Panowie, co wy za przeproszeniem pieprzycie ! Czujnik halla jest na ssącym wałku rozrządu, kontroluje przestawiacz faz rozrządu, można sobie zerknąć w gr 098 Czujnik położenia wału korbowego jest to czujnik magnetoindukcyjny, jego usterka definitywnie unieruchamia silnik
Było ok, tu masz przestawiacz faz rozrządu tak ma być.
Występują trzy rodzaje zaworów sterujących przestawiacza wałka rozrządu z gwintem M12, M21 lub M22. Moment dokręcania zależy od rodzaju zamontowanego zaworu sterującego przestawiacza wałka rozrządu. Dokręcić zawór sterujący przestawiacza wałka rozrządu zaworów ssących w następującej kolejności rys.1.7: Gwint M12: Etap 1: 30 Nm. Etap 2: 50 Nm. Etap 3:...
A więc napinacze łańcuchowe w głowicy z przestawieniem fazy. Ja bym zmierzył ciśnienie oleju na glowicach bo ono wymagane jest do prawidłowej pracy przestawiacza
Cześć, a jak zachowuje się fazator (przestawiacz wałka rozrządu). (masz tam silnik APT ?)
Jak w temacie znaki niby dobrze a jednak jest lekko przymulony co to moze byc? Jedni mowia ze znak na kole rozrzadu wzgledem pokrywy zaworów jest nieprecyzyjnie nabity a więc jak mozna sprawdzic poprawne ustawienie tego walka? To dlatego znaki na wałkach się nie zgrywają bo jest przestawiacz faz rozrządu. Liczymy oczka na łańcuszku. A może jednak szwankuje...
Witam w moim sterowniku Sirius 32 S110037000A padło sterowanie elektrozaworu przestawiacza faz rozrządu pin 64 (sterowanie masą) ponoć nie opłacalna naprawa, więc muszę kupić inny sterownik w którym trzeba zdekodować immo. U mnie immo działa bez problemu, czy wystarczy przelutować pamięć flash tą AM29F200.... żeby w nowym sterowniku mieć działające...
16409 -przestawiacz wałka rozrządu b wydechowy nie osiągnął wymaganych parametrów- 16775 sensor pozycji wałka rozrządu g301 sygnał poza zakresem... zdarza się czasem gdy szwankuje alternator lub akumulator, lub wiele innych przyczyn
Te silniki były paliwo i olejożerne, ale przy tym prawie bezawaryjne - może poza samym przestawiaczem rozrządu, ale nawet on nie unieruchamiał gwałtownie silnika. Opisany sposób diagnostyki nie pozwala wyciągnąć jakichkolwiek wniosków, poza ty, że silnik nie odpala. A przyczyn tego może być wiele - od zatkanego wydechu, po zatkany dolot - co sugerowała...
Przyczyn może być wiele np. przestawiony rozrząd, przestawiacz, zaworek N108 lub wiązka od niego.
A jak by tak CLIPem go. Jednak to mądre urządzenie i coś więcej podpowie. (np. czy brak sygnału, czy rozrząd rozjechany, a może przestawiacz faz rozrządu wali w kulki albo koło zmiennych faz rozrządu walnięte , albo rozrząd wymieniany razem z kołem zmiennych faz rozrządu nie przy pomocy blokad tylko na znaki i koło się źle zablokowało, w niewłaściwej...
Ja bym tam się skupił jednak na przewodach i świecach. To że są nowe, nie znaczy że nie mogą być miernej jakości. To jedno. Drugie - są tam trzy nieprzyjemne dolegliwości - moduł przepustnicy zintegrowanej z nastawnikiem i czujnikiem TPS, siłownik przestawiacza rozrządu oraz zaworek odsysania odmy. Dwa pierwsze z reguły generują błędy w przypadku usterki,...
Tak jak w temacie silnik, grzechotanie przy wzroście obrotów i spadku w tym przedziale. "Ponoć mechanicy" wypowiadają się że przestawiacz faz rozrządu nigdy się nie psuje w tych silnikach i to raczej wina łańcucha, a mi nie daje spokoju że po odpięciu elektromagnetycznego nastawnika grzechotanie znika, wiec myślę gdyby to była wina łańcucha to raczej...
Możliwe, ale najpewniej trzeba zdjąć pokrywy zaworów i wymienić uszczelki, łącznie z uszczelkami przestawiaczy faz rozrządu. Robota o tyle skomplikowana że trzeba rozpiąć rozrząd i podnieść wałki.
