Zastosuj przekaźnik lub przerywacz z przekaźnikiem.
Dowolny przekaźnik, którego cewka jest na napięcie pracy układu. Czyli w twoim przypadku 6V. A obciążalność styków przekaźnika dobierz sobie ze wzoru na moc. 10A z górką wystarczy.
Schemat kierunkowskazów LED i przeróbka przerywacza , co prawda do skody fabii i do tego opis po czesku (chyba?) Ale może to jakoś wykorzystasz.
noto najlepiej jakiś przerywacz bimetalowy a na jakie ma to być napięcie bo jak na 12V to dobry byłby jakiś samochodowy albo traktorowy po małycg przeróbkach.
Zależy jaką masz wersję, co za tym idzie typ zapłonu i napięcie instalacji elektrycznej. W instalacji powinien być elektroniczny przerywacz kierunkowskazów w module ELBA, zwykle ludzie zmieniali na przerywacz bimetalowy. Kupowanie oryginalnej Elby się nie opłaca, jeśli będzie zmieniany cały zapłon. W oryginalny zapłon platyniarz/elektronik nie warto...
Po niewielkich przeróbkach zastosuj przerywacz od cięzarówki Chodzi o kontrolę działania żarówek Zwiększ opornosć opornika drutowego
tak... wymienić przerywacz na elektroniczny druga opcja to przeróbka zwykłego przerywacza przerywacz jest ustrojstwem które reaguje na napięcie/prąd w układzie.. żeby zmienić tę reakcję wystarczy wymienić jeden opornik.. osobiście wstawię zamiast niego potencjometr, ma ktoś jeszcze regulowaną częstotliwość pracy migaczy? :D
najlepiej z NGK no model podadzą Ci w sklepie motoryzacyjnym(osobiście nie pamietam bo teraz zimą nie jeżdże ) , jesli jest dobry sklep to napewno mają katalog świec do poszczególnych motorowerów .W każdym razie ja mam NGK i smiga bezproblemu, na zapłonie elektronicznym i wcześniej przed przeróbką na przerywaczu mechanicznym też ,nie ma żadnego problemu...
czyli potrzebny jest do tego jeszcze akumulator?? czy bezposrednio z cewek swietlnych na butelkowa i na przerywacz??
Powiem tak niechce tyle wydawać chcemy się trochę pobawić za małe pieniądze więc napiąłem tutaj z myślą że coś doradzicie Jak chcesz się sam pobawić to możesz zrobić CDI z przerywaczem albo CDI z wyzwalaniem optycznym.
Również dobrze wykorzystana ten co masz wystarczy tylko kontrolę podłączyć inaczej. Jak za starych dobrych czasów. Star 25/28. Czy też w słynnych autobusach ogórkach. I wcale się nie spinam bo koszt przeróbki jest porównywalny do wymiany przerywacza. A zawsze taka przeróbka to druciarstwo.
Dziękuję za odpowiedź. Czy jesteś w stanie podać konkretne lub przykładowe parametry, np. przerywacza na 12V oraz tych elektronicznych komponentów? Albo może jakieś linki z internetu? Dodano po 10 czy taki zestaw sie nada https://allegro.pl/oferta/przelacznik-ch... https://allegro.pl/oferta/wlacznik-uniwe...
Myślę że elektroniczny przerywacz rozwiąże problem w 100% bez żadnych przeróbek instalacji. Przeróbki instalacji i pozostawienie starego przerywacza mija się z celem. Najprościej jest więc kupić nowy przerywacz a gdy to nie da efektu (w co nie wierzę) brać się za instalację.
Witam Może i ta przeróbka nie udać Ci się, podaj jaki to układ scalony, jeżeli jego napięcie zasilania w/g noty katalogowej jest wyższy od 6V to nic nie zrobisz :cry: .
Klaksonu samochodowego, ze względu na jego konstrukcję, nie przystosujesz do zmiennej częstotliwości. To przerywacz elektromechaniczny, z ustalonym skokiem i wszelkie dłubanie w nim i regulacje, tylko mu zaszkodzą. Jedyne co ci pozostaje, to syrenka piezo i przeróbka generatora. Pobór prądu przez klakson, to dobre kilka A.
Może byc przerywacz na układzie NE555 zasilanie układu od 4,5V do 16V. Po drobnych przeróbkach dobry będzie kit z Nord Elektronik NE043.
