Nie jest prawdą że palące sie wiązki to typowa przypadłość tego modelu. Owszem - pierwsza seria Actrosa IV miała problem z wiązkami "biodegradowalnymi": izolacja pękała, woda dostawała się do środka, dochodziło do korozji przewodu i przerwania przepływu prądu. Od kilku lat jest to jednak zdecydowanie poprawione. Na drugim obrazku widać wspornik wiązki...
Przetarta wiązka.
Trzeba szukać przetartej wiązki, schemat nic tu nie da.
iskra jest? miałem ostatnio przeboje ze swoim lanosem, też podejrzenia padły na immobiliser, a przyczyna była prozaiczna, przetarcie na wiązce w nadkolu od kierowcy.
Co może być Przetarta wiązka silnika pod zbiornikiem lub uszkodzone sterowanie silnika.
Czyli nie działają rzeczy zasilane z bezpiecznika 34. Ale coś tu jeszcze robi zawór shut-off. Ja bym zaczął od tego bezpiecznika i szedł po kolei do zaworów, możliwe że po drodze znajdziesz gdzieś przetartą wiązkę albo zgnitą wtyczkę.
Wygląda mi to na przetartą wiązkę kabli. Miałem kiedyś podobny problem w Atego, u mnie było tak, że po włączeniu świateł, postojówki świeciły normalnie, ale jak włączyłeś kierunek to kierunek nie świecił, za to migał postój. Winna była przetarta wiązka kabli na mocowaniu i zwarcie kilku kabli do masy. Moduł główny "adaptował" postój na kierunek, ot...
Miałem podobny problem w Peugeot 607 - mogła się przetrzeć wiązka (kabel), na styku klapa - kabina poprzez wielokrotne ocieranie przy otwieraniu i zamykaniu klapy.
Prawdopodobnie świruje czujnik poziomu w zbiorniczku lub ewentualnie przetarta wiązka od niego. Zobacz jak się ma sprawa jak odepniesz wtyczkę i pojezdzisz.
Tak wygląd usterka w okablowaniu. Luźne kostki, przetarcie wiązki, itp. Odnośnie 1314 jak błędu nie ma i człowiek leży, to nie rozgrzebuje sterownika na części... tylko patrzy się na "status CAN". Jednego nie rozumiem - co znaczy 1 i 5 nie ma ?
Wygląda na zwarcie 5v na jednej lini zasilania 1611-002 Supply voltage 1 of sensors- Voltage is too low. może ten czujnik doładowania ma zwarcie ,albo szukaj przetartej wiązki
Masz przerwę w wiązce, sprawdź ciągłość - od skrzynki bezpiecznikowej do włącznika i silnika. Prawdopodobnie przetarcie jest w miejscu zgięcia - tam gdzie jest kanał od karoserii do drzwi, jednak miałem przypadek że wiązka była naderwana głębiej bo przewód haczył się o wkręt w drzwiach i przerwa w obwodzie była właśnie bezpośrednio pod przekaźnikiem...
Dzień dobry, Mam problem z moją ibizą 6l 1.2 AZQ a dokładniej mówiąc - przepustnicą. Problem jest taki, że podczas jazdy i gwałtownego przyspieszania samochód zaczyna się dusić (choć nie zawsze). Szczególnie się to nasila przy podjeździe pod stromą górę - praktycznie nie da się wyjechać. Podpiąłem komputer i w drogę. Zauważyłem, ze podczas tego duszenia...
To sobie sprawdź obwód wewnatrz lampy - miedzy stykami zarowki a kostka instalacji np. omomierzem. Jeżeli bedzie OK., to przetarta wiązka gdzieś w okolicach bagażnika. Poczekamy na praktyków tego typu samochodu.
Witam Peugeot Partner 2011 1,6 HDi.. Problem z lewą szybą Przy wsiśnięciu przycisku szyby w górę, szyba szła w górę, przy przyciśnięciu w dół, szyba szła w górę !!! Przyczyna : przetarta wiązka przewodów miedzy drzwiami a nadwoziem ( urwany cienki niebieski kabel od silnika szyby) Trzeba zdjąć drzwi żeby to naprawić i zaopatrzyć sie w nowy zestaw spinek...
