Jeżeli masz przestawiony rozrząd w 16V to bez odpalenia samym kręceniem rozrusznikiem pognieciesz zawory o tłoki Nie nie odpali Ale jak wyżej napisałem sama próba uruchomienia moze okazać się katastrofalna w skutkach
Jak jest tam zmienna faza rozrządu to prawdopodobnie będzie do wymiany bądź jej regulator. Jak jest zwykly wałek to zainwestuj w nowy rozrząd. Mechanik jak mówi 3000 to w tym pierwszym przypadku będzie to możliwe
Temat do zamknięcia. Scenic pracuje równo i nie gaśnie, nie czuć benzyny. Problem był w rozrządzie - przestawione wałki rozrządu o 2 zęby. Ktoś wcześniej ustawiał na ślady z mazaka i coś pomylił (błąd paralaksy). Dziękuje za zainteresowanie.
czesc na kołach rozrządu powinienes miec naznaczone 2 punkty ustaw je tak aby sie zgrywały jeżeli ich nie będzie to zdejmnij pokrywe i z tyłu na każdym wałku jest zrobiona szczelina ustaw je poziomo najlepiej włóż suwmiarke to nie przestawią sie wałki
Mam problem z Seatem Ibizą 1.0 MPI (80 KM) 2019 r. (przebieg 96 000). W trakcie jazdy silnik zaczyna szarpać, niezależnie czy jest rozgrzany, czy nie. Podłączyłem VCDS-a i za każdym razem wyrzuca błędy P030200 - rozpoznano wypadanie zapłonów (cylinder 2) i P036300 - wykryto wypadanie zapłonów - zasilanie paliwem wyłączone. Zapala się kontrolka EPC....
A może to tylko czujnik wałka rozrządu albo wału korbowego? Albo w trakcie wymiany rozrządu przestawione zostało kółko foniczne (czy jak to się tam zwie) przy kole zębatym na wałku rozrządu. Wałki mają wcięcia na wolnym końcu (pasuje płaskownik gr. 5 mm), więc można je zblokować w odpowiedniej pozycji do wału korbowego. Rozrząd jako taki nie będzie...
przestawiłem "czytnik" położenia wałka rozrządu jak go ustawić?? Pomocy
Napewno nie pokaze a z pewnoscią jezeli bedą przestawione wałki rozrządu bo synchronizacje łapie z połozenia wału i czujnika na pompie
Czyli za duża odchyłka między wałem korbowym, a wałka rozrządu. Na zdjęciu widać że o jeden ząbek jest przestawiony na wałku rozrządu, a dla weryfikacji należy odkręcić pokrywę zaworową i sprawdzić położenie krzywek na wałku rozrządu, oczywiście wcześniej ustawiony na znakach wał korbowy i sprawdzić czy wszystko się zgadza.
Przestawiony rozrząd. Oszukuje któryś z czujników - wału lub wałka Zamienione przewody we wtyczce czujnika wału. Odłącz czujnik wała - jak będzie palił tak samo to patrz czy rozrząd nie jest przestawiony.
Tak i nie. Można zdjąć i założyć drugi. Tylko pewności brak czy ktoś już tam nie grzebał i nie przestawiły koła wałka rozrządu.
Pompa bez problemu tłoczy paliwo pod wysokim ciśnieniem. Testowałem już wtrysk i podaje mgiełkę nawet jak się bardzo powoli kręci silnikiem (wtedy są jakby 3 strzały z wtryskiwacza). Na ciepłym silniku jest ok, trzeba tylko przerzucić go raz przez kompresje i gotowe. Męka jest tylko na zimnym. Pomysł z kopciuchem testowałem tylko zdejmowałem filtr żeby...
Prawdopodobnie "wyprostowały" się krzywki, ale tak na pierwszy rzut oka nie było widać uszkodzeń. Krzywki się nie wyprostują. :) Prędzej przestawi się tarcza impulsatora na wałku rozrządu. Częściej traci szczelność elektrozawór Y635 i olej idzie do wtyczki, albo przy pracach remontowych uszkodzeniu ulega tłok sterujący w wałku rozrządu. Przy montażu...
Tak naprawdę to, te silniki różnią się nazwą.:D Jeżeli silnik nie był rozbierany to, tylko uszkodzenie mechaniczne wałka mogło spowodować przestawienie rozrządu.
