Założyłem nowy przerywacz zapłonowy i nie ma on iskry Fiat 126p.
A ten układ z obrazka to nie jest elektroniczny układ zapłonowy bez przerywacza ? A to w kółku z napisem silnik to jest to co siedzi w aparacie zapłonowym silnika i zastępuje mechaniczny przerywacz zapłonu .
Dawno temu mieliśmy zbudowane takie jeździdło na bazie malucha. Z elektryki był tam -alternator+regulator -akumulator -rozrusznik -stacyjka -cewka zapłonowa -przerywacz+kondensator (aparat zapłonowy) dla formalności - nie jeździło po drogach publicznych. Weź schemat instalacji elektrycznej z malucha - nie ma tam wielu elementów
Cewka zapłonowa ma dokładnie taką samą budowę, co cewka do dwubiegowego Rometa. Jedna cewka współpracująca z przerywaczem, druga cewka generująca wysokie napięcie na świecę zapłonową. Jak pisałem wcześniej, sprawdź przerywacz, kondensator i połączenia skręcane.
Taką jawkę miałem przeszło 20 lat temu. Moim zdaniem masz źle kable. Z tego co pamiętam to z cewki impulsowej idzie prąd do cewki zapłonowej przecinany przez stacyjkę ( za lampą dwa czarne kabelki są połączone ) a powrót jest z cewki zapłonowej na przerywacz. Na zdjęciu widzę że przy silniku masz zielony kabelek zmostkowany z przerywaczem - źle. Z cewki...
Zobacz taką ofertę [url=https://www.olx.pl/oferta/progcdi-r... Posiada wybór sygnału wejściowego (hall, pickup coil, przerywacz)
ZielonyRaiderze co sprawdziłeś przed uruchomieniem -ustawienie zapłonu -przerywacz -gaźnik -świeca zapłonowa to te podstawowe...
Przecież masz schemat modułu do charta, więc? I myślisz, że koszty przerobienia tamtego będą niższe niż zdobycie/zrobienie nowego? Licząc próby, bo pewnie kilka ich będzie. Masz wszystko do CDI, a ty się upierasz przy bateryjnym z przerywaczem, bo taki właśnie w tej chwili masz. Czyli krok wstecz, bo chcesz przerywacz MECHANICZNY (można go zastąpić...
cewka od omegi nie bedzie sie nadawac bo omega ma zaplon elektroniczny i ma mniejszy opor cewka ,bedzie palic przerywacz
Tam nie ma żadnego przerywacza tylko moduł zapłonowy. Iskrę sprawdź na oryginalnej świecy do pilarek np. champion cj7y. Jaką mieszankę paliwa z olejem stosujesz? Ile zbiorników przepaliła od zakupu?
Jak już platynkowym można określić układ zapłonowy stosowany w Simsonie, a nie Simsona ;) - Bardziej kojarzy się z jego kolorem;P Układ zapłonowy z przerywaczem platynkowym nie potrzebuje modułu. Tylko wersja z zapłonem "elektronicznym/tyrystorowym" potrzebował modułu. W simsonie silnika z układem zapłonowym na platynkach powinny wychodzić 4 przewody,...
witam Panowie kupiłem simka s51 82r instalacjia rozwalona moze ktos pomoc i podpowiedzieć co mam kupić ,chcialbym 12v elektronic nie na platynkach i co dokupic do tego jaki regulator tylko nie elbe(podobno)iskrownik koło bedzie kupione 12v dwa bezpieczniki 8A jaki regulator do tego?jaki przerywacz?jaki moduł zapłonowy no i jakis schemat jak to podłączyć...
15 zasilanie, ten przewód od cewki 1 cewka zapłonowa, tam gdzie był przerywacz masa wiadomo Przerywacz to ten przewód z platynek, który wcześniej szedł na cewkę zapłonową.
Chyba wszystko z tradycyjnym układem zapłonowym tzn taki z kopułka i /lub przerywaczem będzie siało. Natomiast Dobrze zrobiona instalacja tak zapłonowa jak i antenowa powinna to zjawisko minimalizować.