Czujnik halla sprawdzisz diodą led z opornikiem, nie jest do tego potrzebny oscyloskop. Gdyby było coś z rozrządem lub łańcuszkiem, to wywalało by błąd synchronizacji lub przestawiacza faz rozrząd
Lejący wtryskiwacz, ścięty klin dolnego koła rozrządu, zablokowany przestawiacz kąta wtrysku pompy. Wybierz coś sobie
Kiedy był i czy wogóle był wmieniany łańcuch rozrządu z przestawiaczem fazy?
Chodzi o to że ewentualna nieprawidłowa praca przestawiacza faz rozrządu nie powinna powodować "mulenia" Choć nie wiemy jak mocne ono jest.
Sprawdź czy dźwięk nie pochodzi z okolic tyłu silnika, dokładnie z okolic przestawiacza faz rozrządu, jeśli brzęczy przy schodzeniu z obrotów to prawdopodobnie łańcuch na wałkach i ślizgi.
Ten silnik jest prawie identyczny do silnika ES9 grupy PSA i ma prawdopodobnie przestawiacze faz rozrządu i one mogą być przyczyną takich objawów.
Jak nie było robione a auto ma ponad 200 000 km to w 90 % przypadków łańcuch się wyciągnął a ślizgi napinacza mają głębokie bruzdy lub się połamały. Standardowo przed wymianą sprawdzenie ciśnienia oleju które to jest kluczowe do prawidłowego działania napinacza/przestawiacza fazy rozrządu.
Czujnik położenia jak i przestawiacz kąta jest w pompie, więc ustawienie rozrządu nie ma znaczenia. Nie napisałeś czy pompa VP30? Przestawiacz jest na dole pompy i staje od śmieci, rdzy itp. Może olali czyszczenie przy naprawie i taki jest finał.
Witam Panowie po miesiącu znów mi strzelił pasek tym razem jak poczulem że coś uderza zatrzymałem się i okazało sie że pasek już był na końcówce ufff wymiana przyjechał mechanik wziął go na przegląd i jest ok tylko jest jeden problem na zimnym nie chce odpalić przekrecam odpalam i bach gaśnie muszę go potrzymac na obrotach az temp. Troche wzrośnie...
Sprawdź zawór przestawiacza czy pyka jak i na rezystancję.Sprawdź czy jest pewne połączenie ze sterem .Jak i zaworu wysokiego ciśnienia..Jak ok, rozrząd pewny,to spaprana robota pompy albo sterownika nie wiem .I weź proszę nie rozbieraj stera bo nic tam nie znajdziesz.
Pojawil sie jeszcze raz blad, o nazwie zbyt wolna praca walka rozrzadu rzad 1 uklady ssacego. Ten błąd nie wskazuje na złe ustawienie rozrządu tylko problemem albo z kołem VVT albo z przestawiaczem koła albo z ciśnieniem oleju. Miałem taki błąd w Skodzie z silnikiem 1.4 TSI. Albo zbieg okoliczności i coś się zaczyna dziać na rzeczy, albo zmierz ciśnienie...
Chyba teraz możesz pobrać plik ;) Koła zmiennych faz w wielu instrukcjach każą cofać w celu wypompowania oleju z przestawiaczy. Jak ustawiłeś wał na znak i wałki dojechały do końca w prawą stronę i nie odkręcałeś centralnych śrub kół rozrządu to powinno być ok.
Zawór przestawiacza jak zawór przestawiacza. Gorzej jak to rozrząd się rozjeżdża. Bez chociaż osłuchania, nic z doradzania.
Nie przechodzi też adaptacji zaworu faz (at)ElektrodaBot https://obrazki.elektroda.pl/8822744300_... Wstępna ocena dostępnych informacji Najnowsza obserwacja wskazuje, że test funkcjonalny przestawiania faz wałka rozrządu dolotu (tzw. VVT – Variable Valve Timing) kończy się błędem i komunikatem: • „Aktywacja wadliwa, aktywacja niemożliwa”...
Kilka dni temu sprawdzałem dokładnie ten sam silnik z takim samym błędem. Miałem sprawdzić tylko instalację elektryczną czujnika. Po wejściu w bloki pomiarowe licznika okazało się że silnik po nagrzaniu nie ma ciśnienia oleju na wolnych obrotach. Gdy ciśnienie spadało poniżej min. wtedy pojawiał się problem z przestawiaczem wałka rozrządu i wyskakiwał...