Jeśli nie czujnik wałka (na górze) to masz przestawiony rozrząd - łańcuszek co dwa wałki łączy.
Wałek obrócony o 180° = wał korbowy obrócony o 360°. Nie robi to żadnego znaczenia. Odwrócenie ssania z wydechem możliwe jest wyłącznie przy przestawieniu wałka rozrządu o 90°, albo wału korbowego o 180°. Wówczas możliwe jest spotkanie zaworów z tłokiem. Mało możliwe jest że rozrząd został poprawnie ustawiony. Jeśli się zgadza na znak T i zębatkę rozrządu,...
Sprawdzić ustawienie koła wałka rozrządu na fasolkach. Pewnie jest przestawione i dlatego Ci nie odpala.
Pompa jest najniższym punktem w silniku jeżeli chodzi o układ chłodzenia. do póki nie wyjmiesz pompy z bloku silnika to żadne ściąganie węży z chłodnicy nie pomaga. Obawiam się że przy takim przestawieniu wałków rozrządu będziesz musiał regenerować "czapkę"
2006 i 1,6 pewnie 16v i błąd przestawienie wałka rozrządu, a może bład synchronizacji. Co tu dużo pisać, 10000 to jest nie mało do wymiany paska i jest 5 lat. następny problem to czujnik położenia wałka rozrządu albo koło zmiennych faz rozrządu, ale przede wszystkim diagnostyka
czy ustawiałeś rozrząd z blokadami?raz tak miałem. lekko przestawione wałki rozrządu nierówna praca i gaśnięcie silnika
Trzy dni temu miałem identyczna awarię w Alfie 159 1.9 JTD. Rozleciało się to koło metalowo gumowe. Stopiła się guma, wszystko upaprane. Taki sam objaw, samochód trudno odpalał i źle pracował. Rozebranie do rozrządu i okazało się,że w obudowie paska pełno fragmentów gumy z tego koła i przestawiło rozrząd. Co ciekawe ścięło klin na kole wałka rozrządu....
Jeśli był tryb serwisowy to jaki był błąd???? Jak może się dostać olej przez zawory po przestawieniu wałka rozrządu??? AFN-110km,AHU-90km.
To jest zapis szestnastkowy. 3A14 HEX = 14868 DEC. Czyli nr błędu to 14868. Korelacja pomiędzy czujnikiem wału a wałka - wyciągnięty łańcuch/przestawiony rozrząd. Najlepiej zapiąć oscyloskop na te 2 czujniki i porównać odczyt ze sprawnym silnikiem. Pewnie benzyna na łańcuchu.
Jak rozrząd jest na koła zębate to powinno być kolo pośrednie i wał korbowy nie powinien się przestawić względem wałka rozrządu. Problem to ustawienie pompy wtryskowej. Zrób zdjęcia i tu załacz.
W tamtych czasach były różnice w pompach wtryskowych i kołach zamachowych. Pompy miały różne regulatory obrotów oraz różne sposoby włączania dawki rozruchowej (od strony rozrządu lub pod skosem na regulatorze obrotów). Natomiast koła zamachowe różniły się w zależności od typu pompy wtryskowej. Kołek na ustawianie początku wtrysku może być na 30° (normalna...
Pierwsze co powinieneś sprawdzić to są świece czy na nich iskra jest. W mojej astrze tak było i były świece do wymiany. Następnym krokiem są przewody i cewka. Jężeli to sprawdzisz to następnym krokiem jest rozrząd. Jeżeli samochód był sprawdzany przez komputer to przestawiony rozrząd by raczej wykrył jako błąd czujnika wałka rozrządu. Jeżeli to wszystko...
robię przy samochodach i wiem że przyczyn może być wiele zawieszenie się popychaczy zaworów przy przestawieniu wałka rozrządu wygięcie zaworów zatkanie dolotu powietrza przez filtr powietrza raczej wykluczam pęknięcie wszystkich pierścieni a jest jakiekolwiek sprężanie czy na wszystkich 0 (przy mierzeniu musi być otwarta przepustnica czyli gaz do dechy)
Witam,pacjent to audi q7 3,6 FSI silnik BHK.Problem w tym,że jest zbyt wysokie ciśnienie paliwa tj.ok 115 bar w ukł.wysokiego ciśnienia.W ukł. niskiego ciśnienia 5,9-6.0 bar.Zmieniona została pompa wysokiego ciśnienia,czujnik na listwie wysokociśnieniowej,czujnik niskiego ciśnienia,filtr paliwa.Po uruchomieniu zimnego silnika(po nocnym postoju)ciśnienie...