Co da sterowanie z manetki skoro i tak jest tam przerywane napięcie w takt pracy przerywacza. Oczywiście w "klasycznym" układzie -przerywacz-manetka-żarówka L/R
Ok. Problem rozwiązany. Winny był aparat. Teraz jest włożony zwykły z przerywaczem od Poloneza po przeróbce i wszystko śmiga. :P
Kolego - zapłon jest przeróbką oryginału, zastosowałem zapłon od skutera, żeby pozbyć się przerywacza, kondensatora .. Oryginalny zapłon nie ma nic wspólnego !
Czarno widzę te przeróbki zapłonu. Jaki był oryginalny zapłon, z przerywaczem mechanicznym czy elektroniczny? Jeżeli elektroniczny to dokupisz go bez problemu na Allegro lub OLX.
Nie znam się na tym chce tylko stworzyć moduł według schematu. A czy ktoś może podjąć się takiej przeróbki?
W przerywaczu jest rezystor pomiarowy,zazwyczaj jest to taki płaskowniczek albo grubszy drut oporowy.Wstawić w jego miejsce dobrany rezystor stały. A tak swoją drogą-ta przeróbka jest bezpieczna?Kierunkowskaz swieci w wystarczającą intensywnością?
Świece podłaczas pod 1 (zakładając, że 1 - 3 to wyprowadzenia uzwojenia wtórnego - do niego podłączony był iskiernik w tej zapalarce). 2 łączysz z 3 i dajesz tu + zasilania. Na 4 podajesz impulsy masy z przerywacza. Oudowę świecy łączysz z masą na stałe (podłączasz mase pod silnik - w przerywaczu też jeden styk jest odizolowany, a drugi zwarty do masy...
Stop jest podłączony do przerywacza. Musisz podciągnąć nowy przewód od włącznika stopu do tylnych świateł.
Wszystko ładnie pięknie, dopóki żarówki nie są podłączone do masy... Jeżeli musisz sterować żarówkami za pomocą sygnału +12V, to rozwiązanie z zastosowaniem MOSFET'a N-channel się nie sprawdzi. Podłączenie tranzystora w układzie wspólnego źródła (sterowanie masą, z lewej strony na rysunku poniżej) jest OK, lecz podłączenie w układzie wspólnego drenu...
Mozna wykozystać przetwornice napieciową i zastosować układ podobny jak w simsonie (moduł zapłonowy jest b.prostym układem opatrym na 1 tyrystorze + 2 diody mostek prostowniczy oraz potencjometr i kondensator wysokiego napięcia, zapewnia sporą energie iskry) przetwornice mozna zasilić prądnicą z instalcji el. moto. Przetwornica wytwarza napiecie 200-400V...
potrzebuje schematu przerywacza na multiwibratorze aby dwa palniki migały na przemian thx
Witam:) zapłon ustawiony lampą stroboskopowa, niestety nie pokaże filmiku, ponieważ była pożyczona tylko do ustawienia... transformator 230V-6V 6VA - im więcej wat tym mniej bedzie się nagrzewał, w moim przypadku nawet po dłuższej jezdzie trafo jest lekko ciepłe. Iskra jest mocna nawet na niskich obrotach - http://obrazki.elektroda.pl/9311967000_1...
Z tego co widać na zdjęciach w necie to różnica między zapłonami jest taka że: 1. w mf krzywka przerywacza jest na wale 2. w terra koło magnesowe ma krzywkę do przerywacza Kolego piters0310 od jakiego motorka masz ten zapłon CDI ? . Też mi chodzi po głowie taka przeróbka :) .
albo coś co zastępuje przerywacz? Dokładnie, cewka wyzwalająca iskrę. Zobacz na koło magnesowe, będzie miało w jednym miejscu, naprzeciw tej cewki dodatkowy magnes lub jego nabiegunnik Naprawić takiego cewkomodułu raczej się nie da, wymiana na nowy lub przeróbka zapłonu
Może być ten sam a jak niesprawny to dioda i elektroniczny przerywacz kierunków 12v
Witam Interesuje mnie zrobienie, przerobienie lub kupno nowego przerywacza kierunkowskazów. A głównie chodzi o przeróbkę taką jak np. stosuje się w nowych samochodach grupy VW. Tam już niema typowego przerywacza kierunkowskazów wszystko pełna elektra. Chcę takie coś zamontowac w golfie III, jeśli nacisnę lekko kierunkowskaz i puszczę mignie on 3 razy...
Akumulator - jeśli prądnica nie ładuje, to go okresowo możesz doładowywać z prostownika. Odpadnie problem z umocowaniem i ustawieniem przerywacza zapłonu w przypadku przeróbki. Ewentualnie jeśli masz zdolności manualne i dostęp do obrabiarek to zainwestuj w CDI - chiński komplet kosztuje 100zł, a masz znakomite walory - silna iskra, bezobsługowość.
