Jeśli silnik jest w dobrej kondycji, to regulacja gaźnika i zapłonu powinna pomóc. W gaźniku wykręcamy dyszę powietrza (tą śrubkę, która steruje składem mieszanki, nie podniesieniem przepustnicy) o 1,5 obrotu, iglicę ustawiamy na środkowe wycięcie. Z gaźnika podczas pracy nie może wyciekać paliwo, jeśli cieknie wymieniasz pływak. Zapłon nie pamiętam,...
DIN 72 552 Objaśnienie zacisków: ZAPŁON 1 cewka zapłonowa, rozdzielacz zapłonu, niskie napięcie (Rozdzielacz zapłonu o dwóch oddzielnych obwodach) 1a do przerywacza zapłonu I 1b do przerywacza zapłonu II 2 zacisk zwarciowy (zapłon magnetyczny) 4 cewka zapłonowa, rozdzielacz zapłonu, wysokie napięcie (Rozdzielacz zapłonu o dwóch...
Witaj Ja miałem ten sam cyrk w swojej Ladzie 2107.Radio Alan 28, antenka Oklachoma zamontowana na stałe w dachu, radio prawidłowo podłączone i zestrojone. Tak walczyłem : najpierw zlokalizowałem źródło zakłóceń - instalacja zapłonowa, potem zgodnie z radami fachowców założyłem kondensator przy cewce zapłonowej i alternatorze- nie pomogło, potem nowa...
Temat znów otworzyłem, powód jeden. O ile lusterko można zasilić po kluczyku i to już czujnik deszczu światła z akumulatora, tu zaczynają się schody. Okazuje się ze podłączenie tych zasilań przypadkowo do skrzynki bezpiecznikowej ma wpływ na pracę innych sterowników, tym samym problem z ich wygaszeniem po zamknięciu z pilota.Teraz muszę z korektować...
Witam, to raczej w miare nowoczesny motocykl, to nie nastepuje tu 'rozdzwiek / LO dzisiejszego paliwa - do zaplonu', jak przy 'zabytkowych', o niskim stopniu sprezania 5 - 7 : 1 [ ktore byly skonstruowane na 68 - 72 Oktany ]. To najprosciej ustawic tak, jak jest w instrukcji podane, no chyba - ze sie chce 'dostrajac silnik / zaplon' bardzo precyzyjnie...
chciał bym się dowiedzieć czy po ustawieniu przerwy na przerywaczu w silniku iskrowym trzeba następnie ustawić zaplon czy można tak zostawić i nic się nie zmieni.
Przerywacz ustawiałem w ten sposób, że najpierw zapłon na 3mm przed gmp, a później na najwyższym rozwarciu przerywacza 0,4 mm. Przewód od gaszenia zchowałem i podłączyłem(i niema żadnych przebić). Wymieniłem przewód w/n i po przyłożeniu do cylindra pojawia się iskra ale jak podłącze do fajki to na świecy nie ma iskry. Dodam, że fajka została wymieniona,...
Cewek do malucha bylo kilka wersji. Część z nich musi pracować z kablem oporowym a część nie. Sprawny kondensator, wyregulowana przerwa na przerywaczu. Iskrę masz w momencie kiedy przerywacz zaczyna się otwierać. Czasami za mocne dokręcenie pokrywy zaworów podpiera zawory. Jak kopci i nierówno chodzi to może pływak zalany albo zaworek w pokrywie nieszczelny.
Witajcie! Mam problem z odpaleniem piły Dolpima, strasznie kopie w rozrusznik, do" wyrwania" palców,co jest grane? Przestawiałem zapłon na wczesny, późny i nic. Przerywacz przeczyściłem, przerwa ustawiona na 0,55mm, na świecy 0,80mm. Pomożecie?
Witam Motorowerek jak w temacie (bardzo nietypowy) Problem jest tego typu iż skuter ten nie ma żadnej regulacji zapłonu (wszystko jest przykręcone na stałe) jedyna regulacja to przerwa na przerywaczu (nie mogę nigdzie dostać jakiegoś zamiennika a w serwisie mogą sprowadzić na zamówienie ale cena będzie kosmiczna) przerywacz ma wytartą stopkę i nadpalone...