Wydaje mi sie że bedzię jakieś przetarcie pomiedzy wiązką wychodzaca z samochodu do drzwi tam często zdarzają sie przetarcia
Rzexxnik Zobacz w opis błędu: Czujnik Halla Usterka Jednoczesne potwierdzenie z czujników położenia "do tyłu" i "neutralnego", sytuacja nieprawdopodobna. Przyczyna Podzespoły lub wiązka przewodów mogą być uszkodzone lub zwarte. Uwagi Układ zachowuje aktualnie włączony bieg, a przy pierwszej próbie zmiany biegów układ zostanie zablokowany w położeniu...
(at)piachu1994 1994 - wydaje mi się, że świecą wszystkie 3 światła, na błotnikach również, ale już sam 100% pewności nie mam. Podłączę jutro akumulator i będę czekał aż znów się zaświecą, żeby sprawdzić na 100%. Rozumiem, że jeśli tylko klapa to obstawiałbyś jakieś przetarcie wiązki biegnącej do klapy? Oczywiście, że tak, tym bardziej wszystkie światła...
Aż się boję pytać bo dopiero tłumaczyłem się moderatorom. Sprawdzałeś przewody w gumowej osłonie na zgięciu karoseria/klapa? Wygląda na przetarcie na wiązce
Problemem okazała się przetarta wiązka.
Jeśli jest regulacja zasięgu leflektorów to te silniczki są zasilane z obwodu św. pozycyjnych. A jak nie ma to tak jak kolega Ci podpowiada, przetarcie w wiązce sól, woda itp.
Witam. Wiem, że temat był już poruszany. Rozwiązaniem była przetarta wiązka. Pytanie, gdzie szukać? Auto jeździ błąd świeci. Odłączono wyłącznik silnika ten pod kabiną. W czwartek kierowca "zmostkował" spinaczem wtyczkę i było ok. Błąd pojawiały się na dziurach, przy drganiach ale na chwilkę tylko. W piątek odciąłem wtyczkę i przewody zawarłem. Błąd...
Jeżeli po wyeliminowaniu usterki nie wykasowałeś błędu, może być wciąż zapisany w pamięci - stąd migająca kontrolka :] Myślę że vag rozwiąże problem. Pozdrawiam Sam sobie chyba nie wierzysz. W B5 nie ma żadnych kombinacji jeden przewòd na deskę, drugi do ECU i trzeci do akumulatora. Jeszcze nikt tam nic nie nakombinował, jak w francuzach, gdzie...
Gdzieś zwiera do masy zasilanie,przetarta wiązka. Co jeszcze wisi na bezpieczniku , tzn. sprawdź co brakuje w aucie jak go nie ma. Jak auto stoi tez bije? Wsadź najlepiej żarówkę 21W w miejsce bezpiecznika i jak ruszasz po kolei wiązkami i ona zaświeci to tam w tej okolicy szukaj. Zawsze w czasie naprawy klema luźna jak by coś poszło ostro. Nie wsadzaj...
Sprawa zakończona, przetarta wiązka koło pompy ABS.
Wiązka miedzy klapą a budą auta do sprawdzenia, pewnie przetarta wiązka i zwarcie.
Uszkodzony sterownik silnika , było chwilowe zwarcie na sterowaniu przekażnika świec żarowych ( przetarta wiązka.
W 9 na 10 jeszcze ugnita/przetarta wiązka czujnika bądź prozaicznie bezpiecznik 5A zasilający ten czujnik.
Czego tu nie rozumiesz??.! Jadąc z prędkością 0-15 km/h komputer odczytuje taki zakres tylko na trzech kołach a na jednym nic czyli 0, jak jadę szybciej to już jest normalny / taki sam odczyt na wszystkich. Panowie, odkryłem przetarcie na wiązce może to jest powodem, jak wymienię lub połatam to napiszę czy pomogło. Tym czasem dziękuję za pomoc
Dzięki otrzymanym schematom udało się znaleźć przyczynę, przetarcie wiązki na jednym z uchwytów, w miejscu gdzie nie było osłony kabla. Dziękuję za pomoc
ICM to instrument cluster module, czyli zegary. Wiele razy naprawiałem Fiesty na ta usterkę, podobnie jak i bliźniaczy model, czyli Mazdę 2. Przeważnie zegary, przetarta wiązka przewodów nad skrzynią biegów, niekontaktująca wtyczka koło lewego błotnika wewnętrznego, wtyczka przy PCM (plastik, z którego wykonana jest wtyczka na wskutek róznych czynników...