Zapomniałem już o temacie, aż ktoś odgrzebał i dostałem powiadomienie via mail o tym. Więc przedstawię wynik pracy. http://obrazki.elektroda.pl/3298518700_1... http://obrazki.elektroda.pl/1536258000_1... http://obrazki.elektroda.pl/1620805100_1... http://obrazki.elektroda.pl/1409198600_1...
W każdym bądź razie potrzebne jest nowe koło magnesowe. Nie pamiętam czy podstawa pod czujnik nie jest inna niż pod klasyczny przerywacz. Cewki też są z tego co pamiętam inne.
W ogóle nie będzie działać !. W Twojej przeróbce, gdy punkt P zostanie zwarty z masą przez przerywacz na bramce MOSFETA napięcie będzie wynosiło 0V a w oryginale napięcie będzie dodatnie bliskie napięciu zasilania.
Proponuję kupić taki przerywacz (https://allegro.pl/oferta/przerywacz-la... 42zł i po problemie :) https://obrazki.elektroda.pl/2183630200_... https://obrazki.elektroda.pl/3223211400_... Dodano po 27 Możesz podać jakie są nazwy na komponentach płytki ? Chodzi mi o ten TO220 i...
Schemat jest od elektronicznego zapłonu - fiat 126 zbudowałem go i działa super. Praca silnika na wolnych obrotach jest stabilna i maluszek odpalał bez problemów w zimie przy -30 °C. Układ sterowany jest z przerywacza który zwiera wyprowadzenie "P" do masy. Zasilanie tego układu to 12V a tranzystor T2 ogranicza prąd płynący przez cewke patrz dzielnik...
Nie ma prawa zadziałać - bo przerywacze bimetaliczne (a ten "butelkowy" do takich należy) są obliczone na ściśle określoną moc pobieraną przez żarówki kierunkowskazów. W Twoim przypadku zastosowania przerywacza od malucha moc pobierana przez żarówki simsona jest wielokrotnie mniejsza by grzejnik zdołał tak podgrzać bimetal by spowodować przełączenie...
Podłącz na chwilę zwykłą żarówkę 21W zamiast ledowej czy przerywacz zadziała normalnie.
Wstawiam schemat po przeróbkach. Rezystor i kondensator podłączone do nóżek 6 i 7 pierwszego układu odpowiadają za czas migania. Jeśli zmniejszysz 220µ do 100µ to czas zmniejszy się w przybliżeniu dwukrotnie. Dobierz sobie eksperymentalnie. Natomiast elementy podłączone do nóżek 6, 2 i 7 drugiego układu odpowiadają za szybkość migania żarówki....
Moim zdaniem taka przeróbka nie ma sensu. Ale jak chcesz zrobić w ten sposób to wystarczy kupić 2 przerywacze do kierunkowskazów uniwersalne i podłączyć tak że sygnał z żarówki podać na przerywacz i rozdzielić.
Witam Załączam link do schematu instalacji motoroweru Simson SR50. http://zapodaj.net/96cea1ef6ee4.jpg.html Zwróćcie uwagę jak rozwiązane jest zasilanie cewki indukcyjnej. Prąd z cewki zapłonowej (schemat, element 18) połączony jest od razu z przerywaczem po czym biegnie do cewki indukcyjnej. Drugi zacisk cewki indukcyjnej podłączony jest do masy. 1)Co...
No tak. Więc zastanów się nad przeróbką tej machiny w/g mojego poprzednego postu, może tylko bez regulatora. Czyli nowy klakson (DC), przerywacz kierunkowskazów, mostek prostowniczy i akumulator.
Kondensator przy przerywaczu ma za zadanie, w układzie przerywaczowym, gasić wyładowania iskrowe powstające przy pracy przerywacza ze znacznym, bo kilkuamperowym, prądem. W przypadku układu przerywaczowo - elektronicznego, przez przerywacz płynie, przynajmniej pownien, prąd samooczyszczania styków, około 100 mA i kondensator jest zbędny. I można też...
Dzięki. Okazało się że instalacja jest tak przez kogoś przerobiona, że podłączenie przełącznika ze sklepu powoduje ciągłe świecenie kierunku w prawo (bez przerywania). oraz brak działania świateł. Pozostawiłem więc stary przełącznik i szukałem po kabelkach. Okazało się, że brakuje napięcia na przekaźniku przerywacza. Po podłączeniu do niego napięcia...