Witam, samochód niedawno kupiłem (rocznik 1999, przebieg ok. 215kkm, silnik AJH) i objawił się następujący problem: zapalony zimny czy ciepły chodzi dobrze na wolnych obrotach po czym nagle, na chwilę, sekunda lub dwie, obroty spadają dość znacznie (500-600rpm??) i potem znowu jest ok. Silnik nie gaśnie, dzieje się tak co 2 - 3 minuty. Wykluczam obciążenia...
Transit dymił na niebiesko jak zmierzyłem to pompa była ustawiona na 1,5 mm.Pompa ta ma elektryczny przestawiacz początku wtrysku.Odkręciłem linkę od niego i dzwignię dałem w stronę rozrządu i ustawiłem pompę na 0,75.Teraz po zagrzaniu nie kopci wcale.
Z tego co czytam to wymieniacie łańcuch i zawór sterujący KZFR ale samo koło to już nie. Pytanie skąd wiara że ono nie jest uszkodzone, skoro usterka nie przemija? W Renowkach wymiana KZFR i zaworu sterującego to klasyka niestety. I po co wymieniać wałek rozrządu? Wytarty jest? Koło 500-800 zł, 1 czym problem? https://www.autodoc.pl/czesci-zapasowe/p...
Nie napisałeś o silniku nic więcej, to masz do VTi :D http://obrazki.elektroda.pl/2428824500_1... Ustawianie faz rozrządu: Włożyć trzpień blokujący koła zamachowego Fig.19431.1. Zamontować narzędzie do ustawiania wałka rozrządu, strona wydechu Fig.19431.2. Zamontować narzędzie do ustawiania wałka rozrządu, strona ssania Fig.19431.3. Ustawienie...
Np przeskoczył rozrząd, albo kuna zeżarła kabel od przestawiacza kąta wtrysku
Przyczyną okazało się wadliwe (nieoryginalne) koło przestawiacza . Po wymianie na oryginał jest ok.
do kolegi bertol3 nie wiem na jakim kompie masz auto, ale w 97 wychodziły jeszcze kompy które miały czujnik doładowania bodajże g71 wbudowany w kompie a rurka szła od intercollera da kompa. Jeżeli tak to w tych kompach jest możliwość zmiany samych kości pamięci stałej jak i zewnetrznej. ja tak robiłem w moim poprzednim t4 jak mu wgrywałem mapę. kumpel...
Dzień dobry. Pacjent to moje stare auto do pracy Audi A6 C5 z nieszczęsnym 2.5tdi V6 już po naprawie hydro. Problemem jest diagnoza uszkodzenia pompy. Objaw to błąd 550 i brak reakcji na gaz powyżej 2 tys obrotów oraz kopcenie. Pompa wraz z rozrządem oczywiście zgrana blokadami. Zawór przestawiacza kąta wtrysku ma 10 ohm, sterownik podaje napięcie (robiąc...
Witam, wymienilem uszczelke pod głowica i pasek rozrzadu,uszczelniany był tez przestawiacz kata wtrysku (rozbierany) auto ciezko odpalilo,kopcił i byl bez mocy. Opozniłem wtrysk o 1 ząbek na pasku nadal słaby mniej kopci i troszke lepiej zapala. Sprawdzam poczatek wtrysku i powinien być na pierwszym cylindrze nawet jak troche zle ustawiony to w pobliżu...
Witam, posiadam lublina 2.4 D andori, zrobiłem następujące naprawy pompa wtryskowa 900 zł, wtryski 300, regulacja zaworów, naprawa głowicy, wymiana rozrządu, wymiana filtrów, nowa pompka paliwowa. Problem jest taki, jest słabszy niż po tych remontach i dymi kiedy chce gwałtownie przyśpieszyć, wcześniej przydymiał ale nie aż tak, podejrzewam ten przestawiacz...
Poroniony pomysł 1. fazy rozrządu nie powinno się zmieniać bez względu na prędkości czy obciążenia, po prostu raz optymalnie ustawiona się nie zmienia. Bzdura totalna. Dla każdej prędkości obrotowej i obciążenia optymalne są różne kąty otwarcia, zamknięcia zaworów. Po to są stosowane zmienne fazy rozrządu. A co do optymalnych warunków pracy silnika...
Mówisz, że potrafi się zdiagnozować w 100% to u mnie jest coś nie tak bo jak odpinałem wtyczkę od czujnika zmiennych faz to na desce nie było żadnej informacji i żadna kontrolka się nie paliła Brak kontrolki awarii na desce nie oznacza że program tego nie odnotował . :| Silnik 2.0 16v ( F4R ) NIE POSIADA czujnika zmiennych faz. POSIADA elektrozawór...