Porównaj. To są najprostsze aparat zapłonowe. Przerywacz i rozdzielacz. Elektroniki wtedy w samochodach poza radiem nie było.
Cewka, w zależności od typu, ma na pierwotnym oporność od 0,5 do 2 omów. Prądy liczą się w "grubych" amperach. Tranzystor mocy musi mieć więc odpowiedni prad bazy, czyli oporniki bazowe muszą mieć małą oporność. Zostaw jak jest, tak ma być. :wink: Sposobem jest stosowanie zamiast tranzystorów bipolarnych, specjalnych MOSFET-ów. Musiał byś znależc schemat....
Proponuję od razu założyć sobie dwuwyjściową cewkę i bezpośrednio podłączyć świece - będzie DUŻO bardziej bezawaryjne Oczywiście to nie pomoże bo tutaj ewidentnie masz problem albo z przerywaczem, albo jeszcze pewniej z kondensatorem aparatu zapłonowego, bo one często padają schemat jest banalnie prosty, plus po stacyjce przychodzi na jedną śrubkę cewki...
3 przewody jeden to + drugi - a trzeci to wejście impulsu np. z cewki zapłonowej, lub przerywacza bo to ten sam punkt
podpinam kondensator pod zacisk 1 na cewce Nie do końca..., Kondensator, który masz koło cewki, to kondensator przeciwzakłóceniowy, ma za zadanie tłumić zakłócenia pochodzące z układu zapłonowego, tak aby nie były słyszalne w radiu na falach średnich i krótkich (AM), dziś już chyba nikt nie używa w samochodzie takich zakresów, więc ten kondensator...
Kolego ale na tej nie ma żadnych oznaczeń ta cewka jest od kosiarki żyłkowej. A da rady jakoś sprawdzić jeśli nie podpisane ?
chodzi o impulsy z przerywacza przed cewką zapłonową.
"AUTO IGNITION COIL" - w tłumaczeniu z języka zagranicznego na nasz znaczy nie mniej ni więcej tylko SAMOCHODOWA CEWKA ZAPłONOWA. I właśnie cewki masz uzyć, bo to jest genarator wysokiego napięcia. A właściwie bardzo prosty moduł zapłonowy z generatorem zastępującym przerywacz w klasycznym aparacie zapłonowym. Do czego chcesz tego używać? Transformator...
Witam! Problem tkwi zapewne w aparacie zapłonowym - brak przerwy na przerywaczu.
Przecież prościej jest zastosować przerywacz zapłonowy cewkę i zwykłą świece. wtedy iskra będzie podawana w odpowiednim momencie. Świeca żarowa modelarska zda egzamin tylko wtedy gdy będzie podłączona do prądu po odłączeniu silnik zgaśnie chyba że będzie zastosowane paliwo modelarskie. Jutro podam jaki jest skok tłoka.
To elementy układu zapłonowego. W kazdym klaszycznym układze zapłonowym jest kondensator przy przerywaczu. Pojemność, to około 0,2 - 0,25 uF.
Przerywacz platynki aparatu zapłonowego były niedawno wymieniane ale tam iskrzy To wskazuje na problem z kondensatorem.
Na włączonym zapłonie nie można było trzymać tylko starych aut z cewką zapłonową i mechanicznym przerywaczem bo gdy przerywaz był zwarty przy właczonym zapłonie, grzała się i paliła cewka zapłonowa. Każdy elektroniczny zapłon tego nie zrobi i mozesz zaoszczędzić troche benzny.
Na cewkę musi dochodzić plus po stacyjce i minus z przerywacza zapłonowego. Sprawdz zasilanie, przerwę na przerywaczu.
Ja bardzo dobrze wiem do czego służy ten kondensator. Wiem także o takich szczegółach jak prąd samo-czyszczania styków przerywacza. Ale kolega nie bardzo widzę zna się na "zelektronizowanych" układach zapłonowych bazujących jeszcze na przerywaczu lub nie zrozumiał co w ogolę zaproponowałem. Ja proponuję tego typu "układ zapłonowy" wstawiony pomiędzy...
