak samo przełącznik kierunkowskazów jest podwójny. Dopiero ok. roku 2000 w 3320 wprowadzono przerywacz elektroniczny z kontrolkami dwóch przyczep oraz wyłącznik...
Kontrolki na desce mają za zadanie informować o prawidłowo działających kierunkowskazach to znaczy przestają pokazywać przy braku obciążenia(spalona żarówka). Może się zdarzyć że któraś żarówka nie ma obciążenia 21W (zwłaszcza chiński wyrób). Proponuję dołożyć obciążenie jeżeli nie pomoże przerywacz do wymiany. Oczywiście sprawdzić wyjście kontrolek...
1 i 2 oznaczenie wg DIN 15, plus po stacyjce 4 oznaczenie 30 stały plus 3 oznaczenie 49 zasilanie przerywacza kierunkowskazow 7 oznaczenie 49a wyjście z przerywacza kierunkowskazów 5 oznaczenie L lewy kierunkowskaz 6 oznaczenie R prawy kierunkowskaz 8 kontrolka i podświetlanie nie ma wpływu na pracę kierunkowskazów. Przełącznik łatwo sprawdzić zwykłą...
Czy to jest możliwe, żeby tak to zaprogramować? Niestety nie... Jedyne wyjście to zastosowanie niezależnego systemu zbudowanego na wyłączniku krańcowym i lampy z przerywaczem. Wówczas nowa lampa może błyskać cały czas aż do momentu zamknięcia.
Klasyczny przerywacz elektroniczny - zasilanie, masa (dla elektroniki przerywacza) i wyjście. Wg Boscha oznaczone 49, 49a, 31. Japończycy oznaczają odpowiednio B (battery), L (lamp), E (earth). Amerykanie X/B, L, G (ground). Przerywacze bimetaliczne nie wymagają masy, bo nie ma w nich elektroniki, a pracują w szeregu z obciążeniem (żarówkami).
Wyjście są dwa albo kontrolkę zamiast do przerywacza podpiąć pod wyjścia z przełącznika lewo/prawo (oba) ale dać tam dwie diody i dopiero z nich na + kontrolki. Albo dać dwie kontrolki podłączone też po przełączniku lewo/prawo (jak na kierunkowskazy).
Ile zacisków ma cewka. Powinna mieć trzy. Zasilanie po stacyjce, z aparatu zapłonowego po przerywaczu i wyjście wysokiego napięcia. http://obrazki.elektroda.pl/1779564500_1... Fotkę daj, markę auta.
Widocznie masz inną wersję wykonania, przycisk świateł awaryjnych był podświetlany skoro do przełącznika/przerywacza był doprowadzony przewód od podświetlenia (znając niemieckie standardy to kolor szary z jakimś paskiem). Wyjście na kontrolkę w nowym przełączniku/przerywaczu trafia właśnie na przewód od podświetlenia, dlatego robi Ci zwarcie powodując...
Ale to jest tylko do układów z przerywaczem mechanicznym? Plus, minus i wyjście z platynek.
W tej dyskusji chciałbym prosić szanownego Przedmówcę (jeśli to nie jest niestosowne) o informację: do jakiego punktu (schemat w załączeniu) podłączyć (punkt na schemacie): 1. diody prostownicze (i np. anodą w tą czy tamtą stronę- kierunek zaporowy/przewodzenia) 2. Wejście i wyjście z elektronicznego (cewkowego) przerywacza kierunkowskazów 3. wyjście...
Witam , kolegów pokrótce opiszę swój problem. Muszę zastosować zapłon elektroniczny typu CDI w tym nie ma żadnego problemu mam fajny układ , który całkowicie spełnia swoja funkcję ale jest problem z różnych względów nie mogę zastosować ani czujnika Halla ani transoptora muszą zostać przerywacze. I teraz potrzebuję układu,klucza który zamieni sygnał...
Przede wszystkim, żeby sterowac kierunkowskazy plusem, to trzeba tranzystor zmienić na pnp. Emiter do plusa, baza do R3, wyjście na kierunkowskazy z kolektora. Może byc tez konieczne "podparcie" bazy rezystorem kilkaset omów do plusa.
Do żarówki dochodzi +15 po zapłonie i styk 49a wyjście przerywacza na przełączniki. To sie nie psuje,masz uwalona żarówkę lub jej styki ew.ścieżke,styki w liczniku.
Dodam że wyjście 7-8 daje napięcie ciągłe - lampa musi mieć przerywacz i być podpięta w trybie zasilania 230V. Co do szarpania przy zamykaniu - za mały wymiar montażowy B lub za długi wspornik skrzydła (siłownik ma być skośny w stosunku do skrzydła - jak na rysunku). Ten zestaw nie ma miękkiego startu.