Stawiam na wiązkę, przetarcie i zwarcie z innym zasilaniem albo coś w tym stylu. Z tego co pamiętam to wiązka idzie do tyłu do centralki rozgałęźnej i z niej do elektrozaworów. Z przełącznika wychodzi przez płytę czołową kabiny za pomocą gniazd-przepustów i idzie w prawym ceowniku ramy.
Przetarta wiązka sondy lambda bodaj. Obwód wstecznego zasila tylko prędkościomierz
Weź BTB16-800BW, chociaż sam triak bez przyczyny... zdarza się, ale posprawdzałbym wszystko dokładnie. Może niewielki przeciek wody na silnik / kostkę, przetarcie przewodów w wiązce albo jednak usterka silnika.
Tak kolega MIDPAC ma rację więc sprawdź czy bez dźwigni napięcie 5v pływa i z obciążeniem żaróweczką czy nie jest zbyt słabe, następnie podłącz dźwignie ale odłącz pin nr 2 dźwigni od licznika i sprawdź czy pływa, najprawdopodobniej możesz mieć zwarcie przetarcie kabli we wiązce
To w czym problem odpiąć te komponenty i patrzeć co z linią 5V się dzieje? Albo któryś z czujników dostał zwarcia, albo przetarta wiązka do masy.
Cześć, masz najpewniej przetartą wiązkę, sprawdź w pierwszej kolejności żarówki a później wiązkę zwłaszcza w okolicy kierownicy.
Troszkę chaotycznie to opisujesz..... Obejrzyj wiązkę na łączeniu rama-kabina możliwe przetarcie wiązki i te symptomy. Możesz wypiąć też na chwile moduł RP3 (odpowiedzialny za przełączanie świateł mijania <-> drogowe) i zobacz czy przestaną świecić.
Pisałem już kiedyś w Sprinterze spotykam tylko jedno miejsce zwarcia jest to załamanie przedniego nadkola /strona kierowcy/ pomiędzy akumulatorem a silnikiem tylna wiązka do której są dotaśmowane między innymi stałe zasilania świec żarowych gdzie następuje przetarcie wiązki na ostrym załamaniu proponuję to sprawdzić.P
Usterka usunięta. Przetarcie wiązki idącej do pompy wtryskowej o przewód wysokiego ciśnienia zasilający listwę.
Zwarcie, przetarte wiązki, zacieki wody w kostkach w komorze silnika, poszukać trzeba może w klimatroniku.
Jak słabiej świeci to może masuje do czegoś? Do sprawdzenia jest wiązka między reflektorami, może jakieś przetarcie gdzieś jest
Temat rozwiązany, rozpiski nie znalazłem ale usterkę usunąłem. Paliło bezpiecznik w 2 rzędzie od dołu obok przekaźnika. Odpowiadał między innymi za zasilanie czujnika prędkości na skrzyni. Przetarta wiązka na silniku i zwierała do masy.
Przetarta wiązka w komorze silnika tuż przy chłodnicy
Przepraszam że tak późno, zasilania sprawdzone wszystko ok, przetarta wiązka właśnie ta skrętka żółto-niebieska. Przetarła się na wsporniku przy silniku
W czym był problem bo mam to samo w 34.7 Edit dla potomnych Uszkodzony potencjometr gazu nr seryjny 061431 lub przetarta wiązka elektryczna, u mnie było te drugie
wiązka przetarta na odcinku słupek drzwi-drzwi
Po pierwsze, czy masz alarm? Dwa to szukaj zwarcia w wiązce tylnych lamp, dobrze Ci powiedzieli w serwisie, wygląda na przetarcie wiązki, masę w tylnych lampach masz dobrą? Stop działa prawidłowo? Cofania? Zobacz gniazdo przyczepy!!!
Problemem okazała się przetarta wiązka pod akumulatorem.