Zanabycie wiązki, a przynajmniej złącza komputera jest warunkiem podstawowym przeróbki. Sterownik z X18XE tego nie ogarnie. Dorobienie wiązki możliwe, choć raczej mało opłacalne. oraz czy da się przerobić ten silnik na zapłon elektroniczny?? Co autor ma na myśli, przecież C20XE nie miał przerywacza. Co z immo? Przemyślałeś koszty i celowość swapa?
A może dałoby się zamontować przerywacz przystosowany do mocy typowej żarówki ?Instalacja w samochodzie jest rozumiem 12V.
Cewka dwuiskrowa nie da rady, zostaw krzywki i przerywacze, załóż nowe cewki z kablami i fajkami. Miałem kiedyś hondę cb350 four (350 w czterech cylindrach!) i był właśnie klasyczny zapłon, jeździłem nią kilka sezonów i poza regulacją raz w roku przerwy na przerywaczach-nic nie robiłem. Jeśli upierasz się przy przeróbkach, zostaw odśrodkowy regulator,...
Nie znam takiego przerywacza. Może jednak producenci przewidują zastosowanie go w układach, w których pracował konwencjonalny przerywacz i w fabrycznych gniazdach do niego; inaczej pisząc - "plug & play", bez przeróbki, tylko zamiana. Wówczas, analogicznie do nóżek w tych "zwykłych", będą to: B - masa (31); L - wyjście na przełącznik prawa/lewa (49a);...
Jeśli jest to lampa na 230V to jest przerywana poprzez triak Nie, nie triak. W tej lampie mryganiem steruje wyskoknapięciowy tranzystor darlingtona ST901T (fot.) który jest umiejscowiony już po prostowniku i nijak nie będzie bez konkretnej przeróbki płytki (wymiany go na wstawiony przed prostownikiem triak, a sam prostownik przerobiony musi być na...
Na obrotomierzu z dużego fiata masz: +12V - zasilanie, 1 - do przerywacza lub cewki zapłonowej od strony przerywacza i masa. Były wersje tego obrotomierza robione do malucha. Zresztą przeróbka nie jest trudna, bo wymaga zmiany kondensatora i jakiegoś rezystora. Nie pamiętam parametrów tych elementów ale opisy są dostępne w sieci (poszukaj na stronach...
Jako, że niedługo będę robił już ten moduł to postanowiłem odświeżyć ten temat. Myślałem nad podłączeniem masy do emitera tranzystora npn (o jak najniższym wzmocnieniu prądowym i napięciowym a jak najwyższej częstotliwości /100Hz wystarczy/), kolektora do wejścia przerywacza w module, do bazy podłączyć kolektor transoptora a do emitera transoptora +...
Znalazłem schemat tego obrotomierza, rozrysował go kolega DaBuzz92 : DaBuzz92 rozpisał częstotliwości oraz obroty tego obrotomierza i dla 3000 obrotów = 50Hz, co oznacza, że ten obrotomierz pokazuje nie liczbę zapłonów, tylko rzeczywistą liczbę obrotów wału korbowego (silnika) generowany przez elektronikę. Dlatego powinieneś ustalić, czy przypadkiem...
Za oglądanie Twoich cewek karzesz sobie płacić punktami? Zostaw tą cewkę na swoim miejscu a wykorzystaj tylko przerywacz. Zamontuj cewkę zapłonową 6V pod zbiornik i dokonaj przeróbki instalacji w formie instalacji z zapłonem bateryjnym.Możesz również zastosować elementy uzwojenia iskrowego eliminując z uszkodzonej cewki jej uzwojenie wysokonapięciowe...
Jednak masz mała wiedzę. Żaden wstyd. Chwała ci za to, że się przyznałeś! Jest łatwiej doradzać, gdy poziom odbiorcy jest znany. Do przeróbki zapłonu na CDI WYSTARCZY przewinięcie cewki! Można nawet przewinąć grubym drutem stosunkowo mało zwoji i dodać gotowy transformatorek podwyższający napięcie. Układ będzie droższy ale bardziej niezawodny. Można...
Oczywiście, że jest realistyczna. W czym ty widzisz problem? Należało by sprawdzić, czy w tej rodzinie silników nie występują aparaty z elektroniką w środku. A jeśli nie, to przeróbka też jest możliwa. Bo, tak jak napisałem - przerywacz mechaniczny, to najsłabszy punkt klasycznego zapłonu ( zużywa się ślizgacz, krzywka, wypalają styki...). I to jego...
Cześć , moim zdaniem najlepiej będzie jak dorobisz prostownik lub przeróbka instalacji na taką z akumulatorem , widziałem na forum gdzieś schemat . Będziesz mógł zasilać wtedy spokojnie takie układy. Pozdrawiam.