Mam do zaprogramowania na szybko sterownik FX5U, którego nigdy w ręku nie trzymałem. Rozkminiam sobie to na szybko ale nie wszystkie informacje mogę znaleźć w googlach, bo być może funkcje w ogóle nie istnieją (siedzę w Siemensach). Używam GXWorks3. Sterownik FC5U-64M Pytanie na początek: Gdzie ustawić tutaj wewnętrzny timer? Mrugacz? Np. 1sekundowy...
Świeciły i przestały, słowo-klucz : " kiedyś". Odpowiedź - 2 posty wyżej. Albo na plytce wymienić uklad IC5 (stabilizator 78L05 SMD) ale niebawem powtórka z dymkiem, albo pod wyjście Flash dać mały zasilacz sieciowy (bo tam jest 230V) wydajacy 24V na lampki, a jesli życzysz mryganie (bo to wyjście nie mryga, a daje 230V jak silniki są w ruchu) , dorzucić...
Witam. Umieściłem to zapytanie tutaj ponieważ dotyczy tylko i wyłącznie schematu i układu. Zrobiłem układ wg poniższego schematu i nie działa :( Sprawdzałem układ woltomierzem podłaczonym między masę a wyjściem na cewkę. Gdy wyjście na przerywacz nie było zwarte do masy - woltomierz wskazywał 0,14V. Gdy zwierałem wyjście przerywacza do masy - woltomierz...
W pierwszej kolejności sprawdź wszystkie bezpieczniki. Jak masz miernik to na przerywaczu po włączeniu zapłonu powinno być 12V na przewodzie biało/zielonym oraz zielono/czerwonym. Masa to przewód zielony a szary to wyjście z przerywacza.
Tu są 3 + czyli Vcc - czyli kreska na dole oraz wyjście na żarówkę
Wpadł mi w rękę jakiś japoński elektroniczny przerywacz kierunkowskazów. oznaczenia wyjść są takie: E L B. Które to +, - i wyjście?
Widzę, że masz trochę starszą prądnice. D+ wyjście prądnicy DF wzbudzanie Ten trzeci cieńki zielony leci na na przerywacz tego nie ruszaj! Na odpalonym sprzęcie ściągasz DF mierzysz napięcie na D+, podpinasz + z aku na pająka do DF mierzysz napięcie D+ ,powinno być w granicy 7,4V w zależności od obrotów. D+ nie ściągasz !
Czytałem że trzeba dołożyc jakiś rezystor i do plusa a drugie wyjście na przerywacz
Hmm a czy mógłbyś mi podpowiedzieć jak zrobić przerywacz ?
Lampa 230V powinna być podłączona do zacisków 10 i 11. I przeważnie wymagana jest lampa z wbudowanym przerywaczem bo w ogromnej większości napędów wyjście koguta 230V to po prostu powtarzacz zasilania silnika i nie ma żadnego mrygania.
Normalnie. Przecież to układ bateryjny. Więc podłączasz, jak na taki przystało. Ten prawy punkt przyłączeniowy, to zasilanie cewek, czyli załączasz tam zasilanie. Ten lewy, połączony z jednym z przerywaczy, wygląda jak wyjście na elektroniczny obrotomierz lub inne coś, co pobiera sygnał zapłonu. Ten silnik jest uzbrojony w rozrusznik, prądnicę, akumulator?
jdubowski, jak się przypatrzysz, to tam jest jeszcze wyjście na przerywacz, oznaczona jako P. I ten 330R to pewnie do wymuszenia prądu oczyszczania na nim.
Schemat do poloneza w odpowiednim roczniku. Tam jest rysunek. Elektrit podał ci już do czego podłącza się piny, wystarczy to zaadoptować. Zresztą oznaczenia liczbowe są uniwersalne dla instalacji elektrycznych w pojazdach. 49 to zasilanie, a 49a, wyjście z przerywacza na wyłącznik kierunkowskazów. Jeśli masz problem z tym, to weź sobie przerywacz trzypinowy,...
Ale jak włączę ten wyłącznik to w samochodzie z tyłu gasną kierunkowskazy i słychać załączenie w tylnej lewej lampie coś w rodzaju pracy drugiego przerywacza. Pozostałe światła mają wyjście na gniazdo.
Nie da się na złączu tranzystora jest spadek 0.6V więc napięcie zasilania musi być o te 1.2V wyższe lub układ musi zawierać wewnętrzną przetwornicę DC/DC podwyższającą napięcie. Jeśli zasilania nie da się podnieść to chyba jedyne wyjście.