A co czego wogóle jest ten czujnik? skoro napinaczem steruje siśnienie oleju Ciśnienie oleju jest tylko "elementem wykonawczym". Przestawiaczem steruje elektrozawór, z tyłu głowicy poziomo, a kontrolą połozenia wałka zajmuje się czujnik halla, z przodu, pod aluminiowym dekielkiem
Elektronicznego przestawiacza nie ma ale jest mechaniczny. A nie jest tak,że kąt wtrysku jest statyczny ustawiony rozrządem?
Przy czym należy zwrócić uwagę, na prawidłowe ustawienie wałków wobec siebie - minimalne rozjechanie znaków, spowodowane czy złym ustawieniem, czy zużyciem ślizgów i łańcucha powoduje wyrzucanie błędów układu przestawiacza (brak prawidłowej korelacji czujników CKP-CMP) - upierdliwa usterka.
Tak przy okazji ,odwiń tekstylną izolację na odcinku 5 do 10 cm od wtyku do ECM, opisanego jako "M". To zabezpieczy ECM przed przedostaniem się oleju napędowego do wtyku na ECM po izolacji (efekt "knota") zabezpieczyłem żeby się na tą wtyczkę olej napędowy nie przedostawał, i przy okazji ja wymyłem bo już była tłusta. na razie mechanik nie miał czasu...
A do czego ta blokada ? dzisiaj wymieniałem rozrząd i postanowiłem wymienić olej w przestawiaczu kąta wtrysku a tam sucho wycieku żadnego niema co stało się z olejem ? Dodano po 47 ta blokada montowana jest zamiast rozróżnika ?
Witam sprawdziłem pasek rozrządu wszystko jest ok. pompa też daje na wszystkie wtryski. Z tego co czytałem myślę,że to przestawiacz kąta wtrysku padł. Mam problem bo nie wiem jak to wygląda i gdzie się znajduje w pompie lucas. Słyszałem, że da się go wyczyścić i będzie działał. proszę o fotki i opis. pozdro
Teraz doszedł jeszcze błąd elektrozaworu przestawiacza kąta zapłonu- za wczesne zadziałanie lub błąd systemu. Rozebrałem elektrozawór, przeczyściłem i nic więcej nie zobaczyłem. Ja mu podać napięcie to się otwiera. Zdjąłem pokrywę zaworów i zobaczyłem bańkę na wałku. przedmuchałem oczyściłem, wmontowałem i nic. błędy wyskakują po przejechaniu kilku...
Witam! Mianowicie mam problem z silnikiem 1.6 VTI wyrzuca czujnik walka rozrzadu - sygnal poza zakresem. zostal wymieniony: kompletny rozrzad wraz z kolami,czujniki walkow rozrzadu, dekiel pokrywy zaworow, czujnik walu, przestawiacze faz rozrzadu, komputer wraz z BSI, olej z filtrem, dalej juz pomyslow nie mam co w nim moze siedziec moze jakies sugestie?...
W tym silniku jest combo czyli pasek napędza wałek wydechowy a z wałka wydechu na wałek dolotowy jest łańcuch (w nowszych jeszcze z napinaczem z przestawiaczem czasu otwarcia). Przy około 200 000km szumu podobnie jak na filmie. Tylko pasek jest z jednej strony a łańcuch jest od strony koła zamachowego/sprzęgła.
robokop,napisałem że rozrząd sprawdzony,tzn żepoczątek wtrysku też. A słyszałeś o czymś takim jak przestawiacz kąta wtrysku? Usłyszeć zawory w dieslu na wysokich obrotach to nadsłuch trzeba mieć. Ponadto przy hydropopychaczach przyczyna może być tylko jedna - niedostateczne ciśnienie oleju.Ewentualnie za bardzo splanowana głowica przy remoncie, ale...
Zrób tak: wprowadź sterownik w gr 004 w BS i jak przestawiacz kąta będzie w położeniu late, to pompa powinna pokazywać 1st ATDC, jeśli jest inaczej to imbus 6 w łapę i przestawiasz na lewym kole wałków rozrządu Bardzo ważne jest aby podczas odczytu i regulacji silnik był rozgrzany >88°
Moze koło zamachowe, albo pompa olejowa ze smokiem w misce? masz ustawic rozrząd , zapłon, regulacja zaworów i juz, a nie ze byl przestawiany itp. Z przodu pompy masz chyba vacu pompe ktora sie lubi popsuc i przestawiacz kata wtrysku ktory tez lubi nawalic. Sprawdz to jeszcze. Ile podkladek zalozyliscie pod wtryskiwacze i jakie?