ALBO tanio ALBO dobrze. Dwie przeróbki na raz się nie zmieszczą. Namęczysz się oszczędzając na czym się da a eekt będzie mizerny. Masz w tym golfie zwykły przerywacz? Spróbuj zastosować coś od nowszego golfa. Na szrocie na ewno znajdziesz.
Mój problem polega na tym ze pompa napędzana jest elektromagnesem którego trzpień zwiera styki , i zamiast wykonać cykl to po rozłączeniu natychmiast załącza wykonując minimalny ruch miecha pompy : ) Nie do końca rozumiem, czy to jest jakaś pompa membranowa elektromagnesem i przerywaczem, czy jakaś inna która ma przekaźnik w obwodzie. I co miała by...
Wiesz tu za wiele opcji to nie ma , proponowowac to mozna cos extra gdy jest z kad wziac prad w ukladzie , ja uwazam ze powinienes zostawic caly uklad tak jak jest tylko zbudowac go od podstaw i przywrocic do stanu nowosci , chyba ze masz problem z dostaniem cewki zaplonowej (oryginalnej ) a masz 1 extra cewke zwykla, to mozna zamienic na uklad z zewnetrzna...
Oczywiście. Łączysz szeregowo baterie. Wymieniasz prądnicę na alternator 24V. Do tego żarówki i przerywacz kierunkowskazów. Reszta może zostać łączysz przez przetwornicę. Czyli zegary, wycieraczki, dmuchawa. Chociaż jak masz możliwość to też wymień. Pasuje od Stara 200.
Jeździłem jawą 350 10 lat i to z prądnicą. Jak masz alternator, to nic nie kombinuj, doprowadź motor do porządku i jeździj!! Nie ma prawa braknąć prądu. Takie przeróbki tylko dołożą Ci kłopotów.Poza tym tłoki w Jawie pracują naprzemian i muszą być dwa przerywacze. Wcześniej jeździłem różnymi komarami i wsk- mi i miałem ciągłe kłopoty z klinem na magnecie.pzdr.
Schematy regulatorów ładowania - przerywacz kierunkowskazów do SIMSONA pomocne przy naprawach najczęściej uszkodzeniu ulega tyrystor lub komparator TA761 można stosować jako zamienniki dowolne tyrystory w obudowie TO220 około 100V/4A jako zamiennik TA761 można zastosować LM311 wymaga to jednak przeróbki druku lub wlutowania na przedłużonych pinach za...
Bezpiecznik nr17 zasila przerywacz kierunkowskazów /więc po wyjęciu F17 nie może być kierunków tylko światłą awaryjne, to może wskazywać na jakąś wcześniejszą przeróbkę instalacji. natomiast często do kierunków dołączane są właśnie alarmy i inne sterowniki np zamków i on pewnie jest przypalony lub zalany wodą. wskazuje na to powiązanie mrugania kierunkowskazu...
Witam. Ja jestem trochę zielony i muszę dopiero poczytać co nieco. Kupiłem charta którego silnik jest już zajechany trochę. Pewnie pochodziłby jeszcze z rok czy dwa (ma 20 tys.) ale na razie do jesieni brat powinien nauczyć się dobrze jeździć i pewnie za nim to zrobi to i sprzęgło załatwi i na razie niska moc jest atutem (najlepiej uczyć się jeździć...
Mam ten schemat sporo czasu ale nigdy nie znalazłem czasu na przeróbkę zapłonu. Co do elementów jeśli nie pewności to najlepiej samemu przetestować różne wartości i stwierdzić jaka wartość jest najlepsza. Co do Tyrystora to myślę że najlepiej kupić na jak najwyższe napięcie. Ma schemat do przeróbki oryginalnego elektronicznego zapłonu i tam jest BT151...
Nie, nie. Ja już ściągnąłem ten schemat. Przeglądałem też tematy o tej przeróbce. Chciałbym wiedzieć, czy zamiast podłączać obrotek do cewki, to mogę go jakoś sprawdzić w warunkach domowych właśnie przy użyciu generatora z tego miernika. Drugim moim pomysłem jest budowa przerywacza z silniczka.
Witam, Mam Fiata Uno 1,5 i.e na monowtrysku pojawił sie ten sam problem po zainstalowaniu gazu. Jak się okazało problem jest banalny. Odpowiedź dostałem od kuzyna instalującego gaz w samochodach (przeróbki zrobiliśmy od razu) Do instalacji należy dodać układ przerywacza który w momencie przełączenia z benzyny na gaz wyłącza (lub resetuje) komputer....