Przestawiony rozrząd, ścięty klin na wałku pompy lub rozrządu.
Masz przestawione krzywki na wałku- wałkach. Sprawdź.
Przy składaniu rozrządu koniecznie użyj blokad rozrządu, bez nich nie ma możliwości złożenia poprawnie rozrządu. sprawdź też czy wałki zaworowe się nie przestawiły.
A gdzie marka, model tego silnika i motocykla ?
Był rozpinany rozrząd więc sprawdziłbym czujniki wału i wałka, połączenia kostek, może rozrząd przestawiony
creambase - no właśnie to by coś tłumaczyło, ale czasami potrafi być dobrze i jeździ bez zastrzeżeń Przyznam się, że w akcie desperacji robiłem przestawienie wałka rozrządu wydechowego o ząbek (na nim zamontowany jest czyjnik "widelec") i dziwne, że ani pogorszenia ani poprawy.... Chyba że to sam silnik szwankuje Trochę opadam z sił już....
To sprawa wygląda następująco. Pomimo że auto odpalało bez problemu to po podpięciu VAGa, wykazał błąd- "17927- przestawienie wałka rozrządu P1519 - 35- 10 - usterka - Sporadyczna". Po odpięciu czujnika przy rozrządzie i wymontowaniu go wyszło że styki zaśniedziały ( siwy nalot). Zwłaszcza środkowy pin (złącze 3 pinowe) był mocno zabrudzony a to on...
Czy możliwe, że grzebien od wałków faz rozrządu jest przestawiony i dlatego? Może ,a może i co innego. Zajrzeć w parametry i sprawdzić. Silnik wałka sprawny?
To byli mechanicy? Czy pseudo mechanicy a tych dwóch po tym pierwszym poprawiał ten sam błąd, czyli żaden nie przestawił wałka rozrządu do pozycji odprężenie dla zaworów. Powiedz szczerze kolego, sam to robiłeś. Dodano po 4 http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/5dae... Tu masz link do ustawienia luzów zaworowych na zimnym silniku i na rozgrzanym...
To żart? Kolego To teraz na poważnie- Odkręcasz śrubę w bloku i blokujesz wał, wyciągasz zaślepki wałków i montujesz blokadę wałków, jak pasuje to jest ok, jak nie pasuje to rozrząd przestawiony-teraz zadowolony?
Witam ponownie uporałem się ze spalaniem i mocą . Przyczyną takiego stanu rzeczy była przestawiona faza rozrządu , przestawiło się koło zebate na wałku rozrządu wydechowym ( przestawienie było niewielkie więc auto zapalało dobrze). Ale nadal mam problem ze wyłącznikiem 3-go tłoczka na pompie dochodzi tam napięcie 2,87v jak w przypadku zaworu swirl i...
Albo mylicie się z ustawieniem wału, albo wałek rozrządu przestawiony o 180stopni, albo koło wałka inne (istnieją dwa różne typy!). Ja jednak obstawiałbym na błąd w ustawieniu - sprawdźcie na spokojnie raz jeszcze dokładnie.
To auto nie potrzebuje sygnału wałka rozrządu do dopalenia, potrzebuje zrobić tylko kilka obrotów wału więcej. Jeśli nie pali z czujnikiem wałka to przestawiony rozrząd ,po odłączeniu czujnika powinien palić jeśli jest drobna różnica.
Mnie też podoba się samochodzik mały ze zbiornikiem powietrza 90 m³ pojemności. Sama radocha. Owszem miałem styczność z ciśnieniem 400 (ówcześnie kg/cm³) i szybkie napełnianie to trochę umowne już nie mówiąc o takiej pojemności (zapewne chodzi o litry). Po prostu zawory zamarzają. Poza tym istnieją w praktyce silniki tłokowe uruchamiane powietrzem....