Ja obstawiam jakieś zwarcie w wiązce, jakieś przetarcie przewodu. ECU powinien być jeśli dobrze kojarzę po prawej stronie akumulatora, jednak wątpię żeby to była wina sterownika.
mam pytanko a gdzie miałeś przetartą wiązkę. U mnie ten sam problem się pojawił. Kiedy wentylator się włącza wskazówka leci do góry na kilka sekund, zapala sie STOP i następnie wraca na ~94 stopnie.
ale gdzie go szukać przednie działają a tył nie. Pod autem, trzeba odkręcić cały agregat z grzejnikiem i dmuchawą przykręcony do podłogi. Pewnie przetarta wiązka na obudowie agregatu.
(11V na zgaszonym aucie i 13V przy włączonym silniku) Miliony razy było o tym że przy takich pomiarach nie używa się miernika tylko zwykłej probówki min. 21W. Schowaj ten miernik i go nie używaj. Szukaj zgniłej/przetartej wiązki.
Dziękuję za wszystkie pomocne posty Problemem okazała się przetarta wiązka
Przetarta wiązka na silnikiem temat zamknięty.
Witam W którym miejscu była woda i gdzie przetarta wiązka?
Panowie, do końca tygodnia jeszcze sam przejrzę za przetartą wiązką lub olejem w ECU, jeśli nie dam rady, to się do kogoś z was odezwę.
Przewód komunikacyjny między blueboxem (centralką) a wyświetlaczem. U mnie powodem była przetarta wiązka zaraz za wtyczką w wyświetlaczu. Można przelutować lub zamówić samą wiązkę.
Więc dlaczego sądzisz że błąd 66 dotyczy skrzyni jeśli masz manual? Może masz gdzieś przetartą wiązkę lub zaśniedziałe piny w BCM i stąd błędy?
Jeśli oba reflektory reagują tak samo to obstawiałbym zwarcie po drodze regulator w kabinie-światła (przetarcie wiązki), uszkodzenie wspomnianego regulatora lub może jeszcze któryś silniczek jest uszkodzony, więc zobacz jeszcze czy pojedynczo podłączone też tak reagują. Nie powiem tylko w którym miejscu wiązka jest najbardziej narażona, bo do tego stopnia...
Też Ciebie witamy serdecznie na forum.! Już biegniemy z poradami.Auto jest uszkodzone, jeśli chodzi o poradę, chyba, że Koleżanka chciała się tylko pochwalić. Może być przetarta wiązka, uszkodzona żarówka, i diabli wiedzą co jeszcze...
Po włączeniu klimy, wentylator nie startuje, Sprężarka się załącza? Gdzie to znajdę w LEXII - kalkulator silnika? Inaczej ECM albo komputer silnika albo sterownik wtrysku. Czujnik temperatury silnika może być wadliwy? Bywają. Sprawdź kostkę, sprawdź czy rzeczywista temperatura silnika odpowiada temperaturze widzianej przez ECM (i wyświetlanej na tablicy)....
Zwarcie, przeciążenie, szukaj przetartej wiązki. Przez internet nie zobaczy nikt.
Weź żarówkę np H7 z przewodami i podłącz ją między plus aku a przewód we wtyczce gdzie masz 0V i zobacz jak się zachowuje żarówka bez włączonego zapłonu, na zapłonie, na końcu odłącz wtyczkę ze sterownika silnika tą gdzie idą te przewody i jeśli żarówka będzie dalej świecić to prawdopodobnie przetarta wiązka i dlatego cały czas jest włączony ten zawór.
Uszkodzony włącznik wstecznego umieszczony pionowo od góry pod półką akumulatora na skrzyni do odkręcenia przedłużaną nasadką 24.Zdarzały się też przetarta wiązka połączeniowa przez mechanizm wybieraka
Dodam jeszcze że kierunkowskazy mrugały zarówno przy zamykaniu jak i otwieraniu centralnego zamka. Teraz świecą wyłącznie przy otwieraniu, a przy zamykaniu już nie świecą. Dodano po 1 To zapowiada sie grubsza robota, miałem nadzieję że to przetarta wiązka na przegubie.