Witam! Co do spalania się żarówki to rozwiążesz problem wymieniając ją na 12v. Co się tyczy regulację zapłonu to :pierwsza czynność to oczyszczenie dokładnie styków przerywacza. Przerywacz ustawiasz na o,4mm. Następnie wykręć świecę i wsadź w miejsce świecy byle pręcik,ołówek tak by ustawić tłok przed górnym martwym punktem na 3-4mm. W tym momencie...
aktualizacja: 6 maj dodane około 160 kolejnych skrótow Witam, ponieważ nigdzie nie znalazłem w internecie porządnej listy używanych skrótów OBD2 PIDS używanych w systemach diagnostycznych w trybie Live Data, pozwoliłem sobie rozpocząć wątek tychże skrótów. Ponieważ zdaję sobie sprawę, że to co wypisałem to jest tylko mała część mam do Was prośbę o ewentualnie...
Witam, jakiś czas temu zakupiłem swojego 126p. Okazało się że konieczna będzie regulacja zapłonu. (silnik przerywa na wysokich obrotach). Ustawiłem koło na znaki a przerywacz nadal sie nie rozwarł. Nastąpiło to dopiero po dalszym obrocie kołem pasowym (za znakami). Czy jeżeli jest splanowana głowica (a tego nie wiem) punkt zapłonu przy prawidłowym ustawieniu...
Nic nie trzeba odłączać. Wystarczy dobrać żarówkę większej mocy (min 21 - 45W) i ją dokładnie obserwować. Na 100% zmieni jasność świecenia. Pomiar trzeba robić SZYBKO. Moja praktyka pokazuje jednak że nie co się tak bardzo przykładać do ustawienia punktu zapłonu w 2T. ) 0.5mm a nawet 1mm w tą lub w tamtą stronę mało stanowi. Ważniejsze jest aby przerywacz...
Oczywiście, że jest realistyczna. W czym ty widzisz problem? Należało by sprawdzić, czy w tej rodzinie silników nie występują aparaty z elektroniką w środku. A jeśli nie, to przeróbka też jest możliwa. Bo, tak jak napisałem - przerywacz mechaniczny, to najsłabszy punkt klasycznego zapłonu ( zużywa się ślizgacz, krzywka, wypalają styki...). I to jego...
Za bardzo nie znam się na tym ale ok. więc: Pytałem (mój błąd) czy ma przerywacz? - chodzi ci o przerywacz kierunkowskazów?? jeśli tak to mam 12V Którą śrubką "rególowałeś", bo są dwie. - Tą od wolnych obrotów od powietrza ona jest na sprężynce obok wejścia na linkę od gazu. Co to jest wg. ciebie prawidłowa iskra? - u mnie jest iskra barwy niebieskiej...
...Witam ...mam takie pytanko, do czego służy to pokrętło ? (nie ma opisu na obudowie) http://obrazki.elektroda.pl/9976758500_1... ...i drugie pytanko. Co może być przyczyną w piecyku, że nie podgrzewa wody. Jest płomień, jednak gdy odkręci się wodę to całe "palenisko" , że tak to nazwę nie "bucha" płomieniami. Ale pali się gdy przekręci...
Dzień dobry, chciałem zrozumieć zasadę działania regulatora przepływu spryskiwacza w zmywarce. Pompa podaję wodę i to urządzenie rozdziela między dolne a górne śmigło? Włącza się tam silnik, który otwiera przepływ raz na dolne a potem na górne śmigło, rotacyjnie? Jak działa ten regulator? https://obrazki.elektroda.pl/1896593400_...
Witam Nigdzie nie moge znalesć ani gotowego ani schematu do takiego cuda. Przejde do rzeczy: układ ma za zadanie zliczać impulsy (przed cewką zapłonową) i porównywać ich ilość z jakąś wartością dla danego czasu, jeżeli ta wartośc jest przekroczna nie podaje dalej impulsów az do ich spadku. Czas w jakim mają być zliczane impulsy to np 1/8s a max ilośc...
Witam wszystkich Posiadam sprężarkę w której jest zamontowany wyłącznik ciśnieniowy Vr 21d Problem a zarazem pytanie to jak reguluje sie dolne ciśnienie przy którym sprężarka ma sie ponownie załączyć. Z górnym nie ma problemu gdyż wkręcającego śrubkę zabezpiczoną nakrętką odiągnełrm ciśnienie 7atm jednak dolne ciśnienie przy którym sprężarka sie ponownie...
Jak w temacie!!
Witam, Czy ktoś wie jak wyregulować ilość spuszczanej wody w zestawie podtynkowym Link Cersanit K99-0072? Zawór spłukujący wygląda tak jak na załączonym obrazku. https://obrazki.elektroda.pl/2409346700_... Z góry dziękuję za odpowiedzi
witam was mam pytanko:-) jak ustawić przerywacz zapłonu w jawie 250?