Witam. Pompe demontował i montował mechanik o dobrej renomie. Chciałbym jeszcze zapytać o ,rzeczy jakie mi dzisiaj zasugerowł niemiecki mechanik, mianowicie; pompa niskiego podciśnienia czujnik ruchu wału korbodowego, który rzekomo ma wpływ na kąt ustawienia wtrysku i gdzieś czytałem że to może być rozrząd a konkretnie naciągnięty już łańcuch??? Pozdrawiam...
Dzień dobry. Mam prośbę do osób pracujących na WinOLS-ie lub innym programie do obróbki wsadów. Ja tego nie robię i proszę o pomoc tych którzy się znają. Sprawa dotyczy Renault Megane II 1.6 16V na sterowniku Sagem S3000 z sekwencyjną instalacją LPG. Potrzebuję podnieść obroty biegu jałowego na gorącym silniku z 705 na 800-850 obr. Myślałem że clip...
mam następujący problem z fiatem a wygląda on tak. Na zimnym silniku jest wszystko w porządku nie ma żadnych objaw pali na dotyk, wystarczy że złapie silnik odpowiednią temp pracy silnika i zaczyna szarpać na wolnych obrotach. Pompa wtryskowa bosch jest na linkę przestawiacz zapłonu sterowany elektrycznie. Powiem od razu że pompa sprawdzana 5 krotne...
Kolejne LOGI Po zamianie wtyczek w zaworach N75 i zamianie wężyków EGR i od turbo Dynamiczny: Ustaw rozrząd na blokady, a potem czepiaj się samej pompy wtryskowej. Myślisz że to jednak pompa wtryskowa? Jak sprawdzić czy zatarł się przestawiacz kąta wtrysku
Z ciekawostek w astrze F do sterowania elektrozaworem na dole pompy od przestawiacza kąta wtrysku wykorzystywany jest sygnał z alternatora, ten sam co do obrotomierza (z doświadczenia wiem, że lubi się przetrzeć, a w wersji bez obrotomierza nie zobaczymy tego)( nie wiem czy brak tego sygnału szkodzi przy rozruchu, czy podczas normalnej pracy). Oprócz...
dokładnie opór jest co kawałek obrotu.znaki pokrywają się na skrzyni z górnym wałkiem ..problem ze nie mam czujnika zegarowego.coś było kombinowane z pompą napewno.wydaje mi się zę sie rozstroiła.w tej chwili pompa jest na maxa w prawo na tych fasolkach i co mnie dziwi nie można jej cofnąć w stronę silnika ,jakby coś ją trzymało.koła żadnego nie odkręcałem...
mam następujący problem: po nocy auto zapala normalnie, po 1min. zaczyna spalać stukowo i dymić na biało. po ok. 5 min na wolnych obrotach wszystko wraca do normy i chodzi poprawnie. rozrząd sprawdzony, pompa ustawiona prawidłowo, przestawiacz kąta wtrysku działa, brak błędów w EDC pozdrawiam
Po wielu bojach - wyniki, fachman stwierdził iż przestawił się pasek rozrządu i go "poprawił" - już nie kopci itp itd ale głośno chodzi, turbina załącza się dopiero przy 3 tyś obrotach, cały czas na jałowym 500 obr/min i mniej ducha - jak jest zimnu to się bardzo dławi i gaśnie przy ruszaniu - czyli gorzej jak przed. Byłem u 4 elektryków żaden nie mógł...
Kolego zeimp mam pytanie do ciebie. Jak ma być ustawiona pompa w tym sprinterze żeby był dobry zapłon. Opisz mi to w miarę dokładnie bo chciałbym wiedzieć a forum jest po to żeby sobie pomagac Palisz głupa czy nie wiem co chcesz osiągnąć. Czytając Twoje posty domyślam się, że wiesz o co kaman. No cóż skoro się czepiasz więc wyjaśnię Ci mój post, że...
bloodybit ten tłok przestawiacza to jest gdzieś w pompie czy jest to może ten N108. Ten N108 mogę wyciągnąć jak pompa w silniku czy sie coś wysypie? kolego, zwrociles uwage na to czy jest nawet na wolnych obrotach jakikolwiek skok momentu wtrysku?? a jak mogę to sprawdzić bez lampy stroboskopowej bo takiej nie posiadam? Jest taka możliwość w VAGu? On...