Nie ma przerywacza jest nadajnik Halla w aparacie zapłonowym. System wtrysku L-jetronic starszy model i nowszy Motronic.
GL-100 A to nie jest żaden "wzmacniacz iskry" po prostu elektroniczny moduł zapłonowy, współpracuje z przerywaczem. Robi tyle dobrego że zmniejsza się prąd styków przerywacza wiec się nie wypalają, w układzie tranzystorowym na wyjściu nie ma kondensatora prąd cewki może szybciej zanikać, co może dać wyże napięcie, tyle że do elektronicznych układu zapłonowych...
Jeżeli w aparacie zapłonowym jest przerywacz, to tak, możesz podłączyć bezpośrednio cewkę wysokiego napięcia, ale musi to być model przystosowany do pracy z przerywaczem. Natomiast gdy w aparacie znajduje się cewka - impulsator, to moduł jest niezbędny do działania układu zapłonowego
Czujnik Hall reaguje na pole magnetyczne i żeby działał jako czujnik położenia musi współpracować z magnesem.Takie czujniki są stosowane jako przerywacze w aparatach zapłonowych ,czujniki położenia wału korbowego w silnikach spalinowych itp.W tej bramie musi być magnesik który przesuwa się koło tego czujnika.Może być to czujnik położenia bramy albo...
Moduł padł, obecnie przerywacz z aparatu zapłonowego mam wpięty bezpośrednio do cewki i jeździ, jednak chciałbym zamontować moduł. A może da się naprawić ten stary moduł? Miałem kilka lat temu Renault 5 z takim samym zapłonem i też padł mi moduł zapłonowy - po dłuższym zostawieniu włączonego zapłonu przy wyłączonym silniku. Rozciąłem blaszaną obudowę...
Krzys55-ta cewka z obrazka to cewka zapłonowa pochodząca z klasycznego, iskrownikowego układu zapłonowego z przerywaczem. Ona ma pierwotne uzwojenie zakończone tym białym przewodem z oczkiem zwierane za pomocą przerywacza oraz wysokonapięciowe wtórne wyprowadzone tym drutem w rurce do podłączenia kabla W.N. Czysto teoretycznie jej konstrukcja jest bardzo...
W czasach gdy używano tego radia powszechne były jeszcze układy zapłonowe oparte o przerywacz, cewkę zapłonową i kopułkowy, mechaniczny rozdzielacz WN. A te elementy były niestety źródłem sporych zakłóceń odbioru na zakresach AM. Tak mi sie przypomialo, że oglądając TV na odbiorniku Beryl 102, wiedziałem że ojciec wraca, zanim słychać było warkot "kredensa"...
Moje pytania: Czy skodiczka ma Instalacje LPG? Czy strzela przy próbie odpalania na LPG czy na Pb? Czy pływak w gażniku się "nie topi" i czy zaworek odcina dopływ paliwa do komory pływaka? Czy jest iskra naświecy? Czy pompka paliwa działa? Czy i kiedy wymieniane przewody WN Czy przerywacz w aparacie zapłonowym działa tzn czy przypadkiem sam aparat zapłonowy...
Silniki hit and miss sa zarówno nisko wysoko jak i średnioprężne. To jest raczej sposób regulacji zależnie od obciążenia. Sposoby zrobienia krzywdy jest różny zauważ ze najekonomiczniej jest zrobić takie kuku silnikowi na czas gdy nie potrzebuje pracować żeby nie tracić przy tym paliwa i zmagazynowanej energii w kole zamachowym. Ze względu na różne...
Zakładając że połączenia elektryczne są prawidłowe, czasami w WSK działo się tak jeżeli przerwa na przerywaczu była za duża, ewentualnie zużyta świeca zapłonowa..
Zmniejsza iskrzenie na przerywaczu w aparacie zapłonowym.