Jak pasek nie założony i wyjmiesz blokady, wałki przestawią się o parę stopni. Jak pasek założony i wyjmiesz blokadę mają zachować pozycję.
W moim voyku padł silnik /pękła głowica/ .Wymieniłem słupek ,osprzęt jest ze starego silnika. Niestety nowy nie pali. Pierwsza diagnoza dwa wtryski uszkodzone /zostały zregenerowane/nadal nic. Diagnoza druga zwarcie w instalacji uszkodzony sterownik silnika/usterka zlokalizowana naprawiona/. Obecnie elektryk stwierdził że jest przestawiony rozrząd /brak...
A nie było czasem błędu położenia wałka rozrządu? Wyjaśniło by to problem z kompresją przez przestawiony rozrząd.
Prawdopodobnie komputer sterujący wtryskami do ustawienia. Sprawdź Clip-em dedykowanym do Renault, inne testery mogą nie pokazywać wszystkich błędów, łączenie po CAN. Może kodowanie wtryskiwaczy do jednostki sterującej pomoże. Objaw wskazuje na brak synchronizacji wtrysku. Jeśli przewody, kostki itp. sprawdzone to tylko sterowanie wtryskiem. I sprawdź...
witajcie Audi a3 1.8 + lpg 99r 125 km przechodząc do tematu odpala bez problemu, trzyma ładnie na obrotach żadnych falowań po podpieciu pod komputer ( KTS 200) wyszły następujące błędy 1. przestawienie wałka rozrządu 2.przepływomierz 3. sonda lamda po skasowaniu błędów juz zaden nie wrócił . Rozrzad sprawdzony jest na 10000 % ok, przepływomierz zmieniony...
Przyczyną był przestawiony zapłon na wałku rozrządu.
No to jeśli po stronie elektrycznej wszystko jest wporządku i założone masz czujniki ORYGINALNE, a nie zamienniki chińskie to wina leży w ustawieniu rozrządu. Rozebrać i sprawdzić czy nic się nie przestawiło i czy nie ścieło jakiegoś klina.
Jak już to poruszałeś bez wcześniejszego poznaczenia położenia kół lub zastosowania blokad wałków rozrządu to będzie problem z właściwym ustawieniem rozrządu.Niewielkie przestawienie położenia kół na wałkach rozrządu ,będzie skutkowało problemem z uruchomieniem silnika.
Witam. Dostań się do wałka rozrządu i sprawdź czy popychacze (szklanki) dolegają do wałka, jeżeli napotkasz luzy między wałkiem a popychaczami to zawory pokrzywione.
Problem rozwiązany. Powodem był przestawiony rozrząd a dokładniej poluzowane śruby na wałku rozrządu - one powodowały przesunięcia koła zębatego względem wałka.
Zachowanie auta zostało spowodowane przez kilka rzeczy Przetarte kable przez koło chyba klimy idące od czujnika położenia wałka rozrządu, przestawiony jeden ząb paska pomiędzy wałkami rozrządu zapchany egr A na samym początku komputer pokazał błąd i wymieniona sonda lambda bo była spalona Po tym zabiegu ecu nie pokazywało błędu. Dzięki za czujną podpowiedź...
Istnieje ryzyko, że mogło przekręcić/przestawić krzywki na wałkach rozrządu. Problem raczej trudny do zweryfikowania.
Panowie powiedzcie mi czy jest możliwe że Koło zębate wału lub koło wałka rozrządu mogły przestawić się na klinie?
Teraz to dobrze zakręciłeś.:) Pompa ma koło na klinie i nic tam nie przestawisz. Ustawia się kołem na wałku rozrządu.
Jeżeli zrobiłes pożądek z cisnieniem oleju to przeładowanie jak nic.. Pewnie jak zrobisz próbe z zegarem wyjdzie że grucha nie zbija a podwiesza przy ponanad 1 bar. Masz ten sam problem który mnie pokonał i uniemozliwił mojemu koledze dalsze mody.. Chyba tylko jak ktos słusznie zauważył za słabe spręzyny zaworowe.. Zrób baypas na n75 i podwieszanie...
Camshaft sensor tu tkwi przyczyna nie palenia. Teraz tylko zdiagnozować o co chodzi. Czujnik/ rozrząd/wiązka...