Nie. Elektroniczny przerywacz posiada 3 piny + czarny przewód jako masa inaczej - 12V.Przerywacz jest zasilony napięciem 12V Wyjście z przerywacza wychodzi na środkowy styk przełącznika kierunkowskazów.Wyłącznik jest 3 pozycjowy środek to wyjście z przerywacza lewy pin lewe kierunkowskazy prawy pin prawe kierunkowskazy .Trzy piny na przerywaczu to 1...
emeryt2 napisał: Nie pomyliłeś oznaczeń? P , to chyba wyście na kontrolke , a L to wyjście na przełącznik kierunków Oznaczenia są jak w typowym przerywaczu: + - zasilanie; L - wyjście na przełącznik kierunkowskazów; P - kontrolka. Po załączeniu się kierunkowskazów, spadek napięcia na rezystorze R13 powoduje załączenie tranzystora T7 i tym samym załącza...
Zimne luty sprawdziłem... brak takich... Dokładnie z tego schematu korzystałem na samym dole w poście...... I mam pytanie... Jak powinienem podłączyć zasilanie? + pod Gate tranzystora a wyjście z przerywacza z Source? Bo wgl się pogubiłem... Druga sprawa czy istnieje możliwość podłączenia odwrotnie tranzystora... Tam gdzie powinno być Source umieściłem...
Witam ! Temat powoli rozwiązuję , mało czasu mogę poświęcić problemowi . Przewody ,przełączniki ,stacyjka ,alternator pomierzony sprawne. Przyczyna tkwi w przerywaczu kierunkowskazów jest na trzy wyjścia B-plus, G-minus i L wyjście plusa. Włączyłem przerywacz dwu wejściowy starego typu i wszystko działa. Zamówiłem nowy trzy wyjściowy przerywacz jak...
Tak, jak piszesz, NE555 tylko na wyjście daj przekaźnik.
Witam . Dobrze by było gdybyś zrobił zdjęcie przerywacza.Czy jest to przerywacz tradycyjny bimetalowy w metalowej obudowie ,czy inny. Jeżeli ten pierwszy to jego końcówki mogą mieć takie oznaczenie; (+),(49)-to zasilanie (L),(49a)wyjście na przełącznik (P),(C) kontrolka kierunkowskazów. Przerywacz elektroniczny ; (+),(49) (49a) (C) (31)masa ,może być...
Elektroniczny np z motocykla bądź skutera powinien wystarczyć. Podłączyć do instalacji, a jako wyjście zamiast led-ów podpiąć cewkę przekaźnika.Przerywacz będzie sterował przekaźnikiem, ten natomiast przez styki robocze będzie zapalał żarówki. Prąd płynący przez styki będzie (w zależności od aktualnego dokładnego napięcia w instalacji) wynosił około...
Niestety ten sterownik nie obsługuje lampy.. Podłączenie bezpośrednio pod wyjście silnika nie jest dobrym rozwiązaniem (zmierz napięcia na wyjściu silnikowym wpodczas otwierania i zamykania a sam się przekonasz dlaczego). Szybko można uszkodzić przerywacz, a niekiedy nawet silnik (jeżeli przerywacz zrobi zwarcie obwód jednego z kierunków obrotów będzie...
Schemat coś pomoże https://obrazki.elektroda.pl/32_11771590... oraz www.elektroda.pl/rtvforum/topic813961.ht... dalej miernik w dłoń i działać Na przerywaczu B to + po statyjce ,L to wyjście na lampy( kierunki). Regulator ma jakiś napis?
Ja bym tzw układ Darlingtona na wyjście tzn że do emitera tego tranzystora podłączyłbym jakiś mocniejszy tranzystor np BD135 który ma maksymalny prąd 1,5A ale jest jednym z najbardziej popularnych tranzystorów i przy tym nie drogi. A jakie te diody? bo zwykłe takie diody LED to około 15 mA pobierają te najzwyklejsze a te już bardziej wypasione to znacznie...
Rozwiązania kontrolek kierunkowskazów w licznikach są różne: od wykorzystania zjawiska odkładania się napięcia na największym oporze, poprzez osobne wyjście przerywacza (np. "L" lub "C") aż do zwykłej zaróweczki łączonej z daną gałęzią kierunków i do masy. Przeanalizuj Kolego, jak jest w jednym, jak jest w drugim liczniku i odpowiednio zaadaptuj. Może...
Mam jeszcze jedno wyjście, mogę użyć dwa takie przerywacze lub dać jak wcześniej napisałem przekaźniki.