Teoretycznie uzwojenia cewki są sprawne (Post 4) Pozostaje dokonać próby według opisu z postu 4, lub szukać uszkodzenia gdzie indziej (przerywacz, zasilanie świeca)
W pierwszej kolejności ustalmy, jaki typ aparatu zapłonowego jest zainstalowany w tym samochodzie. W Fiatach 125p był montowany klasyczny moduł zapłonowy z przerywaczem mechanicznym oraz elektroniczny (Fiat 125p z silnikiem Poloneza); tam był bezstykowy układ przerywacza, który podawał impuls do modułu elektronicznego. Dopiero po ustaleniu rodzaju układu...
Zrobiłeś maszynę do zabijania (paralizator) Brak kondensatora B+/1D. Styki Masz na cewce po dwóch stronach. Dodaj pojemność 0,22mf/600v
Zamoknieta cewka zapłonowa, przebicia, zła przerwa na przerywaczu jesli występuje. Masz możliwosc zrobic foto aparatu zapłonowego? wtedy byćmoże będę wiedział jak to ugryść. Jeśli elektroniczny moduł należało by go sprawdzic czy w momencie braku iskry podaje impulsy na cewke, jesli nie podaje wtedy szukac w cewce impulsatora w samym silniku.
Tak. Dokładniej to kondensator jest zrównoleglony z przerywaczem. Powodzenia w próbach.
Panowie,kondensator w układzie zapłonowym równolegle z przerywaczem Rozwiń to twierdzenie.
Dobra wszystko już mam dzięki za pomoc.
Wręcz praca z dużymi prądami jest nawet wskazana dla większości przekaźników bo powoduje "przepalanie" się warstwy zanieczyszczeń i nawet zmniejszenie rezystancji styku Pamiętam, jak w elektronicznych układach zapłonowych przystosowanych do pracy z przerywaczem umieszczany był rezystor wymuszający przepływ prądu rzędu kilkuset miliamper, opisywany...
Standardowe, 0,22uF/600V - używane we wszystkich układach klasycznych, z przerywaczem mechanicznym.
Na to wygląda, do rodziny Z250 mam service manual i nie zgadzały mi się do końca pewne fakty... Ten GPZ pasuje, po za tym powstał z rodziny Z250. Wrzuć więcej zdjęć silnika. Podaj kolory kabli idących do regulatora napięcia i alternatora, zobaczymy czy będzie pasował schemat. Reszta czyli zapłon na 90% jest na przerywaczach. Pomierz rezystancje uzwojeń...
Sygnał z opto zapyla do sterownika silnika i wraca obrobiony na końcówkę mocy. Na rosyjskich stronach jest kilka patentów czym i jak zastąpić uszkodzony tranzystor. Na pewno żaden przerywacz.
CB FSM Syrena 105L od kilku miesięcy męczę się z zakłóceniami w Syrence. Ojciec 15 lat temu miał w swojej CB i problemu nie było, a ja już nie mam pojęcia o co chodzi. Zakłócenia pojawiają się po około 20 sekundach od odpalenia silnika. Kiedyś zwykły układ zapłonowy na przerywaczach, kondensatory, trzy małe cewki, zwykłe miedziane kable zapłonowe....
No i jeszcze wytłumacz co to u ciebie znaczy przerywacz samochodowy, czy to coś takiego jak przerywacz w obwodzie zapłonowym, czy może jak przerywacz kierunkowskazów, czy to układ elektroniczny, czy może coś prostego elektromechanicznego.
Na cewce pod 15 (+12V,po zapłonie) pod 1 (przerywacz aparatu zapłonowego)
Możesz próbować tak: http://obrazki.elektroda.net/27_12180561... tzn: -Podłącz nóżkę 5 kostki NE555 przez kond. 15nF/100V do masy. -Dołóż kond. 100nF/100V równolegle z kond. 100µF/16V. -Zasilanie całego układu podłącz przez opornik 22Ω ... 33Ω (lub przez diodę prostowniczą tak jak koledzy pisali). -Podłącz żarówki bezpośrednio...