Skąd pewność, że to wina wałka rozrządu, skoro wymieniane były też inne rzeczy? Koła rozrządu zostały stare w komplecie, nic nie przestawione? Wałek należało sprawdzić porównując ze starym, teraz nie wiadomo co kupisz - jak jakiś chiński badziew to wszystko jest możliwe. Teraz wszystko należy sprawdzać, niestety.
dobra już wiem co i jak znaki są na tym starym ale słabo widać bo zęby trochę podjechane są na nim i kropki trochę starte sa ale widac je jest okej. Czyli u mnie rozrząd jest przestawiony w następujący sposób: o jeden ząbek na kole pompy wtryskowej i 1 ząbek na kole od wałka rozrządu. i jak mam teraz to przestawić zdiąc koło pośrednie i obrócić te...
Miałem podobny objaw. Wymiana świec i cewki nie pomogła. Okazał się przestawiony rozrząd. Rozciągnął się łańcuch. Po wymianie kompletnego rozrządu (kół wałków, ślizgi, napinacz, łańcuch) problem już nie wystąpił
Mówisz że rozrząd sprawdziłeś ? czasem znaki się zgadzają a rozrząd jest przestawiony bo ścieło klin na wałku rozrządu. Może przestaw kable wysokiego napięcia o jeden otworek w aparacie zapłonowym i wtedy będziesz mógł wrócić do normalnych ustawień.
Do sprawdzenia pierścienie teflonowe na wałkach rozrządu. Pewnie już ich nie ma. Jeżeli nie to przyczyną mogą być wypadające gniazda zaworowe głowicy.
nie wiem , mierzone miernikiem to od 0-do 7,8 podczas jazdy , zależne od obrotów silnika i od obciążenia , np puszczając gaz pokazuje zero, gdy gwałtownie dodam gaz pokazuje 7v , czasami 3 i skacze do 4-5-6 zależne pewnie od wiele czynników jak temp. płynu, temp. oleju , obciązenie itp. chodzi o bmw i "słynny" vanos i on steruje (elektrozawór) obiegiem...
Witam wszystkich szukałem czytałem i nic nie znalazłem może ktoś pomoże? Otóż xsara picasso 1.6hdi ma problem gdyż według Lexi nie ma synchronizacji wałka rozrządu. Widzi obroty silnika, silnik odpala lecz nie ma odpowiedniej mocy. Brak błędów. Dodam że kupiłem silnik który miał zdemontowany osprzęt i było odkręcane koło wałka rozrządu po czym na nowo...
Tam się nie przestawi rozrząd, napęd wałków rozrządu jest realizowany przez zębate koła pośrednie, a napęd paska masz wyżej pod plastikową osłoną nad kołem pasowym paska akcesoriów, a pompa oleju jest napędzana z wałków wyrównoważających w misce olejowej. Może przez te 50 km olej całkiem wyleciał i się cosik więcej posypało.
Czy coś nie jest nie tak z tym rysunkiem? Exhaust czyli wydech jest w tym silniku po prawej stronie patrząc od rozrządu więc wałki chyba powinny być przestawione o 180 stopni?
Nie jestem w stanie bo rozrząd w tym silniku jest po stronie skrzyni biegów. Należałoby spuścić olej i to rozkręcać. Nie chce tego robić ponieważ auto i tak pójdzie do mechanika. Problem w tym, że mechaników którzy widzieli ten silnik jest u mnie mało, a takich którzy potrafią go naprawić jeszcze mniej. Nawet w ASO Seata musiałem z nimi dyskutować żeby...
Witam Padła mi uszczelka pod głowicą. Jak ściągnąć łańcuch rozrządu tylko z koła zębatego wałka, żeby nie przestawić rozrządu. Czy muszę zdemontować napinacz ? Wówczas poluzują mi się dwa łańcuchy.
Auto naprawione, wymieniona pierwsza sonda lambda, ustawiony rozrząd (był przestawiony na wałku wydechowym o jeden ząbek), wykasowane wartości wyuczone oraz zrobiona adaptacja EGR i przepustnicy.