Rafik.Te silniki się różniły nie tylko karterami ale i kształtem cylindra.Ja miałem (i mam) silnik 023 czyli dwa biegi w nodze i cylinder kwadratowy.Bardzo podobny i podobno lepszy był silnik 019 trzy biegi w nodze i też cylinder kwadratowy.Do tych silników w żaden sposób nie pasował zapłon od Charta.Jan buki,a nie masz Ty za mocno wykręconej śruby...
A jakie by te części nie były, szczelinę przerywacza ustawia się na max. 0,4mm, gdzie by to nie wypadło, dopiero potem wyprzedzenie zapłonu. Wyprzedzenie lepiej na omomierz niż bibułę (obecnie łatwiej chyba o to pierwsze). CZ350 jak i Jawa TS350 mają kłopotliwie rozwiązaną regulację wyprzedzenia zapłonu. Obraca się podstawką z przerywaczem 1 cylindra,...
o ile dobrze pamiętam jest tam odśrodkowy regulator kąta wyprzedzenia zapłonu sprawdź go czy sie rusza bez oporów ( pod aparatem zapłonowym takie 2 pólksięzyce metalowe ) ustaw przerwę na kowadełku na około 1-1.5 mm przeczyść styki przerywacza papierem ściernym zapłon ma być 3 mm przed GMP
Ustawiasz na pełnym wznosie krzywki, czyli tłok będzie już trochę za ZZ, przerwę robisz na 0,3-0,4mm. Potem ustawiasz wyprzedzenie zapłonu na 2,8-3mm przed ZZ, po czym sprawdzasz czy po ruszeniu podstawki z przerywaczami nie zmieniła się przerwa, ewentualnie korygujesz i ustawiasz wyprzedzenie jeszcze raz. Aż do skutku. W jawach/cz wykonanie podstawek...
A czy zapłon jest ustawiony poprawnie? Bo regulacja przerwy na przerywaczu to nie wszystko, jeśli chodzi o regulację zapłonu(tak jakoś wszysty omijają ten aspekt). Przy dobrze ustawionym zapłonie musi sie coś indukować, jeśli nie to wymiana cewki. Jeśli temat jeszcze aktualny pytaj, odpowiem.
Tak samo jak wyznaczenie GMP jak są luzy na łożyskach. Napisałem jak ja to robiłem 15 lat temu. Odkąd mam zapłony eletroniczne w moich simkach problem z zapłonem znikł. Przy platynach musi być dobra cewka WN (chyba tylko PLITZ) i dobry przerywacz. Czasem kondensator i wadliwa fajka lub świeca.
Właśnie dlatego masz ten ruch zapłonem jako pierwszy. Poszukaj czy nie ma tam znaku który należy uznać za punkt regulacji wstępnej.
Nie wiadomo co jeszcze zostało pozmieniane. Simson S51/1 miał fabrycznie instalację elektryczną 12V. Tańsze wersje z zapłonem na przerywaczu, a droższe elektronik z halogenem HS1. Cewka ładowania 12V jest bezmasowa, więc jeden z przewodów musiałby zostać połączony z masą. Chyba że ktoś włożył cewkę 6V, albo cały zapłon jest przełożony na 6V. EWR ma...
Dzięki za konstruktywne skarcenie, już naprawiam swój błąd, mianowicie jest to dwusuw, zapłon iskrowy, nie ma przerywacza, jest indukcyjny iskrownik, wzbudzany magnesami na kole zamachowym, umieszczonym na wal, jest to jakaś chińszczyzna . Nie ma możliwości regulacji momentu zapłonu, pierwszą rzeczą jaką teraz uczynię to kupie nową świecę, i wtedy od...
Kondensator do masy i do kabelka niebieski +12 na cewce, drugi kondensator do masy przerywacza i styk przerywacza. Kręć ręcznie kołem od silnika i po zdjęciu kopułki patrz czy przerywacz się rozwiera 0,5mm , jak masz na cewce +12V musi być iskra , zostaje regulacja zapłonu. Sprawdzenie okablowania przerywacza i jego styku, to żaróweczka na styk przeywacza...
Aparat zapłonowy z przerywaczem czy bez? Jak bez to NIE.
jaki przerywacz i jaka przerwa???!!!!! tam jest elektroniczny zapłon!!!!!!