Przypuszczam, że masz za małą wydajność cewki zasilającej moduł CDI. Przy niskich obrotach jeszcze wyrabia się w czasie żeby naładować kondensator 1uF 400V ale przy wyższych obrotach, gdy iskra jest częściej już nie. Jeśli masz w moto akumulator 12V prościej jest zacząć od gotowego chińskiego DC CDI ze skuterka. Ja u siebie w Jawie 350 mam dwa takie...
Witam ja takie objawy miałem w corsie i był uszkodzony przerywacz w aparacie zapłonowym. Zmień piaskownicę - przerywacze w aparatach zapłonowych skończyły się bardzo, bardzo dawno temu.
Mam MZ ETZ 250. Układ zapłonowy składa się ze standardowej cewki przerywacza i modułu zapłonowego, jak na schemacie z tej strony. http://hoth.amu.edu.pl/~intr/zaplon.htm
Wiem napewno, że w Fordzie Granada 2,0 z silnikiem 4 cylindrowym, aparat zapłonowy był z przerywaczem i był moduł zapłonu wszystko fabrycznie zamontowane.
Zrób lepsze zdjęcia połączenia kabli przy samym przerywaczu. Nie widać dokładnie czy jest tam tulejka izolacyjna. Kable mają być przyłączone tylko do sprężyny przerywacza! Jeżeli nie ma tulejki izolacyjnej, to robisz pełne zwarcie do masy! Przerywacz nie rozwiera obwodu więc jak ma być iskra?! Drugie wyprowadzenie cewki zapłonowej do masy silnika!
Zapewne ani kąta się nie reguluje ani przerywacza nie ma, problem albo w układzie zapłonowym albo kompresji nie ma
Nie.Układ przedstawiony na rysunku jest fragmentem instalacji zapłonowej pozbawionej przerywacza,który normalnie powinien być podłączony równolegle do kondensatora i opornika i zwierać oraz rozwierać zasilanie uzwojenia pierwotnego cewki zapłonowej.W twoim układzie kondensator i opornik nie spełniają żadnej roli gdyż są poprostu zwarte na krótko.Napię-...
Trochę to podziała. Fiat 125p zaliczył z takim układem na 25 tysięcy km ciągłej jazdy = pracy silnika. Układ zapłonowy z przerywaczem, choć prymitywny, to był przez dziesiątki lat dopracowywany, obawiam się że przypadkowy chiński przekaźnik takiej trwałości, w takich warunkach pracy, miał nie będzie, ale trochę podziała. Coś takiego byłoby lepsze?...
Hmm... Obrotomierz podłącza się do wyjścia przerywacza zapłonowego mechanicznego, dokładnie do jego młoteczka. Młoteczek jest odizolowany. Młoteczek styka się w czasie pracy silnika z kowadełkiem, które jest na stałe podłączone do masy , a w momencie iskry rozłącza się z kowadełkiem. Obrotomierz działał u mnie w zapłonie bateryjnym , gdzie do jednego...
Sprawdż aparat zapłonowy szczeline na przerywaczu 0.4-0,5 mm,wyprzedzenie zapłonu,kondensator ,cewke zapłonową ,przerywacz czy nie jest zaolejony i stan przelotki-izolatora pomiędzy przerywaczem a obudową aparatu.
A do jakiego motorka i pod co go podpinasz ? Moduł jest przeznaczony do motorów z cewką impulsową ( zapomniałem nazwy) zamiast przerywacza.
Do sprawdzenia układ zapłonowy - krzywka przerywacza prawidłowo ustawiona? - 1,8 mm przed GMP styki przerywacza powinny się otwierać - 04-06 mm przerwa na przerywaczu - oś przerywacza nie rusza się w koszyczku cewek? - zapinka iglicy przepustnicy na 2 rowku od góry. - świeca zapłonowa NGK - BPR6H
Żadne transformatory ani cewki nie działają przy napięciu stałym, w samochodzie napięcie jest stałe dlatego potrzebny jest jakiś przerywacz (w starych był mechaniczny przerywacz, we współczesnych elektroniczny moduł zapłonowy). W analizie układów elektronicznych, dla prądu stałego idealną cewkę traktuje się jako zwarcie, także trzeba uważać z DC, w...