Przerywacz reaguje prawidłowo. Zbyt mały pobór prądu traktuje jak spalenie żarówki i informuje o tym szybkim mruganiem. Zrób jak proponuje kolega adrian1201. Powinno być ok. Jednak prawdopodobnie taka przeróbka jest niezgodna z przepisami i grozi mandatem przy kontroli drogowej.
Podstawowe przeróbki ( niedomagania) instalacji w maluchu to : zabudowa przekaźników świateł, podłaczenie światła stopu bezpośrednio z akumulatora, zastosowanie elektronicznego przerywacza kierunkowskazów, podłączenie obwodu kierunkowskazów oddzielnym obwodem z akumulatora, sprawdzenie "masy" żarówek , alternatora, silnika itp, zabudowa elektronicznego...
U mnie jak pomierzyłem napięcie przed przeróbka instalacji było 9 V na żarówkach, a głowny kabel plusowy mógł robic za ogrzewanie :) Po poprowadzeniu nowego plusa zaczęły szybciej chodzic wycieraczki i podejrzewam że przerywacz bimetaliczny by chodził :)) Pozdroofka Piotrek
Temat ciekawy ale trochę niejasny. Masz zamiar tam władować przerywacz? Z czego masz zamiar brać impulsy ? O jakim impulsatorze mówisz ? Jakie masz cewki ? (stary typ-wyzwalane przerwą masy? ,nowy-wyzwalane masą) Więcej szczegółów , jakies foty
Witam, Jestem świeżym posiadaczem Łady Niva i robię porządek z elektryką. Jestem miło zaskoczony, bo są tylko dwie "przeróbki", ale i tak wprawiają mnie w zakłopotanie. Ta na której najbardziej mi zależy, to co to jest za element? Producentem jest "intramco nl", wystaje 5 przewodów: 2 idą na przerywacz kierunkowskazów (rozcięto jeden przewód wiązki...
FIAT już od połowy lat 90 stosował zapłony bezrozdzielaczowe, nie mówiąc o mechanicznych przerywaczach. Przy elektronicznym zapłonie masz mniej niż 10 przewodów, nie wiem jaką Ty tam plątaninę kabli widzisz. Jedyna większa wiązka to sterowanie wtryskiwaczy w MPI. Sam twierdzisz, że nie jesteś "alfą i omegą w zapłonach", więc czemu upierasz się nad jakimiś...
Jestem posiadaczem Simsona SR 50 B-3, który wyposażony jest w układ zapłonowy z przerywaczem. Problem polega na tym, że silnik uruchamia sie z wielkim trudem. Jeżeli już uda mi się uruchomić to pracuje bardzo nierówno,tzn. tak jakby w pewnych momentach brakowało iskry.Szczególnie na biegu jałowym w chwili gdy naciskam hamulec (cewka zasilająca światło...
Januszek73 O tym mówiłem - silniki 023 i 025 różniły się kształtem cylindrów i karterów. Cylinder oprócz tego miał inaczej okna... Nie wiem jak z wałem korbowym było. Co do zapłonu charta. Koło magnesowe pasuje bez przeróbki, ale w statorze charta trzeba na nowo nawiercać otwory... Poza tym to plug &play XD. Pomijam oczywiście konieczność wstawienia...
A ja zadam może głupie pytanie - dlaczego zlikwidowałes te kierunkowskazy?Nie jestem pewien na 100%,ale busy chyba powinny mieć kierunki na dachu.Dlatego przerywacz w tym busie jest przystosowany do 6 kierunkowskazów.Zanim zaczniesz przeróbki sprawdz jak na to zapatrują sie policjanci i diagnosta w stacji przeglądów. Należy również pamiętać,ze zarówki...
Witam ponownie Po krótkiej przerwie powróciłem do tematu: 1.Sprawdziłem instalacje łączenie ze wskazówkami w instrukcji obsługi nic nie znalazłem. 2. Zmieniłem kabel dający sygnał z Halla na ekranowany również nie przyniosło to rezultatu. 3. Jeśli chodzi o cewkę to Bosch 191905115A, ale ona była zamieniana z dwiema oryginalnymi MZ więc myślę że nie...
Witam mam taki mały problemik. Chcę zasilić mikroprocesor stosowany w lampce rowerowej z instalacji 12-24V, napięcie wyjściowe to 3V, natężenie bardzo małe- 6 diod i 3 tranzystory, drugi problem- jakie zastosować tranzystory, które miałyby być sterowane z tych 3V a miałyby zasilać żarówkę 12V 21W. Na chłopski rozum chcę po prostu zrobić z lampki rowerowej...