Masz przetarta wiązkę. Stoisz działa. Jedziesz dotyka do blachy.
oj panowie zgadujecie osuszacz powietrz jak sama nazwa wskazuje ma za zadanie "odwilgotnienie" powietrza ktore po sprezaniu w kompresorze wytraca wode ktora gromadzi sie w zbiornikach powietrznych i powoduje korozje calego ukladu pneumatycznego oraz w zimie zamarza wewnatrz filtra osuszacza jest granulat absorbenta ktory po jakims czasie nie przyjmuje...
Ewentualnie przetarta wiązka gdzieś pomiędzy kabiną a ramą, ja tak miałem przy Scaniulce:|
Wg mnie do przejrzenia masy + przetarte wiązki.
DriverMSG strzał w dziesiątkę :D Przetarta wiązka do podgrzewacza, serdeczne dzięki za pomoc.
Panowie, wymieniłem czujnik wałka rozrządu i dalej to samo. Na plaka odpali i już chodzi ale jak go zgaszę to znowu to samo, odpali na kilka sekund i gaśnie. Błędy jakie wyrzuca to dalej te same co w pierwszym poście. Czy to może być jak poczytałem w innych tematach przetarta wiązka od czujnika do komputera?
Z poziomem paliwa przerabiałem temat. Przyczyna -przetarta wiązka w komorze silnika, jak schodzi na ramę. Być może jest podobnie. Po usunięciu usterki należy skasować błąd ,lub odłączyć chwilowo akumulator.
Tak mi się też wydaje i na pompie jest regulator ciśnienia myślę że sprawdzony bo były przypadki przetartych przewodów w wiązkach a ludzie pól silnika wymieniali
Szukać w okablowaniu i elementach zewnętrznych instalacji (wszędzie). Przetarta wiązka, niekontakty na złączach, niewidoczne uszkodzenia pozostałych podzespołów instalacji zasilanych ze sterownika po przełączeniu na LPG. Ogólnie jak takie auto z identycznym uszkodzeniem do mnie trafia to po naprawie sterownika po kolei wszystko sprawdzam zanim go podłączę....
Trzeba sprawdzić elektrykę. Sama diagnostyka nie wystarczy, prawdopodobnie jakiś kabelek się przetarł. Wiązkę powinien wskazać jakiś program diagnostyczny, użyty w trakcie gdy występowania błędu. Prawdopodobnie to wina instalacji zapłonu. 1. Skup się na błędach związanych z zapłonem 2. Zidentyfikuj, czy błędy są sporadyczne czy stałe, co może wskazywać...
przetarta wiązka przy skrzyni biegów-czujnik od strony ściany grodziowej na mechanizmie różnicowym
Pomógł schemat elektryczny, była przetarta wiązka przewodów.
Powodem zablokowania była przetarta wiązka w drzwiach po zdjęciu boczku rozwaliłem zamek i ręką otworzyłem drzwi, dzięki za pomoc pozdrawiam.
No to trzeba prześledzić wiązkę. Coś może się przetarło, utleniło, zerwało.
Skoro daje 17V to nie może być sprawny, prawdopodobnie regulator napięcia a co do reszty świateł to albo gdzieś gryzonie zrobiły robotę albo przetarta wiązka i zwierają kable
Zdecydowanie auto do diagnostyki. Jeśli było szykowane na sztukę, do sprzedaży, można spodziewać się wszystkiego, od przetartych wiązek po...???
Czujnik wysokiego ciśnienia to tylko oryginał wchodzi w grę. Takie błędy może wyrzucać uszkodzony czujnik lub przetarta wiązka, którą trzeba sprawdzić i wyeliminować jej winę. Zamienniki czujników potrafią po tygodniu czasem dwóch zakończyć ''kadencję''.
Witam. Problem rozwiązany. Przetarta wiązka elektryczna.
Od rozpoczęcia tematu minęło już trochę czasu, jednak ostatnio trafiła się identyczna sytuacja w innym aucie tyle że z rocznika 2009. Otóż jak w przypadku pierwszego auta przetarła się wiązka idąca przez całą pakę w okolicy lewego nadkola, przechodzi tam przez otwór w profilu, przetarła się właśnie na załamaniu. Po poprawie izolacji oraz innym zamocowaniu...
Sprawdz te zasilania ŻARÓWKĄ . Miernik często nie daje miarodajnych danych. Z dużym prawdopodobieństwem masz przetartą wiązkę lub któryś element wykonawczy ma zwarcie . Bezpiecznik sam z siebie się nie przepala.