Pomiń przerywacz i kierunki będą działać zewrzyj (+) z przełacznika i wyjście na kierunki (L). Niestety na liczniku kontrolka po włączeniu kierunku nie bedzie mrugać tylko świecić na stałe. Na upartego można wsadzić do licznika LEDa który mruga po podaniu stałego napięcia. Druga opcja przerywacz z regulacją czasu też załatwi sprawe po dobraniu odpowiedniego...
Wychodzi na to, że masz nieaktualny schemat. Ten z obrazka bardzo dobrze działa z przerywaczem bimetalicznym wpiętym w szereg z żarówką. Ten przerywacz, co pokazałeś na zdjęciach ma elektronikę, więc od działania potrzebuje plusa, minusa i wyjścia na żarówki. Założę się, że przewód czarno-biały jest podłączony do masy. Jeśli wariuje obrotomierz i miga...
49a to wyjście. Co będzie załączał?
E - masa, B - zasilanie, L - wyjście (lamp). Pasuje każdy elektroniczny przerywacz kierunkowskazów. Oznaczenia 49, 49a i 31 znajdziesz bez problemu.
prawdopodobnie jeden z tych trzech kabli w nowym przerywaczu jest masą z tego co sie spotkałem to mogę ci powiedzieć, że to 3 wyjście (do masy) jest zainstalowane w innym poziomie niż pozostałe dwa.... pozdro...
Masz 4 wyjścia w kostce. 59a to wejście ładowania (z cewki), 31b to masa, 49 to plus po stacyjce a 49b to wyjście na przełącznik kierunkowskazów.
Tyle tylko, że wyjście 555 ma obciążalność prądową ok. 0,3A, a dla żarówek przerywaczy jest to za mało. Trzeba dołączyć przekaźnik.
Ja też robiłem malutką ceweczke na tubce po tabletkach musujących, około 500 zwojów 0.2mm , kondensator zwinięty z kilku warstw foli przezroczystej (opakowanie foliowe), okładki foli aluminiowej jakieś 20cm x 10cm, kabel linka rozszczepiona na wachlarz i przyłożona folią alum. i gotowy kondensator, pojemność z tego co wpisywałem do capsolve to kilka...
Jak już chcesz mieć fortecę to zainstaluj alarm a w miejsce blokady jednoobwodowej daj blok przekaźników, możesz je nawet poumieszczać w różnych miejscach. niech rozłaczją kilka obwodów, a inne np. wyjście z przerywacza (czujnika zapłonu) zwierają do masy. Narób jeszcze kongo z kablami. Nikt się nie połapie w krótkim czasie.
Witam, Posiadam renault 5, silnik gaźnikowy, układ zapłonowy klasyczny z modułem tranzystorowym i aparatem zapłonowym. Moduł padł, obecnie przerywacz z aparatu zapłonowego mam wpięty bezpośrednio do cewki i jeździ, jednak chciałbym zamontować moduł. Obecny moduł ma tylko 4 złącza : - + wejście z przerywacza aparatu zapłonowego wyjście do cewki Jaki...
Gdzie w hondzie FR-V szukać przewodów za przekaźnikiem Jak zawsze - w wiązce idącej do przełącznika na kierownicy. Sprawdź szary - wyjście z przerywacza i błękitny oraz pomarańczowy - kierunkowskazy (nie ręczę 100%, ale to standardowy i najczęstszy układ kolorów w jednośladach). Co ta kostka konkretnie robi? Wrzuć schemat jej podłączenia.
Witam ,ściągnąłem schemat instalacji ale nie bardzo mogę go odczytać ,chciałem podłączyć na *stole* ten przerywacz żeby go naprawić ,czy ma ktoś rozpiskę jak to zrobić ? Podłączałem w ten sposób 1 wyjście na żarówki 4 plus zasilania 5 minus i widzę że to nie jest prawidłowe podpięcie bo nie działa ,świeci jedynie dioda .
Tradycyjnie (+),(-)wiadomo wyjście 2lub 5 na żarówkę,lecz już nie pamiętam ,czy po podaniu zasilania ,czyli podłączenie (+,-),nie powoduje już cykani przerywacza. Tak więc lepiej zastosować inny przerywacz.
https://obrazki.elektroda.pl/8293272600_... tego kondensatora przy cewce może nie być ale obowiązkowo przy przerywaczu. Pomiń na próbę kopułkę i palec daj bezpośrednio na wyjście cewki świece do masy.
Zobacz sprawdzone wyjście: http://arlisklep.pl/files/Jabel/J-204.pd...