Myślę że temat można zamknąć. Rozwiązanie tematu: przestawiony rozrząd na wałku ssącym o jeden ząb. Czujnik nie pokazywał błędów co mnie zmyliło. Dla potomnych: kupcie dedykowane blokady do tego silnik a nie jakieś uniwersalne g. :) Dziękuję wszystkim za pomoc. Pozdrawiam.
Jeżeli dól jest ustawiony na znak T to zdjęcie pokazuje wałki przestawione . Strzałki powinny być w poziomie
Jakby rozrząd był przestawiony to od razu zgłasza błąd czujnika wałka rozrządu, i w ogóle ciężko pali.
Może przestawiło się koło na wałku rozrządu,z tego co pamietam nie ma tam klina .
Problem rozwiązany :D Urwany klin i przestawione koło od wałka rozrządu. Dziwne tylko, że odłączał wtryski, bo sygnał czyta z tego właśnie koła, a rozrząd był ustawiony poprawnie. Dzięki wszystkim za pomoc!
Auto po odpaleniu pracuje bardzo ładnie, nie dymi,wchodzi na obroty. Nie ma też błędu synchronizacji wału korbowego i wałka rozrządu a przy przestawieniu rozrządu powinien być.Chyba że zaczyna ścinać któryś klin wału lub wałka rozrządu
Objawy po nagrzaniu odpala i gaśnie (jak przy blokadzie immo). Pierwotnie podejrzewałem przewody do czujnika lub sam czujnik. Okazało się że rozrząd przestawiony (na granicy). Po rozgrzaniu łańcuch trochę się wydłużał i przesunięcie wychodziło poza dopuszczalny zakres. Rozrząd sprawdzony przez blokady na wałkach (wykręca się zaślepki i można zobaczyć...
Przyczyną był przestawiony rozrząd na kołach zębatych na wałku rozrządu po ustawieniu wszystko na blokady silnik hula jak ta lala i ciśnienie sprężania też się zmniejszyło do 14 atmosfer także nauczka na przyszłość żeby tylko robić rozrząd na blokadach
Znaki na kołach maja się pokrywać. Po naprężeniu paska i kilkukrotnym obróceniu wałem dokręcasz napinacz ustawiasz znak na kole wału i ma się zgadzać znak na kole wałka rozrządu. Jeśli nie odpręż pasek i przestaw. Pisze wyraźnie w książce. Napinacz cały czas jeszcze ma być nie dokręcony ma tylko napinać pasek.
Okazało sie, że był rozrząd przestawiony na wałku wydechowym.
Chyba nie mógł odkręcić śrub od wałków rozrządu i założył to po staremu, ale silnik ładnie pracował mimo takiego przestawienia.
którym może przestawić łańcuch o „ząbek”. A niby po co skoro na wale jest znacznik i na wałku.
Ustaw tłok dokładnie w górnym punkcie i dobierz takie położenie wałka rozrządu aby oba zawory były delikatnie uchylone. Chyba jednak zębatka wału się przestawiła, chociaż powinna być zabezpieczona "klinem"
witam panowie okazało się że rozrząd był już na tyle przestawiony i czujnik położenia wałka rozrządu nie komunikował się z czujnikiem wału korbowego i stąd ta usterka.Podrawiam i zamykam temat.
jeszcze się nie spotkałem żeby przestawiło koła rozrządu wględem wałków , bo jak zerwąło łańcuch to już widziałem a mimo to kół nie ruszyło , pozdrawiam
No właśnie dlatego pisze : przed wymianą paska nie dymił, a po niej dymi, więc sprawdź dokładnie początek tłoczenia, czyli wyprzedzenie wtrysku, jest od tego czujnik położenia wałka , ale należy to sprawdzić. Miałeś wcześniej błąd przez zużyty rozciągający pasek. Wał korbowy i rozrządu nie "współpracowały" ze sobą tak jak powinny. Nowy pasek poprawił...
okazało się, że aparat zapłonowy był obrócony o 180 stopni Jakoś nie mogę sobie wyobrazić, że silnik pracował. Kwestia przestawienia obudowy o 180° — jeśli się da, to potem wyprowadzenia przewodów by nie pasowały. Aparat zapłonowy jest napędzany przez przekładnię z wałka rozrządu. Rozumiem ze mogło dojść do pomyłki i przestawienia wałka aparatu o 180°...