Usterka usunięta .Przetarta wiązka przewodów w podwoziu
(at)Anulka14027 Piękna opowieść z Tysiaca i Jednej Nocy. :D Wprawdzie nie jestem ,,samochodziarzem", ale ...czy ten ,,genialny mechanik" sprawdził wszystkie połączenia ,,wtyczki" do przepustnicy, do potencjometru pedału i do ECU ? Bo cykliczność powstawania tej samej usterki i jej ,,samonaprawialność" sugeruje choćby banalne przetarcie izolacji na...
A czy aby wiązka przewodów nie uszkodzona w pobliżu lamp? Jakieś przetarcie izolacji i zwarcie do masy?
U mnie przyczyną było przetarcie się kabli ( tam gdzie zawsze ) w wiązce po str. pasażera. Kable się ocierały o siebie ale nie urwały , izolacja się starła i przewody łączyły się ze sobą co powodowało anomalie. Zwierał się CAN skrzyni i przewód sterowania poduszkami . Po naprawie spokój .
GDZIE POPEŁNIŁEM BŁĄD. Auto elektryk się poddał. Witam, a co powiedział Auto-elektryk? Czy przy przenoszeniu deski nie zwarłeś jakiś kabli ? Wygląda mi na jakieś naruszenie instalacji/przetarcie wiązki.
Ale tam właśnie nie było chyba napięcia. Sterownie szybami było przez podanie zwarcie jednego styku z stykiem "w górę " lub "w dół". Jak pisałem wyżej problem może być w elektronice przy silniku bo tam jest całe sterowanie. Na górze masz tylko mikro-styki i podświetlenie. U mnie jeszcze była przetarta wiązka ale to ktoś próbował naprawić i źle ja poprowadził...
Musisz rozwalić tę wiązkę i prześledzić oba przewody. Musisz ustalić, gdzie nastąpiło uszkodzenie przewodu i dlaczego? To ważne, bo jeśli obok jest przetarcie innego przewodu, to za jakiś czas moduł też będzie uszkodzony. Najlepiej po nitce do kłębka, od grzałki do modułu przewody masz mieć poza pralką. Wiele się wyjaśni. Wsuwki i zaciskarkę mam. Jeśli...
Tak, to jest wersja hatchback, 101 KM, 2002 rok. Przypominam sobie, że dwa lata temu podczas obowiązkowego przeglądu APK, majstry wynalazły jakieś przetarcie właśnie w wiązce kabli na klapie, ale rzekomo usunęli problem. Piszę "rzekomo" ponieważ tutaj nie da się stać i patrzeć co mechanik robi - zostawiasz auto przed pracą, po pracy odbierasz... Mówiłem...
Mógł podejść wilgocią DME lub przetarta wiązka. Zmierz napięcia na odpiętej wtyczce ECT i sam czujnik omomierzem.
Masz przetartą wiązkę. Podczas jazdy gdzieś dotyka i pali bezpiecznik.
Jaki komputer był używany do diagnostyki?Jedyny pewny to taki jak używa aso. Jakie to były błędy mało istotne jeśli to było czytane komputerem aso? Najczęściej jest to problem z przetartą wiązką kabli.
Ogólnie kima nabita? Skoro masz taki błąd to szukaj uszkodzeń / przetartej wiązki :)
W tym wypadku przetarta wiązka i przepadający się bezpieczniki. A u ciebie może być całkiem co innego. Więc primo bezpieczniki, sekundo diagnostyka. A nie czy ktoś miał.
Czasem przyczyną błędów jest przetarta wiązka elektryczna pod akumulatorem. Jest to kolejna częsta przypadłość tego modelu. Co do komputera to jeśli ktoś ma warunki to może zalać PCB topnikiem i wygrzać aby luty się "zregenerowały".
przetarcie kierownica przetarcie wiązki przetarcie kierownicy
spalić lutownica excel wynik szuka skrzynia toyota corolla
ogłoszenia rolnicze ogłoszenia rolnicze
Wzbogacenie mieszanki LPG: Jak to zrobić? Obniżenie map LPG a skład mieszanki paliwowej