Pod maska masz moduł który odpowiada za oświetlenie zewnętrzne. Ma on osobne wyjścia na tył i przód. Możliwe że uszkodzone wyjście modułu lub przerwa,w obwodzie między żarówka a modułem. Przerywacz nie ma nic do tego i tam go chyba nawet nie ma.
Ciekawi mnie,skąd wziąłeś drugi przewód na drugą kontrolkę?Najprawdopodobniej jest to spowodowane rodzajem właśnie przerywacza kierunkowskazów.W tym modelu przerywacza jest tylko jedno wyjście na lampkę kontrolną kierunków i miga tylko jedna kontrolka niezależnie od kierunku.Pozostaje albo wymiana przerywacza,albo co jest tańsze,wypięcie i zaizolowanie...
Konkretnie tak jak na schemacie. Podłączasz +12V z akku po stacyjce do tego układu, masę gdzieś z karoserii. Z wyjścia CZ (Cewka Zapłonowa) podłączasz masę właśnie dla cewki (wypinasz przerywacz i tam podłączasz to wyjście) Zostaje wolna śruba po kablu od przerywacza i tam podłaczasz kabelek tego układu oznaczony P (Przerywacz) Ot cała filozofia. Efekt...
Tak - kontrolkę podłącza się między wyjście z przerywacza, a plus. Bo, tak jak zauważyłeś, przerywacz zwiera do masy. Jednak jak jest rozwary, to na zacisku pojawia się 12V "przechodzące" przez cewkę i możliwe, że kontrolka też zadziała, tylko odwrotnie (przy połączeniu przerywacz/+ zapali się w momencie zwierania przerywacza, przy połączeniu przerywacz/-...
Przerywacz dwupinowy, to zasilanie i wyjście. Trójpinowy ma jeszcze masę dla elektroniki. W zalezności od tego, co kupiłeś może byc oznaczony 31, E. Tu masz tabelkę: http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop... Jeśli masz kierunkowskazy z żarówkami 12V/21W, to pasować będzie każdy przerywacz trójpinowy (czteropinowy też, po prostu...
Witam. To proste i powinieneś sprawdzić sam ale co tam. 30 prądowy 87 wyjście 85 masa 86 sterowanie.
49 zasilacz, 31 masa, 49a wyjście na przełącznik kierunku migotania; tam na próbe można wstawić zarówkę 45W lub dwie zarówki o mocy 21W. Przy niedociążeniu (jedna żarówka 21W) częstotliwość błysków zwiększy się około dwukrotnie. Zasilacz musi gwarantować odpowiednią wydajność prądową.
fajne są przerywacze z fergusona (U3512 i inne), bo mają wyjście na 3 kontrolki, pomocne do sprawdzania działania kierunkowskazów w przyczepach :), ale niestety wymaga dostosowania instalacji i wskaźników :)
Przełącznik - góra ładowanie, dół 12V a boki to start. Podpinasz akumulator i jeżeli nie jest całkowicie rozładowany to, po ustawieniu przełącznika na "start", możesz uruchomić agregat przyciskając ten duży przycisk, prądnica spełnia wtedy rolę rozrusznika elektrycznego. Po zadziałaniu silnika spalinowego, przełączasz na ładowanie i gotowe. Korba to,...
Styki przerywacza czyste ,nie nadpalone ,przerywacz nie zaolejony .Maksymalne rozwarcie przerywacza 0,4-0,5 mm .Żarówka podpięta pomiędzy wyjście aparatu i masę .W momencie pokrycia się nacięcia na kole pasowym z cechą na pokrywie rozrządu (nie GMP) powinno nastąpić rozwarcie styków przerywacza (świeci żarówka).Prościej się nie da .
trzy przyłącza - plus, kierunek L, kierunek P Oj, jaka straszna nieprawda!. Tam jest zasilanie - wyjście na przełącznik kierunkowskazów i wyjście na lampkę kontrolną. Rozdział lewo/prawo dokonuje się w przełączniku zespolonym, a nie w przerywaczu. Pewnego dnia zaczęło znikać zasilanie przyrządów tablicy. Okazało się że powodem jest brak styku na pierścieniu...
przerywacz kierunkowskaz wyjście zrobić przerywacz prosty przerywacz soundbar wyjście wyjście
przekaźnik ogrzewanie szyby czujnik wzorcowy cylindra warsztat pomysły
spawarka inwertorowa przekaźnik vestel 17mb170 firmware
Odblokowanie panelu w Toshiba 42HL833N - instrukcje Prawidłowy montaż zaworka zwrotnego w VW Passat B3