Układ generuje impulsy jak w układzie zapłonowym samochodu. IC1 ustala częstotliwość impulsów, IC2 czas trwania impulsu. Ten czas odpowiada za ilość zgromadzonej w cewce energii, więc za siłę rażenia. Wysokie napięcie pojawia się gdy IC2 wyłącza tranzystor sterujący cewką (taki zamiennik przerywacza z aparatu zapłonowego). Cewka ma stałą przekładnię,...
Witam Bez fizycznego sprawdzenie nikt Ci nie odpowie. Musisz sprawdzić czy dochodzi napięcie do modułu zapłonowego, czy jest przerwa na przerywaczu aparatu zapłonowego, czy nie ma zwarcia w aparacie zapłonowym. Do wykrycia usterki wystarczy Ci żarówka. Pozdrawiam W.B.
Tylko zasilanie może być 12 lub 5V. Teraz nie sprawdzę. Pisze z telefonu. A i tak ten sygnał wypadało by dopasować. Kolega miał aparat bez przerywacza, tylko z modułem.
Witam. Posiada może ktoś schemat starego modułu zapłonowego producent - Unitra Telpod Moduł GL-100A ( na przerywacz).
Witam jesli to klasyczny układ zapłonowy z przerywaczem to plus czerwony od stacyjki do jednego bieguna cewki zapłonowej drugi begun cewki zapłonowej podłączyłbym do przerywacza a kondensator równolegle do przerywacza i masy pojazdu i zamocować jak nakbliżej przerywacza ponieważ kondensator służy do wzmocnienia iskry w układzie zapłonowym bez kondensatora...
Witam! Układ jest OK, jeżeli nie popełnisz błędu w montażu, to powinien działać. Zwróć uwagę na to, że w tym układzie źródłem sygnału jest impuls wysokiego napięcia, pobierany z przerywacza lub uzwojenia pierwotnego cewki zapłonowej. Zdarza się, że ten impuls jest "zaśmiecony", może być sensowne dodanie jakiegoś kondensatora równolegle do diody D1 na...
Witam! Dołożenie kondensatora 100nF bezpośrednio do nóg NE555 nie pomogło.Aktualnie zasilam bezpośrednio z akumulatora bez żadnego stabilizatora.Ładowanie odłączyłem.Może problem rozwiążą ekrany z blachy na przerywacz i moduł zapłonowy ?
U mie wi instrukcji jest 14-7 ĆSN 304141 ( czeski błąd kolegi marcina288 ;) ) ja używam świecy od żuka ISKRA F75, taką polecił mi poprzedni właściciel. Jakich wy używacie ? może ktoś wie czy można dopasować jakiś inny aparat zapłonowy, może elektroniczny bez przerywacza ??
W starych samochodach cewki były tylko zapłonowe, a mały kondensator zapobiegał iskrzeniu na stykach przerywacza. W czasach syren nie istniały kondensatory, zdolne do wspomagania akumulatora, nie było też elektroniki w samochodach.
A nie mylisz modułu zapłonowego z np przerywaczem kierunkowskazów? Bo moduł zapłonowy to niekończenie musi być wielka pucha. Zwykle są to dość małe pudełeczka. Wchodzą w niego od 4tech do zwykle 8miu przewodów. Chyba że masz pojazd na wtrysku, wtedy tych przewodów może wchodzić masa XD.