Zgadzam sie z "przedmówcą", lepiej nie kombinować tylko dołożyć tranzystorowy moduł zapłonu. Skutecznie zwiększy energię iskry w całym zakresie obrotów (szczególnie na niskich) i polepsza sie rozruch w czasie mrozów. Układ nie jest skomplikowany i można zapomnieć o wypalaniu się styków przerywacza. Poza tym reszta pozostaje bez zmian np.: regulacja...
Podciśnieniowy przełącznik działa zerojedynkowo i wybiera w zależności od podciśnienia w kolektorze ssącym jedną z aż dwóch charakterystyk wyprzedzenia zapłonu. To już chyba lepszy był ten odśrodkowy mechaniczny regulator na wałku przerywacza - miał więcej udziału w regulacji zapłonu w zależności od obrotów Przełącznika nie regulujesz śrubką - jest...
temat nie zamknięty, jeśli jeszcze potrzebujesz parametry regulacji gaźnika i zapłonu to podaj model gaźnika i jaki masz zapłon (elektronik czy z przerywaczem) i odezwij się
Kolego Rocketboy94 ! Tą gumę można całkiem zdjąć i nie będzie żadnej, poza zmianą "głosu", reakcji. Nic przed gaźnikiem nie wpłynie w tak opisany sposób na pracę silnika. Ustawienie (iglica) i regulacja doświadczalna gaźnika śrubką składu mieszanki - może nawet się nieco wykręciła sama; przedmuchanie dysz; uszczelka pod gaźnikiem na styku z cylindrem;...
Z samą krzywką jako taką nic się nie dzieje, chyba że ktoś na siłę coś np. młotkiem zgwałci. Jest za to możliwe, że już znacząco starły się stopki przerywaczy i wtedy może braknąć zakresu regulacji punktu zapłonu. Kiedyś jak niczego nie dało się kupić, to się podginało przerywacze (młoteczki i kowadełka) i to dalej działało, ale dziś nie ma problemu...
Instalacja elektryczna nowa, ponieważ ta WSK długi czas stała i miała poprzerywane przewody i stwierdziłem, że założę nową instalacje. Gaźnik nowy, ponieważ nie trzymała górna nakrętka od linek i urwane było cięgno od przelewania. Przerywacz otwiera się około 3,5 mm przed GMP. Dodano po 57 Instalacja elektryczna nowa, ponieważ ta WSK długi czas stała...
Heh :D mapa zapłonu to raczej w nowych silnikach ze wtryskiem. Też posiadam MZ ETZ 150 i bardzo dobrze działa na przerywaczu. A zapłon ustawiałem czujnikiem zegarowym.
Wymień świece na nowe , wyreguluj przy użyciu szczelinomierza przerwy na przerywaczach, oraz ustaw zapłon przy użyciu czujnika zegarowego. Bardzo ważne jest jeszcze, czy wał korbowy nie ma luzu na łożyskach. To wredny i wymagający silnik, jeśli chodzi o kwestie regulacji zapłonu.
Silniki hit and miss sa zarówno nisko wysoko jak i średnioprężne. To jest raczej sposób regulacji zależnie od obciążenia. Sposoby zrobienia krzywdy jest różny zauważ ze najekonomiczniej jest zrobić takie kuku silnikowi na czas gdy nie potrzebuje pracować żeby nie tracić przy tym paliwa i zmagazynowanej energii w kole zamachowym. Ze względu na różne...
No, teraz może być, za mała ilość paliwa w mieszance, zły kąt zapłonu, przerwa na przerywaczu, wypalony zawór dolotowy, złe luzy zaworowe. Zacznij od gaźnika, czyszczenie, regulacja, potem zapłon. Jeśli wcześniej to było, obejrzyj przewód od serva i kolektor dolotowy czy nie ssie fałszywego powietrza.
W moim siniku nie da się ustawiać zapłonu ponieważ krzywka jest na klinie na wale jedyna regulacja to przerywacz. Korzystam aktualnie z gaźnika Pegaz próbowałem już kilkanaście razy go wyregulować.
Przez 20 lat zapłon ustawiałem tak: Żaróweczkę 12v wpinałem pomiędzy zacisk na przerywaczu lub zasilanie cewki zapłonowej a masę. Włączałem zapłon bez zapalania sinika. Gdy żaróweczka nie świeci to oznacza że styki są zwarte. Obracałem kołem pasowym w prawo - moment w którym zapali się oznacza punkt zapłonu - styki przerywacza rozwierają się. Powinno...