Mamy Święta BN, auto przejechało 5.5 tys. km (teraz stoi na kołkach bo solą...) i ani jedna dioda nie padła. Oby tak dalej. PS. Mustang dostał w międzyczasie tranzystorowy moduł zapłonowy (zmodyfikowany kit Vellemana) i to pewnie mocno ograniczyło szpilki od przerywacza i cewki, a i kultura pracy silnika i łatwość odpalania (jest przedpotopowy gaznik...
Cewka która jest u mnie i widnieje na niej napis CDI 20. Czyżby upchali do środka moduł cdi? Co o tym sądzicie? W nowszym zapłonie jest cewka identycznie wyglądająca (ale w opisie pisze że nie pasuje do zapłonu z przerywaczem), jest osobno moduł CDI i do tego jest czujnik położenia wału. Niestety z nowszego silnika kompletny zapłon będzie kosztował...
Przyczyn może być wiele.Powinien chodzić dobrze,ale nie zawsze tak jest. Po piewsze to nie ma dalej info o samochodzie. Nie wiadomo czy to 600,czy 650. Dla 600 jest -7st a dla 650 -10st. Nie wiadomo dalej czy to przeróbka czy oryginał.Wiemy tylko ze cewka dwuprzewodowa. Sa dwa rodzaje cewek,jedna pod przewód oporowy a druga bez.Nie wiadomo czy graty...
Gadasz jak typowy Niemiec. Nie wiem czy mam się obrazić, czy być dumny??? :D Ja juz wyszedłem z branży i sie z tego cieszę widząc jak Ty się mordujesz z tymi podróbami. Za "moich czasow" montowałem tłoki ori i nigdy nie było problemów. Robiłem pomiary mikromierzem, ale juz nie pamiętam wyników. W każdym razie stożkowatość była, bo przy sprawdzaniu...
Z tego co widzę to tam jest typowe rozwiązanie stosowane w latach '70. Za ładowanie odpowiada tylko mostek Graetza, nie ma żadnego regulatora napięcia. Ładowanie jest na stałe spięte jako "pełen prąd" (uzwojenia połączone równolegle). Zazwyczaj w instalacjach z tamtego okresu pełne ładowanie było załączane razem z włączeniem oświetlenia głównego. Jeśli...
Chciałbym prosić użytkowników tego forum o pomoc w zaprojektowaniu modułu zapłonowego z regulowanym kątem wyprzedzenia zapłonu ( coś typu http://www.elektronika-motocyklowa.pl/sa... STR-12). Miałby on współpracować z przerywaczem w instalacji 6V. Posiadam moduł zapłonowy od poloneza na tranzystorze BU921HP i układzie scalonym MC3334P...
Możesz spróbować podpiąć przekaźnik 6V, ale nikt Ci nie zagwarantuje, że układ będzie poprawnie działał. W nocie katalogowej napisano, ze napięcie zasilania powinno być od 9 do 15V...no i tego nie przeskoczymy. Jeśli zatrybi, to trzeba wymienić, lub ewentualnie przeliczyć R3 adekwatnie do mocy żarówek. Pozdrawiam. Napisz później czy układ zadziałał...
Witam chciał bym zrobić coś takiego http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop... I w związku z tym pytanie. Gdzie podłączyć żarówki? Zamiast tej czerwonej diody? Mam w rowerze elektrycznym napięcie 36v~ I chciał bym to zamontować. Czy światła awaryjne wchodzą w grę? Wiem, że wiążą się z tym przeróbki. Z góry dzięki za pomoc ;) Jeśli...
Witam, potrzebuję pomocy, ostatnio przerobiłem instalację w simsonie z 6V na 12V z zapłonem elektronicznym(wymieniłem m.in. magneto i cały układ zapłonowy) i po złożeniu wszystkiego, odpaleniu i dodaniu gazu spaliła mi się żarówka od stopu, która jest zasilana z cewki po mostku graetza, spaliło mi również żarówkę(25W/25W) od świateł drogowych i mijania,...
na początek zmień tylko cewkę oświetlenia na 12Voltową 35W; wiąże się to ze zmianą żarówki reflektora na 12V i tylniej pozycyjnej oraz kontrolki świateł drogowych, a poza tym nic więcej nie potrzeba zmieniać. Efektem jest trochę lepsze światło. Elektroniczny regulator napięcia ładowania i przerywacz ELBA 6V różni się od ELBA 12V za bardzo, aby można...
ciekawe ile podziała nowa cewka, one są bardzo awaryjne można przerobić na cewkę od poloneza (podłączoną pod przerywacz), tyle, że trzeba mieć wtedy mały akumulatorek do rozruchu, który potem może być ładowany z prądnicy która ma wyjście też 12v ale i tak polecam dokupić sobie koło zamachowe z wieńcem zębatym oraz tylny karter silnika z miejscem na...