Kondensator musi być umieszczony jak najbliżej przerywacza z możliwie jak najkrótszym połączeniem (low esr ;) ), dlatego jest zawsze pakowany w podstawę cewek w środku magneta. (at)Krzysztof Kamieński połączenie cewki zasilającej z przerywaczem to wcale nie jest błąd, wszystkie układy zapłonowe z przerywaczem i własnym zasilaniem (magneto) tak pracują
Ja też robiłem malutką ceweczke na tubce po tabletkach musujących, około 500 zwojów 0.2mm , kondensator zwinięty z kilku warstw foli przezroczystej (opakowanie foliowe), okładki foli aluminiowej jakieś 20cm x 10cm, kabel linka rozszczepiona na wachlarz i przyłożona folią alum. i gotowy kondensator, pojemność z tego co wpisywałem do capsolve to kilka...
Jako typowy leniwy człowiek w celu rozwiązania problemu Autora użyję cewki zapłonowej, kabli WN z samochodu lub motocykla. Ważne, że wiem jak one działają (cewka). Jeśli chcę wytworzyć kilka iskier, to z lenistwa zastosuję przycisk monostabilny, który zastąpi styk przerywacz (jako stary dziad wiem jak działa klasyczny układ zapłonowy z cewką, przerywaczem,...
No i kolega ma bardzo dobre przypuszczenie, że problemy są z prądem. Do sprawdzenia układ zapłonowy i obwód gaszenia silnika. W układzie zapłonowym jest magneto i przerywacz, czy normalnie akumulator i przerywacz? Kolega popatrzy na przerywacz, tam się najczęściej coś psuje. Następnie do sprawdzenie przewód w.n. i fajka. Czasem fajka ma opornik włączony...
VoncentOlst napisał: Chodzi o motocykl, silnik boxer na przerywaczu, w orginale cewka dwustrzalowa. Od malucha by się nadawała :) Jeżeli dobrze pamiętam, gdy w Maluchu była stosowana cewka podwójna, to sterował nią moduł zapłonowy, a nie przerywacz. Cewki przystosowane do modułów zapłonowych mają niższą rezystancję. Można je zastosować z przerywaczem,...
Witam. Może mi ktoś powiedzieć teraz jak podłączyć sam moduł do przerywaczy o ile się da. Ponieważ na razie nie mam środków na cały zapłon. :( http://obrazki.elektroda.pl/7867851000_1... Zalazłem jeszcze taki i nie wiem który lepiej podpasuje. http://obrazki.elektroda.pl/5681721700_1...
Wyczyść palec i styki przerywacza, sprawdź cewkę zapłonową. Pozdrawiam
Witam Ten układ jest sprawdzony i nie ma problemu ze stykami przerywacza. PRYZ
No a kondensator też powinien być nowy. No i odpowiednia przerwa na przerywaczu powinna być. Tak jak podaje instrukcja. Początek rozwarcia styków przerywacza według instrukcji.
Słuchajcie , a gdzie mozna wpiąć diodke zeby sygnalizowała rozwarcie styków przerywacza ?
Rozważam budowę pewnego projektu o którym na razie nie będe się tu rozpisywał, ale moje pytanie dotyczy modułu zapłonowego sterującego cewką WN. http://www.elektroda.pl/rtvforum/files-r... Taki oto wynalazek częstokroć polecany jest w maluchach zamiast przerywacza. We fiacie 125p i koncowych poldkach gaznikowych realizowane jest to...
Witam. Jest kilka sposobów, jeżeli masz silnik z aparatem zapłonowym z przerywaczem to można podpiąć żarówkę pomiędzy wyjśćie styków przerywacza a masę. Potem trzeba ustawić wał korbowy tak aby w pierwszym cylindrze tłok był GMP (górny martwy punkt, pierwszy cylinder to ten od strony rozrządu) Trzeba też zwrócić uwagę na to aby w tym położeniu tłoka...
te objawy nie koniecznie muszą świadczyć o złej regulacji gaźnika w tej sytuacji ja bym obstawiał gubienie cykli bo czy wolno czy szybko dodasz gazu on i tak sie nie chce zbierać ja bym taką naprawę rozpoczął od wymiany przerywacza zapłonowego i kondensatora są to sprawy groszowe rzędu 10zł ale jednak bardzo ważne przy montażu przerywacza sprawdzić...