Witam. Problem jest następujący. Silnik po kapitalnym remoncie, rozrząd ustawiony na znaki, wtryskiwacze zrobione i pompa również. Praktycznie nie zapala a jak zapali to chodzi nie na wszystkie cylindry( na początku) i biały dym. Przez pierwszą minutę silnik ma 400obr/ min i zero reakcji na dodawanie gazu. Brak jakiejkolwiek reakcji na przestawianie...
Witam Mam w Mondeo 2.0 TDDI /115KM silnik typ D6BA objawy są takie, że auto po przejechaniu krótkiego odcinka ( ok. 200-300m) "łapie" 2 błędy: P 0149 Elektryczna pompa paliwa --- czas kontroli P 1564 Pompa wtryskowa --- błąd. Od tego momentu od razu wyczuwalnie zmniejsza moc, przyśpiesza bardzo słabo, w ogóle nie daje się wkręcić na obroty powyżej ok....
Mam obecnie corse C z silnikiem 1,7DI jest tam drugie oznaczenie DTL.Posiada 16zaworów i dwa walki rozrządu ale drugi wałek niejest napedzany paskiem a kołem zebatym od drugiego wałka.Jest to wersja słabsza 65KM.Wersja silnika YDT i oznaczenia DTI posiada 75KM.I rózni sie chyba tylko intercoolerem i innym softem wgranym do sterownika silnika.Niepolecam...
Witam. Problem taki.Np. rano nawet przy temp. powyrzej zera., pali dobrze ale zaraz zaczyna szarpać silnikiem (przez 15-20 sek.) i aby pracował muszę go trzymać choć trochę na obrotach,czasami i tak gaśnie.Później silnik pali normalnie.,czyli po uruchomieniu ma wolne obroty.Odłączyłem przestawiacz kąta wtrysku ponieważ z nim było całkiem tragicznie.I...
Witam Bardzo proszę o pomoc w zdiagnozowaniu przyczyny błędu jaki pojawia się przy Vagowaniu mojego auta błąd 00550. Rozrząd wymieniony kompletny - ustawiony poprawnie, koło dwumasowe sprawdzałem dwa razy wraz z jego klinem - jest ok Interfejs Vag posiadam od niedawna - próbuje kasować ten błąd ale on pojawia się za każdym razem po odpaleniu silnika....
Nie ma problemu, mogę spróbować - wyłącznie regulacja na wałku rozrządu bo pompa jest w tej chwili max na silnik popchnięta (jeżeli o to ci chodziło z tą zbieżnością cech - bo oczywiście cecha samej pompy nie jest już zbieżna z cechą uchwytu pompy o te skromne mm wychylenia w stronę silnika). Jednak próbowałem również zapalać z odłączonym n108 (kąt...
Wróciłem. Na tarczy.. Zacząłem dziś od idealnego wręcz ustawienia rozrządu i pompy na kołki. Pierwsze odpalenie po dobie stania - od jednego obrotu. 4 sekundy pracy i silnik dusi się po czym gaśnie. Pierwsze co robię to odłączam wtyczkę niebieską - od przestawiacza kąta wtrysku. Po zakręceniu silnik odpala od razu, pracuje na jałowym wyraźnie dłużej,...
jesli chce ruszyc szybko to tak jak by sie dlusil i zapala sie Chech tylko po nacisnieciu gazu popusci sie noge z gazu i Check gasnie dolozy znowu swieci i tak przez okolo 1 minute. To w końcu jest ten błąd , czy nie ? Sprawdź ten samochód testerem , który odczytuje DTC historyczne , bo kody usterek są na pewno zapisane, twój tester niezbyt dobrze...
Witam serdecznie! Mam problem z peugeotem partnerem b9 z 2014r. Samochód ma przejechane oryginalne 40tys km. Bez różnicy czy jest zimny silnik czy ciepły na niskich obrotach cisnienie utrzymuje się w granicy 0.5-.0.6bar. po dodaniu gazu powyzej 1600obr cisnienie momentalnie wskakuje na 1,7-1.8bar. Silnik był rozebrany na części , sprawdzone panewki...
Po pierwsze - przyrząd do blokady koła zębatego w trakcie przykręcania - podkładka diamentowa - NOWA - śruba dokręcona właściwym momentem Jak te warunki sa spełnione nie ma opcji żeby cokolwiek się przestawiało. A tam jest na klinie? Może niema? A najprościej wez inny wałek załatw:D Zasada jest prosta- nie wiem - nie udzielam sie Może klin na pompie...