Witam, Postawiłem sobie amibtne zadanie przeróbki tylnych świateł kierunkowskazów z wersji CANADA na EU. Szperając w internecie zauwazylem ze tylne lampy bo o nie tutaj chodzi zostają przerobione poprzez zmiane światła wstecznego żarówki z białej na pomarańcz. Sprawa komplikuje się o tyle, że napięcie w zarowce wstecznej to 12v a w kierunkowskazie czerwonym,...
Zbędnie rozbudowany bajer. Trzy diody i do tego procek - wkrótce to pokażą się migacze na Atmelach dobierające częstotliwość przerywacza w zależności od temperatury, wilgotności i stanu zdrowia kierowcy. A co do legalności jazdy na oleju roślinnym. Interesowałem się przeróbką auta na ten typ paliwa, ale używanie go jest nielegalne. Twierdzene, że można...
Oryginał SR50C, jeszcze oryginalny lakier niebieski perła metalik. Tylko co za idiota przy* tą naklejkę po wewnętrznej stronie osłon kolan. Na początek mówię co tu jest nieoryginalnie: bimetalowy przerywacz kierunkowskazów, brak Elby, nieoryginalna cewka WN (długa), mostek Graetza jest obrócony (powinien mieć zacisk + skierowany do przodu), kilka przekombinowanych...
Jest tutaj ciekawy projekt zapłonu CDI specjalnie do Jawy 50. Gdzie wyczytałeś że do Jawy 50? ZTCP Jawa 50 to był moplik bez akumulatora, a układy na tej stronce wymagają zasilania 12V. Dobre schematy CDI i po polsku do tego znajdziesz tu : http://zaplon.pl.tl/ To są właśnie schematy przewidziane do zasilania z cewki alternatora, tyle że w Jawie 50...
Zapłon najlepiej VAPE, z tańszych Ducati Energia lub Langfang Kokusan. Zwykłego elektronika nie opłaca się kupować. Stacyjka — ZADI zestaw do przeróbki do S51. Kierunkowskazy — 10W jajka od Yamahy WR/XT (bardzo tanie i dobre), tylko trzeba uchwyty dorobić. Warto przerobić automat stop od S51/1 (przy silniku). Z akumulatorem to jest tylko problem prawny...
Nie. Elektroniczny przerywacz posiada 3 piny + czarny przewód jako masa inaczej - 12V.Przerywacz jest zasilony napięciem 12V Wyjście z przerywacza wychodzi na środkowy styk przełącznika kierunkowskazów.Wyłącznik jest 3 pozycjowy środek to wyjście z przerywacza lewy pin lewe kierunkowskazy prawy pin prawe kierunkowskazy .Trzy piny na przerywaczu to 1...
Układzik prosty i bardzo "samochodowy" i taki powinien być. Stabilizacja energii iskry jak sam zaobserwowałeś znacząco poprawia kulturę pracy silnika. Taka niewielka zmiana a cieszy skutkami. I te dużo wolniejsze obroty na jałowym... ;-). Jeśli mógłbym coś zasugerować to zastanowiłbym się nad stosowaniem kondensatora/ów elektrolitycznych. Z moich doświadczeń...
Witam. Tym razem temat to "tutorial". Montujemy skrzynkę bezpieczników BP-1 od MTZ/Pronar/Belarus, jest to skrzynka na bezpieczniki płaskie które w obecnych czasach są wygodniejsze w eksploatacji niż stare bezpieczniki cylindryczne. Skrzynka bezpieczników kosztuje ok. 30 zł. Rozmiary są bardzo zbliżone do polskiej skrzynki 6-zaciskowej, jednakże jest...
Takie przeróbki mijają się z celem i nie maja sensu.Jeśli jest zwykły aparat zapłonowy w orginale totaki ma być.A jeżeli jest z czujnikiem halla to naj częściej jest to rozbudowany układ,który składa się właśnie zaparatu z czujnikiem halla,modułu mocy oraz z odpowiedniego urzadzenia sterującego.I to wszystko stanowi nierozłączny komplet.
wymiana przerywacza budowa przerywacza regulacja przerywacza
bosch sterownik silnika automat świateł dziennych przetwornica xenon działać
instrukcja obsługi przejazd kolejowy
Różnice między wałkiem rozrządu w silnikach z pompą wtryskową a pompowtryskiwaczami Urządzenia do odbijania i pochłaniania fal dźwiękowych