Mam dość już przerywacza w KO. Jakość materiałów podstawy przerywacza jak i jego samego? Plastelina. Trzpień młoteczka, oryginalnie zaklepany w podstawie, żyje już własnym życiem a że jest z masła to punktowanie go nie przynosi efektów na dłużej niż 2-3 dni. Spróbuję go cyknąć spawarką do podstawy. Sam młoteczek z bakelitu jest mięciutki więc zdążył...
Co do kabla od cewki do przerywacza zastępowałem go innym, ale nie zmieniło to niczego. Jeśli chodzi o przerwę to też zatrzymałem się na niej bo innej przyczyny nie widziałem ale jej nie zmieniałem poprowadziłem zaś nowym kablem masę co też nie pomogło. Zmienię przerwę na przerywaczu i się odezwę, ale to dopiero prawdopodobnie w sobotę. Sama zmiana...
Zgadza sie. Musisz zbudować przetwornice która daje około 300V. Nie zalece sie przekracania tej wartości dla palnika IFK120. Moze byc mniej i jak będzie 200 to nic sie nie stanie. Podłączenie drugiej cewki zapłonowej może, na pewno spowoduje dużo szybsze niszczenie przerywacza. Poza tym nie potrzebujesz aż tak wielkiej egergii. Ma to być krótka szpilka...
a trzpień przerywacza zapłonu sztywny? czy obruszany i ma luzy? jak ma luzy to właśnie będą problemy z zapłonem
O ile dobrze pamiętam to ustawienia zapłonu: odstęp elektrod świecy 0,4-0,6 mm, maks. rozwarcie styków przerywacza 0,3-0,4 mm, początek otwarcia styków (moment w którym spomiędzy styków da się wyciągnąć bibułkę papierosową) 3 mm przed GZP. Zakładam że wyczyściłeś i sprawdziłeś drożność dyszy głównej (mosiężna tuleja u spodu gaźnika) i dyszy biegu jałowego...
Jak ustawić zapłon tym urządzeniem np. w skuterku gdzie cały ,,przerywacz" to mała cewka przykręcona na stałe bez możliwości regulacji prawo-lewo, jedynie można w pewnym zakresie bliżej-dalej magnesu. Mechanicznych przerywaczy jest już niewiele, dla kolekcjonera starszych jednośladów jest jak znalazł, do współczesnego sprzętu chyba nie ma zastosowania....
Musisz opanować tylko dwie śrubki, które są przy przerywaczu: 1 służy do skręcania płytki przerywacza z płytką zapłonową, a druga - ma łepek mimośrodowy, który służy właśnie do przybliżania/oddalania przerywacza od krzywki zapłonu - jak tego nie opanujesz, to nie będzie przerwy na przerywaczu (przerywacz jest widocznie za daleko - na zewnątrz, nie dosięga...
Tak jeszcze na szybko pytanko. Znajomy chce mnie uraczyć dolpimą ps290 bo ma jakies problemy z iskrownikiem i potrzebowałbym najlepiej pdf tej oryginalnej książki albo chociaż jakieś informacje jakie wyprzedzenie, jaka przerwa na przerywaczu itp. Bo kompletnie nie mogę znaleźć żadnych danych, jedynie o regulacji gaźnika coś wygrzebałem.
Daj fotkę tego urządzenia dającego impuls. Jeszcze jedna rzecz jest istotna czy Twój impuls polega na zwarciu czy rozwarciu styków. Jeśli masz dajmy na to coś takiego http://www.agmot.pl/sklep/p/12588/PRZERY... to masz tam taki fasolowy otwór który daje Ci pewne możliwości regulacji zapłonu.
Buduję "moduł zapłonowy" do WSKi 125, ma to być zapłon bateryjny, lecz zamiast klasycznego przerywacza użyłem tranzystora. Impuls wyzwalający iskrę pochodzi ma z czujnika indukcyjnego na magnecie. Problem polega na tym, że zamiast regulacji przerwy na przerywaczu użyłem układu scalonego 74121 i nie wiem, jaki czas wyzwolenia iskry mam ustawić?
przerywacz zapłonu regulacja przerywacz przerywacz regulacja
volvo silnika rules altium zasilacz subwoofer
podzielniki peltiera lodówka siemens
Schemat napięć wiązki silnika Land Rover Discovery 3 2009 2.7 TDV6 Wymiana procesora i5-8500 na inżynieryjny w Dell 5060