(co jest też dziwne, że nie tłukło na biegu jałowym tylko podczas przyspieszania) Wariator przestawia wałek przecież. Dalej nie wiadomo ile głowica poszła w doł.
Rozrząd przestawia się na zębach taki urok tego silnika i nie oni pierwsi mieli z tym problem. Trzeba sprawdzić jak zachowuje się napinacz paska rozrządu jak silnik pracuje. Jeżeli wariuje to długo nie pojeździsz. Nowy pasek trzeba założyć na duże koło rozrządu i sprawdzić czy zęby pokrywają się z dobrze z kołem na całym obwodzie. Są paski, których...
Sprawdż rozrząd, bardzo łatwo się przestawia.
Radze jednak sprawdzic, jesli masz najmniejsze watpliwosci. To niemieckie barachlo lubi sie przestawiac. 100 % racji w zeszłym roku na warsztacie takie samo cudo było z objawami przestawionego rozrządu ale nim wypożyczyli blokady jeden mechanik przejechał się i auto wróciło na lince.
Sprawdz dolne koło rozrządu,w Fiatach lubi się "ściąć" na nim taki nadlew spełniający funkcję klina i auto traci moc bo przestawia sięna rozrządzie
Jak zerwał się pasek, to do wymiany masz oprócz pogiętych zaworów również wałek rozrządu, krzywki są na wcisk i przestawiają się podczas kolizji
Tak jakbyś miał fazy rozrządu przestawione wtedy chodzi. Całość przestawia sie dużo po GMP.
Podmień miejscami zawory odpowiedzialne za przestawianie się wałków rozrządu i tak jak pisze przedmówca sprawdź czy nie ma opiłków na elektrozaworach. Jeśli błąd się zmieni to masz winnego. http://obrazki.elektroda.pl/4995211400_1... [/img]
Przerabialem temat jakis czas temu i uważam że koło powinno być sztywne. Dopiero jak dostanie ciśnienie oleju się przestawia względem walka ssacego. U mnie jak było luźne to nie domykalo zaworów i spaliny szły do dolotu
Czyli łańcuch przeskakuje. Czy napinacz jest prawidłowo założony?
Poluźniasz 3 śruby na kole walka rozrządu i przestawiasz minimalnie wałek kluczem, koło jest na fasolkach , dokręcasz śruby, odpalasz i sprawdzasz czy jest ok. Moim zdaniem to nie wina kąta ale nie zaszkodzi spróbować.
Ciśnienie oleju odblokowuje zamek i koło pod wpływem ruchu przestawia się (praca 0-1) Można sprawdzić stan koła próbując poruszyć wałkiem, jeśli wałek da się obrócić a koło stoi w miejscu to uszkodzenie jest ewidentne, czasem jednak podczas demontażu części żeby dostać się do wałka zamek nagle załapuje i blokuje koło przez co mylnie można zdiagnozować...
Wracając do problemu z uciekającą kompresją , to łańcuch może być dobrze ustawiony , lecz musiał byś dać wałki do sprawdzenia ustawienia zębatek na wałkach rozrządu ponieważ lubią się one przestawiać .
Podstawa nie jest strasznie droga wiec jak masz modzic z klejeniem to kup nowa bo szkoda czasu na lepieja . Mogłes odrazu migomatem naspawac i wykrecic bez problemu . Co do rozrządu nie bardzo go znaczyc w dowolnym ustawieniu bo po zdjeciu paska wałek albo pompa moze ci sie przestawic z tego co pamietam sa tam ładne znaki ustaw na nie we sobie zaznacz...
A czy jest możliwość że pasek ma swoją stronę tzn. Ma się kręcić w konkretną ? Bo może po prostu nie wiem pasek na tych kołach wieloklinowych się jakoś źle układa i może się sam przestawia ? Wydaje mi się że jak by doszło do uszkodzenia głowicy albo zaworów to by albo nie odpalił albo by kompresji nie było prawda ? Mogę się mylić jestem laikiem Nie,jak...
Oryginalny wałek rozrządu w tym silniku jest prosty, a krzywki ma wprasowane, przy kolizji się przestawiają.
po dalszych sprawdzeniach efekt jest taki:po nastawach podstawowych przestawiania wałka rozrządu strony ssącej wartość wymagana i rzeczywista jest taka sama(przed nastawami sie różniły),a błąd wałka rozrządu zmienia się na sporadyczny.Taki efekt pozostaje tylko do momentu podwyższenia obrotów,wówczas wartości rzeczywista i zadana znowu odbiegają od...