Jeśli masz silnik z tradycyjnym aparatem zapłonowym, to sprawdź przerywacze, kondensatory i cewki zapłonowe. W przypadku nowszego rozwiązania układu zapłonowego, to może podmień moduł i przeglądnij gaźnik chyba, że silnik jest na wtrysku.
CZE! Odcinanie zasilania pompy paliwa albo ZASILANIA cewki zapłonowej nie wiele da przy fachowcach, bo wystarczy żabkami podać napięcie prosto z aku i odjazd gotowy. Najlepiej odłączyć przewód sygnału masowego na cewkę zapłonu, może być też czujnik położenia koła zamachowego (jeśli masz elektroniczny zapłon), a można też ZWIERAĆ przewód sygnału masy...
Odpięty kabelek od przerywacza eliminuje nie tylko problem z przerywaczem ale również problem z cewką. Nie masz jak zamykać obwodu więc nie będzie iskry. Ostatni przerywacz w ukł. zapłonowym widziałem 50 lat temu w ,,Komarku", więc nie pisz takich głupot. Tutaj jest zapłon typu CDI z zewnętrznym modułem. Masz tam ten moduł ? Nr. 8 ? https://obrazki.elektroda.pl/8107922600_...
Może napisz to po polsku. Z tego, co dałem radę zrozumieć, to coś zwarłeś. Pewnie przy okazji coś spaliłeś. Czy na cewkę wychodzi impuls z przerywacza lub układu zapłonowego? Bo jeśli nie, to podmiana cewki nic nie da. Jakiś schemat by się przydał.
Trudno doradzać jak niewiem z czym mam do czynienia. Jeżeli jest to konwencjonalny zapłon to sprawa raczej prost. Cewka zapłonowa, przerywacz w aparacie zapłonowym. kondensator. Myślę jednak że w twoim przypadku jest już elektroniczny moduł zapłonowy.Sprawdził bym narpiew czy cewka ma odpowiednie opornosci. Nastepnie czy z modułu ma zasilanie, (o ile...
Cewka zapłonowa do przerywacza ma mieć opór uzwojenia pierwotnego 4 omy. Do zapłonu elektronicznego cewka ma poniżej 1 oma.
A próbowałeś regulować przerwę na platynkach (przerywaczu) i świecy zapłonowej (to drugie rób w ostateczności). Druga sprawa to jakiej użyłeś świecy (czy jest nowa i o właściwej "ciepłocie" )? Sprawdź to. Nie wiem jaka powinna być dokładnie do Junaka, ale poszperaj w dokumentacji, jeżeli cewka jest od Syreny to nie wiem czy nie powinna być dopasowana...
Mam VW GolfaMK1 z 1983r. na tradycyjnym układzie zapłonowym (przerywacz). Kupiłem moduł i aparat halotronowy. Poproszę o schemat podłączenia najlepiej od Golfa II na gaźniku
Ja też wrzucę swoje 3 grosze do tematu zastanawiałem się nad miernikiem z kilkoma funkcjami wykozystywanymi w warsztacie samochodowym i jakież ciekawe spostrzeżenie odkryłem i zastanawiałem się nad: Dedykowany CEM AT-9950DIS oraz UNI-T UT109 Zwrócie uwage na to że w polaskiej instukcji dla AT9950 jest super błąd(co ciekawe istrukcję udostepnia też AVT):...
moduł zapłonowy przerywacz przerywacz cewka zapłonowy przerywacz cewka zapłonowy schemat
wiercenie betonie drżenie wskazówki obrotomierza pompa wspomagać renault laguna
miałem zapchany katalizator renault radio
Moduł CDI, rolki wariatora i mieszanka – dławienie skutera 4T 80cc, szarpanie, ogranicznik prędkości Aprilia eSR1 – błędy E09 i E12, diagnostyka i naprawa hulajnogi elektrycznej