Witam kolego czy zlokalizowales uaterke zwiazana z odpalaniem? Mam to samo i nie eiem co jest grane? Skrzywione kółko wałka rozrządu. Rozrząd delkikatnie przestawiony i wszystko OK.
Dla potomnych rozwiązanie: przestawiony rozrząd. Komputer analizując sygnały od obu czujników (obrotu wała korbowego i obrotu wałka rozrządu) dochodził do wniosku że któryś z nich przesyła bzdury, w związku z czym nie pozwalał na uruchomienie silnika. A może w związku z przestawionym rozrządem po prostu nie było sprężania w tym silniku. Te silniki...
Prawdopodobnie, przestawiony rozrząd, lub rozregulowane zawory. Ewentualnie, zawieszony odprężnik, na wałku rozrządu.
A jakie są dodatkowe objawy uszkodzenia pierścieni? Czy istnieje opcja przestawionego jednego z wałków rozrządu bo też taką informację uzyskałem że to też może być przyczyna dymienia lub walnięte wtryskiwacze i przelewają.
Najlepiej to oscyloskop ale jak nie masz to może być dioda LED i rezystor. Dioda ma migać przy kręceniu rozrusznikiem. Można też wyjąć czujnik i sprawdzić go diodą i rezystorem przykładając coś metalowego do czujnika. Można sprawdzić zasilanie czujnika we wtyczce ale najlepiej na wpiętym czujniku. W blokach pomiarowych można też sprawdzić prędkość obrotową...
Kółko od wałka rozrządu się delikatnie przestawił bo klin się zerwał, po wymianie klina i ustawieniu kółka i paska jest ok
Sprawdzić oscyloskopem kształt impulsów z czujnika wałka rozrządu (czujnika halla). Jeśli mają nierówną amplitudę lub kształt to sprawdzić/wymienić koło impulsowe na wałku rozrządu. Sprawdzić też czy koło nie jest przestawione względem wałka. Bez czujnika wałka rozrządu ECU wchodzi w tryb awaryjny i otwiera wszystkie wtryskiwacze w tym samym momencie...
Witam. Dane samochodu: Mercedes C180 Kompressor Rok produkcji: 2005 Pojemność: 1.8l Moc: 105kW Konie: 143kM Oznaczenie silnika KE18ML, M271.946 Problem: Auto trafiło do mnie ze względu na spadek mocy i wyświetlający się check. Były następujące błędy: 84 - przestawienie wałka rozrządu, rozpoznane błędne położenie wałka rozrządu dół 27- rozpoznanie braku...
A jesteś pewny że np koło zębate na wałku rozrządu nie jest przestawione? Np na frezie.
przyczyną był przestawiony rozrząd !! Doceniamy, że podałeś rozwiązanie problemu, Twój temat może być pomocny innym. Nagradzamy "Pomógł".
Brak synchronizacji między czujnikami wałka i wału, prawdopodobnie przestawiony rozrząd, pompę się zdejmuje po założeniu blokad rozrządu
[quote="Maniek19871029"]Wal był blokowany śruba do tego stworzona. Przez otwór pod cewka zapłonowa. Przypuszczalnie śruba nie trafiła w otwór w wale przeznaczony do blokowania. Trzeba obrócić wał o ok 180' względem aktualnego ustawienia, zablokować wał i ustawiać wałki rozrządu. Kiedyś widziałem rozrząd ustawiony na dziurę wyważenia w wale, przestawiony...
Zauważyłem pewną rzecz, po skasowaniu błędów, odpalam silnik, chodzi przez chwilę, gaszę, błędów nie ma w komputerze, błąd wywala dopiero po rozgrzaniu silnika. Jakby był przestawiony rozrząd czujnik położenia wałka rozrządu by odrazu po odpaleniu zgłaszał błąd? Zamawiam czujnik może coś to da. Czy jest ktoś ze Szczecina lub okolic kto zna kogoś kto...
błąd przestawienie wałka rozrządu przestawienie łańcucha rozrządu przestawienie paska rozrządu
sterownik odszraniania gorący przewód 93c56 eeprom
samsung wf70f5e0w2w ładowarki telefonów
Dokumentacja techniczno-ruchowa (DTR) frezarki FSS 250*1000 Schemat przedniej wiązki Jeep Cherokee KL 3.2 V6 2014