Czekaj, chwilunia, bo tu wszystko jest pokręcone. Bez iskrownika, ale z kołem magnesowym ustawisz luz zaworowy. Jednak bez iskrownika go nie odpalisz. MUSI być założony. No i jeśli przerzucasz o jakiś "ząbek" to ty przypadkiem rozrządu nie przestawiasz? Czy koło na wałku rozrządu jest prawidłowo założone? Pod kołem magnesowym na wale, powinien być klin....
Rozrząd w 1,8 140 koni na wałkach nie ma klinów i jest montowany na stożek. Może się przestawiać ale wtedy sypie błędami. Trzeba by sprawdzić czy zwory dolotowe szczelne.
poprosił mnie kolega abym zapytał,poprosił o poradę na forum ,wieć cóz nie zrobić dla niego,otóż ma on golfa 5 1.4 fsi i.......przestawił mu się rozrząd-łańcuch-wiadomo,spustoszenie w silniku,koszta ale zrobiono i na rok spokój (przebiega rocznie ok 15 tys km),po roku to samo,tyle że wychwycił szybciej ,wiec zniszczenia mniejsze i koszta mniejsze ,ale...
Witam, podłącze się do tematu. Trafił mi się do remontu silnik N12B16A 1,6 120 KM z Mini One. Auto trafiło praktycznie bez oleju i z przestawionym rozrządem. Zanim zaczniemy go rozbierać chciałem zrobić porządek ze znakami. Problem polega na tym, że kiedyś był robiony remont w serwisie i ma rozjechane znaki na wałkach. Ktoś fizycznie kluczem je poprzestawiał...
Cześć, Proszę o pomoc z traktorkiem Stiga 2084H. Ma za wysokie sprężanie i rozrusznik nie ma siły go uruchomić. Po wykręceniu świecy rozrusznik kręci jak szalony. Ustawiłem zawory na około 0,15, ale to nie pomogło. Rozkręciłem silnik i zajrzałem do wałka rozrządu, wszystko wygląda ok. Pytanie moje jest, jak powinny być poustawiane poszczególne wałki...
właśnie u mnie wtrysk jest za wczesny te dwie kreski na kole zamachowym wypadają powyżej tej kreski na obudowie sprzęgła czyli wtrysk jest za wcześnie duze nie brakuje ale jednak brakuje... czyli mówisz ze przez to nie odpali ? Na starej pompie zapalał a jak jest teraz zrobiona po regeneracji nie odpala za diabła wiedziałem ze rozrząd jest cos nie...
Niewykluczone przestawianie koła na czopie wału korbowego. Trudne do wykrycia gdy rozrząd ustawiamy na blokadach.
Powyżej +5°C temperatury cieczy chłodzącej świece nie grzeją. Tak jak kolega "adam7009" napisał powodem jest raczej kąt wtrysku - za póżny . Po założeniu głowicy i paska rozrządu trzeba sprawdzić kąt wtrysku. Nie radze przestawiać " o jeden ząb " wału korbowego bo będzie głowica znowu do remontu !!! Można spróbować ustawić kąt wtrysku ale tu jest pytanie...
Kąt wyprzedzenia zapłonu nie zmienia się znacząco poprzez zmianę długości korbowodu i skoku wału. Przed chwilą twierdziłeś jakoś inaczej. Rozrząd OHC wymaga określonej odległości pomiędzy wałem korbowym a wałkiem rozrządu, a więc wysokości cylindra i głowicy. Czytałeś? ,rozrząd też da się sposobami przestawiać dowolnie,
Witam mam taki problem z rozrzadem w mojej 60tce. otoz po wymianie koł zebatych rozrzadu i ustaiweniu,ciagnik dymi i niema siły,znaki ustawione byly na siebie a teraz gdy rozebralem przemiesciły sie ? co mam zrobic dlaczego tak sie dzieje silnik dymi i niema mocy? Prosze o pomoc!! http://obrazki.elektroda.pl/8923615600_1... http://obrazki.elektroda.pl/7592361300_1...
przestawiacz wtrysk przestawiacz zapłonu przestawiacz rozrządu
bateria goclever quantum tyrystory zamienniki renault instrukcja obsługi megane
pralka indesit migać dioda pralka indesit migać dioda
Piloty Yooda do rolet - funkcje i problemy Świeca zapłonowa Champion RCJ7Y do Oleo-Mac 937